Ухвала
від 06.06.2024 по справі 923/83/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

"06" червня 2024 р.м. Одеса Справа № 923/83/22Господарський суд Одеської області у складі судді Невінгловської Ю.М.,

секретар судового засідання: Курко Ю.О.

за участю представників сторін:

від позивача: Муляров Т.В., Татаринова Л.Г.;

від відповідача 1: Новіков М.М.;

від відповідача 2: не з`явився;

від відповідача 3: не з`явився;

від відповідача 4: не з`явився;

від відповідача 5: не з`явився;

від ПП Позаміський заклад оздоровлення та відпочинку Романтик: не з`явився;

від Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України: Татаринова Л.Г.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О.Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України" (75700, Херсонська обл., Скадовський р-н, місто Скадовськ, провул. Нічика, буд. 10; код ЄДРПОУ 24751751);

до відповідача-1: Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (03150, місто Київ, вул. Велика Васильківська, будинок 69; код ЄДРПОУ 39766281);

відповідача-2: Головне управління Держгеокадастру у Харківській області (61165, Харківська обл., місто Харків,вул.Космічна, буд. 21, поверх 8-9, код ЄДРПОУ 39792822);

відповідача-3: Приватного підприємства Левас (73000, Херсонська область, місто Херсон, вул. Фрітаун, буд., 90,код ЄДРПОУ 24117095);

відповідача-4: Скадовську міську раду (75700, Херсонська обл., Скадовський район, м. Скадовськ, вул. Гагаріна, 63, код ЄДРПОУ 26285017);

відповідача-5: Головне управління Держгеокадастру у Хмельницький області (29016 Хмельницька область, м.Хмельницький, вул.Інститутська, 4/1, ЄДРПОУ 39767479)

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: Приватного підприємства Позаміський заклад оздоровлення та відпочинку Романтик (75700, Херсонська область, Скадовський район, м. Скадовськ, провулок Нічика, буд. 8, код ЄДРПОУ 22760601) та Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України (75000, Херсонська область, м. Херсон, проспект Ушакова, 25, каб.505, код ЄДРПОУ 02660700);

про визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

Організація (установа, заклад) об`єднання громадян "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О.Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України" (код ЄДРПОУ 24751751) звернулась до Господарського суду Херсонської області із позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, Державного кадастрового реєстратора Міськрайонного управління в Ізюмському районі та м. Ізюмі Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Корчми Юрія Олександровича, в якій просить суд:

- визнати протиправною та скасувати реєстрацію нової земельної ділянки з кадастровим номером 6524710100:01:001:1628, для проходу та проїзду загального користування за рахунок земель курортно-рекреаційного призначення загальною площею 0,0645 га, та її кадастровий номер 6524710100:01:001:1628, зобов`язавши Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області закрити Поземельну книгу, відкриту у зв`язку зі здійсненням державної реєстрації такої земельної ділянки;

- визнати протиправним та скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора Міськрайонного управління в Ізюмському районі та м. Ізюмі Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Корчми Ю.О. від 17.06.2021 року №РВ-6302781042021 про відмову у внесені відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 31.01.2022 визначено суддю по справі Ярошенко В.П.

Ухвалою суду від 07.02.2022 року позовну заяву Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О.Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України" залишено без руху.

18.02.2022 року від позивача надійшла заява про усунення недоліків разом із клопотанням про залучення до участі у справі третіх осіб на стороні позивача, які не заявляють самостійних позовних вимог - Приватне підприємство Позаміський заклад оздоровлення та відпочинку Романтик та Херсонську обласну організацію профспілки працівників державних установ України, а також залучення до участі у справі третьої особи на стороні відповідачів, яка не заявляє самостійних позовних вимог - Скадовську міську раду.

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 23.02.2023 було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження; залучено Приватне підприємство Позаміський заклад оздоровлення та відпочинку Романтик та Херсонську обласну організацію профспілки працівників державних установ України до участі у справі в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача; залучено Скадовську міську раду до участі у справі в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів; підготовче засідання по справі призначено на 24.03.2022.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Верховною Радою України Законом України від 24.02.2022 р. № 2102-IX, в Україні із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб введено воєнний стан (з подальшим продовженням строку дії воєнного стану в Україні).

Відповідно до акту приймання-передачі судових справ Господарський суд Херсонської області передав, а Господарський суд Одеської області прийняв евакуйовану до міста Одеси справу № 923/83/22.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Господарського суду Одеської області від 08.09.2023 до розгляду справи №923/83/22 визначено суддю Невінгловську Ю.М.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 13.09.2023 було прийнято справу №923/83/22 до провадження за правилами загального позовного провадження, постановлено розгляд справи здійснювати спочатку, а також призначено підготовче засідання.

05.02.2024 до суду від Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О.Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України" надійшло клопотання про проведення судової земельно-технічної експертизи (вх. № 4669/24), у якому позивач просив суд на розгляд та вирішення експерта поставити такі питання:

-Чи відповідають розроблена технічна документація на земельну ділянку з кадастровим номером 6524710100:01:001:1628, для проходу та проїзду загального користування за рахунок земель курортно-рекреаційного призначення загальною площею 0,0645 га та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування? Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?

-Чи змінено та затверджено цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 6524710100:01:001:1628, для проходу та проїзду загального користування за рахунок земель курортно-рекреаційного призначення загальною площею 0,0645 га відповідно до вимог земельного законодавства та інших нормативних документів з питань землеустрою та землекористування? Якщо ні, то в чому полягають невідповідності?

-Чи має місце порушення землекористування, зокрема порушення меж та накладання земельної ділянки з кадастровим номером 6524710100:01:001:1628 на інші земельні ділянки відповідно до правовстановлювальних документів на ці земельні ділянки та вимог нормативно-правових актів?

В обґрунтування поданого клопотання позивач зазначив, що судова експертиза допоможе визначити, чи відповідає документація вимогам закону, чи правомірно було здійснено реєстрацію нової земельної ділянки, і чи відбулося змінення цільового призначення цієї ділянки. Також експертиза дозволить виявити можливі порушення землекористування, зокрема порушення меж та накладання на інші земельні ділянки.

01.04.2024 до суду від Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О.Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України" надійшла заява про зміну предмета позову (уточнення позовних вимог) (вх. № 13310/24), у якій просив суд замінити позовні вимоги, зазначені у справі №923/83/22, виклавши їх у новій редакції :

1. Визнати за Організацією (установою, закладом) об`єднання громадян Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О. Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників держаних установ право постійного користування земельною ділянкою площею 3.41 га на території Скадовської міської ради Херсонської області на підставі Державного акту на право постійного користування землею ІІ-ХС N001816 від 05.02.2002;

2. Визнати проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у комунальну власність територіальної громади м. Скадовська із земель ДОТ ім. Гагаріна для громадських потреб та облаштування проходу та проїзду загального користування за рахунок земель курортно-рекреаційного призначення загальною площею 0,0645 га, розташованої за адресою: м. Скадовськ, пров. Нічика, 10, Скадовського району Херсонської області, з кадастровим номером 6524710100:01:001:1628, розроблений ПП Левас, таким, що не відповідає чинному законодавству та підписаний скомпрометованим електронним ключем відповідальної особи інженера-землевпорядника Брек П.І.;

3. Визнати неякісними дії сертифікованих інженерів-землевпорядників Приватного підприємства "Левас", що розробляли документацію землеустрою для земельної ділянки з кадастровим номером 6524710100:01:001:1628, та такими, що проведені без дотримання вимог Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Закону України Про землеустрій, Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом МОЗ від 19.06.1996 року № 173, Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051, державних стандартів, норм і правил, що регулюють земельні відносини, що призвели до порушення прав та законних інтересів Позивача;

4. Визнати недійсними та скасувати рішення Скадовської міської ради від 05.10.2021 року № 650 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для громадських потреб та облаштування проходу та проїзду загального користування, на підставі якої сформовано земельну ділянку площею 0,0645 га з кадастровим номером 6524710100:01:001:1628;

5. Визнати протиправною та скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію нової земельної ділянки для проходу та проїзду загального користування за рахунок земель курортно-рекреаційного призначення загальною площею 0,0645 г з кадастровим номером 6524710100:01:001:1628, із скасуванням відповідного запису у Поземельній книзі та її кадастрового номеру 6524710100:01:001:1628;

6. Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Скадовської міської ради Херсонської області Сахацької Ірини Сергіївни, номер запису про право власності: 45521028 від 06.12.2021, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2527501865080 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, Реєстрі прав власності на нерухоме майно, з припиненням права власності за Скадовською міською радою (код ЄДРПОУ: 26285017) на земельну ділянку з кадастровим номером 6524710100:01:001:1628, площею 0,0645 га.

7. Усунути перешкоди в державній реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі, що належить Позивачу на підставі Державного акту на право постійного користування на земельну ділянку серії ІІ-ХС № 001816 від 05 червня 2002 року шляхом:

7.1. Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Хмельницький області (Відповідач 5) скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора відділу у Віньковецькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області Кухар В.С. від 30.06.2021 року про державну реєстрацію нової земельної ділянки з кадастровим номером 6524710100:01:001:1628, як таке, що прийняте з порушенням вимог законодавства,

7.2. Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області (Відповідач 2) скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора Міськрайонного управління в Ізюмському районі та м. Ізюмі Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Корчми Ю.О. від 17.06.2021 року №РВ-6302781042021 про відмову у внесені відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, як таке, що прийняте з порушенням вимог законодавства,

7.3. Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області (Відповідач 1):

7.3.1 внести зміни до відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру;

7.3.2 провести державну реєстрацію земельної ділянки належній Організації (установі, закладу) об`єднання громадян Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю. О. Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України на праві постійного користування на земельну ділянку площею 3.41 га на території Скадовської міської ради Херсонської області за адресою, провулок Нічика, 10 на підставі державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-ХС № 001816 від 05 червня 2002 року, здійснивши перенесення відомостей до Державного земельного кадастру з Державного реєстру земель та технічної документації з встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості).

7.3.3. провести присвоєння і отримання кадастрового номеру для земельної ділянки площею 3.41 га на території Скадовської міської ради Херсонської області за адресою, провулок Нічика, 10 на підставі державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-ХС № 001816 від 05 червня 2002 року.

У судовому засіданні 07.05.2024 судом було встановлено, що позивачем недоплачено судовий збір за змінені позовні вимоги, на підставі чого суд оголосив протокольну ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

29.05.2024 судом отримано від Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О.Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України" заяву (вх.№19976/24) про усунення недоліків, згідно якої позивачем було доплачено судовий збір у встановленому порядку та розмірі за змінені позовні вимоги.

Відповідно до ч. 12 ст.176 ГПК України, якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, суд продовжує розгляд справи, про що постановляє ухвалу не пізніше наступного дня з дня отримання інформації про усунення недоліків.

Отже, враховуючи усунення позивачем недоліків позовної заяви у встановлений судом строк, господарський суд продовжує здійснення розгляду справи.

Ухвалою суду від 29.05.2024 було продовжено розгляд справи №923/83/22, підготовче засідання по справі призначено на 06.06.2024.

У судове засідання від 06.06.2024 року з`явились представники позивача, Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області та Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України. При цьому, представники позивача підтримали подане клопотання та просили суд його задовольнити, представник відповідача 1 заперечував проти задоволення клопотання про призначення у справі № 923/81/22 експертизи.

У судовому засіданні 06.06.2024 було проголошено вступну та резолютивну частини ухвали про задоволення клопотання позивача, щодо призначення судової експертизи та відкладено складення повного тексту ухвали на строк, визначений ч.6 ст. 233 ГПК України.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши клопотання Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О.Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України" про призначення судової земельно-технічної експертизи (вх.№ГСОО 4669/24 від 05.02.2024), господарський суд дійшов таких висновків:

Відповідно до статті 1 Закону України "Про судову експертизу", судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.

Як зазначено у постанові Пленуму Вищого господарського суду України від 23.03.2012р. №4 "Про деякі питання практики призначення судової експертизи" до актів законодавства, якими слід керуватись у вирішенні питань призначення судової експертизи в судовому процесі, відносяться, зокрема, Інструкція про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затверджена наказом Міністерства юстиції України від 08.10.98 № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 30.12.2004 № 144/5, далі - Інструкція), з урахуванням науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, також затверджених згаданим наказом Міністерства юстиції України.

Згідно Інструкції видами експертиз, зокрема, є інженерно-технічна: інженерно-транспортна (автотехнічна, транспортно-трасологічна, залізнично-транспортна); дорожньо-технічна; будівельно-технічна; оціночно-будівельна; земельно-технічна; оціночно-земельна; експертиза з питань землеустрою; пожежно-технічна; безпеки життєдіяльності; гірничотехнічна; інженерно-екологічна; електротехнічна; комп`ютерно-технічна; експертиза електронних комунікацій, електротранспортна експертиза; експертиза технічного стану ліфтів; інженерно-механічна; водно-технічна; авіаційно-технічна; теплотехнічна експертиза.

Згідно п. 6.1. Інструкції, основними завданнями земельно-технічної експертизи є: визначення фактичного землекористування земельними ділянками, а саме фізичних характеристик земельних ділянок (конфігурації, площі, промірів тощо); визначення відповідності фактичного розташування будівель, споруд та інших об`єктів відносно меж земельних ділянок їх розташуванню у відповідній технічній документації; визначення відповідності фактичного землекористування в частині порушення меж та накладання земельних ділянок відповідно до правовстановлювальних документів та документації із землеустрою на ці земельні ділянки; визначення можливості розподілу (порядку користування) земельними ділянками, розробка варіантів їх розподілу (порядку користування); визначення можливих варіантів підходу та проїзду до земельних ділянок, встановлення земельного сервітуту.

Положеннями п. 6.1.1. Інструкції, передбачено орієнтовний перелік вирішуваних питань:

Який фактичний порядок користування земельною ділянкою? Яка конфігурація, проміри та площа земельної ділянки, що перебуває у користуванні співвласника (співвласників)?

Чи відповідає фактичне розташування будівель, споруд та інших об`єктів відносно меж земельних ділянок технічній документації?

Чи є порушення меж (або накладання) земельних ділянок відповідно до правовстановлювальних документів та документації із землеустрою на ці земельні ділянки?

Чи є технічна можливість відповідно до вимог нормативно-правових актів розділити земельну ділянку (встановити порядок її користування) відповідно до часток співвласників (зазначити частки)?

Які варіанти розподілу земельної ділянки (порядку її користування) можливі відповідно до часток співвласників (зазначити частки) та вимог нормативно-правових актів?

Які варіанти технічно можливі для влаштування проїзду (проходу) на земельну ділянку?

Чи є технічна можливість встановлення земельного сервітуту на ділянці? Якщо так, то надати варіанти встановлення земельного сервітуту.

Відповідно до п. 7.1. Інструкції, основними завданнями експертизи з питань землеустрою є: визначення відповідності розробленої документації із землеустрою та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування; визначення відповідності зміни цільового призначення земельних ділянок та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування; визначення відповідності фактичного землекористування правовстановлювальним документам, документації із землеустрою на земельні ділянки та нормативно-правовим актам; визначення відповідності виконаної нормативної грошової оцінки земель вимогам нормативно-правових актів.

За умовами п. 7.2. Інструкції, орієнтовний перелік вирішуваних питань:

Чи відповідають розроблена документація із землеустрою на земельну ділянку та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування? Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?

Чи змінено та затверджено цільове призначення земельної ділянки відповідно до вимог земельного законодавства та інших нормативних документів з питань землеустрою та землекористування? Якщо ні, то в чому полягають невідповідності?

Чи відповідає фактичне землекористування правовстановлювальним документам, документації із землеустрою на земельні ділянки та нормативно-правовим актам?

Чи відповідає виконана нормативна грошова оцінка земель вимогам нормативно-правових актів?

Розглянувши наведені Організацією (установою, закладом) об`єднання громадян "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О.Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України" питання, викладені у клопотанні про призначення експертизи, суд зауважує, що вони підпадають під орієнтовний перелік вирішуваних питань земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою.

За приписами ч. 1 ст. 99 Господарського процесуального кодексу України, суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності, або за клопотанням учасника справи, мотивованим неможливістю надати експертний висновок у строки, встановлені для подання доказів, з причин, визнаних судом поважними, зокрема через неможливість отримання необхідних для проведення експертизи матеріалів.

Частиною 1 ст. 100 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.

Відповідно до ч. ч. 4, 5 ст. 99 Господарського процесуального кодексу України, питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом. Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їхню думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов`язаний мотивувати таке відхилення або зміну.

Так, враховуючи заявлені Організацією (установою, закладом) об`єднання громадян "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О.Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України" позовні вимоги, з метою з`ясування наявності порушень землекористування, порушення меж та накладання земельних ділянок; встановлення відповідності розробленої технічної документації на земельну ділянку та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування, з огляду на те, що роз`яснення спірних питань потребує проведення спеціальних досліджень та володіння спеціальними знаннями, суд дійшов висновку, що для всебічного, повного і об`єктивного розгляду всіх обставин справи суду необхідні спеціальні знання експерта, в зв`язку з чим згідно положень ч. 5 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України, вважає, що призначення у справі відповідної експертизи є цілком доцільним та правомірним та жодним чином не порушує прав інших учасників справи.

Частиною 3 статті 99 Господарського процесуального кодексу України визначено, що при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).

Так, Організацією (установою, закладом) об`єднання громадян "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О.Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України" було запропоновано доручити проведення експертизи експертам Херсонського відділення Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (вул. 28 Армії, 6, м. Херсон, 73000).

Однак, станом на 06.06.2024 м. Херсон знаходиться у надзвичайно близько до територій, на яких ведуться бойові дії та тимчасово окупованих Російською Федерацією, а також є територіально віддаленим від Господарського суду Одеської області.

При цьому, суд враховує, що спірні земельні ділянки знаходяться на території Скадовського району Херсонської області, яка відповідно до затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 року № 6309 Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, є територією окупованою Російською Федерацією, та доступ безпосередньо до земельних ділянок неможливий.

При цьому, при визначенні експертної установи, якій може бути доручено проведення експертизи, господарським судом враховано, що проведення судової експертизи доручається державним спеціалізованим установам чи безпосередньо особам, які відповідають вимогам, встановленим Законом України „Про судову експертизу. Особа, яка проводить судову експертизу (далі - судовий експерт) користується правами і несе обов`язки, зазначені у ст. 69 Господарського процесуального кодексу України.

Враховуючи важливість встановлення усіх обставин справи, що мають значення для вирішення спору, суд дійшов висновку щодо необхідності та призначення у справі судової комплексної земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою з дорученням проведення експертизи Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (місцезнаходження: 65026, Одеська обл., м. Одеса, вул. Рішельєвська, буд. 8, код ЄДРПОУ 02883110) з визначенням кола питань, надання відповіді на які, сприятиме з`ясуванню важливих для вирішення спору обставин справи.

При цьому суд зазначає, що питання щодо визначення матеріалів, які є необхідними для проведення експертизи та їх витребування мають бути вирішені після встановлення експертами переліку необхідних документів та подання ними відповідного клопотання.

Витрати за проведення експертизи суд вважає за необхідне покласти на Організацію (установу, заклад) об`єднання громадян "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О.Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України".

Відповідно до п.2 ч.1 ст. 228 Господарського процесуального України, суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадку призначення судом експертизи.

Згідно до п. 6 ч. 1 ст. 229 Господарського процесуального кодексу України провадження у справі зупиняється у випадку, встановленому у пункті 2 частини першої статті 228 цього Кодексу - на час проведення експертизи.

Враховуючи вищевикладене, провадження у справі №923/86/22 підлягає зупиненню до закінчення проведення експертизи та повернення матеріалів справи до Господарського суду Одеської області.

Керуючись ст.ст. 99, 100, 228, 229, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Клопотання Організації (установи, закладу) об`єднання громадян "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О.Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України" про призначення судової земельно-технічної експертизи за вх.№ГСОО 4669/24 від 05.02.2024 задовольнити.

2. Призначити у справі № 923/83/22 судову комплексну земельно-технічну експертизу та експертизу з питань землеустрою, на вирішення якої поставити такі питання:

- Чи має місце порушення землекористування, зокрема порушення меж та накладання земельної ділянки з кадастровим номером 6524710100:01:001:1628 загальною площею 0,0645 на інші земельні ділянки відповідно до правовстановлювальних документів на ці земельні ділянки та вимог нормативно-правових актів?

- Чи відповідають розроблена технічна документація на земельну ділянку з кадастровим номером 6524710100:01:001:1628, для проходу та проїзду загального користування за рахунок земель курортно-рекреаційного призначення загальною площею 0,0645 га та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування? Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?

- Чи змінено та затверджено цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 6524710100:01:001:1628, для проходу та проїзду загального користування за рахунок земель курортно-рекреаційного призначення загальною площею 0,0645 га відповідно до вимог земельного законодавства та інших нормативних документів з питань землеустрою та землекористування? Якщо ні, то в чому полягають невідповідності?

3. Проведення комплексної земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою доручити Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (місцезнаходження: 65026, Одеська обл., м. Одеса, вул. Рішельєвська, буд. 8, код ЄДРПОУ 02883110).

4. Керівнику експертної установи проведення експертизи доручити необхідному колу експертів відповідної галузі знань.

5. Попередити осіб, які безпосередньо проводитимуть судову експертизу, про кримінальну відповідальність згідно ст.ст. 384, 385 Кримінального кодексу України.

6. Надати можливість судовому експерту після отримання ухвали суду про призначення експертиз визначити перелік документів, необхідних для її проведення, та звернутись до суду з відповідним клопотанням про їх надання.

7. Витрати з проведення судової експертизи покласти на Організацію (установи, закладу) об`єднання громадян "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку ім. Ю.О.Гагаріна Херсонської обласної організації профспілки працівників державних установ України".

8. 3обов`язати Одеський науково-дослідний інститут судових експертиз Міністерства юстиції України (місцезнаходження: 65026, Одеська обл., м. Одеса, вул. Рішельєвська, буд. 8, код ЄДРПОУ 02883110) надіслати до суду рахунок на сплату призначеної експертизи.

9. Якщо під час проведення комплексної судової експертизи будуть встановлені обставини, що мають значення для правильного вирішення спору, з приводу яких експерт не були поставлені питання, зобов`язати та надати можливість експертам у висновках викласти свої міркування і доводи щодо цих обставин.

10.Надіслати Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (місцезнаходження: 65026, Одеська обл., м. Одеса, вул. Рішельєвська, буд. 8) матеріали справи №923/83/21.

11.Провадження у справі №923/83/21 зупинити на час проведення судової комплексної земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою та повернення матеріалів справи до Господарського суду Одеської області.

Ухвала набрала законної сили 06.06.2024 та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня її проголошення.

Повний текст ухвали складено 11 червня 2024 року.

Суддя Ю.М. Невінгловська

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення06.06.2024
Оприлюднено13.06.2024
Номер документу119677971
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —923/83/22

Ухвала від 16.08.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

Ухвала від 15.08.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

Ухвала від 01.08.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

Ухвала від 06.06.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

Ухвала від 29.05.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

Ухвала від 07.05.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

Ухвала від 19.04.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

Ухвала від 01.04.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

Ухвала від 05.03.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

Ухвала від 06.02.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні