ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2010 р. о 13 год. 30 х в. Справа № 2-а-4256/10/0270
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі Головуючого судді Сторчака Володимира Юрійовича, суд дів Чудак Олесі Миколаївни, В оробйової Інни Анатоліївни, розглянувши в порядку письмо вого провадження матеріали справи
за позовом: суб"єкта вибо рчого процесу - кандидата на п осаду Барського міського гол ови Вінницької області ОСО БА_1
до: Барської міської ви борчої комісії Барського рай ону Вінницької області
про: визнання протиправ ним та скасування рішення
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружного адміністративного суду наді йшов позов кандидата на поса ду Барського міського голови Вінницької області ОСОБА_1 ( надалі - позивач) до Барсь кої міської виборчої комісії Вінницької області (надалі - відповідач) про визнання про типравним та скасування ріше ння №1 від 22.10.2010 року «Про поруше ння виготовлення і порядку р озміщення друкованих інформ аційних матеріалів».
Позовні вимоги мотивован о тим, що відповідачем неправ омірно прийнято рішення №1 ві д 22.10.2010 року яким, за порушення п орядку виготовлення і розміщ ення друкованих інформаційн их та агітаційних матеріалів оголошено попередження канд идату на посаду Барського мі ського голови ОСОБА_1; зве рнуто увагу кандидата на пос аду Барського міського голов и ОСОБА_1 на те, що в разі по вторного порушення вимог Зак ону щодо порядку виготовленн я та розміщення друкованих т а інформаційних та агітаційн их матеріалів, Барська міськ а виборча комісія має право с касувати своє рішення про ре єстрацію ОСОБА_1 як кандид ата на посаду Барського місь кого голови; зобов'язано канд идата на посаду Барського мі ського голови ОСОБА_1 знят и бігборди та вилучити всі аг ітаційні матеріали на терито рії м. Бар протягом 25.10.2010 року.
Як зазначено в позові, відпо відач прийняв оскаржуване рі шення мотивуючи тим, що позив ач не відкривши у встановлен ому порядку рахунок власного виборчого фонду у визначені й виборчою комісією установі банку, виготовив та розмісти в друковані та агітаційні ма теріали на території міста Б ар, що є порушенням вимог чинн ого законодавства.
Позивач вважає рішення №1 ві д 22.10.2010 року неправомірним, оскі льки ним в повній мірі дотрим ано вимоги Закону України «П ро вибори депутатів Верховно ї Ради Автономної Респуб ліки Крим, місцевих рад та сіл ьських, селищних, міських гол ів», а висновок Барської місь кої виборчої комісії про виг отовлення та розміщення друк ованих та агітаційних матері алів без оплати їх з власного виборчого фонду є помилкови м, оскільки Барською районно ю організацією «Народна парт ія», кандидатом в депутати ві д якої зареєстрований ОСОБ А_1 в багатомандатному вибо рчому окрузі, а також кандида том на посаду Барського місь кого голови, відповідно до чи нного законодавства було укл адено договір з ФОП ОСОБА_2 на виготовлення банерів. На в иконання вказаного договору ФОП ОСОБА_2 виготовив рек ламні банери, які були вивіша ні по вулиці Соборна та по вул иці Р. Люксембург за кошти виб орчого фонду суб'єкта виборч ого процесу, що підтверджуєт ься договором від 12 жовтня 2010 р оку.
Позивач та його представни к в судове засідання 28.10.2010 року не з"явились, надавши заяву пр о розгляд справи без їх участ і. Слід зауважити, що в судовом у засіданні, яке відбулось 27.10.2 010 року, представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити їх в повному обсязі.
Заява позивача судом прийм ається як така що не суперечи ть чинному законодавству та відповідає матеріалам справ и.
Відповідач уповноваженого представника в судове засід ання не направив, не повідоми в суд про причини неявки, хоча про дату час та місце розгляд у справи був повідомлений на лежним чином. Зокрема, в матер іалах справи міститься розпи ска, підписана секретарем Ба рської міської виборчої комі сії Громовою Л.В. відповід но до якої відповідача повід омлено про судове засідання 28.10.2010 року.
Частиною 11 статті 172 КАС Укра їни встановлено, що суд виріш ує адміністративні справи, визначені цією статтею, у д воденний строк після надхо дження позовної заяви.
Відповідно до ч.12 ст.172 КАС Укр аїни неприбуття у судове зас ідання осіб, які були належ ним чином повідомлені, не пер ешкоджає судовому розгляду.
Частиною 6 статті 128 КАС Укр аїни передбачено, що якщо нем ає перешкод для розгляду с прави у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беру ть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судовог о розгляду, суд має право ро зглянути справу у письмово му провадженні у разі відс утності потреби заслухати с відка чи експерта.
Беручи до уваги те, що позив ач скористався власним право м, передбаченим ч. 4 ст. 122 КАС Укр аїни та клопотав про розгляд справи за його відсутності, а відповідач не направив упов новаженого представника в су дове засідання без поважних причин, судовий розгляд спра ви в такому разі здійснено в п орядку письмового проваджен ня, за наявними у справі доказ ами.
Дослідивши матеріали адм іністративної справи, оцінив ши докази в їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.
ОСОБА_1, зареєстрований к андидатом у депутати до Барс ької міської ради по багатом андатному виборчому округу, про що Барською міською вибо рчою комісією видано посвідч ення № НОМЕР_1 від 07.10.2010 року.
На підставі протоколу засі дання Барської міської вибор чої комісії Барського району Вінницької області №9 від 22.10.2010 року, прийнято рішення №1 від 22.10.2010 року «Про порушення вигот овлення і порядку розміщення друкованих інформаційних ма теріалів», яким:
- за порушення порядку вигот овлення і розміщення друкова них інформаційних та агітаці йних матеріалів оголошено по передження кандидату на поса ду Барського міського голови ОСОБА_1;
- звернуто увагу кандидата н а посаду Барського міського голови ОСОБА_1 на те, що в ра зі повторного порушення вимо г Закону щодо порядку вигото влення та розміщення друкова них та інформаційних та агіт аційних матеріалів, Барська міська виборча комісія має п раво скасувати своє рішення про реєстрацію ОСОБА_1, як кандидата на посаду Барсько го міського голови;
- зобов'язано кандидата на п осаду Барського міського гол ови ОСОБА_1 зняти бігборди та вилучити всі агітаційні м атеріали на території м. Бар, п ротягом 25.10.2010 року.
Рішення №1 від 22.10.2010 року прий нято відповідачем на підстав і ч. 7 ст. 49 Закону України «Про в ибори депутатів Верховної Ради Автономної Республік и Крим, місцевих рад та сільсь ких, селищних, міських голів» , з огляду на те, що позивач не в ідкривши у встановленому пор ядку рахунок власного виборч ого фонду у визначеній вибор чою комісією установі банку, виготовив та розмістив друк овані та агітаційні матеріал и на території міста Бар.
Даючи правову оцінку діям в ідповідача при винесенні оск аржуваного рішення суд в пер шу чергу звертає увагу на те, щ о останній повинен діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Так, основні засади, організ ацію і порядок проведення ви борів депутатів Верховної Ради Автономної Республік и Крим, обласних, районних, міс ьких, районних у містах, сільс ьких, селищних рад (далі - депу тати) та сільських, селищних, м іських голів визначає Закон України "Про вибори депутаті в Верховної Ради Автоном ної Республіки Крим, місцеви х рад та сільських, селищних, м іських голів" ( далі - Закон).
Відповідно до ч. 2 ст. 47 Закону місцева організація партії, кандидати у депутати в одном андатному, одномандатному ма жоритарному виборчому окруз і, кандидати на посаду сільсь кого, селищного, міського гол ови мають право розпочати св ою передвиборну агітацію з д ня, наступного за днем прийня ття відповідною територіаль ною виборчою комісією рішенн я про реєстрацію кандидатів у депутати, кандидатів на пос аду сільського, селищного, мі ського голови.
Згідно ч. 6 ст. 47 цього ж Закону передвиборна агітація здійс нюється за рахунок і в межах к оштів відповідного місцевог о бюджету, отриманих як цільо ва субвенція з Державного бю джету України, та коштів влас них виборчих фондів кандидат ів , місцевих організацій пар тій, які висунули кандидатів у депутати в багатомандатно му виборчому окрузі. Викорис тання для передвиборної агіт ації коштів з інших джерел за бороняється.
У відповідності до ч. 2 ст. 60 за значеного Закону місцева орг анізація партії, кандидати в депутати від якої зареєстро вані в багатомандатному вибо рчому окрузі, кандидати у деп утати в одномандатних, одном андатних мажоритарних вибор чих округах, кандидати на пос аду сільського, селищного, мі ського голови для фінансуван ня своєї передвиборної агіта ції можуть утворювати власни й виборчий фонд, що формуєтьс я в порядку, визначеному ст. 64 ц ього ж Закону.
Згідно ч. 1 ст. 62 вищевказано го Закону місцева організаці я партії, кандидати в депутат и від якої зареєстровані в ба гатомандатних виборчих окру гах, кандидат у депутати в одн омандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окр узі, кандидат на посаду сільс ького, селищного, міського го лови можуть відкрити рахунок власного виборчого фонду не пізніше як за 18 днів до дня міс цевих виборів. Підставою для відкриття рахунку виборчого фонду є копія рішення терито ріальної виборчої комісії пр о реєстрацію кандидатів у де путати, включених до виборчо го списку від місцевої орган ізації партії, кандидата в де путати відповідно в одноманд атному, одномандатному мажор итарному виборчому окрузі, к андидата на посаду сільськог о, селищного, міського голови .
Рахунок виборчого фонду в ідкривається в установі банк у України, яка визначається т ериторіальною виборчою комі сією, за місцезнаходженням в ідповідної виборчої комісії . Місцева організація партії , кандидат у депутати, кандида т на посаду сільського, селищ ного, міського голови мають п раво відкрити лише один раху нок, виключно в національній валюті (ч. 3 ст. 62 Закону про вибо ри). Установа банку не пізніше наступного робочого дня з дн я відкриття рахунку виборчог о фонду повідомляє територіа льну виборчу комісію про від криття рахунку та його рекві зити.
Відповідно до ч. 7 ст. 49 Закону місцеві організації партій, кандидати у депутати від яки х зареєстровані в багатоманд атних виборчих округах, канд идати у депутати в одноманда тному, одномандатному мажори тарному виборчому окрузі, ка ндидати на посаду сільського , селищного, міського голови з а рахунок і в межах коштів вла сних виборчих фондів можуть виготовляти плакати, листівк и, буклети, інші друковані агі таційні матеріали.
Судом встановлено, що відпо відно до довідки №08.7.0.0.0/101014100924 від 14.10.2010 року ( а.с.17) та повідомлення від 13.10.2010 року № 20/7-3839 ( а.с.18) Вінниць кої філії Приватбанку, поточ ний рахунок виборчого фонду Барської районної організац ії «Народна партія»№ 26426057000492 від критий у відділенні Вінницьк ої філії ПАТ КБ «Приватбанк» , МФО 302689, ЄДРПОУ 33553451.
12.10.2010 року між фізичною особ ою-підприємцем ОСОБА_2 та Барською районною організац ією «Народна партія»укладен о договір, відповідно до яког о ФОП ОСОБА_2 на замовленн я Барської районної організа ції «Народна партія»виготов ило два банери, вартість яких , згідно наданого Барській ра йонній організації «Народна партія» рахунку №27 від 12.10.2010 р. с тановить 3000,00 грн. Вказані бане ри були вивішані по вулиці Со борна та по вулиці Р. Люксембу рг в м. Бар, Вінницької області .
Згідно п. 3.2. договору від 12.1 0.2010 року Барська районна орган ізація «Народна партія»прий няла на себе зобов'язання спл атити кошти за виготовлення рекламних банерів ФОП ОСОБ А_2 протягом десяти днів з дн я підписання акту виконаних робіт.
14.10.2010 року сторонами вищевк азаного договору підписано а кт здачі-приймання робіт.
Згідно меморіального ор деру №4 від 22.10. 2010 р. Барська район на організація «Народна парт ія»зі свого поточного рахунк у виборчого фонду сплатила н а рахунок ФОП ОСОБА_2 3000 грн . 00 коп. із призначенням платеж у «за виготовлення друковани х матеріалів».
В матеріалах справи містит ься фотокопія агітаційного банера оглянувши який, суд пр ийшов до висновку, що на ньому міститься передвиборна агіт аційна інформація стосовно Б арської районної організаці ї «Народна партія», а ОСОБА _1, фотографія якого розміще на на агітаційному банері, ви ступає представником даної п артії.
Таким чином, суд вважає, що в исновок Барської міської виб орчої комісії про виготовлен ня та розміщення друкованих та агітаційних матеріалів бе з оплати їх з власного виборч ого фонду є помилковим, оскіл ьки позивач на розміщених у м . Бар агітаційних банерах пре дставляє Барську районну орг анізацію «Народна партія», к андидатом в депутати від яко ї він зареєстрований в багат омандатному виборчому окруз і. Іншими словами, на агітацій ному банері йдеться саме про партію, а не конкретного канд идата.
Також слід зазначити, що пов новаження міських виборчих комісій визначені ч. 5 ст. 25 цьо го Закону України «Про вибор и депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Кри м, місцевих рад та сільських, с елищних, міських голів». Зокр ема, пунктом 14 частини 5 зазна ченої правової норми встанов лено, що міська, районна в міс ті територіальна виборча ком ісія здійснює контроль за до триманням установленого цим Законом порядку проведення передвиборної агітації. Прот е, нормами чинного законодав ства України не визначено, у я кій формі виборча комісія ма є здійснювати свої повноваже ння щодо контролю за дотрима нням установленого законом п орядку проведення передвибо рної агітації.
Разом з тим, Порядком веде ння діловодства у виборчих к омісіях та комісіях з рефере ндумів, затвердженим постано вою Центральної виборчої ком ісії від 15.09.2010 р. № 350. встановлено , що при реєстрації та розгляд і документів, заяв і скарг, що надходять до комісії, комісі я керується законами України «Про вибори Президента Укра їни», «Про вибори народних де путатів України», «Про вибор и депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Кри м, місцевих рад та сільських, с елищних, міських голів», «Про всеукраїнський та місцеві р еферендуми», «Про звернення громадян», іншими актами зак онодавства України, постанов ами Центральної виборчої ком ісії та цим Порядком (п. 5.1). Згід но з п. 5.3 цього Порядку заява мо же бути усною, викладеною гро мадянином і записаною голово ю, заступником голови, секрет арем або членом комісії на ос обистому прийомі, чи письмов ою, надісланою поштою або пер еданою до комісії особисто ч и через уповноважену особу, я кщо її повноваження оформлен о відповідно до законодавств а України.
Барською міською виборч ою комісією не надано доказі в щодо підстав (заява, повідом лення чи скарга), що зумовили р озгляд питання про зняття аг ітаційних «бігбордів»канди дата на посаду Барського міс ького голови ОСОБА_1 та ог олошення кандидату на посаду міського голови попередженн я на засіданні комісії.
Крім того, оскаржуване ріше ння оформлене з порушенням п орядку ведення діловодства у виборчих комісіях.
Розділом 2 Порядку ведення д іловодства у виборчих комісі ях та комісіях з референдумі в, затвердженого Постановою Центральної виборчої комісі ї від 15.09.2010 № 350, визначено процед уру підготовки та оформлення документів для засідання ко місії. Відповідно до частини 2.2. Порядку № 350 рішення комісії приймається, як правило, у фор мі постанови, що оформляєтьс я відповідно до пункту 2.9 та ро зділу 4 цього Порядку. Частино ю 2.9. Порядку № 350 визначено, що пр оект рішення комісії повинен відповідати законодавству У країни та прийматися в межах повноважень комісії.
Зокрема, рішення комісії п овинно містити: найменування комісії; найменування рішен ня; дату та місце прийняття; порядковий номер; мотиву вальну частину; резолютивну частину.
Мотивувальна частина ріше ння повинна містити посиланн я на обставини, що зумовили ро згляд питання на засіданні к омісії, посилання на положен ня нормативно-правових актів або рішення (положення рішен ь) Центральної виборчої комі сії чи відповідної виборчої комісії або судові рішення, я кими керувалася комісія при прийнятті рішення.
Резолютивна частина пови нна містити відповідне рішен ня комісії, викладене у формі висновку, із зазначенням зав дань і заходів, спрямованих н а реалізацію повноважень ком ісії з питання, що розглядаєт ься. У разі потреби резолютив на частина може містити вказ івки на необхідність доведен ня змісту рішення до суб'єкті в, на яких поширюється дія ріш ення, виконавців, осіб, на яких покладається контроль за ви конанням документа, а також с троки його виконання та дода тки.
Резолютивна частина рі шення складається з пронумер ованих пунктів та підпунктів .
Проте, всупереч вищевка заним вимогам, найменування рішення не відображає її осн овний зміст щодо оголошення попередження позивачу; в мот ивувальній частині відсутні посилання на обставини, що зу мовили розгляд питання на за сіданні комісії; в резолютив ній чистині рішення відповід ачем обрано невірний спосіб захисту прав суб'єктів вибор чого процесу.
Частиною 2 статті 19 Конститу ції України встановлено, що о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.
Виходячи з вище викладеног о та враховуючи норми ч. 3 ст. 2 КАС України, в силу якої, у сп равах щодо оскарження рішень , дій чи бездіяльності суб' є ктів владних повноважень адм іністративні суди перевіряю ть, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано; обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що рішення Барської міс ької виборчої комісії №1 від 22 .10.2010 року яким за порушення пор ядку виготовлення і розміщен ня друкованих інформаційних та агітаційних матеріалів о голошено попередження канди дату на посаду Барського міс ького голови ОСОБА_1; звер нуто увагу кандидата на поса ду Барського міського голови ОСОБА_1 на те, що в разі пов торного порушення вимог Зако ну щодо порядку виготовлення та розміщення друкованих та інформаційних та агітаційни х матеріалів, Барська міська виборча комісія має право ск асувати своє рішення про реє страцію ОСОБА_1, як кандид ата на посаду Барського місь кого голови; зобов'язано канд идата на посаду Барського мі ського голови ОСОБА_1 знят и бігборди та вилучити всі аг ітаційні матеріали на терито рії м. Бар, протягом 25.10.2010 року пр ийнято неправомірно, без вра хування всіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення, необґрунтовано, не доб росовісно, не на підставі, і не у спосіб, передбачений Конст итуцією та законами України, а тому є неправомірним і під лягає скасуванню.
Відповідно до ч.8 ст. 90 Закон у України "Про вибори депутат ів Верховної Ради Автоно мної Республіки Крим, місцев их рад та сільських, селищних , міських голів" встановлено, щ о виборча комісія не може при йняти рішення, яке по суті по вторює рішення, визнане судо м протиправним, крім випадку , коли рішення було скасовано з формальних підстав.
Згідно положень ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення прийняте на користь сторони , яка не є суб'єктом владних по вноважень, суд присуджує всі здійсненні нею документальн о підтверджені судові витрат и з Державного бюджету Украї ни (або відповідного місцево го бюджету, якщо іншою сторон ою був орган місцевого самов рядування, його посадова чи с лужбова особа).
На підставі викладеного , керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 158, 162, 163, 167, 172, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та с касувати рішення Барської мі ської виборчої комісії Барсь кого району Вінницької облас ті №1 від 22.10.2010 року.
3. Стягнути з Державного бю джету України на користь кан дидата на посаду Барського м іського голови Вінницької об ласті ОСОБА_1 документаль но підтверджений розмір судо вих витрат, відповідно до зад оволених позовних вимог в ро змірі 3,40 грн..
Відповідно до ч.5 ст. 177 КА С України, судові рішення за н аслідками розгляду справ, ви значених статтями 172-175 цього Ко дексу, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дв оденний строк з дня їх прогол ошення, а судові рішення, ухв алені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години д о початку голосування.
Головуючий Суддя Сторчак Володимир Ю рійович
Судді Чудак Олеся Мико лаївна
Воробйова Інна А натоліївна
28.10.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2010 |
Оприлюднено | 03.11.2010 |
Номер документу | 11963434 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сторчак Володимир Юрійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сторчак Володимир Юрійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сторчак Володимир Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні