ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 червня 2024 рокусправа № 380/7198/24
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Мартинюка В.Я.,
розглянувши у письмовому провадженні в порядку загального позовного провадження у м.Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агролайф корми" до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Агролайф корми" звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, в якому просить визнати протиправними і скасувати податкові повідомлення-рішення від 12.03.2024 року №0102180410, №0102210410 та №0102190410.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що чинний Податковий кодекс містить норму п.52-1 підрозділу 10 розділу ХХ, згідно якої нарахування штрафних санкцій не застосовується до нього. Відповідач за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, які зазначені в додатку до податкового повідомлення-рішення №0102180410, помилково застосовано штрафні санкції, які передбачені п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу. Крім того, до періоду, за який здійснювалась перевірка, входять за ПН/розрахунками коригування, які ще були зареєстровані у 2019-2020 році. Стверджує, що відповідачем неправомірно розраховано суми штрафу в податкових повідомленнях-рішеннях. Вказує, що акт перевірки, який слугував підставою для прийняття податкового повідомлення-рішення, складений 13.02.2024 року та йому присвоєно номер №5101/13-01-04-10/36874925, що говорить про проведення камеральної перевірки поза межами відведених для цього виду перевірок строків. Реєстрація податкових накладних відбувалась поза межами робочого часу (операційного дня). Зазначає, що фактично прострочення в кількості одного дня не було, а тому штрафна санкція не повинна бути застосована.
У відзиві відповідач зазначив, що компетенцією в частині видачі квитанції про прийняття або неприйняття податкової накладної наділений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, а саме Державна податкова служба України. Обставини щодо своєчасності видачі квитанції не входять до предмету доказування в даній справі, оскільки в межах камеральної перевірки інспектор перевіряє дотримання строків реєстрації накладних виходячи з сформованих даних реєстру, який наповнює ДПС України шляхом видачі відповідних квитанцій, та позбавлений компетенції досліджувати питання подання вказаних накладних на реєстрацію. Норми ст.201 ПК України мають імперативний припис, відповідно до якого не реєстрація податкових накладних у встановлений строк є підставою для застосування штрафних санкцій. Дата та час зазначені у витягах можуть відрізнятись від фактичних, оскільки такі залежать від системних налаштувань комп`ютерної системи позивача, у зв`язку з чим такі не є належними доказами виконання ним обов`язку щодо своєчасної реєстрації податкових накладних. До спірних правовідносин необхідно застосовувати пп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, яким скасовано дію мораторію застосування штрафних санкцій на період дії воєнного стану та/або на період дії карантину. Стверджує, що розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто, податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 ст.201 ПК України, до внесення змін Законом №2876-ІХ) є неможливим. Зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-ІХ або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08.02.2023 року). Вказує, що штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу граничних строків реєстрації накладних у ЄРПН із датою складання починаючи з 16.01.2023 року.
У відповіді на відзив позивач зазначає, що на момент винесення спірних податкових повідомлень-рішень від 12.03.2024 року та акту камеральної перевірки від 23.08.2023 року вже набули чинності зміни внесені Законом №2876-ІХ до ПК України в частині доповнення пунктами 89 та 90, які пом`якшили відповідальність платника на період дії воєнного стану.
Ухвалою суду від 22.04.2024 року відкрито загальне позовне провадження.
Ухвалою суду занесеною до протоколу судового засідання від 27.05.2024 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Також судом відмовлено у задоволенні клопотання представника позивача про відкладення судового розгляду, оскільки обставини якими таке клопотання обґрунтовано не підтверджені доказами, а дата та час судового засідання були попередньо погоджені між сторонами.
Розглянувши матеріали справи та дослідивши докази, судом встановлено такі обставини.
За результатами проведення камеральної перевірки щодо дотримання термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем складено акти №5101/13-01-04-10/36874925 від 13.02.2024 року, №5096/13-01-04-10/36874925 від 13.02.2024 року, №5099/13-01-04-10/36874925 від 13.02.2024 року.
На підставі акта перевірки №5101/13-01-04-10/36874925 від 13.02.2024 року у відповідності до підп.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0102180410 від 12.03.2024 року, відповідно до якого за періоди грудень 2023, грудень 2019, листопад 2019, червень 2022, серпень 2022, травень 2023 встановлено порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 та згідно із статтею 120-1 Податкового кодексу України: за затримку реєстрації податкових накладних застосовано штраф у розмірі 4192 грн. 39 коп.
На підставі акта перевірки №5096/13-01-04-10/36874925 від 13.02.2024 року у відповідності до підп.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0102210410 від 12.03.2024 року, відповідно до якого за періоди листопад 2023 року, грудень 2023 року встановлено порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 та згідно із статтею 120-1 Податкового кодексу України: за затримку реєстрації податкових накладних застосовано штраф у розмірі 692493 грн. 03 коп.
На підставі акта перевірки №5099/13-01-04-10/36874925 від 13.02.2024 року у відповідності до підп.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0102190410 від 12.03.2024 року, відповідно до якого за періоди вересень 2023 року, жовтень 2023 року встановлено порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 та згідно із статтею 120-1 Податкового кодексу України: за затримку реєстрації податкових накладних застосовано штраф у розмірі 301067 грн. 13 коп.
Дані обставини сторонами не заперечуються.
Змістом спірних правовідносин є податкові повідомлення-рішення від 12.03.2024 року №0102180410, №0102210410 та №0102190410.
Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI, у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - ПК України).
Відповідно до підп.16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до підп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.
Згідно п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО (абзац перший підп.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України).
Абзацом другим цієї норми передбачено, що предметом камеральної перевірки також може бути, зокрема, своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних.
Як передбачено абзацом першим п.76.3 ст.76 ПК України, камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.
Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу (абзац другий цього ж пункту.
Відповідно до п.86.2 ст.86 ПК України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Згідно із абзацом третім п.102.1 ст.102 ПК України у разі виявлення за результатами перевірки порушень інших вимог податкового законодавства, безпосередньо не пов`язаних з декларуванням податкових зобов`язань платником податків, а також порушень вимог іншого, крім податкового, законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму штрафних санкцій (фінансових санкцій, штрафів) платника податків не пізніше 1095 дня з дня вчинення відповідного правопорушення.
Порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів (абзац перший п`ятий п.120-1.1 ст.120-1 ПК України).
Згідно із п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший п.201.10 ст.201 ПК України).
Відповідно до абзацу п`ятого п.201.10 ст.201 ПК України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Абзацом шостим цієї норми встановлено, що з метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Як передбачено абзацом дев`ятим п.201.10 ст.201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий п.201.10 ст.201 ПК України).
Абзацом тринадцятим п.201.10 ст.201 ПК України передбачено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно із абзацом чотирнадцятим п.201.10 ст.201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені.
Водночас, суд звертає увагу, що 08.02.2023 року набрав чинності Закон № 2876-ІХ від 12.01.2023 року «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким, зокрема, тимчасово встановлено інші граничні строки реєстрації податкових накладних та встановлено інші розміри штрафів за їх несвоєчасну реєстрацію.
Законом № 2876-ІХ підрозділ 2 розділу XX ПК України доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 120.1.1 ст.120.1 ПК України.
Так, відповідно до п.89 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 року №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України передбачено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 року №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Детальний аналіз вказаних норм ПК України дає підстави суду дійти до таких висновків:
- зміна строків реєстрації податкових накладних є тимчасовою, та діє лише на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця в якому воєнний стан буде припинено;
- визначені пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України розміри штрафів за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних застосовуються лише щодо тих податкових накладних, які зареєстровані з порушенням встановлених пунктом 89 цього підрозділу строків, тобто відносно податкових накладних, граничні строки реєстрації яких припадають на період, коли ця норма вже діяла (після 08.02.2023 року);
- норми пунктів 89 та 90 ПК України застосовуються з 08.02.2023 року, тобто з дати набрання чинності Закону № 2876-ІХ.
Щодо податкового повідомлення-рішення №0102180410 від 12.03.2024 року.
Суд звертає увагу, що податкові накладні, зокрема, №46, №51, №5, №4, №6258, які за наслідками проведення перевірки стали підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, були складені та зареєстровані позивачем ще до набрання чинності Законом №2876-ІХ від 12.01.2023 року «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України» (№46 - складена 13.12.2019 року, зареєстрована 15.01.2020 року; №51 - складена 09.12.2019 року, зареєстрована 16.01.2020 року; №5 складена 07.11.2019 року; зареєстрована 05.12.2019 року; №4 складена 14.06.2022 року, зареєстрована 13.07.2022 року; №6258 складена 08.08.2022 року, зареєстрована 01.09.2022 року), тобто, до 08.02.2023 року.
Варто наголосити на тому, що на час реєстрації цих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних єдиною нормою, яка визначала розмір штрафів за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних був п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.
Окрім того, такі ж правові висновки були зроблені Верховним Судом у постанові від 30.01.2024 року у справі №280/4484/23.
Як вбачається із розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем щодо згаданих податкових накладних були застосовані штрафи передбачені саме п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що відповідач при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення у цій частині правомірно застосував штрафи у розмірі 10%, 20% суми ПДВ за затримку реєстрації зазначених податкових накладних.
Що стосується податкових накладних №318 та №76, вони були складені та зареєстровані позивачем уже після набрання чинності Законом №2876-ІХ від 12.01.2023 року «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України» (№318 складена 09.05.2023 року, зареєстрована 08.06.2023 року; №76 складена 11.12.2023 року, зареєстрована 17.01.2024 року).
На переконання суду, відповідач у даному випадку повинен був застосувати щодо позивача штраф за порушення граничного строку для реєстрації цих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у зменшеному розмірі відповідно до п.90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України.
Як вбачається із уже згаданого розрахунку штрафу, який наявний в матеріалах справи, контролюючий орган застосував штрафи у розмірі 2% суми ПДВ за затримку реєстрації податкових накладних №318 та №76, які передбачені пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України.
Відтак, суд дійшов висновку, що відповідачем у цій частині було також дотримано вимог податкового законодавства при застосуванні штрафу за затримку реєстрації згаданих податкових накладних.
Як наслідок, згадані вимоги є безпідставними та не підлягають задоволенню.
Інші доводи позивача зазначених висновків не спростовують.
Щодо податкових повідомлень-рішень №0102210410 та №0102190410 від 12.03.2024 року.
Суд звертає увагу, що відповідно до розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, який наявний в матеріалах справи, усі податкові накладні, які стали підставою для прийняття відповідачем цих податкових повідомлень-рішень, були складені та зареєстровані позивачем також після набрання чинності Законом №2876-ІХ від 12.01.2023 року «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України», тобто, після 08.02.2023 року (період з вересня 2023 року по грудень 2023 року).
Контролюючий орган у даному випадку також застосував правомірні штрафи, які передбачені пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, а саме 2%, 5%, 10% суми ПДВ за затримку реєстрації податкових накладних.
Як наслідок, суд дійшов висновку, що позовні вимоги щодо визнання протиправними і скасування згаданих податкових повідомлень-рішень не підлягають задоволенню з тих же підстав, що й позовні вимоги, які стосуються податкових накладних №318 та №76 у податковому повідомленні-рішенні №0102180410 від 12.03.2024 року.
Посилання позивача, що реєстрація податкових накладних, які стосуються податкового повідомлення-рішення №0102190410 від 12.03.2024 року, відбувалась поза межами робочого часу (операційного дня) не береться судом уваги, оскільки зазначений аргумент жодним чином не спростовує факт порушення ним граничних строків реєстрації згаданих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та не впливає на суму штрафу.
Судом не беруться до уваги також інші твердження позивача, з огляду на встановлені обставини.
З огляду на викладене, судом не встановлено порушень оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями критеріїв правомірності, визначених ч.2 ст.2 КАС України, а тому у задоволенні позову слід відмовити повністю.
Щодо судових витрат, то відповідно до ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки у задоволенні позову відмовлено, такі присуджуються з позивача.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В :
У задоволенні позову відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський оружний адміністративний суд, а у разі реєстрації офіційної електронної адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
СуддяМартинюк Віталій Ярославович
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2024 |
Оприлюднено | 13.06.2024 |
Номер документу | 119656621 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні