Справа №521/13322/23
Номер провадження 3/521/295/24
ПОСТАНОВА
14 травня 2024 року м. Одеса
Малиновський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді Передерка Д.П.,
при секретарі Ковач Е.В.,
представника Одеської митниці Держмитслужби Євдокимова Д.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу №0689/50000/23 від 12.04.2023, що надійшла з Одеської митниці Держмитслужби, відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 від 02.01.2018, виданий органом 5116,
про порушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України,
ВСТАНОВИВ:
09.07.2021 до відділу митного оформлення №1 митного поста «Одеса автомобільний» Одеської митниці для митного контролю та митного оформлення транспортного засобу декларантом ПП «ВІСДОМ» (код ЄДРПОУ 36635327) ОСОБА_2 , який діє на підставі договору про надання послуг митного брокера від 09.07.2021 №1002, було подано митну декларацію типу «ІМ 40 АА», яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500030/2021/202849.
В якості підстави для переміщення товару через митний кордон України та його подальшого митного оформлення декларантом ПП «ВІСДОМ» ОСОБА_2 до Одеської митниці були надані:
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 07.07.2015 DR/ НОМЕР_2 , видане органом в м. Старогард-Гданський (STAROSTA STAROGARDZKI ul KOSCIUSZKI 17 83-200 STAROGARD GDANSKI, Польща);
договір купівлі-продажу транспортного засобу від 20.06.2021 б/н;
документ про зняття з обліку транспортного засобу «Decyzja» від 20.06.2021 №К.5427.1.955.2019.ACZ, виданий органом в м. Плоцьк (PREZIDENT MIASTA PLOCK ul. SIENKIEWICZA 17 22-100 PLOCK, Польща) та інші документи.
Відповідно до інформації, зазначеної у МД №UA500030/2021/202849 та товаросупровідних документах, встановлено, що продавцем транспортного засобу марки «MERCEDES-BENZ E270» (VIN № НОМЕР_3 ) є фізична особа ОСОБА_3 (89113007997, 83-240 LUBICHОWO OSOWO LESNE 56, Польща), одержувачем є громадянка України ОСОБА_1 .
Відповідно до граф 31, 33 МД №UA500030/2021/202849 заявлено товар: «автомобіль легковий пасажирський, що був у використанні марки «MERCEDES-BENZ», модель «E270» 1 шт.; номер кузова (VIN) НОМЕР_3 ; тип кузова седан, номер двигуна нема даних; номер шасі нема даних; загальна кількість місць, включаючи місце водія 5; тип двигуна дизель; робочий об`єм циліндрів двигуна 2685 см3; календарний рік виготовлення 2003; модельний рік виготовлення 2003; колісна формула 4х2; призначення для перевезення людей по дорогах загального користування; торговельна марка MERCEDES-BENZ, країна виробництва Німеччина, DE, виробник DAIMLER AG.», код товару згідно УКТ ЗЕД визначено та заявлено 8703339030.
Вартість транспортного засобу згідно договору купівлі-продажу від 20.06.2021 б/н становить 500 Євро (згідно курсу НБУ 16159,55 гривень), митна вартість за МД від 09.07.2021 №UA500030/2021/202849 становить 58174,38 гривень.
Митні платежі за МД від 09.07.2021 №UA500030/2021/202849 із застосуванням преференції «310» було нараховані та сплачені в розмірі 30522,17 гривень (без застосування надходження від добровільно сплачених фізичними особами коштів відповідно до пунктів 97 та 99 розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України у розмірі 8500 гривень).
Після здійснення митного оформлення за МД від 09.07.2021 №UA500030/2021/202849 вищевказаний транспортний засіб було випущено у вільний обіг.
Статтею 320 Митного кодексу України встановлено, що форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються на підставі результатів системи управління ризиками. Форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України, укладених відповідно до закону, після завершення митного оформлення, визначаються в порядку, встановленому Митним кодексом України.
Пунктом 8 частини 1 статті 336 Митного кодексу України встановлено, що однією з форм митного контролю є направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу.
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 27.01.2023 №26/26-04/7.10/139 Одеську митницю повідомлено про те, що за результатами опрацювання отриманої відповіді митних органів Республіки Польща від 01.12.2022 №0201-IGM.541.388.2022.4.JC (вхід. Держмитслужби від 26.12.2022 №26779/11) встановлена невідповідність документів та інформації, які надавались митному органу під час митного контролю та митного оформлення легкового транспортного засобу марки «MERCEDES-BENZ E270» (VIN № НОМЕР_3 ).
Так, згідно відповіді палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща встановлено, що відповідно до п. 1 ст. 79 Закону Р. Польщі від 20.06.1997 «Закон про дорожній рух», транспортний засіб підлягає зняття з обліку у відповідному органі, який був містом останньої реєстрації транспортного засобу, по заяві його власника. Тобто, дані органу, який знімає з обліку повинні бути ідентичні з назвою органу, який видавав реєстраційний паспорт.
Тобто, для здійснення митного контролю та митного оформлення транспортного засобу марки «MERCEDES-BENZ E270» (VIN № НОМЕР_3 ) за МД від 09.07.2021 №UA500030/2021/202849 до Одеської митниці надано документ про зняття з обліку транспортного засобу «Decyzja» від 20.06.2021 №К.5427.1.955.2019.ACZ, виданий органом в м. Плоцьк (PREZIDENT MIASTA PLOCK ul. SIENKIEWICZA 17 22-100 PLOCK, Польща), дані щодо якого не відповідають даним шодо органу в м. Старогард-Гданський (STAROSTA STAROGARDZKI ul KOSCIUSZKI 17 83-200 STAROGARD GDANSKI, Польща), що видав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 07.07.2015 DR/ НОМЕР_2 .
Таким чином, транспортний засіб марки «MERCEDES-BENZ E270» (VIN № НОМЕР_3 ) його власником не було знято з обліку в уповноваженому органі Республіки Польща, а документ про зняття з обліку транспортного засобу «Decyzja» від 20.06.2021 №К.5427.1.955.2019.ACZ фактично не видавався та не є автентичним.
Встановлено, що при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу для здійснення митного оформлення надано документи, які стали підставою для заявлення у МД від 09.07.2021 №UA500030/2021/202849 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом Республіки Польща транспортного засобу марки «MERCEDES-BENZ E270» (VIN № НОМЕР_3 ) та застосування пільгового режиму, преференції у сплаті митних платежів.
Сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України вищевказаного транспортного засобу без застосування преференції, відповідно до листа митного поста «Одеса-порт» Одеської митниці від 06.03.2023 №7.10-28.1-01/450 становить 135764,46 гривень, тобто різниця в нарахуванні податків становить 105242,29 гривень.
Таким чином, громадянкою України ОСОБА_1 при поданні до Одеської митниці МД №UA500030/2021/202849 від 09.07.2021 вчинені дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, що спричинило недобори митних платежів у сумі 105242,29 гривень, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.
На підставі вищевикладеного, Одеською митницею відносно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил митних №0689/50000/23 від 12.04.2023 за ознаками порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України.
Згідно ст. 268 КУпАП, справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, за відсутністю цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи, і, якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилася, про дату, час та місце розгляду справи була сповіщена шляхом розміщення на офіційному веб сайті Малиновського районного суду м. Одеси інформації про дату, час та місце судового засідання.
Відповідно до практики Європейського суду, сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
За вказаних обставин, враховуючи строки розгляду справи та відповідно до ч. 4 ст. 526 Митного кодексу України, суд вважав за можливе розглянути справу про порушення митних правил у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Представник Одеської митниці Держмитслужби у суді заявив, що вина ОСОБА_1 доведена повністю матеріалами справи, тому просив суд визнати її винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та накласти на нього стягнення, передбачене санкцією цієї статті.
Вислухавши думку представника митниці та дослідивши матеріали справи, суд вважає, що особа, стосовно якої складено протокол, підлягає притягненню до адміністративної відповідальності та її дії кваліфікує за ст. 485 МК України за кваліфікуючими ознаками: заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Відповідно до ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Судом встановлено, що 09.07.2021 декларантом ПП «ВІСДОМ» (код ЄДРПОУ 36635327) ОСОБА_2 , який діє на підставі договору про надання послуг митного брокера від 09.07.2021 №1002, було подано митну декларацію типу «ІМ 40 АА», яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500030/2021/202849.
В якості підстави для переміщення транспортного засобу марки «MERCEDES-BENZ E270» (VIN № НОМЕР_3 ) через митний кордон України та його подальшого митного оформлення декларантом ПП «ВІСДОМ» ОСОБА_2 до Одеської митниці були надані: свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 07.07.2015 DR/ НОМЕР_2 , видане органом в м. Старогард-Гданський (STAROSTA STAROGARDZKI ul KOSCIUSZKI 17 83-200 STAROGARD GDANSKI, Польща); договір купівлі-продажу транспортного засобу від 20.06.2021 б/н; документ про зняття з обліку транспортного засобу «Decyzja» від 20.06.2021 №К.5427.1.955.2019.ACZ, виданий органом в м. Плоцьк (PREZIDENT MIASTA PLOCK ul. SIENKIEWICZA 17 22-100 PLOCK, Польща) та інші документи.
Відповідно до інформації, зазначеної у МД №UA500030/2021/202849 та товаросупровідних документах, встановлено, що продавцем транспортного засобу марки «MERCEDES-BENZ E270» (VIN № НОМЕР_3 ) є фізична особа ОСОБА_3 (89113007997, 83-240 LUBICHОWO OSOWO LESNE 56, Польща), одержувачем є громадянка України ОСОБА_1 .
Згідно графи 8 «Одержувач» та графи 9 митної декларації №UA500030/2021/202849 від 09.07.2021 «Особа, відповідальна за фінансове врегулювання» вказано ОСОБА_1 .
Статтею 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до положень ч. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації №UA500030/2021/202849 від 09.07.2021, вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до «Інструкції про порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документу» затвердженої наказом Міністерства фінансів України 30.05.2012 №651 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за №1372/21684) декларант зобов`язаний заявити точні відомості про товар у митній декларації.
Пунктом 8 частини 1 статті 336 Митного кодексу України встановлено, що однією з форм митного контролю є направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу.
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 27.01.2023 №26/26-04/7.10/139 Одеську митницю повідомлено про те, що за результатами опрацювання отриманої відповіді митних органів Республіки Польща від 01.12.2022 №0201-IGM.541.388.2022.4.JC (вхід. Держмитслужби від 26.12.2022 №26779/11) встановлена невідповідність документів та інформації, які надавались митному органу під час митного контролю та митного оформлення транспортного засобу марки «MERCEDES-BENZ E270» (VIN № НОМЕР_3 ).
Тобто, транспортний засіб марки «MERCEDES-BENZ E270» (VIN № НОМЕР_3 ), його власником не було знято з обліку в уповноваженому органі у Польщі.
Відповідно до ч. 6 ст. 377 МК України, товари, зазначені у ч.ч. 1 та 5 ст. 377 МК України (товари за товарними позиціями 8701-8707, 8711, 8716 згідно зУКТ ЗЕД), що були зареєстровані у відповідних реєстраційних органах іноземних держав і ввозяться в Україну для вільного обігу, повинні бути зняті з обліку в цих органах.
Відповідно до листа митного поста «Одеса Порт» Одеської митниці від 06.03.2023 №7.10-228.1-01/450, сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України вищевказаного транспортного засобу без застосування преференції становить 135764,46 гривень, а митні платежі за МД №UA500030/2021/202849 від 09.07.2021 із застосування преференцій «310» були нараховані та сплачені в сумі 30522,17 гривень, тобто різниця в нарахуванні податків становить 105242,29 гривень.
Вина ОСОБА_1 у порушенні митних правил, передбачених ст. 485 МК України підтверджується доказами, наявними в матеріалах справи, а саме: протоколом про порушення митних правил №0689/50000/23 від 12.04.2023, відповіддю митних органів Республіки Польща від 01.12.2022 №0201-IGM.541.388.2022.4.JC (вхід. Держмитслужби від 26.12.2022 №26779/11), копією документа про зняття з обліку транспортного засобу, копією договору купівлі продажу транспортного засобу, листом митного поста «Одеса порт» №7.10-28.1-01/450 від 06.03.2023, копією митної декларації №UA500030/2021/202849 від 09.07.2021 та іншими матеріалами справи.
Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.
На підставі вищевикладеного, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, інші обставини справи, суд вважає, що необхідним і достатнім для попередження нових правопорушень та виховання особи в дусі додержання Законів України буде накладення на правопорушника адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесяти) відсотків несплаченої суми митних платежів.
Керуючись ст. ст. 27, 33, 252, 280, 283, 284 КпАП України, ст. ст. 471, 527-529 МК України, -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесяти) відсотків несплаченої суми митних платежів.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605 гривень 60 копійок.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі, протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Дмитро Передерко
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2024 |
Оприлюднено | 11.06.2024 |
Номер документу | 119598909 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Передерко Д. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні