Постанова
від 28.09.2010 по справі 2а-9102/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 вересня 2010 року № 2а-9102/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Огурцова О .П. при секретарі судового зас ідання Покотило М.С. розглян увши у відкритому судовому з асіданні адміністративну сп раву

за позовом Київського міського відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів

до Підприємства з іноземною інвестицією товариства з обм еженою відповідальністю "Уін денерго ЛТД"

про стягнення адміністративно -господарських (штрафних) сан кцій за невиконання норматив у робочих місць, призначених для працевлаштування інвалі дів в сумі 7 222,57грн.

за участю представників ст орін:

від позивача: Храбан О.В.

від відповідача: не з'яви вся

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Київське міське відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів звернулося до Ок ружного адміністративного с уду міста Києва з адміністра тивним позовом до підприємст ва з іноземною інвестицією т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Уінденерго ЛТД» про стягнення адміністратив но-господарських (штрафних) с анкцій за невиконання нормат иву робочих місць, призначен их для працевлаштування інва лідів в сумі 7 222,57грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідно до статт і 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні" відповідачу на 2009 рік встановлено нормати в для працевлаштування інвал ідів в кількості 1 робоче місц е. Згідно даних, наданих відп овідачем у звіті за формою № 10 -ПІ, жодний інвалід на підприє мстві не працевлаштований. О тже, відповідачем не виконан о норматив робочого місця по працевлаштуванню інваліді в в зв'язку з чим утворилась за боргованість за невиконання нормативу по створенню робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі 7 166,67 грн. Зазначена сума пі длягала сплаті відповідачем на користь Київського міськ ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів, одна к у визначений законом термі н цього зроблено не було, у зв' язку з чим позивач просить су д стягнути вказану суму у при мусовому порядку разом із на рахованою пенею за порушення терміну сплати санкцій у роз мірі 44,98 грн.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду міста Києва від 14.06.2010 відкрито провадження , закінчено підготовче прова дження та призначено справу до судового розгляду на 01.07.2010.

Судове засідання 01.07.2010 було в ідкладено у зв'язку з неявкою відповідача.

У судових засіданнях 20.07.2010 т а 30.07.2010 оголошувалась перерва.

Судове засідання 31.08.2010 було в ідкладено у зв'язку з неявкою відповідача.

Представник позивача у суд овому засіданні 28.09.2010 підтрима в позовні вимоги у повному об сязі та просив суд задовольн ити позов.

У судове засідання 28.09.2010 пред ставник відповідача не з'яви лись, про причини неявки суд н е повідомили, хоча повідомля лись належним чином про дату , час та місце розгляду справи , що підтверджується повідом ленням про вручення поштовог о відправлення.

Відповідно до частини четв ертої статті 128 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни у разі неприбуття відпо відача - суб'єкта владних повн оважень, належним чином пові домленого про дату, час і місц е судового розгляду, без пова жних причин або без повідомл ення ним про причини неприбу ття розгляд справи не відкла дається і справу може бути ви рішено на підставі наявних у ній доказів. Ці ж наслідки зас тосовуються у разі повторног о неприбуття за таких самих у мов відповідача, який не є суб 'єктом владних повноважень.

З урахуванням положень вищ езазначеної норми суд прийшо в до висновку про можливість продовження розгляду справи за відсутності відповідача.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -

В С Т А Н О В И В:

Підприємство з іноземно ю інвестицією товариство з о бмеженою відповідальністю « Уінденерго ЛТД»21.01.2010 подало до Київського міського центру зайнятості звіт за формою № 10-ПІ "Звіт про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів за 2 009 рік" (річна-поштова), затвердж еної наказом Міністерства пр аці та соціальної політики У країни № 42 від 10.02.2007.

Відповідно до положень час тини першої та другої статті 19 “Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні” для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, які використову ють найману працю, установлю ється норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у розмірі 4 відсотків сере дньооблікової чисельності ш татних працівників обліково го складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості 1 ро бочого місця. Підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , самостійно розраховують кі лькість робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів ві дповідно до нормативу, встан овленого частиною 1 цієї стат ті, і забезпечують працевлаш тування інвалідів. При розра хунках кількість робочих міс ць округлюється до цілого зн ачення.

Відповідно до поданого під приємством з іноземною інвес тицією товариством з обмежен ою відповідальністю «Уінден ерго ЛТД»звіту за формою № 10-П І середньооблікова кількіст ь працівників облікового скл аду підприємства у 2009 році ста новила 9 осіб, відповідно до 4-х відсоткового нормативу підп риємство з іноземною інвести цією товариство з обмеженою відповідальністю «Уінденер го ЛТД»повинно було працевла штувати одного інваліда, а не працевлаштувало жодного.

Відповідно до статті 18 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні”, працевлаштуванн я інвалідів здійснюється цен тральним органом виконавчої влади з питань праці та соціа льної політики, органами міс цевого самоврядування, грома дськими організаціями інвал ідів. Підбір робочого місця з дійснюється переважно на під приємстві, де настала інвалі дність, з урахуванням побажа нь інваліда, наявних у нього п рофесійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-с оціальної експертизи. Підпри ємства, установи, організаці ї, фізичні особи, які використ овують найману працю, зобов'я зані виділяти та створювати робочі місця для працевлашту вання інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, ств орювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забе зпечувати інші соціально-еко номічні гарантії, передбачен і чинним законодавством, над авати державній службі зайня тості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту і нвалідів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабі нетом Міністрів України. Зак онодавством встановлена фор ма повідомлення про наявніст ь вільних робочих місць держ авній службі зайнятості - фор ма №10-ПІ, яка подається щоміся чно.

Відповідачем не надано суд у доказів інформування держа вної служби зайнятості, місц евих органів соціального зах исту населення та відділення Фонду соціального захисту і нвалідів про створення (прис тосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів та про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інв алідів, внаслідок чого перел ічені органи не могли викону вати покладені на них функці ї щодо працевлаштування інва лідів. Відповідачем також не надано суду наказу керівник а підприємства про створення спеціальної комісії підприє мства для атестації робочих місць для працевлаштування інвалідів з залученням предс тавників МСЕК, органів Держн аглядохоронпраці, громадськ их організацій інвалідів, ма теріали атестації відповідн их робочих місць, накази про з атвердження заходів щодо ств орення робочих місць для інв алідів на підприємстві, відп овідні інструкції, Положення відповідача, колективний до говір (для дослідження питан ня відносно включення суб'єк том господарювання заходів щ одо створення робочих місць для інвалідів), інструкції пр о робоче місце інваліда та на каз керівника про її затверд ження, атестаційний паспорт створення робочого місця дл я працевлаштування інваліді в, протоколи засідання коміс ії по атестації створеного р обочого місця для працевлаш тування інваліда на підприєм стві, які б свідчили про добро совісне виконання відповіда чем обов'язку по створенню ро бочих місць для інвалідів.

Отже, суд доходить висновку , що відповідачем не було дотр имано законодавчо визначени й норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів шляхом створення відповідно ї кількості робочих місць, а т акож не виконано обов' язок щодо інформування органів де ржавної служби зайнятості пр о наявність вільних робочих місць, призначених для праце влаштування інвалідів.

Статтею 20 Закону України “П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні” вс тановлено обов'язок підприєм ств (об'єднань), установ і орга нізацій, крім тих, що повністю утримуються за рахунок кошт ів державного або місцевих б юджетів, незалежно від форм в ласності і господарювання, д е середньооблікова кількіст ь працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першо ю статті 19 Закону, щороку спла чувати відповідним відділен ням Фонду соціального захист у інвалідів адміністративно -господарські санкції, сума я ких визначається у розмірі с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві (в об'єднанні), в установ і, організації за кожне робоч е місце не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно - господарських санкці й за робоче місце, призначене для працевлаштування інвалі да і не зайняте інвалідом, виз начається в розмірі половини середньо річної заробітної плати на відповідному підпри ємстві, в установі, організац ії, у тому числі підприємстві , організації громадських ор ганізацій інвалідів, у фізич ної особи, яка використовує н айману працю.

Частинами третьою та четве ртою статті 20 вказаного Закон у передбачено, що сплату адмі ністративно-господарських с анкцій і пені підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , проводять відповідно до зак ону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядже нні після сплати всіх податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів). Адміністративно-госпо дарські санкції розраховуют ься та сплачуються підприємс твами, установами, організац іями, у тому числі підприємст вами, організаціями громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичними особами, зазначеним и в частині першій цієї статт і, самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого част иною першою статті 19 цього Зак ону.

Згідно частини другої стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” порушення термінів сплати адміністрат ивно - господарських санкцій тягне за собою нарахування п ені. Пеня обчислюється виход ячи з 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, що діяла на моме нт сплати, нарахованої на пов ну суму недоїмки за весь її ст рок.

Відповідно до звіту за форм ою № 10-ПІ "Звіт про зайнятість і працевлаштування інваліді в за 2009 рік" поданого підприємс твом з іноземною інвестицією товариством з обмеженою від повідальністю «Уінденерго Л ТД»середньорічна заробітна плата штатного працівника с тановить 7 166,50 грн.

Згідно розрахунку позовни х вимог та розрахунку розмір у пені, наявних в матеріалах с прави, адміністративно-госпо дарська санкція за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у 2009 році становить 7 166,50 грн., пен я за порушення строків сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій становить 55,90 грн . Загальна сума заборгованос ті включаючи пеню становить 7 222,57 грн. підприємства з інозем ною інвестицією товариства з обмеженою відповідальністю «Уінденерго ЛТД».

Керуючим санацією підприє мства з іноземною інвестиціє ю товариства з обмеженою від повідальністю «Уінденерго Л ТД»було подано клопотання пр о зупинення провадження у сп раві оскільки ухвалою Господ арського суду міста Києва ві д 02.12.2008 порушено провадження у с праві № 15/64-б про визнання банкр утом та ухвалою Господарсько го суду міста Києва від 27.04.2010 ві дкрито процедуру санації Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Уінденерго ЛТД»та призначено арбітражного кер уючого. Також у клопотанні бу ло зазначено про те, що відпов ідно до частини четвертої ст атті 12 Закону України "Про від новлення платоспроможності боржника або визнання його б анкрутом" мораторій на задов олення вимог кредиторів ввод иться одночасно з порушенням провадження у справі про бан крутство, про що зазначено в у хвалі Господарського суду мі ста Києва від 02.12.2008. Протягом ді ї мораторію на задоволення в имог кредиторів: забороняєть ся стягнення на підставі вик онавчих документів та інших документів, за якими здійсню ється стягнення відповідно д о законодавства; не нарахову ються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкц ії за невиконання чи неналеж не виконання грошових зобов' язань і зобов'язань щодо спла ти страхових внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування та інші ви ди загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання, податків і зборів (обов' язкових платежів). Відповідн о до частини 7 статті 12 Закону У країни "Про відновлення плат оспроможності боржника або в изнання його банкрутом" дія м ораторію припиняється з дня припинення провадження у спр аві про банкрутство. Також ві н зазначив, що на момент розг ляду справи судом, Господарс ьким судом міста Києва не вин есено рішення по справі про б анкрутство підприємства і ді є мораторій на нарахування н еустойки і застосування інши х санкцій за невиконання чи н еналежне виконання грошових зобов'язань щодо сплати стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування та інших видів за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування , податків та зборів загально обов'язкових платежів.

Відповідно до статті 1 Закон у України «Про відновлення п латоспроможності боржника а бо визнання його банкрутом», мораторій на задоволення ви мог кредиторів - зупинення ви конання боржником грошових з обов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обо в'язкових платежів), термін ви конання яких настав до дня вв едення мораторію, і припинен ня заходів, спрямованих на за безпечення виконання цих зоб ов'язань та зобов'язань щодо с плати податків і зборів (обов 'язкових платежів), застосова них до прийняття рішення про введення мораторію.

Положення статті 12 Закону У країни «Про відновлення плат оспроможності боржника або в изнання його банкрутом», яка встановлює, зокрема, заборон у нараховувати протягом дії мораторію неустойку (штраф, п еню), інші фінансові (економіч ні санкції) за невиконання чи неналежне виконання грошови х зобов' язань і зобов' язан ь щодо сплати податків і збор ів (обов'язкових платежів) сто сується вимог, зобов' язань, які підпадають під поняття м ораторію. Таким чином, ці поло ження слід застосовувати у к онтексті зі статті 1 цього Зак ону України, де власне наведе не визначення мораторію.

Системний аналіз змісту ви щезазначених норм права свід чить про те, що мораторій не зу пиняє виконання боржником гр ошових зобов' язань і зобов' язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежі в), які виникли після дня введе ння мораторію, а отже, і не при пиняє заходів, спрямованих н а їх забезпечення.

Невиконання таких зобов' язань є правопорушенням.

Отже, нарахування адмініст ративно-господарських санкц ій, застосування заходів заб езпечення за невиконання зга даних зобов' язань та примус ове стягнення на підставі ви конавчих документів коштів н а виконання таких грошових з обов' язань та зобов' язань щодо сплати податків і зборі в (обов'язкових платежів), а та кож штрафних санкцій, ґрунту ється на законі.

Враховуючи те, що строк вико нання зобов' язань щодо спла ти адміністративно-господар ських санкцій настав у відпо відача 16.04.2010, тобто після поруше ння провадження у справі про банкрутство та введення мор аторію, дія мораторію на вико нання зобов' язань щодо спла ти адміністративно-господар ських санкцій не розповсюджу валась.

Даний висновок кореспонду є зі змістом частини першої с татті 23 Закону України «Про ві дновлення платоспроможност і боржника або визнання його банкрутом», згідно з яким нар ахування неустойки (штрафу, п ені), процентів та інших еконо мічних санкцій за всіма вида ми заборгованості за зобов' язаннями, строк виконання як их настав після порушення пр овадження у справі про банкр утство та введення мораторію , припиняється лише з дня прий няття господарським судом по станови про визнання боржник а банкрутом і відкриття лікв ідаційної процедури.

Відповідач сам підтверджу є той факт, що на час розгляду справи в суді Господарським судом міста Києва не прийнят о постанови про визнання бор жника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Отже, враховуючи викладене , суд дійшов висновку про пра вомірність застосування Киї вським міським відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарських санкцій та нараху вання пені до відповідача за невиконання останнім норма тиву робочих місць для праце влаштування інвалідів за 2009 р ік.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи наведене, суд пр иходить до висновку, що позов ні вимоги позивача обґрунтов ані та підлягають задоволенн ю.

Керуючись вимогами статей 69-71, 94, 160-165 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д,-

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позо в Київського міського відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до підприємства з іноземною інвестицією тов ариства з обмеженою відповід альністю «Уінденерго ЛТД»пр о стягнення адміністративно -господарських (штрафних) сан кцій за невиконання норматив у робочих місць, призначених для працевлаштування інвалі дів в сумі 7 222,57грн. - задовольнит и повністю.

2.Стягнути з підприємства з іноземною інвестицією товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Уінденерго ЛТД»(04205 м.К иїв, пр-т Оболонський, 23-А, код Є ДРПОУ 14334503) на користь Київсько го міського відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (м. Київ, вул. Боженка, 86-Б, код ЄДРПОУ 32309429) штрафні санкції за не створені робочі місця для інвалідів у 2009 році та пеню на загальну суму 7 222,57грн. (сім тися ч двісті двадцять дві грн. 12 ко п.).

Відповідно до статті 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України постанова с уду першої інстанції, якщо ін ше не встановлено цим Кодекс ом, набирає законної сили піс ля закінчення строку для її а пеляційного оскарження. У ра зі апеляційного оскарження п останова, якщо її не скасован о, набирає законної сили післ я повернення апеляційної ска рги, відмови у відкритті апел яційного провадження або наб рання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з а правилами, встановленими с таттями 185-187 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и. Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції. Апеляцій на скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення. У разі застосува ння судом частини третьої ст атті 160 цього Кодексу, а також п рийняття постанови у письмов ому провадженні апеляційна с карга подається протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя О.П. Огурцов

Постан ову складено у повному обсяз і 04.10.2010

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.09.2010
Оприлюднено03.11.2010
Номер документу11966366
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9102/10/2670

Постанова від 28.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні