Ухвала
від 12.06.2024 по справі 760/12362/24
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/12362/24

1-кс/760/5600/24

У Х В А Л А

СЛІДЧОГО СУДДІ

(повний текст)

12 червня 2024 року м. Київ

Солом`янський районний суд м. Києва в складі:

слідчого судді: ОСОБА_1 ,

з участю

секретаря судового засідання ОСОБА_2

прокурора ОСОБА_3

захисника ОСОБА_4

підозрюваного ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого слідчого відділу Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві старший лейтенант поліції ОСОБА_6 в кримінальному провадженні за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 191 та ч. 1, 2 ст. 366 Кримінального кодексу України, відомості про яке внесено до ЄРДР за № 42023102090000117 від 15.06.2023

щодо застосування запобіжного заходу у виді застави, -

ВСТАНОВИВ:

Виходячи із змісту клопотання, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Білдгруп», код ЄДРПОУ: 39484698 (далі - ТОВ «Білдгруп), на підставі Наказу ТОВ «Білдгруп» №3 від 17.07.2020, діючи на підставі Статуту, вчинив пособництво в розтраті чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, у великих розмірах, за попередньою змовою групою осіб, вчиненому в умовах воєнного стану, та у внесенні службовою особою завідомо неправдивих відомостей до офіційних документів, що спричинило тяжкі наслідки, при наступних обставинах.

Відповідно до пункту 2.18.6. Статуту ТОВ «Білдгруп», затвердженого Протоколом №08/12/2021 загальних зборів учасників ТОВ «Білдгруп» від 08.12.2021, серед іншого директор Товариства виконує такі функції згідно положень Статуту: директор має право Першого підпису під банківськими картками та іншими документами; укладає договори, контракти, вчиняє інші правочини, в тому числі зовнішньоекономічні, в межах повноважень визначених Статутом Товариства; виконує інші функції, необхідні для діяльності Товариства; укладає без доручення від імені Товариства договори і забезпечує їх виконання.

Враховуючи вищевикладене, ОСОБА_5 перебуваючи на посаді директора ТОВ «Білдгруп», відповідно до покладених на нього обов`язків Статутом, виконував організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, а тому являється службовою особою відповідно до вимог ч. 3 ст. 18 КК України.

Відповідно до примітки до ст. 45 КК України, вказане кримінальне правопорушення вважається корупційним злочином.

Так, у ході досудового розслідування встановлено, що 10.04.2023 між Управлінням житлового та комунального господарства (УЖКГ) Дружківської міської ради, код ЄДРПОУ: 26443858 (далі - УЖКГ), в особі начальника УЖКГ ОСОБА_7 , який діє на підставі Положення про Управління з однієї сторони, та ТОВ «Білдгруп», в особі директора ОСОБА_5 , який діє на підставі Статуту з іншої сторони, укладено договір підряду №11 на виконання робіт з поточного ремонту автодоріг (ДК 021:2015 - 45233142-6 ремонт доріг). Відповідно до предмету Договору «Замовник» доручає, а «Підрядник» зобов`язується своїми силами та засобами виконати роботи з ремонту та експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (поточний ремонт асфальтобетонного покриття центральних автодоріг міста Дружківка) код ДК 021:2015 45233142-6 - ремонт доріг.

Під час виконання будівельно-монтажних робіт за вказаним договором ТОВ «Білдгруп» були використані матеріали, про що міститься інформація в підсумкових відомостях ресурсів, що додаються до актів приймання виконаних будівельних робіт, а саме:

- по акту від 17.07.2023 року (п.11) «Щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 5(3)-10 мм, марка М1000 і більше» в кількості 190,30158 м3 по ціні 4141,53 гривень за 1 метр кубічний без ПДВ на суму 788 139,70 гривень;

- по акту від 07.09.2023 (п.11) «Щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 5(3)-10 мм, марка М1000 і більше» в кількості 45,06642 м3 по ціні 4141,53 гривень за 1 метр кубічний без ПДВ на суму 186 643,93 гривень.

У невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 10 квітня 2023 року та у невстановленому досудовим розслідуванні місці, у ОСОБА_5 як директора підрядної організації за вищезазначеним договором, обізнаного із положеннями цього договору та тим, що підставою розрахунків за цим Договором являються виключно Акти приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою КБ-3, до яких вносяться відомості щодо обсягів та вартості виконаних робіт та витрати, якому достовірно відомо про невідповідність вартості матеріалів, яка зазначена в актах по Договору підряду №11 від 10.04.2023 реальній ринковій вартості, як безпосередній їх виконавець відповідно до вимог Договору, виник злочинний умисел направлений на пособництво в розтраті чужого майна у великих розмірах, за попередньою змовою з невстановленою досудовим розслідуванням групою осіб, тобто коштів місцевого бюджету територіальної громади міста Дружківки, шляхом складання та підписання Актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою КБ-3, із внесеними завідомо неправдивими відомостями щодо вартості проведення робіт, які не відповідають фактичній вартості таких матеріалів.

Відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової товарознавчої експертизи, встановлено, що «Ринкова вартість щебню з природного каменю, фракції 5-10мм, марка М1000 станом на серпень 2023 року з урахування доставки в м. Дружківка, Донецької області:

- середнє значення ринкової вартості з урахуванням доставки складає 1326,69 грн з ПДВ за 1 т (1830,83 за 1 м3);

- мінімальне значення ринкової вартості з урахуванням доставки складає 1202,67 грн з ПДВ за 1 т (1659,69 за 1 м3);

- максимальне значення ринкової вартості з урахуванням доставки складає 1485,01 грн з ПДВ за 1 т (2049,31 за 1 м3).

Тобто, при проведенні ремонту автомобільних доріг підрядником ТОВ «Білдгруп» використані в процесі виконання будівельно-монтажних робіт будівельний матеріал - щебінь з природного каменю, фракції 5-10 мм, марка М1000 за вартістю, що перевищує ринкову.

Так, ОСОБА_5 вніс завідомо неправдиві відомості до Акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2023 за формою КБ-2в та до Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2023 за формою КБ-3, щодо проведення будівельних робіт за договором підряду №11 від 10.04.2023, які відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової товарознавчої експертизи являються завищеними.

В подальшому ОСОБА_5 діючи за попередньою змовою із невстановленою досудовим розслідуванням групою осіб, передав відповідні акти на погодження та підписання службовим особам УККГ.

У подальшому, 17.07.2023 ОСОБА_5 користуючись повноваженнями директора підрядної організації - ТОВ «Білдгруп», перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, підписав Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2023 за формою КБ-2в та Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2023 за формою

КБ-3, до яких були внесені вищезазначені завідомо неправдиві відомості щодо вартості щебня, які зі сторони замовника - УККГ було підписано заступником начальника - начальника відділу комунального господарства УЖКГ Дружківської міської ради ОСОБА_8 .

Крім того, ОСОБА_5 вніс завідомо неправдиві відомості до Акту №2 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2023 за формою КБ-2в та до Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за серпень 2023 за формою КБ-3, щодо проведення будівельних робіт за договором підряду №11 від 10.04.2023, які відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової товарознавчої експертизи являються завищеними.

У подальшому, 07.09.2023 ОСОБА_5 користуючись повноваженнями директора підрядної організації - ТОВ «Білдгруп», перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, підписав Акт №2 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2023 за формою КБ-2в та Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за серпень 2023 за формою КБ-3, до яких були внесені вищезазначені завідомо неправдиві відомості щодо вартості щебня, які зі сторони замовника - УККГ було підписано начальником відділу комунального господарства УЖКГ Дружківської міської ради ОСОБА_9 .

На підставі вказаних Актів №1 від 17.07.2023 та №2 від 07.09.2023, Довідок №1 від 17.07.2023 та №2 від 07.09.2023 із рахунку замовника УЖКГ № НОМЕР_1 на рахунок ТОВ «Білдгруп» № НОМЕР_2 перераховано грошові кошти в сумі

3 435 694,80 грн., відповідно до платіжних інструкцій №132 від 20.07.2023 та №178 від 15.09.2023.

Так, в ході проведення судової економічної експертизи, встановлено, що вартість втрачених активів/майна, в результаті безповоротного зменшення активів через перерахування (сплату) коштів за завищені роботи (шляхом застосування завищеної вартості щебня з природного каменю, фракції 5-10мм, марка М1000), які були внесені у звітну документацію, а саме: до Актів приймання виконаних будівельних робіт (форма №КБ-2в) №1 від 17.07.2023 та №2 від 07.09.2023 та Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма №КБ-3), погоджених між Замовником та Підрядником на загальну суму 687 398,36 грн. з ПДВ, є збитками у формі перерахованих грошових коштів за фактично не виконані (завищені) будівельні роботи за Договором підряду №11 від 10.04.2023 на загальну суму 687 398,36 грн. з ПДВ.

Нанесення збитків від завищення вартості виконаних робіт під час виконання ремонту об`єкта: «Поточний ремонт асфальтобетонного покриття центральних автодоріг міста Дружківка», виконаного ТОВ «Білдгруп» згідно з Договором підряду №11 від 10.04.2023, із врахуванням Висновку експерта за результатами проведення судової товарознавчої експертизи та Довідки спеціаліста, підтверджується на загальну суму 687 398, 36 грн.

Внаслідок умисних злочинних дій ОСОБА_5 разом із невстановленою досудовим розслідуванням групою осіб місцевому бюджету територіальної громади міста Дружківка спричинено збитки на загальну суму 687 398, 36 грн., що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Крім того, у ході досудового розслідування встановлено, що 18.05.2023 між Комунальною корпорацією «Київавтодор», код ЄДРПОУ: 03359026 (далі - КК «Київавтодор»), в особі заступника генерального директора з питань будівництва ОСОБА_10 , який діє на підставі Довіреності від 14.04.2023 №053/267-921 з однієї сторони, та ТОВ «Білдгруп», в особі директора ОСОБА_5 , який діє на підставі Статуту, укладено договір підряду №14-11, відповідно до якого, замовник доручає, в виконавець зобов`язується виконати на свій ризик власними і залученими силами, засобами і способами роботи на об`єкті: «Поточний ремонт з влаштуванням багатошарового покриття на бульв. Л. Українки (на ділянці від вул. Генерала Алмазова до вул. Басейна)» на основі Настанови «Правила визначення вартості будівництва» (ДК 021:2015 - 45230000-8) відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації, діючих норм і стандартів.

У подальшому, в невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 18 травня 2023 року та у невстановленому досудовим розслідуванні місці, ОСОБА_5 будучи службовою особою як директор підрядної організації за вищезазначеним договором, який обізнаний із положеннями цього договору та тим, що підставою розрахунків за цим Договором являються виключно Акти приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою КБ-3, до яких вносяться відомості щодо обсягів та вартості виконаних робіт та витрати, діючи умисно, достовірно знаючи про відсутність у повному обсязі фактично виконаних робіт під час виконання ремонту об`єкта «Поточний ремонт з влаштування тонкошарового покриття на бульварі Л. Українки (на дільниці від вул. Генерала Алмазова до вул. Басейна)», виконаного ТОВ «Білдгруп» згідно договором підряду №14-11 від 18.05.2023р., склав та підписав Акти приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою КБ-3, до яких внесено завідомо неправдиві відомості щодо обсягів проведених робіт, а отже щодо вартості їх виконання, які в подальшому надавав для перевірки та підписання службовим особам замовника КК «Київавтодор».

Так, повторно реалізуючи свій злочинний умисел, діючи за попередньою змовою групою осіб, ОСОБА_5 вніс завідомо неправдиві відомості до Акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2023, щодо проведення будівельних робіт за договором підряду №14-11 від 18.05.2023, які відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи, не відповідають обсягам, визначеним у даному акті, а саме:

- розбирання бортових каменів (на одній половині проїжджої частини при систематичному русі транспорту на другій) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,87;

- установка бортових каменів природних при інших видах покриттів (на одній половині проїжджої частини при систематичному русі транспорту на другій) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,87;

- камені бортові (демонтовані) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,87;

- розбирання бортових каменів (на одній половині проїжджої частини при систематичному русі транспорту на другій) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,47;

- установка бортових каменів природних при інших видах покриттів (на одній половині проїжджої частини при систематичному русі транспорту на другій) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,47;

- камені бортові (демонтовані) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,47.

В подальшому ОСОБА_5 діючи за попередньою змовою групою осіб, передав даний Акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 із внесеними недостовірними відомостями на перевірку службовим особами замовника КК «Київавтодор».

Наказом КК «Київавтодор» від 11.04.2023 №21 «Про заходи щодо виконання правил визначення вартості об`єктів будівництва», визначено, що відповідно до розділу ІV, начальники виробничо-технічного відділу, відділу мостів та шляхопроводів, відділу проектування управління капітального будівництва, відповідно до напрямів, підписують Акти приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в, Акти здачі-приймання проектних робіт, Акти здачі-приймання робіт із здійснення авторського нагляду після погодження їх відповідальними працівниками КК «Київавтодор», визначити у розділі ІІІ цього Наказу та у посадових інструкціях.

Крім того, вищевказаним Наказом, зокрема пунктом 4 визначено, що начальник відділу контролю якості забезпечує спільне з інженерами технічного нагляду, працівниками підрядної організації та проектної організації освідчення виконання прихованих робіт в конструктивних елементах, внесення заборони виконання подальших робіт до підписання актів прихованих робіт; відображення в Актах приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в, здійснює шляхом проставлення штампу «Якість робіт підтверджую» з обов`язковим зазначенням ПІБ та підпису.

Крім того, пунктом 3 вказаного Наказу визначено, що начальнику відділу мостів та шляхопроводів управління капітального будівництва, в межах здійснення технічного нагляду, відповідно до наказів забезпечити: здійснення поточного контролю за дотримання обсягів виконаних робіт, технології та якості при виконання всіх видів ремонтних та будівельних робіт на об`єктах вулично-дорожньої мережі міста; здійснення підтвердження обсягів виконаних робітна об`єктах реконструкції, капітального та поточного ремонтів, замовником по яких визначено КК «Київавтодор», відповідно до вимог нормативної та затвердженої нормативної документації.

Відповідно до Наказу КК «Київавтодор» від 22.05.2023 №33 «Про призначення особи, відповідальної за здійснення технічного нагляду», начальника відділу контролю якості управління капітального будівництва КК «Київавтодор» ОСОБА_11 призначено відповідальним за здійснення технічного нагляду в межах посадових обов`язків по об`єкту: «Поточний ремонт з влаштуванням тонкошарового покриття на бульв. Л. Українки (на ділянці від вул. Генерала Алмазова до вул. Басейна)». Досудовим розслідуванням встановлено, на підставі Наказу КК «Київавтодор» від 15.05.2020 №145-к, посаду начальника відділу контролю якості управління капітального будівництва КК «Київавтодор» займає ОСОБА_11 , якого відповідно до Наказу КК «Київавтодор» від 22.05.2023 №33 призначено відповідальним за здійснення технічного нагляду в межах посадових обов`язків по об`єкту: «Поточний ремонт з влаштуванням тонкошарового покриття на бульв. Л. Українки (на ділянці від вул. Генерала Алмазова до вул. Басейна)».

Так, ОСОБА_11 обіймаючи посаду начальника відділу контролю якості управління капітального будівництва КК «Київавтодор», будучи закріпленим за вказаним об`єктом та обізнаним в тому, що обсяги робіт не відповідають вказаному Акту приймання виконаних будівельних робіт на формою КБ-2в, проставив на даному акті печать «Якість робіт та достовірність обсягів виконаних робіт підтверджую інженер технагляду», особистий підпис та ПІБ, відповідно до покладених на нього обов`язків, тим самим вчинив пособництво в розтраті бюджетних коштів територіальної громади м. Києва, та з відповідною відмітною залишеною ним Акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2023 із внесеними недостовірними відомостями на перевірку та підпис начальнику відділу мостів та шляхопроводів управління капітального будівництва ОСОБА_12 .

В свою чергу, ОСОБА_12 обіймаючи посаду начальника відділу мостів та шляхопроводів управління капітального будівництва КК «Київавтодор», тобто являючись підлеглим ОСОБА_13 , здійснюючи організацію та контроль роботи по перевірці актів за формою №КБ-2в та Довідок за формою №КБ-3 відповідно до покладених на нього завдань посадовою інструкцією та будучи обізнаним в тому, що обсяги робіт не відповідають вказаному Акту приймання виконаних будівельних робіт №1 за формою КБ-2в, не висунув вимогу щодо внесення корегувань до даного акту, чим здійснив дії направлені на розтрату бюджетних коштів територіальної громади м. Києва, після чого, 17.08.2023 ОСОБА_5 користуючись повноваженнями директора підрядної організації - ТОВ «Білдгруп», перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, підписав Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2023 за формою КБ-2в, до якого були внесені вищезазначені завідомо неправдиві відомості, який зі сторони замовника - КК «Київавтодор» було підписано начальником відділу мостів та шляхопроводів управління капітального будівництва КК «Київавтодор» ОСОБА_19

На підставі вказаного Акту №1 від 17.08.2023 із рахунку КК «Київавтодор» № НОМЕР_3 на рахунок ТОВ «Білдгруп» № НОМЕР_2 перераховано грошові кошти в сумі 385 802,09 грн., відповідно до платіжної інструкції №13 від 13.10.2023 підписаної генеральним директором КК «Київавтодор» ОСОБА_15 .

Крім того, повторно реалізуючи свій злочинний умисел, діючи за попередньою змовою групою осіб, ОСОБА_5 вніс завідомо неправдиві відомості до Акту №4 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023, щодо проведення будівельних робіт за договором підряду №14-11 від 18.05.2023, які відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи, не відповідають обсягам, визначеним у даному акті, а саме:

- розбирання основ на тротуарах (ЦГР під ФЕМ) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,1491;

- перевезення сміття від розбирання до 18 км - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -23,856;

- (демонтаж) розбирання покриттів із дрібнорозмірних фігурних елементів (ФЕМ) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -2,13;

- розбирання бортових каменів (тротуарних) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,51;

- улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи з РЦГ - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,0426;

- улаштування покриттів дрібнорозмірних фігурних елементів мощення (ФЕМ) (демонтованих) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -2,13;

- плити бетонні тротуарні б/в (від розбирання) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -213;

- установлення бортових каменів тротуарних на піщану основу (демонтованих) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -51;

- камені ботові б/в (від розбирання на тротуарах) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -51;

- (демонтаж) розбирання тротуарів із гранітних плит - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -1,41;

- розбирання бортових каменів (тротуар, граніт) 100.20.8 - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,13;

- улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи з РЦГ - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,0282;

- улаштування тротуарів із бетонних плит із заповнення швів піском (демонтованих) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -1,41;

- плити гранітні тротуарні б/в (від розбирання на тротуарах) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -141;

- установлення бортових каменів тротуарних 100.20.8 на піщану основу (граніт) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -13;

- камені бортові б/в (від розбирання на тротуарах) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -13;

- (демонтаж) стояків металевих грат огородження - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,34;

- копання ям для встановлення стояків та стовпів глибиною 0,4 м - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -3,4;

- укріплення стояків металевих грат огородження б/в (демонтованих) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,34;

- навантаження сміття вручну - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,8704;

- перевезення сміття від розбирання до 18 км - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,8704;

- розбирання бортових каменів (на одній половині проїжджої частини при систематичному русі транспорту на другій) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,7;

- установлення бортових каменів природних при інших видах покриттів (на одній половині проїжджої частини при систематичному русі транспорту на другій) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -0,7;

- камені бортові б/в (від розбирання) - з різницею об`ємів між Актом виконаних будівельних робіт та фактичними об`ємами робіт та матеріалів в -70.

В подальшому ОСОБА_5 діючи за попередньою змовою групою осіб, передав даний Акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 із внесеними недостовірними відомостями на перевірку службовим особами замовника КК «Київавтодор».

Наказом КК «Київавтодор» від 01.09.2023 №60 «Про заходи щодо виконання правил визначення вартості будівництва» визначено, що відповідно до розділу ІV начальник управління капітального будівництва затверджує Акти приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в і Довідки про вартість виконаних робіт та витрати за формою КБ-3, Акти здачі-приймання робіт із здійснення авторського нагляду (після погодження їх працівниками КК «Київавтодор», визначеними у розділі ІІІ цього Наказу та у посадових інструкціях).

Крім того, вищевказаним Наказом, зокрема пунктом 4 визначено, що начальник відділу контролю якості спільно з інженерами технічного нагляду, працівниками підрядної та проектної організації здійснює фіксацію виконання прихованих робіт в конструктивних елементах; відображає в Актах приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в виконання п.п.4.1. цього Наказу, шляхом проставлення штампу «Якість робіт підтверджую» з обов`язковим зазначенням ПІБ та підпису. Досудовим розслідуванням встановлено, на підставі Наказу КК «Київавтодор» від 15.05.2020 №145-к, посаду начальника відділу контролю якості управління капітального будівництва КК «Київавтодор» займає ОСОБА_11 , якого відповідно до Наказу КК «Київавтодор» від 22.05.2023 №33 призначено відповідальним за здійснення технічного нагляду в межах посадових обов`язків по об`єкту: «Поточний ремонт з влаштуванням тонкошарового покриття на бульв. Л. Українки (на ділянці від вул. Генерала Алмазова до вул. Басейна)».

Так, ОСОБА_11 обіймаючи посаду начальника відділу контролю якості управління капітального будівництва КК «Київавтодор», тобто являючись підлеглим ОСОБА_13 , будучи закріпленим за вказаним об`єктом та обізнаним в тому, що обсяги робіт не відповідають вказаному Акту приймання виконаних будівельних робіт на формою КБ-2в, проставив на даному акті особистий підпис та ПІБ, чим підтвердив якість робіт та достовірність обсягів виконаних робіт як інженер технагляду, відповідно до покладених на нього обов`язків, тим самим вчинив пособництво в розтраті бюджетних коштів територіальної громади м. Києва, та з відповідною відмітною залишеною ним Акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 із внесеними недостовірними відомостями на перевірку та підпис начальнику управління капітального будівництва ОСОБА_13 .

В свою чергу, ОСОБА_13 обіймаючи посаду начальника управління капітального будівництва КК «Київавтодор», здійснюючи координацію роботи підрядної організації на об`єкті будівництва відповідно до покладених на нього завдань посадовою інструкцією та будучи обізнаним в тому, що обсяги робіт не відповідають вказаному Акту приймання виконаних будівельних робіт №4 за формою КБ-2в, не висунув вимогу щодо внесення корегувань до даного акту, чим здійснив дії направлені на розтрату бюджетних коштів територіальної громади м. Києва, після чого, 15.12.2023 ОСОБА_5 користуючись повноваженнями директора підрядної організації - ТОВ «Білдгруп», перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, підписав Акт №4 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 за формою КБ-2в, до якого були внесені вищезазначені завідомо неправдиві відомості, який зі сторони замовника - КК «Київавтодор» було підписано начальником управління капітального будівництва КК «Київавтодор» ОСОБА_16 .

На підставі вказаного Акту №4 від 15.12.2023 із рахунку КК «Київавтодор» № НОМЕР_3 на рахунок ТОВ «Білдгруп» № НОМЕР_2 перераховано грошові кошти в сумі 413 554,96 грн., відповідно до платіжної інструкції №27 від 20.12.2023 підписаної генеральним директором КК «Київавтодор» ОСОБА_15 .

Так, в ході проведення судової економічної експертизи, встановлено нанесення збитків через не відповідність обсягів виконання робіт, а отже від необґрунтованого завищення вартості виконаних робіт під час виконання ремонту об`єкта «Поточний ремонт з влаштування тонкошарового покриття на бульварі Л. Українки (на дільниці від вул. Генерала Алмазова до вул. Басейна)», виконаного ТОВ «Білдгруп» згідно договором підряду №14-11 від 18.05.2023р., із врахуванням висновку судової будівельно-технічної експертизи, підтверджується на суму 294 305,17 грн.

Внаслідок умисних злочинних дій ОСОБА_5 , який діяв за попередньою змовою групою осіб разом із ОСОБА_16 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 спричинено місцевому бюджету територіальної громади міста Києва збитки на загальну суму 294 305,17 грн.

На підставі вище викладеного ОСОБА_5 підозрюється в тому, що він вчинив кримінальні правопорушення, передбачені ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 191, ч. 1, 2 ст. 366 КК України, які відносяться відповідно до ст. 12 КК України до тяжких злочинів, максимальна санкція за які передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від трьох до шести років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.

Виходячи із зазначеного, прокурор просив застосувати до підозрюваного запобіжний захід у виді застави. Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав.

Захисник та підозрюваний проти задоволення клопотання заперечували, просили застосувати інший запобіжний захід.

Так, захисник вказав, що сума застави є надмірною для підозрюваного, оскільки розмір зарплати, що він отримує на місяць не дозволяє йому внести заставу у визначеному в клопотанні розмірі.

Однак сам підозрюваний вказав, що якщо суд визначить йому заставу в розмірі, що просить прокурор, то він зможе внести цю суму.

Вислухавши учасників кримінального провадження та дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя прийшов до таких висновків.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 підтверджується зібраними в ході досудового розслідування доказами, а саме:

- відомостями отриманими в ході огляду за адресою: АДРЕСА_1 від 15.03.2024;

- висновком експерта №04/03-24 за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи від 29.03.2024;

- висновком експерта №14/24 за результатами проведення судової економічної експертизи від 11.04.2024;

- висновком експертки №01/02-0024 за результатами проведення судової товарознавчої експертизи від 02.04.2024;

- висновок експерта №18/24 за результатами проведення судової економічної експертизи від 23.04.2024;

- показаннями свідка ОСОБА_17 отриманими в ході проведення її допиту від 23.04.2024;

- показаннями свідка ОСОБА_18 отриманими в ході проведення її допиту від 29.04.2024;

- показаннями свідка ОСОБА_15 отриманими в ході проведення його допиту від 01.05.2024;

Слідчий суддя погоджується із думкою прокурора, що на даний час існують наступні ризики, передбачені ст. 177 КПК України.

1. На той факт, що підозрюваний ОСОБА_5 може переховуватись від органів досудового розслідування та суду вказує те, що останньому повідомлено про підозру, яка повністю підтверджується матеріалами кримінального провадження, а максимальна санкція статті злочинів, у вчиненні яких він підозрюється, передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від трьох до шести років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого. З огляду на те, що чинним Кримінальним кодексом України у корупційних злочинах виключена можливість застосування судами звільнення від кримінальної відповідальності, призначення відбування покарання з випробуванням та призначення більш м`якого покарання, ніж передбаченого законом, прокурор не виключає можливості, що ОСОБА_5 з метою уникнення кримінальної відповідальності може переховуватись від органу досудового розслідування та суду.

Зазначена обставина сама по собі може бути мотивом та підставою для підозрюваного переховуватися від органів досудового розслідування чи суду. Це твердження узгоджується із позицією Європейського суду з прав людини у справі «Ілійков проти Болгарії» та «Бессієв проти Молдови», в яких зазначено, що суворість передбаченого покарання є суттєвим елементом при оцінюванні ризиків переховування. Серйозність покарання є релевантною обставиною в оцінці ризику того, що підозрюваний може втекти.

2. На той факт, що підозрюваний ОСОБА_5 може впливати на свідків, з метою зміни останніми показів в частині фактичних обставин, вказує те, що йому відомі особові дані свідків які являються працівниками КК «Київавтодор» та ТОВ «Білдгруп» та останній, бажаючи перекваліфікації злочину може чинити вплив на свідків користуючись своїми особистими зв`язками з ними, використовуючи свій діловий авторитет, оскільки він являється директором ТОВ «Білдгруп».

Згідно ч. 4 ст. 182 КПК, розмір застави визначається слідчим суддею, судом з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбачених ст. 177 цього кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо непомірним для нього.

У виключних випадках, якщо слідчий суддя, суд встановить, що застава у зазначених межах не здатна забезпечити виконання особою, що підозрюється, обвинувачується у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину, покладених на неї обов`язків, застава може бути призначена у розмірі, який перевищує вісімдесят чи триста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб відповідно.

Таким чином, слідчий суддя вважає за необхідне обрати підозрюваному ОСОБА_5 заставу у розмірі 80 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 242240 гривень, яка зможе повною мірою гарантувати виконання останнім покладених на нього обов`язків та належну процесуальну поведінку.

Виходячи із зазначеного, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

1. Застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді застави, у розмірі 80 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 242 240 гривень.

2. Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України, а саме:

1) прибувати до слідчого Солом`янського УП ГУНП у м. Києві або прокурора Солом`янської окружної прокуратури за першою вимогою;

2) утримуватися від спілкування зі свідками у кримінальному провадженні;

3) повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

4) здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

3. Підозрюваний не пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави зобов`язаний внести кошти на відповідний рахунок або забезпечити їх внесення заставодавцем та надати документ, що це підтверджує слідчого. З моменту обрання запобіжного заходу у вигляді застави щодо особи, яка не тримається під вартою, в тому числі до фактичного внесення коштів на відповідний рахунок підозрюваний зобов`язаний виконувати покладені на нього обов`язки, пов`язані із застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави.

4. Роз`яснити підозрюваному, що у разі невиконання обов`язків заставодавцем, а також, якщо підозрюваний, будучи належним чином повідомлений, не з`явився за викликом до слідчого, прокурора чи суду без поважних причин чи не повідомить про причини своєї неявки, або якщо порушить інші покладені на нього при застосуванні запобіжного заходу обов`язки, застава звертається в дохід держави та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України й використовується у порядку, встановленому законом для використання коштів судового збору.

У разі звернення застави в дохід держави суд вирішує питання про застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді застави у більшому розмірі або іншого запобіжного заходу з урахуванням положень ч.7 ст.194 КПК України.

5. Ухвала підлягає виконанню не пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави.

6. Контроль за виконанням ухвали в цій частині покласти на прокурора Солом`янської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 .

7. Обов`язки, передбачені п. 2 резолютивної частини даної ухвали покладаються на обвинуваченого на строк до 07 серпня 2024 р. включно.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали оголошений 12 червня 2024 р.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.06.2024
Оприлюднено14.06.2024
Номер документу119686908
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів

Судовий реєстр по справі —760/12362/24

Ухвала від 12.06.2024

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Агафонов С. А.

Ухвала від 07.06.2024

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Агафонов С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні