Рішення
від 10.06.2024 по справі 420/8981/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8981/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попова В.Ф., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Одеської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Позивач звернувся з позовною заявою до Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Одеської міської ради, в якій просить:

визнати протиправною бездіяльність суб`єкта владних повноважень - Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради та зобов`язати уповноважених осіб Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради виключити ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , із реєстру співзасновників кредитної спілки Одеська обласна кредитна спілка військовослужбовців та працівників силових відомств - СПІВДРУЖНІСТЬ (КОД ЄДРПОУ 26542187).

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що 05.03.2024 року звернувся із заявою до відповідача про виключення із реєстру співзасновників кредитної спілки , оскільки раніше не звертався до реєстраційної служби із заявою про включення до реєстру співзасновників і зазначені дії відбулись всупереч його волі. Відповідач не вчинив жодних реєстраційних дій щодо виключення, а лише листом повідомив по неможливість здійснення таких дій. Просить задовольнити позовні вимоги.

Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Одеської міської ради заперечує проти задоволення позовних вимог і у відзиві зазначило, що реєстру співзасновників кредитної «Одеська обласна кредитна спілка військовослужбовців та працівників силових відомств - СПІВДРУЖНІСТЬ» взагалі не існує. Всі відомості про юридичну особу містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Заявником у розумінні Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" у разі подання документів для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчихдокументів юридичної особи є керівник або уповноважений представник юридичної особи щодо якої вносяться зміни. Позивач не може подавати заяву щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу керівником якої він не є. про що йому було роз`яснено на його звернення. Просять відмовити у задоволенні позовних вимог.

Судом встановлені такі обставини по справі.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 , серед інших, є засновником кредитної спілки Одеська обласна кредитна спілка військовослужбовців та працівників силових відомств - СПІВДРУЖНІСТЬ, «КС СПІВДРУЖНІСТЬ» (КОД ЄДРПОУ 26542187, яка зареєстрована 28.11.2005 р. Керівник юридичної особи ОСОБА_2 (а.с. 12-21)

05.03.2024 року ОСОБА_1 на ім`я Начальника Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Одеської міської ради подав заяву про виключення його протягом доби з реєстру співзасновників «КС СПІВДРУЖНІСТЬ». До цієї заяви позивач додав нотаріально посвідчену заяву до «КС СПІВДРУЖНІСТЬ» про вихід зі складу засновників. (а.с.3-4)

Юридичним департаментом ОМР Управління державної реєстрації надана відповідь на звернення в якій роз`яснено порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу та повідомлено, що у Управління відсутні правові підстави для проведення державної реєстрації змін про які просить позивач. (а.с.6)

Дослідивши позиції сторін викладені у їх заявах по суті, оцінивши надані ними докази та враховуючи приписи діючого законодавства, суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають виходячи з наступного.

Спірні правовідносини врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15 травня 2003 року №755-IV (далі Закон №755-IV), постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 року №209 "Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних, реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану", Порядком реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 №359/5.

Відповідно до ст. 6 ЗУ «Про кредитні спілки» від 14.07.2023 року №3254-ІХ (діє з 01.01.2024р.) кредитна спілка створюється на підставі рішення установчих зборів. Чисельність засновників (членів) кредитної спілки не може бути менше ніж 50 осіб, які відповідно до цього Закону можуть бути членами кредитної спілки та об`єднані хоча б за однією з таких ознак: мають спільне місце роботи чи навчання або належать до однієї професійної спілки, об`єднання професійних спілок, іншої громадської чи релігійної організації або проживають в одному селі, селищі, місті, районі, області.

2. Рішення про створення кредитної спілки оформляється протоколом установчих зборів, який підписують голова та секретар зборів.

3. Невід`ємною частиною протоколу є реєстр осіб, які брали участь в установчих зборах (список засновників). У реєстрі обов`язково зазначаються прізвище, ім`я та по батькові особи, дані її паспорта громадянина України або паспортних документів іноземця, адреса та інші відомості, що підтверджують наявність ознак, зазначених в частині першій цієї статті. Дані про особу засвідчуються її особистим підписом.

4. Установчі збори затверджують статут кредитної спілки, обирають її органи управління, уповноважують осіб для проведення державної реєстрації, вирішують інші питання, пов`язані із створенням кредитної спілки.

Органами управління кредитної спілки відповідно до ст. 13 вказаного закону є загальні збори членів кредитної спілки, спостережна рада, кредитний комітет та правління. Рішенням загальних зборів членів кредитної спілки можуть бути створені й інші органи управління.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 6 Закону №755-IV державний реєстратор під час проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи у результаті відчуження її таким засновником (учасником) на підставі правочину, що не посвідчений нотаріально, обов`язково визначає обсяг цивільної дієздатності фізичних осіб і здійснює перевірку цивільної правоздатності та дієздатності юридичних осіб, перевіряє повноваження представника фізичної або юридичної особи.

Обсяг цивільної правоздатності та дієздатності визначається, а повноваження представника перевіряються щодо засновника (учасника), якому належить частка у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) відповідної юридичної особи, та щодо особи, яка набуває таку частку.

Відповідно до ч. 4 ст. 17 Закону №755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, …

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії; …

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; …

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;…

Статтею 14 Закону №755-IV врегульовано порядок подання документів для державної реєстрації та передбачено, що необхідно також подати документи, що підтверджують повноваження представника якими може бути довіреність, або відомості про повноваження представника що містять в Єдиному державному реєстрі.

Суд повністю погоджується з позицією відповідачів по справі, що для внесення змін про юридичну особу необхідно не тільки подати документи за визначеним переліком, а також необхідно щоб такі документи були подані уповноваженою особою цією юридичної особи.

Такою особою відповідно до витягу з єдиного державного реєстру є керівник юридичної особи «КС СПІВДРУЖНІСТЬ» - ОСОБА_2 .

Таким чином, приписами Закону №755-IV не передбачено право засновника особисто подавати заяву про внесення змін до відомостей про юридичну особу, якщо він не є уповноваженою особою.

Як встановлено судом, позивач разом із зверненням до відповідача надав нотаріальну посвідчену заяву до «КС СПІВДРУЖНІСТЬ» про вихід зі складу учасників спілки, що не є достатнім для внесення змін про юридичну особу як з вищенаведених підстав, так і враховуючи те, що така заява органом управління юридичної особи не розглянута і рішення по ній не прийняте у відповідності до Закону №3254-ІХ.

Таким чином, суд приходить до висновку, що Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Одеської міської ради розглядаючи заяву ОСОБА_1 діяло в межах своїх повноважень та у спосіб передбачений законом, надало обґрунтовану та повну відповідь на його заяву та правомірно відмовило у її задоволенні.

Щодо заяви позивача про залишення відзиву відповідача без розгляду у зв`язку пропущенням строку його надання суд зазначає, що сам відзив не є доказом у справі, а лише відображає позицію сторони викладену письмово.

У цій справі відзив практично повністю відображає позицію відповідача, що викладена у відповіді на заяву ОСОБА_1 , щодо відмови у внесенні до реєстру змін про юридичну особу, яка надана суду самим позивачем разом з позовною заявою. (а.с. 4)

Крім того, надання відзиву з пропущенням встановленого строку чи ненадання його взагалі не є безумовною підставою для задоволенням позову та не звільняє суд від всебічного, повного та об`єктивного розгляду всіх обставин справи в сукупності керуючись законом.

Суд зазначає, що у відповідності до ч. 1. ст. 77 КАС України позивачем не доведені ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.

В той же час, відповідач надав суду належні та допустимі докази, виклав правові обґрунтування правомірності прийнятого рішення, яке на думку суду відповідає вимогам зазначеним у ч. 2 ст. 2 КАС України.

У підсумку, з урахуванням вищезазначеного, у сукупності суд дійшов висновку про наявність підстав для відмови у задоволенні позову.

Керуючись ст. 242- 246 КАС України, суд

вирішив:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Одеської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Попов В.Ф.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2024
Оприлюднено12.06.2024
Номер документу119623055
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —420/8981/24

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 10.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні