Рішення
від 03.06.2024 по справі 499/247/24
ІВАНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Іванівський районний суд Одеської області

Справа № 499/247/24

Провадження № 2/499/206/24

Р І Ш Е Н Н Я

Іменем України

03 червня 2024 року смт Іванівка

Іванівський районний суд Одеської області у складі головуючого судді Кравчука Олександра Олександровича, з участю: секретаря судового засідання Кирилової Світлани Федорівни, відповідача ОСОБА_1 (далі також відповідач) розглянув у відкритому судовому засіданні, в залі суду, в порядку спрощеного позовного провадження, цивільну справу за позовною заявою комунального підприємства Великобуялицької сільської ради «Сервіс» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги,

В С Т А Н О В И В:

1. Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача такий.

06березня 2024року ОСОБА_2 (далітакож представник)в інтересахкомунального підприємстваВеликобуялицької сільськоїради «Сервіс»(далітакож позивач)подав досуду позовнузаяву до ОСОБА_1 (далітакож відповідач),в якійпросить стягнутиз відповідачазаборгованість заспожиті житлово-комунальніпослуги взагальному розмірі2140гривень 38копійок тасудові витратив розмірі3028гривень (далітакож позовна заява).

10 квітня 2024 року відповідач подала до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначає таке: з 27 травня 2021 року вона сплачувала за користування питною водою за тарифом 15 гривень 64 копійки за 1 кубічний метр; інформація щодо намірів позивача змінити тарифи на споживання питної води їй не доводилася; контролер позивача під час перевірки показників лічильника також не повідомляла про зміну тарифу; просить відмовити у задоволенні позову, оскільки вважає, що не має заборгованість зі сплати послуг з водопостачання (а.с. 52-54).

Позивач не подав до суду відповідь на відзив.

2.Суд щодо неприбуття в судове засідання сторін зазначає таке.

Позивач, представник позивача в судове засідання не з`явилися, представник позивача подав до суду заяву в якій зазначив, що позовну заяву підтримує в повному обсязі, не заперечує проти заочного розгляду справи, та просив розгляд справи проводити за його відсутності.

3. Учасники судового провадження висловили таке.

Відповідач в судовому засіданні, підтвердила обставини зазначені у відзиві на позовну заяву, просила відмовити в її задоволенні, та додатково пояснила таке: щомісяця в період з вересня 2021 року до травня 2023 року приходила контролер позивача ОСОБА_3 (далі контролер), яка перевіряла покази лічильника та заповнювала квитанції абонентської книжки, де зазначала розмір витрат води, тариф, який складав 15 гривень 64 копійки за 1 м?, розмір нарахування; сплачувала за послуги з водопостачання щомісячно за тим тарифом і розміром оплати, який зазначала контролер у квитанції абонентської книжки; контролер жодного разу не повідомляла про зміну тарифу та наявність заборгованості, тому не мала сумнівів, що сплачує послуги зводопостачання за встановленим тарифом і належному розмірі; позивач в установленому порядку не повідомляв про зміну тарифу з 15 гривень 64 копійки на 25 гривень 20 копійок за 1 м?; якби їй повідомили про зміну тарифу, то вона б забезпечувала сплату за встановленим тарифом; позивач з 01 травня 2023 року вже не надає послуги з водопостачання.

4. Процесуальні рішення та дії у справі такі.

Іванівський районний суд Одеської області ухвалою від 14 березня 2024 року прийняв позовну заяву до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, а учасникам справи роз`яснив право подати до суду відзив, відповіді на відзив, заперечення та обов`язок подати до суду докази.

Іванівський районний суд Одеської області ухвалою від 18 квітня 2024 року, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, відклав розгляд справи, надав позивачу, представнику позивача час для підготовки відповіді на відзив (а.с. 64).

Іванівський районний суд Одеської області ухвалою від 13 травня 2024 року, відклав розгляд справи та викликав позивача в судове засідання для дачі особистих пояснень (а.с. 80 -81).

5. Фактичні обставини встановлені судом та зміст спірних правовідносин такі.

Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна свідчить, що відповідачу на праві приватної власності належить будинок АДРЕСА_1 (а.с. 7).

Виписка з особового рахунку свідчить, що за період з вересня 2021 року до травня 2023 року відповідач здійснювала оплату вартості послуг з водопостачання та водовідведення та має заборгованість в загальному розмірі 2140 гривень 38 копійок (далі також розрахунок, а.с. 12).

Великобуялицька сільська рада Березівського району Одеської області рішенням від 27 травня 2021 року затвердила тарифи КП «Сервіс» на водопостачання, водовідведення, вивіз сміття, обслуговування будинків та прибудинкової території, і визначила вартість питної води для населення села Великий Буялик у розмірі 15 гривень 64 копійки за 1 м? (далі також рішення № 130, а.с. 27).

Великобуялицька сільська рада Березівського району Одеської області рішенням від 20 грудня 2021 року затвердила тарифи КП «Сервіс» на водопостачання, водовідведення, вивіз сміття, обслуговування будинків та прибудинкової території, і визначила вартість питної води для населення села Великий Буялик у розмірі 25 гривень 20 копійок за 1 м? (далі також рішення № 285, а.с. 26).

Копія абонентської книжки свідчить, що позивач сплачувала послуги з водовідведення за тарифом 15 гривень 64 копійки за 1 м? в таких розмірах: лютий 2022 року - 203 гривні 32 копійки (13 м?); березень 2022 року - 208 гривень (13 м?); квітень 2022 року - 203 гривні 20 копійок (13 м?); травень 2022 року - 281 гривня 52 копійки (18 м?);червень 2022 року 176 гривень (11 м?); липень 2022 року 219 гривень (14 м?); серпень 2022 року - 234 гривні 60 копійок(15 м?); вересень 2022 року - 265 гривень 88 копійок (13 м?); грудень 2022 року - 203 гривні 50 копійок (13 м?); січень 2023 року - 297 гривень 16 копійок (19 м?); березень 2023 року - 157 гривень (10 м?); квітень 2023 року - 288 гривень (18 м?) (далі також абонентська книжка, а.с. 70-73).

Позивач не подав доказів дати оприлюднення в передбаченому законом порядку рішення № 285.

6. Норми права, які застосував суд такі.

6.1. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (частина 1 статті 526 Цивільного кодексу України, далі ЦК).

Порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) (частина 1 статті 610 ЦК).

Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом (частина 1 статті 612 ЦК).

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (частина 1 статті 629 ЦК).

Публічним є договір, в якому одна сторона - підприємець взяла на себе обов`язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться (роздрібна торгівля, перевезення транспортом загального користування, послуги зв`язку, медичне, готельне, банківське обслуговування тощо) (частина 1 статті 633 ЦК).

Договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору (частина 1 статті 634 ЦК).

6.2. Житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг (пункт 5 частини 1 статті 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).

Плата за абонентське обслуговування - платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір) або за індивідуальним договором з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем) (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії), що включає витрати виконавця, пов`язані з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача), крім випадків, визначених цим Законом, а також за виконання інших функцій, пов`язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води) (пункт 11 частини 1 статті 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).

Індивідуальний споживач зобов`язаний: оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/ тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами (пункт 5 частини 2 статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).

Споживач здійснюєоплату заспожиті житлово-комунальніпослуги щомісяця,якщо іншийпорядок тастроки невизначені відповіднимдоговором. Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору (частина 1 статті 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).

Ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону (частина 1 статті 10 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).

У разі прийняття уповноваженим органом рішення про зміну цін/тарифів на комунальні послуги виконавець у строк, що не перевищує 15 днів з дати введення їх у дію, повідомляє про це споживачам з посиланням на рішення відповідних органів (частина 5 статті 10 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).

6.3. Виконавцямикомунальних послуг,що надаютьпослуги зпостачання тепловоїенергії,постачання гарячоїводи,централізованого водопостачання,централізованого водовідведення,до відомаспоживачів доводитьсятака інформація: загальнийрозмір планованоготарифу,поданого дооргану,уповноваженого встановлюватитарифи,та йогоструктура (планованівитрати заелементами,прибуток,податок надодану вартість); обґрунтуванняпричин змінитарифу (зазначеннярозміру діючоготарифу тавідсотка відшкодуваннязатвердженим тарифомсобівартості,планованого економічнообґрунтованого тарифу,дати,коли тарифвостаннє переглядався,причин переглядутарифу ізвизначенням форми(способу)його зміни,відсотка зміниосновних складовихтарифу (заробітноїплати,електроенергії,паливно-мастильнихматеріалів),визначення відсотказміни тарифутощо); обґрунтуваннянеобхідності встановленнятарифу (увипадку,якщо тарифвстановлюється вперше); іншадодаткова інформація,визначена виконавцемкомунальних послуг(занеобхідності); адреса, за якою приймаються зауваження і пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань (місцезнаходження виконавця комунальної послуги та органу, уповноваженого встановлювати тарифи), а також строк приймання таких зауважень і пропозицій (пункт 3 Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України № 130 від 05 червня 2018 року, далі Порядок).

Виконавцями комунальнихпослуг,що надаютьпослуги зповодження зпобутовими відходами,до відомаспоживачів доводитьсятака інформація: загальнийрозмір планованоготарифу напослуги зповодження зпобутовими відходамидля кінцевогоспоживача,поданого дооргану,уповноваженого встановлюватитарифи,та йогоструктура (планованівитрати заелементами,прибуток,податок надодану вартість),розмір планованихтарифів окремоза кожноюпослугою зповодження зпобутовими відходами(вивезення,перероблення тазахоронення побутовихвідходів)та видамипобутових відходів(тверді,великогабаритні,ремонтні,рідкі)та їхструктура; періодичністьнадання послуги,графік вивезенняпобутових відходів; обґрунтуванняпричин змінитарифу (зазначеннярозміру діючоготарифу тавідсотка відшкодуваннязатвердженим тарифомсобівартості,планованого економічнообґрунтованого тарифу,дати,коли тарифвостаннє переглядався,причин переглядутарифу ізвизначенням форми(способу)його зміни,відсотка зміниосновних складовихтарифу (заробітноїплати,електроенергії,паливно-мастильнихматеріалів),визначення відсотказміни тарифутощо); обґрунтуваннянеобхідності встановленнятарифу (увипадку,якщо тарифвстановлюється вперше); іншадодаткова інформація,визначена виконавцемкомунальних послуг(занеобхідності); адреса, за якою приймаються зауваження і пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань (місцезнаходження виконавця комунальної послуги та органу, уповноваженого встановлювати тарифи), а також строк приймання таких зауважень і пропозицій (пункт 4 Порядку).

Інформування споживачівпро намірзміни цін/тарифівна комунальніпослуги зобґрунтуванням такоїнеобхідності здійснюєтьсявиконавцями відповіднихпослуг впорядку,затвердженому центральниморганом виконавчоївлади,що забезпечуєформування тареалізує державнуполітику усфері житлово-комунальногогосподарства. На вимогу органу місцевого самоврядування надається інформація про кількісні та якісні показники наданих комунальних послуг, їхню вартість, а також галузева звітність. Інформація, зазначена у пунктах 3, 4 цьогорозділу,доводиться довідома споживачівшляхом розміщенняна офіційномувеб-сайтіоргану місцевогосамоврядування вмережі Інтернет(занаявності),у друкованомузасобі масовоїінформації місцевоїсфери розповсюдження(переваганадається друкованимзасобам масовоїінформації органумісцевого самоврядування),веб-сайтівиконавця комунальнихпослуг (занаявності),на інформаційнихстендах вабонентських відділахвиконавців комунальнихпослуг тана інформаційнихстендах біляадміністративних будинківорганів місцевогосамоврядування внаселених пунктах,де споживачіотримують відповідніпослуги. Виконавецькомунальних послугможе обратиодин ізвищеперелічених способівдоведення інформації(крімрозміщення наінформаційних стендахв абонентськихвідділах виконавцівкомунальних послугта наінформаційних стендахбіля адміністративнихбудинків органівмісцевого самоврядування)як основнийдля розміщеннявсього масивунеобхідної інформації,визначеної цимПорядком.За допомогоюінших способів,передбачених вабзаці першомуцього пункту,а такожшляхом обов`язковогорозміщення інформаційногоповідомлення уплатіжному документі,що застосовуєтьсядля оплатиспожитих послуг,виконавець комунальнихпослуг повідомляєспоживачів пронамір змінитарифів (абовстановлення новихтарифів)на комунальніпослуги таобов`язково зазначаєджерело розміщеннявсієї необхідноїінформації,з якоюбез перешкодможе ознайомитисяспоживач. Виконавець комунальних послуг за власним бажанням може додатково також доводити до відома споживачів інформацію про намір зміни тарифів за допомогою радіо, телебачення та способу, визначеного статутом територіальної громади (пункт 5 Порядку).

Інформація має бути достовірною, точною, повною (п.7Порядку).

7. Мотиви застосування норм права такі.

7.1. Системний аналіз норм зазначених у пункті 5 мотивувальної частини цього рішення свідчить, що обов`язок щодо укладання договору про надання житлово-комунальних послуг покладено законодавцем як на споживача, так і на виконавця. Проте, споживач зобов`язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору. Споживач має право, зокрема, одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг. Такому праву прямо відповідає обов`язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом. Тягар утримання майна лежить на власнику будинку.

Відтак, згідно із зазначеними положеннями нормативно-правових актів споживачі зобов`язані оплачувати житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними. Факт відсутності договору про надання житлово-комунальних послуг сам по собі не може бути підставою для звільнення споживача від оплати послуг у повному обсязі.

Суд зазначає, що відповідач, як споживач зобов`язана оплачувати вартість отриманих послуг з водопостачання та водовідведення за встановленим органом місцевого самоврядування тарифом, розмір якого доводиться до відома споживачів у передбаченому законом порядку, оскільки вона фактично користувалася такою послугою.

7.2. Суд наголошує, що відповідач з вересня 2021 року до травня 2023 року отримувала послуги з водопостачання та водовідведення та своєчасно здійснювала платежі за отримані комунальні послуги, що підтверджується абонентською книжкою, за тарифом встановленим рішенням № 130.

Абонентська книжка містить відомості, що вартість 1 м? становить 15 гривень 64 копійки.

Суд констатує, що позивач не надав доказів про дату інформування відповідача щодо зміни тарифу, встановленого рішенням №285, способом розміщення на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування в мережі Інтернет (за наявності), у друкованому засобі масової інформації місцевої сфери розповсюдження (перевага надається друкованим засобам масової інформації органу місцевого самоврядування), веб-сайті виконавця комунальних послуг (за наявності), на інформаційних стендах в абонентських відділах виконавців комунальних послуг та на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування в населених пунктах, де відповідач отримує відповідні послуги.

Тож, зважаючи на інформацію зазначену в абонентській книжці та відсутність доказів щодо дати доведення рішенням №285 до споживачів суд зауважує, що: відповідач своєчасно здійснювала оплату отриманих послуг з водопостачання та водовідведення за встановленим тарифом; позивач не прибував за викликом до суду для надання особистих пояснень, щоб підтвердити обставини наявності у відповідача заборгованості.

8. Висновок суду такий.

З огляду на зазначене суд доходить висновку, що в задоволенні позовної заяви належить відмовити повністю.

9. Розподіл між сторонами судових витрат такий.

Зважаючи на приписи частини 1 статті 137, частини 1 статті 141 ЦПК судові витрати покладаються на позивача, оскільки в позові відмовлено.

Керуючись статтями 141, 259, 263-265 ЦПК, суд,

У Х В А Л И В:

У задоволенні позовної заяви комунального підприємства Великобуялицької сільської ради «Сервіс» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги відмовити.

Рішення суду може бути оскаржене способом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не було скасовано, набирає законної сили після розгляду апеляційної скарги.

Повне судове рішення складене 07 червня 2024 року.

СуддяОлександр КРАВЧУК

СудІванівський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення03.06.2024
Оприлюднено12.06.2024
Номер документу119611409
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —499/247/24

Рішення від 03.06.2024

Цивільне

Іванівський районний суд Одеської області

Кравчук О. О.

Рішення від 03.06.2024

Цивільне

Іванівський районний суд Одеської області

Кравчук О. О.

Ухвала від 13.05.2024

Цивільне

Іванівський районний суд Одеської області

Кравчук О. О.

Ухвала від 14.03.2024

Цивільне

Іванівський районний суд Одеської області

Кравчук О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні