Рішення
від 11.06.2024 по справі 260/1373/24
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

11 червня 2024 рокум. Ужгород№ 260/1373/24 Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Скраль Т.В., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області (88008, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, 4, код ЄДРПОУ 20453063), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державна установа «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області» (89445, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Дубрівка, вул. Центральна, 99, код ЄДРПОУ 08734492) про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

11 березня 2024 року ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області, якою просить: 1) визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Закарпатській області щодо відмови в перерахунку основного розміру його пенсії ОСОБА_1 на підставі довідки виданої ДУ «ТМО МВС України по Закарпатській області» від 21.09.2023 року № 33/27-2648 про розмір грошового забезпечення, що враховуються для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції"), за нормами, чинними за листопад 2019 року, із зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії; 2) зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області здійснити перерахунок та виплату основного розміру пенсії, починаючи з 01.12.2019, із урахуванням проведених виплат.

13 березня 2024 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду відкрито провадження по даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (без виклику) сторін. Зобов`язано Головне управління ПФУ в Закарпатській області надати суду до 26 березня 2024 року пенсійну справу ОСОБА_1 .

20 березня 2024 року на вимогу суду відповідачем надано пенсійну справу ОСОБА_1 № 104/5019.

08 квітня 2024 року ухвалою суду витребувано від Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області» докази надіслання довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 від 21.09.2023 № 33/27-2648 до Головного управління Пенсійного фонду у Закарпатській області.

19 квітня 2024 року ухвалою суду витребувано повторно від Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області» докази надіслання довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 від 21.09.2023 № 33/27-2648 до Головного управління Пенсійного фонду у Закарпатській області. Відкладено розгляд справи на 09 травня 2024 року.

09 травня 2024 року ухвалою суду залучено до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державну установу «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області». Витребувано повторно від Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області» докази надіслання довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 від 21.09.2023 № 33/27-2648 до Головного управління Пенсійного фонду у Закарпатській області.

27 травня 2024 року ухвалою суду витребувано повторно від Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області» докази надіслання довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 від 21.09.2023 № 33/27-2648 до Головного управління Пенсійного фонду у Закарпатській області.

11 червня 2024 року Державна установа «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області» на виконання вимог ухвали повідомила суд, що ОСОБА_1 особисто отримав довідку про розмір грошового забезпечення від 21.09.2023 № 33/27-2648, що підтверджує його підпис у журналі про видачу таких довідок. Державна установа «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області» не здійснювала дії щодо надіслання довідки ОСОБА_1 про розмір грошового забезпечення від 21.09.2023 № 33/27-2648 до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області.

11 червня 2024 року представник позивача подав суду заяву, що Держана установа "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України в Закарпатській області не здійснювало дій щодо надіслання довідки ОСОБА_1 до Головного управління ПФУ в Закарпатській області.

1. Позиції сторін.

Заявлені позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що Окружний адміністративний суд міста Києва у справі №826/3858/18 рішенням від 12.12.2018 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019 року та постановою Верховного Суду від 12.11.2019 року, визнав протиправними та нечинними п.1,2 Постанови №103 та зміни до п.5 і додатку 2 Порядку №45. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №826/12704/18 від 14.05.2019 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2019 року, визнано протиправним та скасовано п.3 Постанови №103. Отже, з 19.11.2019 року - з дня набрання законної сили судовим рішенням у справі №826/12704/18 - п.3 Постанови №103 втратив чинність, а інші нормативні акти, які б надалі обмежували склад та розмір грошового забезпечення осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) для обчислення та перерахунку пенсії, відсутні. Відтак, з цієї дати виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом №2262-ХІІ, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з Постановою №988, та відповідно до вимог ст. 43 і 63 Закону № 2262-ХІІ.

10 квітня 2024 року відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому просять у задоволенні позову відмовити. В обґрунтування зазначають, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 в адміністративній справі №826/3858/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019, визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови №103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45. Частковим рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №826/12704/18 від 14.05.2019, що залишене без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2019, визнано протиправним та скасовано пункт 3 Постанови №103. Отже, з 19.11.2019 - дня набрання законної сили судовим рішенням у справі №826/12704/18 - пункт 3 Постанови №103 втратив чинність. Водночас, алгоритм дій, який повинен вчинити, зокрема, орган ПФУ, у зв`язку із втратою чинності положеннями пункту 3 постанови №103 та змін до пункту 5 Порядку №45, не змінився. Крім того, відповідно до пункту 4 Порядку №45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права (що регламентоване п. 1 цього ж Порядку) і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону. На виконання приписів ч. ч. 3-4 ст. 63 Закону №2262-ХІІ та Постанови №103 Головним управлінням після отримання від ліквідаційної комісії УМВС України в Закарпатській області зазначеної довідки здійснено перерахунок пенсії позивача з 01.01.2016 року за нормами законодавства, чинного на момент його проведення. Таким чином, конкретизуючи обставини наявного спору, зазначають, що позивач не звертався до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області із заявою та не надсилав копію довідки про розмір грошового забезпечення всупереч тому про що стверджує у адміністративному позові. Звертають увагу, що довідку додану до адміністративного позову № 33/27-2648 від 21.09.2023 р. за прирівняною посадою Поліцейський поліції особливого призначення (Молодший склад поліції"), уповноваженим органом складено на підставі рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 31.05.2021 у справі №260/451/21, яке, однак, не містить зобов`язань щодо здійснення Головним управлінням перерахунку пенсії позивача та врахування при цьому згаданої довідки; таким рішенням лише встановлена необхідність видачі оновленої довідки для прийняття компетентним органом рішення щодо її подальшого застосування, із дотриманням процедури, передбаченої Порядком №45, статтею 63 Закону України №2262-ХІІ, Постановою №988.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача письмових пояснень щодо позову або відзиву у строк встановлений судом не подано та не повідомлено суд про причини неподання.

Відповідно до статті 229 частини 4 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

2. Обставини, встановлені судом.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Закарпатській області та отримує пенсію за вислугу років з 21 листопада 2006 року.

21 березня 2018 року відповідно до Постанови КМУ № 988 від 15.11.2015 р. Управлінням МВС України в Закарпатській області складено довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, відповідно до постанови КМУ від 21 лютого 2018 року № 103 № N/A5019.

10 квітня 2018 року позивачу на підставі вказаної довідки Головним управлінням ПФ України в Закарпатській області перераховано розмір пенсії з 01 січня 2016 року.

21 вересня 2023 року Державною установою Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області видано ОСОБА_1 довідку № 33/27-2648 про розмір грошового забезпечення за листопад 2019 року згідно з постановою КМУ від 11.11.2015 р. № 988 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції за прирівняною посадою поліцейського поліцейський поліції особливого призначення (молодший склад поліції), (а.с.12).

3. Мотиви суду та норми права, застосовані судом.

Щодо строків звернення до суду, судом встановлено наступне.

Згідно з частиною 3 статті 51 Закону № 2262-ХІІ перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Отже, Велика Палата Верховного Суду у Постанові від 24.12.2020 року (справа № 510/1286/16-а) зробила висновок, що норми статті 87 Закону № 1788-ХІІ, статті 46 Закону № 1058-ІV і статей 51, 55 Закону № 2262-ХІІ (щодо не обмеження будь-яким строком невиплаченої пенсіонерові суми пенсії) підлягають застосуванню у справах за позовами про оскарження бездіяльності, дій та/або рішень суб`єкта владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку пенсійних виплат виключно за наявності таких умов:

1) ці суми мають бути нараховані пенсійним органом;

2) ці суми мають бути не виплаченими саме з вини держави в особі пенсійного органу.

Тому, в даній праві суд приходить до висновку, що застосовування шестимісячного строку звернення до адміністративного суду, встановленого ч. 2 ст. 122 КАС України, матиме наслідком неможливість реалізувати позивачем передбаченого ст. 51 Закону № 2262-ХІІ права на перерахунок пенсій у зв`язку зі зміною видів грошового забезпечення.

Отже спірні правовідносини пов`язані з непроведенням перерахунку з вини пенсійного органу згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством та такий проводиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що спір в даній адміністративній справі прямо впливає на соціальне забезпечення позивача щодо можливості отримання пенсії у більшому розмірі.

Щодо суті спірних правовідносин, судом встановлено наступне.

Частина вісімнадцята статті 43 Закону № 2262-XII встановлює, що у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.

Відповідно до частин першої - четвертої статті 63 Закону № 2262-XII перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Таким чином, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців та осіб, які мають право на отримання пенсії відповідно до Закону №2262-XII, проведена на підставі рішення суб`єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців.

Порядок проведення перерахунку пенсій встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року за № 45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", пунктами 1, 4 якого передбачено, що пенсії, призначені відповідно до Закону №2262-ХІІ, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. Перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб". Якщо внаслідок перерахунку розмір зменшується, пенсія виплачується в раніше встановленому розмірі.

Відповідно до абзаців 1, 2 пункту 5 Порядку №45, в редакції Постанови №103, під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням. Особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) перерахунок пенсії з 1 січня 2016 р. проводиться з розміру грошового забезпечення за прирівняною посадою поліцейського, враховуючи оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції". Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року. Подальші перерахунки здійснюються з урахуванням складових грошового забезпечення, передбачених абзацом першим цього пункту.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 у справі №826/3858/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019, визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 за №103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року за №45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб". Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 року набрало законної сили 05.03.2019 року.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 травня 2019 року в справі №826/12704/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду 19 листопада 2019 року, задоволено адміністративний позов. Визнано протиправним та скасовано пункт 3 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб". Вказане рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019 набрало законної сили 19.11.2019.

Отже, з 19 листопада 2019 року - з дня набрання законної сили судовим рішенням у справі № 826/12704/18 - пункт 3 Постанови № 103 втратив чинність, а інші нормативні акти, які б надалі обмежували склад та розмір грошового забезпечення осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) для обчислення та перерахунку пенсії, відсутні.

Згідно частини 1 статті 63 Закону №2262-ХІІ перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, провадиться за документами що є у пенсійній справі, а також за додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Обов`язок нарахування та виплати пенсій покладено на органи Пенсійного фонду, які здійснюють нарахування пенсій на підставі наданих документів, відповідними органами/особою-пенсіонером довідок про розмір грошового забезпечення, і розмір пенсійних виплат залежить від розміру складових грошового забезпечення, зазначених у довідках.

Органи Пенсійного фонду здійснюють перерахунок пенсій на підставі довідок про складові оновленого грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, які видані відповідними міністерствами та відомствами.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 16.04.2021 №291 було внесено зміни до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 25.02.2019 №129, відповідно до яких уповноваженими установами за видачу довідок про розмір грошового забезпечення є територіальні медичні об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по областях, м. Києву.

Суд зазначає, що 21 вересня 2023 року Державною установою Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області видано ОСОБА_1 довідку № 33/27-2048 про розмір грошового забезпечення за листопад 2019 року згідно з постановою КМУ від 11.11.2015 р. № 988 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції за прирівняною посадою поліцейського поліцейський поліції особливого призначення (молодший склад поліції), (а.с.12).

Після визнання рішеннями Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 у справі №826/3858/18 та від 14.05.2019 у справі №826/12704/18 протиправною постанову №103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45 алгоритм дій, який повинен вчинити орган Пенсійного фонду України у зв`язку із втратою чинності положеннями постанови №103 та змін до п. 5 і додатку 2 Порядку №45 не змінився.

Зокрема, після визнання нечинними положень постанови №103 та змін до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45 органи Пенсійного фонду України проводять перерахунок пенсії на підставі наданих уповноваженим органом довідок у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону.

У постанові від 10.10.2019 у справі №522/17864/15-а Верховний Суд зробив висновок про те, що органи Пенсійного фонду не наділені повноваженнями самостійно визначати розмір пенсій, а здійснюють її перерахунок та нарахування на підставі отриманих від уповноважених органів документів про види і розмір грошового забезпечення, а розмір пенсійних виплат залежить від розміру складових грошового забезпечення, зазначених у відповідних довідках.

Питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону, крім пенсій військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, регулює Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (зі змінами), затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 №3-1 (далі - Порядок №3-1).

Відповідно до пункту 23 Порядку №3-1 перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону. Пенсіонери подають органам, що призначають пенсії, додаткові документи, які дають право на підвищення пенсії.

Згідно з пунктом 24 Порядку №3-1 про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі статтею 63 Закону уповноважені структурні підрозділи зобов`язані у п`ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв`язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії. Органи, що призначають пенсії, протягом п`яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії. Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п`ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.

Таким чином, підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи, так і рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком №45, повідомляють орган Пенсійного фонду України.

Судом встановлено, що 21 вересня 2023 року Державною установою Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області видано ОСОБА_1 довідку № 33/27-2648 про розмір грошового забезпечення за листопад 2019 року згідно з постановою КМУ від 11.11.2015 р. № 988 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції за прирівняною посадою поліцейського поліцейський поліції особливого призначення (молодший склад поліції), (а.с.12).

У позовній заяві позивач зазначає, що 24 січня 2024 року звернувся із заявою до відповідача. До заяви була надано довідку № 33/27-2648 від 21 вересня 2023 року.

Разом з тим, до позовної заяви не надано суду доказів подання до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області заяви про перерахунок пенсії на підставі довідки Державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області № 33/27-2648 від 21 вересня 2023 року.

20 березня 2024 року на вимогу суду відповідачем надано пенсійну справу ОСОБА_1 № 104/5019.

Судом встановлено, що у пенсійні справі ОСОБА_1 № 104/5019 відсутня довідка Державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області № 33/27-2648 від 21 вересня 2023 року.

Крім того, 11 червня 2024 року Державна установа «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області» на виконання вимог ухвали повідомила, що ОСОБА_1 особисто отримав довідку про розмір грошового забезпечення від 21.09.2023 № 33/27-2648, що підтверджує його підпис у журналі про видачу таких довідок. Державна установа «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області» не здійснювала дії щодо надіслання довідки ОСОБА_1 про розмір грошового забезпечення від 21.09.2023 № 33/27-2648 до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області.

Таким чином, як вбачається з матеріалів справи, позивач в порядку, встановленому Постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1, до органу Пенсійного фонду України із заявою про проведення перерахунку пенсії не звертався, тому право позивача на перерахунок пенсії на час подачі адміністративного позову не порушене, а відповідно позовні вимоги щодо порушеного права на пенсійне забезпечення є передчасними та задоволенню не підлягають.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частин 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до частини 2 статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно зі статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на те, що позивач не довів обставин, які б свідчили про порушення його права, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин, доводи позивача викладені в адміністративному позові не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства України, то у суду відсутні підстави для задоволення позову.

Згідно приписів статті 139 КАС України у випадку прийняття рішення про відмову у задоволенні позовних вимог питання щодо розподілу судових витрат судом не вирішується.

Керуючись статтями 9, 14, 139, 242-246, 255, 295 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державна установа «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Закарпатській області» про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 11 червня 2024 року.

СуддяТ.В.Скраль

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2024
Оприлюднено14.06.2024
Номер документу119688250
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —260/1373/24

Постанова від 25.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Рішення від 11.06.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні