ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2024 р. Справа № 520/281/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Кононенко З.О.,
Суддів: Калиновського В.А. , Мінаєвої О.М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-ремонтне підприємство «Таргет» на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.03.2024, головуючий суддя І інстанції: Заічко О.В., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 15.03.24 по справі № 520/281/24
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-ремонтне підприємство «Таргет»
до Головного управління ДПС у Харківській області
про визнання дій протиправними та скасування податкових повідомлень-рішеннь,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-ремонтне підприємство «Таргет», звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, у якому просив суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 03.08.2023р. за № 0236140415 на суму штрафної санкції 114 810,25 грн та податкове повідомлення рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 08.08.2023 № 0240930415 на суму штрафних санкцій 2 380,00 грн;
- стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області витрати пов`язані з наданням правової допомоги у розмірі 12 000,00 гривень.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що 27.06.2023 по підприємству проведено камеральну перевірку з дотриманням порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «ТРП «Таргет» та складено акт камеральної перевірки від 02.08.2023 № 20085/20-40-04-15-03/42638294 за порушення який був направлений на податкову адресу платника. Зазначений акт був повернутий з відміткою «за закінченням терміну зберігання. На підставі акту камеральної перевірки від 02.08.2023 № 20085/20-40-04-15-03/42638294 винесено податкове повідомлення рішення від 08.08.2023 №0240930415 на суму штрафних санкцій 2 380,00 гривень.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 15.03.2024 року у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-ремонтне підприємство «Таргет» до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання дій протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень відмовлено.
Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного, на його думку, вирішення спору судом першої інстанції.
Так, представник позивача в апеляційній скарзі зазначає, що закон, яким були впроваджені зміни до податкового законодавства України жодним чином не скасували дію п.52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, такий пункт не був виключений з кодексу, його дія не була припинена, а тому цілком законно і обґрунтовано слід керуватися саме змістом цих пунктів, що і виключає правові підстави для застосування штрафних санкцій згідно ст.120.1 Податкового кодексу України за несвоєчасне подання податкової звітності, а також згідно з 120-1.1 за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних.
Навпаки впроваджені зміни, а саме: норми пп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України суперечать чинним нормам п.52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, тобто згідно положення пп.69.1, у податкового органу є право застосовувати санкції за порушення податкового законодавства у вказаний період незважаючи на визначені п.52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України обмеження штрафних санкцій за порушення податкового законодавства у той же період, що є недопустимим.
З огляду на вищевказане представник позивача вважає, що в даному випадку має бути застосований саме 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України, що виключає можливість застосування до платника податку штрафних санкцій, а отже підтверджує законність і обґрунтованість позовних вимог.
Станом на день оскаржуваного податкового повідомлення- рішення вже набрали чинності зміни до ПК України, які пом`якшували відповідальність платника податку за порушення строків реєстрації податкової накладної (зменшували розмір штрафу), а тому контролюючий орган мав обчислювати суму штрафу згідно нових, зменшених розмірів.
На переконання представника позивача, контролюючий орган неправомірно застосував розмір штрафу, що був встановлений на день реєстрації спірних податкових накладних (пунктом 120-1.1 статті 120 ПК України), а не на день прийняття податкового повідомлення рішення, а тому не врахував положення статті 58 Конституції України та пункту 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України.
Відповідач не скористався своїм правом та не надав до Другого апеляційного адміністративного суду відзив на апеляційну скаргу позивача.
На підставі положень п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що 27.06.2023 по підприємству ТОВ «ТРП «Таргет» проведено камеральну перевірку з питання своєчасності подання податкової декларації ТОВ «ТРП «Таргет» за квітень-жовтень 2022року та складено акт камеральної перевірки від 02.08.2023 № 20085/20-40-04-15-03/42638294, в якому вказано, що з боку позивача має місце порушення граничних строків подання звітності:
- за квітень 2022 року (граничний термін 20.07.2022) декларація була отримана органом ДПС 25.07.2022;
- за травень 2022 року (граничний термін 20.07.2022) декларація була отримана органом ДПС 01.09.2022;
- за червень 2022 року (граничний термін 20.07.2022) декларація була отримана органом ДПС 14.09.2022;
- за липень 2022 року (граничний термін 22.08.2022) декларація була отримана органом ДПС 21.09.2022;
- за серпень 2022 року (граничний термін 20.09.2022) декларація була отримана органом ДПС 20.10.2022;
- за вересень 2022 року (граничний термін 20.10.2022) декларація була отримана органом ДПС 10.11.2022;
- за жовтень 2022 року (граничний термін 21.11.2022) декларація була отримана органом ДПС 22.11.2022
Вказаний акт був направлений на податкову адресу платника. Зазначений акт був повернутий з відмуткою «за закінченням терміну зберігання. На підставі акту камеральної перевірки від 02.08.2023 № 20085/20-40-04-15-03/42638294 винесено податкове повідомлення рішення від 08.08.2023 № 0240930415 на суму штрафних санкцій 2380,00 гривень.
29.06.2023 по підприємству проведено камеральну перевірку з дотриманням порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «ТРП «Таргет» та складено акт камеральної перевірки від 29.06.2023 № 20376/20-40-04-15-03/42638294, який був направлений на податкову адресу платника. Зазначений акт був повернутий з відмуткою «за закінченням терміну зберігання. На підставі акту камеральної перевірки від 29.06.2023 № 20376/20-40-04-15-03/42638294 винесено податкове повідомлення рішення від 03.08.2023 за № 0236140415 на суму штрафної санкції 114 810,25 гривень.
В Акті перевірки було вказано, що з боку позивача має місце порушення граничних строків реєстрації податкових накладних і розрахунків коригування до них, а саме:
- податкова накладна № 4 від 16.06.2022 зареєстрована 20.07.2022 (порушено строк реєстрації в 6 днів);
- податкова накладна № 68 від 20.05.2022 зареєстрована 26.07.2022 (порушено строк реєстрації в 12 днів);
- податкова накладна № 53 від 25.05.2022 зареєстрована 26.07.2022 (порушено строк реєстрації в 12 днів);
- податкова накладна № 62 від 16.06.2022 зареєстрована 20.07.2022 (порушено строк реєстрації в 6 днів);
- податкова накладна № 66 від 30.05.2022 зареєстрована 19.07.2022 (порушено строк реєстрації в 5 днів);
- податкова накладна № 64 від 30.05.2022 зареєстрована 19.07.2022 (порушено строк реєстрації в 4 днів);
- податкова накладна № 67 від 30.05.2022 зареєстрована 19.07.2022 (порушено строк реєстрації в 7 днів);
- податкова накладна № 1 від 31.05.2022 зареєстрована 25.07.2022 (порушено строк реєстрації в 11 днів);
- податкова накладна № 1 від 01.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 (порушено строк реєстрації в 22 днів);
- податкова накладна № 4 від 01.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 56 днів);
- податкова накладна № 2 від 01.06.2022 зареєстрована 16.08.2022 (порушено строк реєстрації в 47 днів);
- податкова накладна № 3 від 01.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 56 днів);
- податкова накладна № 7 від 02.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 56 днів);
- податкова накладна № 9 від 02.06.2022 зареєстрована 12.07.2022 (порушено строк реєстрації в 12 днів);
- податкова накладна № 5 від 02.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 (порушено строк реєстрації в 22 днів);
- податкова накладна № 8 від 02.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 (порушено строк реєстрації в 22 днів);
- податкова накладна № 8 від 02.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 (порушено строк реєстрації в 22 днів);
- податкова накладна № 6 від 02.06.2022 зареєстрована 29.08.2022 (порушено строк реєстрації в 60 днів);
- податкова накладна № 11 від 03.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 56 днів);
- податкова накладна № 10 від 03.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 56 днів);
- податкова накладна № 13 від 03.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 56 днів);
- податкова накладна № 12 від 03.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 (порушено строк реєстрації в 22 днів);
- податкова накладна № 18 від 06.06.2022 зареєстрована 18.07.2022 (порушено строк реєстрації в 18 днів);
- податкова накладна № 16 від 06.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 (порушено строк реєстрації в 22 днів);
- податкова накладна № 15 від 06.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 (порушено строк реєстрації в 22 днів);
- податкова накладна № 19 від 06.06.2022 зареєстрована 18.07.2022 (порушено строк реєстрації в 18 днів);
- податкова накладна № 14 від 06.06.2022 зареєстрована 12.10.2022 (порушено строк реєстрації в 104 днів);
- податкова накладна № 17 від 06.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 56 днів);
- податкова накладна № 20 від 07.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 (порушено строк реєстрації в 22 днів);
- податкова накладна № 21 від 07.06.2022 зареєстрована 22.07.2022 (порушено строк реєстрації в 22 днів);
- податкова накладна № 22 від 08.06.2022 зареєстрована 29.08.2022 (порушено строк реєстрації в 60 днів);
- податкова накладна № 23 від 08.06.2022 зареєстрована 29.08.2022 (порушено строк реєстрації в 60 днів);
- податкова накладна № 25 від 09.06.2022 зареєстрована 26.07.2022 (порушено строк реєстрації в 26 днів);
- податкова накладна № 24 від 09.06.2022 зареєстрована 01.08.2022 (порушено строк реєстрації в 32 днів);
- податкова накладна № 26 від 09.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 56 днів);
- податкова накладна № 28 від 13.06.2022 зареєстрована 01.08.2022 (порушено строк реєстрації в 32 днів);
- податкова накладна № 27 від 13.06.2022 зареєстрована 26.07.2022 (порушено строк реєстрації в 26 днів);
- податкова накладна № 29 від 14.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 56 днів);
- податкова накладна № 30 від 14.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 56 днів);
- податкова накладна № 31 від 14.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 56 днів);
- податкова накладна № 34 від 14.06.2022 зареєстрована 11.07.2022 (порушено строк реєстрації в 11 днів);
- податкова накладна № 32 від 14.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 56 днів);
- податкова накладна № 33 від 14.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 56 днів);
- податкова накладна № 35 від 15.06.2022 зареєстрована 19.07.2022 (порушено строк реєстрації в 19 днів);
- податкова накладна № 36 від 15.06.2022 зареєстрована 01.08.2022 (порушено строк реєстрації в 32 днів);
- податкова накладна № 37 від 16.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 41 днів);
- податкова накладна № 38 від 16.06.2022р.зареєстрована 25.08.2022р. (порушено строк реєстрації в 41 днів);
- податкова накладна № 39 від 17.06.2022р.зареєстрована 15.07.2022р. (порушено строк реєстрації в 41 днів);
- податкова накладна № 42 від 17.06.2022 зареєстрована 11.08.2022 (порушено строк реєстрації в 27 днів);
- податкова накладна № 41 від 17.06.2022 зареєстрована 05.09.2022 (порушено строк реєстрації в 52 днів);
- податкова накладна № 40 від 17.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 41 днів);
- податкова накладна № 43 від 17.06.2022 зареєстрована 01.08.2022 (порушено строк реєстрації в 17 днів);
- податкова накладна № 44 від 20.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 41 днів);
- податкова накладна № 47 від 20.06.2022 зареєстрована 11.08.2022 (порушено строк реєстрації в 27 днів);
- податкова накладна № 45 від 20.06.2022 зареєстрована 11.08.2022 (порушено строк реєстрації в 27 днів);
- податкова накладна № 49 від 21.06.2022 зареєстрована 22.08.2022 (порушено строк реєстрації в 38 днів);
- податкова накладна № 48 від 21.06.2022 зареєстрована 20.07.2022 (порушено строк реєстрації в 5 днів);
- податкова накладна № 50 від 21.06.2022 зареєстрована 22.08.2022 (порушено строк реєстрації в 38 днів);
- податкова накладна № 51 від 22.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 41 днів);
- податкова накладна № 52 від 23.06.2022 зареєстрована 11.08.2022 (порушено строк реєстрації в 27 днів);
- податкова накладна № 53 від 23.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 41 днів);
- податкова накладна № 54 від 23.06.2022 зареєстрована 12.10.2022 (порушено строк реєстрації в 89 днів);
- податкова накладна № 57 від 24.06.2022 зареєстрована 11.08.2022 (порушено строк реєстрації в 27 днів);
- податкова накладна № 55 від 24.06.2022 зареєстрована 05.09.2022 (порушено строк реєстрації в 52 днів);
- податкова накладна № 56 від 24.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 41 днів);
- податкова накладна № 61 від 27.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 41 днів);
- податкова накладна № 59 від 27.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 41 днів);
- податкова накладна № 58 від 27.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 41 днів);
- податкова накладна № 60 від 27.06.2022 зареєстрована 25.08.2022 (порушено строк реєстрації в 41 днів);
- податкова накладна № 62 від 28.06.2022 зареєстрована 01.08.2022 (порушено строк реєстрації в 17 днів);
- податкова накладна № 64 від 29.06.2022 зареєстрована 15.07.2022 (порушено строк реєстрації в 38 днів),
та інші податкові накладні зазначені в акті камеральної перевірки.
На підставі вказаного Акту камеральної перевірки від 29.06.2023 Головного управління ДПС у Харківській області було складено податкове повідомлення-рішення від 03.08.2023 за № 0236140415 на суму штрафної санкції 114 810,25 гривень.
Позивач зазначає, що таке порушення мало місце у зв`язку з тим, що діяльність ТОВ «ТРП «Таргет» виконувало безпосередньо на території м. Харкова, яке було зоною активних бойових дій, що працівники підприємства також мали місце реєстрації і фактичне місце проживанняу м.Харкові, через події які розгорталися у місці, вимушені були у терміновому порядку еваюкуватися та виїхати за межі місця.ТОВ «ТРП «Таргет» у пріоритеті було життя і здоровя працівників їхних сімей, а тому виконати своєчасно податкові зобов`язання перед контролюючими органами не було можливості в тому числі і через те, що працівники які виїхали мали повноваження на подачу відповідних документів, звітів до податкової служби, а також на подачу на реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування. Крім того було пошкоджено приміщення в якому було розташовано ТОВ «ТРП «Таргет» (юридична адреса).
Позивач зазначає, що з червня 2023 року не отримував жодних поштових відправлень від контролюючого органу, за юридичною адресою, оскільки має абонентську скриньку у відділенні «Укрпошта» де він отримує пошту, а тому з підстав які не залежать від нього не висловів своєї думки/заперечень проти Актів, на підставі яких відносно нього було складено податкові повідомлення рішення. Позивач вважає незаконність та протиправність податкових повідомлень рішень прийнятих Головним управління ДПС у Харківській області випливає з того, що відсутні детальні розрахунки штрафних санкцій, з оскаржуваних податкових-повідомлень рішень взагалі неможливо встановити підстави і порядок нарахування суми штрафу, визначити правильність, законність і обґрунтованість проведеного відповідачем розрахунку. Крім того зазначає, що реєстрація податкових накладних здійснювалась під час дії карантину на території України, який фактично скасовано 30.06.2023, тому відсутні підстави для притягнення його до відповідальності відповідно до пункту 120-1.1, ст.120-1 та підпункту 54.3.3 пункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних розрахунків коригування до них, а тому оскаржувані податкове повідомлення рішення 03.08.2023 за № 0236140415 на суму штрафної санкції 114 810,25 грн та податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 08.08.2023 № 0240930415 на суму штрафних санкцій 2 380,00 грн підлягають скасуванню.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем правомірно застосовано оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями штрафні фінансові санкції за порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних та своєчасності подання податкових декларацій.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову в задоволенні позову з наступних підстав.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий пункту 201.10 статті 201 ПК України).Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції (абзац дев`ятий пункту 201.10 статті 201 ПК України).
Згідно з абзацом чотирнадцятим пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Так, згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Аналізуючи наведені норми, колегія суддів наголошує, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк, встановлений податковим законодавством. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Крім того платник податку на додану вартість зобов`язаний щомісяця подавати податкову декларація з ПДВ у строк - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Водночас згідно з пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України, є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01.03.2020 і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Карантин на усій території України був вперше установлений постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» з 12.03.2020 і надалі неодноразово був продовжений. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами) строк дії карантину продовжено з 19.12.2020 до 30.06.2023.
Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної. Тому період вчинення правопорушення має значення для визначення розміру нарахованих штрафних санкцій, а не для встановлення застосовності вказаної норми ПК України у правовій кваліфікації такого правопорушення як триваючого.
Водночас пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України містить чітку вказівку на темпоральний критерій застосування - з 01.03.2020 і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину. Така правова позиція наведена Верховним Судом у постанові від 10.12.2021 у справі №420/10367/20.
Надалі Законом України від 03.03.2022 №2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнено пунктом 69, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті. Підпунктом 69.1 установлено, що у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
27.05.2022 набрав чинності Закон України від 12.05.2022 №2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі Закон №2260-ІХ), яким внесено зміни до пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Законом №2260-ІХ підпункт 69.1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України викладено у новій редакції, відповідно до абзаців першого, третього, восьмого цього підпункту у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року. Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечу
Також Законом №2260-ІХ пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України доповнено підпунктом 69.1-1 такого змісту: «Платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.».
Одночасно підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Аналіз наведених положень ПК України свідчить про те, що до 27.05.2022 до платників податків, які своєчасно не зареєстрували податкові накладні в ЄРПН, не застосовувались штрафні санкції відповідно до положень пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України.
Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), та поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.
Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період, починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 (тобто до дня набрання чинності Законом №2260-ІХ), за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН до 15.07.2022 включно.
З матеріалів справи колегією суддів встановлено, що відповідачем сума штрафу за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкових накладних в ЄРПН розрахована згідно з положеннями пункту 120-1.1 статті 120 ПК України у розмірі від 10 до 20 відсотків суми ПДВ по податкових накладних. Затримка в реєстрації податкових накладних розраховувалася від 27.05.2022 (набрання чинності Законом №2260-ІХ)
Разом з тим, податкова накладна №4 від 16.05.2022,зареєстрована 20.07.2022; податкова накладна №68 від 20.05.2022р. зареєстрована 26.07.2022р.; податкова накладна №53 від 25.05.2022р. зареєстрована 26.07.2022р.; податкова накладна №62 від 27.05.2022р. зареєстрована 18.10.2022р., були складені у період дії вимог законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), та до введення в Україні воєнного стану (згідно з Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, з 5 год 30 хв 24 лютого 2022 року).
Однак, реєстрація таких накладних була здійснена вже у період дії Закону №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022 та підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України якого скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), та поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок, у тому числі щодо порушення граничних строків реєстрації податкових накладних.
Податкові накладні виписані під час дії карантину та до введення воєнного стану не потрапили під регулювання підпункту 69.1 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, адже ця норма застосовується у тому випадку, коли граничний термін виконання обов`язку платника податків припадає на період, починаючи з 24.02.2022 до закінчення (скасування) воєнного стану. Суд повторює, що до тих випадків, коли граничний термін їх реєстрації припадає на період з 24.02.2022 по 27.05.2022 наявне інше нормативне обґрунтування.
Нормами Закону №2260-ІХ платникам податків не було надано строку для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування, що не були своєчасно зареєстровані у період дії карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), й від застосування санкцій за несвоєчасну реєстрацію таких податкових накладних платники податків звільнялися на підставі пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.
За таких обставин, податкові накладні, які були складені у період дії карантину, але не були зареєстровані до 24.02.2022, з 27.05.2022 підлягають реєстрації, але для них не встановлено умову звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, яка була встановлена у випадку реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період, починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 (у разі їх реєстрації до 15.07.2022).
Колегія суддів вважає, що ця ситуація є законодавчим упущенням, що призводить до різного регулювання одних правовідносин та можливості застосування відповідальності в залежності від дати складення податкової накладної та її реєстрації в ЄРПН з 27.05.2022. При цьому фактично норми підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України суперечать нормам пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, які не були виключені Законом №2260-ІХ.
Відповідно до підпункту 56.21 пункту 56.2 статті 56 ПК України у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.
У постанові Верховного Суду від 10.02.2021 у справі №380/671/20 вказано, що сама юридична конструкція норми пункту 56.21 статті 56 ПК України дає підстави стверджувати, що презумпція застосовна не лише у ситуації прямої суперечності норм, але й у будь-якій іншій ситуації невизначеності в процесі правозастосування. Для її застосування необхідно і достатньо виявлення двох або більше альтернативних варіантів правомірної поведінки, обравши найвигідніший для себе з яких платник має почуватися захищеним від можливих негативних наслідків як з боку контролюючого органу, так і суду.
Вищенаведеною нормою охоплюються не лише очікування платника почуватися захищеним, а й відповідний таким очікуванням обов`язок вибору визначеного варіанту поведінки і контролюючим органом, і судом. При цьому тягар доведення хибності (відсутності правових підстав) обраного платником варіанту поведінки покладається законом на контролюючий орган.
Європейський Суд з прав людини в пунктах 52, 56 рішення від 14.10.2010 у справі «Щокін проти України» зазначив, що тлумачення й застосування національного законодавства є прерогативою національних органів. Суд, однак, зобов`язаний переконатися в тому, що спосіб, у який тлумачиться й застосовується національне законодавство, призводить до наслідків, сумісних із принципами Конвенції з погляду тлумачення їх у світлі практики Суду. Відсутність у національному законодавстві необхідної чіткості та точності, які передбачали можливість різного тлумачення, порушує вимогу «якості закону», передбачену Конвенцією, і не забезпечує адекватний захист від свавільного втручання публічних органів державної влади в майнові права заявника.
Також, у зв`язку із розпочатою військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 року строком на 30 діб, затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ, який у подальшому продовжувався.В Україні діє воєнний стан, спеціальний правовий режим, який регулюються Законом України «Про правовий режим воєнного стану».
Згідно пп. 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Згідно з підпунктом 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Недостатньо вказати платнику податків, що він не може своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, така підстава має бути підтверджена рішенням податкового органу. Тобто дійсно, може мати місце подія, коли платник податків через непереборні обставини не може своєчасно подати на реєстрацію податкову накладну, проте подія неможливості повинна бути зафіксована та підтверджена.
Слід зазначити, що позивачем визнається вчинене ним порушення щодо порушення термінів реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі, обґрунтування неправомірності податкового повідомлення-рішення зводиться позивачем до начебто прогалин у законодавстві та власному тлумаченні Перехідних положень ПК України, як на підставу відсутності відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних посилається на п. 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, відповідно до якого з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються. Натомість як вже було вказано судом, вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Таким чином, за порушення термінів реєстрації податкових накладних у Єдиному державному реєстрі податкових накладних, передбачена відповідальність у вигляді штрафу. Податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 03.08.2023 за № 0236140415 на суму штрафної санкції 114 810,25 грн та податкове повідомлення рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 08.08.2023 № 0240930415 на суму штрафних санкцій 2 380,00 грн є законними з огляду на доведеність порушення позивачем ст. 201 ПК України.
При ухваленні рішення колегія суддів керується правовими позиціями Верховного Суду, зокрема викладеною у постанові від 06.02.2024 у справі № 160/10740/23.
Отже, позивач підлягав притягненню до відповідальності за порушення строків реєстрації вищевказаних податкових накладних у розмірах, визначених статтею 1201 ПК України.
Вказаний висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, викладеній у справі № 280/4484/23 від 30.01.2024, яка в силу приписів частини 2 статті 242 КАС України враховується судом при вирішенні спірних правовідносин.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем правомірно застосовано оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями штрафні фінансові санкції за порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних та своєчасності подання податкових декларацій.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Як вбачається з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції належним чином оцінив надані докази і на підставі встановленого, обґрунтовано відмовив у задоволенні адміністративного позову.
Відповідно до ч.1 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Колегія суддів вважає, що рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.03.2024 року по справі № 520/281/24 відповідає вимогам ст. 242 КАС України, а тому відсутні підстави для його скасування та задоволення апеляційних вимог позивача.
Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст. ст. 311, 315, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-ремонтне підприємство «Таргет» - залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.03.2024 по справі № 520/281/24 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя (підпис)З.О. Кононенко Судді(підпис) (підпис) В.А. Калиновський О.М. Мінаєва
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2024 |
Оприлюднено | 13.06.2024 |
Номер документу | 119659006 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Кононенко З.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні