П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 червня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/23423/23
Категорія:111030000Головуючий в 1 інстанції: Лебедєвої Г.В.
Час і місце ухвалення: 12:36 год., м. Одеса
Дата складання повного тексту: 19.01.2024р.
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
у складі:
головуючого Бітова А.І.
суддів Лук`янчук О.В.
Ступакової І.Г.
при секретарі Чоран А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Закарпатській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 січня 2024 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ВСТ-ОЙЛ" до Головного управління ДПС в Закарпатській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И Л А :
У вересні 2023 року товариство з обмеженою відповідальністю (далі ТОВ) "ВСТ-ОЙЛ" звернулося до суду з позовом до Головного управління (далі ГУ) ДПС в Закарпатській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень ГУ ДПС у Закарпатській області від 04 травня 2023 року:
-№00018600902, яким, на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст. 54, п.128-1.1 ст. 128-1 ПК України, до ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 160 000 грн. за порушення пп.230.1.2 п.230.1 ст. 230 ПК України;
-№00018590902 яким, на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст. 54, п.128-1.3 ст. 128-1 ПК України, до ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 3 000 грн. за порушення пп.230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що підстави для проведення фактичної перевірки ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" згідно п.81.1. ст. 81 ПК України, відсутні.
Позивач також вказував на відсутність відповідальності за недотримання строку за несвоєчасне обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та їх реєстрацію в відповідному Єдиному державному реєстрі нормами ПК України не передбачено.
При проведенні фактичної перевірки ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" на АЗС №84 за адресою: Закарпатська область, Берегівський р-н., село Яноші, вул. Головна, буд. 1/А, вбачається, наявність на акцизному складі витратоміри/рівнеміри-лічильники рівня нафтопродуктів, які на момент фактичної перевірки були встановлені, повірені (обладнанні) та зареєстровані.
Враховуючи наведене, на думку позивача, відповідно п.128-1.1 ст. 128-1 ПК України, накладення штрафних санкцій на розпорядника акцизного складу можливе при відсутності приладів обліку та/або відсутності їх реєстрації на уже введених в експлуатацію резервуарів для зберігання пального, що відносно ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" не відповідає фактичним обставинам.
Щодо встановленого порушення вимог пп.230.1.3., п. 230.1 ст. 230 ПК України, а саме, ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" як розпорядником акцизного складу, уніфікований номер 1019009, що розташований за адресою: Закарпатська область, Берегівський р-н., село Яноші, вул. Головна, буд. 1/А, за 2 дні (04 листопада 2022 року та 07 листопада 2022 року) не подано та за 16 листопада 2022 року несвоєчасно подано до територіального органу ДПС електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг пального, позивач з ним не погоджується з огляду на наступне.
Відповідно п.п.230.1.3. п.230.1 ст. 230 ПК України розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.
22 березня 2023 року на адресу ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" надійшов запит ГУ ДПС у Закарпатській області №3331/6/07-16-09 від 21 березня 2023 року про надання документів та проведення інвентаризації.
Наведений запит отримано у зв`язку з початком проведення фактичної перевірки на АЗС №84 за адресою: Закарпатська область, Берегівський р-н., село Яноші, вул. Головна, буд. 1/А, на підставі наказу Головного управління ДПС у Закарпатській області №84-п від 20 лютого 2023 року.
Однак наведений запит не містив жодних вимог щодо надання інформації про подання/своєчасне подання довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального з уніфікованим номером 1019009 за 04 листопада 2022 року, 07 листопада 2022 року та 16 листопада 2022 року.
Отже ці обставини не були предметом перевірки.
До того ж, акт фактичної перевірки №1832/07/16/09/44882553 від 03 квітня 2023 року також не містить інформації, на підставі яких саме даних або документів ГУ ДПС у Закарпатській області дійшло висновку, що позивачем не подавались/не своєчасно подавались в наведений період такі довідки.
Тому, висновки ГУ ДПС у Закарпатській області про те, що ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" не надано 3 (трьох) довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального з уніфікованим номером 1019009 за 04 листопада 2022 року, 07 листопада 2022 року та 16 листопада 2022 року та обов`язок подання таких довідок в наведеному періоді, на думку позивача, не підтверджено жодними належними та допустимими доказами.
Відповідач позов не визнав, вказуючи, що відповідно до вимог ст.ст. 20, 75, 80 ПК України, з метою належної організації заходів по контролю за дотриманням норм законодавства у сфері обігу та оподаткування підакцизних товарів, ГУ ДПС у Закарпатській області 20 лютого 2023 року прийняло наказ №84-п про організацію проведення у лютому-березні 2023 року фактичних перевірок суб`єктів господарювання відповідно до переліку, що додається. З наявної в матеріалах справи копії наказу №84-п вбачається, що він містить підпис начальника відповідача, відбиток печатки відповідача "для наказів". До наказу додається витяг з Додатку до наказу №84-п у якому зазначено: реквізити суб`єкта господарювання позивача у справі (його назву, код за ЄДРПОУ, адресу), термін проведення перевірки (10 діб, лютий березень 2023), вид перевірки (фактична), мета перевірки (за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності платника щодо дотримання норм законодавства з питань виробництва та обігу підакцизних товарів). На копії Витягу наявний підпис начальника управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів. Додаток до наказу є невід`ємною частиною останнього, витяг з нього містить необхідні відомості, не зазначені в тексті самого наказу, а копія наказу засвідчена з дотриманням вимог законодавства, то наказ відповідачем оформлено правильно. Вказівка позивача на окремі дефекти наказу про призначення податкової перевірки для вирішення спірного питання значення немає, оскільки відповідно до судової практики, зокрема наявність окремих дефектів не повинні розглядатися як підстава для визнання наказу протиправним, якщо зі змісту такого наказу видається за можливе ідентифікувати передбачену законодавством фактичну підставу для призначення відповідної перевірки. Вказаний правовий висновок викладений у постанові Верхового Суду від 02 березня 2018 року №820/2762/17.
Перевіркою встановлено, що ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" (розпорядником акцизного складу з уніфікованим номером 1019009) не подано до ДПС України дві довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за звітні доби 04 листопада 2022 року та 07 листопада 2022 року та несвоєчасно подано до ДПС України одну довідку про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі пального за звітну добу 16 листопада 2022 року (подано 18 листопада 2022 року, реєстраційний №9245796193).
На лист ГУ ДПС у Закарпатській області від 21 березня 2023 року №3331/6/07-16-09-02-09 (про надання документів та проведення інвентаризації) ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" надало (листом від 29 березня 2023 року №09/03-23/2, вхідний №5712/6/09 від 31 березня 2023 року) копії: 1. договору оренди землі, витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договору оренди АЗС, дозволів, копій змінних звітів 17-НП; 2. паспортів на паливо-роздавальні колонки: - паспорт-формуляр Колонки для відпуску скрапленого газу Шельф-LPG 100-1, заводський №14036 із зазначенням витратоміра №2011198 та відміткою про проходження повірки витратоміра 27 грудня 2022 року, формуляр Колонки паливо-роздавальної SHEIDTBACHMANN MZ6104-H-B (зав. № колонки К01972), витратоміри №430382316, №430382317, №430382322, №430382303 із відмітками про проходження повірки 27 грудня 2022 року; 3. свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки від 26 грудня 2022 року №П1180/22, №П1181/22, №П1182/22 на повірку рівнемірів №000312371, №000293831, №000448819. 4. наказу від 20 жовтня 2022 року №20/10-оз/84 про виведення з експлуатації основних засобів за адресою - Закарпатська обл., Берегівський р-н, с. Яноші, вул. Головна, буд. 1/А, АЗС №82, а саме: - резервуар РГС-22 уніфікований номер 3/1019009 з рівнеміром-лічильником VeederRoot TLS4B серійний номер 281398; - паливно-роздавальна колонка SHEIDTBACHMANN з витратомірами-лічильниками №430382299, №430382492.
Перевіркою на АЗС ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" встановлено, що відповідно до Z-звіту №268 (РРО з фіскальним номером 3001022790) за звітну зміну 21 жовтня 2022 року здійснено відпуск пального у кількості 97,83л бензину А-95, 24,10 л дизельного палива, 34,76л газу пропан-бутан, а саме: - згідно чеку ФН №4 (РРО з фіскальним номером 3001022790) 21 жовтня 2022 року о 15:52 год. з АЗС №84 (акцизний склад з уніфікованим номером 1019009) відпущено бензин А-95 у кількості 4,26л за ціною 46,90грн/літр; - згідно чеку ФН №2 (РРО з фіскальним номером 3001022790) 21 жовтня 2022 року о 15:51 год. з АЗС №84 (акцизний склад з уніфікованим номером 1019009) відпущено дизпаливо у кількості 3,71л за ціною 53,90грн/літр; - згідно чеку ФН №16 (РРО з фіскальним номером 3001022790) 21 жовтня 2022 року о 19:08 год. з АЗС №84 (акцизний склад з уніфікованим номером 1019009) відпущено газ пропан-бутан у кількості 16,84л за ціною 27,90 грн./літр.
Під час проведення фактичної перевірки на АЗС представлено Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки від 16 лютого 2023 року №п2204/23 на повірку рівнеміру №000281398, який виведено з експлуатації згідно наказу від 20 жовтня 2022 року №20/10-оз/84.
ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" не надало документи під час фактичної перевірки, які б підтверджували позитивні результати повірки (або оцінки відповідності) витратомірів-лічильників №430382316, №430382317, №430382322, №430382303, №2011198 у періоді з 21 жовтня 2022 року по 26 грудня 2022 року (включно). ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" не надало документи під час фактичної перевірки, які би підтверджували позитивні результати повірки (або оцінки відповідності) рівнемірівлічильників №000312371, №000293831, №000448819 у періоді з 21 жовтня 2022 року по 25 грудня 2022 року (включно).
Таким чином, перевіркою встановлено, що в порушення пп.230.1.2 п.230.1 ст. 230 ПК України ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" (розпорядником акцизного складу з уніфікованим номером 1019009, за адресою Закарпатська обл., Берегівський р-н, с. Яноші, вул. Головна, буд. 1/А) не обладнано 3 (трьома) рівнемірами лічильниками (№000312371, №000293831, №000448819) у періоді з 21 жовтня 2022 року по 25 грудня 2022 року (включно) та 5 (п`ятьма) витратомірами - лічильниками (№430382316, №430382317, №430382322, №430382303, №2011198) у періоді з 21 жовтня 2022 року по 26 грудня 2022 року (включно).
Справу розглянуто за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 10 січня 2024 року позов ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" до ГУ ДПС в Закарпатській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено.
Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Закарпатській області від 04 травня 2023 року №00018600902, №00018590902.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС в Закарпатській області на користь ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" судові витрати в розмірі 2 684 грн.
В апеляційній скарзі ГУ ДПС в Закарпатській області ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального права, з порушенням норм процесуального права, з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи.
Доводи апеляційної скарги:
-дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику у строк, встановлений пп.230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України. Вся інформація щодо подання розпорядниками акцизних складів Довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за кожну звітну добу зберігається в інформаційно-комунікаційній системі ДПС, тому, на переконання апелянта, запитувати вказану інформацію у розпорядника акцизного складу не має необхідності;
-апелянт звертає увагу на те, що жодних письмових повідомлень щодо коригування інформації, внесеної до Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі, від ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" територіальному контролюючому органу за місцем розташування акцизного складу з уніфікованим номером 1019009 не надходило;
-апелянт зауважує, що здійснення ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" повірки витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників вперше із запізненням, не спростовує ту обставину, що у періодах, про які зазначено вище, такі лічильники не були повірені, та не мали жодного разу позитивного результату повірки;
-стосовно застосування судом першої інстанції наведених положень нормативно-правових актів апелянт вказує, що у своєму позові позивач на такі не посилався. Більш того, з системного їх аналізу вбачається, що такі положення застосовуються до правовідносин, що стосуються засобів вимірювальної техніки, які вже мали позитивний результат повірки, однак, строк дії яких закінчився, зокрема, у період дії воєнного часу. А у спірних правовідносинах засоби вимірювальної техніки раніше повірені взагалі не були, не мали жодного разу позитивного результату повірки, однак всупереч положень чинного законодавства позивач почав їх використовувати для здійснення підприємницької діяльності за вказаною адресою, а саме здійснювати реалізацію пального.
У відзиві ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" на апеляційну скаргу вказується, що рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 січня 2024 року є вірним, в тому в задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ГУ ДПС в Закарпатській області, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.
Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції та неоспорені учасниками апеляційного провадження:
ТОВ "ВСТ-ОЙЛ", код ЄДРПОУ 44882553, зареєстрований юридичною особою 20 червня 2022 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис.
Види діяльності підприємства: Основний: 47.30 Роздрібна торгівля пальним (основний); Інші: 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, та ін.
У період з 22 березня 2023 року по 31 березня 2023 року, на підставі направлень від 21 березня 2023 року №625/09-02 та №626/09-02 та наказу ГУ ДПС в Закарпатській області від 20 лютого 2023 року №84-п "Про проведення фактичних перевірок", виданого на підставі пп.20.1.10 п.20.1 ст. 20, пп.75.1.3 п.75.1 ст. 75, пп.80.2.5 п.80.2 ст. 80 ПК України, відповідно до доповідної записки від 20 лютого 2023 року №134/07-16-09-02-15, проведено фактичну перевірку ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" щодо дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального, об`єкт фактичної перевірки АЗС №84 за адресою: Закарпатська область, Берегівський р-н., село Яноші, вул. Головна, буд. 1/А.
За результатами перевірки відповідачем складений Акту про результати фактичної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства питань виробництва, зберігання та обігу пального №1832/07/16/09/44882553 від 03 квітня 2023 року (далі Акт №1832/07/16/09/44882553 від 03 квітня 2023 року).
Відповідно до акту, перевіркою встановлено наступні порушення, щодо яких виникли спірні правовідносини:
"За адресою: Закарпатська обл.. Берегівський р-н, с. Яноші, вул. Головна, буд, 1/А ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №07180314202200031 від 20 жовтня 2022 року.
За вищевказаною адресою ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" 11 жовтня 2022 року зареєстровано акцизний склад з уніфікованим номером 1019009.
Відповідно пп.230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України: "Розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підакцизних під категорій згідно УКТ ЗЕД у літрах, приведених до згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15 С.
Розпорядником акцизного складу з уніфікованим номером 1019009 не подано 2 (дві) довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за періоді 04 листопада 2022 року та 07 листопада 2022 року.
Разом із цим, розпорядником акцизного складу з уніфікованим номером 1019009 не забезпечено своєчасне подання 1 (однієї) довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі до ДПС України, а саме: за звітну добу. 16 листопада 2022 року, подано 18 листопада 2022 року (№9245796193).
Таким чином, ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" допущено порушення пп.230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України в частині неподання 2 (двох) довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 04 листопада 2022 року та 07 листопада 2022 року, а також несвоєчасного подання 1 (однієї) довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі за звітну добу 16 листопада 2022 року.
Підпунктом 230.1.2 п.230.1 ст. 230 ПК України встановлено, що акцизні склади, на території яких здійснюється зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі.
Витратоміри-лічильники та. резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат говірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Платники податку розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
На письмовий запит про надання документів та проведення інвентаризації №3331/6/07-16-09-02-09 від 21 березня 2023 року отримано лист-відповідь №09/03-23/2 від 29 березня 2023року (вх.№5712/6/09 від 31.03.20223) та надано копії:
1. Договору оренди землі, витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договору оренди АЗС, Дозволів, копій змінних звітів 17-НП;
2.Паспортів на паливо-роздавальні колонки:
-паспорт-формуляр колонки для відпуску скрапленого газу Шельф-LPG 100-1, зав. №14036 із зазначенням витратомірів №№ 2011198 із зазначенням відмітки про проходження повірки витратоміра 27 грудня 2022 року;
-формуляр колонки паливо-роздавальної SHEIDTBACHMANN MZ6104-H-B (зав. № колонки К01972), витратоміри №№430382316, 430382317, 430382322, 430382303 із відмітками про проходження повірки 27 грудня 2022 року.
3.Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки від 26 грудня 2022 року №№П1180/22, П1181/22, П1182/22 на повірку рівнемірів №№000312371, 000293831, 000448819.
4.Наказ №20/10-03/84 від 20 жовтня 2022 року про виведення експлуатації основних засобів за адресою; Закарпатська обл., Берегівський р-н, с. Яноші, вул. Головна, буд. 1/А, АЗС №82, а саме;
-1) резервуар РГС-22 уніфікований номер 3/1019009 з рівнеміром-лічильником Veeder-Root TLS4B серійний номер 281398;
-2) паливно-роздавальна колонка SHEIDTBACHMANN з витратомірами-лічильниками №№430382299, 430382492.
Під час проведення фактичної перевірки на АЗС представлено Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки від 16 лютого 2023 року №№п2204/23 на повірку рівнеміру №№000281398, який виведено з експлуатації згідно наказу №20/10-оз/84 від 20 жовтня 2022 року.
ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" не надано документів під час фактичної перевірки, які би підтверджували позитивні результати повірки (або оцінки відповідності) витратомірів-лічильників №№430382316, 430382317, 430382322, 430382303, 2011198 у період з 21 жовтня 2022 року по 26 грудня 2022 року (включно).
ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" не надано документів під час фактичної перевірки, які би підтверджували позитивні результати повірки (або оцінки відповідності) рівнемірів-лічильників №№ 000312371, 000293831, 000448819 у період з 21 жовтня 2022 року по 25 грудня 2022 року (включно).
Відповідно до Z-звіту №268 РРО з фіскальним номером 3001022790 за звітну зміну 21 жовтня 2022 року здійснено відпуск пального у кількості 97,83л. Бензину А-95, 24,10 л. Дизельного палива, 34,76л. ГАЗу Пропан-бутан. До прикладу:
Згідно чеку ФН №4 з РРО 3001022790 від 21 жовтня 2022 року о 15:52 год. з АЗС №84 (акцизний склад з уніфікованим номером 1019009) відпущено Бензин А-95 у кількості 4,26л. за ціною 46,90грн/літр.
Згідно чеку ФН №2 з РРО 3001022790 від 21 жовтня 2022 року о 15:51 год. з АЗС №84 (акцизний склад з уніфікованим номером 1019009) відпущено Дії у кількості 3,71л. за ціною 53,90грн/літр.
Згідно чеку ФН №16 з РРО 3001022790 від 21 жовтня 2022 року о 19:08 год. з АЗС, №84 (акцизний склад з уніфікованим номером 1019009) відпущено ГАЗ Пропан-Бутан у кількості 16,84л. за ціною 27,90 грн./літр.
ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" у період 21 жовтня 2022 року по 26 грудня 2022 року (включно) здійснювався відпуск пального без повірки витратомірів-лічильників а також без повірки рівнемірів-лічильників у період 21 жовтня 2022 року по 25 грудня 2022 року (включно).
Таким чином, розпорядником акцизного складу (ТОВ "ВСТ-ОЙЛ", код ЄДРПОУ 44882553) з уніфікованим номером 1019009 (Закарпатська обл., Берегівський р-н, с. Яноші, вул. Головна, буд. 1/А) не обладнано:
З (трьома) рівнемірами-лічильниками (№№000312371, 000293831, 00448819) у період з 21 жовтня 2022 року по 25 грудня 2022 року (включно);
-5 (п`ятьма) витратомірами-лічильниками (№№430382316, 430382317, 30382322, 430382303, 201 1198) у період з 21 жовтня 2022 року по 26 грудня 2022 року (включно), чим допущено порушення п.п.230.1.2 п.230.1 ст. 230 ПК України №2755-VI від 02 грудня 2010 року".
20 квітня 2023 року ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" до ГУ ДПС в Закарпатській області подано заперечення №20/04-23/2 на Акт №1832/07/16/09/44882553 від 03 квітня 2023 року.
28 квітня 2023 року ГУ ДПС в Закарпатській області прийнято висновок №5228/6/07-16-09-02-09, в якому зазначено, що доводи, зазначені в запереченні ТОВ "ВСТ-ОЙЛ", не спростовують висновки, викладені в Акті №1832/07/16/09/44882553 від 03 квітня 2023 року.
На підставі висновків Акту №1832/07/16/09/44882553 від 03 квітня 2023 року, 04 травня 2023 року ГУ ДПС в Закарпатській області прийняті податкові повідомлення-рішення:
-№00018600902 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) передбачених відповідно п.128-1.1, ст. 128-1 ПК України у розмірі 160 000 за порушення пп.230.1.2. п.230.1 ст. 230 ПК України;
-№00018590902 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) передбачених відповідно пп.128-1.3 п.128-1 ПК України у розмірі 3 000 за порушення пп.230.1.3. п.230.1 ст. 230 ПК України.
05 червня 2023 року ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" до ДПС України подано скаргу на податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Закарпатській області від 04 травня 2023 року №00018600902, №00018590902.
31 липня 2023 року ДПС України прийнято рішення №20925/6/99-00-06-03-01-06 про результати розгляду скарги, яким залишено без змін податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Закарпатській області від 04 травня 2023 року №00018600902, №00018590902, а скаргу без задоволення.
Не погоджуючись із податковими повідомленнями-рішеннями від 04 травня 2023 року №00018600902, №00018590902, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що контролюючий орган дотримався вимог п.81.1 ст. 81 ПК України, відповідно до якого його посадові особи мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, зокрема, копії наказу про проведення перевірки, в якому, окрім іншого, зазначаються підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом.
Висновки суду узгоджуються з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 05 вересня 2023 року по справі №380/7760/20.
З урахуванням зазначеного, суд першої інстанції констатував, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, доведено правомірність прийнятого наказу від 08 травня 2023 року №248-п "Про проведення фактичної перевірки".
Разом з тим, суд першої інстанції зазначив, що згідно Постанови №412 строк дії законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки закінчився у період воєнного і надзвичайного стану та протягом місяця після його припинення чи скасування, чинний на період воєнного і надзвичайного стану та протягом трьох місяців після його припинення скасування на всій території України або в окремих її місцевостях, а тому податкове повідомлення-рішення №00018600902 від 04 травня 2023 року є таким, що підлягає скасуванню.
Окрім того, суд першої інстанції вказав, що контролюючий орган, встановивши, що позивачем не надано докази повірки 3 (трьома) рівнемірами-лічильниками (№№000312371, 000293831, 00448819) у період з 21 жовтня 2022 року по 25 грудня 2022 року (включно) та 5 (п`ятьма) витратомірами-лічильниками (№№430382316, 430382317, 30382322, 430382303, 2011198), не встановив під час перевірки факт порушення терміну здійснення повірки вказаних рівнемірів-лічильників та витратомірів-лічильників і чи взагалі вказаний термін був порушеним, з урахуванням дати введення в експлуатацію відповідних резервуарів та колонки, загальне посилання на ненадання доказів здійснення повірки не відповідає обґрунтованості та вмотивованості встановленого контролюючим органом порушення.
Суд першої інстанції також визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Закарпатській області від 04 травня 2023 року №00018590902, вказавши, що в матеріалах справи наявний запит податкового органу від 21 березня 2023 року "Про надання документів та проведення інвентаризації", що містить перелік документів які ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" мало надати на запит, який, в свою чергу, не містить вимоги щодо надання інформації про подання/своєчасне подання довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального з уніфікованим номером 1019009 за 04 листопада 2022 року, 07 листопада 2022 року та 16 листопада 2022 року.
Крім того, суд першої інстанції вказав, що матеріали перевірки не містять і доказів відсутності таких довідок чи не реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів" від 22 листопада 2017 року №891 та наказом МФУ "Про затвердження формату даних, структури та форм електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі" від 27 листопада 2018 року №944.
Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, пп.54.3.3 п.54.3 ст. 54, п.109.1 ст. 109, абз.1, 2 п.128-1.1 ст.128-1, п.п.п.п.230.1.2, 230.1.3, п.230.1 ст.230 ПК України, п.40 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13 жовтня 2016 року №1747 "Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями".
Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.
Відповідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються ПК України.
Податкове законодавство України складається з Конституції України; цього Кодексу; Митного кодексу України та інших законів з питань митної справи у частині регулювання правовідносин, що виникають у зв`язку з оподаткуванням митом операцій з переміщення товарів через митний кордон України (далі законами з питань митної справи); чинних міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування; нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання цього Кодексу та законів з питань митної справи; рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими цим Кодексом (п.3.1 ст. 3 ПК України).
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України, визначає Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР.
Щодо податкового повідомлення-рішення №00018600902, яким, на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст. 54, п.128-1.1 ст. 128-1 ПК України, до ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 160 000 грн. за порушення пп.230.1.2 п.230.1 ст. 230 ПК України (за не обладнання акцизного складу рівнемірами-лічильниками та витратомірами-лічильниками), колегія суддів вказує наступне.
За приписами п.п.230.1.2, п.п.230.1.3, п.230.1 ст.230 ПК України, акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.
Платники податку розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
За приписами абз.1, 2 п.128-1.1 ст.128-1 ПК України, необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20 000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.
Як вбачається з акту перевірки, згідно Z-звіту від 13 вересня 2022 року №710 (РРО з фіскальним номером 3001016145) реалізовано: Дизельного палива 1600,67л, ГАЗу Пропан-Бутан 1212,88л, до прикладу: - згідно з чеком ФН №4 з РРО 3001016145 від 13 вересня 2022 року о 07:09 год. з АЗС №92 (акцизний склад з уніфікованим номером 1018878) відпущено ГАЗ Пропан-Бутан у кількості 30,70л. за ціною 25,40 грн/літр; - згідно з чеком ФН №21 з РРО 3001016145 від 13 вересня 2022 року о 08:18 год. з АЗС №92 (акцизний склад з уніфікованим номером 1018878) відпущено Дизельне паливо у кількості 37,73л. за ціною 53,00 грн/літр.
Разом з тим, ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" не надано документів під час фактичної перевірки, які би підтверджували позитивні результати повірки (або оцінки відповідності): 4 рівнемірів-лічильників №№294038, 319746, 3711, 3712 у період з 13 вересня 2022 року по 25 грудня 2022 року (включно) та 1 рівнеміра-лічильника №295040 у період з 13 вересня 2022 року по 15 лютого 2023 року (включно); 6 (шести) витратомірів-лічильників у період з 13 вересня 2022 року по 21 грудня 2022 року (включно) № №430393427, 430393433, 430393422, 430393406, 430393430, 070401; одного витратоміра-лічильника №070306 у період з 12 травня 2023 року.
Таким чином, розпорядником акцизного складу (ТОВ "ВСТ-ОЙЛ", код ЄДРПОУ 44882553) з уніфікованим номером 1018878 (Закарпатська обл., Рахівський р-н, смт. Ясіня, вул. Миру, буд. 148) не було обладнано 5 (п`ятьма) рівнемірами-лічильниками та 8 (вісьмома) витратомірами-лічильниками, чим допущено порушення пп.230.1.2 п.230.1 ст. 230 ПК України.
Згідно розрахунку сум штрафних фінансових санкцій, сума штрафу за податковим повідомленням-рішенням №00018600902 у розмірі 160 000 грн, застосована до позивача на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст. 54, п.128-1.1 ст. 128-1 ПК України, за порушення пп.230.1.2 п.230.1 ст. 230 ПК України, а саме: за необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці випуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі.
Колегія суддів констатує, що складом правопорушення, визначеного п.128-1.1 ст. 128-1 ПК України, є необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників. При цьому, відсутність позитивного результату повірки витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників на акцизному складі прирівнюється до відсутності на відповідному акцизному складі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників.
Між тим, зазначена норма, а також інші положення ПК України, не передбачають відповідальності за порушення строків обладнання (повірки) або реєстрації вказаних рівнемірів та витратомірів у Реєстрі.
Так, Верховний Суд в постанові від 04 квітня 2024 року у справі №420/20864/23 дійшов висновку про те, що положеннями п.п.12 та 18 підрозділу 5 розділу XX ПК України встановлено строки для виконання обов`язку платником податку для облаштування акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками рівня пального у резервуарі та реєстрації таких в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, а також передбачено дату, з якої до таких платників застосовуються норми п.128-1.1 ст. 128-1 ПК України.
При цьому, відповідальності за недотримання відповідного строку (не пізніше 01 січня 2020 року), тобто за несвоєчасне обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та їх реєстрацію у Єдиному державному реєстрі, нормами ПК України не передбачено.
Верховний Суд у вказаному судовому рішенні акцентував увагу на тому, що складом правопорушення, визначеного п.128-1.1 ст. 128-1 ПК України, за яке передбачена штрафна санкція, є саме необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників.
Окрім того, у постанові від 19 січня 2023 року у справі №580/9246/21 Верховний Суд сформував правову позицію, яка зводиться до того, що застосування п.128-1.1 ст. 128-1 ПК України можливе виключно у випадку необладнання та/або відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, як передбачено диспозицією вказаної норми. Порушення строків обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та реєстрації їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (передбачених пп.12 підрозділу 5 Розділу XX ПК України), якщо на час проведення перевірки встановлено їх наявність на акцизних складах та їх реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, не може бути підставою для застосування до платника податків п.128-1.1 ст. 128-1 ПК України.
Окрім того, колегія суддів вважає вірним посилання суду першої інстанції на те, що відповідно п.40 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13 жовтня 2016 року №1747 "Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями", для витратомірів міжповірочний інтервал складає 4 (чотири) роки, а для рівномірів магнітострикційних 2 роки (п.61).
При цьому, Постановою №412, в редакції, чинній станом на час проведення перевірки, визначено, що позитивні результати періодичної, позачергової повірки та повірки після ремонту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, засвідчені відбитком повірочного тавра на таких засобах чи записом з відбитком повірочного тавра у відповідному розділі експлуатаційних документів та/або оформлені свідоцтвом про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, строк дії яких закінчився у період воєнного і надзвичайного стану та протягом місяця після його припинення чи скасування, чині на період воєнного і надзвичайного стану та протягом трьох місяців після його припинення скасування на всій території України або в окремих її місцевостях.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про безпідставним притягнення позивача до відповідальності передбаченої пп.128-1.1 ст. 128-1 ПК України, оскільки на момент фактичної перевірки обладнання було встановлено та зареєстровано, а тому податкове повідомлення-рішення від 04 травня 2023 року №00018600902 також підлягає скасуванню.
Щодо податкового повідомлення-рішення №00018590902 яким, на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст. 54, п.128-1.3 ст. 128-1 ПК України, до ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 3 000 грн. за порушення пп.230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України, колегія суддів вказує наступне.
Відповідно пп.230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.
Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою (абз.5 пп.230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України).
Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).
В електронних документах також зазначаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу дані про обсяги залишків пального, що знаходяться на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.
Відповідно до п.128-1.3 ст. 128-1 ПК України, незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1 000 гривень за кожний неподаний електронний документ.
За наслідками проведеної перевірки встановлено, що Розпорядником акцизного складу з уніфікованим номером 1019009 не подано 2 (дві) довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за періоді 04 листопада 2022 року та 07 листопада 2022 року. Разом із цим, розпорядником акцизного складу з уніфікованим номером 1019009 не забезпечено своєчасне подання 1 (однієї) довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі до ДПС України, а саме: за звітну добу 16 листопада 2022 року, подано 18 листопада 2022 року (№9245796193), що є порушенням вимог пп.230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України.
За вказане порушення до ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" застосовано штрафні санкції у розмірі 3 000 грн.
Проте, з наведених у акті висновків взагалі неможливо встановити як, на підставі яких доказів відповідач дійшов таких висновків. У акті перевірки не зазначено про обставини несвоєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового. Відповідач просто послався на пп.230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України та вказав, що позивачем не подано 2 (дві) довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за періоді 04 листопада 2022 року та 07 листопада 2022 року та не забезпечено своєчасне подання 1 (однієї) довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі до ДПС України, а саме: за звітну добу 16 листопада 2022 року, подано 18 листопада 2022 року (№9245796193).
Відповідно до приписів п.109.1 ст. 109 ПК України податковим правопорушенням є протиправне діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Водночас, в матеріалах справи наявний запит податкового органу від 21 березня 2023 року "Про надання документів та проведення інвентаризації", що містить перелік документів які ТОВ "ВСТ-ОЙЛ" мало надати на запит, який, в свою чергу, не містить вимоги щодо надання інформації про подання/своєчасне подання довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального з уніфікованим номером 1019009 за 04 листопада 2022 року, 07 листопада 2022 року та 16 листопада 2022 року.
Крім того, матеріали перевірки не містять і доказів відсутності таких довідок чи не реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників і рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів" від 22 листопада 2017 року №891 та наказом МФУ "Про затвердження формату даних, структури та форм електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі" від 27 листопада 2018 року №944.
З огляду на викладене, податкове повідомлення-рішення від 04 травня 2023 року №00018590902 є протиправним та підлягає скасуванню, що правильно було встановлено судом першої інстанції.
Підсумовуючи викладене, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позову ТОВ "ВСТ-ОЙЛ".
Враховуючи все вищевикладене, колегія судів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Колегія суддів не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 308, 310, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Закарпатській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 січня 2024 року залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 11 червня 2024 року.
Головуючий: Бітов А.І.
Суддя: Лук`янчук О.В.
Суддя: Ступакова І.Г.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2024 |
Оприлюднено | 13.06.2024 |
Номер документу | 119659989 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Бітов А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні