ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 червня 2024 рокусправа № 380/2161/24
Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Морської Галини Михайлівни, розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМІНЬАГРО» до Головного управління ДПС у Львівській області, ДПС України про скасування рішення, -
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОМІНЬАГРО» (далі - позивач) звернувся в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - відповідач 1), ДПС України (далі - відповідач 2), в якому просить
"1. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України від 28.11.2023:
- за Рішення ДПС України №82226/44660342/2, щодо відмови в реєстрації ПН №4 від 06.01.2023р. складеної ТОВ "ПРОМІНЬАГРО";
- за Рішення ДПС України №82264/44660342/2 від 28.11.2023р., щодо відмови в реєстрації ПН №10 від 16.01.2023р. складеної ТОВ "ПРОМІНЬАГРО";
- за Рішення ДПС України №82253/44660342/2 від 28.11.2023р., щодо відмови в реєстрації ПН №2 від 17.03.2022р. складеної ТОВ "ПРОМІНЬАГРО"
2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 17.03.2022р; №10 від 16.01.2023р.; №4 від 06.01.2023р. днем подання їх на реєстрацію".
Ухвалою від 02.02.2024 відкрите спрощене провадження у справі без виклику сторін.
08.02.2024 позивач надіслав суду клопотання про уточнення позовних вимог :
1. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області від 16.11.2023 №9943668/44660342, №9943667/44660342, №9943664/44660342 4 .
2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 17.03.2022, №4 від 06.01.2023, №10 від 16.01.2023 днем подання ТОВ «ПРОМІНЬАГРО» їх на реєстрацію.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що між ТОВ «ПРОМІНЬАГРО» та Сільськогосподарським приватним підприємством «РУДНИКИ» (код ЄДРПОУ 43711102) було укладено Договір про надання послуг з сушіння зерна №3 від 01.12.2022р. Також відповідний Договір про надання послуг з сушіння зерна №1 від 01.03.2022р. було укладено між ТОВ «ПРОМІНЬАГРО» та Сільськогосподарським виробничим кооперативом ім. В. Стефаника (код ЄДРПОУ 30320367). Після підписання актів виконаних робіт ТОВ «ПРОМІНЬАГРО», було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: - № 4 від 06.01.2022 року на загальну суму 200000,00 грн. у т.ч., ПДВ 20.00% - 33333.33 грн (послуги згідно з ДКПП 01.63.10 - Послуги, пов`язані з зібраним урожаєм, отримувачем цих послуг є Сільськогосподарським приватним підприємством «РУДНИКИ»); - № 10 від 16.01.2022 року на загальну суму 799093,00 гривень, в тому числі ПДВ 133182,17 грн (послуги згідно з ДКПП 01.63.10 - Послуги, пов`язані з зібраним урожаєм, отримувачем цих послуг є Сільськогосподарським приватним підприємством «РУДНИКИ»); - № 2 від 17.03.2022 року на загальну суму 2877923,35 грн. у т.ч. ПДВ 20% -479653.89 грн (послуги згідно з ДКПП 01.63.10 - Послуги, пов`язані з зібраним урожаєм, отримувачем цих послуг є Сільськогосподарським виробничим кооперативом ім. В. Стефаника)
Згідно із відомостями квитанцій, що надійшли в електронний кабінет позивача, Відповідачем 1 реєстрація ПН зупинена. Контролюючим органом запропоновано падати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН. Відповідачу 1 позивачем скеровані Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо реєстрації ПН, в яких надані пояснення щодо операції, а разом із повідомленням скеровані сканкопії первинних документів, які підтверджують господарську операцію. Однак, спірними рішеннями Відповідач 1 відмовив в реєстрації ПН. Із змісту рішення слідує, що підставою для таких відмов контролюючий орган вказав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
Стверджує, що контролюючим органом не було направлено платнику податку повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень, а одразу прийняте рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Разом з тим зазначена в Рішеннях про відмову в реєстрації ПН інформація не відповідає дійсності, оскільки всі долучені Позивачем документи до Повідомлень складені в суворій відповідності до вимог чинного законодавства України та податкових норм. Крім того, варто звернути увагу на те, що в Рішеннях про відмову в реєстрації ПН контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних без вказівки які саме документи складені з порушенням законодавства. Застосоване загальне поняття. При цьому, можливість розуміння платником податків, які саме документи на думку комісії складено з порушення вимог законодавства, прямо залежить від визначення контролюючим органом чіткого переліку документів, чого зроблено не було. Із вказаних підстав Позивач вважає спірні рішення такими, що суперечать вимогам законодавства, порушують його права та інтереси у сфері господарської діяльності, а тому підлягають скасуванню, а ПН - реєстрації.
Відповідач 1 надіслав суду відзив, у якому заперечив проти позову, мотивуючи наступним: «… ТОВ «Проміньагро» у позовній заяві просить суд визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 28.11.2023 №82226/44660342/2, №82264/44660342/2, №82253/44660342/2, проте Головне управління ДПС у Львівській області не виносило вищезазначені рішення з відповідними реквізитами. Рішення 28.11.2023 №82226/44660342/2, №82264/44660342/2, №82253/44660342/2 винесено ДПС України за результатами розгляду скарг на рішення ГУ ДПС у Львівській області. … Слід зазначити, що рішеннями ДПС України 28.11.2023 №82226/44660342/2, №82264/44660342/2, №82253/44660342/2 за результатами скарги ТОВ «Проміньагро» залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Отже, саме Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної і лише після отримання такого рішення, Комісія центрального рівня набуває повноважень щодо прийняття зі свого боку іншого рішення. Рішення ДПС України 28.11.2023 №82226/44660342/2, №82264/44660342/2, №82253/44660342/2 не є рішеннями, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних, а є рішеннями за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказані рішення самі по собі не є юридично значимим для Позивача, адже не має безпосереднього впливу на його суб`єктивні права та обов`язки шляхом позбавлення можливості реалізувати належне йому право або шляхом покладення на нього будьякого обов`язку, а лише залишає чинним (таким, що має обтяжувальну дію щодо позивача) винесене раніше рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Аналогічний правовий висновок викладено в постановах Верховного Суду від 11.06.2019 у справі № 826/24656/15 та від 27.04.2020 у справі № 360/1050/19. Отже, рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та прийнято ДПС України не є таким, що прийняте у зв`язку з реалізацією управлінських повноважень, а є актом вирішення спору в досудовому порядку, не створює юридичного наслідку для позивача, а визнання цього рішення протиправним та його скасування не призведе до відновлення порушеного права. Зазначена правова позиція викладена в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі №826/11086/18 від 07.02.2020 року. Тому, оскаржувані рішення не є правовим актом індивідуальної дії, оскільки не є актом застосування норм права та не встановлює конкретні приписи, звернені до окремої особи, а само по собі його складання за результатами розгляду скарги уповноваженими особами відповідача не може порушувати прав позивача. З вищенаведеного вбачається, що рішення Комісії з питань розгляду скарг ДПС 26.04.2023 №38076/42331272/2 та від 27.04.2023 №38492/4233172/2 безпосередньо не порушує права, інтереси та жодним чином не впливає на права та обов`язки ТОВ «Проміньагро»… ».
Щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних ПН, стверджує, що повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу, відтак зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні ПН в ЄРПН є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Із вказаних підстав просить суд відмовити у задоволенні прозову.
Позивач надіслав відповідь на відзив, у якій зазначив наступне: «… ТОВ «Проміньагро» у позовній заяві просить суд визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 28.11.2023 №82226/44660342/2, №82264/44660342/2, №82253/44660342/2, проте Головне управління ДПС у Львівській області не виносило вищезазначені рішення з відповідними реквізитами. Рішення 28.11.2023 №82226/44660342/2, №82264/44660342/2, №82253/44660342/2 винесено ДПС України за результатами розгляду скарг на рішення ГУ ДПС у Львівській області. Проте 07.02.2024 року представником ТОВ «ПРОМІНЬАГРО» адвокатом Стецем Р.Я до Львівського окружного адміністративного суду було подана заява про уточнення позовних вимог. В даній заяві представник просив суд Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області від 16.11.2023р. : за №9943668/44660342 щодо відмови в реєстрації ПН №10 від 16.01.2023р. складеної ТОВ «ПРОМІНЬАГРО»; за №9943667/44660342 щодо відмови в реєстрації ПН № 4 від 06.01.2023р. складеної ТОВ «ПРОМІНЬАГРО»; за №9943664/44660342 щодо відмови в реєстрації ПН № 2 від 17.03.2023р. складеної ТОВ «ПРОМІНЬАГРО». Дана заява була подана через підсистему «Електронний суд» а також направлена 07.02.2024 року на електронні адреси відповідачів, а Головне управління ДПС у Львівській області і Державна податкова служба України отримали відповідну заяву згідно з копією квитанції, яка додається. Однак незважаючи на це, відповідач вказав у відзиві позовні вимоги, які не відповідають обставинам справи, незважаючи що він користується «Електронним судом»…».
Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд зазначає наступне.
ТОВ «ПРОМІНЬАГРО» (код ЄДРПОУ 44660342) є юридичною особою приватного права, що пройшло процедуру державної реєстрації 18.02.2022р., номер запису в реєстрі 1003991020000002067 від 18.02.2022, зареєстроване як платник податку на додану вартість за ІПН: 446603413141 з 01.03.2022 року та перебуває на обліку в ГУ ДПС у Львівській області, Бродівська державна податкова інспекція (Бродівський район).
Згідно даних ЄДРПОУ видами діяльності позивача є: 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 01.63 Після урожайна діяльність; 01.64 Оброблення насіння для відтворення; 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів; 10.62 Виробництво крохмалів і крохмальних продуктів; 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у. ; 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; 01.41 Розведення великої рогатої худоби молочних порід; 01.46 Розведення свиней; 01.47 Розведення свійської птиці; 01.62 Допоміжна діяльність у тваринництві; 10.91 Виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах; 52.10 Складське господарство; 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування; 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів, н.в.і.у.; 10.61 Виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
Між ТОВ «ПРОМІНЬАГРО» та Сільськогосподарським приватним підприємством «РУДНИКИ» (код ЄДРПОУ 43711102) було укладено Договір про надання послуг з сушіння зерна №3 від 01.12.2022р.
Також відповідний Договір про надання послуг з сушіння зерна №1 від 01.03.2022р. було укладено між ТОВ «ПРОМІНЬАГРО» та Сільськогосподарським виробничим кооперативом ім. В. Стефаника (код ЄДРПОУ 30320367).
Згідно п.п.3.1,.3.2,3.3 Договорів плата за послуги визначається відповідно до заявлених Замовником обсягів Послуг на підставі виставленого Виконавцем рахунку. Розрахунки за надані послуги за цим Договором здійснюється на підставі Акту приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), який підписується обома сторонами протягом 3 календарних днів після надання послуг. Розрахунки за надані Послуги здійснюються за фактом надання Послуг та після підписання Сторонами Акту приймання-передачі виконаних робіт (надання послуг), у безготівковій формі на розрахунковий рахунок Виконавця протягом п`ятнадцяти календарних днів після виставлення рахунку.
На виконання зазначених положень Договору та відповідно до рахунків на оплату було здійснено оплату, а саме:
- Платіжна інструкція №304 від 06.01.2023, оплата за Послуги, зг. Рах. № 2 вiд 06 сiчня 2023 р. у сумі 200000,00 грн. у т.ч., ПДВ 20.00% - 33333.33 грн.;
- Платіжна інструкція №3092 від 07.02.2023 - оплата за Послуги, зг. Договору № 3 вiд 01.12.2022р. у сумі 300000,00 грн. у т.ч. ПДВ 20% -50000.00 грн
- Платіжна інструкція № 3133 від 20.02.2023 - оплата за Послуги, зг. Договору №3 вiд 01.12.2022р. у сумі 332577,50 грн. у т.ч. ПДВ 20% 55429.58 грн;
- Платіжна інструкція № 4025 від 17.03.2022 за послуги з сушіння кукурудзи у сумі 2877923,35 грн. у т.ч. ПДВ 20% -479653.89 грн.
16.01.2023 Сторонами підписано акт № 1 здачі-приймання робіт на суму з ПДВ 999093,00 грн за договором про надання послуг з сушіння зерна №3 від 01.12.2022р.
25.03.2022 Сторонами підписано акт № 1 здачі-приймання робіт на суму з ПДВ 2877923,35 грн за договором про надання послуг з сушіння зерна №1 від 01.03.2022р.
Відповідно до приписів п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України за фактом першої події ТОВ «ПРОМІНЬАГРО», було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:
- № 4 від 06.01.2023 року на загальну суму 200000,00 грн. у т.ч., ПДВ 20.00% - 33333.33 грн (послуги згідно з ДКПП 01.63.10 - Послуги, пов`язані з зібраним урожаєм, отримувачем цих послуг є Сільськогосподарським приватним підприємством «РУДНИКИ»);
- № 10 від 16.01.2023 року на загальну суму 799093,00 гривень, в тому числі ПДВ 133182,17 грн (послуги згідно з ДКПП 01.63.10 - Послуги, пов`язані з зібраним урожаєм, отримувачем цих послуг є Сільськогосподарським приватним підприємством «РУДНИКИ»);
- № 2 від 17.03.2022 року на загальну суму 2877923,35 грн. у т.ч. ПДВ 20% -479653.89 грн (послуги згідно з ДКПП 01.63.10 - Послуги, пов`язані з зібраним урожаєм, отримувачем цих послуг є Сільськогосподарським виробничим кооперативом ім. В. Стефаника).
Через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів позивач отримав від ДПС відповідні Квитанції Про прийняття документів і Зупинення реєстрації вказаних ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В отриманих квитанціях зазначалось, що реєстрацію ПН зупинено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 06.01.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ ДКПП товару/послуг 01.63.10; відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». В отриманих квитанціях контролюючий орган запропоновав надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
09.11.2023р. позивачем направлено контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, №4 від 06.01.2023р. та №10 від 16.01.2023р., реєстрацію яких зупинено,
Для реєстрації податкових накладних №4 від 06.01.2023р. та №10 від 16.01.2023р. позивачем до податкового органу надіслані:
1. Пояснення ТОВ Проміньагро від 09.11.2023 щодо податкових накладних №4 від 06.01.2023р. та №10 від 16.01.2023р..
2. Податкова накладна за послуги з сушіння сої для СПП Рудники № 4 від 06.01.2023 з квитанцією № 9009023147 від 26.01.2023р.
3. Податкова накладна за послуги з сушіння сої для СПП Рудники № 10 від 16.01.2023р. з квитанцією № 9024727724 від 14.02.2023р.
4. Договір про надання послуг із сушіння зерна між ТОВ Проміньагро та СПП Рудники №3 від 01.12.2022р.
5. Специфікація № 1 від 01.12.2022 до договору про надання послуг із сушіння зерна між ТОВ Проміньагро СПП Рудники №3 від 01.12.2022;
6. Акт про надання послуг з сушіння сої з СПП Рудники №1 від 16.01.2023 за договором №3 від 01.12.2022.
7. Рахунки на оплату для СПП Рудники № 10 від 16.01.2023р., № 2 від 06.01.2023р. за послуги з сушіння сої.
8. Платіжні інструкції №304 від 06.01.2023р., оплата за Послуги, зг. Рах. № 2 вiд 06 сiчня 2023 р. , №3092 від 07.02.2023р., №3133 оплата від 20.02.2023р. за Послуги, зг. Договору №3 вiд від 01.12.2022.
9. Картка рахунку ТОВ Проміньагро №361 з контрагентом СПП Рудники за січень-жовтень 2023 року.
10. Договір поставки між ТОВ Крона імпульс плюс та ТОВ Проміньагро № 08/12 від 08.12.2022р.
11. Специфікація № 1 вiд 08.12.2022р до договору поставки між ТОВ Крона імпульс плюс та ТОВ Проміньагро № 08/12 від 08.12.2022.
12. Видаткова накладна № 2262/1512 від 15.12.2023 і ТТН № 2262/1512 від 15.12.2023 від ТОВ Крона імпульс плюс.
13. Видаткова накладна № 2236/1612 від 16.12.2023 і ТТН № 2236/1612 від 16.12.2023 від ТОВ Крона імпульс плюс.
14. Платіжні інструкції на ТОВ Крона імпульс плюс оплата за пелети з лушпиння соняшника №271 від 21.12.2022р., №267 від 16.12.2022р.
15. Податкові накладні ТОВ Крона імпульс плюс № 45 від 15.12.2022, № 52 від 16.12.2022 за пелети з лушпиння соняшника, з квитанціями про отримання.
16. Договір купівлі-продажу зерносушарки ТОВ Інтек-Захід - ТОВ Проміньагро №05/22 від 01.03.2022 року.
17. Платіжні інструкції на адресу ТОВ Інтек захід оплата за зерносушарку GDM 902 WB пiд теплогенератор № 15 від: 11.04.2022 р., № 245 від: 24.11.2022 р., № 16 від 13.04.2022 р., №236 від 10.04.2023, № 235 від 07.04.2022 р.
18. Додаток до договору №1 до Договору №05/22 від 01.03.2022 року, Видаткова накладна № 01/03 від 01.03.2022 року, акт приймання-передачі від 01.03.2022.
19. Податкова накладна №1 від 01.04.2022 р від ТОВ Інтек захід на зерносушарку GDM 902 WB.
20. Форма ОЗ-1 Акт приймання-передачi (внугрiшнього перемiщення) основних засобiв зерносушарку GDM 902 WB від 02.03.2022 р.
21. Договір поставки теплогенератора між ТОВ Греко Трейд та ТОВ Проміньагро № 010322 від 01.03.2022 року.
22. Акт завершення виконання робіт по встановленню теплогенератора від 11.03.2022 року, додаток №3 до договору поставки теплогенератора № 010322 від 01.03.2022 року.
23. Платіжні інструкції на рахунок ТОВ Греко Трейд оплата за теплогенератор, що працює на твердому паливi № 79 від 16.06.2022 року, № 61 від 03.06.2022р., № 80 від 16.06.2022р., № 77 від 15.06.2022р.
24. Податкові накладні № 30 від 15.06.2022р, № 9 від 03.06.2022р, № 34 від 16.06.2022р, від ТОВ Греко Трейд на установка попереднього спалювання( теплогенератор), що працює на твердому паливі модель 30/40.
25. Форма ОЗ-1 Акт приймання-передачi (внугрiшнього перемiщення) основних засобiв попереднього спалювання (теплогенератор 3.5 Мвт) від 16.06.2022р.
26. Аналіз рахунку ТОВ Проміньагро №231 за номенклатурою Сушіння зерна за січень 2023 року.
27. Відомість нарахування заробітної плати за січень 2023 року на ТОВ Проміньагро від 31.01.2023р.
28. Трудові договори ТОВ Проміньагро з апаратниками оброблення зерна № 3 від 23.06.2022р., № 2 від 14.03.2022р.
29. Посадова інструкція апаратника оброблення зерна на ТОВ Проміньагро від 14.03.2022р.
30. Наказ про затвердження калькуляції карток (специфiкацiй) для виконання робiт iз сушiння зерна № 01/03/2022 від 01.03.2022р.
31. Калькуляційна картка для виконання робiт iз сушiння зернових культур №1 від 01.03.2022р.
32. Звіт виконання робiт по сушiнню зернових культyр №1 від 16.01.2023 року для СПП Рудники за договором №3 від 01.12.2022р.
33. Накладні Вимоги на відпуск ( внутрішнє переміщення) матеріалів № ПА00- 000005 від 03.01.2023р., № ПА00-000006 від 05.01.2023р., № ПА00-000007 від 06.01.2023р., № ПА00-000008 від 09.01.2023р., № ПА00-000009 від 10.01.2023р., № ПА00-000010 від 11.01.2023р., № ПА00-000011 від 13.01.2023р., № ПА00-000003 від 16.01.2023р., № ПА00-000004 від 02.01.2023р. на підставі звіту виконання робiт по сушiнню зернових культyр №1.
13.11.2023р. позивачем надане повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, №2 від 17.03.2022р., до якого додані:
1. Пояснення ТОВ Проміньагро від 12.11.2023 щодо податкової накладної №2 від 17.03.2022р.
2. Податкова накладна на послуги із сушіння кукурудзи для СВК ім. В.Стефаника №2 від 17.03.2022р
3. Квитанція №9080174903 від 14.06.2022р. до податкової накладної №2 від 17.03.2022р.
4. Договір про надання послуг із сушіння зерна між ТОВ Проміньагро та СВК Стефаника №1 від 01.03.2022р
5. Специфікація Додаток №1 до договору про надання послуг із сушіння зерна між ТОВ Проміньагро та СВК Стефаника №1 від 01.03.2022
6. Акт про надання послуг із сушіння кукурудзи з СВК Стефаника №1 від 25.03.2022р за договором №1 від 01.03.2022р.
7. Рахунок на оплату для СВК ім. В. Стефаника №1 від 11.03.2022 року за послуги із сушіння кукурудзи.
8. Платіжна інструкція від СВК ім. В. Стефаника за послуги із сушіння кукурудзи № 4025 від 17.03.2022 року
9. Картка рахунку №361 за 01.03.2022р. - 01.12.2023р. по договору Сушіння зерна з контрагентом СВК ім. В.Стефаника.
10. Договір купівлі-продажу зерносушарки ТОВ Інтек-Захід - ТОВ Проміньагро №05/22 від 01.03.2022 року.
11. Платіжні інструкції на адресу ТОВ Інтек захід оплата за зерносушарку GDM 902 WB пiд теплогенератор № 15 від: 11.04.2022 р., № 245 від: 24.11.2022 р., № 16 від 13.04.2022 р., №236 від 10.04.2023, № 235 від 07.04.2022 р.
12. Додаток до договору №1 до Договору №05/22 від 01.03.2022 року, Видаткова накладна № 01/03 від 01.03.2022 року, акт приймання-передачі від 01.03.2022 року.
13. Податкова накладна №1 від 01.04.2022 р. від ТОВ Інтек захід на зерносушарку GDM 902 WB.
14. Форма ОЗ-1 Акт приймання-передачi (внугрiшнього перемiщення) основних засобiв зерносушарку GDM 902 WB від 02.03.2022 р.
15. Договір поставки теплогенератора між ТОВ Греко Трейд та ТОВ Проміньагро № 010322 від 01.03.2022 року.
16. Акт завершення виконання робіт по встановленню теплогенератора від 11.03.2022 року, додаток №3 до договору поставки теплогенератора № 010322 від 01.03.2022 року.
17. Платіжні інструкції на рахунок ТОВ Греко Трейд оплата за теплогенератор, що працює на твердому паливi № 79 від 16.06.2022 року, № 61 від 03.06.2022р., № 80 від 16.06.2022р., № 77 від 15.06.2022р.
18. Податкові накладні № 30 від 15.06.2022р, № 9 від 03.06.2022р, № 34 від 16.06.2022р, від ТОВ Греко Трейд на установка попереднього спалювання( теплогенератор), що працює на твердому паливі модель 30/40.
19. Форма ОЗ-1 Акт приймання-передачi (внугрiшнього перемiщення) основних засобiв попереднього спалювання (теплогенератор 3.5 Мвт) від 16.06.2022
20. Аналіз рахунку ТОВ Проміньагро №231 за номенклатурою Сушіння зерна за березень 2022 року.
21. Відомість нарахування заробітної плати за березень 2022 року на ТОВ Проміньагро від 31.03.2022р.
22. Трудові договори ТОВ Проміньагро з апаратниками оброблення зерна № 3 від 23.06.2022р., № 2 від 14.03.2022р.
23. Посадова інструкція апаратника оброблення зерна на ТОВ Проміньагро від 14.03.2022р.
24. Наказ про затвердження калькуляції карток (специфiкацiй) для виконання робiт iз сушiння зерна № 01/03/2022 від 01.03.2022р.
25. Калькуляційна картка для виконання робiт iз сушiння зернових культур №1 від 01.03.2022р.
За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та документів Головним управлінням ДПС у Львівській області прийняті рішення від 16.11.2023 №9943668/44660342 щодо відмови в реєстрації ПН №10 від 16.01.2023, №9943667/44660342 щодо відмови в реєстрації ПН № 4 від 06.01.2023, №9943664/44660342 щодо відмови в реєстрації ПН № 2 від 17.03.2022.
21.11.2023 Позивачем подані скарги на рішення ГУ ДПС у Львівській області № 9943688/44660342 від 16.11.2023р, №9943667/44660342 від 16.11.2023р, №9943664/44660342 від 16.11.2023р. щодо відмови в реєстрації ПН №4 від 06.01.2022р, ПН №10 від 16.01.2023р., ПН №2 від 17.03.2022р. Проте рішеннями № 82226/44660342/2, №82264/44660342/2, №82253/44660342/2 від 28.11.2023 за підписом голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних ОСОБА_1 залишено скарги без задоволення та рішення комісії регіонально рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Не погодившись із цими рішеннями, позивач звернувся до суду.
Надаючи оцінку позиціям сторін у справі, суд застосовує наступні правові норми.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно із п.п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (п. 188.1 ст.188 ПК України).
Пунктом 201.7 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних в електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми 11.12.2019 Кабінетом Міністрів України прийняв постанову № 1165, якою затвердив Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).
Правові норми застосовуються у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин.
За змістом п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку № 1165).
Відповідно до п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).
Як встановлено судом, реєстрація ПН зупинені з тієї підстави, що «…Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 06.01.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ ДКПП товару/послуг 01.63.10; відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій…».
Суд відмічає, що у квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165.
Водночас механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; - розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).
Відповідно до п. 9 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
- або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
- або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
- або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Згідно п. 10 Порядку № 520, Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Суд відмічає, що контролюючим органом не було направлено платнику податку повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень, а одразу прийняте рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Разом з тим зазначена в Рішеннях про відмову в реєстрації ПН інформація не відповідає дійсності, оскільки всі долучені Позивачем документи до Повідомлень складені в суворій відповідності до вимог чинного законодавства України та податкових норм.
Також в Рішеннях про відмову реєстрації ПН контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних без вказівки які саме документи складені з порушенням законодавства.
Суд звертає увагу, що контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію ПН.
При цьому, суд наголошує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.
Із досліджених матеріалів справи суд встановив, що позивач надав відповідачу-1 всі документи на підтвердження здійснення господарської операції для реєстрації ПН №2 від 17.03.2022, №4 від 06.01.2023, №10 від 16.01.2023, перелік яких наведений вище.
Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Одночасно в межах спірних правовідносин суд звертає особливу увагу на те, що, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.
Отже, зважаючи на надання позивачем достатньо первинних документів для спростування тверджень відповідача-1 щодо ризиковості здійснення операції, та враховуючи, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію ПН №2 від 17.03.2022, №4 від 06.01.2023, №10 від 16.01.2023, суд дійшов висновку про протиправність рішення відповідача-1 від 16.11.2023 №9943668/44660342, №9943667/44660342, №9943664/44660342 про відмову в реєстрації ПН №2 від 17.03.2022, №4 від 06.01.2023, №10 від 16.01.2023.
Отже, відповідність обсягу реалізованих позивачем товарів/послуг підтверджується належними та допустимими письмовими доказами, які за допомогою сервісу Електронний кабінет платника були надіслані позивачем Державній податковій службі України для врахування під час вирішення питання про реєстрацію податкової накладної.
При цьому, відповідач-1 в оскаржуваному рішенні не навів доводів щодо порушень законодавства при складенні поданих документів.
За таких обставин, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 16.11.2023 №9943668/44660342, №9943667/44660342, №9943664/44660342 про відмову в реєстрації ПН №2 від 17.03.2022, №4 від 06.01.2023, №10 від 16.01.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Щодо вимоги про зобов`язання відповідача-2 зареєструвати в Єдиному реєстрі ПН №2 від 17.03.2022, №4 від 06.01.2023, №10 від 16.01.2023 датою їх подання на реєстрацію, суд зазначає таке.
Відповідно до вимог пп. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.
Згідно з нормами п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства та були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
Суд вважає помилковим твердження відповідача про наявність у нього дискреційних повноважень щодо реєстрації зазначеної ПН та передчасність вимоги про зобов`язання її реєстрації, оскільки зміст дискреційних повноважень передбачає законність будь-якого із можливих рішень суб`єкта владних повноважень, прийнятого ним у певній ситуації, а судом встановлено незаконність рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 16.11.2023 №9943668/44660342, №9943667/44660342, №9943664/44660342.
Відтак, беручи до уваги вимоги КАС України щодо ефективності способу захисту порушеного права, суд вважає, що порушене право позивача підлягає захисту шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані позивачем ПН №2 від 17.03.2022, №4 від 06.01.2023, №10 від 16.01.2023, датою їх первинного подання на реєстрацію.
Висновки суду у цій справі узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 02.04.2019 у справі № 822/1878/18 та від 18.07.2019 у справі №1740/2004/18.
Відтак, покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкову накладну не вважатиметься втручанням у її дискреційні повноваження.
З огляду на викладене вище, суд задовольняє позовні вимоги повністю.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, усі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в :
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.11.2023 №9943668/44660342, №9943667/44660342, №9943664/44660342.
Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 17.03.2022, №4 від 06.01.2023, №10 від 16.01.2023, складені Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОМІНЬАГРО» (ЄДРПОУ 44660342, адреса: "Бригада №1" Урочище, буд.9, Бродівська Територіальна громада, Золочівський район, Львівська область, 80650) датою їх подання на державну реєстрацію.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ЄДРПОУ ВП 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМІНЬАГРО» (ЄДРПОУ 44660342, адреса: "Бригада №1" Урочище, буд.9, Бродівська Територіальна громада, Золочівський район, Львівська область, 80650) судовий збір у сумі 4542 (чотири тисячі п`ятсот сорок дві) грн 00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОМІНЬАГРО» (ЄДРПОУ 44660342, адреса: "Бригада №1" Урочище, буд.9, Бродівська Територіальна громада, Золочівський район, Львівська область, 80650) судовий збір у сумі 4542 (чотири тисячі п`ятсот сорок дві) грн 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд, а у разі реєстрації офіційної електронної адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
СуддяМорська Галина Михайлівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2024 |
Оприлюднено | 10.06.2024 |
Номер документу | 119592071 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Морська Галина Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Морська Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні