Постанова
від 26.10.2010 по справі 2а-7019/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.11

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 жовтня 2010 року Справа № 2а-7019/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

судді: К равцової Н.В.,

при секретарі: Б ражник В.І.,

за участю:

прокурора: Ч ернікова Є.Е.;

представника позивача: н е з' явився;

представника відповідача: не з' явився;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Про курора Кам'янобрідського рай ону м. Луганська в інтересах д ержави в особі Луганського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "КЕДО" про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій,-

ВСТАНОВИВ:

15 вересня 2010 року прокурор Ка м'янобрідського району в інт ересах Луганського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів звернув ся до суду з позовом, в якому з азначив, що відповідно до ст.с т. 19, 20 Закону України "Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні" від 21.03.91 № 875-ХІІ , п. 8 Постанови КМУ від 03.05.95 № 314 "Пр о організацію робочих місць для працевлаштування інвалі дів" для підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я. При цьому, підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.

У порушення зазначеної нор ми Закону відповідач не прац евлаштував необхідну кількі сть інвалідів у 2009 році. Так, у 200 9 році на підприємстві відпов ідача замість 1 інваліда не пр ацювало жодного, що підтверд жується розрахунком суми поз овної заяви за 2009 рік.

Сума розрахованих адмініс тративно-господарських санк цій за нестворені робочі міс ця для інвалідів за 2009 рік скла ла 6 329,41 грн. Вказану санкцію від повідач повинен був самостій но сплатити до 15 квітня 2010 року , наступного за звітним, однак не зробив цього.

На суму несплачених санкці й нарахована пеня, розмір яко ї склав 182,40 грн.

Позивач просив суд стягнут и з відповідача несплачені а дміністративно-господарськ і санкції за невиконання нор мативу робочих місць для інв алідів у 2009 році у розмірі 6 329,41 гр н. та пеню за прострочення тер міну сплати санкції у розмір і 182,40 грн.

Прокурор у судовому засіда нні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив за довольнити позов.

Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, н а адресу суду надав заяву про розгляд справи за його відсу тності, згідно якої позовні в имоги підтримав у повному об сязі.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, місце та час розг ляду справи був повідомлений належним чином, однак на адре су суду повернувся конверт з а закінченням терміну зберіг ання.

Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС Укр аїни вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщ о вона доставлена за адресою , внесеною до відповідного де ржавного реєстру, або за адре сою, яка зазначена її предста вником, і це підтверджується підписом відповідної службо вої особи.

За таких обставин, суд вважа є можливим розглядати справу за відсутності представника відповідача на підставі док азів, які є в матеріалах справ и.

Вислухавши думку прокурор а, дослідивши матеріали спра ви, встановивши фактичні обс тавини справи та відповідні їм правовідносини, оцінивши надані докази, суд приходить до висновку, що позов підляга є задоволенню з наступних пі дстав.

Згідно звіту про зайнятіст ь і працевлаштування інвалід ів за 2009 рік форми № 10-ПІ, що нада но відповідачем позивачеві, відповідач має середньооблі кову кількість штатних праці вників у кількості 17 осіб. Сер едньорічна заробітна плата ш татного працівника склала 6 329 ,41 грн. Однак на підприємстві ф актично не працевлаштовано ж одного інваліда.

Згідно з ч. 3 ст. 18 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і» від 21.03.1991 р. № 875-ХІІ (в редакції після 05.07.2001 р.) підприємства, уст анови, організації, фізичні о соби, які використовують най ману працю, зобов' язані вид іляти та створювати робочі м ісця для працевлаштування ін валідів, у тому числі спеціал ьні робочі місця, створювати для них умови праці з урахува нням індивідуальних програм реабілітації і забезпечуват и інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати де ржавній службі зайнятості ін формацію, необхідну для орга нізації працевлаштування ін валідів, і звітувати Фонду со ціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаш тування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Мін істрів України.

Обов' язок подання звітів про інформацію про наявніст ь вільних робочих місць (вака нтних посад) для працевлашту вання інвалідів до центру за йнятості за місцем реєстрац ії організації як платника с трахових внесків на загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття за формою, затвердж еною Мінпраці за погодженням з Держкомстатом, передбачен о також п. 2 Порядку подання пі дприємствами, установами, ор ганізаціями та фізичними осо бами, що використовують найм ану працю, звітів про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів та інформації, необхідн ої для організації їх працев лаштування (далі - Порядок), з атвердженого Постановою КМУ від 31.01.2007р. № 70.

Як вбачається з листа Луган ського міського центру зайня тості № 1/07-1993 від 19.05.2010, за період з 01.01.2009 по 31.12.2009 від ТОВ «КЕДО» звіти про наявність робочих місць для працевлаштування інвалі дів не надходили (а.с. 8).

Відповідно до ст. 19 Закону № 8 75-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно здійснюють працевлашту вання інвалідів у рахунок но рмативів робочих місць виход ячи з вимог статті 18 цього Зак ону.

Керівники підприємств, уст анов, організацій, у тому числ і підприємств, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, у р азі незабезпечення виконанн я нормативів робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів, неподання Фонду соціальн ого захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлашт ування інвалідів несуть відп овідальність у встановленом у законом порядку.

Згідно зі ст. 20 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, де середнь ооблікова чисельність працю ючих інвалідів менша, ніж уст ановлено нормативом, передба ченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідни м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно-господарські санк ції, сума яких визначається в розмірі середньої річної за робітної плати на відповідно му підприємстві, установі, ор ганізації, у тому числі підпр иємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, на яких працює від 8 до 15 ос іб, розмір адміністративно-г осподарських санкцій за робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом, визначаєть ся в розмірі половини середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю. Положення цієї части ни не поширюється на підприє мства, установи і організаці ї, що повністю утримуються за рахунок коштів державного а бо місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк.

Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізич ними особами, зазначеними в ч астині першій цієї статті, са мостійно в строк до 15 квітня р оку, наступного за роком, в яко му відбулося порушення норма тиву, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Згідно зі ст. 12 Закону Україн и "Про охорону праці" підприєм ства, які використовують пра цю інвалідів, зобов' язані с творювати для них умови прац і з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертно ї комісії та індивідуальних програм реабілітації, вживат и додаткових заходів безпеки праці, які відповідають спец ифічним особливостям цієї ка тегорії працівників.

За змістом норм чинного зак онодавства щодо соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні, створення підприємством місць та умов праці для інвал ідів з урахуванням індивідуа льних програм реабілітації н еможливе без здійснення підп риємством усіх існуючих захо дів для працевлаштування інв алідів, визначених у Законі У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні» від 21.03.1991 р. № 875-ХІІ.

Підставою господарсько-пр авової відповідальності уча сника господарських відноси н є вчинене ним правопорушен ня у сфері господарювання (ч. 1 ст. 218 ГК України). Частиною 2 ст. 218 ГК України передбачено, що у часник господарських віднос ин відповідає за невиконання або неналежне виконання гос подарського зобов' язання ч и порушення правил здійсненн я господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито ус іх залежних від нього заході в для недопущення господарсь кого правопорушення.

Матеріали справи свідчать про невиконання відповідаче м обов' язку, передбаченого нормами чинного законодавст ва щодо соціальної захищенос ті інвалідів в Україні, по заб езпеченню певної кількості р обочих місць для працевлашту вання інвалідів. Відповідаче м не вжиті передбачені чинни м законодавством певні заход и по забезпеченню працевлашт ування інвалідів.

Відповідно до ст. 71 КАС Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких баз уються її вимоги або запереч ення.

Приймаючи до уваги викладе не, а також те, що відповідачем не вжиті всі передбачені чин ним законодавством заходи по забезпеченню працевлаштува ння інвалідів, позовні вимог и суд визнає обґрунтованими та такими, що підлягають задо воленню.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки пр окурор звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні", с т. ст. 17, 18, 94, 99, 100, 158-163 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Прокурора К ам'янобрідського району м. Лу ганська в інтересах держави в особі Луганського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів до Това риства з обмеженою відповіда льністю "КЕДО" про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій задовольнити.

Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "КЕДО" (91000, м. Луганськ, вул. Кам ' яна, 14, і.к. 31719082, МФО 304018, р/р 26001550045970 в Л ОФ АКБ «Укрсоцбанк») на корис ть Луганського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів ((91055, м. Лугансь к, вул. Володарського, 59, одержу вач ВДК Кам' янобрідського р айону 50070000, р/р 31219230700005 в ГУДКУ у Луга нській області, МФО 804013, код 24046582) а дміністративно-господарськ у санкцію у сумі 6 329,41 грн. (шість тисяч триста двадцять дев' ять гривень 41 копійка) та пеню за порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій у розмірі 182,40 грн. (сто вісімдесят дві гривні 40 к опійок).

Постанова суду може б ути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеля ційного адміністративного с уду.

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, вста новленого Кодексом адмініст ративного судочинства Украї ни, якщо таку скаргу не було по дано.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанц ії

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

Постанову в повному обсязі складено та підписано 01 листо пада 2010 року.

Суддя Н.В. Кравцова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2010
Оприлюднено03.11.2010
Номер документу11964110
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7019/10/1270

Постанова від 26.10.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.В. Кравцова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні