Ухвала
від 04.06.2024 по справі 420/22961/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/22961/21

УХВАЛА

04 червня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Бутенко А.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР-СЕРВІС» в порядку ст.382 КАС України, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР-СЕРВІС» до Головного управління ДПС в Одеській області, ДПС України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 01.02.2022 року позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР-СЕРВІС» до Головного управління ДПС в Одеській області, ДПС України задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано Рішення Комісії Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 17.09.2021 за № 3127646/34379917;

Зобов`язано Державну податкову службу України врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість, подану товариством з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР-СЕРВІС» від 16.09.2021 за № 9271081397, датою її подання до податкового органу.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Стягнуто з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 23871849) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) гривень.

Рішення суду набрало законної сили 18.05.2022 року.

05.08.2022 року Одеським окружним адміністративним судом було видано виконавчі листи по справі № 420/22961/21.

27.05.2024 року від представника ТОВ «ЛІДЕР-СЕРВІС» надійшла заява в порядку ст. 282 КАС України в якій представник просить суд:

- встановити судовий контроль та зобов`язати Державну податкову службу України подати звіт про врахування таблиці даних платника податку ТОВ «ЛІДЕРСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 34379917) від 16.09.2021 року № 9271081397.

Згідно зі ст. 129 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 КАС України передбачає, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Згідно з ч.ч.2-3 ст.382 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Половина суми штрафу стягується на користь позивача, інша половина - до Державного бюджету України.

Заявник в обґрунтування поданої заяви зазначає, що на підставі відкритого виконавчого провадження ДПС України зареєструвало таблицю даних від 16.09.2021 року за № 9271081397. Проте, 27 лютого 2024 року комісією центрального рівня ДПС України прийнято нове рішення №10625591/34379917 про неврахування таблиці даних ТОВ «ЛІДЕР-СЕРВІС», зареєстрованої в контролюючому органі від 16.09.2021 року № 9271081397 за рішенням від 16.09.2021 р. № 3122572/34379917. Представник зазначає, що такі дії контролюючого органу суперечать вимогам законодавства та є незаконними, оскільки питання обов`язковості реєстрації таблиці даних в системі податкових органів вже вирішено 01 лютого 2022 року Одеським окружним адміністративним судом по справі №420/22961/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР-СЕРВІС» до Головного управління ДПС в Одеській області, ДПС України.

Кодекс адміністративного судочинства України спрямовує правосуддя в адміністративних справах саме на забезпечення реалізації права особи на ефективний судовий захист, створюючи судам всі необхідні механізми для гарантування цього.

Суд вважає за доцільне звернути увагу на положення пунктів 53-55 Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи «Щодо якості судових рішень», які передбачають, що згідно з тлумаченням Європейського суду з прав людини право на справедливий суд, зафіксоване в статті 6 Конвенції, означає те, що судове рішення повинно бути таким, яке можна ефективно виконати на користь сторони, яка виграла справу; Конвенція не передбачає теоретичного захисту прав людини, а має на меті гарантувати максимальну ефективність такого захисту; рішення повинно бути сформульоване таким чином, щоб його можна було втілити в життя; нечітке рішення, яке можна тлумачити по-різному, підриває ефективність та надійність судового процесу.

Відтак, з метою виконання завдання адміністративного судочинства, передбаченого ч.1 ст.2 КАС України, щодо ефективного поновлення прав та інтересів фізичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, саме на суд покладено обов`язок ухвалення рішення, яке відновить права такої особи у сфері публічно-правових відносин від порушень.

Відповідно до ч.1 ст.2 та ч.4 ст.242 КАС України судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

При цьому, ч.2 ст.5 КАС України передбачено, що захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У рішенні від 31.07.2003 року у справі «Дорани проти Ірландії» Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття «ефективний засіб» передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права. Причому, як наголошується у рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Салах Шейх проти Нідерландів», ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними. При вирішенні справи «Каіч та інші проти Хорватії» (рішення від 17.07.2008 року), Європейський суд з прав людини вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби стаття 13 декларувала право на ефективний засіб захисту але без його практичного застосування. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.

При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права ст.1 Протоколу № 1 до Європейської Конвенції з прав людини, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.

Рішенням Конституційного Суду України у справі № 3-рп/2003р від 30.01.2003 року визначено, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.

Суд зазначає, що інститут судового контролю за виконанням судового рішення спрямований на забезпечення права особи на ефективний судовий захист в адміністративному судочинстві.

Судом встановлено, що на виконання рішення суду від 01.02.2022 року по справі №420/22961/21 комісією центрального рівня ДПС України прийнято рішення від 31.01.2023 року про врахування таблиці даних ТОВ «ЛІДЕР-СЕРВІС», зареєстрованої в контролюючому органі від 16.09.2021 року № 9271081397.

Однак, у зв`язку із проведенням аналізу діяльності платника, поданих ним таблиць даних платника податку й документів до них, за результатами якого встановлено, що ТОВ «ЛІДЕР-СЕРВІС» до таблиці даних платника податку не надано пояснення чим недотримано вимоги пункту 14 Порядку, банківські виписки підтверджуючі сплату за орендоване майно (зокрема, офіс), товаро-транспортні накладні на здійснення перевезень, комісією центрального рівня ДПС України прийнято нове рішення №10625591/34379917 про неврахування таблиці даних ТОВ «ЛІДЕР-СЕРВІС», зареєстрованої в контролюючому органі від 16.09.2021 року № 9271081397 за рішенням від 16.09.2021 р. № 3122572/34379917.

З викладеного слідує, що відповідачем вчинено дії щодо виконання судового рішення шляхом прийняття рішення від 31.01.2023 року про врахування таблиці даних ТОВ «ЛІДЕР-СЕРВІС», зареєстрованої в контролюючому органі від 16.09.2021 року № 9271081397.

Суд звертає увагу, що предметом розгляду справи №420/22961/21 було скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 17.09.2021 року за № 3127646/34379917 та врахування таблиці даних платника податку на додану вартість, подану товариством з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР-СЕРВІС» від 16.09.2021 за № 9271081397 датою її подання.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення Одеського окружного адміністративного суду 01.02.2022 року у справі №420/22961/21.

Керуючись Конституцією України, ст.ст.243, 248, 370, 372, 373, 382 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви представника товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР-СЕРВІС» в порядку ст.382 КАС України у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР-СЕРВІС» до Головного управління ДПС в Одеській області, ДПС України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Порядок і строки оскарження ухвали визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.

Ухвала набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.256 КАС України.

Суддя А.В. Бутенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.06.2024
Оприлюднено06.06.2024
Номер документу119497618
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —420/22961/21

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Ухвала від 12.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 01.09.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 17.05.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 11.05.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 12.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 29.03.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні