Ухвала
від 10.06.2024 по справі 233/1604/18
КОСТЯНТИНІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

233 Справа № 233/1604/18

провадження №4-с/233/14/2024

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

/М о т и в о в а н а/

10 червня 2024 року Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області у складі: головуючої - судді Наумик О. О., за участю секретаря судового засідання Мішиної А. А., представниці стягувача ОСОБА_1 , розглянувши у судовому засіданні скаргу Приватного акціонерного товариства «АПК-ІНВЕСТ», боржник ОСОБА_2 , суб`єкт оскарження - Дружківський відділ державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, - «на бездіяльність та рішення органу державної виконавчої служби»,

У С Т А Н О В И В:

17.05.2024 ПрАТ «АПК-ІНВЕСТ» звернулося до суду в порядку ст.447 ЦПК України зі скаргою, в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність головного державного виконавця Дружківського відділу Державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Такунова Сергія Володимировича із незабезпечення здійснення комплексу всіх можливих та достатніх дій для виконання рішення суду у виконавчому провадженні № 59240874 про стягнення з ОСОБА_2 на користь ПрАТ «АПК-ІНВЕСТ» витрат, пов`язаних зі сплатою судового збору у розмірі 1762,00 грн;

- визнати незаконною та скасувати постанову про закінчення виконавчого провадження від 08.04.2024 у виконавчому провадженні № 59240874, винесену головним державним виконавцем Дружківського відділу Державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Такуновим Сергієм Володимировичем;

- зобов`язати Дружківський відділ Державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції поновити виконавче провадження № 59240874 на підставі виконавчого листа від 10.12.2018 у справі № 233/1604/18, виданого Костянтинівським міськрайонний судом Донецької області та забезпечити здійснення у виконавчому провадженні № 59240874 комплексу дій, спрямованих на належне та в повному обсязі виконання рішення суду;

- зобов`язати Дружківський відділ Державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у виконавчому провадженні № 59240874 вчинити дії щодо визначення кола правонаступників Боржника та у разі наявності таких звернутися до суду із заявою про заміну Боржника його правонаступником.

В обґрунтування заявлених вимог заявник послався на таке:

Згідно з рішенням Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 30.10.2018 у справі № 233/1604/18 на користь ПрАТ «АПК-ІНВЕСТ» (далі - стягувач, скаржник) з ОСОБА_2 стягнуто витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 1762,00 грн, після набуттям законної сили яким судом видано виконавчий лист від 10.12.2018.

06.06.2019 державним виконавцем Дружківського міського відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області Хоружою Еллою Геннадіївною винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 59240874 з примусового виконання виконавчого листа від 10.12.2018 у вище згадуваній справі.

07.05.2024 на адресу ПрАТ «АПК-ІНВЕСТ» надійшла Постанова про закінчення виконавчого провадження від 08.04.2024 у цьому виконавчому провадженні, винесена головним державним виконавцем Дружківського ВДВС у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Такуновим Сергієм Володимировичем на підставі п.3 ч.1 ст.39, ст.40 Закону України «Про виконавче провадження».

Скаржник дізнався про порушення його прав та законних інтересів при отриманні постанови про закінчення виконавчого провадження від 08.04.2024, а саме 07травня 2024, коли отримав поштою вказаний документ, і з цього моменту скаржником було встановлено, що головним державним виконавцем Дружківського відділу державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Такуновим С. В. протиправно допускається бездіяльність у виконавчому провадженні №59240874 у виді ухилення від виконання виконавчих дій.

Станом на сьогоднішній день судове рішення у справі №233/1604/18 щодо стягнення з Боржника витрат, пов`язаних зі сплатою судового збору у розмірі 1762, не виконано.

Відповідно до ст.447 ЦПК України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права чи свободи.

Згідно з п.а) ч.1 ст.449 ЦПК України скаргу може бути подано до суду у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її права або свободи.

ПрАТ «АПК-ІНВЕСТ» вважає, що оскаржувана Постанова винесена без дотримання державним виконавцем вимог Закону України «Про виконавче провадження» (далі також - «Закон № 1404-VIII»), за відсутності на те визначених законом підстав, внаслідок чого було грубо порушено законні права та інтереси ПрАТ «АПК-ІНВЕСТ».

Також, державним виконавцем було допущено протиправну бездіяльність, яка виразилася у невжитті усіх передбачених Законом № 1404-VIII заходів для примусового виконання рішення суду, державним виконавцем не у повній мірі були використані всі повноваження, надані йому Законом № 1404-VIII для примусового виконання рішення суду, що свідчить про неповноту виконавчих дій та призвело до винесення постанови про закінчення виконавчого провадження від 08.04.2024.

ПрАТ «АПК-ІНВЕСТ» не погоджується з винесеною постановою про закінчення виконавчого провадження від 08.04.2024, вважає її неправомірною з огляду на таке:

Постанова про закінчення виконавчого провадження від 08.04.2024 винесена на підставі п.3 ч.1 ст.39, ст.40 Закону України «Про виконавче провадження».

1. Як вбачається зі змісту постанови про закінчення виконавчого провадження від 08.04.2024 «згідно з актовим записом №688 від 29.06.2021 боржник помер ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Боржник помер ІНФОРМАЦІЯ_1 , тоді як зазначена постанова винесена майже після сплину трьох років після смерті Боржника.

Відповідно до ч.5 ст.18 Закону № 1404-VIII під час виконання рішень виконавець має право на безпосередній доступ до інформації про боржників, їхнє майно, доходи та кошти, у тому числі конфіденційної, яка міститься в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних. Порядок доступу до такої інформації з баз даних та реєстрів встановлюється Міністерством юстиції України разом із державними органами, які забезпечують їх ведення.

Таким чином, державний виконавець мав реальну можливість своєчасно встановити факт смерті Боржника. З урахуванням зволікання головного державного виконавця ОСОБА_3 щодо встановлення факту смерті Боржника, пошук правонаступників Боржника є значною мірою ускладненим.

2. Постанова про закінчення виконавчого провадження від 08.04.2024 є неправомірною, оскільки головний державний виконавець ОСОБА_3 не з`ясував, що зобов`язання Боржника зі сплати заборгованості за виконавчим листом від 10.12.2018 у справі № 233/1604/18 допускають правонаступництво.

Положення статті 39 Закону України "Про виконавче провадження" визначають, що у разі смерті боржника виконавче провадження підлягає закінченню, але якщо виконання їх обов`язків чи вимог у виконавчому провадженні не допускає правонаступництва. Правовідносини щодо сплати заборгованості не є особистими правовідносинами, що не допускають правонаступництва, оскільки чинним законодавством передбачено обов`язок спадкоємців задовольнити вимоги кредитора (боржника") спадкодавця в межах одержаного в спадщину майна.

Так, відповідно до ст.608 ЦК України, зобов`язання припиняється смертю боржника, якщо воно є нерозривно пов`язаним з його особою і у зв`язку з цим не може бути виконане іншою особою.

Згідно зі ст.ст.1216,1217 ЦК України, спадкуванням є перехід прав та обов`язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців). Спадкування здійснюється за заповітом або за законом.

До складу спадщини входять усі права та обов`язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті (ст.1218 ЦК України).

Відповідно до ст.1220 ЦК України, спадщина відкривається внаслідок смерті особи або оголошення її померлою.

Згідно з положеннями ст.1282 ЦК України, спадкоємці зобов`язані задовольнити вимоги кредитора повністю, але в межах вартості майна, одержаного у спадщину. Кожен із спадкоємців зобов`язаний задовольнити вимоги кредитора особисто, у розмірі, який відповідає його частці у спадщині.

Частинами 3, 5 ст.1268 ЦК України передбачено, що спадкоємець, який постійно проживав разом з спадкодавцем на час відкриття спадщини, вважається таким, що прийняв спадщину, якщо протягом строку, встановленого ст.1270 цього Кодексу, він не заявив про відмову від неї. Незалежно від часу прийняття спадщини вона належить спадкоємцеві з часу відкриття спадщини.

Слід зазначити, що згідно з даними youcontrol (знайдено збіг за ПІБ та РНОКПП Боржника) станом на дату складання цієї скарги у власності Боржника перебуває земельна ділянка: АДРЕСА_1 :09:000:0012.

Головним державним виконавцем Такуновим С. В. не враховано вищезазначену інформацію при вчиненні виконавчих дій та не вжито належних заходів щодо розшуку майна (майнових прав) Боржника, яке перебуває у інших осіб, або яким боржник володів спільно з іншими особами. Не було встановлено коло осіб, які на час смерті Боржника проживали з ним та які у шестимісячний строк після відкриття спадщини, від її прийняття не відмовились від спадщини та фактично її прийняли.

Згідно з частиною 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження", у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Зауважив, що Скаржник не звертався до головного державного виконавця Такунова С. В. із заявою про заміну сторони її правонаступником у зв`язку з необізнаністю Скаржника про смерть Боржника.

У свою чергу, головний державний виконавець Такунов С. В. також знехтував обов`язком, передбаченим п.5 ч.2 ст.18 Закону № 1404-VIII щодо роз`яснення Скаржнику його прав та обов`язків, які у нього виникли у зв`язку зі смертю Боржника.

3. Постанова про закінчення виконавчого провадження від 08.04.2024 позбавляє Стягувача можливості звернутися до суду із заявою про заміну Боржника його правонаступником, оскільки відповідно до вимог ч.1 ст.40 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження, щодо якого винесено постанову про його закінчення, не може бути розпочате знову.

У відповідності до п.9 ч.2 ст.129 Конституції України однією з основних засад судочинства є обов`язковість судового рішення.

Статтею 129-1 Конституції України встановлено, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Положеннями статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 02.06.2016 № 1402- VIII, визначено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд у межах повноважень, наданих йому законом. Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи не можуть приймати рішення, які скасовують судові рішення або зупиняють їх виконання.

Відповідно до ч.2 ст.451 ЦПК України, у разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника).

Таким чином, постанову про закінчення виконавчого провадження від 08.04.2024 слід скасувати, оскільки вона порушує права Стягувача на виконання судового рішення, що набрало законної сили, а отже суперечить основним засадам судочинства.

4. Матеріали виконавчого провадження № 59240874, зокрема постанова про закінчення виконавчого провадження від 08.04.2024 не містять інформації про вчинені державним виконавцем дії щодо пошуку правонаступників Боржника.

Оскільки у зв`язку зі смертю Боржника зобов`язання з повернення заборгованості включаються до складу спадщини, головним державним виконавцем Такуновим С. В. має бути вчинено дії щодо визначення кола правонаступників Боржника та ініційовано заміну сторони (Боржника) виконавчого провадження правонаступником.

Так, в силу п.5 ч.1 ст.34 Закону №1404-VIII, виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі звернення виконавця та/або заінтересованої особи до суду із заявою про заміну вибулої сторони правонаступником у порядку, встановленому частиною п`ятою статті 15 Закону № 1404-VIII.

Відповідно до п.1 ч.2 ст.18 Закону України «Про виконавче проводження» виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.

Відповідно до п.12 розділу II Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 № 512/5 (далі також - Інструкція) у разі вибуття однієї зі сторін виконавчого провадження (припинення юридичної особи, а також в інших випадках заміни сторони у виконавчому провадженні), якщо правовідносини допускають правонаступництво, виконавець за заявою сторони виконавчого провадження, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником. На підставі постановленої судом ухвали виконавець своєю постановою замінює сторону виконавчого провадження. Ухвала суду та постанова виконавця долучаються до виконавчого документа при його передачі до іншого органу державної виконавчої служби або приватного виконавця або поверненні його стягувачу чи до суду.

Пункт 13 розділу II Інструкції, передбачає, що правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження - з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення. Після заміни вибулої сторони виконавчого провадження її правонаступником виконавець продовжує виконання виконавчого провадження в порядку, встановленому Законом.

У разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає доучасті усправі правонаступникавідповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в цивільному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку він замінив (ч.ч.1,2 ст.55 ЦПК України).

Із зазначеного нормативного регулювання випливає, що, дотримуючись засад законності, справедливості, неупередженості та об`єктивності виконавчого провадження, його гласності та відкритості, виконавець зобов`язаний вживати передбачених чинним законодавством заходів щодо примусового виконання рішень, належного вчинення виконавчих дій.

Отримавши дані про смерть фізичної особи - сторони виконавчого провадження, виконавець має отримати підтвердження чи спростування таких даних, звернувшись відповідно до п.3 ч.3 ст.18 Закону № 1404-VIII із запитом до органу державної реєстрації актів цивільного стану згідно з компетенцією останнього, визначеного Законом України від 01.07.2010 № 2398-VI "Про державну реєстрацію актів цивільного стану".

Після отримання даних про смерть сторони виконавчого провадження виконавець має звернутися до компетентних органів/осіб для отримання відомостей про заведення спадкової справи, видачу свідоцтва про право на спадщину. Це дасть змогу виконавцеві з`ясувати, які особи як спадкоємці померлої сторони виконавчого провадження зверталися за отриманням спадщини та що саме ними було успадковано згідно зі свідоцтвом про право на спадщину.

Отже, виконавець, установивши на підставі відповідних доказів факт смерті фізичної особи, яка була стороною виконавчого провадження, має вчинити дії щодо отримання даних, необхідних для вирішення питання про заміну такої сторони її спадкоємцями та надалі за заявою сторони звернутися до суду з відповідним поданням про заміну сторони виконавчого провадження. Смерть, оголошення померлою або визнання безвісно відсутньою фізичної особи, яка була стороною виконавчого провадження, має виступати підставою для його закінчення лише коли виконання обов`язків такої особи чи вимог у виконавчому провадженні не допускає правонаступництва.

Подібні правовідносини викладені у постанові Великої Палати Верховного Суду від 03 листопада 2020 р. у справі № 916/617/17.

Частиною 4 ст.263 ЦПК України, встановлено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Згідно із правовим висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеного в постанові від 03.11.2020 у справі № 916/617/17:

"77. Законом передбачена можливість відновлення виконавчого провадження. Так, згідно із частиною першою статті 41 Закону № 1404-VIII уразі якщопостанова виконавцяпро закінченнявиконавчого провадженняабо поверненнявиконавчого документастягувачу визнанасудом незаконноючи скасованав установленомузаконом порядку,виконавче провадженняпідлягає відновленнюза постановоювиконавця непізніше наступногоробочого дняз дняодержання виконавцемвідповідного рішення. Отже, відповідна заміна сторони виконавчого провадження правонаступником може бути здійснена лише у разі скасування постанови виконавця про закінчення такого виконавчого провадження.

78.З урахуваннямнаведених вищезаконодавчих приписів,у разісмерті фізичноїособи -сторони виконавчогопровадження виконавецьповинен перевірити,чи допускаютьвідповідні правовідносиниправонаступництво,чи ні.

79. Якщож виконавчепровадження булозакінчене виконавцем,у томучислі узв`язкузі смертюборжника,і виконавецьпри цьомуне врахуваввідповідні вимогичинного законодавстващодо можливогоправонаступництва боржника,постанову прозакінчення виконавчогопровадження можнаоскаржити всудовому порядку. У разізадоволення скаргиможна вирішуватипитання щодозаміни сторонивиконавчого провадженняправонаступником,у томучислі узв`язкузі смертюборжника.

133. Як уже зазначалося, згідно з пунктом 3 частини першої та другої статті 39 Закону № 1404-VIII виконавче провадження підлягає закінченню у разі припинення юридичної особи - сторони виконавчого провадження, якщо виконання її обов`язків чи вимог у виконавчому провадженні не допускає правонаступництва, смерті, оголошення померлим або визнання безвісно відсутнім стягувача чи боржника. Постанова про закінчення виконавчого провадження з підстав, передбачених частиною першою цієї статті, виноситься в день настання відповідних обставин або в день, коли виконавцю стало відомо про такі обставини.

134. Закінченнявиконавчого провадження без належнихправових підставгрубо порушуєправа стягувачана неупереджене,ефективне,своєчасне ів повномуобсязі виконаннясудового рішення. 135. Із зазначеногонормативного регулюваннявипливає,що,дотримуючись засадзаконності,справедливості,неупередженості таоб`єктивностівиконавчого провадження,його гласностіта відкритості,виконавець зобов'язанийвживати передбаченихчинним законодавствомзаходів щодопримусового виконаннярішень,належного вчиненнявиконавчих дій.

136. Отримавшидані просмерть фізичноїособи -сторони виконавчогопровадження,виконавець маєотримати підтвердженнячи спростуваннятаких даних,звернувшись відповіднодо пункту3частини третьоїстатті 18Закону №1404-VIIIіз запитомдо органудержавної реєстраціїактів цивільногостану згідноз компетенцієюостаннього,визначеного ЗакономУкраїни від01липня 2010року №2398-VIII"Продержавну реєстраціюактів цивільногостану".

137. Післяотримання данихпро смертьсторони виконавчогопровадження виконавецьмає звернутисядо компетентнихорганів/осібдля отриманнявідомостей прозаведення спадковоїсправи,видачу свідоцтвапро правона спадщину.Це дастьзмогу виконавцевіз`ясувати,які особияк спадкоємціпомерлої сторонивиконавчого провадженнязверталися заотриманням спадщинита щосаме нимибуло успадкованозгідно зісвідоцтвом проправо наспадщину.

138. Отже,виконавець,установивши напідставі відповіднихдоказів фактсмерті фізичноїособи,яка буластороною виконавчогопровадження,має вчинитидії щодоотримання даних,необхідних длявирішення питанняпро замінутакої сторониїї спадкоємцямита надаліза заявоюсторони звернутисядо судуз відповіднимподанням прозаміну сторонивиконавчого провадження.

139. Смерть, оголошення померлою або визнання безвісно відсутньою фізичної особи, яка була стороною виконавчого провадження, має виступати підставою для його закінчення лише коли виконання обов`язків такої особи чи вимог у виконавчому провадженні не допускає правонаступництва".

Оскільки постанова про закінчення виконавчого провадження від 08.04.2024 винесена головним державним виконавцем Дружківського відділу державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Такуновим Сергієм Володимировичем з порушенням вимог ст.18, п.3 частини першої статті 39 Закону № 1404-VIII та з урахуванням принципу обов`язковості судового рішення, вважає оскаржувану Постанову незаконною, необґрунтованою, передчасною, винесеною безпідставно та такою, що підлягає скасуванню.

Державний виконавець Дружківського відділу державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного межрегіонального управління Міністерства юстиції Такунов С. В. вимоги за скаргою не визнав за підстав, викладених у письмових запереченнях на скаргу (а.с.45-48,61-64), обґрунтувавши їх таким:

На виконанні у відділі перебувало виконавче провадження № 59240874, відкрите 06.06.2019 з примусового виконання виконавчого листа № 233/1604/18, виданого 10.12.2018 Костянтинівським міськрайонним судом Донецької області про стягнення з ОСОБА_2 на користь ПАТ «АПК-ІНВЕСТ» судового збору у сумі 1762,00 грн.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про виконавче провадження» (далі Закон) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно з абз.3 ч.5 ст.13 Закону порушення строків прийняття рішень та вчинення виконавчих дій виконавцями не є підставою для скасування такого рішення чи виконавчої дії, крім випадків, коли вони були прийняті або вчинені з порушенням процедури, передбаченої цим Законом.

Так відповідно до п.21 розділу ІІІ Інструкції з організації примусового виконання рішень закінчення виконавчого провадження здійснюється за наявності підстав та в порядку, визначеному в статті 39 Закону.

Вимогою частиною 2 ст.39 Закону встановлено, що постанова про закінчення виконавчого провадження з підстав, передбачених частиною першою цієї статті, виноситься в день настання відповідних обставин або в день, коли виконавцю стало відомо про такі обставини.

Тому приймаючи рішення про закінчення виконавчого провадження № 59240874 згідно з п.3 ч.1 ст.39 Закону «припинення юридичної особи - сторони виконавчого провадження, якщо виконання її обов`язків чи вимог у виконавчому провадженні не допускає правонаступництва, смерті, оголошення померлим або визнання безвісно відсутнім стягувача чи боржника» та винесення відповідної постанови від 08.04.2024, державний виконавець діяв виключно згідно з вимогами чинного Закону України «Про виконавче провадження».

Стосовно вимог скаржника щодо зобов`язання державного виконавця вчинити дії щодо визначення кола правонаступників боржника, встановлення кола осіб які проживали з боржником та прийняли спадщину та у разі наявності таких звернутися до суду із заявою про заміну боржника його правонаступником, повідомив таке:

Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено чинним законодавством.

Перелік обов`язків та прав виконавців при здійсненні виконавчих дій встановлений статтею 18 Закону, з приписів якої вбачається, що виконавець не зобов`язаний та не має права спрямовувати будь які запити до державних органів чи будь-яких інших посадових осіб з метою отримання інформації відносно осіб, які не є сторонами виконавчого провадження згідно з виконавчим документом.

Також перевіркою Державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що ОСОБА_2 є орендодавцем земельної ділянки, розташованої за адресою: Донецька обл., Костянтинівський р., с/рада Миколайпільська, кадастровий номер: 1422483900:09:000:0012 орендарем якої є ПАТ «АПК-Інвест» згідно з договором оренди від 15.11.2017, також згідно з договором орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі один раз на рік до 20 числа першого за звітним роком місяця.

Враховуючи те, що в свої скарзі стягувач зазначає про те, що йому не було відомо про смерть боржника, який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 та те що, відповідно до ч.1 ст.148-1 Земельного кодексу України до особи, яка набула право власності на земельну ділянку, що перебуває у користуванні іншої особи, з моменту переходу права власності на земельну ділянку переходять права та обов`язки попереднього власника земельної ділянки за чинними договорами оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту щодо такої земельної ділянки, відповідно до ч.3 ст.148-1 Особа, яка набула право власності на земельну ділянку, протягом одного місяця з дня набуття права власності на неї зобов`язана повідомити про це її користувачів із зазначенням: кадастрового номера (за наявності), місця розташування та площі земельної ділянки; найменування (для юридичних осіб), прізвища, ім`я, по батькові (для фізичних осіб) нового власника; місця проживання (знаходження) нового власника, його поштової адреси; платіжних реквізитів (у разі, якщо законом або договором передбачена плата за користування земельною ділянкою у грошовій формі). Повідомлення надсилається користувачу земельної ділянки рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається йому особисто під розписку. Можна дійти висновку про відсутність спадкоємців.

Також скаржник повідомляє, що дізнався про закінчення виконавчого провадження №59240874 07.05.2024, коли отримав копію постанови про закінчення виконавчого провадження разом з відповіддю на його звернення до відділу, проте згідно з додатками до скарги, у скаржника як у сторони виконавчого провадження наявна постанова про відкриття виконавчого провадження від 06.06.2019, п.6 якої роз`яснено право сторін виконавчого провадження ознайомитися з матеріалами виконавчого провадження та надано ідентифікатор доступу. Відповідно до ст.8 Закону реєстрація виконавчих документів, документів виконавчого провадження, фіксування виконавчих дій здійснюється в автоматизованій системі виконавчого провадження, порядок функціонування якої визначається Міністерством юстиції України. Вільний та безоплатний доступ до інформації автоматизованої системи виконавчого провадження забезпечує Міністерство юстиції України у мережі Інтернет на своєму офіційному веб-сайті з можливістю перегляду, пошуку, копіювання та роздрукування інформації, на основі поширених веб-оглядачів та редакторів, без необхідності застосування спеціально створених для цього технологічних та програмних засобів, без обмежень та цілодобово.

Відповідно до ч.5 ст.74 Закону рішення та дії виконавця, посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені протягом 10 робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи законних інтересів.

Тому відділ вважає, що строк оскарження необхідно обчислювати не з 07.05.2024, коли стягувачем було отримано копію постанови про закінчення виконавчого провадження, а з 08.04.2024, коли вказана постанова була зареєстрована в автоматизованій системі виконавчого провадження, до якої скаржнику наданий доступ.

Представник заявника у судовому засіданні заявлені вимоги підтримав, посилаючись на обставини, викладені у скарзі.

Державний виконавець, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду скарги, у судове засідання не з`явився, що за ч.2 ст.450 ЦПК України не перешкоджає розгляду скарги.

З`ясувавши обставини справи, дослідивши докази, поданні на їх підтвердження, суд дійшов такого висновку:

Судом встановлено, що рішенням Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 30 жовтня 2018 р. у цивільній справі № 233/1604/18 задоволений позов Приватного акціонерного товариства «АПК-ІНВЕСТ» до ОСОБА_2 , Фермерського господарства «Щедрий Лан», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Костянтинівська районна державна адміністрація Донецької області «про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки, скасування запису про державну реєстрацію права оренди». Рішення набрало законної сили 04.12.2018.

Цим рішенням, зокрема стягнуто з ОСОБА_2 на користь ПрАТ «АПК-ІНВЕСТ» витрати, пов`язані із сплатою судового збору у розмірі 1762 грн 00 коп.

10.12.2018 на примусове виконання судового рішення від 30 жовтня 2018 р. у цивільній справі № 233/1604/18 в частині стягнення з ОСОБА_2 на користь ПрАТ «АПК-ІНВЕСТ» судового збору, виданий виконавчий лист

06.06.2019 державним виконавцем Дружківського міського відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області Хоружою Еллою Геннадіївною винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 59240874 з примусового виконання виконавчого листа від 10.12.2018 у вище згадуваній справі в частині стягнення з ОСОБА_2 на користь ПрАТ «АПК-ІНВЕСТ» судового збору.

Згідно з актовим записом про смерть № 688 від 29.06.2021 26.06.2021 ОСОБА_2 помер.

Постановою державного виконавця Дружківського ВДВС у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Такунова Сергія Володимировича від 08.04.2024 виконавче провадження № 59240874 з примусового виконання виконавчого листа № 233/1604/18, виданого 10.12.2018 Костянтинівським міськрайонним судом Донецької області про стягнення судового збору у розмірі 1762,00 грн закінчено на підставі п.3 ч.1 ст.39, ст.40 Закону України «Про виконавче провадження» у зв`язку зі смертю боржника.

Щодо вимоги визнання протиправною бездіяльність державного виконавця із незабезпечення здійснення комплексу всіх можливих та достатніх дій для виконання рішення суду у виконавчому провадженні № 59240874 про стягнення з ОСОБА_2 на користь ПрАТ «АПК-ІНВЕСТ» витрат, пов`язаних зі сплатою судового збору у розмірі 1762,00 грн:

Скарга не містить посилання на те, які можливі та достатні дії для виконання рішення суду мав вчинити у відповідності до вимог Закону України «Про виконавче провадження» та не вчинив державний виконавець, що позбавляє суд можливості дати оцінку таким діям/бездільності державного виконавця.

Тож в цій частині скарга як необґрунтована не підлягає задоволенню.

Щодо вимоги визнання незаконною та скасування оскаржуваної постанови:

Пунктом 3 частини 1 статті 39 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що виконавче провадження підлягає закінченню у разі припинення юридичної особи - сторони виконавчого провадження, якщо виконання її обов`язків чи вимог у виконавчому провадженні не допускає правонаступництва, смерті, оголошення померлим або визнання безвісно відсутнім стягувача чи боржника;

Питання наслідків закінчення виконавчого провадження, повернення виконавчого документа врегульовані статтею 40 Закону України «Про виконавче провадження», частиною 1 якої передбачено, що у разі закінчення виконавчого провадження (крім закінчення виконавчого провадження за судовим рішенням, винесеним у порядку забезпечення позову чи вжиття запобіжних заходів, а також, крім випадків нестягнення виконавчого збору або витрат виконавчого провадження, нестягнення основної винагороди приватним виконавцем), повернення виконавчого документа до суду, який його видав, арешт, накладений на майно (кошти) боржника, знімається, відомості про боржника виключаються з Єдиного реєстру боржників, скасовуються інші вжиті виконавцем заходи щодо виконання рішення, а також проводяться інші необхідні дії у зв`язку із закінченням виконавчого провадження.

Виконавче провадження, щодо якого винесено постанову про його закінчення, не може бути розпочате знову, крім випадків, передбачених цим Законом.

Неправомірність оскаржуваної постанови заявник пов`язує з тією обставиною, що державний виконавець не з`ясував, що зобов`язання Боржника зі сплати заборгованості за виконавчим листом від 10.12.2018 у справі № 233/1604/18 допускають правонаступництво.

Надаючи оцінку цим доводам заявника, суд враховує таке:

Частиною 1 ст.1218 ЦК України встановлено, що до складу спадщини входять усі права та обов`язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті. Статтею 1219 ЦК України встановлено, що не входять до складу спадщини права та обов`язки, що нерозривно пов`язані з особою спадкодавця.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.55 ЦПК України, у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в цивільному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку він замінив.

Згідно з ч.ч.1,2 ст.442 ЦПК України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.

Відповідно до ч.5 ст.15 Закону України «Про виконавче провадження», у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Згідно з п.5 ч.1 ст.34 ЗУ «Про виконавче провадження», виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі звернення виконавця та/або заінтересованої особи до суду із заявою про заміну вибулої сторони правонаступником у порядку, встановленому частиною п`ятою статті 15 цього Закону.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.39 Закону України «Про виконавче провадження», виконавче провадження підлягає закінченню у разі припинення юридичної особи - сторони виконавчого провадження, якщо виконання її обов`язків чи вимог у виконавчому провадженні не допускає правонаступництва, смерті, оголошення померлим або визнання безвісно відсутнім стягувача чи боржника.

Аналізуючи вказані норми права Велика Палата Верховного Суду у постанові від 11 жовтня 2023 року у справі № 523/2357/20 (п.п.8.11,8.12) встановила, що Колегія суддів Другої судової палати Касаційного цивільного суду у складі Верховного суду, передаючи цю справу на розгляд Великої Палати Верховного Суду, вважала, що з 05 жовтня 2016 року (з набранням чинності Законом № 1404-VIII) процесуальне правонаступництво у виконавчому провадженні у разі смерті боржника не допускається, а відповідне виконавче провадження підлягає закінченню на підставі пункту 3 частини першої статті 39 Закону № 1404-VIII.

Однак таке буквальне розуміння норм Закону № 1404-VIII є помилковим. Як Закон № 606-XIV, так і Закон № 1404-VIII передбачають обов`язок державного виконавця зупинити виконавче провадження та вирішити питання про залучення правонаступників, якщо спірні правовідносини допускають правонаступництво, як у справі № 523/2357/20. Положення щодо закінчення виконавчого провадження у разі смерті боржника (пункт 3 частини першої статті 39 Закон № 1404-VIII; пункт 3 частини першої статті 49 Закону № 606-XIV) слід розуміти так, що вони стосуються, зокрема, випадків, коли правовідносини не допускають правонаступництва.

Також в цій постанові був зроблений висновок про те, що підстав для відступу від висновків, наведених у постанові Великої Палати Верховного Суду у справі № 916/617/17 немає, вони повністю узгоджуються між собою та із положеннями чинного законодавства України.

Так, у постанові Великої Палати Верховного Суду від 03 листопада 2020 року у справі № 916/617/17 було встановлено, що у разі смерті фізичної особи-сторони виконавчого провадження виконавець повинен перевірити, чи допускають відповідні правовідносини правонаступництво, чи ні. Якщо ж виконавче провадження було закінчене виконавцем, у тому числі у зв`язку зі смертю боржника, і виконавець при цьому не врахував відповідні вимоги чинного законодавства щодо можливого правонаступництва боржника, постанову про закінчення виконавчого провадження можна оскаржити в судовому порядку. У разі задоволення скарги можна вирішувати питання щодо заміни сторони виконавчого провадження правонаступником, у тому числі у зв`язку зі смертю боржника (пункти 78-79).

Водночас судом встановлено, що державний виконавець, встановивши, що боржник - сторона виконавчого провадження помер, не перевірив, чи допускають відповідні правовідносини правонаступництво, оскільки буквально тлумачив п.3 ч.1 ст.39 ЗУ «Про виконавче провадження», що є помилковим.

Оскільки судом встановлено, що правовідносини зі сплати судового збору, присудженого на підставі рішення суду, не є такими, що нерозривно пов`язані з особою спадкодавця, суд дійшов висновку про те, що такий обов`язок входить до складу спадщини, та відповідно вказані правовідносини передбачають правонаступництво.

Тож, суд дістає висновку, що оскаржувана постанова як така, що винесена державним виконавцем передчасно, підлягає скасуванню, а скарга в цій частині задоволенню із зобов`язанням Дружківського відділу Державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції вчинити дії у виконавчому провадженні № 59240874 щодо визначення кола правонаступників Боржника.

Щодо вимоги зобов`язання Дружківського ВДВС у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції поновити виконавче провадження та у разі наявності кола правонаступників боржника звернутися до суду із заявою про заміну боржника його правонаступником:

Відповідно до ч.1 ст.41 Закону України «Про виконавче провадження», у разі якщо постанова виконавця про закінчення виконавчого провадження або повернення виконавчого документа стягувачу визнана судом незаконною чи скасована в установленому законом порядку, виконавче провадження підлягає відновленню за постановою виконавця не пізніше наступного робочого дня з дня одержання виконавцем відповідного рішення.

Оскільки обов`язок виконавця відновити виконавче провадження після скасування судом постанови про закінчення виконавчого провадження прямо передбачено законом та відповідно на теперішній час право стягувача в цій частині виконавцем не порушено, суд дійшов висновку про те, що вимога заявника про зобов`язання виконавця до вчинення дій з відновлення виконавчого провадження є передчасною та задоволенню не підлягає.

Також не підлягає задоволенню вимога заявника про зобов`язання виконавця у разі наявності правонаступників боржника, звернутися до суду із заявою про заміну боржника його правонаступником, за таких підстав.

Згідно з ст.ст. 1280 ч.ч.1,2, 1281 ч.ч.1,2 ЦК України спадкоємці зобов`язані повідомити кредитора спадкодавця про відкриття спадщини, якщо їм відомо про його борги, та/або якщо вони спадкують майно, обтяжене правами третіх осіб. Кредиторові спадкодавця належить пред`явити свої вимоги до спадкоємця, який прийняв спадщину, не пізніше шести місяців з дня одержання спадкоємцем свідоцтва про право на спадщину на все або частину спадкового майна незалежно від настання строку вимоги. Спадкоємці зобов`язані задовольнити вимоги кредитора повністю, але в межах вартості майна, одержаного у спадщину. Кожен із спадкоємців зобов`язаний задовольнити вимоги кредитора особисто, у розмірі, який відповідає його частці у спадщині. Вимоги кредитора спадкоємці зобов`язані задовольнити шляхом одноразового платежу, якщо домовленістю між спадкоємцями та кредитором інше не встановлено. У разі відмови від одноразового платежу суд за позовом кредитора звертає стягнення на майно, яке було передане спадкоємцям у натурі.

Щодо вказаних норм права у п.7.2 Постанови Великої Палати Верховного Суду від 11 жовтня 2023 року у справі № 523/2357/20 зазначено, що оскільки зі смертю боржника його грошові зобов`язання включаються до складу спадщини, строки пред`явлення кредитором вимог до спадкоємців боржника, а також порядок задоволення цих вимог регламентуються статтями 1281 і 1282 ЦК України. Крім того, у п.117 постанови Великої Палати Верховного Суду від 03 листопада 2020 року у справі № 916/617/17 вказано, що звернення кредитора безпосередньо до суду, зокрема із заявами про процесуальне правонаступництво та (або) про заміну сторони виконавчого провадження слід розглядати як пред`явлення кредитором вимог до спадкоємця боржника в порядку статті 1281 Цивільного кодексу України.

Оскільки боргові відносини з фізичною особою - боржником, що помер, трансформувалися у спадкові, що вимагає від кредитора вчинення певних дій у обмежений законом строк, суд дійшов висновку про те, що за вказаних обставин виконавець не має обов`язку звертатися до суду із заявою про заміну боржника у разі встановлення його правонаступників.

Щодо доводів державного виконавця про пропущення скаржником 10-денного строку для звернення зі скаргою до суду:

За приписами частини 1 статті 28 Закону України «Про виконавче провадження», копії постанов виконавця та інші документи виконавчого провадження (далі - документи виконавчого провадження) доводяться виконавцем до відома сторін та інших учасників виконавчого провадження, надсилаються адресатам простим поштовим відправленням або доставляються кур`єром, крім постанов про відкриття виконавчого провадження, про повернення виконавчого документа стягувачу, повідомлення стягувачу про повернення виконавчого документа без прийняття до виконання, постанов, передбаченихпунктами 1-4частини дев`ятої статті 71 цього Закону, які надсилаються рекомендованим поштовим відправленням. Боржник вважається повідомленим про початок примусового виконання рішень, якщо йому надіслано постанову про відкриття виконавчого провадження за адресою, зазначеною у виконавчому документі (абз.1 ч.1).

Документи виконавчого провадження надсилаються стягувачу та боржнику за їхніми адресами, зазначеними у виконавчому документі. У разі зміни стороною місця проживання чи перебування або місцезнаходження документи виконавчого провадження надсилаються за адресою, зазначеною у відповідній заяві сторони виконавчого провадження (абз.2).

Документи виконавчого провадження доводяться до відома або надсилаються адресатам не пізніше наступного робочого дня з дня їх винесення (абз.3).

Копія оскаржуваної постанови направлена ДВС стягувачу супровідним листом від 08.04.2024 за № 1328/20298/23/2024 та отримана ним 07.05.2024 (а.с.19-20).

З огляду на цю обставину, суд вважає неспроможними доводи державного виконавця щодо того, що, стягувач мав дізнатися про оскаржувану постанову 08.04.2024 з системи АСВП за ідентифікатором доступу до матеріалів виконавчого провадження.

Щодо вимоги зобов`язання Дружківського ВДВС у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції забезпечити здійснення у виконавчому провадженні № 59240874 комплексу дій, спрямованих на належне та у повному обсязі виконання рішення суду, то ці вимоги задоволенню не підлягають, оскільки обов`язок виконавця вживати необхідних заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії встановлений Законом України «Про виконавче провадження» і додатково покладення цього обов`язку судовим рішенням не потребує.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.451 ЦПК України за результатами розгляду скарги суд постановляє ухвалу. У разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника).

З огляду на наведені обставини і відповідні ним підстави, скарга підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ч.ч.1,2 ст.451 ЦПК України, суд

У Х В А Л И В:

Скаргу

Приватного акціонерного товариства «АПК-ІНВЕСТ» (ЄДРПОУ 34626750, адреса місцезнаходження: 85325, Донецька область, Покровський район, с. Рівне, вул. Шопена, 1-А; поштова адреса: 49000, м. Дніпро, вул. В`ячеслава Липинського, буд.4, 5-й поверх),

боржник ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_2 ),

суб`єкт оскарження - Дружківський відділ державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (ЄДРПОУ 34908999; адреса місцезнаходження: 84207, Донецька область, м. Дружківка, вул. Олега Кошового, 27; адреса для листування: 37600, Полтавська область, м. Миргород, вул. Гоголя, 96/9, а/с14), -

«на бездіяльність та рішення органу державної виконавчої служби» задовольнити частково.

Визнати незаконною та скасувати постанову про закінчення виконавчого провадження від 08.04.2024 у виконавчому провадженні № 59240874, винесену головним державним виконавцем Дружківського відділу Державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Такуновим Сергієм Володимировичем.

Зобов`язати Дружківський відділ Державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у виконавчому провадженні № 59240874 вчинити дії щодо визначення кола правонаступників Боржника.

В частині вимоги зобов`язання Дружківського відділу Державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції поновити виконавче провадження № 59240874 на підставі виконавчого листа від 10.12.2018 у справі № 233/1604/18, виданого Костянтинівським міськрайонний судом Донецької області та забезпечити здійснення у виконавчому провадженні № 59240874 комплексу дій, спрямованих на належне та в повному обсязі виконання рішення суду; звернутися до суду із заявою про заміну Боржника його правонаступником, а також в частині вимог визнання протиправною бездіяльність головного державного виконавця Дружківського відділу Державної виконавчої служби у Краматорському районі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Такунова Сергія Володимировича із незабезпечення здійснення комплексу всіх можливих та достатніх дій для виконання рішення суду у виконавчому провадженні № 59240874 про стягнення з ОСОБА_2 на користь ПрАТ «АПК-ІНВЕСТ» витрат, пов`язаних зі сплатою судового збору у розмірі 1762,00 грн у задоволенні скарги відмовити.

Ухвала у повному обсязі складена 12.06.2024.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя:

СудКостянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення10.06.2024
Оприлюднено13.06.2024
Номер документу119664496
СудочинствоЦивільне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —233/1604/18

Ухвала від 10.06.2024

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Наумик О. О.

Ухвала від 10.06.2024

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Наумик О. О.

Ухвала від 30.05.2024

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Наумик О. О.

Ухвала від 22.05.2024

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Наумик О. О.

Ухвала від 04.03.2019

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Бєлостоцька О. В.

Ухвала від 19.02.2019

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Бєлостоцька О. В.

Ухвала від 28.12.2018

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Бєлостоцька О. В.

Рішення від 30.10.2018

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Бєлостоцька О. В.

Рішення від 30.10.2018

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Бєлостоцька О. В.

Ухвала від 28.08.2018

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Бєлостоцька О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні