Справа № 159/2552/24
Провадження № 3/159/1296/24
КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 червня 2024 року м. Ковель
Суддя Ковельського міськрайонного суду Волинської області Денисюк Т.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління Державної податкової служби у Волинській області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт серії НОМЕР_2 виданий 05.07.2002 Шевченківським РВ ЛМУ УМВС України у Львівській області), який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , є керівником СТзОВ «Колос» (код ЄДРПОУ 03736894, юридична адреса: с.Поворськ, вул.Київська, 39 Ковельського району),
за вчинення правопорушення, передбаченого частиною першою статті 163-1 КУпАП,
в с т а н о в и в :
Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення №245/03-20-04-07 від 17.04.2024, керівнику СТзОВ «Колос» ОСОБА_1 ставиться у провину те, що він порушив порядок ведення податкового обліку, а саме, не подав податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності (річна) за 2024 рік (термін подачі 20.02.2024), чим порушив п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України.
Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за частиною першою статті 163-1 КУпАП.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився.
Керуючись положеннями статті 268 КУпАП суддя вважає можливим розглянути справу у відсутності особи.
Вивчивши матеріали справи, суд вважає необхідним провадження у справі закрити враховуючи таке.
Завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Відповідно до приписів статті 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до статті 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами (стаття 251 КУпАП).
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення.
Згідно зі статтею 252 КУпАП орган (посадова особа), що розглядає справу про адміністративне правопорушення оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Отже,притягнення особидо адміністративноївідповідальності,можливе лишеза наявностіподії адміністративногоправопорушення тавини особиу йоговчиненні,яка підтвердженаналежними доказами.
Частина першастатті 163-1КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 ставиться у провину неподання податкової декларації з плати за землю за 2024 рік.
Відповідно до п.286.1 ст.286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є, зокрема, дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, право на земельні частки (паї).
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянкиподаткову деклараціюна поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченомустаттею 46цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п.286.2 ст.286 ПК України).
На доведення провини ОСОБА_1 наданий протокол про адміністративне правопорушення №245/03-20-04-07 від 17.04.2024 та копія акту про результати камеральної перевірки СТзОВ «Колос» від 26.03.2024 щодо неподання/несвоєчасного подання податкової звітності.
Проте, протокол про адміністративне правопорушення сам по собі, не є безумовним та беззаперечним доказом на доведення вини особи, а акт перевірки це документ, який підтверджує факт проведення перевірки та відображає її результат. Інші документи в матеріалах справи відсутні.
З наданих ОСОБА_1 письмових доказів суд встановив, що 01.05.2023 Поворська сільська рада Ковельського району прийняла рішення №27/33 про розірвання договору оренди землі, який укладений 23.10.2017 із СТзОВ «Колос» на земельні ділянки із земель невитребуваних земельних часток (паїв) загальною площею 29,19 га.
Вказаним рішенням зобов`язано СТзОВ «Колос» повернути замельні ділянки надані в оренду та розрахуватись по сплаті орендної плати за період користування земельними ділянками.
Згідно із заявою та письмовими поясненнями ОСОБА_1 поданими до Ковельського РУП ГУНП у Волинській області, СТзОВ «Колос» з червня 2023 року не використовує вищевказану земельну ділянку площею 29,19 га, іншим рішенням Поворської сільської ради Ковельського району ці землі передані в оренду фермерському господарству.
З огляду на виклені обставини у СТзОВ «Колос» відсутні підстави для подачі податкової декларації з плати за землю за 2024 рік.
Докази протилежного в матеріалах справи відсутні.
Окрім цього, суд звертає увагу головного державного інспектора на те, що в ході дослідження письмових доказів встановлено, що прівище керівника СТзОВ «Колос» «Казмірчук», тоді як його прізвище у протоколі та акті перевірки вказане як «Казмірук».
Суд позбавлений можливості вносити виправлення у протокол про адміністративне правопорушення та акт перевірки. Відтак вказані письмові документи є неналежними доказами у справі.
Таким чином, враховуючи, що усі сумніви щодо доведеності вини тлумачаться на користь особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, відсутність у матеріалах справи про адміністративне правопорушення належних і допустимих доказів на підтвердження заявлених податковим органом обставин, суд дійшов висновку, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення.
Провадження у справі підлягає закриттю на підставі пункту 1 частини першої статті 247 КУпАП.
На підставі викладеного та керуючись пунктом 1 частини першої статті 247, статтями 283, 284 КУпАП, суддя
П О С Т А Н О В И В :
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за частиною першою статті 163-1 КУпАП закрити на підставі пункту 1 частини першої статті 247 КУпАП за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Волинського апеляційного суду через Ковельський міськрайонний суд Волинської області особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, або прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 КУпАП, протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
СуддяТ. В. Денисюк
Суд | Ковельський міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2024 |
Оприлюднено | 10.06.2024 |
Номер документу | 119555579 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Ковельський міськрайонний суд Волинської області
Денисюк Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні