Рішення
від 05.06.2024 по справі 380/17573/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 червня 2024 рокусправа № 380/17573/23

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Маркквен Україна" до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Маркквен Україна" (далі позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі відповідач-1), Державної податкової служби України (далі відповідач-2), у якому просить:

- визнати протиправними та скасувати прийнятті комісією Головного управління ДПС у Львівській області рішення про відмову у реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних: щодо ПН від 10.01.2023 № 7 - від 23.05.2023 №8860921/41047841; щодо ПН від 12.01.2023 № 9 - від 23.05.2023 № 8860924/ 41047841; щодо ПН від 20.02.2023 № 9 - від 23.05.2023 № 8860925/41047841; щодо ПН від 10.02.2023 № 4 - від 23.05.2023 № 8860920/ 41047841; щодо ПН від 21.02.2023 № 14 - від 23.05.2023 №8860919/ 41047841; щодо ПН від 03.03.2023 № 8 - від 23.05.2023 № 8860922/ 41047841; щодо ПН від 03.03.2023 № 9 - від 23.05.2023 № 8860923/ 41047841;

- зобов`язати відповідача-2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: від 10.01.2023 № 7, від 12.01.2023 № 9, від 20.02.2023 № 9; від 10.02.2023 № 4, від 21.02.2023 № 14, від 03.03.2023 № 8, від 03.03.2023 № 9.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ "Маркквен Україна" є юридичною особою приватного права, основним видом діяльності якого виробництво меблів для офісів і підприємств торгівлі.

01.08.2022 між ТОВ "Маркквен Україна" (Компанія) ТОВ "Рояль Канін Україна" ("Рояль Канін") укладений договір від 01.08.2022 № МК-2022-155, за умовами вказаного договору Компанія надає "Рояль Канін" товари/роботи/послуги зазначені у додатках до цього договору у порядку і на умовах, визначених цим договором, а "Рояль Канін зобов`язується прийняти та оплатити поставлені товари/виконані роботи/надані послуги, вказані у додатках до цього Договору, у разі їх належної якості.

Також, між ТОВ "Маркквен Україна" та ТОВ "Рояль Канін Україна" ("Рояль Канін") укладені додатками до договору від 01.08.2022, а саме: від 10.01.2023 № 17, від 12.01.2023 №19, від 20.02.2023 № 23, від 10.02.2023 № 21, від 21.02.2023 № 24, від 03.03.2023 № 25, від 03.03.2023 № 26.

На виконання договору від 01.08.2022 № МК-2022-155 та додаткових угод від 10.01.2023 № 17, від 12.01.2023 № 18, від 12.01.2023 № 19, від 20.02.2023 № 23, від 10.02.2023 № 21, від 21.02.2023 № 24, від 03.03.2023 № 25, від 03.03.2023 № 26, ТОВ "Маркквен Україна" надало ТОВ "Рояль Канін Україна" послуги з монтажу та логістики, що підтверджується Актами виконаних робіт: від 10.02.2023 № 2, від 12.01.2023 № 4, від 12.01.2023 № 3, від 20.02.2023 № 20, від 10.02.2023 № 7, від 21.02.2023 № 11, від 03.03.2023 № 14, від 03.03.2023 № 15, а також товаро-транспортними накладними: від 11.01.2023 №10/01-1, від 10.01.2023 № 10/01-2, від 12.01.2022 № 12/01-1, від 12.01.2022 № 12/01-2, від 20.02.2023 № 20/02-1, від 10.02.2023 № 10/02-1, від 21.02.2023 № 21/02-1, від 03.03.2023 №03/03-2, від 03.03.2023 № 03/03-1.

За фактом першої події ТОВ "Маркквен Україна" склало сім податкових накладних: від 10.01.2023 № 7 на загальну суму 68 974,33 грн, від 12.01.2023 № 9 на загальну суму 17945,15 грн, від 20.02.2023 № 9 на загальну суму 29 119,45 грн, від 10.02.2023 № 4 на загальну суму 36 993,70 грн, від 21.02.2023 № 14 на загальну суму 9 619,43 грн, від 03.03.2023 № 8 на загальну суму 12972,05 грн, від 03.03.2023 № 9 на загальну суму 24466,37 грн.

Відповідач-1 сформував квитанції: від 30.01.2023 № 9010809289 щодо ПН від 10.01.2023 № 7, від 30.01.2023 № 9010830159 щодо ПН від 12.01.2023 № 9, від 08.03.2023 №9043496688 щодо ПН від 20.02.2023 № 9, від 24.02.2023 № 9034248614 щодо ПН від 10.02.2023 № 4, від 08.03.2023 № 9043497590 щодо ПН від 21.02.2023 № 14, від 30.03.2023 №9065111798 щодо ПН від 03.03.2023 № 8, від 31.03.2023 № 9065109478 щодо ПН від 03.03.2023 № 9, в яких зазначив про зупинення реєстрації податкових вказаних накладних і запропонував надати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в ПН від 10.01.2023 № 7, від 12.01.2023 № 9, від 20.02.2023 № 9, від 10.02.2023 № 4, від 21.02.2023 № 14, від 03.03.2023 № 8, від 03.03.2023 № 9.

18.05.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 10.01.2023 № 7, від 12.01.2023 № 9, від 20.02.2023 № 9, від 10.02.2023 № 4, від 21.02.2023 № 14, від 03.03.2023 № 8, від 03.03.2023 № 9, в яких надані пояснення щодо господарських операцій, а разом із повідомленнями скеровані сканкопії первинних документів, які підтверджують господарські операції за вказаними ПН.

Рішеннями комісії Головного управління ДПС у Львівській області відповідач-1 відмовив у реєстрації ПН, а саме:

від 23.05.2023 від № 8860921/41047841 щодо ПН № 7 від 10.01.2023; від 23.05.2023 № 8860924/41047841 щодо ПН від 12.01.2023 № 9; від 23.05.2023 № 8860925/41047841 щодо ПН від 20.02.2023 № 9; від 23.05.2023 № 8860920/41047841 щодо ПН від 10.02.2023 № 4; від 23.05.2023 № 8860919/41047841 щодо ПН від 21.02.2023 № 14; від 23.05.2023 № 8860922/41047841 щодо ПН від 03.03.2023 № 8; від 23.05.2023 № 8860923/41047841 щодо ПН від 03.03.2023 № 9.

Позивач подав до ДПС України скарги на рішення відповідача-1 від 23.05.2023 від №8860921/41047841, від 23.05.2023 № 8860924/41047841, 23.05.2023 № 8860925/41047841, від 23.05.2023 № 8860920/41047841, від 23.05.2023 № 8860919/41047841, від 23.05.2023 № 8860922/41047841, від 23.05.2023 8860923/41047841.

Проте, рішенням від 27.06.2023 № 52732/41047841/2, № 52700/41047841/2, №52779/41047841/2, № 52755/41047841/2, № 52766/41047841/2, № 52772/41047841/2, №52773/41047841/2. відповідач-2 відмовив у задоволенні скарг.

Позивач вважає протиправними оспорювані рішення податкового органу, оскільки контролюючий орган не зазначив конкретні підстави для зупинення реєстрації податкових накладних від 10.01.2023 № 7, від 12.01.2023 № 9, від 20.02.2023 № 9, від 10.02.2023 № 4, від 21.02.2023 № 14, від 03.03.2023 № 8, від 03.03.2023 № 9, тоді як позивач надав усі необхідні документи, що підтверджують факт здійснення господарських операцій згідно із вказаними податковими накладними. У Квитанції про зупинення запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у ПН для розгляду питання прийняття рішення без жодної конкретизації, які саме документи не надані для реєстрації ПН.

Отже, спірні рішення позивач вважає такими, що суперечать вимогам законодавства, порушують права та інтереси позивача у сфері господарської діяльності, а тому такі необхідно скасувати, а податкові накладні зареєструвати.

Із наведених підстав, просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 02.08.2023 позовна заява залишена без руху, позивачу наданий строк для усунення недоліків.

Ухвалою від 11.08.2023 відкрито спрощене провадження у справі, визначено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

13.09.2023 відповідач-1 надіслав відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позову, з огляду на таке.

Комісія Головного управління ДПС у Львівській області прийняла рішення від 23.05.2023 від № 8860921/41047841, від 23.05.2023 № 8860924/41047841, 23.05.2023 №8860925/41047841, від 23.05.2023 №8860920/41047841, від 23.05.2023 №8860919/41047841, від 23.05.2023 № 8860922/41047841, від 23.05.2023 № 8860923/41047841 про відмову у реєстрації податкових накладних від 10.01.2023 № 7, від 12.01.2023 № 9, від 20.02.2023 № 9, від 10.02.2023 № 4, від 21.02.2023 № 14, від 03.03.2023 № 8, від 03.03.2023 № 9, які виписало ТОВ "Маркквен Україна", оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідних рішень про реєстрацію зазначених податкових накладних.

Вказує, що згідно з повідомленнями про надання пояснень та копії документів щодо спірних податкових накладних реєстрацію яких зупинено, позивач не надав на розгляд Комісії документи які надав вже до позовної заяви.

Відповідач-1 також зазначає, що на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, платник повинен мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема, і щодо можливостей здійснення господарюючими суб?єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.

Ураховуючи вищенаведене, відповідач-1 вважає, що у Головного управління ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішень від 23.05.2023 від №8860921/41047841, від 23.05.2023 № 8860924/41047841, 23.05.2023 №8860925/41047841, від 23.05.2023 № 8860920/41047841, від 23.05.2023 № 8860919/41047841, від 23.05.2023 № 8860922/41047841, від 23.05.2023 8860923/41047841 щодо відмови у реєстрації податкових накладних від 10.01.2023 № 7, від 12.01.2023 № 9, від 20.02.2023 № 9, від 10.02.2023 № 4, від 21.02.2023 № 14, від 03.03.2023 № 8, від 03.03.2023 № 9, а тому ці рішення є правомірними.

Із наведених підстав, просить відмовити у задоволенні позову.

19.09.2023 позивач надіслав відповідь на відзив, де зазначив, що із викладеними відповідачем-1 запереченнями щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову не погоджується, оскільки такі позивача не стосуються.

Вказує, що ТОВ "Маркквен Україна" не отримувало запит від Комісії регіонального рівня на отримання від товариства додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, хоча вони наголошують, що надані документи не є достатніми. Вказане відповідач вважає таким, що суперечить законодавчим вимогам, та, як наслідок контролюючий орган порушує порядок реєстрації податкових накладних безпідставно.

Щодо посилання відповідача на те, що згідно з даними повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо спірних податкових накладних реєстрацію яких зупинено, позивач не надав на розгляд Комісії документи які надав вже до позовної заяви. НА спростування вказаного, позивач зазначає, що весь пакет документів ТОВ "Маркквен Україна" теж надавав разом із скаргами на відповідні рішення, одна контролюючий орган такі не взяв до уваги.

Так, позивач вважає, що надав контролюючому органу усі документи для підтвердження здійснення реальних господарських операцій з контрагентами, додатково подані пояснення та додатки, які складаються з первинних документів оформлених належним чином та інші документи для обґрунтування реальності здійснення господарської операції і підтверджують інформацію зазначену в податкових накладних.

Таким чином, ТОВ "Маркквен Україна" стверджує, оскаржувані рішення прийняті необґрунтовано, відтак є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою від 11.12.2023 відмовлено Головному управлінню ДПС у Львівській області у задоволенні клопотання про розгляд справи з викликом сторін.

Розглянувши надані сторонами документи, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Маркквен Україна" зареєстроване з 23.12.2016 як юридична особа, за адресою: 79024, Львівська обл., місто Львів, вул. Хмельницького Б., будинок 106 номер запису: 1004151070011040636, код ЄДРПОУ 41047841.

Видами діяльності ТОВ "Маркквен Україна" за КВЕД є: 31.01 Виробництво меблів для офісів і підприємств торгівлі (основний); 43.32 Установлення столярних виробів; 46.14 Діяльність посередників у торгівлі машинами, промисловим устаткованням, суднами та літаками; 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.52 Оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткованням, деталями до нього; 46.65 Оптова торгівля офісними меблями; 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у.; 77.40 Лізинг інтелектуальної власності та подібних продуктів, крім творів, захищених авторськими правами; 82.30 Організування конгресів і торговельних виставок 93.29 Організування інших видів відпочинку та розваг; 46.66 Оптова торгівля іншими офісними машинами й устаткованням; 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.10 Складське господарство; 52.24 Транспортне оброблення вантажів; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 62.02 Консультування з питань інформатизації; 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність; 63.12 Веб-портали; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 73.11 Рекламні агентства; 74.10 Спеціалізована діяльність із дизайну; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; 46.72 Оптова торгівля металами та металевими рудами; 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво; 16.29 Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння; 18.12 Друкування іншої продукції; 22.29 Виробництво інших виробів із пластмас; 24.33 Холодне штампування та гнуття; 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; 25.61 Оброблення металів та нанесення покриття на метали; 25.62 Механічне оброблення металевих виробів; 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н.в.і.у.; 28.21 Виробництво духових шаф, печей і пічних пальників; 28.25 Виробництво промислового холодильного та вентиляційного устатковання; 28.29 Виробництво інших машин і устатковання загального призначення, н.в.і.у.; 28.93 Виробництво машин і устатковання для виготовлення харчових продуктів і напоїв, перероблення тютюну; 31.02 Виробництво кухонних меблів; 31.09 Виробництво інших меблів; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання; 43.21 Електромонтажні роботи; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 62.01 Комп`ютерне програмування.

01.08.2022 між ТОВ "Маркквен Україна" (Компанія) та ТОВ "Рояль Канін Україна" (Рояль Канін) укладений договір від 01.08.2022 № МК-2022-155 (далі Договір № МК-2022-155), за п. 1.1 якого, Компанія надає Рояль Канін товари/роботи/послуги, зазначені у додатках до цього Договору у порядку і на умовах, визначених цим Договором, а Рояль Канін зобов`язується прийняти та оплатити поставлені товари/виконані роботи/надані послуги, вказані у додатках до цього Договору, у разі їх належної якості.

Відповідно до пунктів 1.2 та 1. 3 Договору № МК-2022-155, детальний опис, тип, перелік, кількість, ціна, строк поставки товарів/виконання робіт/надання послуг визначається відповідно до Додатку до цього Договору, Сторони можуть укладати додаткові додатки та (або) змінювати Додатки до Договору з метою зміни обсягу постачання товарів/надання послуг/ виконання робіт.Остаточний перелік та обсяг товарів/виконаних робіт/наданих послуг визначаються сторонами у видаткових накладних у разі поставки товарів або в Актах наданих послуг у разі надання послуг/виконання робіт.

Згідно із пунктом 2.3 Договору № МК-2022-155 право власності на поставлені товари/ результати наданих послуг/виконаних робіт переходить до Рояль Канін з моменту підписання уповноваженою особою Рояль Канін відповідної видаткової накладної або відповідного Акту.

Пунктом 3.1 Договору № МК-2022-155 передбачено, що загальна ціна цього Договору, яка складається із цін усіх робіт, послуг та товарів, придбаних за цим договором і не може перевищувати 12 000 000 гривень (дванадцять мільйонів гривень), разом із ПДВ.

Між ТОВ "Маркквен Україна" та ТОВ "Рояль Канін Україна" укладені додатки до Договору № МК-2022-155, а саме: від 10.01.2023 № 17, від 12.01.2023 № 19, від 20.02.2023 №23, від 10.02.2023 № 21, від 21.02.2023 № 24, від 03.03.2023 № 25, від 03.03.2023 № 26.

На виконання Договору № МК-2022-155 ТОВ "Маркквен Україна" та додаткових угод від 10.01.2023 № 17, від 12.01.2023 № 18, від 12.01.2023 № 19, від 20.02.2023 № 23, від 10.02.2023 № 21, від 21.02.2023 № 24, від 03.03.2023 № 25, від 03.03.2023 № 26, ТОВ "Маркквен Україна" надало ТОВ "Роял Канін Україна" послуги з монтажу та логістики, що підтверджується такими Актами виконаних робіт: від 10.02.2023 № 2, від 12.01.2023 № 4, від 12.01.2023 № 3, від 20.02.2023 № 20, від 10.02.2023 № 7, від 21.02.2023 № 11, від 03.03.2023 № 14, від 03.03.2023 № 15, а також наступними товаро-транспортними накладними: від 11.01.2023 № 10/01-1, від 10.01.2023 № 10/01-2, від 12.01.2022 № 12/01-1, від 12.01.2022 № 12/01-2, від 20.02.2023 № 20/02-1, від 10.02.2023 № 10/02-1, від 21.02.2023 № 21/02-1, від 03.03.2023 № 03/03-2, від 03.03.2023 № 03/03-1.

У зв`язку з настанням першої події, згідно із ст. 187 Податкового кодексу України та на виконання приписів п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, ТОВ "Маркквен Україна" сформувало та направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкові накладні:

- від 10.01.2023 № 7 (доставка) на загальну суму 68974,33 грн, у тому числі ПДВ 11 495,722 грн;

- від 12.01.2023 № 9 (доставка; доставка) на загальну суму 17 945,15 грн, у тому числі ПДВ 2990,86 грн;

- від 20.02.2023 № 9 (монтаж і логістика) на загальну суму 29 119,45 грн, у тому числі ПДВ 4853,24 грн;

- від 10.02.2023 № 4 (монтаж і логістика, стенд прикрас цуценя SPT; стенд прикрас кошеня SPT; стенд додатковий низький) на загальну суму 36 993,70 грн, у тому числі ПДВ 6165,62 грн;

- від 21.02.2023 № 14 (монтаж і логістика) на загальну суму 9 619,43 грн, у тому числі ПДВ 1 603,24 грн;

- від 03.03.2023 № 8 (монтаж і логістика) на загальну суму 12 972,05 грн, у тому числі ПДВ 2 162,01 грн;

- від 03.03.2023 № 9 (монтаж і логістика) на загальну суму 24 466,37 грн, у тому числі ПДВ 4077,73 грн.

Згідно з отриманими ТОВ "Маркквен Україна" квитанціями від 30.01.2023 № 9010809289 щодо ПН від 10.01.2023 № 7, від 30.01.2023 № 9010830159 щодо ПН від 12.01.2023 № 9, від 08.03.2023 № 9043496688 щодо ПН від 20.02.2023 № 9, від 24.02.2023 № 9034248614 щодо ПН від 10.02.2023 № 4, від 08.03.2023 № 9043497590 щодо ПН від 21.02.2023 № 14, від 30.03.2023 № 9065111798 щодо ПН від 03.03.2023 № 8, від 31.03.2023 №9065109478 щодо ПН від 03.03.2023 № 9, реєстрація цих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем-1 зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вказано, Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41.1; відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D"=2.5160%, "P"=659510.49.

Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

18.05.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 1 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 10.01.2023 № 7, реєстрація якої зупинена, зокрема:

- договір від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- додаток від 10.01.2023 № 17 до Договору від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- Акт виконаних робіт від 10.01.2023 № 2;

- видаткова накладна від 10.01.2023 № 3;

- товарно-транспортні накладні від 10.01.2023 № 10/01-1, № 10/01-1;

- заключна виписка з банку за період з 09.02.2023 по 09.02.2023 про оплату наданих послуг від 10.01.2023; що не заперечується відповідачами.

18.05.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 2 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 12.01.2023 № 9, реєстрація якої зупинена, зокрема:

- договір від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- додатки від 12.01.2023 № 18, № 19 до Договору від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- Акт виконаних робіт від 12.01.2023 № 4, № 3;

- видаткові накладні від 12.01.2023 № 5, 4;

- товарно-транспортні накладні від 12.01.2023 № 12/01-1, № 12/01-2;

- заключна виписка з банку за період з 13.02.2023 по 12.02.2023 про оплату наданих послуг від 12.01.2023 та за період з 06.02.2023 по 06.02.2023; що не заперечується відповідачами.

18.05.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 5 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 20.02.2023 № 9, реєстрація якої зупинена, зокрема:

- договір від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- додаток від 20.02.2023 № 23 до Договору від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- Акт виконаних робіт від 20.02.2023 № 10;

- видаткова накладна від 20.02.2023 № 17;

- товарно-транспортна накладна від 20.02.2023 № 20/02-1;

- заключна виписка з банку за період з 23.03.2023 по 23.03.2023 про оплату наданих послуг від 20.02.2023; що не заперечується відповідачами.

18.05.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 4 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 10.02.2023 № 4, реєстрація якої зупинена, зокрема:

- договір від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- додаток від 10.02.2023 № 21 до Договору від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- Акт виконаних робіт від 10.02.2023 № 7;

- видаткова накладна від 10.02.2023 № 13;

- товарно-транспортна накладна від 10.02.2023 № 10/02-1;

- заключна виписка з банку за період з 13.03.2023 по 13.03.2023 про оплату наданих послуг від 10.02.2023; що не заперечується відповідачами.

18.05.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 6 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 21.02.2023 № 14, реєстрація якої зупинена, зокрема:

- договір від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- додаток від 21.02.2023 № 24 до Договору від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- Акт виконаних робіт від 21.02.2023 № 11;

- видаткова накладна від 21.02.2023 № 18;

- товарно-транспортна накладна від 21.02.2023 № 21/02-1;

- заключна виписка з банку за період з 20.03.2023 по 20.03.2023 про оплату наданих послуг від 21.02.2023; що не заперечується відповідачами.

18.05.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 7 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 03.03.2023 № 8, реєстрація якої зупинена, зокрема:

- договір від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- додаток від 03.03.2023 № 25 до Договору від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- Акт виконаних робіт від 03.03.2023 № 14;

- видаткова накладна від 03.03.2023 № 29;

- товарно-транспортна накладна від 03.03.2023 № 03/03-1;

- заключна виписка з банку за період з 21.03.2023 по 21.03.2023 про оплату наданих послуг від 21.03.2023; що не заперечується відповідачами.

18.05.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 8 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 03.03.2023 № 9, реєстрація якої зупинена, зокрема:

- договір від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- додаток від 03.03.2023 № 26 до Договору від 01.08.2022 № МК-2022-155;

- Акт виконаних робіт від 03.03.2023 № 15;

- видаткова накладна від 03.03.2023 № 30;

- товарно-транспортні накладні від 03.03.2023 № 03/03-1, № 03/03-2;

- заключна виписка з банку за період з 03.04.2023 по 03.04.2023 про оплату наданих послуг від 03.03.2023; що не заперечується відповідачами.

23.05.2023 Комісія Головного управління ДПС у Львівській області прийняла рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, а саме:

- від 23.05.2023 від № 8860921/41047841 щодо ПН № 7 від 10.01.2023;

- від 23.05.2023 № 8860924/41047841 щодо ПН від 12.01.2023 № 9;

- від 23.05.2023 № 8860925/41047841 щодо ПН від 20.02.2023 № 9;

- від 23.05.2023 № 8860920/41047841 щодо ПН від 10.02.2023 № 4;

- від 23.05.2023 № 8860919/41047841 щодо ПН від 21.02.2023 № 14;

- від 23.05.2023 № 8860922/41047841 щодо ПН від 03.03.2023 № 8;

- від 23.05.2023 № 8860923/41047841 щодо ПН від 03.03.2023 № 9

з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

ТОВ "Маркквен Україна" подало до ДПС України скаргу на рішення відповідача-1, однак за результатами розгляду скарг позивача, рішеннями Голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ОСОБА_1 від 27.06.2023 № 52732/41047841/2, від 27.06.2023 №52700/41047841/2, від 27.06.2023 № 52779/41047841/2, від 27.06.2023 № 52755/41047841/2, від 27.06.2023 № 52766/41047841/2, від 27.06.2023 № 52772/41047841/2, від 27.06.2023 № 52773/41047841/2 скарги ТОВ "Маркквен Україна" залишені без задоволення, а рішення від 23.05.2023 від № 8860921/41047841, від 23.05.2023 № 8860924/41047841, 23.05.2023 №8860925/41047841, від 23.05.2023 №8860920/41047841, від 23.05.2023 №8860919/41047841, від 23.05.2023 № 8860922/41047841, від 23.05.2023 № 8860923/41047841 про відмову у реєстрації податкової накладної - без змін.

Не погоджуючись із рішеннями відповідача-1 про відмову у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи оцінку позиціям сторін у справі, суд застосовує наступні правові норми.

Згідно із статтею 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно із п.п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (п. 188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.7 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно із п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних в електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 11.12.2019 Кабінетом Міністрів України прийняв постанову №1165, якою затвердив Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Правові норми застосовуються у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин.

За змістом п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку № 1165).

Відповідно до п. 10 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).

Суд встановив, що згідно з отриманими ТОВ "Маркквен Україна" квитанціями від 30.01.2023 № 9010809289 щодо ПН від 10.01.2023 № 7, від 30.01.2023 № 9010830159 щодо ПН від 12.01.2023 № 9, від 08.03.2023 № 9043496688 щодо ПН від 20.02.2023 № 9, від 24.02.2023 № 9034248614 щодо ПН від 10.02.2023 № 4, від 08.03.2023 № 9043497590 щодо ПН від 21.02.2023 № 14, від 30.03.2023 № 9065111798 щодо ПН від 03.03.2023 № 8, від 31.03.2023 № 9065109478 щодо ПН від 03.03.2023 № 9, реєстрація цих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем-1 зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вказано, Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41.1; відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Варто зауважити, що у квитанціях від 30.01.2023 № 9010809289, від 30.01.2023 №9010830159, від 08.03.2023 № 9043496688, від 24.02.2023 № 9034248614, від 08.03.2023 №9043497590, від 30.03.2023 № 9065111798, від 31.03.2023 № 9065109478 не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування (п. 6 Порядку № 520).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261) (п. 7 Порядку № 520).

Відповідно до п. 9 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Згідно із п. 10 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Суд зауважує, що контролюючий орган не направив платнику податку повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень, а одразу прийняв рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Разом з тим зазначена у рішеннях про відмову в реєстрації ПН інформація не відповідає дійсності, оскільки всі долучені позивачем документи до повідомлень складені із дотриманням вимог чинного законодавства України та податкових норм.

Також, у рішеннях про відмову реєстрації ПН контролюючий орган визначив загальні підстави прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних без вказівки, які саме із наданих позивачем до пояснень документи складені з порушенням законодавства.

Суд звертає увагу, що контролюючий орган не сформував конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначив яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію ПН від 10.01.2023 № 7, від 12.01.2023 № 9, від 20.02.2023 № 9, від 10.02.2023 № 4, від 21.02.2023 №14, від 03.03.2023 № 8, від 03.03.2023 № 9.

При цьому, суд наголошує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Із досліджених матеріалів справи суд встановив, що позивач надав відповідачу-1 всі документи на підтвердження здійснення господарських операцій для реєстрації від ПН від 10.01.2023 № 7, від 12.01.2023 № 9, від 20.02.2023 № 9, від 10.02.2023 № 4, від 21.02.2023 №14, від 03.03.2023 № 8, від 03.03.2023 № 9, перелік яких наведений вище.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Одночасно, в межах спірних правовідносин, суд звертає особливу увагу на те, що, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Отже, відповідність обсягу реалізованих позивачем товарів/послуг підтверджується належними та допустимими письмовими доказами, які за допомогою сервісу "Електронний кабінет платника" були надіслані позивачем податковому органу для врахування під час вирішення питання про реєстрацію податкових накладних.

При цьому, відповідач-1 в оскаржуваних рішеннях не навів доводів щодо порушень законодавства при складенні поданих документів.

Також суд встановив, що позивач повідомленнями від 18.05.2023 № 1, № 2, № 5, № 4, № 6, № 7, № 8 надіслав відповідачу-1 пояснення та копії первинних документів для підтвердження здійсненої господарських операцій, перелік яких наведений вище.

Суд зауважує, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Зважаючи на те, що позивач надав достатньо первинних документів для спростування тверджень відповідача-1 щодо ризиковості здійснення операцій, та враховуючи, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішень про реєстрацію ПН від 10.01.2023 № 7, від 12.01.2023 № 9, від 20.02.2023 № 9, від 10.02.2023 № 4, від 21.02.2023 № 14, від 03.03.2023 № 8, від 03.03.2023 № 9, суд вважає протиправними рішення відповідача-1 від 23.05.2023 від № 8860921/41047841 про відмову у реєстрації ПН № 7 від 10.01.2023; від 23.05.2023 № 8860924/41047841 про відмову у реєстрації ПН від 12.01.2023 № 9; від 23.05.2023 № 8860925/41047841 про відмову у реєстрації ПН від 20.02.2023 № 9; від 23.05.2023 № 8860920/41047841 про відмову у реєстрації ПН від 10.02.2023 № 4; від 23.05.2023 № 8860919/41047841 про відмову у реєстрації ПН від 21.02.2023 № 14; від 23.05.2023 № 8860922/41047841 про відмову у реєстрації ПН від 03.03.2023 № 8; від 23.05.2023 № 8860923/41047841 про відмову у реєстрації ПН від 03.03.2023 № 9.

За таких обставин, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішень відповідача-1 від 23.05.2023: № 8860921/41047841, №8860924/41047841, № 8860925/41047841, № 8860920/41047841, № 8860919/41047841, № 8860922/41047841, № 8860923/41047841.

Відповідно до вимог пп. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України, реєстрацію податкової накладної в ЄРПН віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

Згідно із нормами п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановив суд, та підтверджується матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства та були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відтак, беручи до уваги вимоги КАС України щодо ефективності способу захисту порушеного права, суд вважає, що порушене право позивача необхідно захистити шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані позивачем ПН від 10.01.2023 № 7, від 12.01.2023 № 9, від 20.02.2023 № 9, від 10.02.2023 № 4, від 21.02.2023 № 14, від 03.03.2023 № 8, від 03.03.2023 № 9, датою їх первинного подання на реєстрацію.

Висновки суду у цій справі узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 02.04.2019 у справі № 822/1878/18 та від 18.07.2019 у справі №1740/2004/18.

З огляду на викладене вище, суд задовольняє позовні вимоги ТОВ "Маркквен Україна" у повному обсязі.

Розподіл судових витрат суд здійснює за правилами ч. 1 ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, КАС України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 23.05.2023 від № 8860921/41047841 про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.01.2023 № 7 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Маркквен Україна" (79024, м. Львів, вул. Хмельницького Б., буд. 106; ЄДРПОУ 41047841) податкову накладну від 10.01.2023 № 7, датою її первинного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 23.05.2023 № 8860924/41047841 про відмову у реєстрації податкової накладної від 12.01.2023 № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Маркквен Україна" (79024, м. Львів, вул. Хмельницького Б., буд. 106; ЄДРПОУ 41047841) податкову накладну від 12.01.2023 № 9, датою її первинного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 23.05.2023 № 8860925/41047841 про відмову у реєстрації податкової накладної від 20.02.2023 № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Маркквен Україна" (79024, м. Львів, вул. Хмельницького Б., буд. 106; ЄДРПОУ 41047841) податкову накладну від 20.02.2023 № 9, датою її первинного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 23.05.2023 № 8860920/41047841 про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.02.2023 № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Маркквен Україна" (79024, м. Львів, вул. Хмельницького Б., буд. 106; ЄДРПОУ 41047841) податкову накладну від 10.02.2023 № 4, датою її первинного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 23.05.2023 № 8860919/41047841 про відмову у реєстрації податкової накладної від 21.02.2023 № 14 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Маркквен Україна" (79024, м. Львів, вул. Хмельницького Б., буд. 106; ЄДРПОУ 41047841) податкову накладну від 21.02.2023 № 14, датою її первинного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 23.05.2023 № 8860922/41047841 про відмову у реєстрації податкової накладної від 03.03.2023 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Маркквен Україна" (79024, м. Львів, вул. Хмельницького Б., буд. 106; ЄДРПОУ 41047841) податкову накладну від 03.03.2023 № 8, датою її первинного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 23.05.2023 № 8860923/41047841 про відмову у реєстрації податкової накладної від 03.03.2023 № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Маркквен Україна" (79024, м. Львів, вул. Хмельницького Б., буд. 106; ЄДРПОУ 41047841) податкову накладну від 03.03.2023 № 9, датою її первинного подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ЄДРПОУ ВП 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Маркквен Україна" (79024, м. Львів, вул. Хмельницького Б., буд. 106; ЄДРПОУ 41047841) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 9 394 (дев`ять тисяч триста дев`яносто чотири) грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Маркквен Україна" (79024, м. Львів, вул. Хмельницького Б., буд. 106; ЄДРПОУ 41047841) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 9 394 (дев`ять тисяч триста дев`яносто чотири) грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

СуддяКисильова Ольга Йосипівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2024
Оприлюднено10.06.2024
Номер документу119562281
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/17573/23

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Рішення від 05.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 11.08.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні