ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/626/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 червня 2024 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Сидор Н.Т., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД» звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України, у якій просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №9281664/41158043 від 01.08.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 13.07.2023;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 13.07.2023 на загальну суму 911 384,40 грн датою її подання на реєстрацію.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що ним було подано всі необхідні первинні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №8 від 13.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Після отримання повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної позивач надіслав контролюючому органу пояснення з копіями первинних документів, відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Позивач вказує, що ним подано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальне здійснення операцій за згаданою податковою накладною. Однак, рішенням комісії Головного управління ДПС у Львівській області позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №8 від 13.07.2023. На думку позивача, вказане вище в сукупності свідчить про необґрунтованість оскаржуваного рішення, що є підставою для його скасування та, як наслідок, зобов`язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Щодо процесуальних дій, вчинених у зв`язку із розглядом справи, слід зазначити, що ухвалою судді від 13.02.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за цим позовом; ухвалено розглянути цю справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та проведення судового засідання, за наявними матеріалами.
Представник відповідачів у поданому на позовну заяву відзиві проти позову заперечив з підстав, що оскаржуване рішення прийнято Комісією Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування правомірно, оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію.
Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД»» зареєстроване як юридична особа, за адресою: 79034, Львівська область, м. Львів, вул. Навроцького В., будинок 69; код ЄДРПОУ 41158043, основним видом економічної діяльності якого є 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.
07 липня 2023 року між ТОВ «ГАЛИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА ГІЛЬДІЯ» (замовник), та ТОВ «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД» (виконавець) укладено Договір підряду № 07-07/23 з Додатками, предметом якого є виконання робіт на об`єкті Будівництво багатоквартирних житлових будинків (№ 1, 2, 3, 4 на генплані) з вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземними паркінгами, трансформаторною підстанцією в одній черзі будівництва на вул. М. Пимоненка - вул. Пасічній у садівничому товаристві «Геолог» у м. Львові" (Додаток №1-3).
Положенням п. 3.3.3. Договору передбачено, що Замовник зобов`язаний перед початком провадження Робіт здійснити на поточний банківський рахунок Підрядника передоплату (аванс) вартості матеріальних ресурсів, необхідних для виконання Робіт, у випадку, якщо Роботи виконуються з матеріалів та обладнання Підрядника, в розмірі вказаному в поданій Підрядником заявці (рахунку). Аванс є попередньою оплатою за цим Договором і враховується при здійсненні розрахунків за виконані за цим Договором роботи.
13 липня 2023 року ТОВ «ГАЛИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА ГІЛЬДІЯ» здійснило оплату на поточний банківський рахунок ТОВ «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД», у розмірі: 911 384 (дев`ятсот одинадцять тисяч триста вісімдесят чотири) гривні 40 копійок, що підтверджується заключною банківською випискою на період 13 липня 2023 року та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за 9 місяців 2023 року.
Як зазначає позивач у позовній заяві, для належного виконання зобов`язань, передбачених Договором № 07-07/23 та за рахунок коштів, отриманих від ТОВ «ГАЛИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА ГІЛЬДІЯ», у розмірі 911 384 (дев`ятсот одинадцять тисяч триста вісімдесят чотири) гривні 40 копійок, ТОВ «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД» здійснило закупку матеріалів, необхідних для виконання робіт у продавців: ТОВ «Перший Дім» (код ЄДРПОУ: 35116943), що підтверджується видатковою накладною № Л-ПД-002303/01 від 24 липня 2023, на суму 661 086 (шістсот шістдесят одна тисяча вісімдесят шість) гривень 00 копійок; ТОВ «Дукат ЛВ» (код ЄДРПОУ: 23268449), що підтверджується видатковими накладними № ДК000086415 від 18 липня 2023 та № ДК000086389 від 18 липня 2023 року, на суму 574 (п`ятсот сімдесят чотири) гривні 00 копійок; ТОВ «ЗПС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ: 43379687), що підтверджується видатковою накладною № 13 від 13 липня 2023 року, на суму 44 160 (сорок чотири тисячі сто шістдесят гривень) 00 копійок.
Позивачем було відправлено на реєстрацію ПН № 8 від 13.07.2023. Згідно отриманої квитанції до податкової накладної, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вказано, що обсяг постачання товару/послуги 43.91 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній, позивач подав пояснення вих. № 2507/01 від 25.07.2023 та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
За наслідками розгляду письмових пояснень та документів, наданих позивачем, прийнято оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуваним рішенням комісії ГУ ДПС у Львівській області відмовлено у реєстрації спірної податкової накладної, а підставою зазначеного рішення зазначено подання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Оскаржуване рішення відповідно до статті 56 ПК України Товариство позивача оскаржено в адміністративному порядку, однак Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних рішенням від 16.08.2023 № 63619/41158043/2 скаргу залишено без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.
Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивач не погоджується із прийнятим рішенням відповідача від 01.08.2023 №9281664/41158043, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №8 від 13.07.2023, що зумовило його звернення із даним позовом до суду про його скасування та зобов`язання щодо реєстрації податкової накладної.
Вирішуючи даний спір, суд застосовує такі норми права.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно із п.п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (п. 188.1 ст.188 ПК України).
Пунктом 201.7 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних в електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми 11.12.2019 Кабінетом Міністрів України прийняв постанову № 1165, якою затвердив Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).
Правові норми застосовуються у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин.
За змістом п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі
Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку № 1165).
Відповідно до п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).
Як встановлено судом, реєстрація ПН зупинена з тієї підстави, що «…відповідно до п.201.16 cт.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 13.07.2023 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.91 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Суд відмічає, що у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків, проте суд вважає, що документи, які подаються позивачем мають підтверджувати право на формування ПН, яка подана на реєстрацію.
Водночас механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; - розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «;Про електронні довірчі послуги» та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).
Відповідно до п. 9 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
- або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
- або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
- або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Згідно п. 10 Порядку № 520, Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Із аналізу наведених правових норм слідує, що платник податків зобов`язаний надіслати до податкового органу копії первинних бухгалтерських документів за результатами господарської операції на підтвердження правомірності складення податкової накладної, достатні для її реєстрації.
Тобто на платника податків покладений обов`язок надати податковому органу копії первинних документів, які б підтвердили правомірність складання податкової накладної та за бажанням надати пояснення щодо цього.
Суд у даній справі розглядає лише документи, надіслані позивачем до податкового органу для прийняття спірного рішення, тобто разом із повідомленням від 25.07.2023.
Дослідивши подані документи суд встановив наступне.
Податкова накладна від 13.07.2023 № 8 складена позивачем на загальну суму 911 384,40 грн, у тому числі ПДВ 151 897,40 грн.
На підтвердження правомірності складення податкової накладної від 13.07.2023 № 8 позивач до податкового органу 25.07.2023 подав пояснення Вих. №2507/01 від 25.07.2023 та наступні документи:
- Договір №07-07/23 від 07.07.2023 з ТОВ « ГАЛИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА ГІЛЬДІЯ»;
-Додаток №1 до Договору субпідряду;
-Додаток №2 до Договору субпідряду;
-Додаток №3 до Договору субпідряду;
-Видаткову накладну №86415 ТОВ «Дукат»;
-Видаткову накладну №86389 ТОВ «Дукат»;
-Видаткову накладну №13 ТзОВ ЗПС ПЛЮС;
-Видаткову накладну №Л-ПД-00230301 ТОВ Перший дім;
-Платіжне доручення від 14.07.2023 Перший Дім;
-Договір оренди складу Б/Н від 15.05.2019 з ТОВ «Дукат ЛВ»;
-Договір оренди офісу ТОВ «БЕРЕЖАНСЬКИЙ КВАРТАЛ»;
-Накладна та рахунок на придбання ОЗ №225 від 19.10.2022 від ТОВ «Ольмакс»;
-Акт оренда офісу №105 від 30.06.2023 ТОВ «БЕРЕЖАНСЬКИЙ КВАРТАЛ»;
-Акт надання послуг по оренді складу №762 від 30.06.2023;
-Штатний розпис;
-Банківська виписка за 13.07.2023.
Позивач в позовній заяві обґрунтовує правомірність формування податкової накладної від 13.07.2023 №8 наступним чином:
«07 липня 2023 року між ТОВ «ГАЛИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА ГІЛЬДІЯ» (замовник), та ТОВ «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД» (виконавець) укладено Договір підряду № 07-07/23 з Додатками, предметом якого є виконання робіт на об`єкті Будівництво багатоквартирних житлових будинків (№ 1, 2, 3, 4 на генплані) з вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземними паркінгами, трансформаторною підстанцією в одній черзі будівництва на вул. М. Пимоненка - вул. Пасічній у садівничому товаристві «Геолог» у м. Львові" (Додаток №1-3).
Положенням п. 3.3.3. Договору передбачено, що Замовник зобов`язаний перед початком провадження Робіт здійснити на поточний банківський рахунок Підрядника передоплату (аванс) вартості матеріальних ресурсів, необхідних для виконання Робіт, у випадку, якщо Роботи виконуються з матеріалів та обладнання Підрядника, в розмірі вказаному в поданій Підрядником заявці (рахунку). Аванс є попередньою оплатою за цим Договором і враховується при здійсненні розрахунків за виконані за цим Договором роботи.
13 липня 2023 року ТОВ «ГАЛИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА ГІЛЬДІЯ», на підставі Рахунку №54, здійснило оплату на поточний банківський рахунок ТОВ «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД», у розмірі: 911 384 (дев`ятсот одинадцять тисяч триста вісімдесят чотири) гривні 40 копійок, що підтверджується заключною банківською випискою на період 13 липня 2023 року та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за 9 місяців 2023 року.
Для належного виконання зобов`язань, передбачених Договором № 07-07/23 та за рахунок коштів, отриманих від ТОВ «ГАЛИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА ГІЛЬДІЯ», у розмірі 911 384 (дев`ятсот одинадцять тисяч триста вісімдесят чотири) гривні 40 копійок, ТОВ «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД» здійснило закупку матеріалів, необхідних для виконання робіт у продавців: ТОВ «Перший Дім» (код ЄДРПОУ: 35116943), що підтверджується видатковою накладною № Л-ПД-002303/01 від 24 липня 2023, на суму 661 086 (шістсот шістдесят одна тисяча вісімдесят шість) гривень 00 копійок; ТОВ «Дукат ЛВ» (код ЄДРПОУ: 23268449), що підтверджується видатковими накладними № ДК000086415 від 18 липня 2023 та № ДК000086389 від 18 липня 2023 року, на суму 574 (п`ятсот сімдесят чотири) гривні 00 копійок; ТОВ «ЗПС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ: 43379687), що підтверджується видатковою накладною № 13 від 13 липня 2023 року, на суму 44 160 (сорок чотири тисячі сто шістдесят гривень) 00 копійок.»
Із автоматизованої системи документообігу суду судом встановлено, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 08.11.2023 у справі № 380/20485/23 задоволено позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, а саме визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9307492/41158043 від 04.08.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №224 від 30.11.2022 та зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 13.07.2023 на загальну суму 911 384,40 (дев`ятсот одинадцять тисяч триста вісімдесят чотири) гривні 04 копійки (з ПДВ) датою подання її на реєстрацію.
Рішення набрало законної сили.
Особливу увагу слід наголосити на тому, що позивач обґрунтовуючи правомірність формування податкової накладної від 13.07.2023 №7, рішення про відмову в реєстрації якої було предметом спору у справі № 380/20485/23, наступним чином:
«07 липня 2023 року між ТОВ «ГАЛИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА ГІЛЬДІЯ» (замовник), та ТОВ «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД» (виконавець) укладено Договір підряду № 07-07/23 з Додатками, предметом якого є виконання робіт на об`єкті Будівництво багатоквартирних житлових будинків (№ 1, 2, 3, 4 на генплані) з вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземними паркінгами, трансформаторною підстанцією в одній черзі будівництва на вул. М. Пимоненка - вул. Пасічній у садівничому товаристві «Геолог» у м. Львові" (Додаток №1-3).
Положенням п. 3.3.3. Договору передбачено, що Замовник зобов`язаний перед початком провадження Робіт здійснити на поточний банківський рахунок Підрядника передоплату (аванс) вартості матеріальних ресурсів, необхідних для виконання Робіт, у випадку, якщо Роботи виконуються з матеріалів та обладнання Підрядника, в розмірі вказаному в поданій Підрядником заявці (рахунку). Аванс є попередньою оплатою за цим Договором і враховується при здійсненні розрахунків за виконані за цим Договором роботи.
13 липня 2023 року ТОВ «ГАЛИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА ГІЛЬДІЯ», на підставі Рахунку №54, здійснило оплату на поточний банківський рахунок ТОВ «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД», у розмірі: 911 384 (дев`ятсот одинадцять тисяч триста вісімдесят чотири) гривні 40 копійок, що підтверджується заключною банківською випискою на період 13 липня 2023 року та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за 9 місяців 2023 року.
Для належного виконання зобов`язань, передбачених Договором № 07-07/23 та за рахунок коштів, отриманих від ТОВ «ГАЛИЦЬКА БУДІВЕЛЬНА ГІЛЬДІЯ», у розмірі 911 384 (дев`ятсот одинадцять тисяч триста вісімдесят чотири) гривні 40 копійок, ТОВ «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД» здійснило закупку матеріалів, необхідних для виконання робіт у продавців: ТОВ «Перший Дім» (код ЄДРПОУ: 35116943), що підтверджується видатковою накладною № Л-ПД-002303/01 від 24 липня 2023, на суму 661 086 (шістсот шістдесят одна тисяча вісімдесят шість) гривень 00 копійок; ТОВ «Дукат ЛВ» (код ЄДРПОУ: 23268449), що підтверджується видатковими накладними № ДК000086415 від 18 липня 2023 та № ДК000086389 від 18 липня 2023 року, на суму 574 (п`ятсот сімдесят чотири) гривні 00 копійок; ТОВ «ЗПС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ: 43379687), що підтверджується видатковою накладною № 13 від 13 липня 2023 року, на суму 44 160 (сорок чотири тисячі сто шістдесят гривень) 00 копійок.»
Отож з наведеного бачимо, що позивач на підтвердження правомірності складення податкової накладної від 13.07.2023 №7 на суму 911 384,40 грн (ПДВ 151 897,40 грн) та податкової накладної від 13.07.2023 № 8 на суму 911 384,40 грн (ПДВ 151 897,40 грн) надає як до податкового органу, так і до суду тотожні документи.
Відтак, зважаючи на те, що зазначені документи, обґрунтовують правомірність складення податкової накладної від 13.07.2023 №7, то такі відповідно не можуть підтверджувати правомірність складення податкової накладної від 13.07.2023 №8, а інших документів позивачем надано не було, відтак у податкового органу була відсутня можливість перевірити та підтвердити правомірність формування позивачем податкової накладної від 13.07.2023 №8, саме з цих підстав податковий орган правомірно відмовив у реєстрації податкової накладної.
За приписами пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, разом із тим, якщо суб`єкт владних повноважень надасть докази правомірності свого рішення, то обов`язок спростувати такі докази покладається на позивача, що кореспондується із принципом змагальності сторін, закріпленому у ст. 3 КАС України.
Враховуючи наведене, суд відмовляє у задоволенні позову.
За правилами ст. 139 КАС України, у разі відмови у задоволенні позову, судовий збір позивачу не відшкодовується.
Керуючись ст. ст. 2, 8-10, 14, 72-77, 90, 139, 242-246, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в :
в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «РУВІТЕКС ЗАХІД ТРЕЙД» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, відмовити повністю.
Судові витрати покласти на позивача.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Сидор Н.Т.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2024 |
Оприлюднено | 07.06.2024 |
Номер документу | 119529895 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні