Рішення
від 11.06.2024 по справі 910/19781/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.06.2024 Справа № 910/19781/23

Господарський суд Львівської області у складі судді Запотічняк О.Д.

за участю секретаря судового засідання Яремко В.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Девелопмент Захід Груп», м. Самбір, Львівська обл.,

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Всі двері», м. Київ

про: стягнення 408 060,25 грн

за участю представників сторін:

від позивача: Максимець Л.В.;

від відповідача: не з`явився;

Хід розгляду справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Девелопмент Захід Груп» звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Всі двері» про стягнення 408 060,25 грн.

18.01.2024 Господарський міста Києва ухвалив матеріали позовної заяви за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Девелопмент Захід Груп» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Всі двері» про стягнення 408 060,25 грн передати за підсудністю до Господарського суду Львівської області.

20.02.2024 до Господарського суду Львівської області надійшли матеріали позовної заяви № 910/19781/23 та за результатом автоматизованого розподілу справи між суддями були передані для розгляду судді Запотічняк О.Д.

Ухвалою від 28.02.2024 суд відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження у справі та призначив підготовче засідання на 02.04.2024.

Ухвалою від 02.04.2024 суд відклав розгляд справи на 23.04.2024.

На адресу суду 23.04.204 надійшла заява про виправлення описки в позовній заяві, в якій він повідомив суд, що в позовній заяві було допущено описку, а саме: в абзаці 2 прохальної частини пропущені цифри в сумі основного боргу, замість 370 963,86 грн, зазначено 37 096,39 грн, просить суд вважати вірною наступну редакцію прохальної частини позову, а саме: абзацу 2 прохальної частини: «Стягнути з Відповідача, - Товариства з обмеженою відповідальністю «Всі двері на користь Позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю «Девелопмент Захід Груп» 408 060.25 грн, з яких: 370 963.86 грн заборгованість по сплаті суборендної плати: 37 096,39 грн. нарахована неустойка у формі штрафу у розмірі 10% від простроченої суми грошового зобов`язання».

Ухвалою від 23.04.2024 суд відклав розгляд справи на 09.05.2024.

Ухвалою від 09.05.2024 суд закрив провадження у справі та призначив розгляд справи по суті на 11.06.2024.

В судове засідання 11.06.2024 з`явився представник позивача, надав пояснення по суті спору, просив позовні вимоги задоволити.

Відповідач не з`явився, причин неявки не повідомив, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, відзиву на позовну заяву не подав.

Відповідно до частини 3 статті 202 Господарського процесуального кодексу України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Враховуючи достатність часу, наданого учасникам справи для подання доказів, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивної господарського процесу, закріплені у статті 129 Конституції України та статтях 13, 14, 74 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених Господарським процесуальним кодексом України, висловлення своєї правової позиції у спорі та надання відповідних доказів.

Беручи до уваги предмет та підстави позову у даній справи, суд дійшов до висновку, що матеріали справи містять достатньо документів, необхідних для вирішення спору по суті та прийняття обґрунтованого рішення.

В судовому засіданні 11.06.2024 судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Правова позиція позивача.

Позовні вимоги мотивовані порушенням відповідачем умов укладених Договорів суборенди №816 від 05.07.2019, №1100 від 15.06.2020 та №1210 від 01.05.2021, в частині своєчасної сплати орендних платежів, внаслідок чого у ТзОВ «Всі Двері» виникла заборгованість перед позивачем у розмірі 408 060,25 грн.

Правова позиція відповідача.

Відповідач відзиву чи письмових обґрунтованих пояснень суду не представив, позовні вимоги не заперечив, доказів сплати заборгованості не подав.

Згідно з ч. 9 ст. 165 ГПК України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Фактичні обставини справи, встановлені судом.

05.07.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Девелопмент Захід Груп» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Всі двері» укладено Договір суборенди №816.

Згідно п.1.1 Договору №816 орендодавець зобов`язується передати, а орендар прийняти у тимчасове строкове платне користування об`єкт оренди, а саме: приміщення Торгово-виставкового центру на першому, другому, цокольному поверхах загального площею 18 174,6 кв.м. (з яких 12694 кв. м. торгово-виставкові площі 5480, 6 кв. м. площі іншого призначення), що знаходиться за адресою: Львівська обл., Пустомитівський р-н., с. Зимна Вода, вул. Яворівська, буд. 22.

Відповідно до п.п. 3.1. Договору об`єкт суборенди, повинен бути переданий орендарем та прийнятий суборендарем 01.10.2019.

Відповідно до п.п. 3.3. Договору об`єкт суборенди вважається переданим з моменту підписання акту приймання передачі об`єкта суборенди.

Відповідно до п.п.4.1.-4.1.1. Договору даний договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами. Строк цього договору починає свій перебіг у момент, визначений у п. 4.1 цього договору та закінчується 30.09.2020.

Згідно з п.п. 5.1.-5.1.1. Договору розмір суборендної плати за весь об`єкт суборенди, встановлюється сторонами у протоколі погодження договірної ціни на суборенду плату, який є невід`ємним додатком до даного договору.

Між сторонами підписано та скріплено печатками Протокол погодження договірної ціни на суборенду плату (Додаток №2 до Договору суборенди №816 від 05.07.2019), доданого до Додаткової угоди №1, у якому сторонами досягнута згода про договірну ціну на суборендну плату, а саме: 63 384,00 грн з ПДВ на місяць протягом листопада, грудня 2019 та січня 2020.

Згідно акту-приймання передачі об`єкта оренди (Додаток №3 до Договору суборенди №816) орендар передав а суборендар прийняв у тимчасове платне користування об`єкт суборенди, а саме: Торгову площу (приміщення) в розмірі 259,42 кв.м., що знаходиться на цокольному поверсі Торгового Центру «Три Слони» під тим внутрішнім номером № 012, 013, 014.

Згодом, сторонами неодноразово змінювався розмір суборендної плати за вказаним Договором, зокрема:

1. Додатковою угодою №1 від 31.10.2019 до Договору суборенди №816 сторони затвердили Протокол погодження договірної ціни на суборендну плату від 31.10.2020 яким встановлено суборендну плату у розмірі 69 869,50 грн з ПДВ на місяць.

2. Додатковою угодою №2 від 31.01.2020 до Договору суборенди №816 сторони затвердили Протокол погодження договірної ціни на суборендну плату 31.01.2021 яким встановлено суборендну плату у розмірі 61 869,50 грн з ПДВ на місяць.

3. Додатковою угодою до Договору суборенди від 16.03.2020 сторони погодили, що Орендар не здійснює нарахувань Суборендарю по суборендній платі, згідно укладеного між Сторонами Договору суборенди, у відповідний період (з 17 березня 2020 року до 3 квітня 2020 року) та в інший (наступний) період, якщо карантин такий буде продовжено на законодавчому загальнодержавному рівні (чи на місцевому рівні у відповідній області (місті), - місцезнаходженні об`єкта Суборенди /в торговому центрі).

4. Додатковою угодою №3 від 15.05.2020 до Договору суборенди №816 сторони затвердили Протокол погодження договірної ціни на суборендну плату 15.05.2020 яким встановлено суборендну плату у 55 384,00 грн з ПДВ на місяць протягом травня 2020 року.

Згодом, 15.05.2020 сторони уклали Угоду про припинення чинності Договору суборенди №816. Об`єкт суборенди був повернутий Суборендарем та сторони підписали Акт приймання передачі(повернення) об`єкта суборенди 31.05.2020.

Як стверджує позивач, ТзОВ «Всі двері» свої зобов`язання за Договором №810 виконало не у повному обсязі, зокрема протягом строку суборенди, а саме: з 01.10.2019 по 31.05.2020 (включно) відповідач повинен був сплатити за строкове платне суборендне користування Об`єктом суборенди 399 760,72 грн, однак, у період з 01.10.2019 по 31.10.2020 відповідачем було сплачено позивачу часткову оплату за суборендну плату та перераховано на поточний рахунок позивача грошові кошти у загальному розмірі 315 586,70 грн шо підтверджується платіжними дорученнями № 8555 від 09 жовтня 2019 року на суму 78 949,20 грн; № 264 від 26 листопада 2019 року на суму 56898,50 грн; № 897 від 09 січня 2020 року на суму 69869,50 грн; № 79 від 29 січня 2020 року на суму 35 000,00 грн; № 8016 від 02 квітня 2020 року на суму 34869,50 грн; № 8577 від 29 квітня 2020 року на суму 5000,00 грн; № 8645 від 06 травня 2020 року на суму 15 000,00 грн; № 8689 від 15 травня 2020 року на суму 20 000,00 грн.

02.06.2020 відповідач здійснив оплату в сумі 10 000,00 грн в погашення заборгованості по суборендній платі за попередній період на виконання умов Договору суборенди №816, що підтверджується платіжною інструкцією № 8762 від 02.06.2020.

Відтак, станом на дату подання позовної заяви сума заборгованості відповідача перед позивачем згідно Договору суборенди №816 становить 74 174,02 грн.

Згодом, 01.06.2020 між ТзОВ 01 червня 2020 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Девелопмент Захід Груп" (Орендар), та Товариством з обмеженою відповідальністю "Всі двері" (Суборендар) був укладений Договір суборенди № 1034 згідно якого Орендар передав, а Суборендар прийняв у строкове платне суборендне користування об`єкт суборенди а саме: торгову площу (приміщення) в розмір, 259, 42 кв.м., що знаходиться на цокольному поверсі Торгового центру "Три Слони" за адресою: Україна. Львівська область, Пустомитівський район, с. Зимна Вода, вул Яворівська, 22, під умовними внутрішнім номером № 012, 013, 014. (п.1.1. Договору суборенди).

Умови Договору суборенди №1034 від 01.06.2020 є аналогічними до умов Договору суборенди №816 від 05.07.2019.

Між сторонами підписано та скріплено печатками Протокол погодження договірної ціни на суборенду плату (Додаток №2 до Договору суборенди №1034 від 01.06.2020), доданого до Додаткової угоди №1, у якому сторонами досягнута згода про договірну ціну на суборендну плату, а саме: 61 869,00 грн з ПДВ на місяць протягом червня 2020 року.

13.06.2020 Сторони уклали Угоду про припинення чинності Договору суборенди № 1034 Об`єкт суборенди був повернутий Суборендарем та Сторони підписали Акт приймання- передачі(повернення) Об`єкта суборенди 14.06.2020.

Протягом строку дії Договору №1034, а саме 01.06.2020 по 14.06.2020 (включно) відповідач повинен був сплатити за строкове платне суборендне користування Об`єктом суборенди 28 872,48 грн

Враховуючи сплачений раніше Відповідачем гарантійний платіж в попередньому періоді Сторони (Позивач та Відповідач) погодили зарахувати сплачену суму гарантійного платежу в рахунок оплати за суборендну плату в повному розмірі 28872, 48 грн за період з 01.06.2020-14.06.2020 (включно) на виконання Договору суборенди № 1034.

Таким чином, як стверджує позивач, станом на 31.06.2020 сума заборгованості за несплату суборендної плати згідно Договору суборенди № 1034 - відсутня.

В подальшому, 15.06.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Девелопмент Захід Груп" (Орендарем) і Товариством з обмеженою відповідальністю "Всі двері" (Суборендарем) був укладений Договір суборенди № 1100, згідно якого Орендар передав, а Суборендар прийняв у строкове платне суборендне користування об`єкт суборенди, а саме: торгову площу (приміщення) в розмірі 231 кв.м, що знаходиться на цокольному поверсі Торгового центру "Три слони" за адресою: Львівська обл., Пустомитівський р-н., с. Зимна Вода, вул. Яворівська, буд. 22 під умовними внутрішнім номером №046 (п.1.1. договору).

Умови Договору суборенди №1100 від 15.06.2020 є аналогічними до умов Договору суборенди №816 від 05.07.2019 та Договору суборенди №1034 від 01.06.2020.

Між сторонами підписано та скріплено печатками Протокол погодження договірної ціни на суборенду плату (Додаток №2 до Договору суборенди №1100 від 15.06.2020), доданого до Додаткової угоди №1, у якому сторонами досягнута згода про договірну ціну на суборендну плату, а саме:

- 55 475,00 грн з ПДВ на місяць протягом червня 2020.

- 44 071,33 грн з ПДВ на місяць протягом липня 2020.

- 52 156,33 грн з ПДВ на місяць протягом серпня та вересня 2020.

- 70 490,00 грн з ПДВ на місяць протягом жовтня та листопада 2020.

- 73 955,00 грн з ПДВ на місяць протягом грудня 2020, січня, лютого, березня, квітня та травня 2021.

Згодом, сторонами неодноразово змінювався розмір суборендної плати за вказаним Договором, зокрема:

1. Додатковою угодою №1 від 30.11.2020 до Договору суборенди №1100 сторони затвердили Протокол погодження договірної ціни на суборендну плату від 30.11.2020 яким встановлено суборендну плату у розмірі 70 455,00 грн з ПДВ на місяць протягом грудня 2020, січня, лютого, березня, квітня та травня 2021.

2. Додатковою угодою від 04.01.2021 року до Договору суборенди № 1100 Сторони погодили, шо Орендар не здійснює нарахувань Суборендарю по суборендній платі, згідно укладеного між Сторонами Договору суборенди. у відповідний період (з 00 годиг00 хвилин 8 січня 2021 до 00 годин 00 хвилин 25 січня 2021). При цьому Суборендар має право вільного доступу до об`єкта суборенди на цей період.

3. Додатковою угодою №2 від 29.01.2021 до Договору суборенди №1100 сторони затвердили Протокол погодження договірної ціни на суборендну плату від 29.01.2021 яким встановлено суборендну плату у розмірі 80 589,00 грн з ПДВ на місяць лютого 2021 року та 70 455,00 грн з ПДВ протягом березня, квітня та травня 2021.

4. Додатковою угодою від 22.03.2021 сторони погодили, що Орендар не здійснює нарахувань Суборендрю по суборендній платі, згідно укладеного між Сторонами Договору суборенди, у відповідний період (з 00 годин 00 хвилин 23.03.2021 р до 00 годин 00 хвилин 06.04.2021 р.) та в інший (наступний) період, якщо карантин такий буде продовжено на законодавчому загальнодержавному рівні (чи на місцевому рівні у відповідній області (місті), - місцезнаходженні об`єкта Суборенди в торговому центрі ). Таким чином зміни до Договору в частині не здійснення нарахувань по суборендній платі, діють не довше, аніж до дня зняття обмежувальних заходів, таких як, - скасування карантину/послаблення карантину в державі в цілому або на місцевому рівні - в області (місті), - місцезнаходженні об`єкта Суборенди /в торговому центрі) або не довше, як останнього дня перед відновленням роботи торгового центру в якому знаходиться об`єкт суборенди для відвідувачів. При цьому Суборендар має право під час карантину вільного доступу до об`єкта суборенди.

Згодом, 29.04.2021 сторони уклали Угоду про припинення чинності Договору суборенди №1100. Об`єкт суборенди був повернутий Суборендарем та сторони підписали Акт приймання передачі (повернення) об`єкта суборенди 30.04.2021.

Як стверджує позивач, ТзОВ «Всі двері» свої зобов`язання за Договором №810 виконало не у повному обсязі, зокрема протягом строку суборенди, а саме з 15 червня 2020 по 30.04.2021 (включно) відповідач повинен був сплатити за строкове платне суборендне користування Об`єктом суборенди 563 555, 92 грн, однак, у період з 15 червня 2021 по 30 квітня 2021 (включно) відповідачем було сплачено позивачу часткову оплату за суборендну плату та перераховано на поточний рахунок позивача грошові кошти у загальному розмірі 415 701, 15 грн.

Відтак, як стверджує позивач, станом на дату подання позовної заяви сума заборгованості по сплаті суборендної плати згідно Договору суборенди №1100 становить 147 854,77 грн.

Згодом, 01.05.2021 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Девелопмент Захід Груп» і Товариство з обмеженою відповідальністю «Всі двері» (Суборендарем) був укладений Договір суборенди №1210 згідно якого Орендар передав, а Суборендар прийняв у строкове платне суборендне користування об`єкт суборенди а саме: торгову площу (приміщення) в розмір, 231 кв.м., що знаходиться на цокольному поверсі Торгового центру «Три Слони» за адресою: Україна. Львівська область, Пустомитівський район, с. Зимна Вода, вул. Яворівська буд. №22 під умовними внутрішнім номером № 046, 054, 055 (п. 1.1. Договору суборенди).

Умови Договору суборенди №1210 від 01.05.2021 є аналогічними до умов Договору суборенди №816 від 05.07.2019, Договору суборенди №1034 від 01.06.2020 та Договору №1100 від 15.06.2020.

Між сторонами підписано та скріплено печатками Протокол погодження договірної ціни на суборенду плату (Додаток №2 до Договору суборенди №1210 від 01.05.2021), доданого до Додаткової угоди №1, у якому сторонами досягнута згода про договірну ціну на суборендну плату, а саме:

- 90 195,56 грн з ПДВ протягом травня 2021 року.

- 57 750,00 грн з ПДВ протягом червня, липня, серпня, вересня та жовтня 2021 року.

- 73920,00 грн з ПДВ протягом грудня 2021, січня, лютого, березня, квітня 2022 року.

Як стверджує позивач, протягом строку дії Договору №1210, а саме: з 01.05.2021 по 26.10.2021 (включно) відповідач повинен сплатити за строкове платне суборендне користування Об`єктом суборенди 369 630, 96 грн, однак, у період з 01.05.2021 по 26.10.2021 Відповідачем було сплачено Позивачу часткову оплату за суборендну плату та перераховано на поточний рахунок Позивача грошові кошти і загальному розмір, 230695,89 грн.

Таким чином, станом на сьогоднішній день сума заборгованості за несплату суборендної плати згідно договору суборенди № 1210 становить 138 935,07 грн.

У зв`язку з несплатою суборендної плати у повному обсязі, позивач звертався до відповідача із претензією вих.№21/05 від 01.05.2023, в якій просив погасити існуючу заборгованість в строк до 31.05.2023 включно.

Згодом, відповідач надіслав відповідь на претензію (вих№31-05) якою визнає наявність заборгованості перед Позивачем та висловлює намір погасити існуючу заборгованість після проведення бухгалтерської звірки взаємних розрахунків та декларує, що не буде ухилятися від виконання своїх договірних зобов`язань.

Враховуючи відсутність сплати заборгованості зі сторони відповідача, позивач звернувся до суду із матеріально правовою вимогою про стягнення з відповідача 408 060,25 грн заборгованості по сплаті суборендної плати: 37 096, 39 грн неустойка у формі штрафу у розмірі 10% від простроченої суми грошового зобов`язання.

Висновки суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 174 Господарського кодексу України господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Частиною 1 ст. 627 Цивільного кодексу України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Згідно зі статтею 526 ЦК України, яка кореспондуються зі статтею 193 Господарського кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту та інших вимог, що звичайно ставляться.

За частиною 1 статті 759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Згідно з частинами 1, 4 статті 286 ГК України орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством. Строки внесення орендної плати визначаються в договорі.

В частині 3 статті 285 ЦК України передбачено, що орендар зобов`язаний своєчасно і в повному обсязі сплачувати оренду плату.

Частиною 1 статті 762 ЦК України встановлено, що за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Якщо розмір плати не встановлений договором, він визначається з урахуванням споживчої якості речі та інших обставин, які мають істотне значення.

Відповідно до ст. 774 ЦК України передання наймачем речі у володіння та користування іншій особі (піднайм) можливе лише за згодою наймодавця, якщо інше не встановлено договором або законом. Строк договору піднайму не може перевищувати строку договору найму. До договору піднайму застосовуються положення про договір найму.

Протягом строку дії Договору суборенди №816, а саме: з 01 жовтня 2019 року по 31 травня 2020 року (включно) відповідач, згідно умов Договору, повинен був сплатити за строкове платне суборендне користування об`єктом суборенди 399 760,72 грн.

Однак, оплату за вказаним Договором відповідач здійснив частково на загальну суму 325 586,70 грн.

Відтак, борг відповідача за Договором суборенди № 816 становить 74 174,02 грн.

Протягом дії Договору суборенди №1100, а саме з 15 червня 2020 року по 31 квітня 2021 (включно) відповідач, згідно умов Договору, повинен був сплатити за строкове платне суборендне користування об`єктом суборенди 563 555,92 грн.

Однак, оплату за вказаним Договором відповідач здійснив частково на загальну суму 415 701,15 грн.

Відтак, борг відповідача за Договором суборенди № 1100 становить 147 854,77 грн.

Протягом дії Договору суборенди №1210, а саме з 01 травня 2021 року по 26 жовтня 2021 (включно) відповідач, згідно умов Договору, повинен був сплатити за строкове платне суборендне користування об`єктом суборенди 369 630,96 грн.

Однак, оплату за вказаним Договором відповідач здійснив частково на загальну суму 230 692,89 грн.

Відтак, борг відповідача за Договором суборенди № 1210 становить 138 935,07 грн.

Загальна заборгованість відповідача по зазначеним Договорам суборенди становить 370 963,86 грн, доказів сплати заборгованості відповідач не подав, обґрунтованих заперечень не надав, заборгованість відповідача за договором суборенди підтверджена матеріалами справи.

Докази оплати заборгованості за Договорами суборенди №810, №1100, №1210 на загальну суму 360 963,86 грн у матеріалах справи відсутні.

Як вже зазначалось, позивачем заявлено до стягнення з відповідача заборгованість по сплаті суборендної плати в розмірі 370 963,86 грн, однак матеріалами справи підтверджується заборгованість відповідача перед позивача на суму 360 963,86 грн. Відтак, суд дійшов висновку, що вимога про стягнення заборгованості по сплаті суборендної плати підлягає до задоволення частково у розмірі 360 963,86 грн, в задоволенні решти вимоги слід відмовити.

Щодо нарахованого позивачем штрафу, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 230 Господарського кодексу України, штрафними санкціями визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Частиною 4 статті 231 Господарського кодексу України встановлено, що у разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором.

Умовами п.8.4. Договорів суборенди №810, №1100 та №1200 сторони погодили, що у випадку несвоєчасної або не в повному обсязі сплати суборендної плати згідно п. 5.2. даного Договору орендар може вимагати від суборендаря, а суборендар в такому випадку зобов`язаний сплатити на користь орендаря, за прострочення виконання грошового зобов`язання, якщо період прострочення перевищує 10 календарних днів, - неустойку у формі штрафу у розмірі 10% від простроченої суми грошового зобов`язання.

З огляду на порушення відповідачем умов Договорів суборенди №810, №1100 та №1200, що ним не заперечується та підтверджується матеріалами справи, суд, здійснивши власний розрахунок заборгованості, дійшов висновку що до стягнення з відповідача підлягає штраф у розмірі 36 096,39 грн.

Враховуючи наведене, суд дійшов що позов підлягає до задоволення частково в розмірі 360 963,86 грн заборгованості по сплаті суборендної плати та штраф у розмірі 36 096,39 грн.

Відповідно до вимог частини 1 статті 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно частини 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У відповідності до статті 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Зі змісту статті 77 Господарського процесуального кодексу України вбачається, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Розподіл судових витрат.

Як вбачається з матеріалів справи, при поданні позову до суду позивачем було сплачено судовий збір в сумі 6120,90 грн, що підтверджується платіжним дорученням №820 від 21.12.2023.

Судові витрати на підставі статей 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Отже, судовий збір покладається на відповідача в розмірі 5955,63 грн.

Керуючись статтями 4, 13, 73, 74, 76-79, 86, 129, 165, 236-238, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задоволити частково.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Всі двері» (03150, м.Київ, вуд. Величка Висльківська, буд. 72, код ЄДРПОУ 36858719) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Девелопмент Захід Груп» (81400, Львівська область, м. Самбір, вул. Івана Франка, 83/11; код ЄДРПОУ 38037461) 360 963,86 грн заборгованості по сплаті суборендної плати, 36 096,39 грн штрафу розмірі 10% від простроченої суми у розмірі та 5955,63 грн судового збору.

3. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

4. Наказ видати згідно статті 327 Господарського процесуального кодексу України після набрання рішенням суду законної сили.

Рішення набирає законної сили в порядку статті 241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржене до Західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, встановленому статтями 256-257 Господарського процесуального кодексу України.

Інформація щодо руху справи розміщена в мережі Інтернет на інформаційному сайті за посиланням http://www.reyestr.court.gov.ua та на офіційному веб-порталі судової влади України за посиланням: http://court.gov.ua.

Повний текст рішення складено та підписано 13.06.2024.

СуддяЗапотічняк О.Д.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення11.06.2024
Оприлюднено14.06.2024
Номер документу119705950
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань оренди

Судовий реєстр по справі —910/19781/23

Постанова від 17.09.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Ухвала від 29.08.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Ухвала від 17.07.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Ухвала від 05.07.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Ухвала від 01.07.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Рішення від 11.06.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 09.05.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 23.04.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 02.04.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 28.02.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні