Справа № 420/16980/24
УХВАЛА
04 червня 2024 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Василяка Д.К., перевіривши матеріали позовної заяви Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ЛІСОЗАХИСНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ХЕРСОНЛІСОЗАХИСТ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ЛІСОЗАХИСНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ХЕРСОНЛІСОЗАХИСТ» в якому позивач просить суд:
стягнути з ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ЛІСОЗАХИСНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХЕРСОНЛІСОЗАХИСТ" на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції у розмірі 118824,29 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративногосподарських санкцій у розмірі 19392,24 грн. (Одержувач: ГУК у Херсон.обл./ Херсон.р-н/50070000, код 37959517 Банк: Казначейство України, IBAN UA768999980313151230000021451, Бюджетне кодування в призначенні платежу: *;101;код ЄДРПОУ підприємства; платежі до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю за 2022 рік).
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Позивач судовий збір за звернення до суду з даним позовом не сплатив, документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору не надав.
Частиною другою статті 132 КАС України визначено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України Про судовий збір.
Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону України Про судовий збір, судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень чи юридичною особою встановлена ставка судового збору у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2024 рік з 01 січня 2024 року встановлено прожитковий мінімум працездатних осіб на місяць у розмірі 3028 гривні.
З огляду на заявлені позивачем вимоги майнового характеру про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені у загальній сумі 118824,29 грн., розмір судового збору становить 3028, 00 грн. (за ставкою не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
Згідно вимог ч. 2 ст. 9 Закону України Про судовий збір, суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.
Відповідно до ч.1 ст.122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно з ч.2 ст.122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Суддя зазначає, що предметом позову є вимога про стягнення адміністративно-господарських санкцій, які мали бути сплачені відповідачем до 15.04.2023, а також нарахована пеня за несвоєчасну сплату санкції.
Частиною 9 ст.19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю.
Відповідно до пункту 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 №70, звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Частиною четвертою статті 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні передбачено, що адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
З огляду на наведене, відлік строку на звернення до суду для позивача, як суб`єкта владних повноважень, почався з дня виникнення підстав, що дають право на пред`явлення передбачених законом вимог, тобто з 16.04.2023 року.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 08 серпня 2019 року по справі № 809/1931/16, від 06 листопада 2020 року по справі № 160/8707/19, ухвалі від 03 березня 2021 року по справі № 280/5341/20, постанові від 21 листопада 2022 року по справі № 400/3957/21.
Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
Наведене, у свою чергу, свідчить, що звернувшись 29.05.2023 до суду з позовом про стягнення санкцій, граничний строк сплати відповідачем яких сплив 15.04.2023, позивач пропустив строк звернення до суду з цим позовом.
Разом із позовною заявою позивачем надано клопотання про поновлення строку звернення до суду, зазначивши, що основними обставинами пропуску процесуального строку подання позовної заяви до суду, є: введення воєнного стану, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" по всій території України введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, Указ Президента України від 24.02.2022 р. № 64/2022; воєнний стан неодноразово було продовжено та на даний час він тривати; - З 24 лютого 2022 року було призупинено роботу Херсонського окружного адміністративного суду; розпорядженням Верховного Суду від 18.03.2022 № 11/0/9-22 «Про зміну територіальної підсудності судових справ в умовах воєнного стану (окремі суди Донецької, Харківської та Херсонської області)», змінено підсудність судових справ Херсонського окружного адміністративного суду на Одеський окружний адміністративний суд; розпочинаючи з березня 2022 року вся територія Херсонської області була окупована військовими формуваннями Російської Федерації; під час окупації м. Херсона, тобто з березня 2022 року відділення Фонду перебувало на простої, згідно з наказом Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю від 01.03.2022 року №43-к, був відсутній доступ до офісного приміщення, до документів та до інтернету; наказом Фонду від 28.02.2023 року №14 простій для працівників відділення Фонду продовжено у зв`язку з бойовими діями, дозвіл працювати дистанційно (віддалено) надано в.о. керівника відділення Фонду Лілія ОСИПОВА та головний бухгалтер; ускладнюється робочий процес з Роботодавцями, які перебувають на тимчасово окупованій території та продовжують звітувати до контролюючих органів за адресом по тимчасово окупованій території, не здійснюють при цьому перереєстрацію на підконтрольну територією, що унеможливлює своєчасне повідомлення їх невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю та пред`явлення до них позовних вимог в строк встановлений законодавством. Відділенням Фонду було проведено відповідну роботу з підприємством, а саме: - встановлено, що ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ЛІСОЗАХИСНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХЕРСОНЛІСОЗАХИСТ" має зареєстрований Електронний кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІТС; - направлено листи щодо сплати адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативну працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році (за допомогою електронних комунікацій направлено листи на електронну пошту); підготовлено відповідну позовну заяву про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році. Навіть в даний час, не дивлячись на деокупацію м. Херсона, знаходження в м. Херсоні, становить небезпеку для життя працівників, внаслідок постійних обстрілів міста російськими загарбниками, незважаючи на це працівники відділення Фонду намагаються виконувати свої обов`язки.
Однак судом встановлено, що відповідно до даних КП «ДСС» позивач неодноразово звертався до Одеського окружного адміністративного суду з відповідними позовами з 10.05.2023 року, що свідчить про можливість позивача здійснювати свої функції.
Крім того, позивач звертався до відповідача із листом від 10.05.2023 року про нарахування адміністративно-господарські санкції в розмірі 118824,29 грн.
Також позивачем направлено лист від 30.05.2023 року відповідачу про необхідність сплати адміністративно-господарських санкцій, а вразі несплати фонд буде вживати стягнення до суду.
Таким чином, судом встановлено, що позивачем здійснювались заходи щодо стягнення адміністративно-господарських санкцій, які мали бути сплачені відповідачем до 15.04.2023 року, що свідчить про можливість здійснення своїх обов`язків не дивлячись на введення воєнного стану.
Згідно з частинами 1-3 ст. 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.
Відтак, позивачу необхідно подати до суду заяву про поновлення пропущеного строку звернення до суду з даним адміністративним позовом та вказати в заяві нові обґрунтовані підстави для поновлення строку з наданням відповідних підтверджуючих доказів причин пропуску строку звернення.
Згідно з ч. 2 ст. 169 КАС України, в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Відповідно до ч. 2 ст. 169 КАС України, суд роз`яснює позивачу, що виявлені недоліки мають бути усунуті шляхом надання до суду:
документу про сплату судового збору у розмірі 3028,00 грн., або клопотання про звільнення від сплати, відстрочення або розстрочення сплати судового збору, у разі наявності передбачених Законом України Про судовий збір підстав, що підтверджується належними письмовими доказами;
клопотання про поновлення пропущеного строку на звернення до суду з наданням відповідних підтверджуючих доказів причин пропуску строку звернення.
Керуючись ст.ст. , 122, 132, 160, 161, 169, 248, 256, 293 КАС України,
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ЛІСОЗАХИСНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ХЕРСОНЛІСОЗАХИСТ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені залишити без руху.
Надати позивачу для усунення недоліків позовної заяви 10-денний строк з дня отримання копії ухвали.
Роз`яснити позивачу, що у разі невиконання ухвали суду у зазначений строк позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачу з усіма доданими до неї документами.
Ухвала набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.256 КАС України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Д.К.Василяка
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2024 |
Оприлюднено | 10.06.2024 |
Номер документу | 119562542 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні