ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 червня 2024 р. м. Чернівці Справа № 600/582/24-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Кіцманської міської ради Чернівецького району Чернівецької області про зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся в суд з позовом до Кіцманської міської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі - відповідач), в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Кіцманської міської ради Чернівецького району Чернівецької області щодо відмови у вчиненні державної реєстрації на ім`я ОСОБА_1 у власність будівлі котельні за адресом АДРЕСА_1 яка розміщена на ділянці для будівництва та обслуговування будівель, закладів побутового обслуговування, загальною площею 0,0701 та. кадастровий номер земельної ділянки 732210100:01:044:0645, та державної реєстрації зазначеної земельної ділянки;
- зобов`язати виконавчий комітет Кіцманської міської ради Чернівецького району Чернівецької області вчинити дії по державній реєстрації будівлі котельні за адресом АДРЕСА_1 , яка розміщена на ділянці для будівництва та обслуговування будівель, закладів побутового обслуговування, загальною площею 0,0701 га, кадастровий номер земельної ділянки: 732210100:01:044:0645, та державної реєстрації зазначеної земельної ділянки.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що звернувся до відповідача з заявою про вчинення реєстрації нежитлового приміщення та земельної ділянки у АДРЕСА_1 ). При подачі вказаної заяви позивачем надано всі документи, що підтверджують право власності на вказане приміщення та земельну ділянку. Однак, листом відповідач повідомив позивача про відсутність підстав для вчинення реєстраційних дій, оскільки подані документи не дають змогу встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно. Вважаючи бездіяльність відповідача протиправною, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач правом на подання відзиву не скористався, хоча і був належним чином повідомлений про розгляд справи, що підтверджується доставкою електронного листа та повідомленням про вручення поштового відправлення.
Дослідивши письмові докази судом встановлено наступне.
22.09.2023 р. позивач звернувся до відповідача з заявою про вчинення реєстрації дії нежитлового приміщення (будівлі, котельні) та земельної ділянки у АДРЕСА_1 .
До заяви додано Копія акту про передачу майна стягувану в рахунок погашення боргу (від 25.03.2016 р., копія свідоцтва про право власності будівлі котельні, виданого 20 травня 2016 року, Копія свідоцтва про право власності земельної ділянки, виданого 20 травня 2016 року, Копія технічного паспорта на будівлю котельні по АДРЕСА_1 , виданого 05 жовтня 2016 року, Рішення Кіцманського районного суду від 15.11.2018 р., Рішення Чернівецького апеляційного суду від 28.02.2019 р., Рішення Верховного Суду України від 03.03.2020 р., Рішення Чернівецького апеляційного суду від 06.05.2021 р., Рішення Шевченківського районного суду від 22.02.2022 р., Рішення Чернівецького апеляційного суду від 06.05.2021 р.
20.10.2023 відповідачем надано відповідь на заяву, відповідно до змісту якої вказано, що заявлені речові права на відповідні об`єкти нерухомого майна вже зареєстровано у Державному реєстрі прав. Відповідно з вищевикладеним та керуючись статтею 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 року № 1952-IV повідомлено, що подані копії документів не є підставою для державної реєстрації прав, оскільки не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження та наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяження.
Не погоджуючись з бездіяльністю відповідача, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Згідно ч.2ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, врегульовані Законом України від 01 липня 2004 року № 1952-IV "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 1952-IV).
Умови, підстави та процедуру проведення відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, об`єкти незавершеного будівництва та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов`язки суб`єктів у сфері державної реєстрації прав, а також умови, підстави та процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, визначені в Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12. 2015 № 1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 р. № 553).
Пунктом 1 ч. 1 ст. 2 Закону № 1952-IV визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
За вимогами п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону № 1952-IV право власності на нерухоме майно підлягає обов`язковій державній реєстрації.
Частиною четвертої статті 9Закону № 1952- IVдержавний реєстратор самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову в такій реєстрації. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об`єднань у діяльність державного реєстратора, пов`язану з проведенням державної реєстрації прав, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.
За вимогами частини третьої статті 10 Закону № 1952-IV державний реєстратор: встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації.
Як передбачено положеннями п.2 ч.3 ст. 10 Закону № 1952-IV, державний реєстратор перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.
Державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв про державну реєстрацію прав (частина перша статті 11 Закону № 1952-IV).
У силу приписів статті 37 цього Закону рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.
Частиною 1статті 18 Закону №1952-IV передбачено, що державна реєстрація прав проводиться в такому порядку:
1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;
2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав;
3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв;
4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;
5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав);
6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав;
7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником;
8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.
Згідно з частиною сьомою статті 18 Закону № 1952-IV державній реєстрації підлягають виключно заявлені права речові та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.
Відповідно до приписів статті 26 Закону № 1952-IV записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав.
Підстави для відмови в державній реєстрації прав: наведені у ч. 1 ст. 24 Закону України № 1952-IV, якими є:
1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону;
2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою;
3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом;
4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження;
5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями;
6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно;
7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем;
8) після завершення строку, встановленого частиною третьоюстатті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав;
9) документи подано до неналежного суб`єкта державної реєстрації прав, нотаріуса;
10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі;
11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав;
12) заявник звернувся із заявою про державну реєстрацію права власності щодо майна, що відповідно до поданих для такої реєстрації документів відчужено особою, яка на момент проведення такої реєстрації внесена до Єдиного реєстру боржників, у тому числі за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці;
13) відсутність згоди заставодержателя (іпотекодержателя) на дострокове припинення дії договору емфітевзису, суперфіцію щодо державної реєстрації припинення таких прав, що перебувають у заставі (іпотеці).
За приписами п.67. Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень для державної реєстрації права власності у разі витребування нерухомого майна з чужого незаконного володіння на підставі рішення суду подаються необхідні для відповідної реєстрації документи, передбачені статтею 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та цим Порядком, що підтверджують право власності на нерухоме майно належного власника.
За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав (ч. 2ст. 24 Закону №1952-ІV).
Відповідно до приписів ст. 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав.
Як вбачається зі змісту ч. 1ст. 27 Закону№1952-ІV державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, може бути проведена на підставі, зокрема, судового рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно (п. 9).
Відповідно до п. 18 Порядку №1127 за результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації.
Водночас, Порядок № 1127 містить норму (абзац 1 п. 67), якою встановлено документи на підставі яких здійснюється державна реєстрація прав у разі витребування нерухомого майна з чужого незаконного володіння на підставі рішення суду.
Приписами цієї норми визначено, що для державної реєстрації права власності у разі витребування нерухомого майна з чужого незаконного володіння на підставі рішення суду подаються необхідні для відповідної реєстрації документи, передбачені статтею 27Закону № 1952 та цим Порядком, що підтверджують право власності на нерухоме майно належного власника.
Наведена норма є бланкетною і для визначення конкретних документів, що є підставою для реєстрації права відсилає до ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", яка в контексті спірних правовідносинах містить посилання на судове рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно як підставу для реєстрації права (п. 9 ч. 1 ст. 27).
Як встановлено судом, Рішенням Шевченківського районного суду позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 про стягнення боргу за договором позики - задоволено. Стягнуто з ОСОБА_2 на користь ОСОБА_1 150000 грн в повернення боргу за договором позики та судові витрати по справі - 1500 грн судового збору, 30 грн витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи.
25.03.2016 р. заступником начальника відділу державної виконавчої служби Кіцманського районного управління юстиції Самокіщук М.Ю. складено акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення податкового боргу.
22.05.2016 року приватним нотаріусом Кіцманського районного нотаріального округу Чернівецької області Троянською М.М. відповідно до статті 61 Закону України Про виконавче провадження та на підставі протоколу від 11 січня 2016 року № 138945 про визнання прилюдних торгів такими, що не відбулися та акта про передачу майна стягувану в рахунок погашення боргу затвердженого заступником начальника відділу державної виконавчої служби Кіцманського районного управління юстиції у Чернівецькій області Самокіщук М.Ю. від 25 березня 2016 року, посвідчено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , належить на праві власності майно, що складається із земельної ділянки, площею 0,0701 га, цільове призначення для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування (прально- сушильний комплекс), кадастровий номер: 7322510100:01:004:0645, розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Вартість якої становить - 151530 (сто п`ятдесят одна тисяча п`ятсот тридцять) гривень.
Документ який посвідчує право власності на вказану земельну ділянку є свідоцтво про право власності на нерухоме майно НОМЕР_2 , видане Реєстраційною службою Кіцманського районного управління юстиції Чернівецької області 02.07.2014 року індексний №23735146 та зареєстроване в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 02.07.2014 року, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, виданий Реєстраційною службою Кіцманського районного управління юстиції Чернівецької області 02.07.2014 року за індексним № 23735172.
Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 397912173225, оскільки майно не реалізовано /торги не відбулися і стягувач ОСОБА_1 виявив бажання залишити за собою непродане майно, що раніше належало ОСОБА_2 на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно НОМЕР_2 , видане Реєстраційною службою Кіцманського районного управління юстиції Чернівецької області 02.07.2014 року індексний № 23735146 та зареєстроване в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 02.07.2014 року, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, виданий Реєстраційною службою Кіцманського районного управління юстиції Чернівецької області 02.07.2014 року за індексним № 23735172. Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 397912173225.
Право власності на земельну ділянку підлягає державній реєстрації у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
22.05.2016 року приватним нотаріусом Кіцманського районного нотаріального округу Чернівецької області Троянською М.М. відповідно до статті 61 Закону України Про виконавче провадження та на підставі протоколу від 11 січня 2016 року № 138945 про визнання прилюдних торгів такими, що не відбулися та акта про передачу майна стягувану в рахунок погашення боргу затвердженого заступником начальника відділу державної виконавчої служби Кіцманського районного управління юстиції у Чернівецькій області Самокіщук М.Ю. від 25 березня 2016 року, посвідчено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , належить на праві власності майно, що складається з будівлі котельні (цегляна), загальною площею 197,10 кв.м., зазначена в плані під літ. А-І, розташована за адресою: АДРЕСА_1 (четвертим літ. а), Кіцманського району Чернівецької області. Вартість майна становить - 151530 (сто п`ятдесят одна тисяча п`ятсот тридцять) гривень.
Документ який посвідчує право власності на вказану будівлю котельні - договір купівлі-продажу, посвідчений ОСОБА_3 , державним нотаріусом Кіцманської державної нотаріальної контори Чернівецької області 06 жовтня 1999 року за реєстром № 2001, зареєстрований в Кіцманському бюро технічної інвентаризації Чернівецької області 07.10.1999 року, в реєстрову книгу, за реєстровим 225, стор. 100, оскільки майно не реалізовано /торги не відбулися і стягувач ОСОБА_1 виявив бажання залишити за собою непродане майно, що раніше належало ОСОБА_2 на підставі договору купівлі-продажу, посвідченого ОСОБА_3 , державним нотаріусом Кіцманської державної нотаріальної контори Чернівецької області 06 жовтня 1999 року за реєстром № 2001, та зареєстрованого в Кіцманському бюро технічної інвентаризації Чернівецької області 07.10.1999 року, в реєстрову книгу, за реєстровим 225, стор. 100.
Право власності на будівлю котельні підлягає державній реєстрації у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
15.11.2018 р. рішенням Кіцманського районного суду Чернівецької області цивільну справу №718/707/18 за позовом ОСОБА_4 до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , третя особа Головне територіальне управління юстиції у Чернівецькій області в особі Кіцманського районного ВДВС ГТУЮ в Чернівецькій області про визнання права особистої приватної власності на 1/2 будівлю котельні та земельну ділянку та звільнення майна з-під арешту задоволено частково.
Визнано за ОСОБА_4 право особистої приватної власності на 1/2 будівлю котельні загальною площею 197,1 кв. м., що розташована в АДРЕСА_3 та право приватної власності на 1/2 земельної ділянки площею 0,0701 га (кадастровий номер 7322510100:01:004:0645), що знаходяться в АДРЕСА_3 . В іншій частині позовних вимог відмовити.
Постановою Чернівецького апеляційного суду у справі №718/707/18 від 28.02.2019 р. апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково.
Рішення Кіцманського районного суду Чернівецької області від 15 листопада 2018 року в частині визнання за ОСОБА_4 права особистої приватної власності на 1/2 частку будівлі котельні загальною площею 197,1 кв. м., що розташована в АДРЕСА_3 та права приватної власності на 1/2 частку земельної ділянки площею 0,0701 га (кадастровий номер 7322510100:01:004:0645), що розташована за тією ж адресою, скасовано. У задоволенні позову в цій частині відмовлено. У решті рішення суду залишено без змін.
Постановою Верховного суду від 03.03.2020 року у справі №718/707/18 Касаційну скаргу ОСОБА_4 залишити без задоволення.
Постанову Чернівецького апеляційного суду від 28 лютого 2019 року в частині скасування рішення Кіцманського районного суду Чернівецької області від 15 листопада 2018 року в частині визнання за ОСОБА_4 права особистої приватної власності на 1/2 частку будівлі котельні та права приватної власності на 1/2 частку земельної ділянки - залишити без змін.
Постановою Чернівецького апеляційного суду від 06.05.2021 року у справі №2-3418/2008 апеляційну скаргу ОСОБА_5 , в інтересах якого діє адвокат Хімчинський Богдан Гаврилович, задоволено частково.
Рішення Шевченківського районного суду м. Чернівці від 05 листопада 2008 року скасовано. Позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 про стягнення боргу за договором позики задовольнити.
Стягнуто з ОСОБА_2 на користь ОСОБА_1 борг за договором позики у розмірі 150000 (сто п`ятдесят тисяч) гривень.
Ухвалою Шевченківського районного суду у справі №2-3418/08 від 22.02.2022 р. залишеною без змін постановою Чернівецького апеляційного суду 14.04.2022 в задоволенні заяви ОСОБА_2 про поворот виконання рішення відмовлено.
Суд зазначає, що відповідно до частини четвертої статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Верховний Суд у постанові від 18 грудня 2019 року у справі №761/29966/16-ц (провадження №61-5327св19) роз`яснив, що преюдиція - це обов`язковість фактів, установлених судовим рішенням, що набуло законної сили, в одній справі для суду при розгляді інших справ. Преюдиційно встановлені факти не підлягають доказуванню. Звільнення від доказування з підстав установлення преюдиційних обставин в іншому судовому рішенні, варто розуміти так, що учасники судового процесу не зобов`язані повторно доказувати ті обставини, які були встановлені чинним судовим рішенням в іншій адміністративній, цивільній або господарській справі, якщо в цій справі брали участь особи, щодо яких відповідні обставини встановлені.
Суд зазначає, що в мотивувальній частині постанови Чернівецького апеляційного суду по справі №2-3418/2008 від 06.05.2021 р. зазначено що 25 березня 2016 ОСОБА_2 фактично виконав рішення суду (акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу).
Аналізуючи викладене вище, позовні вимоги підлягають задоволенню шляхом визнання протиправною бездіяльності виконавчого комітету Кіцманської міської ради Чернівецького району Чернівецької області щодо відмови у вчиненні державної реєстрації на ім`я ОСОБА_1 у власність будівлі котельні за адресом АДРЕСА_1 , яка розміщена на ділянці для будівництва та обслуговування будівель, закладів побутового обслуговування, загальною площею 0,0701 та. кадастровий номер земельної ділянки 732210100:01:044:0645, та державної реєстрації зазначеної земельної ділянки та зобов`язання відповідача вчинити дії по державній реєстрації будівлі котельні за адресом АДРЕСА_1 , яка розміщена на ділянці для будівництва та обслуговування будівель, закладів побутового обслуговування, загальною площею 0,0701 га, кадастровий номер земельної ділянки: 732210100:01:044:0645, та державної реєстрації зазначеної земельної ділянки.
Крім цього, вирішуючи спір, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відтак, в адміністративному судочинстві обов`язок доказувати правомірність своїх рішень, дій чи бездіяльності покладено на суб`єкта владних повноважень, тобто у даному випадку на відповідача.
Однак відповідачем не було подано відзив на позовну заяву.
Відповідно до частини четвертої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
В даному випадку відповідачем-суб`єктом владних повноважень не було подано відзив на позов, при цьому без зазначення причин його неподання.
Станом на день вирішення судом цього спору від відповідача до суду жодних документів не надходило.
Вказане кваліфікується судом як визнання позову, що, в свою чергу, також дає підстави для прийняття рішення про його задоволення.
Стосовно розподілу судових витрат.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Кіцманської міської ради Чернівецького району Чернівецької області щодо відмови у вчиненні державної реєстрації на ім`я ОСОБА_1 у власність будівлі котельні за адресом АДРЕСА_1 яка розміщена на ділянці для будівництва та обслуговування будівель, закладів побутового обслуговування, загальною площею 0,0701 та. кадастровий номер земельної ділянки 732210100:01:044:0645, та державної реєстрації зазначеної земельної ділянки.
3. Зобов`язати виконавчий комітет Кіцманської міської ради Чернівецького району Чернівецької області вчинити дії по державній реєстрації будівлі котельні за адресом АДРЕСА_1 , яка розміщена на ділянці для будівництва та обслуговування будівель, закладів побутового обслуговування, загальною площею 0,0701 га, кадастровий номер земельної ділянки: 732210100:01:044:0645, та державної реєстрації зазначеної земельної ділянки.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 )
Відповідач - Кіцманська міська рада Чернівецького району Чернівецької області (вул. Незалежності, 57, м. Кіцмань, Чернівецький район, Чернівецька область, 59300, Код ЄДРПОУ 04062127)
Суддя І.В. Маренич
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2024 |
Оприлюднено | 06.06.2024 |
Номер документу | 119499333 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні