Постанова
від 21.09.2009 по справі 2а-5175/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

Вн. № < Внутрішній Номер справи >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 21 вересня 2009 року           14:50           № 2а-5175/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого - судді Степанюка А.Г. при секретарі Федоровій О.В., розглянувши справу

За позовом    Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва

до          товариства з обмеженою відповідальністю «НД ЛТД»

про          зобов’язання допустити перевіряючих для проведення планової виїзної перевірки;

про          зобов'язання надати для перевірки ДПІ у Оболонському районі м. Києва всі необхідні документи за період з 01.10.2005р. по 30.09.2008р., що підтверджують дані податкових декларацій та розрахунків по податках та інших обов'язкових платежів до бюджету та державних цільових фондів, в тому числі: договори купівлі-продажу та інші договори, які укладені ТОВ «НД ЛТД»; податкові та видаткові накладні; довіреності на отримання товару" інші документи, які підтверджують наявність фінансово-господарських відносин вище значеного підприємства; картки особових рахунків; документи, що підтверджують транспортування продукції, надання робіт (послуг); розрахункові документи покупців (продавців) з ТОВ «НД ЛТД»; книги обліку продажу та придбання товарів (робіт, послуг) за відповідні періоди, реєстри отриманих та виданих податкових накладних з підсумками податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ за відповідні періоди; перелік основних засобів наявних на підприємстві (як власних так і орендованих) та інші документи, що підтверджують фінансово-господарську діяльність ТОВ «НД ЛТД»

         На  підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позовні вимоги Позивача обґрунтовані тим, що 17.02.2009р. на юридичну адресу ТОВ «НД ЛТД»було направлено повідомлення про проведення планової виїзної перевірки підприємства за адресою м. Київ, вул. Фрунзе, 160. Згідно направлення на проведення планової виїзної перевірки № 579/23 від 27.02.2009р. у період з 27.02.2009 року по 13.03.2009р., працівниками податкової інспекції здійснено виїзд на юридичну адресу підприємства: м. Київ, вул. Фрунзе, 160, яка зазначена в реєстраційних документах платника податків, в результаті чого було засвідчено факт незнаходження ТОВ «НД ЛТД»за вказаною адресою, про що складено акт незнаходження за юридичною адресою № 88-23-7 від 27.02.2009 р.

Крім того, 19.02.2009р. було складено акт про незнаходження за юридичною адресою №79-15-1 від 19.02.2009р. за неподання звітності до податкової, в результаті чого направлено запит до ГВПМ ДПІ у Оболонському районі м. Києва № 43-15 від 20.02.2009р. на встановлення місця знаходження суб'єкта підприємницької діяльності, що ухиляється від сплати податків. У відповідь на даний запит ГВПМ ДПІ у Оболонському районі м. Києва надаю довідку №1592/2605 від 20.02.2009р. щодо неможливості встановлення місцезнаходження даного підприємства.

Таким чином, на думку позивача, дане товариство може здійснювати господарську діяльність поза межами державного контролю, не виключаючи, що така діяльність здійснюється з порушенням податкового законодавства, чим може бути заподіяна фінансова шкода державі шляхом невідображення і неперерахування коштів до бюджету та державних цільових фондів. Крім того, ДПІ у Оболонському районі м. Києва позбавлена можливості здійснити покладені на неї згідно закону функції, зокрема провести документальну перевірку ТОВ «НД ЛТД»(код ЄДРПОУ 31093268).

Відповідач своїми процесуальними правами не скористався, повноважного представника у засідання суду не направив, хоча  належним чином повідомлявся  про дату, час та місце судового розгляду справи шляхом направлення на юридичну адресу ухвали про відкриття провадження у справі, повістки. Заперечень проти позову до суду не надав.

 Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, оцінивши письмові пояснення  відповідача, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «НД ЛТД»згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №9596717 зареєстровано в Оболонській районній у місті Києві державній адміністрації 04.12.2000 року, ідентифікаційний код 31093268.

Згідно з п. 2 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" № 1251-XII від 25.06.1991 (зі змінами та доповненнями) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Судом враховується, що відповідно до п.1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року з наступними змінами і доповненнями органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов’язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов’язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов’язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі — платники податків).

Приписом ст. 11-1 згаданого вище Закону встановлено, що плановою виїзною перевіркою вважається перевірка платника податків щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати ним податків та зборів (обов’язкових платежів), яка передбачена у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за місцезнаходженням такого платника податків чи за місцем розташування об’єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна перевірка. Планова виїзна перевірка проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності платника податків за письмовим рішенням керівника відповідного органу державної податкової служби не частіше одного разу на календарний рік. Право на проведення планової виїзної перевірки платника податків надається лише у тому випадку, коли йому не пізніше ніж за десять днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано письмове повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення її проведення. Тривалість планової виїзної перевірки не повинна перевищувати 20 робочих днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва —10 робочих днів. Подовження термінів проведення планової виїзної перевірки можливе на термін не більш як 10 робочих днів, а стосовно суб’єктів малого підприємництва —5 робочих днів.

Посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розписку: 1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби; 2) копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави проведення позапланової виїзної перевірки, дата її початку та дата закінчення (ст. 11-2 Закону).

У матеріалах справи наявне повідомлення № 2857/10/23-706 про проведення позивачем планової виїзної перевірки відповідача з 26.02.2009 року по 25.03.2009 року, направлене 17.02.2009 року відповідачеві та направлення на перевірку №579/23 від 27 лютого 2009 року.

Судом встановлено, що позивачем було дотримано порядок проведення планової виїзної перевірки відповідача.

А тому ненадання відповідачем працівникам позивача необхідних бухгалтерських, податкових та інших первинних документів   є неправомірним.

З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо зобов’язання допустити для проведення планової виїзної перевірки  та про зобов’язання                                товариства з обмеженою відповідальністю «НД ЛТД»надати для перевірки всі необхідні бухгалтерські, податкові та інші первинні документи.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 94, 158-163 КАС України, адміністративний суд -

                                                      ПОСТАНОВИВ:

1.           Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.           Зобов’язати товариство з обмеженою відповідальністю «НД ЛТД»допустити працівників Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва для проведення планової виїзної перевірки.

3.           Зобов’язати товариство з обмеженою відповідальністю «НД ЛТД»надати для перевірки ДПІ у Оболонському районі м. Києва всі необхідні документи за період з 01.10.2005р. по 30.09.2008р., що підтверджують дані податкових декларацій та розрахунків по податках та інших обов'язкових платежів до бюджету та державних цільових фондів, в тому числі: договори купівлі-продажу та інші договори, які укладені ТОВ «НД ЛТД»; податкові та видаткові накладні; довіреності на отримання товару інші документи, які підтверджують наявність фінансово-господарських відносин вище значеного підприємства; картки особових рахунків; документи, що підтверджують транспортування продукції, надання робіт (послуг); розрахункові документи покупців (продавців) з ТОВ «НД ЛТД»; книги обліку продажу та придбання товарів (робіт, послуг) за відповідні періоди, реєстри отриманих та виданих податкових накладних з підсумками податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ за відповідні періоди; перелік основних засобів наявних на підприємстві (як власних так і орендованих) та інші документи, що підтверджують фінансово-господарську діяльність ТОВ «НД ЛТД»

          Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Дані заяви подаються до апеляційного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова  суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                                                 А. Степанюк

Повний текст постанови виготовлено 15.10.2009 року

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.09.2009
Оприлюднено03.11.2010
Номер документу11965609
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5175/09/2670

Постанова від 21.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні