Рішення
від 07.06.2024 по справі 140/2546/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 червня 2024 року ЛуцькСправа № 140/2546/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Димарчук Т.М.,

розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до Державної установи "Ковельська виховна колонія" про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, позивач) звернулося з позовом до Державної установи "Ковельська виховна колонія" (далі ДУ "Ковельська виховна колонія", відповідач) про стягнення податкового боргу у розмірі 308776,93 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач є платником загальнодержавних податків та зборів, однак в порушення норм податкового законодавства за останнім рахується податковий борг по земельному податку з юридичних осіб у розмірі 308776,93 грн. Позивачем в установлені законом строки вживались заходи щодо стягнення заборгованості шляхом надіслання податкової вимоги від 04.04.2023 №0000194-1303-0320 однак дані заходи не призвели до погашення податкового боргу відповідачем. Просить стягнути з банківських рахунків ДУ "Ковельська виховна колонія" в дохід бюджету податковий борг в розмірі 308776,93 грн.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 11.03.2024 прийнято дану позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, відповідно до приписів статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідач у відзиві на позов від 08.04.2024 №ВК/92 заперечив заявлені позовні вимоги та зазначив, що функціонування установи забезпечувалося на виділених у постійне користування земельних ділянках, що знаходяться за адресою: м. Ковель, вул. Шевченка, 20, та нерухомого майна (будівель та споруд), які перебувають на балансі колонії, та використовувалися відповідно до їх цільового призначення та розташовані за вказаною адресою.

Утримання земельних ділянок та нерухомого майна, що на них знаходиться, здійснювалося за рахунок виділених коштів з державного бюджету на підставі складених та затверджених на початок поточного року кошторисів фінансування установи. Додаткових та резервних джерел фінансування та можливості отримання додаткового прибутку установ виконання покарань, для оплати будь-яких платежів, не передбачених кошторисом витрат, чинним законодавством не передбачено. На сьогодні, у зв`язку з оптимізацією установи шляхом її консервації, фінансування колонії зведено до мінімуму.

Зважаючи на те, що на 2023 рік не було передбачено асигнувань загального фонду бюджету по КЕКВ 2800 для сплати земельного податку, а також те, що кошти до спеціального фонду не надходили, так як установа є неприбутковою організацією та перебуває в стані оптимізації, установою неодноразово надсилалась інформація про існуючу заборгованість та прохання про додаткове фінансування до вищестоящих органів (Західне міжрегіональне управління з питань виконання кримінальних покарань та Міністерство юстиції України). Звернення залишені без позитивного вирішення, оскільки коштів в державному бюджеті для установ виконання покарань на зазначені цілі не було передбачено.

Разом з тим, з початком введення воєнного стану з 24.02.2022 територія та нерухоме майно державної установи «Ковельська виховна колонія» постійно використовується силами безпеки й оборони України для забезпечення потреб життєдіяльності військової частини та заходів територіальної оборони району. Незважаючи на це за ініціативою відповідача Департаментом з питань виконання покарань Міністерства юстиції України попередньо вирішено, що погашення наявної заборгованості по сплаті земельного податку буде здійснено з вільних залишків коштів, виділених для потреб системи виконання покарань в кінці поточного фінансового року. Зважаючи на неможливість виділення необхідних асигнувань на початку або всередині фінансового періоду (календарного року) відповідач в змозі забезпечити сплату наявної заборгованості орієнтовно в грудні місяці 2024 року. З наведених підстав просить відмовити у задоволенні позову (а.с.26-28).

У відповіді на відзив від 16.04.2024 представник позивача підтримала доводи, викладені в позовній заяві та зазначила, що відповідно до пункту 56.11 статті 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

У відповідача наявний борг з земельного податку з юридичних осіб, який виник в результаті самостійно задекларованих установою зобов`язань у податкових деклараціях з плати за землю, відтак відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України така сума грошового зобов`язання та/або пені є узгодженою і в результаті не сплати набуває статусу податкового боргу. З огляду на вищевикладене, факт несплати відповідачем узгодженої суми грошового зобов`язання є підставою для задоволення позову.

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ДУ "Ковельська виховна колонія" зареєстроване як юридична особа 08.08.2000 та перебуває на обліку як платник податків в ГУ ДПС у Волинській області, має відкриті рахунки в банківських установах, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також довідкою про наявність боргу по платежах до бюджету ДУ "Ковельська виховна колонія" (а.с.3).

Станом на 22.02.2024 за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 308776,93 грн, що підтверджується довідкою контролюючого органу про наявність боргу по платежах до бюджету ДУ "Ковельська виховна колонія" (а.с.3), розрахунком сум податкового боргу ДУ "Ковельська виховна колонія" (а.с.4) та зворотнім боком облікових карток платника податків із земельного податку з юридичних осіб та з податку на прибуток приватних підприємств (а.с.13-16).

Податковий борг по земельному податку з юридичних осіб виник внаслідок несплати відповідачем самостійно задекларованих платежів згідно поданих податкових декларацій з плати за землю:

- на 2022 рік №9028314264 від 14.02.2022 на суму 212844,67 грн, в тому числі по термінах сплати 02.03.2022, 30.03.2022, 03.05.2022, 30.05.2022, 30.06.2022, 01.08.2022, 30.08.2022, 30.09.2022, 31.10.2022, 30.11.2022 30.12.2022 (де щомісячні нарахування становлять 17737,06 грн) та по терміну сплати 30.01.2023 (нарахування становить 17737,01 грн);

Згідно поданої самостійно за 2022 рік уточнюючої податкової декларації№9045881606 від 12.04.2022 платником нараховано до збільшення податкового зобов`язання на суму 21275,30 грн, в тому числі по термінах сплати 12.04.2022, 03.05.2022, 30.05.2022, 30.06.2022, 01.08.2022, 30.08.2022, 30.09.2022, 31.10.2022, 30.11.2022 30.12.2022 (де щомісячні нарахування становлять 1772,93 грн) та по терміну сплати 30.01.2023 (нарахування становить 1773,07 грн);

- на 2023 рік №9015026210 від 06.02.2023 на суму 269237,93 грн, в тому числі по термінах сплати 02.03.2023, 30.03.2023, 01.05.2023, 30.05.2023, 30.06.2023, 31.07.2023, 30.08.2023, 02.10.2023, 30.10.2023, 30.11.2023 02.01.2024 (де щомісячні нарахування становлять 22436,49 грн) та по терміну сплати 30.01.2024 (нарахування становить 22436,54 грн).

Таким чином, загальна заборгованість по земельному податку з юридичних осіб, з урахуванням наявної переплати станом на 01.03.2022 на суму 15322,82 грн та часткової сплати на суму 179258,15 грн, становить 308776,93 грн, яку ГУ ДПС у Волинській області просить стягнути з банківських рахунків ДУ "Ковельська виховна колонія".

Відповідно до пункту 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.

Згідно із пунктом 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 ПК України, передбачено, що платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Сума узгодженого грошового зобов`язання, згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом є податковим боргом.

Згідно із підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Пунктом 59.1 статті 59 ПК України визначено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 59.3 статті 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Згідно з пунктом 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

У відповідності до пункту 59.1 статті 59 ПК України податковим органом ДУ "Ковельська виховна колонія" надсилалась податкова вимога форми Ю від 04.04.2023 №0000194-1303-0320, яка повернулась на адресу податкового органу з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання», що підтверджується рекомендованим поштовим відправленням (а.с.5-6).

Вжиті контролюючим органом заходи не призвели до погашення податкового боргу, доказів добровільної сплати заборгованості відповідачем суду не надано.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пунктів 95.2 - 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Про наявність у ДУ "Ковельська виховна колонія" відкритих рахунків у банках свідчить довідка надана ГУ ДПС у Волинській області (а.с.3).

Таким чином, оскільки за відповідачем рахується податковий борг, а вжиті податковим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги про стягнення з банківських рахунків ДУ "Ковельська виховна колонія" податкового боргу в розмірі 308776,93 грн підлягають до задоволення.

Керуючись статтями 243-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Державної установи "Ковельська виховна колонія" (45008, Волинська область, місто Ковель, вулиця Шевченка, буд. 20, код ЄДРПОУ 08562677) у банках, що обслуговують такого платника податків, в дохід держави податковий борг у розмірі 308776,93 грн (триста вісім тисяч сімсот сімдесят шість гривень 93 копійки).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, встановленого статтею 295 КАС України, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення судового рішення.

Позивач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, буд. 4, код ЄДРПОУ 44106679).

Відповідач: Державна установа "Ковельська виховна колонія" (45008, Волинська область, місто Ковель, вулиця Шевченка, буд. 20, код ЄДРПОУ 08562677).

Головуючий-суддя Т.М. Димарчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2024
Оприлюднено12.06.2024
Номер документу119620451
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —140/2546/24

Ухвала від 30.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 30.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 05.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Рішення від 07.06.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні