Рішення
від 10.06.2024 по справі 140/3418/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2024 року ЛуцькСправа № 140/3418/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Смокович В.І., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРМІНАЛ» про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області, контролюючий орган, позивач) звернулося із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРМІНАЛ» (далі ТОВ «Термінал», відповідач) про стягнення податкового боргу в сумі 278320,46 грн (двісті сімдесят вісім тисяч триста двадцять гривень сорок шість копійок).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення статей 16, 36, 38 Податкового кодексу України (далі - ПК України) за відповідачем рахується податковий борг по земельному податку з юридичних осіб (Ковельська ТГ), який виник згідно поданої самостійно за 2022 рік податкової декларації №9015619034 від 02 лютого 2022 року на суму 617933,66 грн; поданої самостійно за 2023 рік податкової декларації №9032444638 від 23 лютого 2023 року на суму 710620,63 грн та поданої самостійно за 2024 рік податкової декларації №90009179078 від 21 лютого 2023 року на суму 26844,38 грн.

Окрім того, згідно податкового повідомлення-рішення №0027960407 від 07 березня 2023 року відповідачу нараховано штрафні санкції на суму 340,00 грн, а також пені на суму 15750,93 грн.

Разом із тим у ТОВ «Термінал» наявна переплата на суму 1,87 грн та сплачено до бюджету 1093207,27 грн.

Враховуючи наведене загально сума заборгованості складає 278320,46 грн.

З метою погашення відповідачем податкового боргу була сформована та надіслана податкова вимога від 04 квітня 2024 року №0000188-1303-0320, однак податковий борг не був погашений.

З огляду на зазначене, контролюючий орган просить адміністративний позов задовольнити в повному обсязі (арк. спр. 1-2).

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній адміністративній справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (арк. спр. 26).

У відзиві на позовну заяву від 16 квітня 2024 року №09/24 відповідач позовні вимоги визнає не повністю та зазначає, що податковий борг зі сплати земельного податку до державного бюджету виник у ТОВ «Термінал» починаючи з квітня 2022 року у розмірі 360459,42 грн за минулі, до 2024 року, роки.

Вказує, що такий борг виник у зв`язку із тим, що земельний податок був обрахований виходячи з цільового призначення земельної ділянки, яке не відповідало дійсності. З 2024 року цільове призначення земельної ділянки приведено у відповідність з фактичним використанням земельної ділянки, у зв`язку із чим розмір земельного податку значно зменшився.

Також повідомляє, що наявний податковий борг частково погашає і на дату подання позовної заяви заборгованість складає 269101,40 грн.

Враховуючи наведене просить уточнити суму податкового боргу та визнати термін погашення податкового боргу до 15 травня 2024 року (арк. спр. 29-30).

Від позивача 01 травня 2024 року надійшла заява про уточнення (зменшення) позовних вимог, у якій представник контролюючого органу вказала, що сума податкового боргу, у зв`язку із частковою його сплатою, станом на 23 квітня 2024 року становить 241320,46 грн, у зв`язку із чим просить цю ж суму стягнути з рахунків відповідача (арк. спр. 51-52).

У клопотанні від 05 червня 2024 року №15/24 відповідач зазначає про часткову сплату податкового боргу, яка, на момент подання такого клопотання, становить 78446,95 грн та буде оплачена до 10 липня 2024 року (арк. спр. 64).

Представником позивача 10 червня 2024 року подано повторну заяву про уточнення (зменшення) позовних вимог, у якій вказано, що через часткове погашення податкового боргу, у позивача несплачена сума складає 41446,95 грн, у зв`язку із чим просить стягнути із рахунків ТОВ «Термінал» в дохід бюджету дану суму (арк. спр. 67).

Інших заяв по суті справи чи клопотань про розгляд справи в судовому засіданні на адресу суду від учасників справи не надходило.

Суд, перевіривши доводи позивача у заяві по суті справи, дослідивши письмові докази на предмет належності, допустимості, достовірності кожного доказу окремо, а також достатності і взаємозв`язку доказів у їхній сукупності, встановив такі обставини.

Відповідно до витягну з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ «Термінал» зареєстрований 17 вересня 2003 року, види економічної діяльності: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (основний); 29.20 Виробництво кузовів для автотранспортних засобів, причепів і напівпричепів; 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 52.10 Складське господарство; 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 68.20 Надання в оренду експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (арк. спр. 14-16).

Згідно розрахунку сум податкового боргу, наданого позивачем, за відповідачем станом на 01 березня 2024 року рахувалась заборгованість за орендну плату з юридичних осіб (Ковельська ТГ) на суму 269 095,19 грн, у зв`язку із самостійно поданих податкових декларації, а саме: за 2022 рік №9015619034 від 02 лютого 2022 року на суму 617933,66 грн; за 2023 рік №9032444638 від 23 лютого 2023 року на суму 710620,63 грн та за 2024 рік №90009179078 від 21 лютого 2023 року на суму 26844,38 грн. Окрім того, згідно податкового повідомлення-рішення №0027960407 від 07 березня 2023 року відповідачу нараховано штрафні санкції на суму 340,00 грн, а також пені на суму 15750,93 грн. Разом із тим у ТОВ «Термінал» наявна переплата на суму 1,87 грн та сплачено до бюджету 1093207,27 грн (арк. спр. 4-6).

Вказана обставина контролюючим органом також підтверджує довідкою про наявність податкового боргу (арк. спр. 3) та інтегрованою карткою платника податків за відповідними платежами (арк. спр. 17-21).

Дана заборгованість виникла через самостійно нараховані суми, відповідно до податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (зворот арк. спр. 9-12), а також у зв`язку із несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення від 07 березня 2023 року №0027960407 (арк. спр. 13).

У зв`язку із виникненням податкового боргу у ТОВ «Термінал», контролюючим органом винесено та надіслано відповідачу податкову вимогу від 04 квітня 2024 року №0000118-1303-0320 (арк. спр. 7), яку отримано відповідачем 20 квітня 2024 року, про що свідчить відповідний запис у повідомленні про вручення поштового відправлення (арк. спр. 8).

В подальшому, враховуючи часткову сплату, яка відбулась відповідно до платіжних доручень від 27 березня 2024 року №122 на суму 37000,00 грн; від 23 квітня 2024 року №147 на суму 22218,39 грн; від 07 травня 2024 року №178 на суму 59 218,39 грн; від 08 травня 2024 року №184 на суму 2 947,02грн; від 04 червня 2024 року №221 на суму 56 271,37 грн; від 04 червня 2024 року №222 на суму 59 218,34 грн, податковий борг складає 41 446,95 грн, що підтверджується інтегрованою карткою платника податків (арк. спр. 72-75).

З метою стягнення наявної заборгованості, ГУ ДПС у Волинській області, керуючись підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20, пунктом 95.3 статті 95 ПК України, звернулось із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачений обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 36.1 статті 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені ПК України, законами з питань митної справи.

За приписами підпункту 38.1 статті 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Так, як вище встановлено судом, податковий борг в результаті самостійного нарахованого платником податків грошового зобов`язання за податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності).

Щодо податкового повідомлення-рішення від 07 березня 2023 року №0027960407 суд зауважує, що в судовому порядку таке, станом на день розгляду справи, відповідачем не оскаржувались. Доказів протилежного суду не надано.

Таким чином, грошове зобов`язання визначене таким податковим повідомленням-рішенням є узгодженим.

Згідно пункту 54.1. статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Положеннями пункту 285.1 статті 285 ПК України визначено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Згідно із пунктом 285.2 статті 285 ПК України базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

У відповідності до пункту 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році. (пункт 287.1 статті 287 ПК України).

Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (пункт 287.3 ПК України).

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

За приписами підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

З врахуванням викладеного несплачені у встановлені законодавством строки суми податкового зобов`язання набули статусу податкового боргу.

Згідно пункту 59.1 статті 59 ПК України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків..

З метою погашення податкового боргу Головне управління ДПС у Волинській області сформувало податкову вимогу форми «Ю» від 04 квітня 2024 року №0000118-1303-0320 на суму 422093,81 грн, яка була надіслана у встановленому порядку за юридичною адресою відповідача та як вбачається із рекомендованого повідомлення про вручення, отримана представником позивача (арк. спр. 8).

Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Податковим кодексом України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95).

Пунктом 95.3. статті 95 ПК України визначено, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 95.4 статті 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1244 «Деякі питання реалізації статті 95 ПК України», яким затверджено Порядок стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу (далі Порядок №1244).

Згідно з пунктом 2 Порядку №1244 вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками контролюючого органу з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.5 статті 95 ПК України.

У випадках, передбачених пунктами 95.2 - 95.4 статті 95 ПК України, рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу про погашення усієї суми податкового боргу видається за формою згідно з додатком 1 на підставі рішення суду про стягнення коштів за рахунок готівки, що належить платнику податків.

Також суд зауважує, що позивач не заперечує щодо наявності податкового боргу та здійснює дії для його погашення, однак суд не бере до уваги посилання позивача на рішення суду Волинського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2023 року у справі №140/12488/23, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04 квітня 2024 року, яким скасовано податкове повідомлення-рішення від 09 березня 2024 року №0028680701 щодо зменшення сум бюджетного відшкодування у розмірі 167926,00 грн, оскільки дане податкове повідомлення-рішення жодного відношення до даної справи немає та у суду відсутні підстави вважати, що цільове призначення вказаної суми відбудеться саме для погашення податкового боргу.

Таким чином, з урахуванням заяви про уточнення (зменшення) позовних вимог, за відповідачем обліковується податковий борг в загальній сумі 41446,95 грн, доказів сплати даної суми відповідач суду не надав, а вжиті контролюючим органом заходи не призвели до його погашення, тому адміністративний позов належить задовольнити шляхом прийняття рішення про стягнення в дохід Державного бюджету України з банківських рахунків та за рахунок готівки, що належить ТОВ «Термінал» коштів для погашення вказаного податкового боргу.

Відповідно до статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

Зважаючи на відсутність документально підтверджених судових витрат пов`язаних із розглядом справи, питання про їх розподіл судом не вирішується.

Керуючись статтями 243-246, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, ЄДРПОУ 43143484) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРМІНАЛ» (43027, Волинська область, Луцький район, село Зміїнець, вулиця Ліскова, будинок 11,ЄДРПОУ 32687895) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути в дохід Державного бюджету України з банківських рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРМІНАЛ» податковий борг в сумі 41446,95 грн (сорок одна тисяча чотириста сорок шість гривень дев`яносто п`ять копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд.

Суддя В.І. Смокович

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2024
Оприлюднено13.06.2024
Номер документу119654677
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —140/3418/24

Рішення від 10.06.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні