Ухвала
від 03.06.2024 по справі 182/5274/23
НІКОПОЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 182/5274/23

Провадження № 1-кп/0182/634/2024

У Х В А Л А

Іменем України

03.06.2024 року м. Нікополь

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області у складі

головуючого судді: ОСОБА_1

при секретарі: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Нікополі кримінальне провадження внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28.09.2023 року за №62023170030001505 стосовно

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Нікополя, Дніпропетровської області, громадянки України, українки, яка має вищу освіту, тимчасово не працює, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , мешкає за адресою: АДРЕСА_2 ,

за правовою кваліфікацією ч. 2 ст. 367 КК України

за участю сторін кримінального провадження

прокурора ОСОБА_4 ,

захисників ОСОБА_5 ,

обвинуваченої ОСОБА_3 ,

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до обвинувального акту: ОСОБА_3 , будучи призначеною наказом № 1202-к від 19.12.2018 ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області на посаду начальника міськрайонного управління в Нікопольському районі та м. Нікополі ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській: області і наділеною необхідними повноваженнями по внесенню відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей, тобто будучи службовою особою центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, обіймаючи посаду, пов`язану із виконанням організаційно-розпорядчих функцій, обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення за наступних обставин.

Відповідно до ст. 14 Конституції України, ст.ст. 1, 5 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), ст. 373 Цивільного кодексу України (далі - ЦК) земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Статтею 19 Конституції України також передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до абз. З ст. 10 Закону України «Про Державний земельний кадастр» об`єктами Державного земельного кадастру є землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць.

Згідно з абз. 4 ч. 1 ст. 21 Закону України «Про Державний земельний кадастр» відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель - за результатами інвентаризації земель.

Відповідно до ч. 5 ст. 21 Закону України «Про Державний земельний кадастр» відомості про обмеження у використанні земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів, проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), іншої документації із землеустрою.

Згідно з ст. 33 Земельного кодексу України облік земель у Державному земельному кадастрі здійснюється за кількістю та якістю земель і земельних угідь. Облік кількості земель та якості земельних угідь ведеться щодо власників і користувачів земельних ділянок. Облік кількості земель відображає дані, що характеризують земельні ділянки за площею, складом земельних угідь відповідно до затвердженої класифікації, розподілом земель за власниками (користувачами). Облік якості земельних угідь відображає дані, що характеризують землі за природними і набутими властивостями, впливають на їх продуктивність та економічну цінність, а також за ступенем техногенного забруднення ґрунтів. Відомості щодо кількості та якості земель узагальнюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до ч. 5 ст. 35 Закону України «Про Державний земельний кадастр» викопіювання з кадастрової карти (плану) може бути надане фізичним та юридичним особам. Порядок надання такого викопіювання встановлюється Порядком ведення Державного земельного кадастру.

Положеннями ч. 1 ст. 38 Закону України «Про Державний земельний кадастр» встановлено, що відомості з Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі: витягів з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру; довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території), за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру; викопіювань з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану); копій документів, що створюються під час ведення Державного земельного кадастру.

Згідно з ч. 1 ст. 39 Закону України «Про Державний земельний кадастр» виконавці робіт із землеустрою та землеоціночних робіт, посадові особи, які здійснюють формування та/або внесення до Державного земельного кадастру відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру, державні кадастрові реєстратори за порушення законодавства у сфері Державного земельного кадастру несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність у порядку, встановленому законом.

Цим же законом, а також статтею 193 Земельного кодексу України визначено, що Державний земельний кадастр єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами і є основою для ведення кадастрів інших природних ресурсів.

Основними завданнями ведення державного земельного кадастру є забезпечення відомостей про всі земельні ділянки; застосування єдиної системи просторових координат та системи ідентифікації земельних ділянок; запровадження єдиної системи земельно-кадастрової інформації та її достовірності. Основним призначенням земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ, організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.

Отже, Державний земельний кадастр - це власність держави, що являється інформаційною (автоматизованою) системою, яка забезпечує збирання, оброблення, аналіз, моделювання та постачання геопросторових даних.

Відповідно до ст.ст.18,19 Земельного Кодексу України кожна з категорії земель має особливий правовий режим.

У відповідності до ч. 7 ст. 20 Земельного Кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного, лісогосподарського призначення, що перебувають у державній чи комунальній власності, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.

Статтею 21 Земельного Кодексу України встановлені наслідки порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель, а саме порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для: а) визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам; б) визнання недійсними угод щодо земельних ділянок; в) відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною; г) притягнення до відповідальності відповідно до закону громадян та юридичних осіб, винних у порушенні порядку встановлення та зміни цільового призначення земель.

Відповідно до п. 1 Положення про міськрайонне управління у Нікопольському районі та місті Нікополі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, затвердженого наказом ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області № 23 від 16.02.2017 р. - Міськрайонне Управління у Нікопольському районі та місті Нікополі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (далі - Управління) є структурним підрозділом Головного управління у Дніпропетровській області, юрисдикція якого поширюється на територію - Нікопольського району, міста Покров, міста Марганець та міста Нікополь.

Згідно з п.п. 4, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 15, 18, 21, 22 п. 4 Положення про міськрайонне управління у Нікопольському районі та місті Нікополі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області - Управління відповідно до покладених на нього завдань:

подає у встановленому порядку пропозиції щодо розпорядження землями державної та комунальної власності, встановлення меж району, села і селища, регулювання земельних відносин;

здійснює заходи щодо вдосконалення порядку ведення обліку і підготовки звітності з регулювання земельних відносин, використання та охорони земель;

здійснює ведення Державного земельного кадастру, забезпечує здійснення інформаційної взаємодію Державного земельного кадастру з іншими інформаційними системами в установленому порядку;

організовує виконання на відповідній території робіт із землеустрою, охорони та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру;

здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні; вносить до Державного земельного кадастру відомості (зміни до них) про об`єкти Державного земельного кадастру (іфім відомостей (змін до них) про землі в межах державного кордону);

надає відомості з Державного земельного кадастру щодо об`єктів Державного земельного кадастру, та відмовляє в їх наданні, надає витяги з Державного земельного кадастру про будь-яку земельну ділянку в межах державного кордону;

забезпечує підготовку та здійснення організаційних, економічних, екологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання та охорону земель, їх захист від шкідливого антропогенного впливу, - дотримання режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, інших територій;

організовує виконання робіт, пов`язаних з проведенням земельної реформи;

забезпечує здійснення землеустрою, у тому числі забезпечує проведення державної інвентаризації земель;

здійснює державний нагляд у сфері землеустрою;

проводить відповідно до законодавства моніторинг земель.

У відповідності до п.п. 1, 11, 12 Положення про міськрайонне управління у Нікопольському районі та місті Нікополі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області - Начальник Управління:.

здійснює керівництво Управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності;

підписує документи з питань діяльності Управління;

здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.

Згідно з п. 2.1, 2.5, 2.6, 2.18, 2.19 роздалу «2. Завдання, обов`язки та повноваження» посадової інструкції Начальника міськрайонного управління у Нікопольському районі та місті Нікополі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, затвердженої 31.01.2019 Першим заступником начальника ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області начальник міськрайонного управління у Нікопольському районі та місті Нікополі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області:

здійснює керівництво Управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності;

здійснює землеустрій, у тому числі забезпечує проведення інвентаризації земель;

проводить відповідно до законодавства моніторинг земель та їх охорону;

підписує документи з питань діяльності Управління;

здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.

Крім цього начальник відділу міськрайонного управління повинен знати спеціальне законодавство, що пов`язане із завданнями та змістом роботи державного службовця відповідно до посадової інструкції.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Наказом № 59 від 21.02.2019 Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру «Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності» передбачено: проведення у 2019 році інвентаризації на території об`єднаних територіальних громад згідно з додатком 1, несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі, крім земель, які знаходяться в постійному користуванні державних підприємств, установ та організацій.

Згідно п. 2 Наказу № 59 визначено необхідність укласти договір з державним підприємством «Центр державного земельного кадастру» на здійснення заходу з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності як з одержувачем бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 9 пункту 4 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів з проведення земельної реформи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2011 № 219.

Відповідно до п. З Наказу № 59 керівникам головних управлінь Держгеокадастру в області вказано: 1) надавати вихідні дані державному підприємству «Центр державного земельного кадастру», необхідні для здійснення заходу з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності; 2) забезпечити відповідно до вимог законодавства погодження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, внесення відомостей про земельні ділянки до Державного земельного кадастру та затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель; 3) забезпечити організацію надходження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, її облік та зберігання у Державному фонді документації із землеустрою; 4) узяти під особистий контроль здійснення заходу з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на кожному з етапів, згідно з планом здійснення заходу з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності (додаток «2), та забезпечити опрацювання звітів про фінансування робіт, передбачених планом заходів Держгеокадастру за бюджетною програмою «Проведення земельної реформи» одержувача бюджетних коштів (додаток 3).

Згідно з п. З Наказу № 59 Управлінню державної експертизи у разі (формування земельних ділянок за рахунок особливо цінних земель вказано І забезпечити відповідно до вимог законодавства проведення державної експертизи І технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Наказом № 129 від 13.05.2019 Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру «Про деякі питання проведення заходу з інвентаризації І земель державної власності» внесено зміни до наказу Держгеокадастру № 59 від

«Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності», а саме, серед іншого, п. 1 викладено у редакції: «1. Провести у 2019 році захід з інвентаризації земель державної власності, а саме: інвентаризацію земель сільськогосподарського призначення державної власності в межах об`єднаних територіальних громад (несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі (крім земель, які знаходяться в постійному користуванні державних підприємств, установ та організацій) згідно з додатком 1, що додасться; інвентаризацію земель сільськогосподарського призначення державної власності на території областей України (несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі) згідно з додатком 2, що додасться.».

Відповідно до п. 19 Додатку № 1 до Наказу № 59 Держгеокадастру «Перелік об`єднаних територіальних громад, на території яких проводитимуться роботи з інвентаризаційних земель сільськогосподарського призначення державної власності у 2019 році» передбачено проведення заходів в Покровській міській об`єднаній територіальній громаді на території Нікопольського району Дніпропетровської області.

Згідно абз. 4 пояснювальної записки технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Покровської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області, встановлено, що згідно вихідних даних, що надані Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області на території Покровської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області проводиться інвентаризація несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, у кількості 6 (шести) земельних ділянок загальною площею 852,5224 га.

Відповідно до абз. 5 пояснювальної записки Закону України «Про Державний земельний кадастр», встановлено, що в результаті здійснення заходу з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Покровської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області було складено Технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Покровської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області, яка включає земельні ділянки № 78, № 79, № 84-1, № 84-2, № 85, № 90 загальною площею 892,5225 га.

Так, відповідно до абз. 2 п. 3 Технічного завдання на здійснення заходів з інвентаризації земель держаної власності Інвентаризації на території об`єднаних територіальних громад згідно з Додатком 1 до Технічного завдання, підлягають лише несформовані земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності та земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі, крім земель, які знаходяться в постійному користуванні державних підприємств, установ та організацій.

Разом з тим, в 2013 році проведено базове лісовпорядкування за результатами якого у 2014 році складено проект організації та розвитку лісового господарства ДП «Марганецьке лісове господарство». Відповідно до акту складеного між заступником начальника Управління Держземагентства у Нікопольському районі Дніпропетровської області ОСОБА_6 , директором ДП «Марганецьке ЛГ» Дніпропетровського обласного управління лісового та мисливського господарства ОСОБА_7 та начальником лісовпорядної партії ДП «Харківська держлісовпорядна експедиція» ВО «Укрдержліспроекг» ОСОБА_8 встановлено, що станом на 01.01.2013 за даними згідно форми 6-зем Нікопольського району земель ДП «Марганецьке ЛГ» в межах території району складає 1737.4794 га, в тому числі по радах: Покровська сільська рада 1034,2 га.

Крім того, серед присутніх на координаційно-технічній нараді за підсумками польових лісовпорядних робіт з базового лісовпорядкування лісів державних підприємств Дніпропетровського ОУЛМГ від 24 грудня 2013 року є заступник начальника відділу ГУ Держземагентства в Дніпропетровській області ОСОБА_9 .

Відповідно до довідки від 30.12.2015 № 34-28-0.4-1963/15-15 з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями встановлено, що згідно 6-зем на території Покровської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області (за межами населеного пункту) розташовані землі лісогосподарського призначення загальною площею 1034,2 га, які знаходяться у державній власності та перебувають у користуванні ДІЇ «Марганецьке лісове господарство», на даний час правонаступником останнього є Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» в особі Філія «Дніпровське лісове господарство».

З огляду на вищевикладене ГУ Держгеокадастру на час проведення заходу з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності володіло інформацією про категорію та цільове призначення земельної ділянки, а також щодо відсутності підстав для здійснення її інвентаризації відповідно до наказу Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру від

№ 59, оскільки зазначені земельні ділянки не відносяться до категорії сільськогосподарських земель, а знаходяться у постійному користуванні ДП «Марганецьке лісове господарство».

В свою чергу, ОСОБА_3 , будучи службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них та до виконання вказівок ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо надання вихідних даних державному підприємству «Центр державного земельного кадастру», необхідних для здійснення заходу з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності у період часу з по 21.05.2019, більш точного часу органом досудового розслідування не встановлено, знаходячись на робочому місці за адресою: АДРЕСА_3 , належним чином не перевірила статус земельних ділянок, та, несумлінно ставлячись до своїх службових обов`язків, склала та засвідчила власним підписом та печаткою «Для документів» міськрайонного управління в Нікопольському районі та АДРЕСА_4 :

довідку з державної статистичної звітності з кількісного обліку земель про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями, відповідно до якої, згідно облікових даних державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, їх землекористувачами, угіддями, станом на 01.01.2016, на земельній ділянці, розташованій на території Покровської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області (за межами населеного пункту) розташовані землі сільськогосподарського призначення загальною площею 634,6659 га, які знаходяться у державній власності;

довідку про те, що на земельній ділянці площею 634,6659 га, яка розташована на території Поіфовської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області, відомості про обмеження у використанні земельної ділянки, встановлені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого ПКМУ від 17.10.2012 № 1051 відсутні;

довідку про те, що ґрунтовий покрив земельної ділянки площею 634,6659 га, на яку проводиться інвентаризація земель, відноситься до земель державної власності, сільськогосподарського призначення, що знаходяться па території Покровської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області земельна ділянка знаходиться у межах таких агровиробничих груп ґрунтів: 211д - рекультивовані середньосуглинкові ґрунти з насипним гумусовим шаром, відповідно до ст. 150 Земельного кодексу України та переліку особливо цінних груп грунтів, затвердженим наказом Держкомзему України № 245 від 06.10.2003 р. зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 28.10.2003 р. за № 979 8300 вищезазначена агровиробнича група грунтів 21 Ід провінції Степова посушлива 1 Правобережна не віднесені до особливо цінних груп грунтів;

викопіювання з кадастрової карти на території Покровської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області земельної ділянки орієнтовною площею 634,6659 га (кадастровий номер суміжної земельної ділянки- 1222985500:01:001:0303).

На підставі вищевказаних документів в подальшому здійснено заходи з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Покровської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області, за результатами яких складено Технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Покровської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області, яку погоджено ОСОБА_3 .

Надалі, на підставі вищевказаної технічної документації земельній ділянці № 85 присвоєно кадастровий номер 1222985500:01:001:0035.

З огляду на вищевикладене, враховуючи неналежне виконання ОСОБА_3 своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, фактичне цільове призначення земель, які перебувають у постійному користуванні ДП «Марганецьке ЛГ», що знаходяться в межах Покровської сільської ради безпідставно змінено з земель лісогосподарського призначення на землі сільськогосподарського призначення.

Надалі, протягом 2019-2021 років мешканці Дніпропетровської області звернулись до міськрайонного управління в Нікопольському районі та м. Нікополі ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області з метою затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства на території Покровської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області. За результатами їх розгляду відділом міськрайонного управління у Нікопольському районі та м. Нікополь Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області здійснено формування, серед інших, земельних ділянок з наступними кадастровими номерами 1222985500:01:001:0070, 1222985500:01:001:0073, 1222985500:01:001:0067, 1222985500:01:001:0069, 1222985500:01:001:0074, 1222985500:01:001:0071, 1222985500:01:001:0068 за рахунок земель лісогосподарського призначення, що знаходяться у постійному користуванні ДП «Марганецьке лісове господарство» та в подальшому їх передано в приватну власність, що спричинило відповідно до висновків судових оціночно-земельних експертиз № СЕ 19/104 23/11602-03 від 31.08.2023, № СЕ 19/104 23/11603-03 від 31.08.2023 № СЕ 19/104 23/11604-03 від 11.09.2023, № СЕ 19/104 23/11605-03 від 07.09.2023 № СЕ 19/104 23/11607-03 від 14.09.2023, № СЕ 19/104 23/11609-03 від 06.09.2023 № СЕ 19/104 23/11611-03 від 14.09.2023 державним інтересам в особі ДП «Марганецьке ЛГ», правонаступником якого є Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» в особі Філія «Дніпровське лісове господарство» тяжкі наслідки на загальну суму 689437,00 грн., що у 717,8 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Дії ОСОБА_3 , які виразились у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, кваліфікуються за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

В судовому засіданні захисником ОСОБА_5 заявлено клопотання, яке підтримала обвинувачена ОСОБА_3 про звільнення її від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального проступку, передбаченого ч.2 ст.367 КК України у зв`язку з закінченням строків притягнення до кримінальної відповідальності. При цьому ОСОБА_3 пояснила, що вона розуміє наслідки закриття кримінального провадження з зазначених підстав і не заперечує щодо звільнення її від кримінальної відповідальності саме з цих підстав.

Прокурор просив суд закрити кримінальне провадження, оскільки з часу вчинення ОСОБА_3 інкримінованого кримінального правопорушення минуло більше п`яти років, тобто закінчився строк притягнення її до кримінальної відповідальності, встановлений за вчинення злочину, передбаченого ч.2 ст.367 КК України. ОСОБА_3 , може бути звільнена від кримінальної відповідальності з зазначених підстав, а кримінальне провадження стосовно неї підлягає закриттю.

Потерпілим у кримінальному провадженні - Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» заявлено цивільний позов до обвинуваченої ОСОБА_3 і подано заяву про розгляд позовної заяви під час судового розгляду і розгляд кримінального провадження без участі їх представника.

Заслухавши сторони кримінального провадження, вважаю, що заявлене клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 285 КПК України особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України у разі звільнення особи від кримінальної відповідальності суд закриває кримінальне провадження. За правилами ч. 8 вказаної статті, закриття кримінального провадження на підставі, передбаченій п.1 ч.2 цієї ж статті не допускається лише у випадку, коли підозрюваний, обвинувачений проти цього заперечує.

Положеннями ч. 4 ст. 286 КПК України визначено, що в разі, якщо під час судового розгляду сторона у кримінальному провадженні звернеться до суду з клопотанням про звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності, суд має невідкладно розглянути таке клопотання. Ця норма, як і положення ст. 49 КК України є імперативними нормами, які передбачають не право суду, а його обов`язок розглянути відповідне питання.

Відповідно до вимог ст. 49 ч.1 п.3 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло п`ять років у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого у пункті 2 цієї частини.

Відповідно до вимог ст.12 КК України злочин, інкримінований ОСОБА_3 , є нетяжким злочином, який відповідно до обвинувального акту був вчинений в період з 21.02.2019 р. по 21.05.2019р.. Кримінальне провадження надійшло до суду 02.10.2023 р. На момент розгляду кримінального провадження пройшло понад 5 років, перебіг строку притягнення до кримінальної відповідальності не переривався і не зупинявся.

Правилами ч. 3 ст. 288 КПК України передбачено, що суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

У зв`язку з чим, відповідно до вимог ст.129, 326 КПК України цивільний позов, заявлений Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» на суму 689437 гривень слід залишити без розгляду, роз`яснивши право на звернення з відповідним позовом в порядку цивільного провадження.

На підставі викладеного, керуючись ст. 49 КК України, ст.ст.284,285,286,288, 129,326 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання сторони захисту задовольнити.

Звільнити ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України у зв`язку з закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.

Кримінальне провадження за №62023170030001505 від 28.09.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України закрити.

Стосовно ОСОБА_3 було обрано запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, строк дії якого скінчився.

Цивільний позов Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» в особі Філії «Дніпропетровське лісове господарство» - залишити без розгляду, роз`яснивши право звернутися з відповідним позовом в порядку цивільного провадження.

Речовими доказами у кримінальному провадженні визнані земельні ділянки з кадастровими номерами №№1222985500:01:001:0070, 1222985500:01:001:0073, 1222985500:01:001:0067, 1222985500:01:001:0069, 1222985500:01:001:0074, 1222985500:01:001:0071, 1222985500:01:001:0068, які знаходяться у власності держави в особі Філії «Дніпровське лісове господарство» Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», які слід залишити власнику.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом семи днів з дня її оголошення до Дніпровського апеляційного суду шляхом подачі апеляції через Нікопольський міськрайонний суд.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Копію ухвали вручити ОСОБА_3 і прокурору.

Учасники судового розгляду мають право отримати копію зазначеної ухвали.

Суддя: ОСОБА_1

СудНікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення03.06.2024
Оприлюднено10.06.2024
Номер документу119578645
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість

Судовий реєстр по справі —182/5274/23

Ухвала від 19.03.2024

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Борисова Н. А.

Ухвала від 03.06.2024

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Борисова Н. А.

Ухвала від 02.10.2023

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Борисова Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні