Рішення
від 06.06.2024 по справі 161/8100/24
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/8100/24

Провадження № 2/161/2754/24

ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

(заочне)

06 червня 2024 року місто Луцьк

Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі:

головуючого - судді Пахолюка А.М.

при секретарі - Грень А.В.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в залі суду в м. Луцьку цивільну справу за позовом Департаменту соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів допомоги на дітей одиноким матерям, -

В С Т А Н О В И В:

Департамент соціальної політики Луцької міської ради звернувся в суд з позовом до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів допомоги на дітей одиноким матерям.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідач ОСОБА_1 , 21.01.2020 року звернулась до Департаменту соціальної політики (перейменовано в Департамент соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради на підставі рішення Луцької міської ради від 31.01.2024 року № 55/122) (далі - Департамент)) із заявою про призначення їй допомоги на дітей, як одинокій матері. У відповідності до вимог Закону України «Про державну допомогу сім`ям з дітьми» та Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001р. № 1751 (далі - Порядок № 1751), та на підставі заяви і поданих документів, відповідачу було призначено допомогу на двох дітей, як одинокій матері, на період з 01.01.2020 року по 30.06.2020 року в розмірі 3 997,00 грн.

Постановою Кабінету Міністрів № 264 від 08 квітня 2020 року «Деякі питання надання державної соціальної допомоги», установлено, що строк виплати державних допомог, які були призначені раніше, продовжуються на період карантину та на один місяць після дати його відміни та виплачуються за повний місяць без звернення особи до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, серед іншого, для допомоги на дітей одиноким матерям. У зв`язку з встановленням на всій території України карантину з 12.03.2020 року до 22.05.2020 року та з 22.05.2020 року до 31.07.2020 року, відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року № 211 та від 20.05.2020 року № 392 (зі змінами), відповідачу було продовжено виплату вищезазначеної допомоги на період з 01.07.2020 року по 31.07.2020 року.

Постановою Кабінету Міністрів № 632 від 22.07.2020 було внесено зміни до Порядку № 1751, яким передбачено новий порядок призначення допомоги на дітей одиноким матерям з 01 липня 2020 року, а саме призначення і виплата державної допомоги на дітей одиноким матерям особам, у яких закінчився строк таких виплат у березні-червні 2020 р., здійснюється лише після подання нової заяви з необхідними документами та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги. Також, даною постановою передбачено, що державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям та допомога на дітей одиноким матерям, особам, які звернулись за її призначенням у липні-серпні 2020 року, призначається і виплачується, починаючи з липня 2020 року.

Відповідач не звернулась у липні-серпні 2020 року для підтвердження права на отримання вищевказаних державних соціальних допомог.

В той же час, оскільки виплата коштів допомоги за липень 2020 року відповідачу була проведена на початку місяця, їй було надміру виплачені кошти державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям за липень 2020 року в розмірі 3 191,36 грн. та допомоги на дітей, як одинокій матері за липень 2020 року в розмірі 3997,00 грн.

Рішенням про визначення обсягу надміру виплачених коштів від 23.04.2021 року вирішено: обсяг надміру виплачених коштів допомоги на дітей, як одинокій матері визначити в розмірі 3 997,00 грн.; встановити термін для повернення надміру виплачених коштів до 20.07.2021 року.

Відтак, 26.04.2021 року та 23.11.2023 року на адресу відповідача були направлені повідомлення про повернення надміру виплачених коштів допомоги, однак станом на дату звернення з позовом до суду, відповідачем надміру виплачені кошти допомоги на дітей, як одинокій матері в розмірі 3997,00 грн. позивачу не повернуті.

На підставі наведеного, просить суд, стягнути з ОСОБА_1 на користь Департаменту соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради надміру виплачені кошти допомоги на дітей, як одинокій матері в розмірі 3997,00 грн. та 3028,00 грн. судового збору.

Ухвалою Луцького міськрайонного суду Волинської області від 09 травня 2024 року відкрито спрощене провадження у справі.

Представник позивача до судового засідання подала суду заяву про слухання справи у її відсутності, просить суд позов задовольнити. Не заперечує проти заочного розгляду справи.

Відповідач в судове засідання не з`явилася, хоча належним чином повідомлялася про день, час та місце розгляду справи. Відзиву та будь-яких заяв, клопотань про розгляд справи без її участі на адресу суду не надходило.

Суд вважає за можливе слухати справу у відсутності сторін по наявним матеріалам справи.

За погодженням позивача, суд ухвалює рішення при заочному розгляді справи, що відповідає вимогам ст. 280 ЦПК України.

Дослідивши та оцінивши представлені по справі докази в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підставний та підлягає до задоволення.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державну допомогу сім`ям з дітьми» громадяни України, в сім`ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.

Згідно ст.18-1 та 18-3 Закону України «Про державну допомогу сім`ям з дітьми» право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини), відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини. Допомога на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матері (батьку) у разі смерті одного з батьків, які мають дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, - до закінчення такими дітьми закладів освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років), надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 21.01.2020 року звернулась до Департаменту соціальної політики Луцької міської ради із заявою про призначення їй допомоги на дітей, як одинокій матері (а. с. 12-13,16-17).

На підставі рішення Луцької міської ради від 31.01.2024 року № 55/122 Департамент соціальної політики Луцької міської ради перейменовано в Департамент соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради (а.с. 22).

На підставі поданої заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій і пільг, та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги від 21.01.2020 року, відповідачу було призначено та виплачено державну допомогу на двох дітей, як одинокій матері, на період з 01.01.2020 року по 30.06.2020 року в розмірі 3 997,00 грн. (а.с.10-11).

У зв`язку з встановленням на всій території України карантину з 12.03.2020 року до 22.05.2020 року та з 22.05.2020 року до 31.07.2020 року, відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року № 211 та від 20.05.2020 року № 392 (зі змінами), відповідачу було продовжено виплату вищезазначеної допомоги на період з 01.07.2020 року по 31.07.2020 року (а.с. зворот 9).

Судом встановлено, що відповідач не звернулась у липні-серпні 2020 року для підтвердження права на отримання вищевказаних державних соціальних допомог.

В той же час, так як виплата коштів допомоги за липень 2020 року відповідачу була проведена на початку місяця, їй було надміру виплачені кошти допомоги на дітей, як одинокій матері за липень 2020 року в розмірі 3997,00 грн.

Рішенням про визначення обсягу надміру виплачених коштів ОСОБА_1 від 23.04.2021 року, визначено обсяг надміру виплачених коштів допомоги за період з 01.07.2020 року по 31.07.2020 року в розмірі 3997,00 грн. (а.с. 8).

Позивачем на адресу відповідача були направлені повідомлення про повернення надміру виплачених коштів, однак, в добровільному порядку, відповідач вказану суму грошових коштів позивачу не повернула (а.с.7-8).

Позивач вказує, що станом на дату звернення до суду з даним позовом сума боргу по виплаті допомоги на дітей, як одинокій матері становить 3997,00 грн.

Згідно з п. 25 Постанови Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 року № 250 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям», якщо малозабезпеченою сім`єю приховано або подано недостовірні дані про доходи та майновий стан або органом соціального захисту населення отримано інформацію про обставини, що вплинули на встановлення права на призначення державної соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого надміру виплачено кошти, органи соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів з місяця призначення державної соціальної допомоги та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану малозабезпеченої сім`ї; повідомляють уповноваженому представнику малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення. Суми надміру виплаченої державної соціальної допомоги повертаються: отримувачем державної соціальної допомоги самостійно; за згодою отримувача державної соціальної допомоги у повному обсязі за рахунок її наступних виплат; за рішенням органу соціального захисту населення за рахунок суми наступних виплат державної соціальної допомоги у розмірі, що не перевищує 20 відсотків щомісячної суми призначеної допомоги. У разі неможливості добровільного повернення або утримання надміру виплачених сум державної соціальної допомоги такі суми стягуються в судовому порядку.

Постановою Кабінету Міністрів № 632 від 22.07.2020 року, було внесено зміни до Порядку № 1751, яким передбачено новий порядок призначення допомоги на дітей одиноким матерям з 01 липня 2020 року.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 632 «Деякі питання виплати державної соціальної допомоги», визначено, що призначення і виплата державної допомоги на дітей одиноким матерям особам, у яких закінчився строк таких виплат у березні-червні 2020 року, здійснюється лише після поданої нової заяви з необхідними документами та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги. Також, даною постановою передбачено, що державна соціальна допомога на дітей одиноким матерям, особам, які звернулись за її призначенням у липні-серпні 2020 року, призначається і виплачується, починаючи з липня 2020 року.

Враховуючи, що Постанова Кабінету Міністрів № 632 від 22.07.2020 набрала чинності 24.07.2020 року, а виплата коштів допомоги за липень 2020 року відповідачу була проведена на початку місяця, рішенням про визначення обсягу надміру виплачених коштів ОСОБА_1 від 23.04.2021 року, визначено обсяг надміру виплачених коштів допомоги за період з за період з 01.07.2020 року по 31.07.2020 року в розмірі 3997,00 грн.

Пунктом 2 постанови Кабінету міністрів України № 264 від 08.04.2020 року, установлено, що орган соціального захисту населення проводить перерахунок розміру виплаченої державної соціальної допомоги на підставі поданої особою заяви та необхідних документів. Якщо за результатами проведеного перерахунку не підтверджується право на отримання допомоги, органи соціального захисту визначають обсяг коштів, які підлягають поверненню з місця призначення соціальної допомоги та повідомляє отримувача допомоги про обсяг коштів які підлягають поверненню, та строки їх повернення.

Станом на день розгляду справи в матеріалах справи відсутні відомості про те, що відповідач повернула виплачені позивачем кошти державної допомоги в розмірі 3997,00 грн.

Згідно ч. 1 ст. 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Таким чином, проаналізувавши зібрані та дослідженні по справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що з ОСОБА_1 слід стягнути на користь Департаменту соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради надміру виплачених коштів допомоги на дітей одиноким матерям.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України з відповідача на користь позивача підлягають стягненню судові витрати, які складаються із сплаченого судового збору у розмірі 3028,00 грн.

Керуючись ст.ст. 10, 12, 27, 77, 81, 141, 263-265, 280-284, 288, 354 ЦПК України, на підставі ст.ст. 1212-1215 Цивільного кодексу України, Закону України «Про державну допомогу сім`ям з дітьми», суд -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в користь Департаменту соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради - 3997 (три тисячі дев`ятсот дев`яносто сім) грн. 00 коп. надміру виплачених коштів допомоги на дітей, як одинокій матері.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в користь Департаменту соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради, понесені витрати пов`язані зі сплатою судового збору в розмірі - 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн. 00 коп.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача.

Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом встановлених строків, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.

Учасники справи:

Позивач - Департамент соціальної та ветеранської політики Луцької міської ради місцезнаходження: 43025, м. Луцьк, пр. Волі, буд.4а, ЄДРПОУ 03191963;

Відповідач - ОСОБА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 , адреса місця реєстрації: АДРЕСА_1 .

Повний текст рішення складено 06 червня 2024 року.

Суддя Луцького міськрайонного

суду Волинської області Пахолюк А.М.

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення06.06.2024
Оприлюднено14.06.2024
Номер документу119646975
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів)

Судовий реєстр по справі —161/8100/24

Рішення від 06.06.2024

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Пахолюк А. М.

Ухвала від 09.05.2024

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Пахолюк А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні