Постанова
від 26.10.2010 по справі 2а-3099/10/2470
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2010 р. м. Чернівці Справа № 2а-3099/10/2470

14:35

Чернівецький окружн ий адміністративний суд в ск ладі:

головуючого судді Левицьк ого В.К.,

за участю секретаря судово го засідання Левчуку Д.С.,

представника позивача - Берекети А.О., за довіреніс тю;

представника відповідача - Орлецького А.О.,

розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за позово м Чернівецького обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю агрофірми «Шипинецька земля» про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із згаданим позовом, з ур ахуванням уточнюючих позовн их вимог, в якому просить стяг нути з відповідача на корист ь Чернівецького обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів адміністра тивно-господарські санкції т а пеню за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів в сумі 10589,56 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідач належни м чином не виконує вимоги Зак ону України “Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні” щодо забезпечен ня працевлаштування інвалід ів та в силу ст. 20 цього Закону с воєчасно не сплатив штрафні санкції в сумі 9897,96 грн., за що по зивачем нараховано пеню у ро змірі 691,60 грн. В добровільному порядку штрафні санкції та п еню відповідачем не було спл ачено, що стало підставою зве рнення до суду із позовною за явою.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав за явлений позов та просив суд з адовольнити його у повному о бсязі, посилаючись на обстав ини, викладені в позовній зая ві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов ви знав повністю та просив суд р еструктуризувати заборгова ність мотивуючи важким фінан совим становищем.

Заслухавши пояснення стор ін, розглянувши матеріали сп рави, встановивши фактичні о бставини в справі, на яких ґру нтуються позовні вимоги, дос лідивши та оцінивши надані д окази в сукупності, проаналі зувавши законодавство, яке р егулює спірні правовідносин и, суд дійшов висновку, що адмі ністративний позов підлягає задоволенню повністю з наст упних підстав.

Судовим розглядом встанов лено, що Товариство з обмежен ою відповідальністю агрофір ма «Шипинецька земля» (59341, с. Ши пинці, вул. Н. Яремчука, 8, Кіцман ський район, Чернівецька обл асть, ідентифікаційний код 3087 5724) зареєстроване як юридична особа Кіцманською районною державною адміністрацією Че рнівецької області 21.03.2000 р.

Згідно з ч. 1 ст. 19 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і» від 21.03.1991 р. № 875-XII (далі - Закон № 875-XII) для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.

Відповідно до вимог ч. 2 вказ аної статті Закону підприємс тва, установи, організації, у т ому числі підприємства, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, фізичні особ и, які використовують найман у працю, самостійно розрахов ують кількість робочих місць для працевлаштування інвалі дів відповідно до нормативу, встановленого частиною перш ою цієї статті, і забезпечуют ь працевлаштування інваліді в. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Згідно наданого відповіда чем звіту про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів за 2009 рік № 742 форми № 10-ПІ середньо облікова кількість штатних п рацівників облікового склад у в 2009 році становила 49 осіб, а се редньооблікова чисельність працюючих на підприємстві і нвалідів становила 1 осіб, в то й час коли встановлений норм атив склав 2 робочих місця. Фон д оплати праці штатних праці вників склав 632,00 тис. грн.

Частиною 5 ст. 19 Закону № 875-ХІІ виконанням нормативу робочи х місць у кількості, визначен ій згідно з частиною першою ц ієї статті, вважається праце влаштування підприємством, у становою, організацією, у том у числі підприємством, орган ізацією громадських організ ацій інвалідів, фізичною осо бою, яка використовує найман у працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним. Згід но ст. 21 Кодексу законів про пр ацю України, результатом пра цевлаштування є укладення тр удового договору між працівн иком (в даному випадку інвалі дом) та власником підприємст ва або уповноваженим ним орг аном, тобто безпосереднє пра цевлаштування інваліда здій снюється підприємством.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону № 875-ХІІ підприємства, установ и, організації, у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю, де сер едньооблікова чисельність п рацюючих інвалідів менша, ні ж установлено нормативом, пе редбаченим ст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідни м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно-господарські санк ції, сума яких визначається в розмірі середньої річної за робітної плати на відповідно му підприємстві, установі, ор ганізації, у тому числі підпр иємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом, а також п еню у розмірі 120 % річних обліко вої ставки НБУ, нараховану на повну суму недоїмки за весь ї ї строк. Для підприємств, уста нов, організацій, у тому числі підприємств, організацій гр омадських організацій інвал ідів, фізичних осіб, на яких пр ацює від 8 до 25 осіб, розмір адмі ністративно-господарських с анкцій за робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом, визначається в розмірі по ловини середньої річної заро бітної плати на відповідному підприємстві, в установі, орг анізації, у тому числі підпри ємстві, організації громадсь ких організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використ овує найману працю.

Відповідно до ч. 1 ст. 218 Господ арського кодексу України, пі дставою господарсько-правов ої відповідальності учасник а господарських відносин є в чинене ним правопорушення у сфері господарювання.

У частині 2 наведеної статті передбачено, що учасник госп одарських відносин відповід ає, зокрема, за порушення прав ил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито всіх залежних від н ього заходів для недопущення господарського правопоруше ння.

Згідно зі ст. 181 Закону № 875-ХІІ державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої ро боти відповідно до рекоменда цій МСЕК, наявних у інваліда к валіфікації та знань, з ураху ванням його бажань.

Суд зазначає, що адміністра тивно-господарські санкції з а незайняті інвалідами робоч і місця не є податком, збором ( обов' язковим платежем), обо в' язкова сплата яких передб ачена Конституцією України т а Законом України «Про систе му оподаткування», а є заходо м впливу до правопорушника у сфері господарювання у зв' язку із скоєнням правопоруше ння. У разі не доведення учасн иком господарських відносин про вжиття всіх залежних від нього заходів для недопущен ня господарського правопору шення на нього може бути покл адена відповідальність за не працевлаштування інвалідів .

Судом встановлено та не зап еречувалось представником в ідповідача, що Товариство з о бмеженою відповідальністю а грофірма «Шипинецька земля» протягом 2009 р. не направляло до Кіцманського районного цент ру зайнятості Чернівецької о бласті відповідну звітність з інформацією щодо можливос ті працевлаштування 1-го інва ліда. Вказана обставина тако ж підтверджується довідкою К іцманського районного центр у зайнятості від 12.04.2010 р. за № 21-03/265. Фактично на товаристві було працевлаштовано одного інва ліда, а одне місце залишилося вакантним.

Частиною 8 ст. 20 Закону № 875-ХІІ передбачено, що порядок спла ти адміністративно-господар ських санкцій і пені до відді лень Фонду соціального захис ту інвалідів, їх акумуляції, о бліку, а також з урахуванням п ропозицій всеукраїнських гр омадських організацій інвал ідів - використання цих кошті в затверджується Кабінетом М іністрів України. Так, пункто м 4 Порядку сплати підприємст вами, установами, організаці ями та фізичними особами, що в икористовують найману працю , суми адміністративно-госпо дарських санкцій та пені за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого по становою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70, передбач ено, що роботодавці сплачуют ь суму адміністративно-госпо дарських санкцій відділення м Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх держа вної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підпр иємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного банку, відкритий в органах Де ржавного казначейства, або н а балансовий рахунок 2510 в уста новах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за рок ом, в якому відбулося порушен ня нормативу робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів.

Як вбачається із матеріалі в справи, відповідач, у зв' яз ку із невиконанням нормативу працевлаштування інвалідів , зобов' язаний був самостій но сплатити до 15.04.2010 р. на рахуно к позивача адміністративно-г осподарські санкції у розмір і 12897,96 грн. Проте, дана сума була сплачена частково. На день ро згляду позову залишок заборг ованості становить 9897,96 грн. та пеня за прострочення основн ого платежу у розмірі 691,60 грн.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах та у спосіб, що передбачен і Конституцією та Законами У країни. Відповідно п. 4 частини третьої статті 129 Конституції України та ст. 71 КАС України ко жна сторона повинна довести ті обставини, на які вона поси лається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповід ач в судовому засіданні позо в визнав повністю.

Згідно ст. 112 та 136 КАС України відповідач може визнати адмі ністративний позов повністю або частково протягом усьог о часу судового розгляду. У ра зі повного визнання відповід ачем адміністративного позо ву і прийняття його судом при ймається постанова про задов олення адміністративного по зову.

За наведених вище обставин , суд приймає визнання адміні стративного позову відповід ачем, оскільки ці дії відпові дача не суперечать закону та не порушують чиї-небудь прав а, свободи чи інтереси.

За таких обставин, суд вважа є, що вимоги позивача є обґрун тованими, відповідають обста винам справи та наявним мате ріалам, у зв'язку з чим позов п ідлягає задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір), відповідно до ст. 94 КАС України, стягненню з від повідача не підлягають.

Стосовно клопотання відпо відача про реструктуризації заборгованості, в зв' язку і з важким фінансовим становищ ем товариства, суд зазначає, щ о відповідно до ст. 263 КАС Украї ни питання щодо відстрочення , розстрочення, виконання, змі ни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення вирішуються після на брання рішенням законної сил и із постановленням відповід ної ухвали.

У процесі розгляду справи н е виявлено інших фактичних о бставин, що мають значення дл я правильного вирішення спор у, і доказів на підтвердження цих обставин.

Керуючись ст. 129 Конституції України, ст. ст. 71, 86, 94,158, 162, 160-167 КАС Ук раїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю аг рофірми «Шипинецька земля» ( 59341, с. Шипинці, вул. Н. Яремчука, 8, Кіцманський район, Чернівець ка область, ідентифікаційний код 30875724) на користь Чернівецьк ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції та пеню в 10589,56 гр н.

Порядок та строки наб рання постановою законної си ли та оскарження.

Відповідно до ч. З ст. 254 КАС України судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр овадження або набрання закон ної сили рішенням за наслідк ами апеляційного провадженн я.

Постанова, згідно ст. 186 КАС України, може бути оскаржена в апеляційному порядку до Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду через суд першої інстанції шляхом под ачі в десятиденний строк з дн я її проголошення апеляційно ї скарги. У разі застосування судом частини третьої статт і 160 цього Кодексу, а також прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.

Повний текст поста нови виготовлено та підписан о судом 01.11.2010 р.

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2010
Оприлюднено03.11.2010
Номер документу11965539
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3099/10/2470

Ухвала від 24.02.2012

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 22.02.2012

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Постанова від 26.10.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 11.10.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні