Рішення
від 12.06.2024 по справі 176/1599/24
ЖОВТОВОДСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа №176/1599/24

провадження №2-о/176/66/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2024 року Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області у складі:

головуючої судді Волчек Н.Ю.

з участю секретаря с/з Ляху В.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Жовті Води цивільну справу за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа Жовтоводський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Кам`янському районі Дніпропетровської області Південного міжрегіонального Управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про встановлення факту народження дитини на тимчасово окупованій території, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області із зазначеною заявою, де просиnm встановити факт народження ІНФОРМАЦІЯ_1 дитини жіночої статі, ОСОБА_2 в м. Донецьк, Донецької області, Україна, батьками якої є громадяни України ОСОБА_3 та ОСОБА_4 .

В обгрунтування своєї заяви зазначила, що народжена ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 є її онукою. 14 лютого 2024 року нелегітимним органом окупаційної влади видано свідоцтво про народження ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 . В зазначеному свідоцтві батьки дитини вказані як громадяни російської федерації, однак це не може бути так, оскільки вони є громадянами України про що свідчать їх паспорти громадян України. Встановлення факту народження дитини, необхідно заявнику для державної реєстрації народження дитини, підтвердження громадянства України та для реалізації в подальшому дитиною всіх належних їй прав та свобод громадянина України.

Заявниця ОСОБА_1 та її представник - адвокат Черниш Т.І. у судове засідання не з`явилися, надавши суду додаткові письмові пояснення, в якій ттакож просять розглянути справу за відсутності заявниці та її представника. Вимоги заяви підтримують, просять їх задоволити.

Відповідно до ст. 247 ч.2 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не проводилось.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що заява підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 315 ЦПК України суд розглядає справи про встановлення факту народження особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту народження.

Відповідно до ч. 1 ст. 317 ЦПК України заява про встановлення факту народження особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, може бути подана батьками або одним з них, їхніми представниками, членами сім`ї, опікуном, піклувальником, особою, яка утримує та виховує дитину, або іншими законними представниками дитини до будь-якого місцевого суду України, що здійснює правосуддя, незалежно від місця проживання (перебування) заявника.

Частиною 2 статті 317 ЦПК України встановлено, що справи про встановлення факту народження або смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, розглядаються невідкладно з дня надходження відповідної заяви до суду.

У рішенні про встановлення факту народження особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, мають бути зазначені встановлені судом даніпро дату і місце народження особи, про її батьків(ч. 3 ст. 317 ЦПК України).

Відповідно до свідоцтва про шлюб ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , уродженець м. Донецьк, громадянин України та ОСОБА_6 , уродженка м. Донецьк, громадянка України, 28 травня 2016 року зареєстрували шлюб про що 28 травня 2016 року Орджонекідзевським відділом ДРАЦС Маріупольського міського управління юстиції у Донецькій області складено актовий запис №151. (а.с.17).

ОСОБА_4 та ОСОБА_3 є громадянами України, відповідно до їх паспортів, долучених до матеріалів справи. (а.с.9-14)

Відповідно до довідки від 26.10.2022 №1217-5002275724 ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 взята на облік, як внутрішньо переміщена особа з фактичним місцем проживання за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.11)

На підтвердження факту народження дитини до матеріалів справи були долучені документи, а саме: свідоцтво про народження ОСОБА_7 , видане (російською мовою) Калининським відділом РАЦС Донецького міського управління юстиції та талон талоном №3, виданий Донецьким республіканським перинатальним центром, за формою, яка не відповідає законодоавству України, про те, що ІНФОРМАЦІЯ_5 у ОСОБА_3 народилася дівчинка.

Заявниця у своїх письмових поясненнях зазначила, що вона, її син та невістка є внутрішньо переміщеними особами, після початку повномаштабного втрогнення російської федерації їїсин та невістка переїхали з м. Донецька у м. Жовті Води, де ОСОБА_3 була взята на облік, як внутрішньопереміщена особа. Згодом невістка та син поїхали до м. Донецька за власними речами. Однак, у зв`язку з загостренням бойових дій на кордоні з Україною та з метою збереження свого життя та життя здоров`я новонародженої дитини не можуть повернутися до м. Жовті Води з м. Донецька. ЇЇ невістка та син були, є та залишаються громадянами України, їхня донька є також громадянкою України, оскільки народжена батьками-українцями, а тому має законні підстави на отримання свідоцтва про народження за законами України.

Частинами 2, 3, 4 ст. 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України`передбачено, що будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом. Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження, смерті, реєстрації (розірвання) шлюбу особи на тимчасово окупованій території, які додаються до заяви про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану. Встановлення зв`язків та взаємодія органів державної влади України, їх посадових осіб, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб з незаконними органами (посадовими особами), створеними на тимчасово окупованій території, допускається виключно з метою забезпечення національних інтересів України, захисту прав і свобод громадян України, виконання міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, сприяння відновленню в межах тимчасово окупованої території конституційного ладу України.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 4 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України`на тимчасово окупованій території на строк дії цьогоЗаконупоширюється особливий правовий режим перетину адміністративної межі та лінії зіткнення між тимчасово окупованою територією та іншою територією України, вчинення правочинів, проведення виборів та референдумів, реалізації інших прав і свобод людини і громадянина. Правовий режим тимчасово окупованої території передбачає особливий порядок забезпечення прав і свобод громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території.

Частиною 1ст. 17 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України`передбачено, що у разі порушення положень цьогоЗаконудержавні органи України застосовують механізми, передбачені законами України та нормами міжнародного права, з метою захисту миру, безпеки, прав, свобод і законних інтересів громадян України, які перебувають на тимчасово окупованій території, а також законних інтересів держави Україна.

Згідно ч. 4 ст. 13 ЗУ «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» підставою для проведення державної реєстрації народження дитини є визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я документи, що підтверджують факт народження.

На сьогоднішній час свідоцтво про народження видане органом, який діє поза межами Конституції та законодавства України та не визнається на території України і не є підставою для реєстрації народження на території України.

Згідно зі ст. 18 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України`громадянам України гарантується дотримання у повному обсязі їхніх прав і свобод, передбаченихКонституцією України, у тому числі соціальних, трудових, виборчих прав та права на освіту, після залишення ними тимчасово окупованої території.

Якщо дитина народилася у подружжя, дружина записується матір`ю дитини, а чоловік батьком дитини (ст. 133 СК України).

Відповідно до підпункту «в» пункту 12 глави 1 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану України, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 року № 52/5 у разі встановлення факту народження на тимчасово окупованій території України в даних про підстави запису відомостей про батька зазначається, що шлюб зареєстровано на тимчасово окупованій території України, відповідна графа актового запису не заповнюється. У графі «Для відміток» зазначаються, що відомості про батька внесені згідно з рішенням суду, дата та номер рішення».

Встановлення факту народження дитини має для заявника юридичне значення, оскільки необхідне для реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану України факту народження та видачі свідоцтва про народження.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що заява ОСОБА_1 про встановлення факту народження дитини є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 4ст. 317 ЦПК України рішення у справах про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, підлягає негайному виконанню. Рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути оскаржено в загальному порядку, встановленому цим Кодексом. Оскарження рішення не зупиняє його виконання.

На підставі викладеного, керуючись ст. 133 СК України, ст. 9Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території», ст. 13Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», ст. ст. 4, 10, 76, 247, 264, 265, 268, 273, 293, 315, 317, 354, 355 ЦПК України, суд -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 , заінтересована особа Жовтоводський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Камянському районі Дніпропетровської області Південного міжрегіонального Управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про встановлення факту народження дитини на тимчасово окупованій території - задовольнити.

Встановити факт народження дитини жіночої статі, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у м. Донецьк, держава Україна у матері ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , громадянки України, РНОКПП НОМЕР_1 та батька ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , громадянина України, РНОКПП НОМЕР_2 .

Рішення суду допустити до негайного виконання.

Копію рішення суду невідкладно надіслати до органу державної реєстрації актів цивільного стану для державної реєстрації народження особи.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Рішення може бути оскаржене до Дніпровського апеляційного суду шляхом направлення апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції в 30-ти денний строк з дня проголошення рішення.

Оскарження рішення не зупиняє його виконання.

Суддя Жовтоводського міського суду

Дніпропетровської області Н.Ю. ВОЛЧЕК

СудЖовтоводський міський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення12.06.2024
Оприлюднено14.06.2024
Номер документу119694993
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: на тимчасово окупованій території України

Судовий реєстр по справі —176/1599/24

Рішення від 12.06.2024

Цивільне

Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області

Волчек Н. Ю.

Ухвала від 12.06.2024

Цивільне

Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області

Волчек Н. Ю.

Ухвала від 12.06.2024

Цивільне

Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області

Крамар О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні