Рішення
від 04.06.2024 по справі 514/1340/23
ТАРУТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Тарутинський районний суд Одеської області

Справа № 514/1340/23

Провадження по справі № 2/514/52/24

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 червня 2024 року смт Тарутине

Тарутинський районний суд Одеської області у складі:

головуючого судді - Кравченко П.А.,

при секретарі - Мельниченко Н.М.,

розглянувши в порядку ч. 2 ст. 247 ЦПК України у відкритому судовому засіданні в залі суду смт Тарутине цивільну справу за позовом виконувача обов`язків керівника Болградської окружної прокуратури Цоєва Дмитра в інтересах держави в особі: Головного управління Держгеокадастру в Одеській області до ОСОБА_1 , Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ" про припинення права власності на земельну ділянку шляхом її конфіскації на користь держави, припинення права користування земельною ділянкою,

В С Т А Н О В И В:

Виконувач обов`язків керівника Болградської окружної прокуратури Цоєв Д. звернувся до Тарутинського районного суду Одеської області із позовом в інтересах держави в особі: Головного управління Держгеокадастру в Одеській області до ОСОБА_1 , Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ" про припинення права власності на земельну ділянку шляхом її конфіскації на користь держави, припинення права користування земельною ділянкою.

В позові зазначив, що ОСОБА_1 , який є громадянином Російської Федерації (паспорт громадянина РФ, серія та номер НОМЕР_1 , видавник: тп с. Успенське, відділення управління федеральної міграційної служби Росії по Московській області, Одинцовському районі), володіє на праві приватної власності земельною ділянкою сільськогосподарського призначення із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390, площею 6,7 га, що розташована на території Рівненської сільської ради, Тарутинського району, Одеської області. Цільове призначення земельної ділянки: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 25.10.2016 року державним реєстратором виконавчого комітету Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області Драгой І.І., прийнято рішення за № 32025842 про реєстрацію права приватної власності ОСОБА_1 на земельну ділянку із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390, площею 6,7 га (номер запису про право власності 17069766).

Підставою для реєстрації за ОСОБА_1 права приватної власності на вказану земельну ділянку стало рішення Тарутинського районного суду Одеської області від 10.02.2016 року у справі № 514/53/16-ц.

Окрім того, відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 01.11.2016 року ОСОБА_1 уклав договір оренди земельної ділянки із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390 із Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ».

Відповідно до п. 1 вказаного договору оренди земельної ділянки, ОСОБА_1 передав у платне строкове користування ТОВ «АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ» земельну ділянку із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390, площею 6,7 га.

Відпповідно до п. 8 вказаного вище договору, строк дії договору становить 10 років, з правом пролонгації.

Пунктом 9 договору оренди передбачено, що орендна плата за користування земельною ділянкою із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390, площею 6,7 га, вноситься орендарем в розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки за один рік користування земельною ділянкою, що становить 5 620, 27 гривень.

Разом з тим, Болградською окружною прокуратурою виявлено порушення статей 13,14,41 Конституції України, статей 80,81,145 Земельного кодексу України, зокрема щодо володіння на праві приватної власності громадянином Російської Федерації ОСОБА_1 зазначеною земельною ділянкою розташованої на території України, передання її у користування фермерському господарству та отримання прибутку, що на думку позивача є підставою для припинення права власності відповідача на вказану земельну ділянку шляхом її конфіскації на користь держави та припинення договору оренди та права користування земельною ділянкою. Наведені обставини стали підставою для звернення до суду.

Відповідач ОСОБА_1 не направив до суду відзив та/або заперечення на позовні вимоги.

Від відповідача ТОВ "АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ" відзиву та/або заперечення на позовні вимоги не надходило.

Ухвалою суду від 07 вересня 2023 року було відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 17 жовтня 2023 року було закрито підготовче провадження у справі з призначенням розгляду справи за участю сторін.

Представник позивача - прокурор Брічевська В.О. в судове засідання не з`явилась. До суду надійшло клопотання про розгляд справи без її участі. Позовну заяву підтримує в повному обязі та просить її задовольнити. Не заперечує проти винесення заочного рішення.

Представник Головного управління Держгеокадастру в Одеській області в судове засідання не з`явився.

Відповідач ОСОБА_1 до суду не з`явився, про місце та час розгляду справи належно повідомлений за адресою місця проживання, зареєстрованої у встановленому законом порядку. Крім того, відповідач повідомлений про день та час судового розгляду справи шляхом публікації оголошення на веб-сторінці Тарутинського районного суду Одеської області, офіційного веб-порталу судової влади.

Представник відповідача ТОВ "АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ" до суду не з`явився, про місце та час розгляду справи належно повідомлений за адресою місця проживання, зареєстрованої у встановленому законом порядку. Крім того, відповідач повідомлений про день та час судового розгляду справи шляхом публікації оголошення на веб-сторінці Тарутинського районного суду Одеської області, офіційного веб-порталу судової влади.

У зв`язку з неявкою відповідачів та неповідомленням про поважні причини такої неявки в судове засідання, в порядку статті 280 ЦПК України, суд вважає можливим провести розгляд справи у відсутності відповідача та ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів, що відповідає положенням ст. 223 ЦПК України.

Оскільки сторони в судове засідання не з`явились, то відповідно до вимог ч. 2 ст. 247 ЦПК України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Суд, вивчивши матеріали справи, встановивши факти та відповідні до них правовідносини, прийшов до наступного висновку.

Судом встановлено, що відповідач ОСОБА_1 , який є громадянином Російської Федерації (паспорт громадянина РФ, серія та номер НОМЕР_1 , видавник: тп с. Успенське, відділення управління федеральної міграційної служби Росії по Московській області, Одинцовському районі), володіє на праві приватної власності земельною ділянкою сільськогосподарського призначення із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390, площею 6,7 га, що розташована на території Рівненської сільської ради, Тарутинського району, Одеської області. Цільове призначення земельної ділянки: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 25.10.2016 року державним реєстратором виконавчого комітету Тарутинської селищної ради Тарутинського району Одеської області Драгой І.І., прийнято рішення за № 32025842 про реєстрацію права приватної власності ОСОБА_1 на земельну ділянку із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390, площею 6,7 га (номер запису про право власності 17069766).

Підставою для реєстрації за ОСОБА_1 права приватної власності на вказану земельну ділянку стало рішення Тарутинського районного суду Одеської області від 10.02.2016 року у справі № 514/53/16-ц.

Окрім того, відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 01.11.2016 року ОСОБА_1 уклав договір оренди земельної ділянки із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390 із Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ».

Відповідно до п. 1 вказаного договору оренди земельної ділянки, ОСОБА_1 передав у платне строкове користування ТОВ «АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ» земельну ділянку із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390, площею 6,7 га.

Відпповідно до п. 8 вказаного вище договору, строк дії договору становить10 років, з правом пролонгації.

Пунктом 9 договору оренди передбачено, що орендна плата за користування земельною ділянкою із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390, площею 6,7 га, вноситься орендарем в розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки за один рік користування земельною ділянкою, що становить 5 620, 27 гривень.

Підставою звернення до суду з позовом про припинення права приватної власності на земельну ділянку шляхом її конфіскації є на думку позивача виявлені факти порушення статей 13,14,41 Конституції України, статей 80,81,145 Земельного кодексу України при володінні ОСОБА_1 спірною земельною ділянкою.

Щодо позовної вимоги про припинення права приватної власності ОСОБА_1 на земельну ділянку, судом встановлено наступне:

Положення статей 13, 14 Конституції України визначають, що земля є об`єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Земля є основним національним багатством, що знаходиться під особливою охороною держави. Суб`єктами права приватної власності на землю згідно зі статтею 80 Земельного кодексу України визначено громадян України та юридичних осіб. Проте з урахуванням змісту частини другої статті 81 та інших норм Земельного кодексу України суб`єктами права приватної власності на землю визнаються також іноземні громадяни та особи без громадянства.

Зокрема, іноземні громадяни та особи без громадянства відповідно до частини другої статті 81 Земельного кодексу України можуть набувати права власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення в межах населених пунктів, а також на земельні ділянки несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів, на яких розташовані об`єкти нерухомого майна, що належать їм на праві приватної власності.

Згідно із частиною третьою статті 81 Земельного кодексу України іноземці та особи без громадянства можуть набувати права власності на земельні ділянки відповідно до частини другої цієї статті у разі: а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) викупу земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти нерухомого майна, що належать їм на праві власності; в) прийняття спадщини.

Відповідно до частини п`ятої статті 22 Земельного кодексу України набуття у власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення здійснюється з урахуванням вимог статті 130 цього Кодексу, а саме: іноземцям, особам без громадянства та юридичним особам заборонено набувати частки у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, членство у юридичних особах (крім як у статутному (складеному) капіталі банків), які є власниками земель сільськогосподарського призначення. Одночасно за змістом частини четвертої статті 81 Земельного кодексу України землі сільськогосподарського призначення, прийняті у спадщину іноземцями, а також особами без громадянства, протягом року підлягають відчуженню.

У разі невиконання цієї вимоги настають наслідки, передбачені частинами другою, четвертою статті 145 Земельного кодексу України, а саме, така ділянка підлягає конфіскації за рішенням суду. Позов про конфіскацію земельної ділянки подається до суду органом, що здійснює державний контроль за використанням та охороною земель. Конфіскована земельна ділянка за рішенням суду підлягає продажу на земельних торгах.

Пунктом 10 частини першої статті 346 Цивільного кодексу України визначено конфіскацію як одну з підстав припинення права власності.

Згідно із статтею 356 Цивільного кодексу України до особи може бути застосовано позбавлення права власності на майно за рішенням суду як санкція за вчинення правопорушення (конфіскація) у випадках, встановлених законом. Конфісковане майно переходить у власність держави безоплатно, крім випадків, визначених законом. Обсяг та порядок конфіскації майна встановлюються законом.

Частиною п`ятою статті 41 Конституції України визначено, що конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із частиною 1 «Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15 Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади який реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) зокрема, в агропромисловому комплексі в частині дотримання вимог земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Таким чином, враховуючи зазначені положення законодавства саме Головне управління Держгеокадаструв Одеській області є уповноваженим органом щодо здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання вимог земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності та в даному випадку, з урахуванням частин другої та четвертої статті 145 Земельного кодексу України, звернення до суду із позовом про конфіскацію земельної ділянки.

Так, статтею 131-1 Конституції України на прокуратуру покладено функцію представництва інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до частини третьої статті 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Отже, виключними випадками, за яких прокурор може здійснювати представництво інтересів держави в суді, є порушення або загроза порушення інтересів держави.

В даному випадку порушення інтересів держави полягає в тому, що ОСОБА_1 , який є громадянином Російської Федерації, порушив визначену статтями 13, 14, 41 Конституції України, статтями 80, 81, 145 Земельного кодексу України процедуру використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення та як іноземний громадянин не відчужив її упродовж року після набуття права власності.

На даний час відповідач без перешкод володіє спірною земельною ділянкою на території України.

Правовий висновок щодо застосування частини третьої статті 23 Закону України «Про прокуратуру» викладений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.05.2020 у справі № 912/2385/18.

Висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права (ч. 6 ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»).

Так, за пунктами 76-77 зазначеної постанови Великої Палати Верховного Суду прокурор, звертаючись до суду з позовом, має обґрунтувати та довести підстави для представництва, однією з яких є бездіяльність компетентного органу. Бездіяльність компетентного органу (нездійснення захисту інтересів держави) означає, що компетентний орган знав або повинен був знати про порушення інтересів держави, мав повноваження для захисту, але не звертався до суду з відповідним позовом у розумний строк.

Згідно із пунктом 80 постанови Великої Палати Верховного Суду від 26.05.2020 по справі № 912/2385/18 невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу. Розумність строку визначається судом з урахуванням того, чи потребували інтереси держави невідкладного захисту (зокрема, через закінчення перебігу позовної давності чи можливість подальшого відчуження майна, яке незаконно вибуло із власності держави), а також таких чинників, як: значимість порушення інтересів держави, можливість настання невідворотних негативних наслідків через бездіяльність компетентного органу, наявність об`єктивних причин, що перешкоджали такому зверненню тощо.

У зв`язку із вищезазначеним, в даному випадку представництво інтересів держави в суді здійснюється прокурором, який виконує субсидіарну роль, щоб ці інтереси не залишились незахищеними.

Зазначене повністю відповідає практиці Європейського суду з прав людини та узгоджується із правовими позиціями Верховного суду.

Щодо позовної вимоги про припинення договору оренди земельної ділянки та права користування судом встановлено наступне.

01.11.2016 року ОСОБА_1 уклав договір оренди земельної ділянки із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390 із Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ», згідно якого передав вказану земельну ділянку строком на 10 років у користування товариству та отримує прибуток за використання земельної ділянки на території України.

Державним реєстратором Одеської філії державного підприємства «Державний інститут судових економіко - правових та технічних експертних досліджень» Одеської області Колесніченко І.С. 30.11.2016 року прийнято рішення № 32640669 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки ТОВ «АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ» на земельну ділянку із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390, площею 6,7 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (номер запису про інше речове право: 17727966).

Пунктом 7 частиною 2 статті 16 Цивільного кодексу України передбачено, що способом захисту цивільних прав та інтересів може бути, зокрема, припинення правовідношення.

Частиною 2 ст. 412 ЦК України визначено, що право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб може бути припинене за рішенням суду в інших випадках, встановлених законом.

Приписами абз. б ст. 141 ЗК України передбачено, що підставами для припинення права користування земельною ділянкою є вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених законом.

Абзацом в ст. 143 Земельного кодексу України передбачено, що примусове припинення прав на земельну ділянку здійснюється у судовому порядку у разі конфіскації земельної ділянки.

Згідно ч.1, ч.2 ст.145 Земельного кодексуУкраїни, якщо до особи переходить право власностіна земельну ділянку, яка за цим Кодексом не може належати їй на праві власності, ця ділянка підлягає відчуженню її власником протягом року з моменту переходу такого права. У разі якщо відповідно до закону власник земельної ділянки зобов`язаний відчужити її протягом певного строку і земельна ділянка не була відчужена ним протягом такого строку, така ділянка підлягає конфіскації за рішенням суду.

Окрім того, відповідно до ч.1 ст. 148-1 ЗК України до особи, яка набула право власності на земельну ділянку, що перебуває у користуванні іншої особи, з моменту переходу права власності на земельну ділянку переходять права та обов`язки попереднього власника земельної ділянки за чинними договорами оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту щодо такої земельної ділянки.

Водночас, ч. 5 ст. 148-1 ЗК України встановлено, що вимоги цієї статті поширюються на випадки переходу повноважень з розпорядження земельними ділянками державної власності від одного органу до іншого, а також при переході права власності на земельні ділянки від держави до територіальної громади і навпаки та при переході права власності на земельні ділянки від однієї територіальної громади до іншої.

Тобто, цією нормою передбачено виключний перелік підстав переходу прав на землю, серед яких конфіскація земельної ділянки за рішенням суду - не передбачена.

Окрім того, ст. 31 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що договір оренди землі припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено, викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом, поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря, смерті фізичної особи-орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 цього Закону, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки, ліквідації юридичної особи-орендаря. Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до п. 9 ч. 1ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі судового рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості.

Враховуючи заявлену прокурором позовну вимогу про конфіскацію земельної ділянки, що належить на праві приватної власності громадянину Російської Федерації ОСОБА_1 , та яка, у подальшому, підлягає продажу на земельних торгах, права попереднього власника та обов`язки третіх осіб на цю землю (право оренди ТОВ «АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ» не можуть перейти до нового власника земельної ділянки, а тому підлягають припиненню за рішенням суду.

Щодо правомірності та пропорційності втручання прокурора у право власності відповідача необхідно враховувати наступне.

Відповідно до ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, «Кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства та на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Проте попередні положення жодним чином не обмежують право держави вводити в дію такі закони, які вона вважає за необхідне, щоб здійснювати контроль за користуванням майном відповідно до загальних інтересів або для забезпечення сплати податків чи інших зборів або штрафів».

У практиці ЄСПЛ (зокрема рішення у справах «Спорронг і Льоннрот проти Швеції» від 23.09.1982, «Джеймс та інші проти Сполученого Королівства» від 21.02.1986 року, «Щокін проти України» від 14.10.2010 року, «Сєрков проти України» від 07.07.2011 року, «Колишній король Греції та інші проти Греції» від 23.11.2000 року, «Булвес» АД проти Болгарії» від 22.01.2009 року, «Трегубенко проти України» від 02.11.2004 року, «East/West Alliance Limited» проти України» від 23.01.2014 року) напрацьовано три критерії, які слід оцінювати на предмет сумісності заходу втручання в право особи на мирне володіння майном із гарантіями статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав і основних свобод людини (далі Перший протокол), а саме: чи є втручання законним; чи переслідує воно «суспільний», «публічний» інтерес; чи є такий захід (втручання в право на мирне володіння майном) пропорційним визначеним цілям.

Так, звернення прокурора з вказаним позовом є законним, оскількист. 131-1 Конституції України,ст. 23 Закону України «Про прокуратуру`наділено прокурора правом на звернення до суду за захистом інтересів держави у випадку коли захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження.

Оскільки ГУ Держгеокадастру у Одеській області, яке здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю, самостійно не реалізувало процесуальне право на подання позову про конфіскацію земельної ділянки, то наявні підстави для представництва прокурором інтересів держави в суді, що узгоджується з правовим висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 26.05.2020 року по справі №912/2385/18.

Втручання держави в право власності особи є виправданим, якщо воно здійснюється з метою задоволення «суспільний», «публічний» інтерес, при визначенні якого ЄСПЛ надає державам право користуватися «значною свободою (полем) розсуду».

Звернення прокурора з вказаним позовом до суду беззаперечно переслідує «суспільний», «публічний» інтерес, оскільки реагування прокурора у даному випадку спрямоване на задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні суспільно значимого питання законності використання іноземним громадянином земельної ділянки сільськогосподарського призначення, яке відбувається з порушенням вимог чинного законодавства.

Окрім того, втручання держави шляхом пред`явлення прокурором цього позову та ухвалення судом відповідного рішення відповідає принципу «пропорційності», який передбачає дотримання справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними із втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання (рішення ЄСПЛ у справах «Спорронг і Льоннрот проти Швеції» від 23.09.1982 року, «Новоселицький проти України» від 11.03.2003 року, «Федоренко проти України» від 01.06.2006 року).

Отже, за відсутності добровільного відчуження громадянином Російської Федерації ОСОБА_1 , протягом року після набуття права власності та по теперішній час земельної ділянки сільськогосподарського призначення, право власності на неї підлягає припиненню шляхом її конфіскації за рішенням суду на користь держави, а сама земельна ділянка продажу на земельних торгах, відповідатиме нормам чинного законодавства.

Зазначений спосіб захисту прав відповідає положенням ч. 4 ст.81, ч.ч. 2, 4 ст.145 ЗК України.

Задоволення такого позову призведе до відновлення порушених прав та законних інтересів держави, виходячи з того, що стан збереження земель сільськогосподарського призначення має загальнонаціональне значення.

За встановлених обставин, оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги виконувача обов`язків керівника Болградської окружної прокуратури Цоєва Дмитра в інтересах держави в особі: Головного управління Держгеокадастру в Одеській області до ОСОБА_1 , Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ" про припинення права власності на земельну ділянку шляхом її конфіскації на користь держави, припинення права користування земельною ділянкою обґрунтовані та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України, із відповідачів на користь позивача підлягають стягненню понесені судові витрати по оплаті судового збору в розмірі 8 304 грн. 28 коп., тобто по 4 152 грн. 14 коп. з кожного.

Керуючись ст.ст.12,81,141,263 ЦПК України,

У Х В А Л И В :

Позовні вимоги виконувача обов`язків керівника Болградської окружної прокуратури Цоєва Дмитра в інтересах держави в особі: Головного управління Держгеокадастру в Одеській області до ОСОБА_1 , Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ" про припинення права власності на земельну ділянку шляхом її конфіскації на користь держави, припинення права користування земельною ділянкою задовольнити.

Припинити право приватної власності ОСОБА_1 (паспорт громадянина РФ, серія та номер НОМЕР_1 , видавник: тп с. Успенське, відділення управління федеральної міграційної служби Росії по Московській області, Одинцовському районі) на земельну ділянку із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390, площею 6,7 га, що розташована на території Рівненської сільської ради, Тарутинського району, Одеської області (рнонп 1064238851247), шляхом конфіскації земельної ділянки у власність держави.Позовні вимоги виконувача обов`язків керівника Болградської окружної прокуратури Цоєва Дмитра в інтересах держави в особі: Головного управління Держгеокадастру в Одеській області до ОСОБА_1 , Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ" про припинення права власності на земельну ділянку шляхом її конфіскації на користь держави, припинення права користування земельною ділянкою задовольнити.

Припинити право приватної власності ОСОБА_1 (паспорт громадянина РФ, серія та номер НОМЕР_1 , видавник: тп с. Успенське, відділення управління федеральної міграційної служби Росії по Московській області, Одинцовському районі) на земельну ділянку із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390, площею 6,7 га, що розташована на території Рівненської сільської ради, Тарутинського району, Одеської області (рнонп 1064238851247), шляхом конфіскації земельної ділянки у власність держави.

Припинити договір оренди земельної ділянки площею 6,7 га, укладений 01.11.2016 ркоу між ОСОБА_1 та ТОВ «АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ» (код ЄДРПОУ 36233605), зареєстрований у Державному реєстрі речових прав 28.11.2016 року, номер запису про інше речове право: 17727966.

Припинити право Товаритсва з обмеженою відповідальністю «АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ» (код ЄДРПОУ 36233605) на користування земельною ділянкою із кадастровим номером 5124788000:01:003:0390, площею 6,7 га, що розташована на території Рівненської сільської ради, Тарутинського району, Одеської області (рнонп 1064238851247), шляхом скасування рішення державного реєстратора Одеської філії державного підприємства «Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень» Одеської області Колесніченко І.С. від 30.11.2016 року № 32640669 (номер запису про інше речове право: 32640669).

Стягнути з ОСОБА_1 судові витрати на користь Одеської обласної прокуратури (№ UA808201720343100002000000564 в ДКСУ м.Київ МФО 820172 ЄДРПОУ 03528552, юридична та поштова адреса 65026 м.Одеса вул.Пушкінська, 3, тел. 7319800) у розмірі 4 152 грн. 14 коп.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОПРАЙМ ХОЛДИНГ» судові витрати на користь Одеської обласної прокуратури (№ UA808201720343100002000000564 в ДКСУ м.Київ МФО 820172 ЄДРПОУ 03528552, юридична та поштова адреса 65026 м.Одеса вул.Пушкінська, 3, тел. 7319800) у розмірі 4 152 грн. 14 коп.

Вжиті судом заходи забезпечення позову продовжують діяти протягом дев`яноста днів з дня набрання вказаним рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

На рішення протягом тридцяти днів з дня його проголошення, може бути подана апеляційна скарга до Одеського апеляційного суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя П.А. Кравченко

СудТарутинський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення04.06.2024
Оприлюднено14.06.2024
Номер документу119699642
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: спори про припинення права власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —514/1340/23

Рішення від 04.06.2024

Цивільне

Тарутинський районний суд Одеської області

Кравченко П. А.

Ухвала від 07.11.2023

Цивільне

Тарутинський районний суд Одеської області

Кравченко П. А.

Ухвала від 17.10.2023

Цивільне

Тарутинський районний суд Одеської області

Кравченко П. А.

Ухвала від 07.09.2023

Цивільне

Тарутинський районний суд Одеської області

Кравченко П. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні