ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 жовтня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-4190/10/1670
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Шевя кова І.С.,
при секретарі - Мушук В.В.,
за участю:
представника позивача - Ф ищук В.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом По лтавського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідія-Н" про стягнення адмін істративно-господарських са нкцій, -
В С Т А Н О В И В:
02 вересня 2010 року Полта вське обласне відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів звернувся до Полтавськ ого окружного адміністратив ного суду з адміністративним позовом до Товариства з обме женою відповідальністю "Ліді я-Н" про стягнення адміністра тивно-господарських санкцій
В обґрунтування позовних вимог позивачем було зазнач ено, що згідно зі статтею 20 Зак ону України "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, на я ких інвалідів працює менше, н іж встановлено нормативом, з обов'язані щорічно відрахову вати відділенню Фонду соціал ьного захисту інвалідів грош ові кошти на створення робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів і на здійснення з аходів по їх соціально-трудо вій реабілітації в розмірі с ередньорічної заробітної пл ати за кожне робоче місце, не з айняте інвалідом. На підприє мстві відповідача норматив с кладає 1 робоче місце. Фактичн о у 2009 році на підприємстві-від повідачі працював один інвал ід протягом 5 місяців, що не мо же зараховуватися як виконан ня нормативу протягом 2009 року . Отже, за 1 незайняте місце від повідач повинен був сплатити 9440 грн. Частиною 2 статті 20 Закон у України "Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні" передбачено, що пору шення термінів сплати штрафн их санкцій тягне за собою нар ахування пені в розмірі 120 від сотків річних облікової став ки Національного банку Украї ни за кожний календарний ден ь її прострочення, включаючи день сплати. Оскільки відпов ідач у визначений Законом те рмін не сплатив штрафні санк ції, позивачем нарахована пе ня в сумі 396,2 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, просив їх задов ольнити.
Відповідач в судове засіда ння не з' явився, хоча в матер іалах справи наявні докази, щ о він був належним чином пові домлений про час та місце роз гляду справи, про причини нея вки суду не повідомив, клопот ань та заперечень не надав.
Суд вважає можливим розгля нути справу у відсутність пр едставника відповідача.
Суд, вислухавши пояснення п редставника позивача, вивчив ши та дослідивши матеріали с прави, з' ясувавши всі факти чні обставини, на яких ґрунту ються позовні вимоги, суд вст ановив наступне.
Відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" з 01.08.2001 року для в сіх підприємств, установ і ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , які використовують найману працю, установлюється норма тив робочих місць для працев лаштування інвалідів у розмі рі чотирьох відсотків середн ьооблікової чисельності шта тних працівників облікового складу за рік, а якщо працює в ід 8 до 25 осіб, - у кількості одно го робочого місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою статті 19 і забез печують працевлаштування ін валідів.
Відповідно до статті 20 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні" (в редакції від 06.10.2005 ро ку Закон № 2960-ГУ) підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції, сума яких в изначається в розмірі середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, установі, організації, у том у числі підприємстві, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичної особи , яка використовує найману пр ацю, за кожне робоче місце, при значене для працевлаштуванн я інваліда і не зайняте інвал ідом. Для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, на яких працю є від 8 до 15 осіб, розмір адмініс тративно-господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в изначається в розмірі полови ни середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі. органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю. У відповідно сті до частини другої статті 20 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" порушення тер мінів сплати адміністративн о-господарських санкцій тягн е за собою нарахування пені. П еня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сп лати, нарахованої на повну су му недоїмки за весь її строк.
На підприємстві-відповіда чі дана чисельність складає 25 робочих місць, тобто нормати в складає 1 робоче місце для ін валідів.
Відповідно до пункту 5 Полож ення про робоче місце інвалі да і про порядок працевлашту вання інвалідів, підприємств а вживають заходів до створе ння робочих місць для інвалі дів, інформують центри зайня тості, місцеві органи соціал ьного захисту населення і ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів про створен ня робочих місць для інвалід ів. Пунктом 2 Положення про роб оче місце інваліда і про поря док працевлаштування інвалі дів встановлено, що робочим м ісцем інваліда може бути зви чайне робоче місце, якщо за ум овами праці та з урахуванням можливостей інваліда воно м оже бути використано для йог о працевлаштування.
Пунктом 14 Положення про роб оче місце інваліда і про поря док працевлаштування інвалі дів передбачено, що підприєм ства у межах доведеного норм ативу створюють за власні ко шти робочі місця для працевл аштування інвалідів; щорічно до 1 лютого року, що настає за з вітним, подають відділенням Фонду соціального захисту ін валідів відомості про середн ю річну заробітну плату на пі дприємстві, середньообліков у чисельність штатних праців ників облікового складу та п ро кількість працюючих інвал ідів; інформують державну сл ужбу зайнятості та місцеві о ргани соціального захисту на селення про вільні робочі мі сця та вакантні посади, на яки х може використовуватися пра ця інвалідів.
Зі змісту наведених правов их норм вбачається, що підпри ємство вважається таким, що н алежним чином виконало покла дені на нього Законом Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" обов'язки, у тому випадку, кол и підприємством були надані докази або проведення атеста ції робочого місця для праце влаштування інваліда у встан овленому законом порядку, аб о докази того, що необхідна кі лькість робочих місць була с творена і введена в дію шляхо м працевлаштування на них ві дповідної кількості інвалід ів разом із документами, які б підтверджували те, що підпри ємство належним чином повідо мляло органи працевлаштуван ня інвалідів про наявність в акантних місць для працевлаш тування інвалідів, але цими о рганами інваліди для працевл аштування не направлялися.
Відповідно до частини перш ої статті 18 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" прац евлаштування інвалідів з дійснюється центральним ор ганом виконавчої влади з пит ань праці та соціальної полі тики, органами місцевого с амоврядування, громадськими організаціями інвалідів.
Накладення адміністративн о-господарських санкцій на п ідприємство також врегульов ано Господарським кодексом У країни (ГК України). Так, згідн о статті 218 ГК України, підстав ою господарсько-правової від повідальності учасника госп одарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері г осподарювання.
Учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення. У раз і якщо інше не передбачено за коном або договором, суб'єкт г осподарювання за порушення г осподарського зобов'язання н есе господарсько-правову від повідальність, якщо не довед е, що належне виконання зобов 'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і не відворотних обставин за дани х умов здійснення господарсь кої діяльності. Не вважаютьс я такими обставинами, зокрем а, порушення зобов'язань конт рагентами правопорушника, ві дсутність на ринку потрібних для виконання зобов'язання т оварів, відсутність у боржни ка необхідних коштів.
Судом встановлено, що відпо відач створив для інвалідів 1 робоче місце, як передбачено законом. Відповідно до матер іалів справи фактично на ТОВ "Лідія-Н" протягом 2009 року до 31 ж овтня 2009 року працював ОСОБ А_2, який з 02.06.2009 мав третю групу інвалідності, тобто на підпр иємстві протягом 5 (п'яти) міся ців 2009 року був працевлаштова ний інвалід.ї
Враховуючи вищевказане, су д вважає, що відповідачем в че рвні - жовтні 2009 року був працев лаштований інвалід відповід но до вимог Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні", у вка зані місяці відповідач викон ав свій обов'язок передбачен ий статтею 19 Закону України "П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні", і то му відсутні й підстави для за стосування адміністративно -господарських штрафних санк цій та пені за відповідні міс яці 2009 року.
Таким чином протягом семи м ісяців, а саме січня-травня, ли стопада та грудня 2009 року ТОВ "Л ідія-Н не було забезпечено ви конання нормативів працевла штування інвалідів, визначен их Законом України "Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні". Тобто за 1 ро боче місце, призначене для пр ацевлаштування інвалідів і н е зайняте інвалідами, відпов ідач за сім місяців повинен б ув самостійно сплатити адмін істративно господарські сан кції у сумі 5505,7 грн. (9440 / 12 х 7 = 5506,7)
В зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій до встановленого термін у, позивачем відповідно до ча стини другої статті 20 Закону У країни "Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні" була нарахована пеня у розмірі 396,2 грн., таким чином су д вважає, що позивачем правом ірно нарахована пеня лише за вищезазначені сім місяців 2009 року в розмірі 231,1 грн. (396,2 /12 х 7 = 231, 1).
Оскільки вказані суми так і не були сплачені відповідач ем, то відповідно до частини п 'ятої статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні" д ані суми можуть бути стягнут і в примусовому порядку за ві дповідним рішенням суду.
Відповідно до частини перш ої статті 11 КАС України розгля д і вирішення справ в адмініс тративних судах здійснюютьс я на засадах змагальності ст орін та свободи в наданні ним и суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості.
Згідно із частини пер шої статті 71 КАС України, кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення.
Відповідач доказів в спрос тування вищевикладеного чи д оказів сплати суми адміністр ативно-господарських санкці й в розмірі 5506,7 грн. та пені в роз мірі 231,1 грн. суду не надав.
Таким чином, враховуючи ви щевикладене, приходить до ви сновку про необхідність част кового задоволення позовних вимог.
На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного с удочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги задово льнити частково.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Лід ія-Н" (код ЄДРПОУ 32358455) на користь Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції у с умі 5506,7 грн. (п'ять тисяч п'ятсот шість гривень сімдесят копій ок) та пеню у сумі 231,1 грн. (двісті тридцять одна гривня десять копійок).
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Повний текст постан ови виготовлено 01 листопада 20 10 року.
Суддя І.С. Шевяков
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2010 |
Оприлюднено | 02.02.2011 |
Номер документу | 11964875 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Шевяков І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні