Ухвала
від 03.06.2024 по справі 915/1741/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

УХВАЛА

про розгляд вимог кредитора

03 червня 2024 року Справа № 915/1741/21

м. Миколаїв

Господарський суд Миколаївської області у складі судді Адаховської В.С.,

при секретарі судового засідання Савки К.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні

заяву: Акціонерного товариства Укртрансгаз (01021, м. Київ, Кловський узвіз, 9/1, код ЄДРПОУ 30019801) з грошовими вимогами до банкрута у справі

про банкрутство Комунального підприємства Первомайської міської ради Тепло (55200, Миколаївська обл., м. Первомайськ, вул. Грушевського, буд. 1, ідентифікаційний код 35964656)

ліквідатор: арбітражний керуючий Лозова О.М. (55213, Миколаївська обл., м.Первомайськ, вул. Івана Гонти, 5/3)

Представники учасників справи в судове засідання не з`явилися

У с т а н о в и в:

Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 25.04.2023, зокрема, відкрито провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства Первомайської міської ради Тепло (далі КП ПМР Тепло); введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Лозову О.М.

Постановою Господарського суду Миколаївської області від 21.09.2023 КП ПМР Тепло визнано банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Лозову О.М.

На офіційному вебпорталі судової влади України 25.09.2023 за № 71458 оприлюднено повідомлення про визнання КП ПМР Тепло банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

На адресу Господарського суду Миколаївської області від Акціонерного товариства Укртрансгаз (далі АТ Укртрансгаз) надійшла заява №1001ВИХ-23-6040 від 28.09.2023 (вх.№13618/23 від 16.10.2023), у якій заявник просив суд визнати його грошові вимоги до боржника в сумі 420440,89 грн, у такий черговості: 5368,00 грн перша черга (судовий збір); 415072,89 грн четверта черга.

Ухвалою суду від 18.01.2024 визнані частково грошові вимоги АТ Укртрансгаз до банкрута у загальній сумі 419382,19 грн , з яких: 414014,19 грн (четверта черга, без вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів), а також 5368,00 грн судового збору за подання заяви з грошовими вимогами до боржника (перша черга). В іншій частині заявлені вимоги відхилено.

На адресу Господарського суду Миколаївської області від АТ Укртрансгаз надійшла заява №1001ВИХ-24-929 від 07.02.2024 (вх.№ 1833/24 від 15.02.2024), у якій заявник просить суд визнати його грошові вимоги до банкрута в сумі 932929,51 грн, у такій черговості: 6056,00 грн перша черга (судовий збір); 926873,51 грн четверта черга.

Ухвалою суду від 20.02.2024 прийнято до розгляду вказану заяву в судовому засіданні на 11.03.2024 о 13:00. Зобов`язано ліквідатора завчасно до дати судового засідання надати суду письмове повідомлення щодо розгляду заявлених вимог та письмовий звіт про надіслання кредитору повідомлення про результати розгляду грошових вимог разом з описом вкладення у поштове відправлення або інших документів, що підтверджують надсилання повідомлення кредитору.

07.03.2024 від ліквідатора банкрута надійшло клопотання, сформоване в системі Електронний суд 07.03.2024 (вх. № 2798/24), в якому арбітражний керуючий Лозова О.М., на виконання вимог ухвали суду від 20.02.2024, надала суду звіт про надсилання кредитору повідомлення про результати розгляду грошових вимог АТ Укртрансгаз вих. № 02-01/24 від 07.03.2024 разом з вказаним повідомленням від 07.03.2024. Відповідно до зазначеного повідомлення ліквідатор банкрута визнала грошові вимоги кредитора у повному обсязі на загальну суму 932929,51 грн в наступній черговості: 6056,00 грн (сплачений судовий збір) 1 черга; 926873,51 грн (основний борг) 4 черга.

Ухвалою суду від 11.03.2024 відмовлено в задоволенні клопотання представника кредитора про його участь в судовому засіданні, призначеному на 11.03.2024 о 13:00, в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду у справі № 915/1741/21.

Через загрозу безпеці учасників справи, у зв`язку з тим, що у період часу визначеного для проведення судового засідання, а саме з 11:51 до 13:07 у Миколаївській області було оголошено повітряну тривогу, судове засідання у справі 11.03.2024 не відбулось.

Ухвалою суду від 28.05.2024 призначено судове засідання з розгляду заяви АТ Укртрансгаз про визнання вимог до банкрута на 03.06.2024 об 11:30.

30.05.2024 від ліквідатора банкрута надійшло клопотання, сформоване в системі Електронний суд 30.05.2024 (вх. № 6450/24), в якому арбітражний керуючий Лозова О.М. просить провести судове засідання, призначене на 03.06.2024 об 11:30, за її відсутності за наявними в матеріалах справи документами.

Ухвалою суду від 03.06.2024 відмовлено в задоволенні клопотання представника кредитора про його участь в судовому засіданні, призначеному на 03.06.2024 об 11:30, в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду у справі № 915/1741/21.

Водночас, явка учасників справи в судове засідання обов`язковою судом не визнавалась, а тому враховуючи клопотання ліквідатора про розгляд заяви за її відсутності та положення ст. 42 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України), суд визнав за можливе провести судове засідання за відсутності учасників справи.

На підставі ст. 233 ГПК України, судом підписано вступну та резолютивну частини ухвали суду без її проголошення.

Розглянувши заяву АТ Укртрансгаз з грошовими вимогами до банкрута, дослідивши додані до неї докази, судом встановлено наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України Про міжнародне приватне право, Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

З 21.10.2019 набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства (далі КУзПБ), яким встановлені умови та порядок відновлення платоспроможності боржника - юридичної особи та відновлення платоспроможності фізичної особи.

Відповідно до ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень КУзПБ з дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратив чинність Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.

Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України № 2971-IX від 20.03.2023, який набрав чинності 15.04.2023, внесено зміни до КУзПБ.

Частиною 1 ст. 2 КУзПБ передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

В силу ст. 1 КУзПБ кредитор юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; конкурсні кредитори кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

Грошове зобов`язання (борг) зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов`язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов`язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях. До складу грошових зобов`язань боржника, у тому числі зобов`язань щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов`язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров`ю громадян, зобов`язання з виплати авторської винагороди, зобов`язання перед засновниками (учасниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових зобов`язань, у тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням відсотків, які зобов`язаний сплатити боржник, визначаються на день подання до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), якщо інше не встановлено цим Кодексом. При поданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) розмір грошових зобов`язань визначається на день подання до господарського суду такої заяви.

Згідно ч. 1, 2 ст. 45 КУзПБ конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Кредитор, за заявою якого відкрито провадження у справі, має право заявити додаткові грошові вимоги до боржника у межах строку, встановленого частиною першою цієї статті.

Відповідно до приписів ч. 6 ст. 45 КУзПБ заяви з вимогами конкурсних кредиторів або забезпечених кредиторів, подані в межах строку, визначеного частиною першою цієї статті, розглядаються господарським судом у попередньому засіданні суду.

Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, розглядаються господарським судом у порядку черговості їх отримання у судовому засіданні, яке проводиться після попереднього засідання господарського суду.

За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення (повністю або частково) вимог таких кредиторів.

Згідно з ч. 4 ст. 60 КУзПБ у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів. Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.

Згідно розрахунків АТ Укртрансгаз, його грошові вимоги до КП ПМР Тепло за поданою до суду заявою (вх. № 1833/24 від 15.02.2024) становлять 932929,51 грн, які складаються з: 926873,51 грн загальна сума зобов`язань боржника (4 черга) та 6056,00 грн судовий збір (1 черга).

Як вбачається з викладених у заяві обставин, AT Укртрансгаз має грошові вимоги до КП ПМР Тепло, які виникли на підставі Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення від 03.11.2016 № 1730-VIII (далі Закон України № 1730), а саме у банкрута виникло зобов`язання компенсувати кредитору вартість відібраних у березні 2017 року без номінацій обсягів природного газу в обсязі 216,964 тис. куб м на загальну суму 1295314,95 грн, яку банкрут зобов`язаний протягом 72 місяців, починаючи з 1 жовтня 2021 року, щомісяця рівними частинами оплатити кредитору, що встановлено ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 18.01.2024 у даній справі та відповідно до ст. 75 ГПК України не потребує доказуванню.

Кредитор вважає, що оскільки ухвалою суду від 18.01.2024 визнані грошові вимоги AT Укртрансгаз щодо компенсації кредитору вартості відібраних у березні 2017 року без номінацій обсягів природного газу за період з 01.10.2021 по 01.07.2023 в сумі 359809,80 грн, тому підлягають визнанню грошові вимоги щодо решти заборгованості компенсації кредитору вартості відібраних у березні 2017 року без номінацій обсягів природного газу в сумі 926873,51 грн.

Як вже зазначено судом, ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 18.01.2024 у даній справі № 915/1741/21 визнано частково грошові вимоги Акціонерного товариства Укртрансгаз до банкрута у загальній сумі 419382,19 грн , з яких: 414014,19 грн (четверта черга, без вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів), а також 5368,00 грн судового збору за подання заяви з грошовими вимогами до боржника (перша черга). В іншій частині заявлені вимоги відхилено.

Вищевказаним судовим рішенням встановлено факт зобов`язання КП ПМР Тепло компенсувати вартість відібраних у березні 2017 року без номінацій обсягів природного газу в обсязі 216,964 тис. куб м на загальну суму 1295314,95 грн.

Згідно ч. 4 ст. 75 ГПК України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Враховуючи зазначене, встановлені ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 18.01.2024 у справі № 915/1741/21 обставини мають преюдиційне значення для вирішення даного спору (розгляду заяви з грошовими вимогами), в якому беруть участь ті ж самі сторони.

Таким чином, факт зобов`язання КП ПМР Тепло компенсувати вартість відібраних у березні 2017 року без номінацій обсягів природного газу в обсязі 216,964 тис. куб м на загальну суму 1295314,95 грн не потребує повторного доведення.

Отже, під час розгляду заяви №1001ВИХ-23-6040 від 28.09.2023 (вх.№13618/23 від 16.10.2023) з грошовими вимогами AT Укртрансгаз до КП ПМР Тепло у справі №915/1741/21 господарським судом встановлено, що AT Укртрансгаз до 31.12.2019 було оператором газотранспортної системи суб`єктом господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із транспортування природного газу газотранспортною системою на користь третіх осіб (замовників) (п. 19 ч. 1 ст. 1 Закону України Про ринок природного газу).

Комунальне підприємство Первомайської міської ради Тепло є споживачем юридичною особою, яка отримує природний газ на підставі договору постачання природного газу з метою використання для власних потреб, а не для перепродажу, або використання в якості сировини (далі також споживач) (п. 37 ч. 1 ст. 1 Закону України Про ринок природного газу).

Для здійснення діяльності з виробництва теплової енергії для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню, боржник, відповідно до Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затвердженого Постановами Кабінету Міністрів України № 758 від 01.10.2015, № 187 від 22.03.2017, № 867 від 19.10.2018, має право у визначений період придбавати природний газ для всіх категорій споживачів у Національній акціонерній компанії Нафтогаз України (далі НАК Нафтогаз України).

Відповідно до пп. 4 п. 3 Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 758 від 01.10.2015 (далі Положення № 758), на НАК Нафтогаз України покладено спеціальний обов`язок постачати природний газ виробникам теплової енергії для виробництва теплової енергії за цінами, на умовах та у порядку, що визначені пунктами 15-17 цього Положення.

Відповідно до п. 16 Положення № 758, НАК Нафтогаз України у період з 1 травня 2016 по 31 березня 2017 (включно) постачає природний газ виробникам теплової енергії за регульованою ціною (без урахування тарифів на послуги з транспортування та розподілу природного газу, а також податків та зборів, що включаються до вартості природного газу, відповідно до Податкового кодексу України) з метою надання послуг з опалення та постачання гарячої води установам, що фінансуються за рахунок державного і місцевих бюджетів, та населенню в розмірі 4942,00 грн за 1000 куб. метрів.

Водночас, відповідно до листа НАК Нафтогаз України № 23/4-1305-21 від 22.11.2021 ціна реалізації природного газу за категоріями споживачів, визначеними положеннями про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затвердженими постановами Кабінету Міністрів України на виконання статті 11 Закону України Про ринок природного газу, без ПДВ за 1 тис. куб. м складає: у березні 2017 року для населення та бюджетних організацій 4942,00 грн, для інших суб`єктів (крім бюджетних) 7866,00 грн.

Згідно із пунктом 17 Положення № 758 постачання природного газу НАК Нафтогаз України виробникам теплової енергії здійснюється на підставі договору, що враховує положення примірного договору про постачання природного газу виробникам теплової енергії, який затверджується Кабінетом Міністрів України, та з дотриманням принципу недискримінації.

Отже, зазначені тарифи підтверджуються умовами укладених договорів між боржником та НАК Нафтогаз України, а саме Договором № 5005/1617-ТЕ-22 від 23.08.2016, за яким природний газ використовується споживачем виключно для виробництва теплової енергії для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню та Договором №5240/1617-БО-22 від 27.10.2016, за яким природний газ постачається для використання споживачем виключно для виробництва теплової енергії, яка споживається бюджетними установами/організаціями.

Розпорядженнями Кабінету Міністрів України № 742-р від 05.10.2016 Деякі питання опалювального сезону 2016/17, № 720-р від 04.10.2017 Деякі питання опалювального сезону 2017/2018 року, №717-р від 03.10.2018 Деякі питання опалювального сезону 2018/19 року покладено на НАК Нафтогаз України обов`язок разом з операторами газотранспортних та газорозподільних систем забезпечити протягом опалювальних сезонів 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019 безперебійне постачання природного газу виробникам теплової енергії для виробництва теплової енергії для бюджетних установ, релігійних та інших організацій, для надання послуг з постачання теплової енергії та гарячої води населенню в необхідних обсягах, у тому числі, КП ПМР Тепло.

Таким чином, КП ПМР Тепло є захищеним споживачем природного газу у розумінні п. 10 ст. 1 Закону України Про ринок природного газу, оскільки здійснює надання важливих суспільних послуг та є виробником теплової енергії для потреб таких споживачів або підприємств, установ, організацій за умови, що виробництво теплової енергії для потреб таких споживачів або підприємств, установ, організацій здійснюється за допомогою об`єктів, не пристосованих до зміни палива та приєднаних до газотранспортної або газорозподільної системи.

Відповідно до пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 №742-р Про деякі питання опалювального сезону 2016/2017 року на Публічне акціонерне товариство Національна акціонерна компанія Нафтогаз України та постачальників природного газу до початку опалювального сезону 2016/2017 року (опалювальний сезон) покладено обов`язок видати номінації теплогенеруючим і теплопостачальним організаціям відповідно до договорів, які укладені з ними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2016 р. № 357 Про затвердження Примірного договору про постачання природного газу виробникам теплової енергії для виробництва теплової енергії та з дотриманням принципу недискримінації.

Отже, на підставі вказаного розпорядження, яке є обов`язковим до виконання, на ПАТ НАК Нафтогаз України та постачальників природного газу покладено обов`язок видати номінації теплогенеруючим і теплопостачальним організаціям ще на початку опалювального сезону.

Аналогічний висновок про обов`язок ПАТ НАК Нафтогаз України видати номінації відповідно до вказаного Розпорядження також викладено у постановах Верховного Суду від 14.05.2018 у справі № 926/680/17, від 21.03.2018 у справі № 911/656/17, від 04.04.2018 у справі № 904/5094/17, від 15.03.2018 у справі № 922/345/17.

Таким чином, зважаючи на викладені норми, саме на кредитора покладено обов`язок прийняти номінацію, а на замовника послуг транспортування подати номінацію.

Обставини укладення КП ПМР Тепло з ПAT НАК Нафтогаз України договорів на постачання природного газу на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 № 742-р Деякі питання опалювального сезону 2016/2017 від 04.10.2017 p. №720-р Деякі питання опалювального сезону 2017/2018 року від 03.10.2018 № 717-р Деякі питання опалювального сезону 2018/2019 року підтверджуються укладеними договорами №5005/1617-ТЕ-22 від 23.08.2016 та № 5240/1617-БО-22 від 27.10.2016.

Згідно з п. 1 глави 1 розділу XI Кодексу ГТС, замовники послуг транспортування зобов`язані подати Оператору ГТС номінації та/або місячну номінацію по точках входу та точках виходу.

За результатом опрацювання поданих номінацій, кредитором було встановлено відсутність поданих номінацій ПAT HAK Нафтогаз України у спірні періоди та у вказаних обсягах для КП ПМР Тепло.

Кредитор стверджує про відсутність будь-якого замовника послуг транспортування та фактичної передачі в порядку, визначеному Кодексом ГТС будь-яким суб`єктом ринку природного газу (зокрема будь-яким постачальником) в обсязі 216,964 тис. куб. м у березні 2017 на вході до газотранспортної системи для його подальшого транспортування для боржника.

Загальний обсяг відбору у вказаний період складає 216,964 тис. куб. м, що також підтверджується зведеним реєстром обсягів газу, що були використані споживачами по договорах з ПAT HAK Нафтогаз України із мереж ПАТ Миколаївгаз в березні 2017 року та звітом про поділ фактичного обсягу (об`єму) природного газу, відібраного з точки виходу ПАТ Миколаївгаз між замовниками послуги транспортування (постачальниками) в розрізі їх контрагентів (споживачів) за березень 2017 року.

Таким чином, у спірний період боржник мав договірні відносини з постачання природного газу з ПAT HAK Нафтогаз України, натомість постачальник не здійснив постачання вказаних обсягів природного газу боржнику, внаслідок чого боржник у березні 2017 року здійснив відбір природного газу з газотранспортної системи, з ресурсу кредитора обсягом 216,964 тис. куб. м, без поданих номінацій будь-яким замовником послуг транспортування.

З метою забезпечення сталого функціонування ринку природного газу було прийнято Закон України від 14.07.2021 № 1639-ІХ Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу (далі Закон України № 1639), який набрав чинності 29.08.2021 року.

Законом України № 1639 внесено зміни, в тому числі, до Закону України від 03.11.2016 № 1730-VIII Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення (далі Закон України № 1730), який зокрема доповнено ст. 8 цього Закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України № 1730, підприємства, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води (далі підприємства ПЕК), які протягом періоду з 1 грудня 2015 року по 31 грудня 2019 року здійснювали відбір природного газу з газотранспортної системи без поданих постачальником газу номінацій та у яких відсутні підписані акти приймання-передачі природного газу з постачальником щодо таких обсягів, зобов`язані, незалежно від включення до реєстру, укладення договору реструктуризації та підписання акту звіряння взаєморозрахунків, протягом 72 місяців, починаючи з 1 жовтня 2021 року, щомісяця рівними частинами компенсувати (оплатити) особі, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року включно, вартість:

-відібраних без номінацій обсягів природного газу за цінами реалізації природного газу категоріям споживачів, визначеними положенням про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затверджених постановами Кабінету Міністрів України на виконання статті 11 Закону України Про ринок природного газу, чинних протягом періоду таких відборів для відповідних категорій споживачів;

-послуг транспортування відібраних без номінацій обсягів природного газу за цінами, встановленими постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, чинними протягом періоду таких відборів.

Різниця між вартістю природного газу за ціною компенсації, що визначена частиною другою цієї стати, та фактичною вартістю природного газу, яку відображено в бухгалтерському обліку особи, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року включно, у відповідні періоди відбору природного газу без поданих номінацій, підлягає списанню в обліку особи, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року включно.

Відповідно до ст. 2 Закону України № 1730, дія цього Закону поширюється на відносини з врегулювання заборгованості підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з центрального опалення та централізованого постачання гарячої води, які протягом періоду з 1 грудня 2015 по 31 грудня 2019 року здійснювали відбір природного газу з газотранспортної системи без подання номінацій.

Таким чином, Держава встановила імперативне нормативне регулювання правовідносин щодо врегулювання заборгованості підприємства ПЕК перед Оператором ГТС, які протягом періоду з 1 грудня 2015 року по 31 грудня 2019 року здійснювали відбір природного газу з газотранспортної системи без подання номінацій та визначила, що вартість вказаних обсягів природного газу компенсується Оператору ГТС.

Також визначено порядок компенсації оплата протягом 72 місяців починаючи з 1 жовтня 2021 року щомісяця рівними частини починаючи з 1 жовтня 2021 року вартості відібраних без номінацій обсягів природного газу особі, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року.

Отже, для стягнення грошових коштів на підставі Закону України № 1730 необхідна наявність таких умов:

- учасники процедури: платник підприємства ПЕК; отримувач Оператор газотранспортної системи, який здійснював вказані функції до 31 грудня 2019,

- період виникнення заборгованості з 1 грудня 2015 по 31 грудня 2019,

- здійснення відбору природного газу з газотранспортної системи без подання номінацій,

- настання строку оплати з 1 жовтня 2021 року рівними частинами протягом 72 місяців.

AT Укртрансгаз до 31.12.2019 виконувало функції Оператора газотранспортної системи відповідно до ліцензії НКРЕКП серія АЕ № 194511 від 28.02.2013.

Таким чином, кредитор і боржник, є суб`єктами господарювання, відносини яких, щодо компенсації вартості природного газу використаного за період з 1 грудня 2015 року по 31 грудня 2019 року, без подання номінацій, унормовані Законом України № 1730.

Згідно з ч. 3, 4 ст. 8 Закону України № 1730 обсяги природного газу, зазначені в частині другій цієї статті, визначаються, як різниця між обсягами фактично спожитого природного газу на підставі алокацій/звітів операторів газорозподільних систем та обсягами поставленого/придбаного природного газу на підставі договорів купівлі-продажу/постачання природного газу та актів приймання-передачі природного газу за відповідний період споживання.

Виходячи з такого, враховуючи, що боржник здійснював відбір природного газу з газотранспортної системи в обсязі 216,964 тис. куб. м у березні 2017 року без поданих постачальником газу номінацій, вартість вказаних обсягів компенсується кредитору відповідно до порядку встановленого ч. 2 ст. 8 Закону України № 1730.

Таким чином, ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 18.01.2024 у даній справі встановлено, що вартість відібраних без номінацій обсягів природного газу у березні 2017 року в обсязі 216,964 тис. куб. м за цінами реалізації природного газу по категоріям споживачів загалом складає 1295314,95 грн, яку боржник зобов`язаний протягом 72 місяців, починаючи з 1 жовтня 2021 року, щомісяця рівними частинами оплатити кредитору. Відповідно, розмір щомісячної оплати (починаючи з 01.10.2021) вартості відібраних без номінацій обсягів природного газу складає 17990,49 грн.

Вартість відібраних без номінацій обсягів природного газу у березні 2017 року в обсязі 216,964 тис. куб. м за цінами реалізації природного газу по категоріям споживачів загалом складає 1295314,95 грн, у тому числі визнані грошові вимоги кредитора у сумі 359873,51 грн (сума компенсації за період з 01.10.2021 по 01.07.2023).

Постановою Господарського суду Миколаївської області від 21.09.2023 КП ПМР Тепло визнано банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Лозову О.М.

Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст. 59 КУзПБ встановлено, що з дня ухвалення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав.

Ліквідатором визнані грошові вимоги кредитора у повному обсязі.

Станом на день подання заяви з грошовими вимогами до банкрута строк виконання зобов`язання щодо сплати суми компенсації оплати відібраних без номінацій обсягів природного газу, починаючи з 01.07.2023 є таким, що настав, а тому грошові вимоги кредитора щодо компенсації кредитору решти вартості відібраних у березні 2017 року без номінацій обсягів природного газу становить 935505,15 грн (1295314,95 грн 359809,80 грн), проте суд не виходячи за межі вимог заявника задовольняє досліджувані вимоги в межах заявленої суми 926873,51 грн.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч. 1 ст. 86 ГПК України).

Відповідно до ст. 73 ГПК доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом (ч. 3 ст. 13, ст. 74 ГПК України).

З огляду на викладене, суд, дослідивши матеріали справи дійшов висновку, що поточні грошові вимоги АТ Укртрансгаз слід визнати в сумі 926873,51 грн (четверта черга).

Поряд із цим, суд звертає увагу, що разом з визнаними судом грошовими вимогами кредитора до реєстру вимог кредиторів також підлягає включенню судовий збір, сплачений за подання до суду заяви з грошовими вимогами до банкрута у розмірі 6056,00 грн. (перша черга).

Керуючись ст. 2, 45, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 233-235 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Визнати грошові вимоги Акціонерного товариства Укртрансгаз до Комунального підприємства Первомайської міської ради Тепло у загальній сумі 932929,51 грн, з яких: поточні грошові вимоги в сумі 926873,51 грн (четверта черга), а також 6056,00 грн судового збору за подання заяви з грошовими вимогами до банкрута (перша черга).

2. Копію ухвали надіслати кредитору, ліквідатору.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги.

Повний текст ухвали суду складено та підписано 05.06.2024.

СуддяВ.С. Адаховська

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення03.06.2024
Оприлюднено07.06.2024
Номер документу119520698
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: грошові вимоги кредитора до боржника

Судовий реєстр по справі —915/1741/21

Ухвала від 03.06.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 03.06.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 28.05.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 29.04.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 16.04.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 11.03.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 20.02.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 05.02.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 18.01.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 22.01.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні