Ухвала
від 03.06.2024 по справі 504/2387/24
КОМІНТЕРНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №504/2387/24

Провадження №1-кс/504/220/24

Комінтернівський районний суд Одеської області

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.06.2024смт. Доброслав

Комінтернівський районний суд Одеської області у складі:

Слідчого судді ОСОБА_1 ,

секретаря - ОСОБА_2 ,

за участі прокурора - ОСОБА_3 ,

підозрюваної - ОСОБА_4 ,

слідчого ОСОБА_5 ,

захисника- адвоката - ОСОБА_6 , -

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду № 5, смт. Доброслав, клопотання т.в.о. заступник начальника СВ ВП № 3 ОРУП № 2 ГУ НП в Одеській області ОСОБА_5 від 30 травня 2024 року, погодженого цього ж дня прокурором Доброславської окружної прокуратури Одеської області, про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Харцизськ, Донецької області,

українки за національністю, громадянці України, з середньою освітою, пенсіонерка, офіційно зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судима, 30.05.2024 року оголошено про підозру у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого частиною 4 статті 190, ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 358 КК України у кримінальному провадженні № 12024160000000391 від 27.03.2024 року, -

ВСТАНОВИВ:

У травні 2024 року слідчий СВ ВП № 3 ОРУП № 2 ГУНП в Одеській області ОСОБА_5 подала до Комінтернівського районного суду Одеської області клопотання, яке в порядку ст. 199 ч. 1 КПК України погоджено прокурором Доброславської окружної прокуратури Одеської області, про застосування відносно підозрюваної ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання.

Клопотання мотивовано тим, що у період з грудня 2019 року по вересень 2020 року організована група до складу котрої входили: організатори ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , виконавці ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , діючи за попередньою змовою, з корисливих мотивів, залучаючи на окремих етапах своєї протиправної діяльності осіб, які виконували роль пособників, шляхом обману, підробки офіційних документів та їх використання, незаконно заволоділи 18 земельними ділянками площею 5,15 га кожна комунальної власності Цебриківської селищної ради Роздільнянського району Одеської області (на час вчинення кримінальних правопорушень - Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області) з кадастровими номерами 5121655500:01:001:0724, 5121655500:01:001:0725, 5121655500:01:001:0727, 5121655500:01:001:0728, 5121655500:01:001:0729, 5121655500:01:001:0730, 5121655500:01:001:0731, 5121655500:01:001:0732, 5121655500:01:001:0733, 5121655500:01:001:0734, 5121655500:01:001:0735, 5121655500:01:001:0737, 5121655500:01:001:0738, 5121655500:01:001:0739, 5121655500:01:001:0740, 5121655500:01:003:0741, 5121655500:01:001:0742, 5121655500:01:001:0743, які обробляв у період 2020-2023 роки ОСОБА_7 та які у кінці лютого 2022 року намагались передати у власність

підконтрольного товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ОБЛАСНА АГЕНЦІЯ З ПИТАНЬ САДІВНИЦТВА» код ЄДРПОУ 42756823, директором та засновником якого є ОСОБА_9 .

З метою заволодіння земельними ділянками сільськогосподарського призначення фігуранти підшукали громадян, зокрема ОСОБА_4 , яка погодилась оформити на її ім`я право власності на земельну ділянку на підставі підроблених документів про наявність досвіду роботи у сільському господарстві, та надала копії свого паспорту та довідку про присвоєння ідентифікаційного коду, тим самим виконувала роль посібника при наступних обставинах.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України - сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Частиною 2 ст. 78 Земельного кодексу України визначено, що право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Відповідно до п. «б» ч. 1 ст. 81 Земельного кодексу України громадяни України набувають право власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

Відповідно до ч. 5 ст. 116 Земельного кодексу України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами, регламентований ст. 118 Земельного кодексу України.

Згідно з ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.

До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної

Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи,

не передбачені цією статтею.

Фактично, подання заінтересованою особою проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки є пропозицією (офертою) про безоплатну приватизацію земельної ділянки, а рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність є прийняттям (акцептом) такої пропозиції власником в особі відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Таким чином, приватизація земельної ділянки полягає в укладенні договору між громадянином і власником - державою або територіальною громадою (в особі відповідного органу) шляхом здійснення оферти та її прийняття відповідно до ч. 2 ст. 638 Цивільного кодексу України, що відбувається після його погодження із затвердженням у відповідності до вимог ст. ст. 121, 186-1 Земельного кодексу України.

Так, відповідно до ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади, який передає земельні ділянки державної власності відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

У частині 8 статті 118 Земельного кодексу України зазначено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому ст. 186-1 цього Кодексу (Статтю 186-1 виключено на підставі Закону № 1423-IX від 28.04.2021).

Відповідний орган виконавчої влади, який передає земельні ділянки державної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі

необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність (ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України).

Статтею 125 Земельного кодексу України передбачено, що право власності на земельну ділянку виникає з моменту державної реєстрації цих прав.

Згідно зі ст. 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Частиною 1 ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що у Державному реєстрі прав, у тому числі реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про державний земельний кадастр» відомості Державного земельного кадастру є офіційними.

Положенням ч. 8 ст. 23 Закону України «Про державний земельний кадастр» передбачено, що на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну

ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки.

Пунктом 12 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, передбачено, що відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об`єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.

Відповідно до п. 75 Порядку, витяг з Державного земельного кадастру, який надається для підтвердження внесення до Державного земельного кадастру відповідних відомостей, є підставою для передачі відповідної документації на затвердження органу державної влади або органу місцевого самоврядування.

Згідно з п. 87 Порядку, витяг з Державного земельного кадастру формується за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру одночасно з внесенням відповідних відомостей до Державного земельного кадастру відповідно та надається заявникові.

Положеннями п. п. 1) п. 162 Порядку, відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі: витягу з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру.

Згідно з п. 176 Порядку, витяг з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру формується за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Порядку, відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру зокрема на підставі проєктів землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) - у разі виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв).

Згідно з п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна.

Відповідно до ч. 2 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення ради щодо безоплатної передачі земельної ділянки комунальної власності у приватну власність (крім земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян, та випадків передачі земельної ділянки власнику розташованого на ній жилого будинку, іншої будівлі, споруди) приймається не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

Приблизно у січні-лютому 2020 року, більш точний час, місце та спосіб досудовим розслідуванням не встановлені, але не пізніше 03 лютого 2020 року ОСОБА_4 , будучи обізнаною про попередню змову організованою групою осіб та їх спільний злочинний намір, маючи прямий умисел та переслідуючи корисливу мету, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, заздалегідь усвідомлюючи, що до клопотання про передачу особам безоплатно у власність земельних ділянок із земель комунальної власності для ведення фермерського господарства додаються зокрема документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві та розуміючи що такий досвід в неї відсутній, надала ОСОБА_9 копії своїх документів, зокрема

паспорту громадянина України та довідки про присвоєння РНОКПП для виготовлення підроблених виписок з трудової книжки з недостовірною інформацією про нібито наявність досвід роботи у сільському господарстві.

Анкетні відомості з наданих ОСОБА_4 документів були використані приблизно у січні-лютому 2020 року, невстановленими особами у невстановленому місці та час, для виготовлення наступних підроблених офіційних документів, які надавали б право на безоплатне отримання у власність земельної ділянки для здійснення фермерського господарства, а саме: - виписки з трудової книжки від 10.06.2019 № 10-06/2019-вт, виданої ОСОБА_4 , про нібито її стаж роботи на ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» у період з 30.09.2018 по 16.05.2019 на посаді підсобного робітника, підписану невстановленою особою від імені директора ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» ОСОБА_12 , з наслідуванням підпису останнього, на якій проставлено мокру печатку ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» та виконано на бланку вказаного товариства.

Однак, ОСОБА_4 у зазначений період не обіймала жодну із посад на ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» та досвід роботи у сільському господарстві у останньої взагалі відсутній.

Відповідно до п.п. 2.7. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України 29.07.93 № 58, у разі необхідності власник або уповноважений ним орган видає працівникам на їх прохання завірені виписки з трудових книжок відомостей про роботу.

Враховуючи вищевикладене, інформація зазначена у вказаному документі про нібито наявність стажу роботи ОСОБА_4 на сільськогосподарському товаристві має юридично значущий характер та підтверджені у ній факти здатні спричинити наслідки правового характеру у вигляді виникнення (реалізації) права на безоплатне отримання земельної ділянки у власність із земель комунальної власності для ведення фермерського господарства.

Інкриміноване ОСОБА_4 кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 27 ч. 3 ст. 358 КК України, тобто пособництво у підробленні офіційних документів, які видаються та посвідчуються підприємством, які мать право видавати, посвідчувати такі документи, і які надають права, з метою використання їх іншою особою, вчинене за попередньою змовою групою осіб.

Також, слідством встановлено, що надалі, 03.02.2020, перебуваючи у невстановленому місці та у невстановлений час ОСОБА_4 , розуміючи, що виписка з трудової книжки від 10.06.2019 № 10-06/2019-вт, на її ім`я про нібито її стаж роботи на ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» у період з 30.09.2018 по 16.05.2019 на посаді підсобного робітника є підробленим офіційним документом, підписала заяву до Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області разом про те, що вона нібито має досвід роботи у сільському господарстві та володіє необхідними знаннями і вміннями, має намір займатися фермерським господарством, у зв`язку із чим просить надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення фермерського господарства в розмірі земельної частки (паю) площею 5,15 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Цебриківської ОТГ, розташованих на території Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області (за межами населеного пункту) додатком до якої була у т.ч. зазначена підроблена виписка з трудової книжки, яка підтверджує стаж роботи в сільському господарстві.

Після чого вказану заяву та підроблену виписку з трудової книжки від 10.06.2019 № 10-06/2019-вт про нібито її стаж роботи на ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» ОСОБА_4 передала ОСОБА_9 , а та в свою чергу ОСОБА_7 з метою оформлення права власності на земельну ділянку для ведення фермерського господарства, отримання рішення Цебриківської сільської Роздяльнянського району Одеської області про дозвіл на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку для ведення фермерського господарства.

04.02.2020 у невстановлений час заздалегідь знаючи, що вказана виписка з трудової книжки ОСОБА_4 та відповідні виписки інших підібраних підставних осіб є офіційними документами, що містять завідомо недостовірні відомості, тобто є підробленими, а ОСОБА_4 у ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» ніколи не працювала та не має досвіду роботи у сільському господарстві, ОСОБА_7 , маючи прямий умисел, використав їх долучивши в якості додатків до вказаної вище заяви ОСОБА_4 та інших осіб, підписаних невстановленими особами, на ім?я голови Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_13 , з одночасним наданням копій сторінок паспорту громадянина України, картки платника податків, графічних матеріалів із позначенням бажаних місць розташування земельних ділянок, знаходячись у службовому кабінеті ОСОБА_13 у Цебриківської селищній раді, розташованої за адресою: АДРЕСА_3 , передав їх особисто ОСОБА_13 , яку зареєстровано у Цебриківській селищній раді Великомихайлівського району Одеської області за № 41 від 04.02.2020.

В подальшому на підставі заяви ОСОБА_4 та доданого до неї вище зазначеного підробленого документу Цебриківською селищною радою Великомихайлівського району Одеської області 07.02.2020 прийнято рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_4 та іншим 17 особам.

Розуміючи, що найважливішу частину злочинного плану виконано, обман виявився дієвим, однак досягнення злочинного результату полягає у реєстрації в ДРРП відомостей про право власності за підставними особами, приблизно на початку лютого 2020 року ОСОБА_7 з метою розроблення проекту землеустрою щодо відведення 18 земельних ділянок через колишнього юриста Цебриківської селищної ради ОСОБА_14 , якому не було відомо про діяльність організованої групи, підшукав суб`єкта господарювання - ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ЗЕМЕЛЬНИЙ ЦЕНТР».

Після чого, за невстановлених досудовим розслідуванням обставинах 10.02.2020 у невстановлений час ОСОБА_4 продовжуючи діяти за вказівками ОСОБА_9 , у невстановленому у місці підписала заяву до ТОВ «Одеський земельний центр» про розроблення проекту передачі у власність земельної ділянки для ведення фермерського господарства, додавши

до заяви підроблений документ - виписку з трудової книжки від 10.06.2019 №10-06/2019-вт, виданої ОСОБА_4 про нібито її стаж роботи на ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» у період з 30.09.2018 по 16.05.2019 на посаді підсобного робітника.

Після чого вказану заяву та підроблену виписку з трудової книжки від 10.06.2019 № 10-06/2019-вт, про нібито її стаж роботи в ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» ОСОБА_4 передала ОСОБА_9 , а та в свою чергу ОСОБА_7 з метою передачі до ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ЗЕМЕЛЬНИЙ ЦЕНТР», оформлення права власності на земельну ділянку для ведення фермерського господарства, розробки проекту землеустрою.

За результатами виконання робіт, вказаних у заяві ОСОБА_4 та профінансованих ОСОБА_7 , ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ЗЕМЕЛЬНИЙ ЦЕНТР» 10.02.2020 розроблено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_4 та іншим (всього 18 особам) для ведення фермерського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Цебриківської ОТГ, розташованих на території Цебриківської селищної ради.

У подальшому, ОСОБА_7 приблизно наприкінці квітня 2020 року організував звернення невстановлених слідством осіб із вказаним проєктом землеустрою до Відділу у Великомихайлівському районі Міжрайонного управління у Великомихайлівському та Захарівському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, з метою реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі, присвоєння їм кадастрових номерів та отримання витягів з Державного земельного кадастру про земельні ділянки, за результатами чого 24.04.2020 кадастровим реєстратором у Державному земельному кадастрі зареєстровано 18 земельних ділянок площею 5,15 га кожна, а саме: 5121655500:01:001:0724, 5121655500:01:001:0725, 5121655500:01:001:0727, 5121655500:01:001:0728, 5121655500:01:001:0729, 5121655500:01:001:0730, 5121655500:01:001:0731, 5121655500:01:001:0732, 5121655500:01:001:0733, 5121655500:01:001:0734, 5121655500:01:001:0735, 5121655500:01:001:0737, 5121655500:01:001:0738, 5121655500:01:001:0739, 5121655500:01:001:0740, 5121655500:01:003:0741, 5121655500:01:001:0742, 5121655500:01:001:0743.

Після отримання усіх необхідних документів, зокрема проекту землеустрою та витягів з Державного земельного кадастру про земельні ділянки, ОСОБА_7 приблизно на початку травня 2020 року надав їх до Цебриківської селищної ради із підписаною у невстановлений час та місці ОСОБА_4 та іншими 17 особами заявами про передачу земельних ділянок у власність.

Надалі, 12.05.2020 рішенням Цебриківської селищної ради 34 сесії VII скликання № 586-VII затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_4 та іншим (всього 18 особам) для ведення фермерського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Цебриківської ОТГ, розташованих на

території Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області (за межами населеного пункту), від 10.02.2020, розроблений ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ЗЕМЕЛЬНИЙ ЦЕНТР», а також передано дані земельні ділянки у власність вказаним особам згідно додатку 1 до даного рішення, для ведення фермерського господарства.

У подальшому, реалізуючи злочинний умисел, направлений на досягнення злочинного результату, у вигляді реєстрації за підставними особами права власності на 18 земельних ділянок, що на праві комунальної власності належать Цербриківській ОТГ, ОСОБА_7 приблизно в середині травня 2020 року, у невстановленому місці та за невстановлених обставин передав своїй дружині та співорганізатору організованої групи ОСОБА_8 рішення Цебриківської селищної ради 34 сесії VII скликання від 12.05.2020 № 586-VII, 18 витягів з Державного земельного кадастру та відомості з ДЗК для реалізації останньою наступного етапу злочинного плану, пов`язаного із реєстрацією права власності на них у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

ОСОБА_8 у свою чергу, діючи на виконання заздалегідь розробленого плану, за невстановлених слідством обставин приблизно в середині вересня 2020 року звернулась до державного реєстратора речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень Лиманської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_15 , якому з метою реєстрації права власності на вказані земельні ділянки надала завідомо для останньої незаконне рішення Цебриківської селищної ради 34 сесії VII скликання від 12.05.2020 № 586-VII, а також 18 витягів з Державного земельного кадастру та відомості з ДЗК.

У свою чергу, 18.09.2020 у невстановлений час державний реєстратор ОСОБА_15 , перебуваючи в приміщенні будівлі Лиманської районної державної адміністрації Одеської області за адресою: АДРЕСА_4 , не будучи обізнаним про злочинні наміри організованої групи, а також про те, що вказане рішення

Цебриківської селищної ради прийнято на підставі підроблених офіційних документів, прийняв рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) та здійснив державну реєстрацію права власності на зазначені 18 земельних ділянок, у т.ч на земельну ділянку з кадастровим номером 5121655500:01:001:0740 площею 5,15 га, вартістю 224 436,61 грн, за ОСОБА_4 .

Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 358 КК України, тобто у пособництві використання завідомо підробленого документу, за попередньою змовою групою осіб.

Окрім цього, приблизно у січні-лютому 2020 року, більш точний час, місце та спосіб досудовим розслідуванням не встановлені, але не пізніше 04 лютого 2020 року ОСОБА_4 не будучи обізнаною про попередню змову останньої з організованою групою осіб та їх спільний злочинний намір, однак маючи прямий умисел та переслідуючи корисливу мету, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, заздалегідь усвідомлюючи, що до клопотання про передачу особам безоплатно у власність земельних ділянок із земель комунальної власності для ведення фермерського господарства додаються зокрема документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві та розуміючи що такий досвід в неї відсутній, надала ОСОБА_9 копії своїх документів, зокрема паспорту громадянина України та довідки про присвоєння РНОКПП для виготовлення підроблених виписок з трудової книжки з недостовірною інформацією про нібито наявність досвіду роботи у сільському господарстві.

Анкетні відомості з наданих ОСОБА_4 документів були використані приблизно у січні-лютому 2020 року, невстановленими особами у невстановлені місці та час, для виготовлення наступних підроблених офіційних документів, які надавали б право на безоплатне отримання у власність земельних ділянок для здійснення фермерського господарства, а саме:

- виписки з трудової книжки від 10.06.2019 № 10-06/2019-вт, виданої ОСОБА_4 про нібито її стаж роботи на ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» у період з 30.09.2018 по 16.05.2019 на посаді підсобного робітника, підписану невстановленою особою від імені директора

ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» ОСОБА_12 , з наслідуванням підпису останнього, на якій проставлено мокру печатку ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» та виконано на бланку вказаного товариства.

Однак, ОСОБА_4 у зазначений період не обіймала жодну із посад на ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» та досвід роботи у сільському господарстві у останньої взагалі відсутній.

Відповідно до п.п. 2.7. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України 29.07.93 № 58, у разі необхідності власник або уповноважений ним орган видає працівникам на їх прохання завірені виписки з трудових книжок відомостей про роботу.

Надалі, 03.02.2020, перебуваючи у невстановленому місці та у невстановлений час ОСОБА_4 , діючи за вказівкою ОСОБА_9 , розуміючи, що виписка з трудової книжки від 10.06.2019 № 10-06/2019-вт, на її ім`я про нібито її стаж роботи на ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» у період з 30.09.2018 по 16.05.2019 на посаді помічника землевпорядника є підробленим офіційним документом, підписала заяву до Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області разом про те, що вона нібито має досвід роботи у сільському господарстві та володіє необхідними знаннями і вміннями, має намір займатися фермерським господарством, у зв`язку із чим просить надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення фермерського господарства в розмірі земельної частки (паю) площею 5,15 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Цебриківської ОТГ, розташованих на території Цебриківської селищної ради

Великомихайлівського району Одеської області (за межами населеного пункту) додатком до якої була у т.ч. зазначена підроблена виписка з трудової книжки.

Після чого вказану заяву та підроблену виписку з трудової книжки про нібито її стаж роботи на ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» ОСОБА_4 передала ОСОБА_9 , а та в свою чергу ОСОБА_7 з метою оформлення права власності на земельну ділянку для ведення фермерського господарства.

04.02.2020 у невстановлений час заздалегідь знаючи, що вказана виписка з трудової книжки ОСОБА_4 та відповідні виписки інших підібраних підставних осіб є офіційними документами, що містять завідомо недостовірні відомості, тобто є підробленими, а ОСОБА_4 у ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» ніколи не працювала та не має досвіду роботи у сільському господарстві, ОСОБА_7 , маючи прямий умисел, використав їх долучивши в якості додатків до вказаної вище заяви ОСОБА_4 та інших осіб, підписаних невстановленими особами, на ім?я голови Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_13 , з одночасним наданням копій сторінок паспортів громадян України, карток платників податків останніх, графічних матеріалів із позначенням бажаних місць розташування земельних ділянок, знаходячись у службовому кабінеті ОСОБА_13 у Цебриківської селищній раді, розташованої за адресою: АДРЕСА_3 , передав їх особисто ОСОБА_13 , яку зареєстровано у Цебриківській селищній раді Великомихайлівського району Одеської області за № 41 від 04.02.2020.

В подальшому на підставі заяви ОСОБА_4 та доданого до неї вище зазначеного підробленого документу Цебриківською селищною радою Великомихайлівського району Одеської області 07.02.2020 прийнято рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_4 .

Розуміючи, що найважливішу частину злочинного плану виконано, обман виявився дієвим, однак досягнення злочинного результату полягає у реєстрації в ДРРП відомостей про право власності за підставними особами, приблизно на початку лютого 2020 року ОСОБА_7 з метою розроблення проекту землеустрою щодо відведення 18 земельних ділянок через колишнього

юриста Цебриківської селищної ради ОСОБА_14 , якому не було відомо про діяльність організованої групи, підшукав суб`єкта господарювання - ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ЗЕМЕЛЬНИЙ ЦЕНТР».

Після чого, за невстановлених досудовим розслідуванням обставинах 10.02.2020 у невстановлений час ОСОБА_4 продовжуючи діяти за вказівками ОСОБА_9 , у невстановленому у місці підписала заяву до ТОВ «Одеський земельний центр» про розроблення проекту передачі у власність земельної ділянки для ведення фермерського господарства, додавши до заяви підроблений документ - виписку з трудової книжки від 10.06.2019 №10-06/2019-вт, на ім`я ОСОБА_4 про нібито її стаж роботи на ТОВ «ВАССМА - ШИРЯЄВЕ» у період з 30.09.2018 по 16.05.2019 на посаді підсобного робітника.

Після чого вказану заяву та підроблену виписку з трудової книжки ОСОБА_4 передала ОСОБА_16 , а та в свою чергу ОСОБА_7 з метою оформлення права власності на земельну ділянку для ведення фермерського господарства, розробки проекту землеустрою.

За результатами виконання робіт, вказаних у заяві ОСОБА_4 та профінансованих ОСОБА_7 , ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ЗЕМЕЛЬНИЙ ЦЕНТР» 10.02.2020 розроблено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_4 та іншим (всього 18 особам) для ведення фермерського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Цебриківської ОТГ, розташованих на території Цебриківської селищної ради.

У подальшому, ОСОБА_7 приблизно наприкінці квітня 2020 року організував звернення невстановлених слідством осіб із вказаним проектом землеустрою до Відділу у Великомихайлівському районі Міжрайонного управління у Великомихайлівському та Захарівському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, з метою реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі, присвоєння їм кадастрових номерів та отримання витягів з Державного земельного кадастру про земельні ділянки, за результатами чого 24.04.2020 кадастровим реєстратором у Державному земельному кадастрі зареєстровано 18 земельних ділянок площею 5,15 га кожна, а саме: 5121655500:01:001:0724, 5121655500:01:001:0725, 5121655500:01:001:0727, 5121655500:01:001:0728, 5121655500:01:001:0729, 5121655500:01:001:0730, 5121655500:01:001:0731, 5121655500:01:001:0732, 5121655500:01:001:0733, 5121655500:01:001:0734, 5121655500:01:001:0735, 5121655500:01:001:0737, 5121655500:01:001:0738, 5121655500:01:001:0739, 5121655500:01:001:0740, 5121655500:01:003:0741, 5121655500:01:001:0742, 5121655500:01:001:0743.

Після отримання усіх необхідних документів, зокрема проекту землеустрою та витягів з Державного земельного кадастру про земельні ділянки, ОСОБА_7 приблизно на початку травня 2020 року надав їх до Цебриківської селищної ради із підписаною у невстановлений час та місці ОСОБА_4 та іншими 17 особами заявами про передачу земельних ділянок у власність.

Надалі, 12.05.2020 рішенням Цебриківської селищної ради 34 сесії VII скликання № 586-VII затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_4 та іншим (всього 18 особам) для ведення фермерського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Цебриківської ОТГ, розташованих на території Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області (за межами населеного пункту), від 10.02.2020, розроблений ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ЗЕМЕЛЬНИЙ ЦЕНТР», а також передано дані земельні ділянки у власність вказаним особам згідно додатку 1 до даного рішення, для ведення фермерського господарства.

У подальшому, реалізуючи злочинний умисел, направлений на досягнення злочинного результату, у вигляді реєстрації за підставними особами права власності на 18 земельних ділянок, що на праві комунальної власності належать Цербриківській ОТГ, ОСОБА_7 приблизно в середині травня 2020 року, у невстановленому місці та за невстановлених обставин передав своїй дружині та співорганізатору організованої групи ОСОБА_8 рішення Цебриківської селищної ради 34 сесії VII скликання від 12.05.2020 № 586-VII, 18 витягів з Державного земельного кадастру та відомості з ДЗК для реалізації останньою наступного етапу злочинного плану, пов`язаного із реєстрацією права власності на них у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

ОСОБА_8 у свою чергу, діючи на виконання заздалегідь розробленого плану, за невстановлених слідством обставин приблизно в середині вересня 2020 року звернулась до державного реєстратора речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень Лиманської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_15 , якому з метою реєстрації права власності на вказані земельні ділянки надала завідомо для останньої незаконне рішення Цебриківської селищної ради 34 сесії VII скликання від 12.05.2020 № 586-VII, а також 18 витягів з Державного земельного кадастру та відомості з ДЗК.

У свою чергу, 18.09.2020 у невстановлений час державний реєстратор ОСОБА_15 , перебуваючи в приміщенні будівлі Лиманської районної державної адміністрації Одеської області за адресою: АДРЕСА_4 , не будучи обізнаним про злочинні наміри організованої групи, а також про те, що вказане рішення

Цебриківської селищної ради прийнято на підставі підроблених офіційних документів, прийняв рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) та здійснив державну реєстрацію права власності на зазначені 18 земельних ділянок, у т.ч. на земельну ділянку з кадастровим номером 5121655500:01:001:0740 площею 5,15 га, вартістю вартістю 224 436,61 грн., за ОСОБА_4 , котра у свою чергу будучи посібником вчинила усі необхідні дії для реалізації заздалегідь розробленого плану, тим самим стала власником зазначеної земельної ділянки, яка у подальшому оброблювалася організатором ОСОБА_7 місцевими жителями с. Цебрикове з метою отримання ОСОБА_7 та іншими членами організованої групи прибутку.

Надалі, наприкінці лютого 2022 року невстановлений час, перебуваючи у невстановленому місці, діючи за вказівкою ОСОБА_9 , ОСОБА_17 звернулась до державного реєстратора ОСОБА_18 із заявою про передачу зазначеної земельної ділянки до статутного капіталу підконтрольного членам організованої групи, товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ОБЛАСНА АГЕНЦІЯ З ПИТАНЬ САДІВНИЦТВА» код ЄДРПОУ 42756823, (директором та засновником якого є ОСОБА_9 , яка надала генеральні довіреності ОСОБА_7 та ОСОБА_8 ), яка зареєстрована ОСОБА_19 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 22.02.2022.

Проте, у зв`язку із військовою агресією РФ, яка розпочалась 24.02.2022, та подальшим арештом землі в ході досудового розслідування, право власності до зазначеного товариства так і не перейшло.

Вказані незаконні дії ОСОБА_4 , призвели до незаконного вибуття з комунальної власності Цебриківської об`єднаної територіальної громади в особі Цебриківської селищної ради Роздільнянського району Одеської області земельної ділянки з кадастровим номером 5121655500:01:001:0740 площею 5,15 га та заподіяло значну майнову шкоду Цебриківській об`єднаній територіальній громаді в особі Цебриківської селищної ради Роздільнянського району Одеської області у сумі 224 436,61 грн.

Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 190 КК України, тобто пособництві у придбанні права на майно шляхом обману (шахрайстві), вчиненому за попередньою змовою групою осіб, що

завдало значної шкоди потерпілому.

З урахуванням викладеного, за сукупністю умисних дій ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених:

- ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 190 КК України, тобто у пособництві у придбанні права на майно шляхом обману (шахрайстві), вчиненому за попередньою змовою групою осіб, що завдало значної шкоди потерпілому;

- ч. 5 ст. 27 ч. 3 ст. 358 КК України, тобто у пособництві підроблення офіційних документів, які видаються та посвідчуються підприємством, які мать право видавати, посвідчувати такі документи, і які надають права, з метою використання їх іншою особою, вчинене за попередньою змовою групою осіб;

- ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 358 КК України, тобто у пособництві використання завідомо підробленого документу, за попередньою змовою групою осіб.

30.05.2024 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч. 2 ст. 190, ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 358 КК України.

В судовому засіданні слідчий та прокурор подане клопотання підтримали, просили його задовольнити, пославшись на те, що ОСОБА_4 обгрунтовано підозрюється у вчиненні інкримінованих їй кримінальних правопорушень, послались на наявність ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, а саме, те що вона може переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду; впливати на потерпілого та свідків у цьому ж кримінальному провадженні.

На цій підставі, прокурор та слідчий вважали що наявні підстави для застосування найбільш м`якого запобіжного заходу підозрюваній - особисте зобов`язання.

В судовому засіданні підозрювана ОСОБА_4 свою вину в інкримінованих їй кримінальних правопорушеннях не визнала, заперечувала проти задоволення клопотання слідчого.

Зокрема, вважала надуманою оголошену їй підозру, а клопотання слідчого явно не обгрунтованим.

ОСОБА_4 зазначила, що має стійкі соціальні зв`язки, має власну нерухомість, родину, місце реєстрації, є пенсіонеркою.

Захисник- адвокат ОСОБА_6 послався на те, що у своєму клопотанні слідчий просить слідчого суддю фактично застосувати до підозрюваної особи елемент запобіжного заходу, який притаманний домашньому арешту, і не притаманний запобіжному заходу у вигляді особистого зобов`язання.

Тому, вважав, що слідчий, тим самим, істотно порушує право підозрюваного на особисте приватне життя.

Вислухавши думки прокурора, слідчого, підозрюваного, його захисника- адвокат, дослідивши матеріали справи, слідчий суддя дійшов до наступного:

Органами досудового розслідування ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч. 2 ст. 190, ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 358 КК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у вчиненні інкримінованих їй кримінальних правопорушеннь підтверджується:

Заявою ОСОБА_4 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність. Рішенням 29 сесії VIІ скликання Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області з додатком.

Виписка з трудової книжки ОСОБА_4 ; Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Рішенням 34 сесії VII скликання Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області від 12.05.2020 з додатком. Висновком експерта почеркознавчої експертизи №134 від 11.09.2023. Висновком експерта судово-технічної експертизи комп`ютерної техніки та програмного забезпечення №231 від 13.12.2023; Повідомленням про підозру ОСОБА_4 від 30.05.2024, яка підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч. 2 ст. 190, ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 358 КК України; протоколом допиту підозрюваної ОСОБА_4 , яка повідомила про відомі їй обставини вчинення вище вказаних кримінальних правопорушень; іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.

Слідчий суддя вважає не доведеними ризик того, що підозрювана може переховуватись від органів досудового розслідування або суду, оскільки вона має стійкі соціальні зв`язки, має родину, має місце проживання, власне нерухоме майно, є пеніонеркою.

Отже цей ризик не має місце.

Ризик впливу на потерпілого (лих), свідків, на початковому етапі досудового розслідування має місце, оскільки підозрювана шляхом вмовляння та пропозицій може впливати на потерпілого (лих), свідків у цьому кримінальному провадженні.

Слідчий суддя обирає запобіжний захід відповідно до поданого слідчим клопотання, може прийняти рішення про застосування більш м`якого запобіжного заходу, проте не вправі обирати підозрюваному більш суворий запобіжний захід ніж тий, про який просить слідчий за погодженням з прокурором.

Слідчий суддя погоджується із органом досудового розслідування із запропонованим запобіжним заходом, вважає його справедливою реакцією кримінальному правопорушенню.

Такий запобіжний захід є найменш обтяжливим для підозрюваної.

Відповідно до ч. 5 ст. 194 КПК України, слідчий суддя, зобов`язує підозрюваного прибувати за кожною вимогою до суду чи іншого органу державної влади, а також виконувати один або кілька обов`язків, необхідність покладення яких була доведена прокурором.

Водночас слідчий суддя погоджується зі стороною захисту, що вимога покладення на підозрювану обов`язку не відлучатись із місця реєстраційного обліку по суті елементом, який притаманний запобіжному заходу у вигляді домашнього арешту. І тому такий обов`язок не може бути встановлений підозрюваній.

Прокурор в судовому засіданні в цілому з цим погодився.

За таких обставин, слідчий суддя вважає, що клопотання органу досудового розслідування про обрання запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно підозрюваного підлягає задоволенню частково, з покладеннями визначених судом обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України терміном на 58 діб.

Строк запобіжного заходу не може перевищувати строк досудового розслідування.

На підставі наведеного, керуючись вимогами ст.ст. 1-2, 7-29, 131, 132, 176-179, 193, 194, 309, 310 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання т.в.о. заступник начальника СВ ВП № 3 ОРУП № 2 ГУ НП в Одеській області ОСОБА_5 від 30 травня 2024 року, погодженого цього ж дня прокурором Доброславської окружної прокуратури Одеської області, про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання підозрюваній ОСОБА_4 , - задовольнити частково.

Застосувати до підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання на строк 58 діб, а саме до 30.07.2024 року в межах строків досудового розслідування.

Покласти на підозрювану ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 наступні обов`язки:

прибувати за кожною вимогою, у межах даного кримінального провадження до слідчого, прокурора, повідомляти слідчого, прокурора про зміну місця проживання, та/або місця роботи.

Будь-які твердження чи заяви підозрюваного, зроблені під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу, не можуть бути використані на доведення його винуватості у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, або у будь-якому іншому правопорушенні.

Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного було покладено відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.

Ухвала слідчого судді, щодо застосування запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Суддя ОСОБА_1

СудКомінтернівський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення03.06.2024
Оприлюднено11.06.2024
Номер документу119611548
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів

Судовий реєстр по справі —504/2387/24

Ухвала від 03.06.2024

Кримінальне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Барвенко В. К.

Ухвала від 03.06.2024

Кримінальне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Барвенко В. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні