Постанова
від 03.06.2024 по справі 679/754/24
НЕТІШИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 3/679/460/2024

Справа № 679/754/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 червня 2024 року м. Нетішин

Суддя Нетішинського міського суду Хмельницької області Томілін Олексій Миколайович, при секретарі судового засідання Рябусі О.В., за участю особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення щодо притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , працює на посаді юрисконсульта Комунального некомерційного підприємства Нетішинської міської ради «Спеціалізована медико-санітарна частина м. Нетішин», зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

При здійсненні перевірки процедури закупівлі за номером ID: UA-2023-10-05-012723-а, проведеної Комунальним некомерційним підприємством Нетішинської міської ради «Спеціалізована медико-санітарна частина м. Нетішин» виявлено порушення уповноваженою особою КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» ОСОБА_1 законодавства про закупівлі, а саме невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону, вчинене за наступних обставин.

Так 16 жовтня 2023 року уповноважена особа КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» ОСОБА_1 перебуваючи за місцем роботи за адресою: вул. Лісова, 1, м. Нетішин, Хмельницька обл., 30100, допустила порушення законодавства про закупівлі в частині невідхилення тендерної пропозиції, яка піддягала відхиленню відповідно до закону.

Відповідно до пункту 37 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня йото припинення або скасування особливості здійснення закупівель, товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

Прийнятою відповідно до пункту 37 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено «Особливості здійсненні публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості).

Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.

За результатами перевірки закупівлі робіт «Капітальний ремонт відділення медичної реабілітації та фізіотерапії КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» по вул. Лісова, 1, м. Нетішин, Хмельницька область» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-05-012723-а) встановлено, що 16.10.2023 юрисконсультом КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» ОСОБА_1 , яка згідно наказу директора КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» від 25.08.2023 № 166-1 «Про уповноважену особу на проведення закупівель» призначена уповноваженою особою на проведення закупівель, в порушення вимог абзацу п`ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі Товариства з обмеженою відповідальністю «ДАМАС і KO» (далі - ТОВ «ДАМАС І KO») як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Відповідно до вимог абзацу п`ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації а електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Так, відповідно до вимоги підпункту 1.1 пункту 3.5.2 тендерної документації визначено перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у пункті 47 Особливостей, зокрема, для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку визначеному цією документацію всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: Інформаційну довідку про наявність обладнання, машин і механізмів для виконання робіт.

На виконання зазначених вимог тендерної документації учасник ТОВ «ДАМАС і КО» надав у складі тендерної пропозиції довідку вих. № 239 від 11.10.2023, яка містить інформацію щодо наявності в учасника бензопили STHIL VS180, шліфмашини кутової Makita 720 Вт, перфораторів RH32-17 RV FORTE, Worcraft та Makita, бетонозмішувача 180 л, шуруповерта Worcraft, степлера будівельного Dnipro-M, дрилі ударної Makita, нівеліра оптичного BOSH GOL та драбини універсальної.

При цьому, підпунктом 1.2 пункту 3.5.2 тендерної документації встановлено, шо інформаційна довідка про наявність необхідного обладнання, машин і механізмів за підписом уповноваженої особи учасника повинна містити інформацію про назву (тип) машини, механізму, устаткування, які планується залучити до виконання робіт; стан; зазначення приналежності (власне, орендоване чи буде залучене). По машинах та механізмах до довідки додаються копії документів, що підтверджують право власності (договір купівлі-продажу, технічний паспорт, балансова відомість, інвентарна картка обліку, інше) або договору оренди, який є чинним на дату подання пропозиції та який повинен бути дійсним протягом строку виконання робіт визначеного у оголошенні про проведення та у тендерній документації. Якщо учасник не являється власником машин та/або механізмів, а надає підтверджуючі документи копії договорів оренди, які є діючими, або інших документів, то обов`язково додатково у складі тендерної пропозиції учасником надаються копії документів, що підтверджують право власності або користування таким майном орендодавцем або іншим суб`єктом господарювання, із копіями документів у яких вказується власник машин і механізмів (технічний паспорт, накладна, договір купівлі-продажу).

Запропонована учасником тендерна пропозиція повинна забезпечувати виконання технічного завдання, передбаченого Додатком 2 до цієї тендерної документації.

Згідно з Додатком № 2 до тендерної документації, яким визначені обсяги робіт з капітального ремонту відділення медичної реабілітації та фізіотерапії КПН НМР «СМСЧ с. Нетішин» по вул. Лісова, 1, м. Нетішин, Хмельницька область, при виконання робіт передбачено, зокрема: пробивання прорізів в цегляних стінах відбійним молотком, навантаження сміття екскаваторами на автомобілі-самоскиди, місткість ковша екскаватора 0,25 м3, перевезення сміття до 8 км, канатні системи (навішування, перевішування, знімання), під`єднання нових ділянок трубопроводу до існуючих мереж водопостачання чи опалення діаметром 20 мм, демонтаж трубопроводів опалення зі сталевих водопровідних труб діаметром 15 мм, облицювання поверхонь стін керамічними плитками, прокладання трубопроводів опалення зі сталевих водогозопровідних труб діаметром 40 мм, врізування в діючі внутрішні мережі трубопроводів каналізації діаметром 50 та 110 мм і т.д.

Для виконання вказаних робіт замовником у підсумкових відомостях ресурсів до переліку видів та обсягів робіт № 02-01-03 на опалення і вентиляцію, № 02-01-05 на електротехнічні рішення, № 02-01-06 на систему пожежної сигналізації та оповіщення, № 02-01-01 на ремонтні роботи, № 02-01-02 на внутрішній водопровід і каналізацію у розділі II «Будівельні машини і механізми», які надано учасником у складі тендерної пропозиції, передбачено використання необхідної техніки для виконання робіт, шо становлять предмет закупівлі, а саме: автомобілі бортові, вантажопідйомністю 3,5 тон, установка для зварювання ручного дугового (постійного струму) верстати трубозгинальні для труб діаметром до 1000 мм лебідки ручні та електричні, апарат для газового зварювання та різання, крани на автомобільному ходу вантажопідйомністю 10 тон, автогідропідіймачі, підіймачі щоглові будівельні, екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25м3 пістолет монтажний, пилосос промисловий, машини свердлильні електричні, лабораторія пересувна вимірювально-настройкова, пенал, навантажувачі одноковшеві вантажопідйомністю 1, 2 тони, навантажувачі одноковшеві пневмоколісні вантажопідйомністю 2 тони, компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, молотки відбійні пневматичні при роботі від пересувних компресорних станцій, фен для зварювання поліетиленових листів, фарборозпилювачі ручні, люльки двомісні самопідйомні, вантажопідйомністю 300/560 кг, станок для різання керамічної плитки, крани на автомобільному ходу вантажопідйомністю 6,3 т, апарат для зварювання поліпропіленових труб потужністю 1.5 кВт тощо.

Учасником ТОВ «ДАМАС І КО» надано у складі тендерної пропозиції підсумкові відомості ресурсів (файл кошторис.rаr) з інформацією, зокрема, про найменування будівельних машин і механізмів (розділу ІІ Будівельні машини та механізми), які будуть використовуватися під час виконання робіт. У вказаних відомостях зазначені будівельні машини і механізми (розділ II) на обсяг робіт за предметом закупівлі, передбачених кошторисами: автомобілі бортові, вантажопідйомністю 3,5 тон, установка для зварювання ручного дугового (постійного струму) верстати трубозгинальні для труб діаметром до 1000 мм лебідки ручні та електричні, апарат для газового зварювання та різання, крани на автомобільному ходу вантажопідйомністю 10 тон, автогідропідіймачі, підіймачі щоглові будівельні, екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3, пістолет монтажний, пилосос промисловий, машини свердлильні електричні, лабораторія пересувна вимірювально-настройкова, пенал, навантажувачі одноковшеві, вантажопідйомністю 1, 2 тони, навантажувані одноковшеві пневмоколісні вантажопідйомністю 2 тони, компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, молотки відбійні пневматичні при роботі від пересувних компресорних станцій, фен для зварювання поліетиленових листів, фарборозпилювачі ручні, люльки двомісні самопідйомні вантажопідйомністю 300/500 кг, станок для різання керамічної плитки, крани на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 6,3 т, апарат для зварювання поліпропіленових труб потужністю 1,5 кВт.

У довідці від 11.10.2023 № 239 учасником ТОВ «ДАМАС І КО» не підтверджено наявність зазначеного у підсумковій відомості ресурсів обладнання, яке залучатиметься для виконання зобов`язань за предметом даних торгів, шо не відповідає вимогам підпункту 1,2 пункту 3.5.2 тендерної документації.

Отже, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ДАМАС І КО» підлягала відхиленню, відповідно до вимог абзацу п`ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Крім того, в ході перевірки проведено зустрічну звірку з підрядником ТОВ "ДАМАС І KО", за результатами якої встановлено, шо між ТОВ «ДАМАС I КО» та ТОВ «Сварог - Агробуд» (постачальник), код ЄДРПОУ 34944597, укладено договір від 23 січня 2023 року №18/23 (далі -договір №18/23) щодо виконання робіт автотранспортними засобами та спеціальною технікою.

Відповідно до наданих актів виконаних робіт за листопад-грудень 2023 року загальна вартість наданих робіт, відповідно до наданих актів виконаних робіт склала 51963,91 гривень без ПДВ.

Перелік техніки ТОВ «Сварог-Агробуд», яка надана ТОВ «ДАМАС І КО» для виконання робіт по об`єкту «Капітальний ремонт відділення медичної реабілітації та фізіотерапії КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» по вул. Лісова, 1, м. Нетішин, Хмельницька область» визначена в реєстрі, який є додатком до довідки зустрічної звірки від 18.04.2024 №06-08/10-з.

Враховуючи вищевикладене, станом на дату завантаження тендерної пропозиції ТОВ «ДАМАС І КО» 12.10.2023 між TOB «ДАМАС І КО» та ТОВ «Сварог-Агробуд» мало укладений договір № 18/23 щодо виконання робіт автотранспортними засобами та спеціальною технікою, однак дану інформацію не надано у складі тендерної пропозиції учасника, інформація відображена у довідці вих. № 239 від 11.10.2023 не відповідає вимогам підпункту 1.2 пункту 3.5.2 тендерної документації.

Крім того, ТОВ «ДАМАС І КО», як учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції не завантажено копії документів, що підтверджують право власності або користування таким майном орендодавцем або іншим суб`єктом господарювання, із копіями документів, у яких вказується власник машин і механізмів (технічний паспорт, накладна, договір купівлі - продажу), перелік яких наведено у реєстрі, що не відповідає вимогам тендерної документації.

Відповідно до вимог пункту 3.5.3 розділу ІІІ Тендерної документації у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не містить документального підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, або якщо документальне підтвердження не відповідає вимогам, або відсутність хоча б однієї інформації у довідках довільної форми, яка передбачена у п. 3.5.2 ч. 5 розділу ІІІ Тендерної документації, або якщо документальне підтвердження вказує на невідповідність учасника кваліфікаційним вимогам, учасник вважається таким, що не відповідає кваліфікаційним критеріям.

Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ДАМАС І КО» не відповідала вимогам тендерної документації замовника та піддягала відхиленню відповідно до вимог абзацу п`ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Враховуючи вищевикладене за результатами перевірки закупівлі встановлено, що в порушення вимог абзацу п`ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДАМАС І КО» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, натомість згідно протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи замовника ОСОБА_2 від 16.10.2023 № 263 визначив ТОВ «ДАМАС І КО» переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 25.10.2023 № 348 на суму 5 189925,86 грн з ПДВ.

Зазначене порушення зафіксовано у акті перевірки закупівлі від 22.04.2024 № 22-06-09/2.

Відповідно до частини першої статті 11 Закону відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа.

Відповідно до п. 2.7 наказу директора КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» від 25.08.2023 № 166-1 «Про уповноважену особу на проведення закупівель» усі рішення уповноваженої особи оформляються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення.

Відповідно до пункту 4 частини десятої статті 11 Закону уповноважена особа, зокрема, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Відповідно до частини першої статті 44 Закону за порушення вимог, установлених ним Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із законами України.

Відповідно до п. 4.3 розділу IV «Права та обов`язки уповноваженої особи» Положення про уповноважену особу, затвердженого наказом КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» від 23.05.2023 № 123-1 уповноважена особа несе персональну відповідальність за прийняті нею рішення і вчинені дії (в т.ч. бездіяльність) відповідно до чинного законодавства України; за повноту та достовірність інформації, шо оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель; за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання/нормативно- правовими актами, що регулюють сферу публічних закупівель.

Згідно листа директора КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» від 22.04.2024 № 1201-1 уповноваженою особою, відповідальною за організацією та проведення процедури закупівлі робіт «Капітальний ремонт відділення медичної реабілітації та фізіотерапії КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» по вул. Лісова. 1, м. Нетішин, Хмельницька область є ОСОБА_1 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-05-012723-а).

Таким чином,уповноважена особа КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» ОСОБА_1 порушила абзац 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а саме не відхилила тендерну пропозицію, яка підлягала відхиленню відповідно до закону, та своїми діями вчинила правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 3 ст. 164-14 КУпАП.

ОСОБА_1 у судовому засіданні свою вину у інкримінованому їй адміністративному правопорушенні не визнала та пояснила, що дійсно, будучи уповноваженою особою, не відхилила вищевказану тендерну пропозицію. Проте, ОСОБА_1 вважає, що і не повинна була її відхиляти, оскільки, не дивлячись на те, що ТОВ «ДАМС і Ко» не мало відповідного обладнання, машин, механізмів тощо для виконання робіт, проте у наданих документах (інформаційна довідка, лист) вказало, що буде залучати субпідрядників для виконання окремих видів робіт, але у обсязі не більше 20% вартості договору. Чи виконував субпідрядник роботи у вказаному обсязі та чи відповідало його обладнання умовам тендеру, вона не перевіряла. А в подальшому пройшла додаткове навчання з проведення процедури закупівель. Також ОСОБА_1 подала письмові поясннення фактично аналогічного змісту.

Частиною 3 ст. 164-14 КУпАПпередбачена відповідальністьза придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації.

Диспозиція даної норми закону є бланкетною, тобто відсилає до інших нормативно-правових актів, які визначають правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад.

Відповідно до п.п.31 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» ( в редакції № 2526-IX від 16.08.2022) (далі -Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.

Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації ч.3 ст.22 Закону України «Про закупівлі».

Згідно з п.3-7 Розділ X Прикінцеві та Перехідні положення Закону України «Про публічні закупівлі» установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

При цьому,порядок таумови здійсненняпублічних закупівельтоварів,робіт іпослуг длязамовників,передбачених ЗакономУкраїни Пропублічні закупівлі,із забезпеченнямзахищеності такихзамовників відвоєнних загрозна періоддії правовогорежиму воєнногостану вУкраїні регулюютьсяОсобливостями здійсненняпублічних закупівельтоварів,робіт іпослуг длязамовників,передбачених ЗакономУкраїни Пропублічні закупівлі,на періоддії правовогорежиму воєнногостану вУкраїні тапротягом 90днів здня йогоприпинення абоскасування,які затвердженіпостановою КабінетуМіністрів Українивід 12жовтня 2022р.№1178 (далі - Особливості).

Відповідно до п.1 Особливостей ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.

Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.

Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України Про публічні закупівлі, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Відповідно до вимог абзацу п`ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації а електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Стаття 31 Закону№ 922-VIIIмістить вичерпний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій, серед яких: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п`ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;2) тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився; 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.

Відповідно до пункту 4 частини десятої статті 11 Закону уповноважена особа, зокрема, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Відповідно до частини першої статті 44 Закону за порушення вимог, установлених ним Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Згідно зі ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно із ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є, зокрема, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її у точній відповідності із законом.

Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У ст. 280 КУпАП зазначається, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, підтверджується дослідженими у судовому засіданні доказами у їх сукупності, а саме:

протоколом про адміністративне правопорушення № 13/07/0010/2024 ПР від 24.04.2024 (а.с. 12-14);

протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою КНП НМР «Спеціалізована медико-санітарна частина м. Нетішин» № 263 від 16.10.2023 (а.с. 18-20);

повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за підписом уповноваженої особи КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» О. Гибалюк (а.с. 21);

Положенням про уповноважену особу КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин», затвердженого Наказом № 123-1 від 23.05.2023, з яким ОСОБА_1 була ознайомлена 25.08.2023, про що свідчить її підпис у листі-ознайомленні (а.с. 22-26, 27);

Актом перевірки закупівлі Комунального некомерційного підприємства Нетішинської міської ради «Спеціалізована медико-санітарна частина м. Нетішин» (ID: UA-2023-10-05-012723-а) (а.с. 28-37);

довідкою ТОВ «Дамас і Ко» № 239 від 11.10.2023 про наявність обладнання, машин і механізмів для виконання робіт (а.с. 38);

відомостями ресурсів до локального кошторису щодо Капітального ремонту відділення медичної реабілітації та фізіотерапії КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» по вул. Лісова, 1, м. Нетішин, Хмельницька область (а.с. 39-50);

довідкою Управління західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області № 06-08/10-з від 18.04.2024 зустрічної звірки в ТОВ «ДАМАС і Ко» (а.с. 55-64);

порівняльною відомістю списання матеріалів, виробів та конструкцій виконавцем робіт, яких було ТОВ «Дамас і Ко», а замовником КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» згідно укладеного договору № 348 від 25.10.2023 (а.с. 65-66);

реєстром актів виконаних робіт «ТОВ «Сварог-Агробуд» по договору від 23.01.2023 № 18/23 (а.с. 67-68);

договором від 23.01.2023 № 18/23 (а.с. 69-71);

актами виконаних робіт: № 164/2023 від 07.12.2023, № 152/2023 від 17.11.2023; № 192/2023 від 22.12.2023;№ 148/2023 від 08.11.2023; № 171/2023 від 19.12.2023;№ 155 від 23.11.2023, складених замовником ТОВ «ДАМАС і Ко» та постачальником ТОВ «Сварог-Агробуд» (а.с. 72-77) ;

наказом № 166-1 від 25.08.2023 про призначення уповноваженою особою на проведення закупівель О. Гибалюк юрисконсульта КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» (а.с. 86);

Своїми листами-запитами Управління західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 04.04.2024 зверталося до уповноваженої особи КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» О. Гибалюк про надання додаткових пояснень, на які остання надавала додаткові пояснення щодо з`ясування обставин вчинення правопорушення (а.с.51-53, 54, 78-80, 81) .

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що дії ОСОБА_1 правильно кваліфіковані за ч. 3ст. 164-14 КУпАП, оскільки вона 16.10.2023 працюючи на посаді юрисконсульта КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин», яка згідно наказу директора КНП НМР «СМСЧ м. Нетішин» від 25.08.2023 № 166-1 «Про уповноважену особу на проведення закупівель» призначена уповноваженою особою на проведення закупівель, в порушення вимог абзацу п`ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей допустила порушення законодавства, а саме не відхилила тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ДАМАС і KO» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Представлені докази підтверджують факт вчинення ОСОБА_1 інкримінованого адміністративного правопорушення, у встановленому порядку такі не спростовані.

Докази, які містяться у матеріалах справи, є належними, допустимими та достовірними, оскільки вони здобуті з додержанням процесуальної процедури, не суперечать фактичним обставинам справи і об`єктивно узгоджуються між собою, а їх сукупність є достатньою для прийняття рішення по справі.

При цьому судом не приймаються до уваги доводи сторони захисту щодо відсутності складу адміністративного правопорушення у діях ОСОБА_1 , оскільки такі спростовуються дослідженими у судовому засіданні доказами.

Слід звернути увагу, що ОСОБА_1 поверхнево та формально віднеслась до своїх посадових обов`язків, визначаючи переможця тендеру на суму більш ніж 5 млн грн державних коштів та пересвідчившись особисто, що нею не заперечуюється, зокрема, у тому, що у переможця відсутні належні засоби для виконання робіт та іншому, ОСОБА_1 було прийнято ризиковане та необгрунтоване рішення і не відхилено вищевказану пропозицію.

Підстав, що виключають адміністративну відповідальність згідно зіст. 17 КУпАП, у справі не встановлено.

Відповідно до ч. 3 ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, передбаченого частинами третьою - шостою статті 164-14 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

З матеріалів справи вбачається, що адміністративне правопорушення виявлено 22.04.2024 (дата акту перевірки закупівлі), вчинено 16.10.2023, а протокол про адміністративне правопорушення було складено 24.04.2024, терміни притягнення до адміністративної відповідальності не збігли.

Згідно з положеннямист. 23 КУпАП, адміністративні стягнення є мірою відповідальності і застосовуються з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобіганню вчинення нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.

Отже, стягнення є засобом впливу на свідомість правопорушника і головна його метавиховання порушника, формування у нього законослухняної поведінки, у зв`язку із чим своєчасне застосування заходів стягнення за адміністративні правопорушення є засобом запобігання суспільно небезпечних діянь.

На виконання вимог ст. 33 КУпАП, при накладенні адміністративного стягнення судом враховується характер вчиненого адміністративного правопорушення, дані про особу ОСОБА_1 , яка раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася, ступінь її вини, відсутність обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, а тому суд вважає за необхідне застосувати до неї адміністративне стягнення у виді штрафу в мінімальних межах санкції статті.

Відповідно до ст. 401 КУпАП у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 33, 401, 2122, 283, 284 КУпАП, суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 винною у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, і накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 25500,00 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605,60 грн.

Роз`яснити, що згідно зі статтею 307 КУпАП штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати штрафу в установлений законом строк постанова про адміністративне стягнення згідно із статтею 308 КУпАП буде надіслана для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцем знаходження його майна в порядку, встановленому законом.

Постанова може бути оскаржена до Хмельницького апеляційного суду через Нетішинський міський суд Хмельницької області протягом десяти днів із дня її винесення.

Постанова може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців із дня її винесення. При оскарженні постанови про накладення адміністративного стягнення постанова підлягає виконанню після залишення скарги без задоволення.

СуддяО.М.Томілін

СудНетішинський міський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення03.06.2024
Оприлюднено10.06.2024
Номер документу119554397
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення законодавства про закупівлі

Судовий реєстр по справі —679/754/24

Постанова від 06.12.2024

Адмінправопорушення

Хмельницький апеляційний суд

Кулеша Л. М.

Постанова від 06.12.2024

Адмінправопорушення

Хмельницький апеляційний суд

Кулеша Л. М.

Постанова від 03.06.2024

Адмінправопорушення

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Томілін О. М.

Постанова від 03.06.2024

Адмінправопорушення

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Томілін О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні