УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
м. Вінниця
10 червня 2024 р. Справа № 120/6664/24
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Маслоід Олена Степанівна, розглянувши матеріали:
за позовом: Виконувача обов`язків керівника Тульчинської окружної прокуратури (вул. Р.Покиньчереди, 14, м. Тульчин, Вінницька обл., 23600)
до: Крижопільської селищної ради Тульчинського району Вінницької області (вул. Героїв України, 59, смт. Крижопіль, Вінницька обл., 24600)
Заболотненського закладу дошкільної освіти (дитячого садка) с. Заболотне (вул. Чоботарська, 25, с. Заболотне, Тульчинський р-н, Вінницька обл., 24631)
про: визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов виконувача обов`язків керівника Тульчинської окружної прокуратури до Крижопільської селищної ради Тульчинського району Вінницької області та Заболотненського закладу дошкільної освіти (дитячого садка) с. Заболотне про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії .
В обґрунтування заявлених позовних вимог виконувач обов`язків керівника Тульчинської окружної прокуратури зазначає, що на території Крижопільської територіальної громади знаходиться захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття №01021, яке розташоване за адресою: вул. Чоботарська, 25, с. Заболотне Тульчинського району Вінницької області. Власником захисної споруди цивільного захисту №01021 є Крижопільська седищна рада, а балансоутримувачем - Заболотненський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) с. Заболотне. Позивач вказує, що зазначена споруда є обмежено готовою до експлуатації. Позивач наголошує, що відповідачами, не зважаючи на збройну агресію російської федерації проти України, протягом тривалого часу не вжито заходів, спрямованих на приведення захисної споруди цивільного захисту №01021 у стан, придатний для використання за призначенням для захисту населення. Наведене стало підставою звернення виконувача обов`язків керівника Тульчинської окружної прокуратури до суду з даним позовом.
Відповідно до ст. 168 КАС України позов пред`являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції.
У відповідності до ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Згідно ч. 1, 2 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст. 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Так, ухвалою суду від 27.05.2024 року позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків позовної заяви.
29.05.2024 року за вх.№31749/24 позивачем надано до суду заяву про усунення недоліків позовної заяви.
Якщо позивач, у відповідності до вимог ч. 3 ст. 169 КАС України, усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду та приймається до розгляду, про що суд постановляє ухвалу в порядку, встановленому ст. 171 цього Кодексу.
На думку суду, реалізуючи свої представницькі повноваження, виконувач обов`язків керівника Тульчинської окружної прокуратури належним чином обґрунтував в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту та передбачені законом підстави для звернення до суду з цією позовною заявою.
Враховуючи вищевикладені обставини, а також те, що позовна заява в цілому відповідає вимогам, встановленим ст. 160, 161 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав для прийняття позовної заяви до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.
Визначаючись з приводу того, за якими правилами позовного провадження здійснюватиметься розгляд адміністративної справи, зважаю на таке.
Позивачем в прохальній частині позовної заяви зазначено "повідомити про день і час розгляду справи", що розцінюється судом як клопотання про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
Визначаючись стосовно поданого клопотання суд виходить із наступного.
Згідно ч. 1, 2 ст. 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
У ч. 6 ст. 12 КАС України передбачено справи, які для цілей цього Кодексу є справами незначної складності.
Оскарження позивачем бездіяльності відповідачів щодо невжиття заходів, спрямованих на приведення споруди цивільного захисту у готовність до використання є справою незначної складності, отже така підлягає розгляду в порядку спрощеного позовного провадження.
Ч. 5, 6 ст. 262 КАС України встановлено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Разом з тим, практика Європейського суду з прав людини з питань гарантій публічного характеру провадження у судових органах в контексті п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, свідчить про те, що публічний розгляд справи може бути виправданим не у кожному випадку (рішення від 8 грудня 1983 року у справі "Axen v. Germany", рішення від 25.04.2002 року "Varela Assalino contre le Portugal"). Так, у випадках, коли мають бути вирішені тільки питання права, то розгляд письмових заяв, на думку Європейського суду з прав людини, є доцільнішим, ніж усні слухання, і розгляд справи на основі письмових доказів є достатнім. Заявник не надав переконливих доказів на користь того, що для забезпечення справедливого судового розгляду після обміну письмовими заявами необхідно було провести також усні слухання.
Суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін: 1) у випадках, визначених ст. 263 цього Кодексу; 2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.
Суд зауважує, що за характером спірних правовідносин, предметом доказування і складом учасників ця справа має ознаки адміністративної справи незначної складності та не потребує заслуховування усних пояснень сторін для прийняття законного і обґрунтованого рішення, а тому суд доходить висновку про відмову у задоволенні клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
За таких обставин, клопотання позивача про розгляд цієї справи з викликом сторін задоволенню не підлягає.
Отже, суд, ознайомившись з матеріалами адміністративної справи вважає, що дана справа є незначної складності, відтак вона підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Підстави для залишення її без руху, без розгляду або для відмови у відкритті провадження на даній стадії судового процесу відсутні.
Керуючись статтями 12, 53, 171, 248, 256, 262 КАС України
УХВАЛИВ:
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом виконувача обов`язків керівника Тульчинської окружної прокуратури до Крижопільської селищної ради Тульчинського району Вінницької області та Заболотненського закладу дошкільної освіти (дитячого садка) с. Заболотне про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Розгляд справи здійснюватиметься в порядку спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.
Запропонувати відповідачам протягом 15-денного строку, з дня отримання даної ухвали, подати відзив на позовну заяву в порядку ст. 261 КАС України. У зазначений строк відповідач має право надіслати суду відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам ст. 162 КАС України, а також докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 162 КАС України одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162 КАС України).
Встановити позивачу строк для подання відповіді на відзив у 3-денний термін, з дня отримання копії відзиву та доданих до нього документів.
Встановити відповідачам 3-денний строк, з дня отримання відповіді на відзив для подання своїх заперечень на дану відповідь із доданням необхідних документів.
Копію даної ухвали надіслати учасникам справи.
Повідомити учасників справи про можливість отримати інформацію по даній справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
У разі невиконання вимог ухвали суду повідомити суд про причини такого невиконання.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Суддя Маслоід Олена Степанівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2024 |
Оприлюднено | 12.06.2024 |
Номер документу | 119620281 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні