Герб України

Рішення від 04.06.2024 по справі 460/7128/23

Рівненський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

04 червня 2024 року м. Рівне№460/7128/23

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Махаринця Д.Є., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

Товариство з обмеженою відповідальністю "ОВАЦІЯ" доГоловне управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення, -В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Овація» (далі позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій від 17.11.2022 №564917000705.

Позов обґрунтовано тим, рішення про застосування фінансових санкцій є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки факт здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни не встановлений.

Ухвалою суду від 10.04.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Аргументуючи свої заперечення зазначив, що перевіркою встановлено здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями за цінами нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни на такі алкогольні напої, а саме: 27.10.2022 встановлено факт реалізації пляшки напою винного слабоалкогольного ігристого напівсолодкого білого «Фрателлі Фраголіно Б`янко» ємністю 0,75л. із вмістом спирту 6,0-6,9об. по ціні 79,5грн, проте мінімальна роздрібна ціна на такий алкогольний напій згідно постанови Кабінету Міністрів України №957 від 30.10.2008 становить 109 грн. З огляду на що, оскаржуване рішення є правомірним, прийнятим контролюючим органом в межах своїх повноважень та у спосіб, передбачений нормами діючого законодавства.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та відповідні їм правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Овація» з 05.08.1996 відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зареєстроване як юридична особа (номер запису 14151200000007237), проводить діяльність згідно з КВЕД: 46.34 Оптова торгівля напоями (основний); 46.35 Оптова торгівля тютюновими виробами; 46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами; 46.37 Оптова торгівля кавою, чаєм, какао та прянощами; 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками; 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки; 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 56.30 Обслуговування напоями; 78.10 Діяльність агентств працевлаштування; 78.20 Діяльність агентств тимчасового працевлаштування; 78.30 Інша діяльність із забезпечення трудовими ресурсами.

27.10.2022 посадовими особами ГУ ДПС у Рівненській області проведено фактичну перевірку магазину за адресою м. Рівне, Проспект Миру, 25, що належить суб`єкту господарювання ТзОВ «Овація», за результатами якої складено акт (номер бланку 001859).

Згідно акта фактичної перевірки, при здійсненні перевірки посадовими особами Головного управління Державної податкової служби у Рівненській області встановлено порушення:

- п.11,12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;

- вимог постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв».

Як вказано у акті, при проведенні перевірки встановлені наступні факти:

-при проведенні розрахункових операцій через РРО не забезпечено режиму обов`язкового програмування коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, а саме: 08.07.2022 при продажу пива « 1 броварня Апельсин Грейпфрут», ж/б 0,5 л та пляшки пива « 1 Броварня Лимон Лайм» ж/б, о 15 год.22 хв., чек РРО №122753 по ціні 33,10 грн. через РРО фіскальний №3000855026; при покупці напою винного слабоалкогольного ігристого напівсолодкого білого «Фрателлі фраголіно бянко» 0,75 л по ціні 79,50 грн. за пляшку у фіскальному чеку №155381 о 14 год.11 хв. зазначено код УКТ ЗЕД 22060033110, даний код УКТ ЗЕД відповідає сидру та пері у тарі місткістю 1,0 л, натомість має становити код УКТ ЗЕД 220410, 2204210600-2204210900, 2204291000, 2205101000, 2505901000, 2206003900;

-встановлено факт заниження роздрібної торгівлі алкогольними напоями за цінами нижчими, ніж встановлені законодавством, а саме 27.11.2022 через РРО проведено 1 пляшку винного напою ігристого «Фрателлі Фраголіно бянко» 0,75л по ціні 79,50 грн., проте мінімальна роздрібна ціна на такий алкогольний напій згідно постанови КМУ №957 від 30.10.2008 становить 109 грн.;

-встановлено порушення встановленого законодавством порядку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації, а саме на момент проведення перевірки в магазині за адресою м. Рівне, Проспект Миру, 25, де здійснює господарську діяльність ТзОВ «Овація» відсутні будь які документи, які підтверджують облік та походження товарів які є в реалізації на товари на загальну суму 49536,20 грн. згідно акта зняття залишків товару.

10.11.2022 позивачем подано до ГУ ДПС у Рівненській області, ДПС України заперечення на акт фактичної перевірки. При цьому, позивачем вказано, що він бажає брати участь у розгляді заперечення, тому просило повідомити їх за адресою 79040, Львівська обл., м. Львів, вул. Городоцька, буд 286Б та за телефоном 0965409370. Лист про дату розгляду заперечень на акт 14.11.2022 позивач отримав 28.11.2022, що підтверджується конвертом та даними з сайту Укрпошта.

15.11.2022 Головне управління ДПС у Рівненській області листом повідомила позивача, що в ході розгляду заперечень до акта фактичної перевірки висновки акта залишено без змін.

На підставі акта фактичної перевірки відповідачем було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 17.11.2022 №564917000705 у розмірі 10000,00грн за порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України №957 від 30.10.2008 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв».

02.12.2022 позивач подав скаргу на зазначене вище рішення, однак рішенням ДПС України від 30.01.2023 №2160/6/99-00-06-03-02-06 рішення про застосування фінансових санкцій від 17.11.2022 №564917000705 залишено без змін, а скаргу - без задоволення.

Вважаючи рішення про застосування фінансових санкцій протиправним, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з п.61.1 ст. 61 ПК України податковий контроль система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п.п.19-1.1.16 п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України контролюючі органи здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та пального.

За приписами п.п.20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Вимогами п.75.1 ст. 75 ПК України встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п.п.75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Пунктом 80.1 статті 80 ПК України визначено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Згідно з пп.80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

Пунктом 81.1 ст.81 ПК України передбачено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

Як встановлено судом перевірка проведена на підставі наказу та направлень на проведення, за наслідками яких прийнято оскаржуване рішення.

Окрім того, відповідно до п. 1 ст. 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Пунктом 5 статті 76 ПК України встановлено, що акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених статтею 80 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).

Згідно наявної у матеріалах справи копії Акту перевірки містить перелік виявлених порушень, їх зміст та нормативне регулювання.

Як встановлено судом перевірка проведена в присутності посадової особи позивача, яка по закінченню перевірки ознайомилась зі змістом акту та підписала його.

В своїй позовній заяві позивач зауважень саме до проведення перевірки не зазначає.

Щодо правомірності рішення про застосування фінансових санкцій за здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни, суд зазначає таке.

Правовідносини, що визначають основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України, врегульовані Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" від 19.12.1995 № 481/95-ВР (далі - Закон України №481/95-ВР).

Приписами статті 18 Закону № 481/95-ВР надано Кабінету Міністрів України право встановлювати мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на алкогольні напої.

Мінімальні роздрібні ціни на алкогольні напої - ціни, які визначаються виходячи з мінімальних оптово-відпускних цін на цю продукцію та торговельної надбавки (стаття 1 Закону № 481/95-ВР).

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року № 957 установлено розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2021 №17 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року №957» (далі Постанова №17) внесено зміни та затверджено розмір мінімальних роздрібних цін на вина ігристі та вина газовані, зброджені напої, вина (напої) ароматизовані ігристі (газовані), фактична міцність яких вища за 1,2 відсотка об`ємних одиниць етилового спирту, але не вища за 15 відсотків об`ємних одиниць етилового спирту, за умови, що етиловий спирт, який міститься у готовому продукті, має повністю ферментне (ендогенне) походження, які розливаються у пляшки, закорковані спеціальними пробками для таких напоїв типу «гриб», що утримуються на місці за допомогою стяжок або застібок, та/або мають надмірний тиск, спричинений наявністю діоксиду вугленю у розчині на рівні не менше 1 бар при температурі 20°С у скляній тарі місткістю 0,7л.та 0,75л. (коди виробів згідно з УКТ ЗЕД 2204 10, 2204 21, 2204 21 06 00, 2204 21 07 00, 2204 21 08 00, 2204 21 09 00, 2204 29 10 00, 2205 10 10 00, 2205 90 10 00, 2205 00 39 00), на рівні 109,00 грн.

У ході перевірки контролюючим органом встановлено, що при покупці напою винного слабоалкогольного ігристого напівсолодкого білого «Фрателлі Фраголіно Бьянко» 0,75 л по ціні 79,50 грн. за пляшку у фіскальному чеку №155381 о 14 год.11 хв. зазначено код УКТ ЗЕД 22060033110, даний код УКТ ЗЕД відповідає сидру та пері у тарі місткістю 1,0 л, натомість має становити код УКТ ЗЕД 220410, 2204210600-2204210900, 2204291000, 2205101000, 2505901000, 2206003900.

Реалізація вказаного напою позивачем не заперечується.

Напій винний слабоалкогольний ігристий напівсолодкий білий Фрателлі Фраголіно Бьянко 0,75 л вироблений згідно ТУ У 11.0-19201066-011:2019, що належить ТОВ «Таїрово Вайнері». Відповідно до експертного висновку ТПП №УТЕ-278 від 23.03.2021, відповідно до якого продукція вироблена згідно ТУ У 11.0-19201066-011:2019 має код виробів УКТ ЗЕД 2206 00 31 00.

Відтак, встановлення характеристик товару та відповідність реалізованого товару УКТЗЕД 2206003100 встановлено відповідним Експертним висновком.

Отже, висновки контролюючого органу щодо невірного зазначення коду УКТ ЗЕД напою винного слабоалкогольного ігристого напівсолодкого білого «Фрателлі Фраголіно Бьянко» 0,75 л є помилковими.

Реалізація вказаного вище напою із зазначенням коду УКТ ЗЕД 2206003100 сторонами не заперечується.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 №957 встановлено мінімальну роздрібну ціну по товару «сидр і перрі (без додання спирту) у тарі місткістю 1 л, код виробів згідно УКТ ЗЕД 2206 00 31 00, 2206 00 51 00, 2206 00 81 00» - 29,80грн.

Враховуючи вимоги приміток до Постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року № 957 мінімальна роздрібна ціна на напій винний слабоалкогольний ігристий напівсолодкий білий Фрателлі Фраголіно Бьянко згідно УКТ ЗЕД 2206 00 31 00, об`ємом 0,75 л становить 22,35грн (29,80грн х 0,75).

Судом встановлено, що позивач реалізував цей товар за ціною 79,50грн, тобто за ціною не нижче мінімальних роздрібних цін визначених законодавством.

Таким чином, суд дійшов висновку про необґрунтованість висновків контролюючого органу щодо застосування до позивача штрафних санкцій в розмірі 10000,00 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на встановлені обставини справи, наведені положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову.

Відповідно до ч.1. ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Рівненській області від 17.11.2022 №564917000705 про застосування фінансових санкцій в розмірі 10000,00 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Овація» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судовий збір в розмірі 2684,00грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ОВАЦІЯ" (вул. Городоцька, 286 Б,м.Львів,79040, ЄДРПОУ/РНОКПП 22392394)

Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,Рівненська обл.,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166)

Суддя Д.Є. Махаринець

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.06.2024
Оприлюднено10.06.2024
Номер документу119562851
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —460/7128/23

Ухвала від 15.04.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 27.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 27.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Рішення від 04.06.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні