Постанова
від 27.10.2010 по справі 2а-2547/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 жовтня 2010 року 16:39 № 2а-2547/09/2670

Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі головуючого судді Винокуро ва К.С.

при секретарі судового з асідання Горбан А.В.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

За позовом Управлінн я Пенсійного фонду України у Голосіївському районі м. Киє ва

до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Тайфун-2000»

про стягнення заборгованості зі сплати ст рахових внесків

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Управління Пенсійного фонду України у Голосіївсько му районі міста Києва (надалі УПФ у Голосіївському районі м. Києва, позивач) звернулось до суду з позовом про стягнен ня з Товариства з обмеже ною відповідальністю «Тайфу н-2000»(надалі ТОВ «Тайфун-2000», від повідач) 657 195,40 грн. заборгованос ті по сплаті страхових внеск ів на загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я.

Позовні вимоги мотивован і тим, що оскільки сума страхо вих внесків до Пенсійного фо нду України в розмірі 657 195,40 грн. у строки, встановлені п. 6 ст. 20 З акону України «Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування»та Інструкці єю про порядок обчислення і с плати страхувальниками та за страхованими особами внескі в на загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування д о Пенсійного фонду України, з атвердженою постановою Прав ління Пенсійного фонду Украї ни № 21-1 від 19.12.2003, відповідачем не сплачена, заявник просить ст ягнути її у судовому порядку .

Відповідач позовні вимоги не визнав, надав письмові зап еречення на позов, у яких зазн ачав, що на момент незаконног о нарахування сум боргу по сп латі страхових внесків, що ви значені вимогами про сплату боргу від 26.12.2008 р. № Ю-1420у та від 10.02.20 09 р. № Ю-493у підприємство перебу вало на спрощеній системі оп одаткування і сплачувало єди ний податок і відповідно до У казу Президента України «Про спрощену систему оподаткува ння, обліку і звітності суб' єктів малого підприємництва »не було платником збору на о бов' язкове державне пенсій не страхування. Відповідач п осилався на листи Пенсійного фонду України, якими було доз волено у період до внесення в ідповідних змін до чинного з аконодавства, які б встановл ювали розмір страхових внеск ів, сплачувати внески згідно із нормами Указу Президента від 03.07.1998 р. Таким чином, сплачен ий ТОВ «Тайфун-2000»єдиний пода ток встановлений у розмірі 42% від сум фактичних витрат на о плату праці покриває суми вн есків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня відповідно до Закону Укра їни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня». Зміни до чинного законод авства, які б врегулювали це п итання, не були внесені, а відт ак, на думку відповідача, позо вні вимоги УПФ в Голосіївськ ому районі м. Києва є безпідст авними та не підлягають задо воленню.

У зв' язку з оскарженням ві дповідачем вимог УПФ в Голос іївському районі м. Києва та в ідкриттям провадження у адмі ністративній справі № 2а-9457/09/2670, п ровадження у даній справі бу ло зупинено до набрання ріше нням Окружного адміністрати вного суду міста Києва у спра ві № 2а-9457/09/2670 законної сили.

Ухвалою суду від 07.10.2010 року по новлено провадження у справі та продовжено судовий розгл яд.

В судовому засіданні 27.10.2010 по зивачем подано заяву про зме ншення розміру позовних вимо г, враховуючи, що сума заборго ваності ТОВ «Тайфун-2000»зменше на на 62,55 грн. і становить 657 132,85 гр н.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, об' єк тивно оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Тайфун-2000»згідно з свідоцтвом про державну ре єстрацію юридичної особи сер ії А00 № 062401 зареєстроване Голос іївською районною у м. Києві д ержавною адміністрацією 21.06.2000 р., код ЄДРПОУ 30978486 та знаходить ся на обліку в Управлінні Пен сійного фонду України в Голо сіївському районі міста Києв а, як платник внесків на загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування (повідомл ення про реєстрацію платника страхових внесків від 26.06.2000 р., р еєстраційний номер 0418966). До ІV кв арталу 2007 року ТОВ «Тайфун-2000»п еребував на спрощеній систем і оподаткування, був зареєст рований як платник єдиного п одатку.

Головним спеціалістом УП Ф України в Голосіївському р айоні м. Києва було проведено перевірку своєчасності, дос товірності, повноти нарахува ння та своєчасності сплати в несків на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання за період з 01.01.2002 р. по 23.12.2008 р .

За результатами перевірк и управлінням Пенсійного фон ду в Голосіївському районі м . Києва був складений акт пере вірки своєчасності, достовір ності, повноти нарахування т а своєчасності сплати внескі в на загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування з а № 2507 від 24.12.2008 р., у якому зазначе но, що сума донарахованих вне сків становить 309 235,29 грн., а сума простроченої заборгованост і зі сплати страхових внескі в відповідача станом на 23.12.2008 р. становить 215 328,89 грн.

У п. 4 зазначеного Акту вказу ється, що за період з 23.01.2002 р. по 23.1 2.2008 р. сплачено страхових внеск ів в сумі 568 240,97 грн., у тому числі зараховано коштів в розмірі 42% від суми сплаченого єдиног о податку - 135 560,08 грн.

20.01.2009 року ТОВ «Тайфун-2000»пода в письмові зауваження до акт у перевірки від 24.12.2008 р., у яких за значив, що починаючи з 2004 року щ омісячні звіти від підприємс тва приймались без будь-яких попереджень і без заповненн я Додатку № 23 пункту 3.1.1, оскільк и статтею 6 Указу Президента У країни «Про спрощену систему оподаткування, обліку та зві тності суб' єктів малого під приємництва»передбачено пе релік обов' язкових платежі в, які не сплачуються платник ом єдиного податку, у тому чис лі й збір на обов' язкове дер жавне пенсійне страхування.

21.01.2009 року відповідач отримав вимогу УПФ України в Голосії вському районі м. Києва № Ю-1420у від 26.12.2008 р. про сплату недоїмки із страхових внесків у розмі рі 215 328,89 грн., що підтверджує ться наявною в матеріалах сп рави копією вимоги та корінц я з підписом про отримання.

16 лютого 2009 року відповідаче м також отримано вимогу № Ю-493у від 10.02.2009 року про сплату фінан сових санкцій в розмірі 441 866,51 г рн.

За результатами оскарженн я вимог до органів пенсійног о фонду, УПФ в Голосіївському районі м. Києва, ГУ ПФУ в м. Києв і та Пенсійним фондом Україн и були прийняті відповідні р ішення, якими відмовлено у ск асуванні вимоги про сплату б оргу.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Тайфун-2000»зве рнулось до суду з адміністра тивним позовом про скасуванн я вимог Управління Пенсійног о фонду України у Голосіївсь кому районі міста Києва від 26. 12.2008 р. № Ю-1420у та від 10.02.2009 р. № Ю-493у про сплату боргу на загальну сум у 657 195,40 грн.

В матеріалах справи знаход иться копія постанови Окружн ого адміністративного суду м іста Києва від 29.11.2009 у справі № 2а -9457/09/2670 та копія ухвали Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду від 21 липня 2010 року , які набрали законної сили. Зг ідно з постановою від 29.11.2009 р. у з адоволенні позову ТОВ «Тайфу н-2000»до УПФ у Голосіївському р айоні м. Києва про скасування вимог від 26.12.2008 р., від 10.02.2009 було в ідмовлено. Ухвалою суду апел яційної інстанції скасовано постанову Окружного адмініс тративного суду міста Києва та закрито провадження у спр аві з тих підстав, що оскаржув ані вимоги не є остаточними д окументами, зобов' язуючими до вчинення будь-яких дій, не породжують певних правових н аслідків та не мають обов' я зкового характеру для заявни ка.

У зв' язку з вищенаведеним , даний спір розглядається су дом по суті.

Статтею 4 Закону України «Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування»№ 1058- IV від 07.09.2003 (надалі - Закон №1058-IV) ви значено, що законодавство пр о пенсійне забезпечення базу ється на Конституції України , складається з Основ законод авства України про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування, цього Закону, з акону про недержавне пенсійн е забезпечення, законів, яким и встановлюються умови пенсі йного забезпечення, відмінні від загальнообов'язкового д ержавного пенсійного страху вання та недержавного пенсій ного забезпечення, міжнародн их договорів з пенсійного за безпечення, згода на обов'язк овість яких надана Верховною Радою України (далі - закони п ро пенсійне забезпечення), а т акож інших законів та нормат ивно-правових актів, прийнят их відповідно до законів про пенсійне забезпечення, що ре гулюють відносини у сфері пе нсійного забезпечення в Укра їні.

Статтею 1 Закону України «Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування»пер едбачено, що страхувальники - це роботодавці та інші особи , які відповідно до цього Зако ну сплачують страхові внески на загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування.

Відповідно до вказаної ста тті страхові внески - це кош ти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'я зкове державне пенсійне стра хування, сплачені згідно із з аконодавством, що діяло рані ше; кошти, сплачені на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування відповідно до цього Закону.

Згідно з ч. 1 статті 15 Закону « Про загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування»п латниками страхових внесків до солідарної системи є стра хувальники, зазначені в стат ті 14 цього Закону, і застрахов ані особи, зазначені в частин і першій статті 12 цього Закону .

Частинами 3 та 4 цієї статті в становлено, що страхувальник и набувають статусу платникі в страхових внесків із дня їх реєстрації у територіальном у органі Пенсійного фонду, а о соби, визначені частиною пер шою статті 12 цього Закону, - з дн я набрання чинності договоро м про їх добровільну участь; п латникам страхових внесків у десятиденний термін після ї х реєстрації видається повід омлення про реєстрацію платн ика страхових внесків за фор мою, встановленою правлінням Пенсійного фонду.

Як вбачається з наведених н орм та підтверджується матер іалами справи, відповідач є п латником страхових внесків д о солідарної системи Пенсійн ого фонду України.

Частиною 6 статті 19 Закону «П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування»пе редбачено, що страхові внеск и нараховуються незалежно ві д джерел їх фінансування, фор ми, порядку, місця виплати та в икористання, а також незалеж но від того, чи були зазначені суми фактично виплачені піс ля їх нарахування до сплати.

У статті 18 Закону зазначаєт ься, що розмір страхових внес ків, у тому числі розмір части ни внесків, що спрямовуються до Накопичувального фонду, в становлює Верховна Рада Укра їни відповідно для страхувал ьників і застрахованих осіб за результатами актуарних ро зрахунків, виходячи з того, що вони повинні забезпечувати надання особам пенсійних вип лат і соціальних послуг, пере дбачених цим Законом, а також покриття адміністративних в итрат для забезпечення функц іонування системи загальноо бов'язкового державного пенс ійного страхування.

Страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платеж ем, який справляється на всій території України в порядку , встановленому цим Законом.

Страхові внески не включаю ться до складу податків, інши х обов'язкових платежів, що ск ладають систему оподаткуван ня. На ці внески не поширюєтьс я податкове законодавство.

Законодавством не можуть в становлюватися пільги з нара хування та сплати страхових внесків або звільнення від ї х сплати.

Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закон у «Про загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я»страхувальники зобов'язан і сплачувати страхові внески , нараховані за відповідний б азовий звітний період, не піз ніше ніж через 20 календарних д нів із дня закінчення цього п еріоду.

Згідно ч. 1 ст. 20 Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня», страхові внески обчислю ються виключно в грошовій фо рмі, у тому числі з виплат (дох оду), що здійснюються в натура льній формі.

Ставки, механізм справлянн я та пільги щодо сплати збору на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування в становлені Законом України « Про збір на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування»№ 400/97-ВР від 26.06.1997 р., який д іє одночасно разом із Законо м № 1058, якими не встановлено так ої пільги, як звільнення від с плати збору для суб' єктів п ідприємницької діяльності, я кі перейшли на спрощену сист ему оподаткування.

Таким чином, твердження від повідача щодо застосування п оложень ст. 6 Указу Президента України № 727/98, не приймаються с удом до уваги, оскільки ст. 15 Пр икінцевих положень Закону № 1058, який діє з 01.01.2004 р., чітко встан овлено, що до приведення зако нодавства України у відповід ність із цим Законом закони У країни та інші нормативно-пр авові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьо му Закону. Той факт, що відпові дач до 2008 року перебував на осо бливій системі оподаткуванн я, а саме був платником єдиног о податку, не звільняв останн ього від обов' язку сплачува ти страхові внески на загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування відповідн о до вимог Закону № 1058. Не може п рийняти до уваги суд позицію відповідача щодо врегулюван ня цього спірного питання ли стами Пенсійного фонду Украї ни, оскільки останні не мають сили нормативно-правового а кту і носять виключно рекоме ндаційний характер, а тому не можуть бути застосовані до с пірних відносин після набран ня чинності Законом № 1058.

Частиною 3 ст. 106 згаданого ви ще Закону встановлено, що тер иторіальні органи Пенсійног о фонду за формою і у строки, в изначені правлінням Пенсійн ого фонду, надсилають страху вальникам, які мають недоїмк у, вимогу про її сплату.

Згідно п. 8.3. Інструкції про п орядок обчислення і сплати с трахувальниками та застрахо ваними особами внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування до Пенсі йного фонду України (надалі - Інструкція № 21-1), затвердженої постановою правління Пенсій ного фонду України № 21-1 від 19.12.2003 , вимога про сплату недоїмки ф ормується на підставі актів документальних перевірок та облікових даних з карток осо бових рахунків страхувальни ків за формою встановленою з аконодавством.

Таким чином, з викладеної но рми вбачається, що однією із п ідстав формування недоїмки є акт документальної перевірк и.

Як вбачається зі змісту ак ту № 2507 від 24.12.2008 року, станом на 23.12 .2008 р. за відповідачем облікову ється заборгованість зі спла ти страхових внесків у розмі рі 215 328,89 грн., яка і була включена до вимоги про сплату боргу № Ю -1420у від 26.12.2008 р.

Крім того, судом встановлен о, що за наслідками документа льної перевірки, оформленої актом № 2507 від 24.12.2008 р., позивачем б уло застосовано фінансові са нкції на підставі пункту 4 час тини 9 ст. 106 Закону України «Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування»- з а донарахування сум своєчасн о не обчислених та не сплачен их страхових внесків у розмі рі 5 відсотків зазначених сум за кожний повний місяць, за як ий донараховано ці суми, про щ о було винесено рішення за № 20 18 від 24.12.2008 року про застосуванн я фінансових (штрафних) санкц ій в сумі 441 866,51 грн. Рішення було прийнято начальником управл іння у порядку, встановленом у п. 9 постанови Правління Пенс ійного фонду України від 19.12.2003 р . № 21-1 «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внес ків на загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня до Пенсійного фонду Украї ни», один примірник якого отр иманий 20.01.2009 року керівником ві дповідача. Рішення про засто сування фінансових санкцій в ід 24.12.2008 року № 2018 ТОВ «Тайфун -2000»не оскаржувалось.

Враховуючи те, що згідно з п . 14 ст. 106 Закону України № 1058 суми пені та штрафних санкцій стя гуються у тому ж порядку, що й недоїмка зі сплати страхових внесків, сума застосованих с анкцій в розмірі 441 866,51 грн. згід но з рішенням № 2018 була включен а до вимоги про сплату боргу № Ю-493у від 10.02.2009 року.

Станом на день розгляду сп ору заборгованість, визначен а вказаними вимогами та дові дкою про розмір заборгованос ті від 20.10.2010 № 9607/02, відповідачем у повному обсязі не сплачена.

Заборгованість відповідач а, яка не сплачена згідно вимо г № Ю-1420у від 26.12.2008 р. та № Ю-493у від 10.02. 2009 року, станом на час розгляду спору складає 657 132,85 грн. з ураху ванням зменшення суми боргу на 62,55 грн., в тому числі недоїмк а зі сплати страхових внескі в - 215 266,34 грн. та недоїмка зі спл ати штрафних санкцій та пені в сумі 441 866,51 грн.

Відповідно до частини 2 ст . 19 Конституції України органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.

Відносини, що склалися між п озивачем та відповідачем є п ублічно-правовими відносина ми, виходячи із змісту ст. 3 та п . 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністрати вного судочинства України.

В даному випадку орган Пен сійного фонду виступає як «с уб'єкт владних повноважень»п ри здійсненні ним владних уп равлінських функцій на основ і законодавства, а саме: здійс нює функції контролю за спла тою сум, які спрямовуються на фінансування різниці у розм ірі пенсії.

Як визначено у ч. 3 ст. 6 КАС Укр аїни суб'єкти владних повнов ажень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конс титуцією та законами України .

Згідно зі статтею 23 Закону « Про загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування»с пори, що виникають із правові дносин за цим Законом, вирішу ються органами Пенсійного фо нду та в судовому порядку.

Частиною 3 статті 106 Закону № 1058-ІV передбачено право органі в Пенсійного фонду звертатис ь до суду з позовом про стягне ння недоїмки.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на які в она посилається як на підста ву своїх вимог або заперечен ь, крім випадків, встановлени х цим Кодексом.

Беручи до уваги те, що суми страхових внесків до Пенсій ного фонду України у розмірі 657 132,85 грн. відповідач у встанов лені законодавством строки н е сплатив; наявність у нього в казаної заборгованості підт верджується витягом з обліко вої картки платника страхови х внесків до Пенсійного фонд у України - відповідача, вим огами про сплату боргу, рішен ням № 2018 від 24.12.2008 року, довідкою п ро розмір заборгованості від 20.10.2010; доказів погашення відпов ідачем зазначеної заборгова ності станом на день розгляд у цього спору не надано, суд пр иходить до висновку про обґр унтованість позовних вимог т а вважає їх такими, що підляга ють задоволенню у повному об сязі.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повнова жень, пов'язаних із залучення м свідків та проведенням суд ових експертиз, судові витра ти (судовий збір) стягненню з в ідповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 -163 КАС України, адміністратив ний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Т айфун-2000»(01013, м. Київ, вул. Будінду стрії, 7, код ЄДРПОУ 30978486) на корис ть Управління Пенсійного фон ду України в Голосіївському районі м. Києва (03150, м. Київ, вул. Г орького, 70, р/р 256093122601 в ГУ Ощадбанк у по м. Києву та Київській обла сті, МФО 322669, код ЄДРПОУ 22869454) 657 132,85 гр н. (шістсот п' ятдесят сім тис яч сто тридцять дві гривні 85 к опійок) заборгованості по ст раховим внескам на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування.

Постанова набирає закон ної сили в порядку, встановле ному ст. 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України після закінчення строку под ання апеляційної скарги. Пос танова може бути оскаржена д о суду апеляційної інстанції в порядку та в строки, встанов лені ст.186 Кодексу адміністрат ивного судочинства України .

Суддя К.С. Винокуров

Дата складення та п ідписання постанови в повном у обсязі - 01.11.2010

Дата ухвалення рішення27.10.2010
Оприлюднено03.11.2010
Номер документу11966758
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2547/09/2670

Ухвала від 12.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 08.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 07.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 16.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 03.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Ухвала від 06.06.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

Ухвала від 06.06.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

Ухвала від 07.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Ухвала від 08.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Ухвала від 10.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні