Господарський суд кіровоградської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. В`ячеслава Чорновола, 29/32, м. Кропивницький, 25022,
тел. (0522) 24 46 63/32 05 11, код ЄДРПОУ 03499951,
e-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua, web: http://kr.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 червня 2024 рокуСправа № 912/792/24
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Поліщук Г.Б., за участю секретаря судового засідання Ліподат Я.В., розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи №912/792/24
за позовом Керівника Знам"янської окружної прокуратури Кіровоградської області, 27400, Кіровоградська область, м. Знам`янка, вул. Братів Лисенків, 5 в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, 03190, м. Київ, вул. Януша Корчака, буд. 9/12 в особі Кіровоградського відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, 25006, м. Кропивницький, вул. Тараса Карпи, 84, кім. 415
до відповідача Фермерського господарства "Ленд", 28420, Кіровоградська область, Кропивницький район, с. Криничувате, вул. Набережна, буд. 1Б
про стягнення 150 000,00 грн
за участю представників:
від прокурора - Черниш Г.Р., посвідчення № 075377 від 01.03.2023;
від позивача - участі не брали;
від відповідача - участі не брали.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення суду.
До Господарського суду Кіровоградської області надійшла позовна заява Керівника Знам"янської окружної прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах Українського державного фонду підтримки фермерських господарств в особі Кіровоградського відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств з вимогами до Фермерського господарства "Ленд" про стягнення заборгованості за договором №31 ФГ-2020 від 04.11.2020 про надання фінансової підтримки на поворотній основі фермерському господарству в сумі 150 000,00 грн, з покладенням на відповідача витрат по сплаті судового збору.
В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на неналежне виконання відповідачем умов договору №31 ФГ-2020 від 04.11.2020 про надання фінансової підтримки на поворотній основі фермерському господарству в частині повернення фінансової підтримки.
Ухвалою від 03.04.2024 господарський суд залишив позовну заяву без руху, встановивши строк для усунення недоліків. У строк встановлений судом позивачем усунуто недоліки позовної заяви, про що до суду 12.04.2024 надані відповідні докази.
09.04.2024 до суду від позивача надійшли письмові пояснення від 09.04.2024 №53-1/146 про підтримання позовних вимог прокурора.
За даним позовом, згідно ухвали від 16.04.2024 відкрито провадження у справі №912/792/24 за правилами спрощеного позовного провадження; судовий розгляд призначено на 14.05.2024.
13.05.2024 на адресу суду надійшов лист позивача №53-11/35 від 03.05.2024, згідно якого останній повідомляє про підтримання позовних вимог прокурора.
З матеріалів справи вбачається, що поштовий конверт з ухвалою суду від 16.04.2024, направлений на адресу Фермерського господарства "Ленд" повернуто до канцелярії суду з відміткою відділення поштового зв`язку "адресат відсутній за вказаною адресою".
Суд зазначає, що судове засідання 14.05.2024 о 15:00 год не відбулося, оскільки протягом часу, визначеного судом для проведення засідання по даній справі, зокрема, у період з 15:00 по 15:41 у Кіровоградській області тривала повітряна тривога.
Ухвалою від 14.05.2024 судове засідання у справі №912/792/24 призначено на 05.06.2024 о 10:30 год.
З метою належного повідомлення відповідача про дату та час наступного судового засідання, господарський суд ухвалою від 14.05.2024 направив дану ухвалу на адресу засновника Фермерського господарства "Ленд" ОСОБА_1 за адресою: 28441, Кіровоградська область, Кропивницький район, с. Голубієвичі, вул. Садова, буд. 5.
В судовому засіданні прокурором позовні вимоги підтримано повністю.
Позивач та відповідач участі представників в засідання суду з розгляду справи по суті не забезпечили.
Відповідач своїм правом на подання відзиву на позов не скористався.
Судом вчинені всі належні дії для повідомлення відповідача про призначене судове засідання - ухвалу суду від 14.05.2024 направлено на адресу місцезнаходження відповідача, яка також є офіційною адресою його місцезнаходження згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме: 28420, Кіровоградська область, Кропивницький район, с. Криничувате, вул. Набережна, буд. 1Б, а також на адресу засновника Фермерського господарства "Ленд" Сало Олександра Павловича за адресою: 28441, Кіровоградська область, Кропивницький район, с. Голубієвичі, вул. Садова, буд. 5.
Зазначену ухвалу направлено рекомендованим листом з повідомленням з позначкою "Судова повістка".
Відповідно до інформації яка міститься на офіційному вебсайту Акціонерного товариства "Укрпошта" про вручення поштових відправлень, поштове відправлення (ухвала від 14.05.2024 у справі № 912/792/24), адресоване Фермерському господарству "Ленд", містить відмітку: "28.05.2024 - Відправлення вручено: особисто"; адресоване засновнику Фермерського господарства "Ленд" Сало Олександру Павловичу, містить відмітку: "25.05.2024 - Відправлення вручено: особисто".
Частиною 3 ст. 120 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень.
Згідно з ч. 7 ст. 120 Господарського процесуального кодексу України учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.
Згідно п. 3 ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення.
З огляду на наведене, відповідач вважається повідомленим про призначене судове засідання належним чином і причини неявки представника відповідача у засідання судом не визнаються поважними.
З огляду на викладене, господарський суд розглядає справу №912/792/24 у судовому засіданні 05.06.2024 за відсутності представника відповідача.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення присутнього в засіданні суду Прокурора, дослідивши в судовому засіданні докази у справі, суд встановив наступні обставини, що є предметом доказування.
04.11.2020 між Українським державним фондом підтримки фермерських господарств та Фермерським господарством "Ленд" укладено Договір №31ФГ-2020 про надання фінансової підтримки на поворотній основі фермерському господарству (далі - Договір) (а.с. 19-20).
Відповідно до п. 1 Договору Укрдержфонд зобов`язується надати фінансову підтримку на поворотній основі Фермерському господарству "Ленд" в сумі 500 000,00 грн, а фермерське господарство зобов`язується використати її за цільовим призначенням і повернути зазначену суму фінансової підтримки у строк та на умовах, що визначені цим Договором.
Згідно з п. 2 Договору на підставі довідки від 21.10.2020 №31, виданої конкурсною комісією, фінансова підтримка на поворотній основі надається для придбання техніки, обладнання, поновлення обігових коштів, відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерським господарствам, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 №№ 1102.
Відповідно до п. 3.2.1 Договору Укрдержфонд зобов`язаний надати обумовлену Договором суму фінансової підтримки у безготівковому порядку шляхом перерахування зазначеної суми платіжним дорученням на поточний рахунок фермерського господарства, відкритий у банківській установі.
Пунктом 3.4.2. Договору визначено, що фермерське господарство зобов`язане повернути кошти фінансової підтримки Укрдержфонду згідно з встановленим графіком:
до 1 листопада 2021 року в сумі 100 000,00 грн;
до 1 листопада 2022 року в сумі 100 000,00 грн;
до 1 листопада 2023 року в сумі 100 000,00 грн;
до 1 листопада 2024 року в сумі 100 000,00 грн;
до 21 жовтня 2025 року в сумі 100 000,00 грн.
Пунктом 4.1. Договору передбачено, що фінансова підтримка надається фермерському господарству з кінцевим терміном повернення: 21 жовтня 2025 року та повертається останнім згідно з встановленим графіком (п.3.4.2. договору), крім випадків зміни умов договору та/або розірвання договору Укрдержфондом в односторонньому порядку та вимоги від фермерського господарства дострокового повернення фінансової підтримки.
Згідно п. 7.1. Договору передбачено, що він набирає чинності з дати його підписання повноважними представниками сторін.
Договір підписаний повноважними представниками сторін та скріплений печатками підприємств.
На виконання умов договору Укрдержфонд перерахував відповідачу обумовлену грошову суму в розмірі 500 000,00 грн, про що свідчить платіжне доручення №31 від 11.11.2020 (а.с. 21).
Відповідач зобов`язання щодо своєчасного повернення отриманих грошових коштів не виконав, чим порушив умови договору.
З метою досудового врегулювання спору 27.03.2023 на адресу відповідача було надіслано претензійний лист № 53-011/33 від 27.03.2023 з вимогою повернути отримані грошові кошти.
Претензія залишена відповідачем без реагування, грошові кошти в добровільному порядку не повернуто.
Неналежне виконання відповідачем зобов`язань за договором про надання фінансової підтримки (допомоги) фермерському господарству №31ФГ-2020 від 04.11.2020 стало підставою для звернення прокурора з позовом до суду.
Норми права, які застосовано судом при вирішенні спору.
Частиною 1 ст. 9 Закону України "Про фермерське господарство" передбачено, новоствореним фермерським господарствам у період становлення (перші три роки після його створення), фермерським господарствам, зокрема з відокремленими фермерськими садибами, сімейним фермерським господарствам, фермерським господарствам, які провадять господарську діяльність та розташовані у гірських населених пунктах, на поліських територіях, визначених в установленому порядку Кабінетом Міністрів України, надається допомога за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі через Український державний фонд підтримки фермерських господарств, а також може надаватися за рахунок коштів місцевих бюджетів. Кабінет Міністрів України щороку в проекті Державного бюджету України передбачає кошти на підтримку фермерських господарств. Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування щороку в проектах місцевих бюджетів можуть передбачати кошти на підтримку фермерських господарств.
Відповідно до ст. 10 Закону України "Про фермерське господарство" Український державний фонд підтримки фермерських господарств є державною бюджетною установою, яка виконує функції з реалізації державної політики щодо фінансової підтримки становлення і розвитку фермерських господарств, діє на основі Статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики.
Згідно із ч. 3 ст. 11 Закону України "Про фермерське господарство" допомога за рахунок коштів державного бюджету через Український державний фонд підтримки фермерських господарств надається фермерським господарствам на безповоротній основі та на конкурсних засадах на поворотній основі для здійснення виробничої діяльності та диверсифікації виробництва в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, а також спрямовується на забезпечення гарантій, поруки при кредитуванні банками фермерських господарств.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 № 1102 затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерським господарствам (далі - Порядок).
Вказаним Порядком в реакції на дату укладення договору з відповідачем передбачалось що фінансова підтримка на конкурсних засадах на поворотній основі надається у розмірі, що не перевищує 500 тис. гривень, із забезпеченням виконання зобов`язання щодо повернення бюджетних коштів (пункт 6).
Відповідно до п. 11 Порядку в редакції станом на 01.12.2017, для перерахування коштів фінансової підтримки Фонд надає органу Казначейства, зокрема, платіжні доручення і договір - у разі надання фінансової підтримки на поворотній основі.
Згідно з пунктом 13 Порядку у наведеній редакції та що відповідає діючій редакції Порядку, кошти фінансової підтримки, наданої фермерським господарствам на конкурсних засадах на поворотній основі, повертаються згідно з укладеними відповідно до цього Порядку договорами на відповідний рахунок Фонду, відкритий в Казначействі за місцем реєстрації, і протягом двох робочих днів перераховуються до державного бюджету.
У відповідності до викладеного між Укрдержфондом та Фермерським господарством "Ленд" укладено вищезазначений Договір, який за своєю правовою природою згідно цивільного законодавства підпадає під визначення договору позики.
В ст. 1046 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором позики одна сторона (позикодавець) передає у власність другій стороні (позичальникові) грошові кошти або інші речі, визначені родовими ознаками, а позичальник зобов`язується повернути позикодавцеві таку ж суму грошових коштів (суму позики) або таку ж кількість речей того ж роду та такої ж якості.
Договір позики є укладеним з моменту передання грошей або інших речей, визначених родовими ознаками.
Частиною 1 статті 1049 Кодексу встановлено, що позичальник зобов`язаний повернути позикодавцеві позику (грошові кошти у такій самій сумі або речі, визначені родовими ознаками, у такій самій кількості, такого самого роду та такої самої якості, що були передані йому позикодавцем) у строк та в порядку, що встановлені договором.
Позика вважається повернутою в момент передання позикодавцеві речей, визначених родовими ознаками, або зарахування грошової суми, що позичалася, на його банківський рахунок (частина 3 цієї статті).
Згідно ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Частиною 1 статті 626 Цивільного кодексу України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
За правилами Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій. (ч.ч. 1-4 ст. 13).
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч. 2 ст. 86).
Як встановлено матеріалами справи, позивачем на рахунок відповідача перераховано 500 000,00 грн за Договором №31ФГ-2020 від 04.11.2020 про надання фінансової підтримки на поворотній основі фермерському господарству.
Отримання цієї суми фінансової допомоги відповідачем не заперечується.
Враховуючи умови Договору, зокрема положення п. 3.4.2. щодо строку повернення фінансової допомоги та положення ст. 1049 Цивільного кодексу України, строк повернення поворотної фінансової допомоги, наданої позивачем відповідачу є таким, що настав.
Проте, відповідач виконав свої зобов`язання частково, заборгованість останнього перед позивачем складає 150 000,00 грн.
Доказів оплати заборгованості у розмірі 150 000,00 грн відповідач не надав.
Таким чином, факт порушення відповідачем зобов`язання за Договором щодо повернення фінансової допомоги у встановлений строк (до 01.11.2023) належним чином доведений, документально підтверджений і в той же час відповідачем не спростований.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що матеріалами справи підтверджується наявність у відповідача грошового зобов`язання по сплаті на користь позивача грошових коштів у розмірі 150 000,00 грн.
Таким чином, заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Щодо порушення інтересів держави та підстав представництва інтересів Прокурором.
Відповідно до статті 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Статтею 23 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що представництво прокурором інтересів держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів держави, у випадках та порядку, встановлених законом.
Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Згідно частини 3 статті 53 Господарського процесуального кодексу України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Таким чином, суд зазначає, що інтереси держави в розумінні частини 3 статті 23 Закону України "Про прокуратуру" у сфері дотримання автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті, полягають в отриманні визначених чинним законодавством грошових коштів шляхом зарахування їх до бюджету.
Обираючи форму представництва прокурор визначає, в чому полягає порушення або загроза порушення інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту. Про це йдеться у рішенні Конституційного Суду України від 08.04.1999 у справі про представництво інтересів в арбітражному судочинстві, яке відповідно до ст. 89 Закону України "Про Конституційний Суд України" є обов`язковим. Згідно з вказаним рішенням інтереси держави можуть збігатися, так і не збігатися з інтересами державних органів. Поняття "інтереси держави" є оціночним і у кожному конкретному випадку прокурор самостійно визначає, в чому саме відбулося або має відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту.
За приписами ст. 10 Закону України "Про фермерське господарство" Український державний фонд підтримки фермерських господарств є державною бюджетною установою, яка є органом, уповноваженим державою виконувати функції з реалізації державної політики щодо державної підтримки становлення і розвитку фермерських господарств, основним завданням останнього є надання поворотної фінансової допомоги фермерським господарствам.
Згідно з п. 4.4 Статуту Укрдержфонд має в усіх регіонах України регіональні відділення, які є його відокремленими структурними підрозділами.
Кіровоградське відділення Укрдержфонду не має статусу юридичної особи, має окремий баланс, відокремлене майно, рахунки в органах Державного казначейства, печатку, бланки з власною назвою. Регіональне відділення Укрдержфонду у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, Статутом Укрдержфонду, та Положенням, яке затверджується наказом Укрдержфонду.
Відповідно до п. 1.10 Положення "Про Кіровоградське відділення Укрдержфонду" Кіровоградське відділення здійснює свою діяльність на засадах гласності, за дорученням Укрдержфонду взаємодіє з центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, банками, сільськогосподарськими обслуговуючими кооперативами, кредитними спілками, об`єднаннями громадян, юридичними та фізичними особами для реалізації мети і основних напрямів своєї діяльності.
Пунктом 2.1 Положення передбачено, що основним напрямом діяльності поміж інших, є забезпечення повернення до державного бюджету коштів, наданих Укрдержфондом в якості поворотної фінансової підтримки, в тому числі шляхом ведення претензійно-позовної роботи.
Відповідно до п.п. 3.2., 3.3. Положення майно регіонального відділення Укрдержфонду є державною власністю і закріплюється за ним на праві оперативного управління. Органом управління є Укрдержфонд. Регіональне відділення Укрдержфонду не має права відчужувати або іншим способом розпоряджатися закріпленим за ним майном, що належить до основних фондів, без попередньої згоди Укрдержфонду.
Враховуючи наведене, надана відповідачеві фінансова поворотна допомога є коштами державного бюджету України, що передбачені на фінансову підтримку фермерських господарств, неповернення цих коштів порушує інтереси та завдає шкоду державі, що є підставою для представлення органами прокуратури інтересів держави в особі позивача Українського державного фонду підтримки фермерських господарств від імені якого виступає Львівське відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств.
Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України, кредитування бюджету - операції з надання коштів з бюджету на умовах повернення, платності та строковості, внаслідок чого виникають зобов`язання перед бюджетом (надання кредитів з бюджету), та операції з повернення таких коштів до бюджету (повернення кредитів до бюджету). Для цілей цього Кодексу до кредитів з бюджету також належать бюджетні позички та фінансова допомога з бюджету на поворотній основі.
Частиною 1 статті 50 Бюджетного кодексу України передбачено, що у разі надання кредитів з бюджету у позичальників виникає заборгованість перед бюджетом.
За приписами ч. 3 ст. 30 Бюджетного кодексу України після повернення фермерським господарством фінансової допомоги, кошти надходять до спеціального фонду Державного бюджету України.
Органом, уповноваженим здійснювати функції у спірних правовідносинах, є Український державний фонд підтримки фермерських господарств.
Тому неповернення відповідачем фінансової допомоги є наслідком невиконання дохідної частини Державного бюджету України, що не дає можливості користуватися державною підтримкою іншим фермерським господарствам, а це, в свою чергу, завдає шкоди економічним інтересам держави.
Умовою забезпечення надходження відповідних коштів до бюджету є належне виконання обов`язків із захисту державних інтересів уповноваженими суб`єктами владних повноважень.
Однак, Українським державним фондом підтримки фермерських господарств в особі Кіровоградського відділення Укрдержфонду вказані повноваження виконуються неналежним чином, позовну заяву про стягнення заборгованості, яка постійно зростає, до суду не скеровано.
Знам`янською окружною прокуратурою 28.06.2023 скеровано лист за № 15/01-46563вих-23 в порядку ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" до Українського державного фонду підтримки фермерських господарств та Кіровоградського відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, з метою з`ясування, які саме заходи вжито Фондом до поновлення інтересів держави та чи планується самостійне звернення ним до суду.
Відповідь на вказаний запит прокурора надано лише Кіровоградським відділенням Укрдержфонду, яка надійшла до обласної прокуратури 19.07.2023 за №53-04/255.
Згідно з наданою відповіддю, Кіровоградське відділення Укрдержфонду вживати заходи до відновлення інтересів держави, зокрема, звертатися до суду з позовом про стягнення з ФГ "Ленд" заборгованості з повернення фінансової підтримки наміру не має, натомість вважає за доцільне звернення прокурора з таким позовом до суду в інтересах Укрдержфонду.
За таких обставин, Кіровоградське відділення Укрдержфонду, будучи обізнаним про наявність у відповідача заборгованості, маючи повноваження щодо самостійного звернення до суду із вказаною позовною заявою, не вжито заходів щодо звернення до суду з метою захисту інтересів держави та стягнення з ФГ "Ленд" заборгованості за договором №31 ФГ-2020 від 04.11.2020 про надання фінансової підтримки на поворотній основі фермерському господарству.
Знам`янською окружною прокуратурою 20.11.2023 на адресу Українського державного фонду підтримки фермерських господарств та Кіровоградського відділення Укрдержфонду скеровано повідомлення в порядку ч.4 ст.23 Закону України "Про прокуратуру" про наявний факт порушень з боку фермерського господарства, підготовку обласною прокуратурою позовної заяви про стягнення коштів поворотної фінансової допомоги за договором, також у вказаному листі просили повідомити про зміну наявної заборгованості.
У листі від 01.12.2023 №53-011/150 Кіровоградське відділення Укрдержфонду повідомило, що прострочена заборгованість станом на 01.12.2023 не зменшилась, а навпаки збільшилась до 150 000,00 грн, надавши новий розрахунок заборгованості.
У подальшому, Знам`янською окружною прокуратурою 01.02.2024 за №52/01-850вих-24 на адресу Українського державного фонду підтримки фермерських господарств та Кіровоградського відділення Укрдержфонду скеровано листа щодо вжиття заходів про стягнення коштів поворотної фінансової допомоги за договором.
Згідно наданої інформації за №53-11/6п від 02.02.2024 Кіровоградське відділення Фонду повідомляє, що самостійно звертатися до суду не планує, а вважає за доцільне звернутися до суду про стягнення коштів поворотної фінансової договори за договором, прокурору, сума заборгованості не змінилася і станом на 01.02.2024 становить 150 000,00 грн.
Зазначене є доказом нездійснення захисту інтересів держави суб`єктом владних повноважень при обізнаності про факт порушення, що, з урахуванням висновків Верховного суду України, викладених у постанові від 26.05.2020 у справі №912/2385/18, є підставою для застосування представницьких повноважень прокурором шляхом звернення з даною позовною заявою до суду.
Тому, звернення Прокурора до суду в інтересах Укрдержфонду є обґрунтованим.
З урахуванням наведеного, суд вважає підтвердженими підстави для представництва Прокурором інтересів держави в суді за поданим у даній справі позовом згідно визначеного позивача. При поданні даного позову Прокурор не замінює позивача та не є їх альтернативою, а виконує субсидіарну роль, щоб інтереси держави, які в цьому випадку збігаються із публічним інтересом, не були незахищені.
Судові витрати.
Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідача.
Інших судових витрат сторони не заявляють.
Керуючись ст. 74, 76, 77, 129, 233, 236-241, 326, 327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Стягнути з Фермерського господарства "Ленд" (Кіровоградська область, Кропивницький район, с. Голубієвичі, вул. Садова, 5а, код ЄДРПОУ 38306617) на користь Українського державного фонду підтримки фермерських господарств (03190, м. Київ, вул. Януша Корчака, буд. 9/12, код ЄДРПОУ 20029342) заборгованість у розмірі 150 000,00 грн на р/р UA508201720355159055000015503, банк отримувача: ГУДКСУ у м. Київ, код отримувача за ЄДРПОУ 20029342, МФО 820172.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Стягнути з Фермерського господарства "Ленд" (Кіровоградська область, Кропивницький район, с. Голубієвичі, вул. Садова, 5а, код ЄДРПОУ 38306617) на користь Кіровоградської обласної прокуратури (проспект Європейський, 4, м. Кропивницький, 25006, код ЄДРПОУ 02910025, МФО 820172, розрахунковий рахунок UА848201720343100001000004600 в ДКСУ в м. Київ, код класифікації видатків бюджету - 2800) судовий збір в сумі 3 028,00 грн.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення в порядку передбаченому Господарським процесуальним кодексом України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Копії рішення направити до електронних кабінетів: Знам"янської окружної прокуратури Кіровоградської області, Кіровоградської обласної прокуратури, Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, засобами поштового зв`язку: Кіровоградському відділенню Українського державного фонду підтримки фермерських господарств (25006, м. Кропивницький, вул. Тараса Карпи, 84, кімн. 415), Фермерському господарству "Ленд" (28420, Кіровоградська область, Кропивницький район, с. Криничувате, вул. Набережна, буд. 1Б).
Повне рішення складено 06.06.2024.
Суддя Г.Б. Поліщук
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2024 |
Оприлюднено | 10.06.2024 |
Номер документу | 119556011 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань інші договори |
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Поліщук Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні