ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 травня 2024 рокуСправа №160/6816/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Ніколайчук С.В.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІН ФУД" (51215, Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Орлівщина, вул. Піщанська, буд. 1 код ЄДРПОУ 21852766) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А, код ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення
УСТАНОВИВ:
14 березня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ІН ФУД" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення видане ГУ ДПС у Дніпропетровській області форми «Н» від 21.02.2024 року № 0082420409 на загальну суму 101 110 грн. 96 коп.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що Головне управління ДПС у Дніпропетровській області за результатами проведеної камеральної перевірки, оформленої актом перевірки від 22.01.2024 року№ 2899/04-36-04-09/21852766, дійшло висновків про порушення ТОВ "ІН ФУД" строків реєстрації 11 розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що стало підставою для накладення штрафу згідно з п.120-1.1 ст.120-1 ПК Українита винесення податкового повідомлення-рішення від 21.02.2024 року № 0082420409. Позивач не погоджується з оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням та вказує, що постачальниками ТОВ «ІН ФУД» було складено та зареєстровано податкові накладні. У зв`язку із поверненням попередньої оплати, зменшенням обсягу наданих послуг постачальниками ТОВ «ІН ФУД» складено, але не надіслано позивачу розрахунки коригування. Відповідно до повідомлень про результати обробки документу, а саме про отримання розрахунків коригування (роздруківок з електронної програми «М.Е.DОС»), а також виходячи з аналізу п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України та дати отримання розрахунку коригування, складених постачальником товарів/послуг, ТОВ «Ін Фуд» не було порушило строк реєстрації розрахунку коригування, а отже висновки податкового органу викладені в акті перевірки від 22.01.2024 року № 2899/04-36-04-09/21852766 є хибними. Позивач вважає, що відправивши на реєстрацію розрахунки коригування в строк, визначений законодавством, він виконав обов`язок щодо своєчасної їх реєстрації, а тому накладення штрафу згідно з пунктом120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу Україниє протиправним, оскаржувані рішення відповідача підлягають скасуванню.
Ухвалою від 21.03.2024 року суд відкрив провадження в справі № 160/6816/24 та ухвалив здійснювати розгляд справи суддею одноособово в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.
09.04.2024 року через систему Електронний суд (документ сформовано 08.04.2024 року) від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив відмовити у задоволенні позовної заяви повністю, обґрунтовуючи тим, що за результатами камеральної перевірки позивача, якою встановлено порушення ТОВ «ІН ФУД» граничних термінів реєстрації в ЄРПН по 11 розрахунках коригування за грудень 2019 року, лютий 2020 року та червень, липень 2022 року, складено акт перевірки від 22.01.2024 №2899/04-36-04-09/21852766, на підставі якого винесене оскаржуване податкове повідомлення-рішення. Відповідач також вказав, що податковим кодексом України не передбачено механізм фіксації дати отримання покупцем такого розрахунку коригування. Тому, з метою недопущення невідповідностей при складанні податкової звітності та уникнення неточностей при обрахунку в СЕА ПДВ суми перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, на сумою податку, що міститься в складених таким платником ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН (SПеревищ), доцільно реєстрацію розрахунків коригування на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг до податкових накладних здійснювати з урахуванням термінів, визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України та пункту 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ. Отже штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН ПН/РК застосовується контролюючими органами в порядку та розмірах, передбачених статтею 120-1 Податкового кодексу України, до особи, на яку покладено обов`язок щодо такої реєстрації. Крім того відповідач, посилаючись на лист ДПС України від 01.02.2024 №2725/7/99-00-04-02-04-07, зазначив, що продавець має право зменшити податкові зобов`язання залежно від своєчасності реєстрації розрахунку коригування на зменшення отримувачем (покупцем) з урахуванням вищезазначених строків, а саме у звітному (податковому) періоді, в якому такий розрахунок коригування складено (у разі своєчасності реєстрації отримувачем (покупцем)) або зареєстровано (у разі несвоєчасної реєстрації отримувачем (покупцем)), а отримувач (покупець) зобов`язаний зменшити податковий кредит незалежно від факту отримання ним розрахунку коригування на зменшення або факту його реєстрації в ЄРПН, a саме у звітному (податковому) періоді, в якому відповідно до пункту 192.1 статті 192 ПКУ виникли підстави для складання такого розрахунку коригування продавцем (підпункт 192.1.1 пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України). Відповідач також вказав, що додані до позову копії роздруківки електронних документів (скрін-шоти екрану комп`ютера) електронної програми M.E.Doc не є належними і достатніми доказами виконання позивачем його податкових обов`язків. Робота програмного забезпечення, з використанням якого платник податків реєстрував розрахунки коригування не контролюється ДПС. Відповідно до інформації/роз`яснень наданих ТОВ М.Е.Док, дата та час відправлення електронного документу, що фіксується, залежить від системних налаштувань дати і часу на комп`ютері, з якого проводиться відправлення документу. Тобто, якщо за будь-якої причини на комп`ютері користувача налаштовано дату та час, які не відповідають реальному, то в протоколі по документу, який формується КП М.Е.Doc, буде відображено таку нереальну дату та час.
Враховуючи вищевикладене, ГУ ДПС у Дніпропетровській області вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 21.02.2024 року № 0082420409 є правомірним та скасуванню не підлягає.
17.04.2024 року через систему Електронний суд (документ сформовано 16.04.2024 року) від представника позивача до суду надійшла відповідь на відзив, у якій позивач зазначив, що лист ДПС України №24962/7/99-00-04-03-02-07 від 05.10.23 року, на який посилається відповідач у відзиві на позовну заяву, не є нормативно-правовим актом і він не може скасувати наявну норму Податкового кодексу України (п.201.10. ст.201). В цьому листі ДПС України посилається саме на ту норму, яку застосовує позивач. Посилаючись на норму Податкового кодексу України, відповідач ігнорує її наявність та можливість позивача скористатися правом на реєстрацію РК протягом 15 днів саме з дня отримання такого РК від контрагента, оскільки до моменту отримання вказаного РК позивач не мав можливості здійснити її реєстрації. Докази з програми « ОСОБА_1 », в т.ч. скрін-шоти є належними та допустимими, в цей же час, відповідач не надав жодного іншого доказу на підтвердження того, що позивач отримав РК в інший термін, ніж це зазначено в позовній заяві.
Враховуючи наведене, представник позивача просив позов задовольнити.
Відповідно до ч.ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІН ФУД» зареєстровано платником податку на додану вартість 17.06.2010 року за №100288961, станом на час проведення перевірки перебуває на обліку в ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
На підставі пункту 20.1.4 статті 20 розділу І, пункту 75.1 статті 75 розділу II Податковою кодексу України, у порядку пункту 76.2 статті 76 Податкового кодексу України, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було проведено камеральну перевірку дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю "ІН ФУД" порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За результатами перевірки відповідно складено акт камеральної перевірки від 22.01.2024 року № 2899/04-36-04-09/21852766 "Про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "ІН ФУД" (код ЄДРПОУ 21852766)".
За висновками акту від 22.01.2024 року № 2899/04-36-04-09/21852766 дані камеральної перевірки свідчать про порушення граничних термінів реєстрації накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "ІН ФУД" (код ЄДРПОУ 21852766)".
Відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого пунктом 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної, встановлена абзацом 1 пункту 120-1.1 статті 120-1 II Податкового кодексу України.
За результатами перевірки встановлено, що в порушення пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України суб`єктом господарювання порушено граничні строки реєстрації по 11 розрахунках коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних складеним за грудень 2019 року, лютий 2020 року та червень, липень 2022 року на загальну суму податку на загальну суму ПДВ 521940,16 грн:
- розрахунок коригування №10809//231, дата складання 31.12.2019 р., дата реєстрації 16.01.2020 р. 08:00; граничний строк реєстрації 15.01.2020 р.; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації накладної/розрахунку коригування 1;
- розрахунок коригування №1, дата складання 13.12.2019 р., дата реєстрації 16.01.2020 р. 09:18; граничний строк реєстрації 31.12.2019 р.; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації накладної/розрахунку коригування 16;
- розрахунок коригування №21, дата складання 08.02.2020 р., дата реєстрації 19.03.2020 р. 04:06; граничний строк реєстрації 29.02.2020 р.; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації накладної/розрахунку коригування 19;
- розрахунок коригування №20, дата складання 06.02.2020 р., дата реєстрації 19.03.2020 р. 04:05; граничний строк реєстрації 29.02.2020 р.; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації накладної/розрахунку коригування 19;
- розрахунок коригування №18, дата складання 07.02.2020 р., дата реєстрації 23.03.2020 р. 01:28; граничний строк реєстрації 29.02.2020 р.; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації накладної/розрахунку коригування 23;
- розрахунок коригування №387, дата складання 13.07.2022 р., дата реєстрації 05.08.2022 р. 02:03; граничний строк реєстрації 31.07.2022 р.; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації накладної/розрахунку коригування 5;
- розрахунок коригування №390, дата складання 13.07.2022 р., дата реєстрації 04.08.2022 р. 08:31; граничний строк реєстрації 31.07.2022 р.; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації накладної/розрахунку коригування 4;
- розрахунок коригування №1, дата складання 06.06.2022 р., дата реєстрації 15.07.2022 р. 03:58; граничний строк реєстрації 30.06.2022 р.; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації накладної/розрахунку коригування 15;
- розрахунок коригування №2, дата складання 01.06.2022 р., дата реєстрації 15.07.2022 р. 03:58; граничний строк реєстрації 30.06.2022 р.; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації накладної/розрахунку коригування 15;
- розрахунок коригування №392, дата складання 13.07.2022 р., дата реєстрації 02.08.2022 р. 10:10; граничний строк реєстрації 31.07.2022 р.; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації накладної/розрахунку коригування 2;
- розрахунок коригування №386, дата складання 13.07.2022 р., дата реєстрації 02.08.2022 р. 10:10; граничний строк реєстрації 31.07.2022 р.; кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації накладної/розрахунку коригування 2.
05 лютого 2024 року позивач надав заперечення на акт перевірки від 22.01.2024 року № 2899/04-36-04-09/21852766.
Листом від 19.02.2024 року № 11528/6/04-36-04-09-18 «Про розгляд заперечень» Головне управління ДПС у Дніпропетровській області надало відповідь, у якій повідомлено, що висновки, викладені в акті правомірні, відповідають нормам чинного законодавства та залишаються без змін.
На підставі акту від 22.01.2024 року № 2899/04-36-04-09/21852766 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 21.02.2024 року № 0082420409, яким до ТОВ "ІН ФУД" застосовано штраф в розмірі 101 110 грн 96 коп.
Вважаючи спірне податкове повідомлення-рішення від 21.02.2024 року № 0082420409 протиправним та необґрунтованим, позивач звернувся з цим позовом до суду.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, доводам позивача, викладеним в позовній заяві та відповіді на відзив, доводам відповідача, викладеним в відзиві на позов, суд врахував такі норми чинного законодавства, які діяли на момент виникнення спірних правовідносин, та релевантні їх джерела права.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі Податковий кодекс України в редакції на час виникнення спірних відносин).
Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до положень підпунктів 19-1.1, 19-1.1.2 пункту 19-1.1.статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи, що визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, зокрема, здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків, контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
За змістом підпунктів 20.1.4, 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення; застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до пунктів 61.1, 61.2 статті 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до підпункту 75.1.1. пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.
Предметом камеральної перевірки також можуть бути, зокрема: своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних.
Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами (підпункт 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України).
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За змістом пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Стаття 120-1 Податкового кодексу України визначає відповідальність платників податку на додану вартість за порушення, зокрема, строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, відповідно пункту 120-1.1. статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами а - г цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
З системного аналізу наведених норм права слідує, що законодавець чітко визначив обов`язок платника податку (продавця) в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. При цьому реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, зокрема: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). Порушення платниками податку на додану вартість граничного строку для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення штрафу у розмірі, визначеному пунктом 120-1.1. статті 120-1 ПК України.
Як видно з матеріалів справи, розрахунок коригування до податкової накладної №10809//231 від 31.12.2019 р. за даними сервісу електронного документообігу «M.E.Doc» відповідно до повідомленням про результати обробки документу отриманий позивачем 10.10.2020 р., надісланий на реєстрацію до ЄРПН 16.01.2020 року та згідно із квитанцією №1 - прийнятий 16.01.2020 р. о 08:00 год. (граничний строк реєстрації розрахунку коригування відповідно до дати отримання розрахунку коригування - 25.01.2020).
Розрахунок коригування до податкової накладної №1 від 13.12.2019 р. за даними сервісу електронного документообігу «M.E.Doc» відповідно до повідомленням про результати обробки документу отриманий позивачем 16.01.2020 р., надісланий на реєстрацію до ЄРПН 16.01.2020 року та згідно із квитанціями №1 - прийнятий 16.01.2020 р. о 09:18 год. (граничний строк реєстрації розрахунку коригування відповідно до дати отримання розрахунку коригування - 31.01.2020).
Розрахунок коригування до податкової накладної №21 від 08.02.2020 р. за даними сервісу електронного документообігу «M.E.Doc» відповідно до повідомленням про результати обробки документу отриманий позивачем 19.03.2020 р., надісланий на реєстрацію до ЄРПН 19.03.2020 року та згідно із квитанцією №1 - прийнятий 19.03.2020 р. о 16:06 год. (граничний строк реєстрації розрахунку коригування відповідно до дати отримання розрахунку коригування - 03.04.2020).
Розрахунок коригування до податкової накладної №20 від 06.02.2020 р. за даними сервісу електронного документообігу «M.E.Doc» відповідно до повідомленням про результати обробки документу отриманий позивачем 19.03.2020 р., надісланий на реєстрацію до ЄРПН 19.03.2020 року та згідно із квитанцією №1 - прийнятий 19.03.2020 р. о 16:05 год. (граничний строк реєстрації розрахунку коригування відповідно до дати отримання розрахунку коригування - 03.04.2020).
Розрахунок коригування до податкової накладної №18 від 07.02.2020 р. за даними сервісу електронного документообігу «M.E.Doc» відповідно до повідомленням про результати обробки документу отриманий позивачем 20.03.2020 р., надісланий на реєстрацію до ЄРПН 23.03.2020 року та згідно із квитанцією №1 - прийнятий 23.03.2020 р. о 13:28 год. (граничний строк реєстрації розрахунку коригування відповідно до дати отримання розрахунку коригування - 04.04.2020).
Розрахунок коригування до податкової накладної №387 від 13.07.2022 р. за даними сервісу електронного документообігу «M.E.Doc» відповідно до повідомленням про результати обробки документу отриманий позивачем 02.08.2022 р., надісланий на реєстрацію до ЄРПН 05.08.2022 року та згідно із квитанцією №1 - прийнятий 05.08.2022 р. о 14:03 год. (граничний строк реєстрації розрахунку коригування відповідно до дати отримання розрахунку коригування - 17.08.2022).
Розрахунок коригування до податкової накладної №390 від 13.07.2022 р. за даними сервісу електронного документообігу «M.E.Doc» відповідно до повідомленням про результати обробки документу отриманий позивачем 03.08.2022 р., надісланий на реєстрацію до ЄРПН 04.08.2022 року та згідно із квитанцією №1 - прийнятий 04.08.2022 р. о 08:31 год. (граничний строк реєстрації розрахунку коригування відповідно до дати отримання розрахунку коригування - 18.08.2022).
Розрахунок коригування до податкової накладної №1 від 06.06.2022 р. за даними сервісу електронного документообігу «M.E.Doc» відповідно до повідомленням про результати обробки документу отриманий позивачем 15.07.2022 р., надісланий на реєстрацію до ЄРПН 15.07.2022 року та згідно із квитанцією №1 - прийнятий 15.07.2022 р. о 15:58 год. (граничний строк реєстрації розрахунку коригування відповідно до дати отримання розрахунку коригування - 30.07.2022).
Розрахунок коригування до податкової накладної №2 від 01.06.2022 р. за даними сервісу електронного документообігу «M.E.Doc» відповідно до повідомленням про результати обробки документу отриманий позивачем 15.07.2022 р., надісланий на реєстрацію до ЄРПН 15.07.2022 року та згідно із квитанцією №1 - прийнятий 15.07.2022 р. о 15:58 год. (граничний строк реєстрації розрахунку коригування відповідно до дати отримання розрахунку коригування - 30.07.2022).
Розрахунок коригування до податкової накладної №392 від 13.07.2022 р. за даними сервісу електронного документообігу «M.E.Doc» відповідно до повідомленням про результати обробки документу отриманий позивачем 02.08.2022 р., надісланий на реєстрацію до ЄРПН 02.08.2022 року та згідно із квитанцією №1 - прийнятий 02.08.2022 р. о 10:10 год. (граничний строк реєстрації розрахунку коригування відповідно до дати отримання розрахунку коригування - 17.08.2022).
Розрахунок коригування до податкової накладної №386 від 13.07.2022 р. за даними сервісу електронного документообігу «M.E.Doc» відповідно до повідомленням про результати обробки документу отриманий позивачем 02.08.2022 р., надісланий на реєстрацію до ЄРПН 02.08.2022 року та згідно із квитанцією №1 - прийнятий 02.08.2022 р. о 10:10 год. (граничний строк реєстрації розрахунку коригування відповідно до дати отримання розрахунку коригування - 17.08.2022).
Таким чином, виходячи з аналізу п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України та дати отримання розрахунків коригування, складених постачальниками товарів/послуг, ТОВ «Ін Фуд» не порушило строків реєстрації розрахунків коригування, зазначених в акті перевірки від 22.01.2024 року№ 2899/04-36-04-09/21852766.
Стосовно твердження відповідача, що додані до позову копії роздруківки електронних документів (скрін-шоти екрану комп`ютера) електронної програми M.E.Doc не є належними і достатніми доказами виконання позивачем його податкових обов`язків, суд зауважує, що відомості з програмного забезпечення для подання звітності до контролюючих органів та обміну юридично значущими первинними документами між контрагентами в електронному вигляді "M.E.Doc" є належними та допустимим доказами, з яких можливо ідентифікуватиномер, зміст операцій, точну дату та час отримання та реєстрацію спірних розрахунків коригування до податкової накладної.
Аналогічну правову позицію неодноразово висловлював Верховний Суд, зокрема й у постановах від 28.04.2020 у справі №810/198/16, від 20.10.2020 у справі №620/817/19, від 24.11.2021 у справі №200/12604/19-а.
За таких обставин, суд вважає, що розрахунки коригування до податкової накладної були зареєстровані в межах строку, встановленого пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, а тому податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області форми «Н» від 21.02.2024 року № 0082420409, яким до ТОВ "ІН ФУД" застосовано штраф в розмірі 101 110 грн 96 коп., є необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Частинами 1-3 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, а також обставини, встановлені у ході судового розгляду справи, суд робить висновок, про протиправність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, у зв`язку із чим позовна заява підлягає задоволенню.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд виходить із того, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки суд задовольнив позовні вимоги повністю, на користь позивача підлягає стягненню сплачений ним при поданні позовної заяви до суду судовий збір у сумі 3028,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Керуючись статтями 2,9,77,78,90,139,241-246,262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ІН ФУД" (51215, Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Орлівщина, вул. Піщанська, буд. 1 код ЄДРПОУ 21852766) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А, код ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області форми «Н» від 21.02.2024 року № 0082420409, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІН ФУД" застосовано штраф у розмірі 101 110 грн 96 коп.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ІН ФУД" (51215, Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Орлівщина, вул. Піщанська, буд. 1 код ЄДРПОУ 21852766) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А, код ЄДРПОУ 44118658) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3028,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене встроки, передбачені статтею295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складено 06.06.2024 року.
Суддя С.В. Ніколайчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2024 |
Оприлюднено | 10.06.2024 |
Номер документу | 119560926 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні