Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про поновлення строку звернення до суду
11 червня 2024 року Справа №200/3312/24
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Духневич О.С., перевіривши позовну заяву Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (адреса: 87528, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Сєрова, буд. 1А, код ЄДРПОУ 13492430) до Товариства з обмеженою відповідальністю "СОЛОДКЕ ЖИТТЯ" (адреса: 84306, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Тихого Олекси, буд. 1-А, код ЄДРПОУ 45140265) про стягнення адміністративно-господарської санкції,-
ВСТАНОВИВ:
28 травня 2024 року через систему "Електронний суд" до Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, в якій позивач просить суд:
- стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році, у розмірі 503759,84 грн. та пеню у розмірі 3425,5 грн. на р/р UA098999980313121230000005630 Донецьке ГУК/Краматорська МТГ/50070000; ЄДРПОУ ГУ ДКСУ 37967785; МФО 899998; код платежу 50070000, ЄДРПОУ відділення Фонду (стягувача) 13492430.
Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.05.2024 року, зазначена вище справа була розподілена та передана судді Духневичу О.С.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду Духневич О.С. від 30.05.2024 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу 10-ти денний строк з дня вручення копії ухвали для усунення недоліків позовної заяви у спосіб подання до суду: документа про доплату судового збору в розмірі 3663,81 грн.; доказів на підтвердження обставин, викладених у позовній заяві, а саме: інформацію з Пенсійного фонду України про створення ТОВ "СОЛОДКЕ ЖИТТЯ" кількості робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю; звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю; звіт за формою 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу» (вакансії осіб з інвалідністю); інформацію Центру зайнятості; усі матеріали, на підставі яких складено розрахунок адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті ТОВ "СОЛОДКЕ ЖИТТЯ" у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю.
У встановлений ухвалою суду від 30.05.2024 строк позивач 10.06.2024 частково усунув недоліки позовної заяви, шляхом надання доказів на підтвердження обставин, викладених у позовній заяві, а саме: інформацію з Пенсійного фонду України про створення ТОВ "СОЛОДКЕ ЖИТТЯ" кількості робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю; звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю; звіт за формою 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу» (вакансії осіб з інвалідністю); інформацію Центру зайнятості; усі матеріали, на підставі яких складено розрахунок адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті ТОВ "СОЛОДКЕ ЖИТТЯ" у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю.
Однак, доказів доплати судового збору в розмірі 3663,81 грн. позивачем не надано. Разом з тим позивачем заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору, або зменшення розміру судового збору, або звільнення від сплати судового збору у зв`язку із відсутністю фінансування з боку Держави на витрати по сплаті судового збору.
Вирішуючи заявлене клопотання щодо наявності підстав для відстрочення сплати судового збору, або зменшення розміру судового збору, або звільнення від сплати судового збору, зазначаю наступне.
Питання звільнення від сплати судового збору як складової судових витрат, зменшення його розміру, відстрочення чи розстрочення його сплати регулюються ч. 1 ст. 133 КАС України, відповідно до якої суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Згідно з ч. 2 ст. 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
З преамбули Закону України «Про судовий збір» убачається, що цей Закон визначає правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору.
Відповідно до ст. 1 цього Закону судовий збір - це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.
Питання відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати врегульоване ст. 8 Закону України "Про судовий збір", норма якої є спеціальною.
Як убачається зі змісту цієї норми, існує три умови, за яких суд, враховуючи майновий стан сторони та за її клопотанням, може відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення (ч. 1 ст. 8 Закону України "Про судовий збір"), зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати (частина друга цієї ж статті):
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або
2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди.
З аналізу ст. 8 Закону України "Про судовий збір" вбачається, що умови визначені статтею 8 є диференційовані за суб`єктним та предметним застосуванням.
Із системного аналізу змісту норм зазначеної статті убачається, що положення пунктів 1 та 2 частини першої статті 8 Закону України "Про судовий збір" не поширюються на юридичних осіб, незалежно від наявності майнового критерію (майнового стану учасника справи - юридичної особи), а положення пункту 3 частини першої статті 8 Закону України "Про судовий збір" можуть бути застосовані до юридичної особи за наявності майнового критерію, але тільки у справах, визначених цим пунктом, тобто предметом позову у яких є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
При прийнятті таких висновків суд враховує положення п. 1 ч. 2 ст. 129 Конституції України, згідно з яким однією із основних засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом. У зв`язку із цим обставини, пов`язані з небажанням сторони сплатити судовий збір, у тому числі, обставини пов`язані з відсутністю у позивача коштів не можуть вважатися достатньою підставою для відстрочення сплати судового збору, або зменшення розміру судового збору, або звільнення від сплати судового збору.
Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд в ухвалі від 09.02.2022 у справі № 420/12418/21, від 04.07.2022 у справі № 560/10774/21.
Крім того, згідно з Порядком складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 року № 228, особа, яка утримується за рахунок державного бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору.
Враховуючи наведене та беручи до уваги, що особа, яка утримується за рахунок державного бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору, суд вважає, що обставини, пов`язані з фінансуванням установ чи організацій з державного бюджету, відсутністю в ньому коштів, призначених для сплати судового збору, щодо порядку виділення коштів для сплати судового збору та погодження сплати тощо не можуть бути підставою для відстрочення сплати судового збору, або зменшення розміру судового збору, або звільнення від сплати судового збору. Крім того, відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 у справі "Креуз проти Польщі" "право на суд" не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, в тому числі фінансовими.
Зважаючи на те, що умови, за наявності яких позивачу можливо було відстрочити сплату судового збору, або зменшити розмір судового збору, або звільнити від сплати судового збору, відсутні, і враховуючи те, що відстрочення сплати судового збору, або зменшення розміру судового збору, або звільнення від сплати судового збору суб`єкта владних повноважень може розцінюватися як надання державним органам певних процесуальних переваг перед іншими учасниками судового процесу - юридичними та фізичними особами, які зобов`язані сплачувати відповідний збір, підстави для задоволення клопотання про відстрочення сплати судового збору, або зменшення розміру судового збору, або звільнення від сплати судового збору за подання позовної заяви відсутні.
Відтак, позивачу необхідно надати до суду докази доплати судового збору у розмірі 3663,81 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 118 КАС України, процесуальні строки - це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії. Процесуальні строки встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені - встановлюються судом.
Згідно ч. 2 ст. 121 КАС України встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Враховуючи те, що ухвала суду про залишення позовної заяви без руху від 30.05.2024 позивачем виконана частково, а саме не надано доказів доплати судового збору в розмірі 3663,81 грн., доходжу висновку про продовження Донецькому обласному відділенню Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю строку на усунення недоліків на термін 10 днів з дня отримання копії цієї ухвали.
Керуючись ст. 118, 121, 248, 256 КАС України,-
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю про відстрочення сплати судового збору, або зменшення розміру судового збору, або звільнення від сплати судового збору відмовити.
Продовжити Донецькому обласному відділенню Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю строк для усунення недоліків позовної заяви, встановлених ухвалою суду про залишення позовної заяви без руху від 30.05.2024 року на термін 10 днів з дня отримання копії цієї ухвали.
Запропонувати позивачу з дня отримання копії цієї ухвали усунути недоліки позовної заяви, шляхом надання суду доказів доплати судового збору в розмірі 3663,81 грн. сплаченого на наступні реквізити:
Отримувач коштів Донецьке ГУК/Слов`янська МТГ/22030101
Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37967785
Банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.)
Код банку отримувача (МФО) 899998
Рахунок отримувачаUA308999980313111206084005658
Код класифікації доходів бюджету 22030101
Призначення платежу*;101;_____(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і має відповідну відмітку у паспорті); Судовий збір, за позовом
Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію даної ухвали невідкладно надіслати особі, що звернулась із позовною заявою.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя О.С. Духневич
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2024 |
Оприлюднено | 13.06.2024 |
Номер документу | 119655131 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Духневич О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні