Ухвала
від 11.06.2024 по справі 367/5447/24
ІРПІНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 367/5447/24

Провадження №1-кс/367/734/2024

УХВАЛА

Іменем України

11червня 2024року Ірпінський міський суд Київської області у складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Ірпені клопотання прокурора Бучанської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024116040000047 від 02.02.2024 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України,-

в с т а н о в и в :

До Ірпінського міського суду Київської області надійшло клопотання, в якому прокурор Бучанської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 просить надати слідчим групи слідчих слідчого відділення відділу поліції №2 Бучанського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , а також прокурорам групи прокурорів, які здійснюють процесуальне керівництво досудовим розслідування у кримінальному провадженні № 12024116040000047: ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_3 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 тимчасовий доступ до документів із наданням можливості вилучення їх копій, а саме сканованих копій документації із землеустрою та оцінки земель (у форматі PDF), засвідчених за допомогою кваліфікованого електронного підпису на земельні ділянки 3210945900:01:096:0006, 3210945900:01:005:0012, 3210945900:01:024:0029, 3210945900:01:005:3002, 3210945900:01:005:3003, 3210945900:01:024:5031, 3210945900:01:024:6348, 3210945900:01:024:6349, 3210945900:01:005:0027, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Обґрунтовуючи клопотання, прокурор Бучанської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 вказав, що ІНФОРМАЦІЯ_2 здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024116040000047 від 02.02.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням досліджуються обставини зловживання службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 , у період 2021-2022 років (точний час не встановлено), своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, в інтересах третіх осіб, шляхом прийняття рішення про можливість відведення у власність земельних ділянок на території сел. Гостомель за рахунок земель санітарно-захисної зони об`єкту залізничного транспорту, охоронної зони об`єкту електромережі, рекреаційної зони та зони транспортної інфраструктури внаслідок чого завдано істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам.

У ході здійснення досудового розслідування встановлено, що Рішеннями сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 надано дозволи на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність на території сел. Гостомель, в подальшому інженером-землевпорядником виготовлено відповідні проекти землеустрою, якими сформовано земельні ділянки з кадастровими номерами 3210945900:01:096:0006, 3210945900:01:005:0012, 3210945900:01:024:0029, 3210945900:01:005:3002, 3210945900:01:005:3003, 3210945900:01:024:5031, 3210945900:01:024:6348, 3210945900:01:024:6349, 3210945900:01:005:0027, у яких можливо наявне порушення вимог законодавства України в частинах визначення у проектній документації та зазначення у відомостях про земельні ділянки цільового призначення земельних ділянок при врахуванні функціонального призначення території, які визначені затвердженою містобудівною документацією сел. Гостомель.

Свідок ОСОБА_13 начальник ІНФОРМАЦІЯ_5 підтвердив зазначені обставини, та зазначив, що земельна ділянка із кадастровим номером 3210945900:01:096:0006 (площею 1.1541 га) перебуває у приватній власності громадянина ОСОБА_14 з 23.06.2022 року, цільове призначення вказаної земельної ділянки: для ведення особистого селянського господарства (код 01.03), розробником документації за даними Державного земельного кадастру є: сертифікований інженер-землевпорядник ОСОБА_15 , місце роботи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ). Земельна ділянка сформована з порушенням вимог мостобудівної документації місцевого рівня (плану зонування території та генерального плану селища Гостомель) затвердженого рішенням ІНФОРМАЦІЯ_7 №469-26-VII від 07.09.2017 року «Про затвердження корегування до генерального плану селища Гостомель та плану зонування території селища Гостомель». Згідно плану зонування території селища Гостомель земельна ділянка розташована в межах рекреаційної зони, що містить порушення вимог ч. 4 ст. 20 Земельного кодексу України та ч.3 ст.24 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», в яких зазначено що: встановлення цільового призначення земельної ділянки відбувається з урахуванням функціональних зон (які зазначені у містобудівній документації місцевого рівня а саме: Генеральний план та план зонування територій). В порушення зазначених нормативно-правових актів та Законів України ОСОБА_15 , яким не враховано співвідношення цільового призначення та видів функціонального призначення територій в рамках підготовки проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та інших управлінських рішень посадових осіб, виданих документів, що в цілому призвело до незаконного переходу прав власності із земель комунальної власності, в приватну власність на користь фізичної особи.

Цільове призначення земельної ділянки 3210945900:01:096:0006 містить невідповідність класифікатору видів функціонального призначення територій та їх співвідношення з видами цільового призначення земельних ділянок відповідно до додатку 60 порядку ведення земельного кадастру (постанова КМУ від 17.10.2012 №1051).

Крім того, за даними Державного земельного кадастру на вказану земельну ділянку не встановлено обмежень щодо її використання, при цьому містобудівною документацією визначено планувальні обмеження, а саме: санітарно-захисна зону об`єкту залізничного транспорту та охоронна зона об`єкту електромережі.

Земельна ділянка із кадастровим номером 3210945900:01:005:0012 (площа 0.12 га) перебуває у приватній власності громадянина ОСОБА_16 . Цільове призначення вказаної земельної ділянки - для індивідуального садівництва, код 01.05. Розробником документації за даними Державного земельного кадастру є Ірпінський міжрайонний відділ ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 ». Земельна ділянка сформована з порушенням вимог мостобудівної документації місцевого рівня (плану зонування території та генерального плану селища Гостомель) затвердженого рішенням ІНФОРМАЦІЯ_7 №469-26-VII від 07.09.2017 року «Про затвердження корегування до генерального плану селища Гостомель та плану зонування території селища Гостомель». Згідно плану зонування території селища Гостомель земельна ділянка розташована в межах рекреаційної зони та зони транспортної інфраструктури. Містить порушення вимог ч. 4 ст. 20 Земельного кодексу України та ч.3 ст.24 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» в яких зазначено що: встановлення цільового призначення земельної ділянки відбувається з урахуванням функціональних зон (які зазначені у містобудівній документації місцевого рівня а саме: Генеральний план та план зонування територій).

Сертифікований інженер-землевпорядник в порушення зазначених нормативно-правових актів та Законів України, яким не враховано співвідношення цільового призначення та видів функціонального призначення територій в рамках підготовки проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, та інших управлінських рішень посадових осіб, виданих документів, що в цілому призвело до незаконного переходу прав власності із земель комунальної власності, в приватну власність на користь фізичної особи.

Цільове призначення земельної ділянки 3210945900:01:005:0012, містить невідповідність класифікатору видів функціонального призначення територій та їх співвідношення з видами цільового призначення земельних ділянок відповідно до додатку 60 порядку ведення земельного кадастру (постанова КМУ від 17.10.2012 №1051).

А також, при формуванні даної земельної ділянки не враховано червоні лінії.

Відповідно до пункту 14 ч. 1 ст. 1 ЗУ « Про регулювання містобудівної діяльності», ст. 18 ЗУ «про автомобільні дороги» та пункту а ч. 4 ст. 83 «Земельного кодексу України», червоні лінії це визначені в містобудівні документації щодо пунктів геодезичної мережі межі існуючих та проектованих вулиць, доріг, майданів, які розділяють території забудови та території іншого призначення.

Межі вулиці за її шириною визначаються «Червоними лініями». Розташування будь-яких об`єктів, будівель, споруд або їх частин в межах червоних ліні забороняється.

До земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність належать, зокрема, землі загального користування населених пунктів (майданів, вулиці, проїзди, шляхи тощо).

Земельні ділянки із кадастровими номерами 3210945900:01:005:3002, 3210945900:01:005:3003 від 01.02.2024 об`єднані в земельну ділянку з кадастровим номером 3210945900:01:005:0027, цільове призначення: для будівництва індивідуальних гаражів, код 02.05, площа 0.006 га, перебуває у власності гр. ОСОБА_17 . Технічна документація щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, розроблена інженером землевпорядником ОСОБА_18 , місце роботи: КП « ІНФОРМАЦІЯ_9 ». Земельні ділянки …3002 та …3003 сформована з порушенням вимог мостобудівної документації місцевого рівня (плану зонування території та генерального плану селища Гостомель) затвердженого рішенням ІНФОРМАЦІЯ_7 №469-26-VII від 07.09.2017 року «Про затвердження корегування до генерального плану селища Гостомель та плану зонування території селища Гостомель». Згідно плану зонування території селища Гостомель земельна ділянка розташована в межах зони транспортної інфраструктури ТР-2 (зона територій вулиць, майданів (в межах червоних ліній), доріг). Відповідно до пункту 14 ч. 1 ст. 1 ЗУ « Про регулювання містобудівної діяльності» ст. 18 ЗУ «Про автомобільні дороги» та пункту «а» ч. 4 ст. 83 Земельного кодексу України, червоні лінії це визначені в містобудівні документації щодо пунктів геодезичної мережі, межі існуючих та проектованих вулиць, доріг, майданів, які розділяють території забудови та території іншого призначення.

Межі вулиці за її шириною визначаються «Червоними лініями». Розташування будь-яких об`єктів, будівель, споруд або їх частин в межах червоних ліні забороняється.

До земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність належать зокрема землі загального користування населених пунктів (майданів, вулиці, проїзди, шляхи тощо).

Земельна ділянка із кадастровим номером 3210945900:01:024:0029 (площа 0.02 га) цільове призначення: для індивідуального садівництва, код 01.05. Власник: ОСОБА_19 . Розробником документації за даними Державного земельного кадастру є: сертифікований-інженер землевпорядник ОСОБА_15 , місце роботи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ). Земельна ділянка сформована з порушенням вимог мостобудівної документації місцевого рівня (плану зонування території та генерального плану селища Гостомель) затвердженого рішенням ІНФОРМАЦІЯ_7 №469-26-VII від 07.09.2017 року «Про затвердження корегування до генерального плану селища Гостомель та плану зонування території селища Гостомель». Згідно плану зонування території селища Гостомель земельна ділянка розташована в межах зони рекреації та частково в зоні транспортної інфраструктури ТР-2.

Відповідно до пункту 14 ч. 1 ст. 1 ЗУ « Про регулювання містобудівної діяльності» ст. 18 ЗУ «Про автомобільні дороги» та пункту «а» ч. 4 ст. 83 Земельного кодексу України, червоні лінії це визначені в містобудівні документації щодо пунктів геодезичної мережі, межі існуючих та проектованих вулиць, доріг, майданів, які розділяють території забудови та території іншого призначення.

Межі вулиці за її шириною визначаються «Червоними лініями». Розташування будь-яких об`єктів, будівель, споруд або їх частин в межах червоних ліні забороняється.

До земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність належать зокрема землі загального користування населених пунктів (майданів, вулиці, проїзди, шляхи тощо).

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 20 Земельного кодексу України та ч.3 ст.24 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», встановлення цільового призначення земельної ділянки відбувається з урахуванням функціональних зон (які зазначені у містобудівній документації місцевого рівня а саме: Генеральний план та план зонування територій).

В порушення зазначених нормативно-правових актів та Законів України ОСОБА_15 , яким не враховано співвідношення цільового призначення та видів функціонального призначення територій в рамках підготовки проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та інших управлінських рішень посадових осіб, виданих документів, що в цілому призвело до незаконного переходу прав власності із земель комунальної власності, в приватну власність на користь фізичної особи.

Земельна ділянка із кадастровим номерам 3210945900:01:024:6348 для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які замаються підприємницькою діяльністю, пов`язаною з отриманням прибутків, код 03. 10 (площа 0, 06 га) Власник ОСОБА_20 , дата реєстрації права 25.12.2023р.

Ділянка сформована відповідно до технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок. Інженер землевпорядник ОСОБА_21 , місце роботи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 ». Попередньо земельна ділянка мала інший кадастровий номер та площу 0.12 га. Земельна ділянка сформована з порушенням вимог мостобудівної документації місцевого рівня (плану зонування території та генерального плану селища Гостомель) затвердженого рішенням ІНФОРМАЦІЯ_7 №469-26-VII від 07.09.2017 року «Про затвердження корегування до генерального плану селища Гостомель та плану зонування території селища Гостомель». Згідно плану зонування території селища Гостомель земельна ділянка розташована в межах зони рекреації та частково в зоні транспортної інфраструктури ТР-2. Відповідно до пункту 14 ч. 1 ст. 1 ЗУ « Про регулювання містобудівної діяльності» ст. 18 ЗУ «Про автомобільні дороги» та пункту «а» ч. 4 ст. 83 Земельного кодексу України, червоні лінії це визначені в містобудівні документації щодо пунктів геодезичної мережі, межі існуючих та проектованих вулиць, доріг, майданів, які розділяють території забудови та території іншого призначення.

Межі вулиці за її шириною визначаються «Червоними лініями». Розташування будь-яких об`єктів, будівель, споруд або їх частин в межах червоних ліні забороняється.

До земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність належать зокрема землі загального користування населених пунктів (майданів, вулиці, проїзди, шляхи тощо).

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 20 Земельного кодексу України та ч.3 ст.24 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», встановлення цільового призначення земельної ділянки відбувається з урахуванням функціональних зон (які зазначені у містобудівній документації місцевого рівня а саме: Генеральний план та план зонування територій).

Земельна ділянка із кадастровими номерам 3210945900:01:024:6349 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, пов`язаною з отриманням прибутків, код 03. 07 ( площа 0, 06 га). Власник ОСОБА_22 , дата реєстрації права 25.12.2023 р.

Ділянка сформована відповідно до технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок. Інженер землевпорядник ФОП ОСОБА_23 . Попередньо земельна ділянка мала інший кадастровий номер та площу 0.12 га. Земельна ділянка сформована з порушенням вимог мостобудівної документації місцевого рівня (плану зонування території та генерального плану селища Гостомель) затвердженого рішенням ІНФОРМАЦІЯ_7 №469-26-VII від 07.09.2017 року «Про затвердження корегування до генерального плану селища Гостомель та плану зонування території селища Гостомель». Згідно плану зонування території селища Гостомель земельна ділянка розташована в межах зони рекреації та частково в зоні транспортної інфраструктури ТР-2.

Відповідно до пункту 14 ч. 1 ст. 1 ЗУ « Про регулювання містобудівної діяльності» ст. 18 ЗУ «Про автомобільні дороги» та пункту «а» ч. 4 ст. 83 Земельного кодексу України, червоні лінії це визначені в містобудівні документації щодо пунктів геодезичної мережі, межі існуючих та проектованих вулиць, доріг, майданів, які розділяють території забудови та території іншого призначення.

Межі вулиці за її шириною визначаються «Червоними лініями». Розташування будь-яких об`єктів, будівель, споруд або їх частин в межах червоних ліні забороняється.

До земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність належать зокрема землі загального користування населених пунктів (майданів, вулиці, проїзди, шляхи тощо).

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 20 Земельного кодексу України та ч.3 ст.24 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», встановлення цільового призначення земельної ділянки відбувається з урахуванням функціональних зон (які зазначені у містобудівній документації місцевого рівня а саме: Генеральний план та план зонування територій).

По дані ділянці можливо змінено цільове призначення.

Земельна ділянка із кадастровим номерам 3210945900:01:024:5031, цільове призначення: для ведення особисто селянського господарства код 01.03, площа 0,3 га. Сформована відповідно до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Розробник ОСОБА_15 (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 »).

Земельна ділянка сформована з порушенням вимог мостобудівної документації місцевого рівня (плану зонування території та генерального плану селища Гостомель) затвердженого рішенням ІНФОРМАЦІЯ_7 №469-26-VII від 07.09.2017 року «Про затвердження корегування до генерального плану селища Гостомель та плану зонування території селища Гостомель». Згідно плану зонування території селища Гостомель земельна ділянка розташована в межах зони рекреації та частково в зоні транспортної інфраструктури ТР-2.

24.05.2024 до ІНФОРМАЦІЯ_11 скеровано запит про надання в електронному вигляді відомостей щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 3210945900:01:096:0006, 3210945900:01:005:0012, 3210945900:01:024:0029, 3210945900:01:005:3002, 3210945900:01:005:3003, 3210945900:01:024:5031, 3210945900:01:024:6348, 3210945900:01:024:6349, 3210945900:01:005:0027, а саме: - про вчинені дії у Державному земельному кадастрі державними кадастровими реєстраторами, в тому числі за результатами розгляду документів, поданих сертифікованими інженерами-землевпорядниками через вебресурс електронних адміністративним послуг Держгеокадастру « ІНФОРМАЦІЯ_12 », із зазначенням відомостей про державних кадастрових реєстраторів, якими вчинялися відповідні дії у Державному земельному кадастрі (ПІБ, логін); назви, дати та часу реєстраційної дії; номеру заяви; відомостей про сертифікованого інженера-землевпорядника (ПІБ) та електронну пошту, пов`язану із надсиланням документів на державну реєстрацію земельної ділянки сертифікованим інженером-землевпорядником (у разі наявності); спосіб авторизації та дату реєстрації земельних ділянок на державному ресурсі ДЗК; тип АЦСК та серійний номер електронного ключа; дату подання заяви та накладення електронного підпису, а також ПІБ особи, яка її підписала; - Копій заяв про державну реєстрацію земельної ділянки та заяв про надання відомостей з Державного земельного кадастру, створених за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру; - Копій поземельних книг; - Сканованих копій документації із землеустрою (у форматі PDF), засвідчених за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

За наслідками розгляду вказаного запиту, 29.05.2024 надійшла відповідь із головного ІНФОРМАЦІЯ_1 відповідно до якої надано копії документації, окрім сканованих копій документації із землеустрою (у форматі PDF), засвідчених за допомогою кваліфікованого електронного підпису, які у паперовому вигляді не передані до органів кадастру, однак з метою вилучення сканованих копій відповідних документів необхідно отримати тимчасовий доступ до речей і документів.

Подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), винуватість обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мотив і мета вчинення кримінального правопорушення, відповідно до п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 91 КПК України підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, у зв`язку з чим під час досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу з наданням можливості вилучення сканованих копій документації із землеустрою та оцінки земель (у форматі PDF), засвідчених за допомогою кваліфікованого електронного підпису на земельні ділянки 3210945900:01:096:0006, 3210945900:01:005:0012, 3210945900:01:024:0029, 3210945900:01:005:3002, 3210945900:01:005:3003, 3210945900:01:024:5031, 3210945900:01:024:6348, 3210945900:01:024:6349, 3210945900:01:005:0027, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Значення вказаних вище документів полягає у тому, що відомості, які в ній містяться нададуть можливість встановити обставини, що свідчать про зловживання службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 , у період своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, в інтересах третіх осіб, шляхом прийняття рішення про можливість відведення у власність земельних ділянок на території сел. Гостомель за рахунок земель санітарно-захисної зони об`єкту залізничного транспорту, охоронної зони об`єкту електромережі, рекреаційної зони та зони транспортної інфраструктури, встановити осіб, які можуть бути причетні до даного кримінального правопорушення, здійснити виїмку документів, які містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, та містять вільні й умовно-вільні зразки підписів осіб, причетних до злочину, встановити наявність у них умислу на вчинення кримінального правопорушення.

У зв`язку з цим, документи та відомості, що містяться в них самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення фактичних обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

Необхідність вилучення зазначених документів в оригіналах обумовлюється потребою призначення та проведення судової почеркознавчої, експертизи, оскільки відповідно до Науково-методичних рекомендацій, з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених Наказом ІНФОРМАЦІЯ_13 №53/5 від 08.10.1998 (у редакції наказу ІНФОРМАЦІЯ_13 № 243/5 від 20.01.2021) для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів.

У зв`язку з викладеним, отримати доступ до зазначених документів в інший спосіб неможливо, що вказує на необхідність застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою вказаних документів.

Прокурор ІНФОРМАЦІЯ_14 ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином. Через канцелярію суду подав заяву про розгляд клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні № 12024116040000047 від 02.02.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України без її участі та просив його задовольнити. Просив розгляд клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів проводити без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

Відповідно до ч. 1 ст. 172 КПК України, неприбуття учасників кримінального провадження у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, суд приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи із наступних підстав.

Слідчим суддею встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_2 здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024116040000047 від 02.02.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

У відповідності до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю.

Згідно із ч.ч. 5, 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю. Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Крім того, відповідно до ч.7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання про тимчасовий доступ до документів у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024116040000047 від 02.02.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

На підтвердження зазначених у клопотанні доводів слідчим надано достатні докази корисності дослідження запитуваних документів, які знаходяться у володінні державного реєстратора ІНФОРМАЦІЯ_15 ОСОБА_24 .

Статтею 2 КПК України передбачено, що завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод і законних інтересів учасників кримінального провадження, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

За змістом частини другої статті 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих дій і негласних слідчих дій, витребування й отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових і фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Таким чином, слідчим на виконання частин п`ятої-шостої статті 163 КПК України доведено, що державний реєстратор ІНФОРМАЦІЯ_15 ОСОБА_24 володіє запитуваними документами, які підлягають дослідженню в кримінальному провадженні, можуть бути використані як докази, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за їх допомогою, не представляється можливим.

Слідчий суддя визначає строк дії ухвали, який становить один місяць.

Початок строку дії ухвали обчислювати з 11 червня 2024 року, закінчення строку дії ухвали 11 липня 2024 року.

При цьому, суд роз`яснює, що відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 159, 162, 163, 164, 166 КПК України, слідчий суддя, -

п о с т а н о в и в :

Клопотання прокурора Бучанської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024116040000047 від 02.02.2024 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України задовольнити.

Надати слідчим групи слідчих слідчого відділення відділу поліції №2 Бучанського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , а також прокурорам групи прокурорів, які здійснюють процесуальне керівництво досудовим розслідування у кримінальному провадженні № 12024116040000047: ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_3 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 тимчасовий доступ до документів із наданням можливості вилучення їх копій, а саме сканованих копій документації із землеустрою та оцінки земель (у форматі PDF), засвідчених за допомогою кваліфікованого електронного підпису на земельні ділянки 3210945900:01:096:0006, 3210945900:01:005:0012, 3210945900:01:024:0029, 3210945900:01:005:3002, 3210945900:01:005:3003, 3210945900:01:024:5031, 3210945900:01:024:6348, 3210945900:01:024:6349, 3210945900:01:005:0027, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Початок строку дії ухвали обчислювати з 11 червня 2024 року.

Закінчення строку дії ухвали 11 липня 2024 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудІрпінський міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення11.06.2024
Оприлюднено12.06.2024
Номер документу119636606
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —367/5447/24

Ухвала від 11.06.2024

Кримінальне

Ірпінський міський суд Київської області

Кухленко Д. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні