ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" червня 2024 р. м. Київ Справа № 911/3522/23
Господарський суд Київської області у складі головуючої судді Третьякової О.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження справу №911/3522/23
За позовом Київського обласного центру зайнятості (02100, м. Київ, вул. Будівельників, 5-А) в особі Бориспільської філії Київського обласного центру зайнятості (08301, Київська обл., м. Бориспіль, вул.. Глибоцька, 4)
до Відділу культури та туризму Яготинської міської ради (07700, Київська область, м. Яготин, вул. Незалежності, 81)
про стягнення 13091,24 грн
без повідомлення (виклику) сторін.
Обставини справи:
Київський обласний центр зайнятості в особі Бориспільської філії Київського обласного центру зайнятості (далі позивач) звернувся до Господарського суду Київської області із позовною заявою до Відділу культури та туризму Яготинської міської ради (далі відповідач) про стягнення 13091,24 грн неправомірно виплачених коштів.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем 25.05.2021 було призначено виплату допомоги по безробіттю працівнику відповідача з підставі звільнення за скороченням чисельності штату, загальна сума виплаченої позивачем допомоги по безробіттю склала 13091,24 грн, проте рішенням Яготинського районного суду Київської області від 13.10.2021 у справі №382/649/21 працівника відповідача було поновлено на посаді з 24.05.2021, а тому позивач в порядку ч.4. ст.35 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» набув право на утримання з відповідача-роботодавця суми виплаченої позивачем безробітному допомоги по безробіттю.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 30.11.2023 у справі №911/3522/23 зазначений позов залишено без руху в порядку ст.174 Господарського процесуального кодексу України для усунення у десятиденний строк недоліків позовної заяви.
В установлений строк позивач надав суду уточнення до позовної заяви, якими усунув недоліки позовної заяви.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 18.09.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі №911/2817/23, постановлено здійснювати розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, встановлено сторонам процесуальні строки для подання заяв по суті справи, в т.ч. для подання відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив, заперечень на відповідь на відзив.
Ухвалу Господарського суду Київської області від 11.12.2023 про відкриття провадження у даній справі отримано відповідачем 22.12.2023, що підтверджується інформацією з сайту «Укрпошта», відстеження рекомендованого повідомленням про вручення поштового відправлення №0600070964349.
В установлений процесуальним законодавством та судом в ухвалі від 11.12.2023 строк відзив на позовну заяву відповідачем не подано.
Згідно з ч.9 ст.165 та ч.2 ст.178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до вище перелічених норм Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справу за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, проаналізувавши позовні вимоги, з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши наявні докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому їх дослідженні, суд
встановив:
Наказом відділу культури та туризму Яготинської міської ради Бориспільського району Київської області від 02.05.2021 №220-к ОСОБА_1 звільнено з посади бібліотекаря міської бібліотеки для дітей Яготинської централізованої бібліотечної системи з 24.05.2021.
У зв`язку з вказаним, 25.05.2021 ОСОБА_1 звернулась до Яготинської районної філії Київського обласного центру зайнятості з заявою про надання статусу безробітного та заявою про призначення виплати допомоги по безробіттю.
У відповідності до ст.43 Закону України «Про зайнятість населення», ст.ст.6, 22, 23 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та порядку надання допомоги по безробіттю ОСОБА_1 було надано статус безробітної та призначено виплату допомоги по безробіттю.
За приписами ч.1 ст.23 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (в редакції від 23.04.2021), застрахованим особам, зазначеним у частині першій статті 22 цього Закону, розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до їх середньої заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Кабінетом Міністрів України, залежно від страхового стажу, але не менше ніж мінімальний розмір допомоги по безробіттю, встановлений правлінням Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонду) для цієї категорії осіб: до 2 років - 50 відсотків; від 2 до 6 років - 55 відсотків; від 6 до 10 років - 60 відсотків; понад 10 років - 70 відсотків.
25.05.2021 ОСОБА_1 було призначено виплату допомоги по безробіттю в розмірі 70% від середньоденної заробітної плати (161,78 грн) відповідно до ст.ст.22, 23 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та п.22 «Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу», затвердженому Постановою КМУ від 19.09.2018 №792 та відкладено виплату допомоги по безробіттю на 31 день у зв`язку з наданням компенсаційних виплат при звільненні відповідно до п.4 ст.31 Закону України «Про загальнодержавне соціальне страхування на випадок безробіття».
Відповідно до п.2 ч.1 ст.45 Закону України «Про зайнятість населення» реєстрація безробітного припиняється у разі поновлення на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили.
Заочним рішенням Яготинського районного суду Київської області від 21.09.2021 у справі №382/649/21 поновлено ОСОБА_1 на посаді бібліотекаря міської бібліотеки для дітей Яготинської централізованої бібліотечної системи Відділу культури та туризму Яготинської міської ради Бориспільського району Київської області. Стягнуто з Відділу культури та туризму Яготинської міської ради Бориспільського району Київської області на користь ОСОБА_1 заробітну плату за час вимушеного прогулу з розрахунку її середньомісячної заробітної плати у розмірі 4019,72 грн. Стягнуто з Відділу культури та туризму Яготинської міської ради Бориспільського району Київської області на користь ОСОБА_1 моральну шкоду у розмірі 7000,00 грн.
Наказом відділу культури та туризму Яготинської міської ради Бориспільського району Київської області від 25.10.2021 №428-к скасовано наказ від 20.05.2021 №220-к «Про звільнення ОСОБА_1 » та поновлено ОСОБА_1 на попередній роботі на посаді бібліотекаря міської бібліотеки для дітей Яготинської централізованої бібліотечної системи з 24.05.2021. Виплачено ОСОБА_1 заробітну плату за час вимушеного прогулу, з розрахунку її середньомісячної заробітної плати в розмірі 4019,72 грн за один місяць.
За період перебування на обліку в Яготинській районній філії Київського обласного центру зайнятості з 25.06.2021 по 25.10.2021 ОСОБА_1 була виплачена допомога по безробіттю в сумі 13091,24 грн.
У п.18 ч.2 ст.22 Закону України «Про зайнятості населення» передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері зайнятості населення та трудової міграції та Пенсійним фондом України.
Таке розслідування здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує податкову і митну політику, та Пенсійного фонду України, а у разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.
Після проведення такого розслідування Яготинською районною філієї Київського обласного центру зайнятості був складений Акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» №62 від 22.11.2021 року, в якому встановлено, що 13.10.2021 Яготинський районний суд Київської області прийняв рішення про поновлення ОСОБА_1 на роботі та видав виконавчий лист про негайне виконання рішення суду. На виконання рішення Яготинського районного суду Відділ культури та туризму Яготинської міської ради скасував наказ від 20.05.2021 №220-к «Про звільнення ОСОБА_1 » та поновив її на попередній роботі на посаді бібліотекара міської бібліотеки для дітей Яготинської централізованої бібліотечної системи з 24.05.2021 (наказ від 25.10.2021 № 428-к).
Тобто, в період перебування на обліку в Яготинській районній філії Київського обласного центру зайнятості в статусі безробітної, з 25.05.2021 по 25.10.2021, згідно з рішенням Яготинського районного суду ОСОБА_1 знаходилась у трудових відносинах з Відділом культури та туризму Яготинської міської ради.
Яготинською районною філією Київського обласного центру зайнятості 25.11.2021 винесено наказ «Про утримання коштів з Відділу культури та туризму Яготинської міської ради Бориспільського району Київської області, у зв`язку з поновленням на роботі безробітної за рішенням суду».
Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.
Згідно з ч.1 ст.34 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» Фонд має право, зокрема, стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою; стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду, а також незаконно виплачені безробітному суми матеріального забезпечення в разі неповідомлення роботодавцем Фонду про прийняття його на роботу.
Відповідно до ч.4 ст.35 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» із роботодавця утримуються: сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду; незаконно виплачена безробітному сума забезпечення у разі неповідомлення про його прийняття на роботу; незаконно отримана сума допомоги по частковому безробіттю.
Яготинська районна філія Київського обласного центру зайнятості 26.11.2021 №519/27.01/27.01-33 направила на адресу Відділу культури та туризму Яготинської міської ради претензію з вимогою повернути кошти в сумі 13091,24 грн.
За результатами розгляду претензії Відділ культури та туризму Яготинської міської ради направив лист від 01.12.2021 №204, де зазначив, що Відділ культури та туризму Яготинської міської ради не знімає з себе зобов`язань, пов`язаних із проведенням виплат на рахунок Київського обласного центру зайнятості певної суми грошових коштів, які були виплачені Яготинською районною філією Київського обласного центру зайнятості громадянці ОСОБА_1 за час її перебування в період з 25.05.2021 по 25.10.2021 року в статусі «безробітна особа». В той же час, ОСОБА_1 згідно з вищезгаданим заочним рішенням Яготинського районного суду отримала від відповідача грошові кошти в якості відшкодування втраченої заробітної плати за вказаний період. З огляду на це, Відділ культури та туризму Яготинської міської ради має провести додаткові розрахунки стосовно сум, які б мала отримати ОСОБА_1 . Однак, наразі цього зробити не може, оскільки відповідно до п.37 Порядку, затвердженого Постановою №198 від 20.03.2013 «Про затвердження Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу», у разі поновлення зареєстрованого безробітного на роботі за рішенням суду такі розрахунки можуть проводитися за рішенням суду, що набуло законної сили. В той же час, заочне рішення Яготинського районного суду про поновлення ОСОБА_1 на роботі на посаді бібліотекаря законної сили не набуло, оскільки воно переглядається у суді апеляційної інстанції за апеляцією ОСОБА_1 .
Київський апеляційний суд постановою від 30.06.2022 у справі №382/649/21 заочне рішення Яготинського районного суду Київської області від 21.09.2021 залишив без змін в частині вимоги щодо поновлення ОСОБА_1 на роботі.
Згідно з Наказом Київського обласного центру зайнятості від 19.12.2022 №363/01-28.01 було створено Бориспільську філію Київського обласного центру зайнятості та затверджено Положення про неї. Одним із структурних підрозділів Бориспільської філії Київського обласного центру зайнятості є Яготинський відділ, який діє на підставі Положення, затвердженого Київським обласним центром зайнятості від 01.02.2023.
Бориспільською філією Київського обласного центру зайнятості була направлена повторна претензія від 25.08.2023 №741/13.07/21.01-33 до Відділу культури та туризму Яготинської міської ради з вимогою повернути кошти в сумі 13091,24 грн, яка залишена без відповіді і задоволення.
Відповідно до довідки Бориспільської філії Київського обласного центру зайнятості від 15.11.2023 №912 ОСОБА_1 у період з 25.05.2021 по 25.10.2021 виплачено допомогу по безробіттю у розмірі 13091,24 грн.
Оскільки відповідач добровільно не відшкодував позивачу 13091,24 грн виплаченої ОСОБА_1 допомоги по безробіттю за період з 25.05.2021 по 25.10.2021, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.1 ст.2 Закону України «Про зайнятість населення», відносини у сфері зайнятості населення регулюються Конституцією України, цим Законом, Кодексом законів про працю України, Господарським та Цивільним кодексами України, Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", іншими актами законодавства.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.1 Закону України «Про зайнятість населення» безробіття - соціально-економічне явище, за якого частина осіб не має змоги реалізувати своє право на працю та отримання заробітної плати (винагороди) як джерела існування.
Зареєстрований безробітний - особа працездатного віку, яка зареєстрована в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, як безробітна і готова та здатна приступити до роботи (п.8 ч.1 ст.1 Закону України «Про зайнятість населення»).
Приписами п.1 ч.1 ст.43 Закону України «Про зайнятість населення» визначено, що статусу безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.
Згідно з ч.1 ст.1 та ч.1 ст.7 «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - система прав, обов`язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, одним із видів такого забезпечення за Законом, зокрема, є: допомога по безробіттю.
Як визначено в ч.2 ст.34 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття зобов`язаний, серед іншого, виплачувати забезпечення та надавати соціальні послуги, передбачені цим Законом; вживати заходів до раціонального використання коштів і забезпечення його фінансової стабільності; контролювати правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань страхування на випадок безробіття, правильність призначення роботодавцем та виплати застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю.
Відповідно до п.10 ч.1 ст.1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску загальнообов`язкове державне соціальне страхування» страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов`язані сплачувати єдиний внесок.
Приписами п.1, 2 ст.21 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» визначено, що страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала страхуванню на випадок безробіття та за який щомісяця сплачено нею та роботодавцем страхові внески в сумі не менш як мінімальний страховий внесок, крім випадків, передбачених абзацом другим цієї частини. Страховий стаж обчислюється за даними персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Допомога по безробіттю обчислюються виходячи з даних про страховий стаж безробітного, який виникає в разі сплати страхових внесків. Факт сплати підтверджується даними Державного реєстру, який є єдиним (виключним) джерелом інформації про наявність та періоди, за які було сплачено страхові внески.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.31 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», пункту 30 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 №792 центр зайнятості припиняє реєстрацію особи, як безробітної, з дня видання відповідно до законодавства про працю наказу (розпорядження) про поновлення зареєстрованого безробітного на роботі.
Згідно з ч.3 та ч.4 ст.35 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» роботодавець несе відповідальність відповідно до законодавства за шкоду, заподіяну застрахованим особам внаслідок невиконання або неналежного виконання обов`язків, та з роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
За даними персональної картки безробітного ОСОБА_1 , ОСОБА_1 24.05.2021 звільнена з посади бібліотекаря міської бібліотеки для дітей Яготинської централізованої бібліотечної системи, тобто, останнім місцем її роботи зазначено бібліотеку для дітей Яготинської централізованої бібліотечної системи Відділу культури та туризму Яготинської міської ради Бориспільського району Київської області.
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про організації роботодавців, їх об`єднання, права і гарантії їх діяльності» роботодавець - юридична особа (підприємство, установа, організація) або фізична особа - підприємець, яка в межах трудових відносин використовує працю фізичних осіб.
Згідно з ч.1 ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» роботодавці - це підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою -підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі, філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Матеріалами справи підтверджено, що саме Відділ культури та туризму Яготинської міської ради є роботодавцем щодо ОСОБА_1 у розумінні ч.4 ст.35 Закону «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та ч.1 ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», а тому саме на зазначеного відповідача покладено законодавством обов`язок по відшкодуванню суми виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення на роботі за рішенням суду.
Відповідно до ст.13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.
Відповідно до ст.73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень (ст.74 Господарського процесуального кодексу України).
Належними у розумінні ч.1 ст.76 Господарського процесуального кодексу України є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.
Згідно з ч.2 ст.76 Господарського процесуального кодексу України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
За приписами ч.1 ст.77 Господарського процесуального кодексу України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування (ч.1 ст.79 Господарського процесуального кодексу України).
Обов`язок із доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб`єктивного права, що має за мету усунення невизначеності, яка виникає в правовідносинах у разі неможливості достовірно з`ясувати обставини, які мають значення для справи.
З огляду на те, що відповідач не відшкодував позивачу суму виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному при поновленні на роботі за рішенням суду, суд дійшов висновку що вимога позивача про стягнення з відповідача 13091,24 грн виплаченої грошової допомоги по безробіттю за період з 25.05.2021 по 25.10.2021 є правомірною, обґрунтованою, документально підтвердженою, відповідачем належним чином не спростованою, отже такою, що підлягає задоволенню.
Витрати по сплаті судового збору відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.
Інших судових витрат для їх покладення на відповідача позивач не заявив.
Керуючись ст.2, 7, 8, 11, 14, 18, 20, 73-80, 129, 233, 236-238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд
вирішив:
1. Позов Київського обласного центру зайнятості в особі Бориспільської філії Київського обласного центру зайнятості до Відділу культури та туризму Яготинської міської ради про стягнення 13091,24 грн задовольнити повністю.
2. Стягнути з Відділу культури та туризму Яготинської міської ради (07700 Київська область, м. Яготин, вул. Незалежності, 81, ідентифікаційний код 44050930) на користь Київського обласного центру зайнятості (02100 м. Київ, вул. Будівельників, 5-А, ідентифікаційний код 03491085) в особі Бориспільської філії Київського обласного центру зайнятості (08301, Київська обл., м. Бориспіль, вул. Глибоцька, 4) 13091 (тринадцять тисяч дев`яносто одну) грн 24 коп. виплаченої грошової допомоги по безробіттю за період з 25.05.2021 по 25.10.2021 та 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп. витрат по сплаті судового збору.
3. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Північного апеляційного господарського суду в порядку, передбаченому ст.257 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення складено 07.06.2024.
Суддя О.О. Третьякова
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2024 |
Оприлюднено | 10.06.2024 |
Номер документу | 119575497 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань повернення безпідставно набутого майна (коштів) |
Господарське
Господарський суд Київської області
Третьякова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні