Рішення
від 28.05.2024 по справі 925/379/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 травня 2024 року м. Черкаси Справа № 925/379/24

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Спаських Н.М., із секретарем судового засідання Лисенко Р.М., за участі представників сторін:

від прокуратури: не з`явився;

від позивача: не з`явився;

від відповідача: не з`явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом Першого заступника керівника Звенигородської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Лисянської селищної ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Індіан Солар Почапинці" про розірвання договору оренди землі,

ВСТАНОВИВ:

Заявлено позов про розірвання договору оренди землі від 01.08.2019 №01-08/19 (з підстав несплати орендної плати), укладеного між Черкаською обласною державною адміністрацією (код 00022668) від імені якої виступає Лисянська РДА (код 04061240) та товариством з обмеженою відповідальністю "Індіан Солар Почапинці" (код 42417092), щодо земельної ділянки з кадастровим номером 7122885200:03:001:0355 площею 8,000 га (на даний час земельні ділянки за кадастровими номерами: 7122885200:03:001:0390, 7122885200:03:001:0392, 7122885200:03:001:0393, 7122885200:03:001:0394 площею по 2,0 га кожна), яка розташована на території Лисянської селищної територіальної громади Черкаської області, за межами населеного пункту (відомості про право оренди внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 02.08.2019 за № 32692351, рішення про Державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 06.08.2019 № 48102503).

Позов подано до Господарського суду Черкаської області за виключною підсудністю ст. 30 ГПК України за місцем знаходження земельної ділянки.

Земельні ділянки знаходяться на території Лисянської селищної територіальної громади Черкаської області, за межами населеного пункту.

Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження, явка учасників справи в засідання не визнавалася обов`язковою.

В ході розгляду справи прокурор позовні вимоги підтримував і просив суд їх задовольнити повністю.

Відповідач в судові засідання не забезпечив явку свого представника, ухвали про призначення засідання повернулися без вручення відповідачу.

Відзив на позов із запереченнями проти доводів сторони позивача, в справу не подано.

У відповідності до ст. 13, 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності і заслухавши доводи прокурора, судом встановлено наступне:

Матеріалами справи підтверджуться і відповідачем не заперечено, що між Черкаською обласною державною адміністрацією (Орендодавець) та ТОВ Індіан Солар Почапинці (Орендар) 01.08.2019 укладено договір оренди землі № 01-08/19 (далі Договір, а.с. 19).

Пунктом 1 Договору встановлено, що орендодавець, на підставі розпорядження Черкаської обласної державної адміністрації від 19.07.2019 № 488 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, за рахунок земель державної власності, що знаходиться в адміністративних межах Почапинської сільської ради Лисянського району, Черкаської області, за межами населеного пункту, для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій.

Згідно п. 2 Договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 8.0000 га, що використовується для розміщення, будівництва та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, яка згідно даних державного земельного кадастру про земельну ділянку зареєстрована за кадастровим номером 7122885200:001:0355. На момент укладання даного Договору на земельній ділянці відсутні об`єкти нерухомого майна.

Відповідно до п. 4 Договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, згідно витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки від 24.06.2019 становить 3 067 977, 80 грн.

Строк дії Договору встановлено п. 7 Договору та складає 25 років.

Пунктом 8 Договору встановлено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. Річна орендна плата за користування земельною ділянкою площею 8, 0000 га встановлюється у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки, становить 153 398, 89 грн. на рік. Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством. Орендна плата сплачується Орендарем відповідно до норм і правил, встановлених Податковим кодексом України.

Орендна плата нараховується з моменту державної реєстрації права оренди земельної ділянки та вноситься щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати не пізніше 30 числа наступного за звітним місяцем.

Відповідно до Додатку № 2 до Договору № 01-08/19 від 01.08.2019, Розрахунку розміру орендної плати за земельну ділянку, яка передається в оренду для товариства з обмеженою відповідальністю "Індіан Солар Почапинці", усього до сплати належить 153398,89 грн. з розрахунку на рік. (а.с.22).

За умовами використання земельної ділянки, які визначені у п.п. 13-18 Договору, земельна ділянка передається в оренду для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій без зміни її цільового призначення. Передача земельної ділянки здійснюється у десятиденний термін після державної реєстрації права оренди земельної ділянки за актом її приймання-передачі.

Відповідно до ч. г) п. 27 Договору орендодавець вправі вимагати від орендаря своєчасно і в повному обсязі внесення орендної плати, з чим кореспондується обов`язок Орендаря за ч. в) п. 30 Договору своєчасно і в повному обсязі вносити орендну плату.

За інформацією з листів Лисянської селищної ради від 12.07.2023 № 1067 (а.с. 30) та від 15.01.2024 № 74 (а.с. 43), відповідач має заборгованість по орендній платі в сумі 38349,73 грн. Останній платіж проведено 29.10.2020 у розмірі 12783,24 грн.

Також відповідно до листа Головного управління ДПС у Черкаській області № 5374/5/23-00-04-02-07 від 28.07.2023 (а.с. 36) відповідач у 2019 та 2020 роках декларував орендну плату за земельні ділянки, розташовані в адміністративних межах с. Почапинці Звенигородського району Черкаської області, проте задекларовані суми сплачені не в повному обсязі. Станом на час складення листа за відповідачем рахується податковий борг в сумі 38 349,73 грн. (по Лисянській ОТГ).

Згідно з розрахунком Звенигородської окружної прокуратури станом 01.01.2024 заборгованість товариства з обмеженою відповідальністю "Індіан Солар Почапинці" по орендній платі за договором оренди земельної ділянки за кадастровим номером 7122885200:03:001:0355 становить 498546,39 грн. (38349,72 грн. за жовтень-грудень 2020 року + 153398,89 грн. за 2021 рік + 153398,89 за 2022 рік + 153398,89 грн. за 2023 рік) -- (таблиця а.с. 59-60).

Даний розрахунок відповідає умовам Договору оренди землі, яким обґрунтовано позов.

Прокурором було встановлено, що станом на час звернення до суду земельна ділянка за кадастровим номером 7122885200:03:001:0355 за даними Публічної кадастрової карти України вже не існує.

На місці розташування земельної ділянки за кадастровим номером 7122885200:03:001:0355 знаходяться чотири земельні ділянки площею по 2 га кожна, з кадастровими номерами: 7122885200:03:001:0390, 7122885200:03:001:0392, 7122885200:03:001:0393, 7122885200:03:001:0394, що підтверджується листами Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області № 10-23-0.2-4025/2-23 від 28.07.2023 (а.с. 40) та Департаменту агропромислового розвитку Черкаської обласної державної адміністрації № 02/09-02-22/7906/01/01-33/22094 від 26.09.2023 (а.с. 33).

При цьому зміни до умов Договору оренди землі щодо об`єкта оренди сторонами договору не вносилися, доказів протилежного суду не подано.

За доводами прокурора, Договір оренди землі не було розірвано його сторонами у добровільному порядку, однак за даними позивача, в даний час відповідач не використовує орендовану ним земельну ділянку за призначенням.

12.03.2024 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстровано право комунальної власності Лисянської селищної ради на земельні ділянки за кадастровими номерами 7122885200:03:001:0390, 7122885200:03:001:0392, 7122885200:03:001:0393, 7122885200:03:001:0394, які утворились в результаті поділу спірної земельної ділянки за кадастровим номером 7122885200:03:001:0355 (а.с. 47-50) .

При цьому, також за інформацією Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.03.2024 (а.с. 51) за товариством з обмеженою відповідальністю "Індіан Солар Почапинці" з 02.08.2019 зареєстровано речове право оренди на первісну земельну ділянку з кадастровим номером 7122885200:03:001:0355.

З цієї ж інформації з ДР речових прав вбачається, що 02.08.2019 право власності на вказану земельну ділянку було зареєстровано за Черкаською обласною державною адміністрацію на підставі процедур розмежування земель державної та комунальної форми власності згідно ЗУ від 06.09.2012 № 5245-УІ (а.с. 51).

Відомостей про припинення реєстрації за відповідачем ТОВ "Індіан Солар Почапинці" речового права оренди землі за Договором від 01.08.2019 в справу не подано.

Суду не заперечено доводи прокурора, що згідно даних Публічної кадастрової карти України, ділянка з кадастровим номером 7122885200:03:001:0355 поділена на 4 земельні ділянки площею по 2,0 га кожна за кадастровими номерами 7122885200:03:001:0390, 7122885200:03:001:0392, 7122885200:03:001:0393, 7122885200:03:001:0394 та її первинний кадастровий номер набув статусу архівного.

За ст. 206 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Поняття договору оренди землі встановлено у ст. 13 Закону України "Про оренду землі", згідно з якою договір оренди землі це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно з п. 288.1. ст. 288 Податкового кодексу України (далі - ПК України) підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Розмір та строки сплати орендної плати і своєчасність виконання Орендарем даного зобов`язання на користь Орендодавця є істотними умовами договору оренди землі, якими обґрунтовано позов у справі.

Відповідно до листа Головного управління ДПС у Черкаській області № 5374/5/23-00-04-02-07 від 28.07.2023 товариство з обмеженою відповідальністю «Індіан Солар Почапинці» у 2019 та 2020 декларувало орендну плату за земельні ділянки, розташовані в адміністративних межах с. Почапинці Звенигородського району Черкаської області, проте задекларовані суми сплачені в повному обсязі не були.

За даними Виконкому Лисянської селищної ради (а.с. 43), від відповідача останні платежі по орендній платі були отримані у жовтні 2020 року за вересень 2020 року. На даний час у позивача за ТОВ-відповідачем обліковується податковий борг з орендної плати за землю в сумі 38 349,73 грн.

Наявність боргу по орендній платі за землю по Договору від 01.08.2019 за періоди 2020-2023 років відповідачем не заперечена. Доказів повної сплати орендних платежів суду не подано.

Згідно зі ст. 33, 60, 61 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, питання справляння плати за землю. Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності, зокрема, на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси. Органи місцевого самоврядування в селах, селищах, містах, районах у містах (у разі їх створення) самостійно розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети згідно з Бюджетним кодексом України.

Статтею 12 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить зокрема, розпорядження землями комунальної власності територіальних громад.

Складання і виконання районних і обласних бюджетів здійснюють відповідні державні адміністрації згідно з Бюджетним кодексом України.

Отже, кошти від оренди земельних ділянок надходять і зараховуються виключно до місцевих бюджетів за місцем знаходження земельної ділянки, а не до бюджету районної державної адміністрації чи облдержадміністрації, хоча вони і можуть виступити орендодавцем по договору оренди землі.

Ст. 610 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

За ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно з ч. 1 ст. 96 ЗК України землекористувач зобов`язаний своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Ч. 1 ст. 27 Закону України "Про оренду землі" забезпечує орендареві захист його права на орендовану земельну ділянку нарівні із захистом права власності на земельну ділянку відповідно до закону.

У ч. 2 ст. 25 Закону України "Про оренду землі" передбачено обов`язок орендаря своєчасно та в повному обсязі сплачувати орендну плату за земельну ділянку.

Згідно зі ст. 24 Закону України "Про оренду землі" орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати і зобов`язаний не вчиняти дій, які б перешкоджали орендареві користуватися земельною ділянкою.

Згідно зі ст.ст. 32, 35 Закону України "Про оренду землі" на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов`язків, передбачених статтями 24, 25 Закону України "Про оренду землі" та умовами договору.

Відповідно до ст. 525, 526 ЦК України зобов`язання повинні виконуватись належним чином і в установлений строк відповідно до умов договору та вимог чинного законодавства. Одностороння відмова від зобов`язання не допускається, якщо інше не передбачено договором або законом.

Пунктом 35 Договору оренди від 01.08.2019 передбачено розірвання договору оренди землі за рішенням суду внаслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених договором.

Відповідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї з сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладанні договору.

Суд приходить до висновку, що несплата відповідачем орендних платежів за Договором від 01.08.2019 протягом 2020-2023 років є істотним порушенням умов Договору та законних майнових інтересів Оредодавця-позивача у справі.

Такі порушення є підставою для розірвання Договору оренди землі за рішенням суду.

Наслідки припинення або розірвання договору оренди землі визначені у статті 34 Закону України "Про оренду землі", відповідно до положень якої, у разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов`язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором. Орендар не має права утримувати земельну ділянку для задоволення своїх вимог до орендодавця.

Лисянська селищна рада є спеціально уповноваженим органом на здійснення повноважень щодо захисту порушених фінансових інтересів територіальної громади у спірних правовідносинах.

Лисянська селищна рада, незважаючи на існування істотної заборгованості у відповідача по орендній платі, з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю Індіан Солар Почапинці про розірвання договору чи про стягнення боргу не зверталася.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ст. 131-1 Конституції України передбачає, що прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до ч. 3 - 5 ст. 53 ГПК України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за ново виявленими або виключними обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбачених статтею 174 цього Кодексу.

Прокурором належним чином обґрунтовано представництво ним інтересів держави в особі Лисянської селищної ради (місцевий орган самоврядування), яким допущено бездіяльність у сфері захисту прав територіальної громади.

Бездіяльність компетентного органу означає, що він знав або повинен був знати про порушення інтересів держави, але не звертався до суду з відповідним позовом у розумний строк.

Невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу. Розумність строку визначається судом з урахуванням того, чи потребували інтереси держави невідкладного захисту (зокрема, через закінчення перебігу позовної давності чи можливість подальшого відчуження майна, яке незаконно вибуло із власності держави), а також таких чинників, як: значимість порушення інтересів держави, можливість настання невідворотних негативних наслідків через бездіяльність компетентного органу, наявність об`єктивних причин, що перешкоджали такому зверненню тощо.

Прокурором до позовної заяви додано листи № 50-1605вих-23 від 04.07.2023 (а.с. 28-29), № 50-102 вих-24 від 10.01.2024 (а.с. 41-42) та № 50-808 вих-24 від 12.03.2024 (а.с. 44-45) до Лисянської селищної ради, в якому на підставі ст. 131-1 Конституції України, ч. 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" виключно з метою встановлення наявності підстав для представництва прокурором інтересів держави в суді, прокурор просить надати відповідну інформацію та з`ясовує чи має намір селищна рада звертатись до суду з позовом щодо розірвання договору оренди землі № 01-08/19 від 01.08.2019 у зв`язку з невиконанням умов договору оренди землі, а саме систематичної несплати орендної плати.

Листами № 74 від 15.01.2024 та № 379 від 13.03.2024 Виконавчий комітет Лисянської селищної ради повідомив прокуратуру, що у зв`язку з відсутністю коштів у місцевому бюджеті, до суду позови про відшкодування шкоди завданої товариством з обмеженою відповідальністю Індіан Солар Почапинці не подавались.

Звенигородська окружна прокуратура листом № 50-884 вих-24 від 18.03.2024 належно повідомила Лисянську селищну раду про підготовку позову до Господарського суду Черкаської області в інтересах держави в особі Лисянської селищної ради до ТОВ Індіан Солар Почапинці про розірвання договору оренди землі (а.с. 61).

З боку відповідача доводи та розрахунки сторони позивача не заперечені, доказів врегулювання спору та сплати боргу по орендній платі не подано.

За результатами розгляду справи суд приходить до висновку, що позивачем доведено правові підстави позову, порушення відповідачем прав та інтересів територіального органу місцевої влади на своєчасне отримання коштів по орендній платі, порушення є значним та триваючим, що дає підставу для розірвання договору оренди від 01.08.2019 у встановленому законом порядку.

Суд вважає, що спосіб захисту порушеного права у вигляді лише розірвання Договору оренди землі є належним та ефективним, оскільки за даними прокурора та позивача (що не спростовано та не заперечно відповідачем) в даний час відповідач фактичне користування земельними ділянками не здійснює, господарську діяльність з розміщенням там енергогенеруючого обладнання не проводить.

Відповідно до ч. 5 ст. 188 ГК України, якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду. Такої іншої дати розірвання договору сторона позивача суду не доводила.

Отже позов про розірвання спірного Договору підлягає до повного задоволення.

При задоволенні позову, відповідно до п. 1, 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України, судовий збір покладається на відповідача, з якого на користь Черкаської обласної прокуратури слід стягнути 3028,00 грн. на відшкодування судового збору повністю.

Керуючись ст. 238, 244 ГПК України, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Розірвати укладений між Черкаською обласною державною адміністрацією (м. Черкаси, код 00022668) від імені якої виступає Лисянська РДА (смт. Лисянка, Черкаська область, код 04061240) та товариством з обмеженою відповідальністю Індіан Солар Почапинці (м. Вінниця, код 42417092), договір оренди землі від 01.08.2019 № 01-08/19 щодо земельної ділянки з кадастровим номером 7122885200:03:001:0355 площею 8,000 га (складається з земельних ділянок за кадастровими номерами: 7122885200:03:001:0390, 7122885200:03:001:0392, 7122885200:03:001:0393, 7122885200:03:001:0394 площею по 2,0 га кожна), яка розташована на території Лисянської селищної територіальної громади Черкаської області, за межами населеного пункту (відомості про право оренди внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 02.08.2019 за № 32692351, рішення про Державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 06.08.2019 № 48102503).

3. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Індіан Солар Почапинці ( код 42417092, м. Вінниця, вул. Стрілецька, 25) на користь Черкаської обласної прокуратури (код 02911119, м. Черкаси, бул. Шевченка, 286) -- 3028,00 грн. на відшкодування судового збору, сплаченого за платіжною інструкцією № 420 від 15 березня 2024 року.

Наказ видати.

Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 241 ГПК України.

Рішення може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду протягом 20 днів.

Повне судове рішення складено 07 червня 2024 року

Суддя Н.М. Спаських

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення28.05.2024
Оприлюднено10.06.2024
Номер документу119594167
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —925/379/24

Судовий наказ від 28.06.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Рішення від 28.05.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 20.05.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 22.04.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 26.03.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні