ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
25 лютого 2010 року 15:30 № 2а-3957/09/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Степанюка А.Г. при секретарі судового засідання Федоровій О.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України
до
Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-Дистриб"юторська компанія "Княжий град"
про
стягнення 133616,94грн. штрафу
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позовні вимоги Позивача обґрунтовані тим, що ТОВ «ВКД «Княжий Град»транспортувало алкогольні напої без марок акцизного збору, вартість яких становить 133616,94 грн. За вказане порушення передбачена відповідальність відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами»у вигляді застосування штрафної санкції у розмірі - 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.
Відповідач своїми процесуальними правами не скористався, заперечення проти позову не подав, повноважного представника для участі у судовому засіданні не направив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового розгляду, тому спір вирішується за його відсутності.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд –
ВСТАНОВИВ:
Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо –дистриб’юторська компанія «Княжий град»зареєстроване 15.08.2000 р. Мінською районною у м. Києві державною адміністрацією (свідоцтво про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності-юридичної особи). Має ідентифікаційний код юридичної особи №31119261 і внесено до ЄДРПОУ.
Видами діяльності Позивача за КВЕД є –виробництво дистильованих алкогольних напоїв; виробництво вин; роздрібна торгівля тощо.
Регіональним управлінням Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України у м. Києві проведено перевірку автомобіля Мерседес, номерний знак 34ВU 8898, з питань дотримання вимог чинного законодавства при транспортуванні алкогольних напоїв, який був зупинений співробітниками ДАІ м. Києва, за адресою: м. Київ, вул. Міська, 1/1.
За результатами перевірки складено акт від 25.01.07 № 260755.
Перевіркою встановлено, що вказаним автомобілем, транспортувались алкогольні напої без марок акцизного збору, на загальну суму 26458,80 доларів США. Постачальником зазначених алкогольних напоїв являлось ТОВ «Виробничо-дистриб'юторська компанія «Княжий Град», одержувачем - Азербайджанське підприємство «ІRIDY», що підтверджується видатковою накладною від 23.01.07 № КГ - 0001954 та товарно-транспортною накладною від 23.01.07 №583688. Вивезена відповідачем з підприємства алкогольна продукція, що підтверджується товарно-транспортною накладною № 583688 від 23.01.07, транспортувалась з порушенням порядку переміщення алкогольних напоїв з акцизного складу розміщеного на території підприємства.
На підставі акту перевірки від 25.01.2007 року № 260755 Позивачем прийнято рішення №000136 від 27.02.07р. про застосування до відповідача фінансових санкцій за порушення ст. 11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами».
Досліджуючи надані докази, аналізуючи наведені міркування, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне:
Відповідно до ст. 11 Закону України від 19.12.95 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», алкогольні напої, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 7 Закону України від 15 вересня 1995 року № 329 «Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби»(із змінами та доповненнями): забороняється ввезення, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та реалізація на території України алкогольних напоїв та тютюнових виробів, на яких немає марок акцизного збору встановленого зразка.
Згідно п. 20 «Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору з голографічними захисними елементами і маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 року № 567 «Про запровадження марок акцизного збору нового зразка з голографічним захисним елементом для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів»(із змінами і доповненнями): алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог цього Положення або марками, що не відповідають виду продукції та місткості тари та/або не видавалися безпосередньо виробнику (імпортеру) зазначеної продукції, вважається немаркованою.
Наказом ДПА України від 14.05.05 № 178 затверджено Порядок роботи представників органу державної податкової служби на акцизних складах підприємств, що виробляють горілку та лікеро-горілчані вироби (далі - Порядок). Порядком визначено, що орган державної податкової служби за місцем розташування акцизного складу призначає свого представника (представників) на такому складі, який здійснює (здійснюють) постійний безпосередній контроль за дотриманням встановленого порядку відпуску горілки та лікеро-горілчаних виробів та сплати акцизного збору. Представники ДПС на акцизному складі здійснюють контроль за обліком, зберіганням, використанням марок акцизного збору та додержанням встановленого порядку позначення продукції марками акцизного збору, зберіганням, відпуском та обігом горілки та лікеро-горілчаних виробів. Пунктом 2.5 Порядку при відвантаженні горілки та лікеро-горілчаних виробів заповнюється товарно-транспортна накладна, в якій представник ДПС на акцизному складі робить відмітку про погодження відпуску шляхом проставляння штампа «Виїзд дозволено»і особистого підпису та запис в журналі реєстрації відвантаження горілки та лікеро-горілчаних виробів.
Таким чином, ТОВ «ВКД «Княжий Град»транспортувало алкогольні напої без марок акцизного збору, вартість яких становить 133616,94 грн.
Зазначені вище норми законодавства зобов'язують суб'єктів підприємницької діяльності діяти згідно із встановленими у них правилами, невиконання яких зумовлює юридичну відповідальність. Згідно ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»від 19.12.1995р. із змінами і доповненнями за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Відповідно, рішення №000136 від 27.02.07р. про застосування штрафних санкцій у розмірі –133616,94 грн. прийнято обґрунтовано та правомірно. При цьому вказане рішення позивача не скасовано.
Судом враховується також відповідність рішення Позивача про застосування фінансових санкцій формі, встановленій у додатку до Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003р. № 790.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень в адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесів прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Приписом ч. 2 ст. 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, адміністративний суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо –дистриб’юторська компанія «Княжий град»(м. Київ, вул. Бережанська,9, код ЄДРПОУ 31119261) у дохід Державного бюджету України фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 133 616, 94 грн. (сто тридцять три тисячі шістсот шістнадцять грн.).
Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Дані заяви подаються до апеляційного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя А.Г. Степанюк
Повний текст постанови виготовлено 01.03.10 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2010 |
Оприлюднено | 03.11.2010 |
Номер документу | 11965820 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Степанюк А.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні