Номер провадження 1-кс/754/1648/24
Справа № 754/7989/24
У Х В А Л А
Іменем України
06 червня 2024 року місто Київ
Слідчий суддя Деснянського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Києві в приміщенні суду клопотання прокурора Деснянської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42023102030000084 від 19.04.2023 про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю,
в с т а н о в и в :
до слідчого судді Деснянського районного суду м. Києва 05.06.2024 надійшло клопотання прокурора Деснянської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 АДРЕСА_1 ).
Клопотання подане прокурором в рамках кримінального провадження №42023102030000084 від 19.04.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 ч. 3 КК України, де досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за попередньою змовою групою осіб, заволоділи бюджетними грошовими коштами, виділеними для оплати робіт з постачання грунтосумішей для забезпечення виконання робіт з благоустрою і озеленення міських територій, замовником яких виступали комунальні підприємства міста Києва, чим заподіяли збитки місцевому бюджету, розмір яких встановлюється.
В ході аналізу відомостей розміщених в електронній системі публічних закупівель ІНФОРМАЦІЯ_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 встановлено, що переможцем процедур закупівель щодо постачання грунтосумішей, рослинного ґрунту, оголошених комунальними підприємствами по місту Києву, зокрема і у Деснянському районі міста Києва, впродовж 2022-2023 років систематично стає ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »(ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), що свідчить про порушення принципу добросовісної конкуренції та вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» під час участі в торгах. Загалом, підприємство починаючи з травня місяця 2022 по 2023 рік стало переможцем у 19 закупівлях на оголошену суму понад 21 млн грн.
Так, у 2022-2023 роках проведено закупівлі та/або укладено відповідні договори із вказаним товариством, зокрема, з КП ІНФОРМАЦІЯ_4 , КП УЗН Дніпровського району м. Києва, КП УЗН Печерського району міста Києва, КП ІНФОРМАЦІЯ_5 , КП УЗН Дарницького району міста Києва, КП УЗН Шевченківського району міста Києва, КП ІНФОРМАЦІЯ_6 КП ІНФОРМАЦІЯ_7 (ІНФОРМАЦІЯ_7) « ІНФОРМАЦІЯ_8 », КП « ІНФОРМАЦІЯ_9 », КП « ІНФОРМАЦІЯ_10 ».
Відповідно до відомостей, розміщених у загальному доступі в мережі інтернет встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » засновано 08.02.2019 та зареєстровано по АДРЕСА_2 .
Відповідно до договорів, укладених ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з комунальними підприємствами, встановлено, що товар є власністю ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Як вбачається з документів тендерних пропозицій, товариство є виробником грунтосуміші, яку видобувають у с. Погреби, Броварського району, Київської області, про що долучено відповідні довідки про місце відбору зразків грунтосуміші. Також зазначено про постачання товару без залучення субпідрядників, співвиконавців.
Водночас, за приписами ч. 2 ст. 168 Земельного Кодексу власники земельних ділянок та землекористувачі мають право здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок виключно на підставі розробленого у встановленому законом порядку робочого проекту землеустрою.
В той час, як у реєстрах тендерних пропозицій відсутні посилання на робочі проекти та відповідну дозвільну документацію.
Так, за інформацією ІНФОРМАЦІЯ_11 (яка охоплює територію АДРЕСА_3) від 26.06.2023 № 120/04 встановлено, що робочі проекти землеустрою щодо зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » не погоджувались та не затверджувались.
Водночас, товариством долучено листи-пояснення, в яких зазначено про те, що діяльність з поставки та продажу грунтосуміші не підлягає ліцензуванню відповідно до вимог законодавства.
Крім того, відповідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що у товариства відсутні на праві приватної власності чи користування земельні ділянки з відповідним цільовим призначенням, які б дозволяли видобувати, знімати, використовувати грунт для виробництва грунтосуміші.
Так, відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що за підприємством обліковується земельна ділянка з кадастровим номером 3221286400:02:004:0070 площею 0,3793 га на підставі договору оренди земельної ділянки від 14.12.2022 з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Також, за інформацією ІНФОРМАЦІЯ_12 від 24.04.2023 № 31/26-1401 встановлено, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відсутні будь-які транспорті засоби та спеціальна техніка, яка могла б бути залучена при виконанні робіт з ремонту.
Відповідно до інформації ІНФОРМАЦІЯ_13 від 21.04.2023 встановлено, що у трудових відносинах із страхувальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за 2022 рік перебувало від 3 до 7 осіб.
Також, відповідно до довідок про наявність фахівців в штаті підприємства, долучених товариством до реєстрів тендерних пропозицій, станом на 22.08.2022 зазначалось про наявність у товариства 5 працівників, з них 3 - водії, директор та головний бухгалтер.
Як вбачається, у штаті підприємства відсутні працівники з відповідною спеціальністю та освітою, які б могли здійснювати контроль за якістю вироблення грунтосуміші та її відповідності хімічному складу заявленому у тендерних документаціях.
Відтак, відповідно до заявлених технічних характеристик заявлених ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » грунтосуміш, яка поставляється комунальним підприємствам за умовами договорів поставки повинна мати зернисту або грудково-зернисту структуру природнього походження, бути однорідною, з вологістю 20-30%. Вміст важких металів не повинен перевищувати ГДК. За механічним складом грунтосуміш повинна бути з вмістом піщаних та глиняних домішок - не більше 10%, торфу та мулу - 10-30%. В складі грунтосуміші не допускається наявність крупних механічних включень: каміння, відходів будівельних матеріалів, деревини, коренів рослин, тощо. Технічні характеристики товару повинні відповідати характеристикам, наступним характеристикам: об`ємна вага: 1400 кг/мЗ, Вміст органічної речовини:30-60 %, Вміст гідролізованого азоту: 150-250 мг/кг, Вміст рухомих сполук фосфору: 60-130 мг/кг, Вміст рухомих сполук калію: 65-100 мг/кг, Кислотність ґрунту pH: 5,5-7,0 Вологість: 20-30 %.
В ході досудового розслідування при проведенні оглядів на підставі ухвал слідчих суддів у КП УЗН Оболонського району м. Києва, КП УЗН Деснянського району м. Києва, КП УЗН Дніпровського району м. Києва та КП ІНФОРМАЦІЯ_6 вилучено зразки грунтосуміші, які поставлені ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » вказаним комунальним підприємствам за договорами поставок, які у подальшому скеровано для проведення судових ґрунтознавчих експертиз.
Відтак, за результатом співставлення характеристик заявлених ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та характеристик відображених у висновках експерта встановлено, що хімічний склад фактично поставленої грунтосуміші відрізняється від заявленого.
З метою порівняння вказаних хімічних характеристик прокурором призначено відповідні грунтознавчі експертизи, які на даний час тривають.
Враховуючи обсяги поставок товару за закупівлями, відсутність найманих працівників у достатній кількості і з відповідною кваліфікацією, відсутність власних активів у вигляді спеціальної техніки та автомобілів, відсутність на праві власності та користуванні земельних ділянок з відповідною площею та цільовим призначенням, можна прийти до висновку, про неможливість поставки підприємством визначених Специфікаціями до договорів, у визначеній кількості та відповідної якості товару.
Таким чином, вищевказані обставини дають обґрунтовані підстави свідчити про заволодіння суб`єктом підприємницької діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » коштами місцевого бюджету, які призначались для оплати робіт з постачання грунтосумішей для забезпечення виконання робіт з благоустрою і озеленення міських територій, замовником яких виступали комунальні підприємства міста Києва, шляхом підроблення фінансових, бухгалтерських, кошторисних та виконавчих документів під час виконання договорів підряду по об`єкту.
З метою повного та об`єктивного встановлення всіх обставин кримінального правопорушення, прокурором 29.12.2023 у вказаному кримінальному проваджені призначено судову економічну експертизу.
В ході виконання судової економічної експертизи № 486/24-72 експертом заявлено клопотання від 10.05.2024 (яке надійшло до прокуратури 24.05.2024) про надання додаткових матеріалів, зокрема, які перебувають у володінні КП ІНФОРМАЦІЯ_14 , а саме:
- документи по господарських операціях між КП ІНФОРМАЦІЯ_14 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (накладні, акти приймання передачі, платіжні документи (платіжні інструкції, виписки банку) ТТH тощо) за договором №05-05-23-ВТ від 05.05.2023;
- регістри бухгалтерського обліку по рахунках на яких обліковуються господарські операції КП ІНФОРМАЦІЯ_14 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
У зв`язку з викладеним виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до речей і документів, у КП ІНФОРМАЦІЯ_14 , оскільки саме вони є замовниками послуг відповідно до укладених договорів поставки а відтак, є володільцями документів.
Потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, оскільки орган досудового розслідування має намір отримати тимчасовий доступ до речей та документів з можливістю вилучення належним чином завірених копій вищезаначених документів, які перебувають у володінні посадових осіб комунальних підприємств.
Вилучення перелічених документів в копіях не вплинуть на діяльність комунальних підприємств.
З метою забезпечення повного, об`єктивного та неупередженого проведення досудового розслідування, встановлення всіх об`єктивних обставин у кримінальному провадженні, необхідним для слідства є провести та дослідити всі наявні та встановлені дії, пов`язані з укладенням договорів поставок, встановлення всіх осіб, які причетні до можливої злочинної схеми, спрямованої на заволодіння бюджетними грошовими коштами.
Вищевказані документи мають значення для кримінального провадження, оскільки отримання стороною обвинувачення документальних матеріалів щодо проведення зазначених державних закупівель забезпечить проведення судової експертизи згідно вимог п. п. 5.1.3. наказу ІНФОРМАЦІЯ_15 №53/5 від 08.10.1998 «Про затвердження Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень», а саме - судової економічної експертизи, висновки якої слугуватимуть доказами у кримінальному провадженні та наддадуть можливість стороні обвинувачення встановити істину в кримінальному провадженні.
З огляду на викладене, з метою виконання завдань кримінального провадження, визначених ст. 2 КПК України, зокрема захисту суспільства та держави від кримінальних правопорушень, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура, ураховуючи положення ст. 28 КПК України, у сторони обвинувачення виникла необхідність із зверненням до слідчого судді з відповідним клопотанням про надання тимчасового доступу до речей та документів.
Прокурор в судове засідання не з`явився, до суду подав заяву про розгляд клопотання у його відсутності, клопотання підтримує та просить його задовольнити.
Відповідно до ст. 163 ч. 2 КПК України клопотання розглянуте без виклику осіб, у володінні яких знаходяться речі і документи - ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 АДРЕСА_1 ), оскільки є підстави вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей та документів.
Положеннями ст. 159 КПК України передбачено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до ст. 160 ч. 1 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
Клопотання прокурора відповідає вимогам ст. 160 ч. 2 КПК України.
Відповідно до ст. 162 ч. 1 п. 4 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю.
Згідно до вимог ст. 163 ч. 6 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Прокурор в клопотанні довів наявність достатніх підстав вважати, що документи, про доступ до яких вона клопоче, перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 АДРЕСА_1 ) та самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
У відповідності до ст. 163 ч. 6 КПК України, прокурором доведено можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих документах, та неможливість іншими способами довести обставини, як передбачається довести за допомогою цих документів.
Враховуючи викладені обставини в їх сукупності, слідчий суддя прийшов до висновку, про наявність правових підстав для задоволення клопотання прокурора.
Керуючись ст.ст. 159-164, 166, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя -
у х в а л и в :
клопотання прокурора - задовольнити.
Надати прокурору Деснянської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 право тимчасового доступу до речей та документів, з можливістю вилучення належним чином завірених копій, що знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 АДРЕСА_1 ) а саме: документи по господарських операціях між КП ІНФОРМАЦІЯ_14 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (накладні, акти приймання передачі, платіжні документи (платіжні інструкції, виписки банку) ТТH тощо) за договором №05-05-23-ВТ від 05.05.2023; регістри бухгалтерського обліку по рахунках на яких обліковуються господарські операції КП ІНФОРМАЦІЯ_14 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Оригінал та копію ухвали надати прокурору.
Строк дії ухвали один місяць з дня її постановлення.
Відповідно до ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Деснянський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2024 |
Оприлюднено | 10.06.2024 |
Номер документу | 119559164 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Деснянський районний суд міста Києва
Татаурова І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні