Справа №461/3339/24
Провадження №3/461/1417/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 червня 2024 року суддя Галицького районного суду м. Львова Кітов О.В., за участі представника Львівської митниці Держмитслужби України Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Ільківа М.М., розглянувши матеріали, які надійшли від Львівської митниці Держмитслужби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, директора ТОВ «ДРЛ-2020» (79615, Черкаська обл., Черкаський р-н., с. Мошин, вул. Соборна, 100, код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_2 виданий 10.05.2020, ІПН НОМЕР_3 ,
за ч. 1ст. 483 Митного кодексу України-
в с т а н о в и в :
16.03.2024 в зону митного контролю пункт пропуску «Краківець Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером AT0750HM/ НОМЕР_4 з товаром: «Лісоматеріали розпиляні уздовж, не стругані, не шліфовані, не мають торцевих з`єднань, із сосни звичайного виду Pinus Sylvestris. Пиломатеріали обрізні, хвойних порід (сосна). Природної вологості. 15-25ммХ100-260ммХ2050-4350мм. Всього: 25 пак. 39,41 м3. Країна походження Україна (UA). Товар не маркований, пакети обв`язані поліпропіленовою стрічкою», який переміщується за митною декларацією типу ЕК10АА №24UA205050010755U5.
Як підставу для переміщення товару через митний кордон України, водієм транспортного засобу до митного контролю подані наступні документи:
- міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) від 01.03.2024 року;
- рахунок-фактура (Invoice) №10 від 29.02.2024 року;
- пакувальний аркуш (KARTA OPAKOWANIA) №10 від 29.02.2024 року;
- сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №UA.20240301-000338 від 01.03.2024 року;
- митна декларація типу ЕК10АА №24UA205050010755U5.
Відповідно до поданих товаросупровідних документів відправником (продавцем) вказаного товару є ТОВ «ДРЛ-2020» (код ЄДРПОУ 43442355), одержувач (покупцем) є компанія «DREV-LUX Darius Wezowski» (Wolka Ratajska 110, 23-302 Godziszow Polska). Вартість товару становить 4729,20 євро, що згідно з курсом Національного банку України відповідає сумі 194859,59 гривень. Заявлений код товару згідно УКТ ЗЕД 4407119000.
Відповідно до сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №UA.20240301-000338 від 01.03.2024 заявлені у товаросупровідних документах та митній декларації пиломатеріали у кількості 39.41 м3 виготовлені з лісоматеріалів, які придбані відповідно до ТТН. Усі ТТН виписані у період з 03.05.2023 по 21.12.2023 року.
У зв`язку з наявністю підозр щодо законності переміщення через митний кордон вказаного товару Львівська митниця листом від 19.03.2024 № 20-03/20-01/14/8012 звернулась до Львівського Національного лісотехнічного університету України щодо встановлення породи деревини, приналежності товару до його заявленої ваги, назви, коду товару згідно з УКТЗЕД, сортності, відповідності фактично переміщуваного товару даним заявленим у митній декларації та товаросупровідних документах, а також чи можливе виготовлення заявленої лісопродукції з лісоматеріалів зазначених у сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №20240301-000338.
Відповідно до експертного висновку Національного лісотехнічного університету України від 21.03.2024, який скеровано до Львівської митниці листом №13-205 від 21.03.2024, у транспортному засобі з реєстраційним номером AT0750HM/AT2009XF переміщується товар пиломатеріали обрізні, хвойних порід (сосна), 15-25х100-260х2050-4350, у кількості 39,41 м3 (25 пакетів) та є пиломатеріалами, які були у використанні впродовж тривалого терміну експлуатації деревини і не можуть бути виготовлені з лісоматеріалів зазначених у п. 4 Сертифікату №20240301-000338 від 01.03.2024 року.
Тривалий термін використання підтверджено наявністю на товарі механічних пошкоджень проведеного їх демонтажу (іржаві цвяхи, отвори від цвяхів, іржа від цвяхів), присутність пазів для з`єднання тощо. Також деревина пиломатеріалів має ознаки природного старіння, а саме зміна природного кольору та структури деревини. Крім цього пиломатеріали не можуть бути виготовлені із сировини 4-10 місячного періоду після рубки.
Статтею 3 Закону України від 08.09.2005 №2860-IV «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» (зі змінами і доповненнями, далі Закон) визначено, що реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів. Право на експорт певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, має суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію лісо- або пиломатеріалів.
Випуск у митний режим експорту лісо- та пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, здійснюється митним органом на підставі сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів, отриманих від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства.
З метою з`ясування обставин декларування та переміщення через митний кордон України вказаного товару Львівською митницею листом від 26.03.2024 №20-03/20-01/14/8783 викликався ОСОБА_2 , яким здійснювалось декларування вказаного товару. На лист митниці засобами електронного зв`язку отримано відповідь та копії документів, які є ідентичними до документів, які подані до митного контролю. У своїй відповіді ОСОБА_2 повідомив, що заявлення вказаного товару у митній декларації здійснювалось на підставі документів отриманих засобами електронного зв`язку.
Таким чином, встановлено, що підставою заявлення вказаного товару в митний режим експорту за митною декларацією типу ЕК10АА №24UA205050010755U5 слугували документи: (міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) від 01.03.2024; рахунок-фактура (Invoice) №10 від 29.02.2024; пакувальний аркуш (KARTA OPAKOWANIA) №10 від 29.02.2024) оформлені ТОВ «ДРЛ-2020» та підписані директором ОСОБА_1 , а також сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №UA.20240301-000338 від 01.03.2024, для видачі якого надавався рахунок-фактура (Invoice) №10 від 29.02.2024 року. Вказані документи надано директором ТОВ «ДРЛ-2020» ОСОБА_1 для здійснення декларування, митного контролю та митного оформлення.
Для з`ясування обставин переміщення через митний кордон України вказаного товару за митною декларацією типу ЕК10АА №24UA205050010755U5, Львівською митницею 26.03.2024 листом №20-03/20-01/14/8782, викликався директор ТОВ «ДРЛ-2020» ОСОБА_1 . У визначений час керівник вказаного підприємства до Львівської митниці не прибув та про причину неявки не повідомив.
Враховуючи викладене, встановлено, що директор ТОВ «ДРЛ-2020» ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товару.
Представник ОСОБА_1 - адвокат Ільків М.М. подав до суду заяву, в які зазначив, що ОСОБА_3 визнає свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення та просить суворо його не карати. Просив призначити ОСОБА_1 покарання у межах санкції ч. 1 ст. 483 МК України у вигляді накладення штрафу в розмірі 50% вартості товару, що був предметом порушення митних правил без конфіскації товарів безпосередніх предметів порушення митних правил, а товари вилучені згідно протоколу про порушення митних правил повернути ОСОБА_3 для належного оформлення, або вивезення за межі митної території України.
Вищевказану заяву представник ОСОБА_1 - адвокат Ільків М.М. підтримав в ході розгляду справи.
Представник Львівської митниці Держмитслужби Лубоцький Б.І. протокол підтримав.
Заслухавши думку представника Львівської митниці Держмитслужби Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до частини 1статті 486 МК Українизавданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Статтею 487 МК Українивстановлено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Статтею 488 МК Українивстановлено, що провадження у справі про порушення митних привал вважається розпочатим з моменту складання протоколу про адміністративне про порушення митних правил.
Згідно зістаттею 489 МК Українипри розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Зазначені норми узгоджуються з нормами статтями245,280 КУпАП.
Статтею 491 МК Українивизначено підстави для порушення справи про порушення митних правил.
Відповідно до пунктів 1-3 частини 1статті 491 МК Українитакими підставами є: безпосереднє виявлення посадовими особами митного органу порушення митних правил; офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині 1статті 319 цього Кодексу; офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організації.
Відповідно до статті 495МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, які встановлюються протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до них, поясненнями особи, яка притягується до відповідальності, свідків, висновком експерта та іншими документами.
Частина 1 статті 483Митного кодексуУкраїни передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД тайого митноївартості,-які тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.
Об`єктом правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України, пов`язаного з порушенням митних правил, є охоронюваний МК України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.
Об`єктивною стороною передбаченого ч. 1 ст.483МК України правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто розуміється активна поведінка (вчинок) особи, у прихованні інформації (документів) про товар та/або надання документів, що містять неправдиві відомості, які суттєво впливають на процес та перспективу митного оформлення.
Суб`єктивна сторона за ч.1 ст.483МК України передбачає прямий умисел, тобто, винний у вчиненні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України чи вивезти з України з конкретною метою порушення встановленого порядку.
Суб`єктом наведеного правопорушення є громадяни декларанти або власники товарів, які здійснюють переміщення товарів.
Вина ОСОБА_3 підтверджується матеріалами справи про порушення митних правил, а саме: протоколом про порушення митних правил №0388/20900/24 від 28.03.2024; товаросупровідними документами; доповідною запискою; актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 19.03.2024; експертним висновком за результатами проведення науково-технічної лісотоварознавчої експертизи від 21.03.2024 року; листом ОСОБА_2 з додатками; контрольним талоном серії TJC № 894842; письмовими поясненнями ОСОБА_4 від 28.03.2024; службовою запискою; довіреністю виданою ТОВ «ДРЛ 2020» від 29.03.2024 № 03/29/24-18.
Обставин, що обтяжують чи пом`якшують відповідальність ОСОБА_3 судом не встановлено.
Частиною першою статті 483 МК визначено, що за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України встановлено відповідальність у виді накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.
Відповідно до матеріалів справи, та з урахуванням наданих представником митниці пояснень, вартість товарів - безпосередніх предметів порушення митних становить 194859,59 грн.
Відтак, приймаючи до уваги характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь її вини, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти штраф в межах встановлених санкцією ч.1 ст.483 МК України, у розмірі 50 % вартості товару, що становить 97429,80 грн. без конфіскації товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил.
Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 слід стягнути на користь держави в особі ДСА України судовий збір у розмірі 605,60 грн. та на користь Львівської митниці 60166,37 грн. витрат за зберігання на складі митниці.
Керуючись ст.ст. 483,519,524,526,527,528 МК України, ст.ст. 40-1, 283 КУпАП, суд
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару, що був предметом порушення митних правил, а саме 97429,80 грн. (дев`яносто сім тисяч чотириста двадцять дев`ять гривень вісімдесят копійок)без конфіскації товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил.
Товари вилучені згідно протоколу про порушення митних правил №0388/20900/24 від 28.03.2024 повернути ОСОБА_1 або уповноваженій ним особі для належного митного оформлення, або вивезення за межі митної території України.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 605,60 грн. судового збору.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Львівської митниці ДМС України 60166,37 грн. витрат за зберігання товару на складі митниці.
Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова набирає чинності після закінчення строку на її оскарження та може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців.
Суддя Олександр КІТОВ
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2024 |
Оприлюднено | 13.06.2024 |
Номер документу | 119651843 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Кітов О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні