Рішення
від 13.06.2024 по справі 914/1078/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.06.2024 Справа № 914/1078/24

Господарський суд Львівської області у складі судді Іванчук С.В., розглянувши матеріали справи за позовом: Комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління», м. Львів;

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Два сини і дві доньки», м. Львів;

про стягнення коштів. Ціна позову 16176,00 грн.

Представники сторін не викликалися.

Заяв про відвід не поступало.

Розгляд справи судом.

На розгляд Господарського суду Львівської області поступив позов Комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Два сини і дві доньки» про стягнення 16176,00 грн. витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу рекламних конструкцій, їх транспортуванням та зберіганням.

Ухвалою суду від 29.04.2024р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання та без виклику представників сторін.

Відповідач письмового відзиву не подав. Причин не подання відзиву чи доказів не повідомлено, хоча судом належно виконано обов`язок, щодо повідомлення усіх учасників справи про розгляд справи, зокрема відповідача, шляхом надіслання ухвали суду від 29.04.2024р. в електронній формі до Електронного кабінету відповідача, та оприлюднення в електронній формі в Державному реєстрі судових рішень.

Згідно з частиною 5 та 7 статті 6 Господарського процесуального кодексу України, суд направляє судові рішення та інші процесуальні документи учасникам судового процесу до їхніх електронних кабінетів, вчиняє інші процесуальні дії в електронній формі із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи або її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами, в порядку, визначеному цим Кодексом, Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів). Особі, яка зареєструвала електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, суд вручає будь-які документи у справах, в яких така особа бере участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення до електронного кабінету такої особи, що не позбавляє її права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Відповідно до частини 11 статті 242 Господарського процесуального кодексу України, якщо учасник справи має електронний кабінет, суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи чи її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами. У разі відсутності в учасника справи електронного кабінету суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в паперовій формі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Ухвала суду від 29.04.2024р. була внесена до АСДС та автоматично направлена в електронний кабінет відповідача 29.04.2024р., та доставлена до електронного кабінету 30.04.2024р. о 00:54год., що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Згідно з пунктом 42 Положення про ЄСІТС у разі наявності в особи Електронного кабінету засобами ЄСІТС забезпечується надсилання до автоматизованої системи діловодства підтвердження доставлення до Електронного кабінету користувача документа у справі.

Відповідно до п. 2 ч. 6 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення до електронного кабінету особи. Абзацом 2 зазначеної норми врегульовано, що якщо судове рішення надіслано на офіційну електронну адресу пізніше 17 години, судове рішення вважається врученим у робочий день, наступний за днем його відправлення, незалежно від надходження до суду повідомлення про його доставлення. Ухвалу від 29.04.2024р. доставлено до електронного кабінету відповідача 30.04.2024р. о 00:54год., таким чином відповідачу вручено ухвалу в електронному кабінеті підсистеми «Електронний суд» - 30.04.2024р.

В пунктах 41-42 постанови Верховного Суду від 30.08.2022р. у справі № 459/3660/21 викладена правова позиція, що довідка про доставку документа в електронному вигляді до «Електронного кабінету» є достовірним доказом отримання адресатом судового рішення.

За змістом статті 2 Закону України «Про доступ до судових рішень» кожен має право на доступ до судових рішень у порядку, визначеному цим Законом. Усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі. (Постанова Верховного Суду від 11.12.18р. у справі № 921/6/18.).

Як вбачається із матеріалів справи, зокрема відповідачу надіслано ухвалу Господарського суду Львівської області та доставлено до електронного кабінету 30.04.2024р., що підтверджується довідкою про доставку електронного листа та оприлюднено в електронній формі в Державному реєстрі судових рішень. Отже, судом виконані всі необхідні та можливі заходи, щодо сповіщення усіх учасників про розгляд справи.

Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Позиції учасників справи.

Позиція позивача.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що відповідачем порушено положення Закону України «Про рекламу», Типових правил розміщення зовнішньої реклами, Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Львові, Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок)». Позивач зазначає, що відповідач самовільно, без отримання дозволу на розміщення реклами, встановив спеціальні конструкції зовнішньої реклами за адресою: пр. Чорновола, 67 А у м. Львові, чим порушив вимоги ч. 1 ст.16 Закону України «Про рекламу».

У зв`язку із виявленими порушеннями Товариству з обмеженою відповідальністю «Два сини і дві доньки» було скеровано вимоги Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради № 23/Р-27-2485 від 27.11.2020р. та № 23/Р-27-819 від 26.03.2021р., якими було запропоновано відповідачу добровільно усунути допущені порушення у зазначений у вимогах термін. Позивач зазначає, що відповідач вимог Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради про демонтаж не виконав.

Департаментом містобудування Львівської міської ради видано накази №139-Д від 16.12.2020р. та №36-Д від 16.04.2021р. «Про демонтаж самовільно встановлених конструкцій зовнішньої реклами», якими доручено КП «Адміністративно- технічне управління» демонтувати самовільно встановлені рекламні конструкції відповідача в примусовому порядку.

Позивач зазначає, що на підставі вищезазначених наказів самовільно встановлені конструкції зовнішньої реклами були демонтовані позивачем із залученням підрядної організації, що підтверджується Актами проведення демонтажу спеціальних конструкцій №8 від 26.02.2021р. та №28 від 03.06.2021р. Демонтаж самовільно встановлених рекламних конструкцій проводив підрядник ФОП Флис Т.І. згідно договорів про надання послуг № 10/02/2020 від 10.02.2020р. та №18/05/2021 від 18.05.2021р. Вартість робіт з демонтажу рекламної конструкції відповідача демонтованої 26.02.2021р. склала 430,00 грн.; вартість зберігання конструкції на складі 6205,00грн. без ПДВ. Вартість робіт з демонтажу рекламної конструкції відповідача демонтованої 03.06.2021р. склала 640,00 грн.; вартість зберігання конструкції на складі 6205,00грн. без ПДВ.

Позивач зазначає, що оплата позивачем витрат за демонтаж самовільно встановлених конструкцій зовнішньої реклами підряднику ФОП Флис Т.І. підтверджується копіями виписок по рахунку (за 03.03.2021р., 11.06.2021р.,), які долучені до позовної заяви.

Також позивач вказує, що зберігання самовільно встановлених конструкцій зовнішньої реклами відповідача на складі КП «Адміністративно-технічне управління» підтверджується накладними від 26.11.2021р. №10 та від 03.06.2021р. № 29.

Позивач стверджує, що з метою досудового врегулювання спору відповідачу скеровувались листи- вимоги № 2410-10-1181 від 10.03.2021р., № 2410-10-3108 від 07.06.2021р., № 2410-10-603 від 22.02.2024р., № 2410-10-744 від 27.02.2024р. про повернення витрат, понесених КП «Адміністративно-технічне управління» у зв`язку з демонтажем та зберіганням конструкцій, однак, відповідач не оплатив вказаних витрат КП «Адміністративно- технічне управління».

З огляду на вищевказане, позивач просить позов задоволити та стягнути з відповідача 16176,00 грн. витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу рекламних конструкцій, їх транспортуванням та зберіганням.

Письмового відзиву чи заперечень від відповідача не подано.

Обставини, встановлені судом.

27.11.2020р. Департаментом економічного розвитку Львівської міської ради вимогою № 23/Р-27-2485 від 27.11.2020р. повідомлено Товариство з обмеженою відповідальністю «Два сини і дві доньки» про порушення вимог ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу», а саме: самовільно встановлено спеціальну конструкцію зовнішньої реклами, рекламоносій на фасаді будинку на проспекті Чорновола, 67 А. Розміри площини рекламної конструкції - 1,20 х 2,40 м. Характеристика конструкції зовнішньої реклами - на фасаді будинку. Запропоновано добровільно демонтувати самовільно встановлену конструкцію в термін до 05.12.2020р., про що повідомити КП «Адміністративно-технічне управління» листом з долученням світлин місця після демонтажу. На підтвердження надіслання даної вимоги долучено список №9966 згуртованих поштових відправлень рекомендованих листів від 27.11.2020р. згідно поштового штемпеля ВПЗ-8.

Проте, як зазначає позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Два сини і дві доньки» вимоги Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради про демонтаж не виконано.

Згідно із наказом Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради № 139-Д від 16.12.2020р. «Про демонтаж самовільно встановлених конструкцій зовнішньої реклами» зобов`язано КП «Адміністративно-технічне управління» до 17.06.2021р. демонтувати самовільно встановлені конструкції зовнішньої реклами, в тому числі, власника конструкції Товариства з обмеженою відповідальністю «Два сини і дві доньки» за адресою: вул.Чорновола просп. 67 А (вимога №23/Р-27-2485 від 27.11.2020р.). Відповідно до п. 1. 2 наказу зобов`язано демонтаж оформити актом і транспортувати демонтовані конструкції на склад КП «Адміністративно-технічне управління» для їх подальшого зберігання.

На виконання наказу Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради № 139-Д від 16.12.2020р. Комунальним підприємством Адміністративно-технічне управління 26.02.2021р. проведено демонтаж спеціальної конструкції: 1,2x2,4; за адресою: р-н Шевченківський, вул. Чорновола просп., 67, А, про що складено Акт №8 від 26.02.2021р. проведення демонтажу спеціальних конструкцій. На підтвердження надіслання відповідачу даного акту долучено список № 2203 згуртованих поштових відправлень рекомендованих листів від 03.03.2021р. згідно поштового штемпеля ВПЗ-8. Відповідно до вказаного акту №8 від 26.02.2021р. демонтаж спеціальної конструкції здійснено на замовлення КП Адміністративно-технічне управління - силами ФОП Флис Т.І.

В акті №8 від 26.02.2021р. зокрема зазначено, що спеціальна конструкція після демонтажу знаходиться у належному стані, може бути повернута її власнику після звернення до КП «Адміністративно- технічне управління». У разі не звернення про повернення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами протягом 15 календарних днів, КП «Адміністративно-технічне управління» залишає за собою право на відшкодування понесених витрат у судовому порядку. Доказів звернення відповідачем до позивача про повернення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами сторонами суду не представлено.

10.02.2020р. між КП «Адміністративно-технічне управління» (замовник) та Фізичною особою-підприємцем Флис Т.І. (виконавець) укладено договір №10/02/2020 про надання послуг, відповідно до умов якого виконавець зобов`язується надати замовникові послуги із демонтажу рекламних конструкцій та малих архітектурних форм (вивісок) (об`єктів демонтажу), їх завантаження, транспортування до майданчиків (складів) тимчасового зберігання замовника та розвантаження, а Замовник в свою чергу, зобов`язується прийняти надані послуги й оплатити їх. Вартість наданих послуг визначається згідно з договірною ціною на послуги із демонтажу рекламних конструкцій та малих архітектурних форм (вивісок) (додаток 1) до цього договору (п. 2.1. договору). Замовник зобов`язаний за надані виконавцем послуги перерахувати на рахунок виконавця суму, зазначену в Актах виконаних робіт (наданих послуг), впродовж 20 календарних днів від дати підписання Акту виконаних робіт (наданих послуг) (п. 2.2 договору). Відповідно до п. 2.3 договору загальна сума договору складає 1 180 000 (один мільйон сто вісімдесят тисяч) гривень.

Сторонами укладено додаток № 1 до договору №10/02/2020 від 10.02.2020р. «Договірна ціна на послуги по демонтажу рекламних конструкцій та малих архітектурних форм (вивісок)», відповідно до якої вартість послуги з демонтажу рекламних конструкцій, вивісок, що розміщені на фасадах будинків, будівель, на огорожах, спорудах тощо, площею від 1,01 до 3,0 м. кв. становить 430,00грн. без ПДВ.

31.12.2020р. КП «Адміністративно-технічне управління» та Фізичною особою-підприємцем Флис Т.І. укладено додаткову угоду № 2 до договору №10/02/2020 від 10.02.2020р. Згідно із п. 1 додаткової угоди №2 сторони погодили викласти п.2.3. договору у новій редакції: « 2.3. Загальна сума договору складає 735 000 гривень 00 копійок» та погодили викласти п.5.1. договору у новій редакції: « 5.1. Договір набуває чинності з моменту його підписання з усіма додатками до нього та діє до « 31» березня 2021р.».

Фізичною особою-підприємцем Флис Т.І. виставлено КП «Адміністративно-технічне управління» рахунок на оплату №2602 від 26.02.2021р. за демонтаж вивісок, зокрема на проспекті Чорновола, 67А на суму 430,00грн. без ПДВ. 03.03.2021р. КП «Адміністративно-технічне управління» сплачено ФОП Флису Т.І. 19900,00 грн. за надані послуги з демонтажу, зокрема згідно рахунку №2602 від 26.02.2021р. На підставі накладної №10 від 26.02.2021р. прийнято рекламну конструкцію відповідача на зберігання.

Позивачем нараховано відповідачу за зберігання самовільно встановленої конструкції зовнішньої реклами за період з 27.02.2021р. за 365 днів х 17 грн х 1 конструкцію 6205,00грн.

Відповідно до виписки по рахунку КП «Адміністративно-технічне управління» в АТ «Укрексімбанк» від 03.03.2021р. позивачем проведено оплату Фізичній особі-підприємцю Флису Т.І. в сумі 19900,00 грн. з призначенням платежу «Оплата за демонтаж зг.рах. 0103 від 01.03.21р. рах.2602 від 26.02.21р. Договір №10/02/2020р. від 10.02.20р. Без ПДВ.».

26.03.2021р. Департаментом економічного розвитку Львівської міської ради вимогою № 23/Р-27-819 від 26.03.2021р. повідомлено Товариство з обмеженою відповідальністю «Два сини і дві доньки» про порушення вимог ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу», а саме: самовільно встановлено спеціальну конструкцію зовнішньої реклами, рекламоносій на фасаді тимчасової споруди на проспекті Чорновола, 67 А. Розміри площини рекламної конструкції 4,50 х 0,90м. Характеристика конструкції зовнішньої реклами - на фасаді тимчасової споруди. Запропоновано добровільно демонтувати самовільно встановлену конструкцію в термін до 08.04.2021р., про що повідомити КП «Адміністративно-технічне управління» листом з долученням світлин місця після демонтажу. На підтвердження надіслання даної вимоги відповідачу долучено список №3104 згуртованих поштових відправлень рекомендованих листів від 26.03.2021р. згідно поштового штемпеля ВПЗ-8.

Проте, як зазначає позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Два сини і дві доньки» вимоги Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради про демонтаж не виконало.

Згідно із наказом Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради № 36-Д від 16.04.2021р. «Про демонтаж самовільно встановлених конструкцій зовнішньої реклами» зобов`язано КП «Адміністративно-технічне управління» до 31.12.2021р. демонтувати самовільно встановлені конструкції зовнішньої реклами, в тому числі, власника конструкції Товариства з обмеженою відповідальністю «Два сини і дві доньки» за адресою: вул.Чорновола просп. 67 А, вимога №23/Р-27-819 від 26.03.2021р. Відповідно до п. 1.3 наказу зобов`язано демонтаж оформити актом і транспортувати демонтовані конструкції на склад КП «Адміністративно-технічне управління» для їх подальшого зберігання.

На виконання наказу Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради № 36-Д від 16.04.2021р. Комунальним підприємством Адміністративно-технічне управління 03.06.2021р. проведено демонтаж спеціальної конструкції: 4,5х0,9 за адресою: р-н Шевченківський, вул. Чорновола просп., 67, А, про що складено Акт №28 від 03.06.2021р. проведення демонтажу спеціальних конструкцій. На підтвердження надіслання даного акту відповідачу долучено список № 7033 згуртованих поштових відправлень рекомендованих листів від 24.06.2021р. згідно поштового штемпеля ВПЗ-8. Відповідно вказаного акту №28 від 03.06.2021р. демонтаж спеціальної конструкції здійснено на замовлення КП Адміністративно-технічне управління - силами ФОП Флис Т.І.

18.05.2021р. між КП «Адміністративно-технічне управління» (замовник) та Фізичною особою-підприємцем Флис Т.І. (виконавець) укладено договір №18/05/2021 про надання послуг, відповідно до умов якого виконавець зобов`язується надати замовникові послуги із демонтажу рекламних конструкцій та малих архітектурних форм (вивісок) (об`єктів демонтажу), їх завантаження, транспортування до майданчиків (складів) тимчасового зберігання замовника та розвантаження, а Замовник в свою чергу, зобов`язується прийняти надані послуги й оплатити їх. Вартість наданих послуг визначається згідно з договірною ціною на послуги із демонтажу рекламних конструкцій та малих архітектурних форм (вивісок) (додаток 1) до цього договору (п. 2.1. договору). Замовник зобов`язаний за надані виконавцем послуги перерахувати на рахунок виконавця суму, зазначену в Актах виконаних робіт (наданих послуг), впродовж 20 календарних днів від дати підписання Акту виконаних робіт (наданих послуг) (п. 2.2 договору). Відповідно до п. 2.3 договору загальна сума договору складає 1 602 300 (один мільйон шістсот дві тисячі триста) гривень.

Сторонами укладено додаток № 1 до договору №18/05/2021 від 18.05.2021р. «Договірна ціна на послуги по демонтажу рекламних конструкцій та малих архітектурних форм (вивісок)», відповідно до якої вартість послуги з демонтажу рекламних конструкцій, вивісок, що розміщені на фасадах будинків, будівель, на огорожах, спорудах тощо, площею від 3,01і більше становить 640,00грн. без ПДВ.

Фізичною особою-підприємцем Флис Т.І. виставлено КП «Адміністративно-технічне управління» рахунок на оплату №0306 від 03.06.2021р. за демонтаж вивісок, зокрема на проспекті Чорновола, 67А на суму 640,00грн. без ПДВ. 11.06.2021р. На підставі накладної №29 від 03.06.2021р. прийнято рекламну конструкцію відповідача на зберігання. Позивачем нараховано відповідачу за зберігання самовільно встановленої конструкції зовнішньої реклами за період з 04.06.2021р. за 365 днів х 17 грн х 1 конструкцію 6205,00грн.

Відповідно до виписки по рахунку КП «Адміністративно-технічне управління» в АТ «Укрексімбанк» від 11.06.2021р. позивачем проведено оплату Фізичній особі-підприємцю Флису Т.І. в сумі 31525,00 грн. з призначенням платежу «Оплата за демонтаж зг.рах. 0206 5 від 02.06.21р. рах.0306 від 03.06.21р. Договір №18/05/2021р. від 18.05.21р. Без ПДВ.».

Позивач зазначає, що загальна вартість витрат, понесених КП «Адміністративно-технічне управління» у зв`язку з демонтажем та зберіганням рекламних конструкцій відповідача становить: за конструкцію, демонтовану 26.02.2021р. - 430,00грн. демонтаж вивісок; зберігання конструкцій на складі - 6205,00грн., ПДВ 20% - 1327,00грн., всього на загальну суму 7962,00грн з ПДВ.; за конструкцію, демонтовану 03.06.2021р. - 640,00грн. демонтаж вивісок; зберігання конструкцій на складі - 6205,00грн., ПДВ 20% - 1369,00грн., всього на загальну суму 8214,00грн з ПДВ. Всього із ПДВ за демонтаж та зберігання рекламних конструкцій Товариства з обмеженою відповідальністю «Два сини і дві доньки» понесено витрат на суму 16 176,00 грн.

Листами-вимогами №2410-10-1181 від 10.03.2021р., №2410-10-3108 від 07.06.2021р., №2410-10-603 від 22.02.2024р. та №2410-10-744 від 27.02.2024р. позивач просив відповідача сплатити понесені КП «Адміністративно-технічне управління» витрати за демонтаж та зберігання рекламних конструкцій. На підтвердження надіслання даних листів-вимог відповідачу долучено списки згуртованих поштових відправлень рекомендованих листів поданих у ВПЗ-8 №2407 від 10.03.2021р., № 6375 від 08.06.2021р., № 2028 від 23.02.2024р., №678 від 28.02.2024р та фіскальний чек № 85 від 23.02.2024р. Однак, як зазначає позивач, вказані вимоги залишені без відповіді та задоволення.

До матеріалів справи також долучено копію листа Департаменту містобудування Львівської міської ради № 2401-вих-29671 від 13.04.2021р., яким повідомлено відповідача про те, що звернення від 19.03.2021р. №2-23106/АП-Ш-2401, щодо розгляду паспорта малої архітектурної форми (вивіски) на пр. В. Чорновола, 67а, розглянуто робочою групою з попереднього розгляду документів, поданих на встановлення пріоритету на отримання дозволу для розміщення реклами та погодження проектів вивісок, засідання якої відбулося 25.03.2021р. Зазначено, що беручи до уваги рішення робочої групи (протокол засідання №12), Департамент містобудування Львівської міської ради вважає можливим розміщення світлової вивіски у вигляді окремих об`ємних літер з акрилу розмірами 230 (180)х2450х50м.м із написом «Напої та Тютюн» на боковому фасаді будівлі на пр. В. Чорновола, 67а та доручено виготовити конструкцію відповідно до Паспорта, зареєстрованого КП «Адміністративно-технічне управління» та утримувати на належному технічному та естетичному рівні.

Оцінка суду.

За приписами ч.1ст.11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Частинами 1, 4 статті 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Згідно з ст. 16 Закону України «Про рекламу», розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Як визначено в п. 24 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 2067 від 29.12.2003 (далі Типові правила), у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламного засобу.

Згідно з Правилами розміщення реклами у м. Львові, затверджених рішенням Львівської міської ради № 569 від 21.05.2010 (далі Правила), КП «Адміністративно-технічне управління» визначено оператором зі справляння плати та нагляду за станом зовнішньої реклами.

Відповідно до п. п. 1.1, 2.1.1., 2.2.1., 2.2.4., 2.2.6., 2.2.7., 2.3. Статуту Комунального підприємства Адміністративно-технічне управління, затвердженого наказом директора департаменту містобудування Львівської міської ради від 20.11.2023р. №293, Комунальне підприємство «Адміністративно-технічне управління» (надалі - Підприємство), яке до перейменування мало назву Комунальне підприємство «Інспекція благоустрою та екології м. Львова» створене шляхом реорганізації КП «інспекція благоустрою та екології м. Львова» Ухвалою Львівської міської ради від 24.12.1998р. №101 (надалі - Власник) та підпорядковане Департаменту містобудування Львівської міської ради, що є представником власника - територіальної громади м. Львова і є органом, до сфери управління якого входить комунальне підприємство (надалі - Уповноважений орган). Підприємство створене з метою отримання прибутку; покращення благоустрою м. Львова шляхом здійснення нагляду за дотриманням юридичними, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями та особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність, вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів»; поповнення міського бюджету за рахунок справляння плати за використання юридичними, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями та особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність, міської впорядкованої території; покращення навколишнього природного середовища у м. Львові шляхом здійснення моніторингу. Основними напрямками діяльності підприємства, зокрема, є: виконання операторських функцій при справлянні департаментом економічного розвитку Львівської міської ради плати за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами; виконання функцій, визначених окремими ухвалами Львівської міської ради, рішеннями виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, наказами та дорученнями департаменту містобудування, департаменту економічного розвитку; розробка, в тому числі на платній основі, проектів розміщення вивісок то реклами, розробка комплексних схем розміщення рекламних конструкцій у м. Львові, розробка макетів рекламної поліграфії, дизайну ділової документації та рекламно-інформаційних матеріалів; надання послуг зберігання майна третіх осіб на платній основі. Підприємство може здійснювати іншу діяльність, яка не передбачена у Статуті, у відповідності до чинного законодавства України.

Згідно із п. 3 Типових Правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 2067 від 29.12.2003р. зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

За приписами п. 4.2.10 Правил розміщення реклами у м. Львові виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення конструкцій зовнішньої реклами та видачі уповноваженим органом ордера/дозволу на виконання робіт, пов`язаних з благоустроєм місця (розриттям грунту) при встановленні наземних рекламних засобів. Уповноваженим органом є відділ комунального господарства районної адміністрації.

Ордери видає вищезгаданий відділ відповідно до його компетенції на підставі зареєстрованих та виданих дозволів.

Пунктом 2.1. Правил розміщення реклами у м. Львові надано визначення наступних термінів, зокрема: оператор зі справляння плати та нагляду за станом зовнішньої реклами (надалі оператор) КП Адміністративно-технічне управління, що уповноважене виконувати покладені на нього функції, передбачені цими Правилами та статутом підприємства; самовільно встановлений рекламний засіб - рекламний засіб, розміщений без виданого у встановленому порядку дозволу або не демонтований власником після прийняття робочим органом рішення про відмову у продовженні дозволу або виконавчим комітетом рішення про його анулювання у встановлений термін; примусовий демонтаж конструкції - це засіб примусового усунення виявленого порушення вимог законодавства про рекламу (самовільного встановлення рекламного засобу), не усунутого суб`єктом господарювання у добровільному порядку.

Відповідно до п. 3.4 вказаних Правил розміщення реклами, оператор: у межах своєї компетенції здійснює нагляд за дотриманням підприємствами, установами, організаціями, незалежно від форм власності, фізичними особами підприємцями та особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність (у тому числі нотаріусами, адвокатами, експертами, оцінювачами, художниками тощо) встановленого Законом України Про рекламу, Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, цими Правилами порядку розміщення, утримання та експлуатації рекламних засобів. Інформує робочий орган про виявлені порушення, готує проекти вимог та надсилає рекламорозповсюджувачам вимоги робочого органу про усунення виявлених порушень законодавства у сфері реклами у встановлений у вимогах термін (пп.3.4.1); за результатами нагляду за станом зовнішньої реклами інформує відповідним поданням робочий орган про рекламні засоби, що підлягають примусовому демонтажу, готує проект наказу про примусовий демонтаж та здійснює демонтаж рекламних засобів у відповідності до вимог розділу 8 цих Правил (пп.3.4.3); організовує або проводить власними силами демонтаж самовільно розміщених рекламних засобів у порядку, визначеному у розділі 8 цих Правил (пп.3.4.7).

Під демонтажем розуміють комплекс заходів, які передбачають відокремлення рекламного засобу разом з основою від місця його розташування та транспортування у місце його подальшого зберігання. При цьому демонтаж та наступне зберігання рекламного засобу не передбачає переходу права власності на нього до Львівської міської територіальної громади та оператора.

Згідно з пп. 8.1.1 п. 8.1 Правил розміщення реклами, демонтажу згідно з цими Правилами підлягають: самовільно встановлені рекламні засоби: 8.1.1.1. власник яких невідомий, у тому числі у разі відсутності маркування на рекламному засобі; 8.1.1.2. власник яких відомий, але вимоги про демонтаж не виконав.

Пунктом 8.2. Правил розміщення реклами передбачено, зокрема, що у випадку, зазначеному у підпункті 8.1.1 зазначеному у підпункті 8.1.1.2, демонтаж рекламних засобів повинні провести власники (законні користувачі) рекламного засобу самостійно за власний рахунок у термін, вказаний у вимозі робочого органу про усунення порушення Правил розміщення зовнішньої реклами на території Львівської міської територіальної громади. У разі виникнення аварійної ситуації, зазначеної у підпункті 8.1.2, демонтаж рекламних засобів здійснюється без попереднього надсилання вимоги та складається відповідний акт за участю оператора, власника місця розташування спеціальної конструкції (у разі його присутності) і представника управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення.

За приписами пунктів 9.4, 9.5 Правил розміщення реклами у разі невиконання рекламорозповсюджувачем скерованої йому вимоги, оператор інформує про це робочий орган. Робочий орган протягом 5 робочих днів видає наказ, яким визначається перелік рекламних засобів, що підлягають демонтажу, з зазначенням місця їх розташування і терміну проведення демонтажу оператором.

Комунальне підприємство «Адміністративно-технічне управління» під час виконання покладених на нього функцій виявлено порушення відповідачем вимог ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу», про що повідомлено Товариство з обмеженою відповідальністю «Два сини і дві доньки» вимогами Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради № 23/Р-27-2485 від 27.11.2020р. та № 23/Р-27-819 від 26.03.2021р. Відповідач вимоги не виконав, самостійно демонтаж рекламних конструкцій, самовільно встановлених, не здійснив.

Відповідно до пп. 19.3.4.1, 19.3.4.3 п. 19.3.4 Правил благоустрою м. Львова, затверджених ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 № 376, уповноважені працівники КП «Адміністративно-технічне управління» у частині нагляду за станом зовнішньої реклами: забезпечують контроль за дотриманням встановленого нормативними актами утримання рекламних засобів підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм їх власності; проводять демонтаж самовільно встановлених рекламних конструкцій за наказами відповідного виконавчого органу міської ради (робочого органу з врегулювання розміщення зовнішньої реклами).

Згідно з ч. 6 ст. 9 Закону України «Про рекламу» - вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, комерційне (фірмове) найменування, торговельну марку, що правомірно використовується цією особою, належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, на якому розміщено власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу до такого приміщення, не вважається рекламою.

Відповідно до п. 1.7 Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок), затвердженого рішенням виконкому Львівської міської ради № 1025 від 11.11.2016р., паспорт малої архітектурної форми (вивіски) - проектна документація, яка є підставою, для встановлення малої архітектурної Форми (вивіски). Паспорт малої архітектурної форми (вивіски) виготовляє власник (користувач) вивіски у разі відсутності на дану будівлю паспорта комплексного розміщення малих архітектурних форм. Узгоджений паспорт розміщення малих архітектурних форм (вивісок) підлягає внесенню у реєстр погоджених проектів малих архітектурних форм (вивісок), ведення якого забезпечує КП «Адміністративно-технічне управління».Самовільно встановлена мала архітектурна форма (вивіска) - елемент декоративного оздоблення фасаду будинку, який розміщується з порушенням вимог діючого Порядку.

Доказів наявності у відповідача дозволу, узгодженого паспорта малої архітектурної форми (вивіски) на встановлення вищезазначених у наказах №139-Д та №36-Д зовнішньої реклами конструкцій, суду не представлено.

Згідно з п. 5.1. та п. 5.2. Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок), моніторинг розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львові здійснює КП «Адміністративно-технічне управління». Контроль за дотриманням цього Порядку здійснює уповноважений орган на базі моніторингової системи КП «Адміністративно-технічне управління».

Пунктом 6.2. Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок), передбачено, що власникам самовільно встановлених малих архітектурних форм (вивісок) скеровуються вимоги уповноваженого органу (департаменту містобудування) про усунення допущеного порушення.

Відповідно до пункту 49 Типових правил розміщення реклами, затверджених Постановою КМУ від 29.12.2003 року № 2067 визначається, що демонтаж вивісок чи табличок, розміщених з порушенням вимог цих правил здійснюється й у разі невідповідності розміщення вивіски чи таблички вимогам щодо її розміщення, наданим у визначенні, та архітектурним вимогам, державним нормам, стандартам і правилам, санітарним нормам. Розміщені вивіски чи таблички підлягають демонтажу за рахунок коштів юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців, якими вони були встановлені.

Згідно з п. 6.6. Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок), примусовий демонтаж малих архітектурних форм (вивісок) організовує КП «Адміністративно-технічне управління» за наказом уповноваженого виконавчого органу Львівської міської ради. Пунктом 6.1. Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) встановлено, що самовільно встановлені малі архітектурні форми (вивіски) підлягають демонтажу.

Відповідно до п. 8.3., 8.4. Правил, примусовий демонтаж рекламних засобів може проводитися власними силами оператора, робочого органу або на їх замовлення підрядною організацією. Про проведений примусовий демонтаж рекламного засобу складається і підписується працівниками оператора та іншими особами, що були присутні при його проведенні, акт примусового демонтажу рекламного засобу. До акта додається фотофіксація місця розташування рекламного засобу до і після демонтажу. Акт проведення примусового демонтажу складається у двох примірниках, один з яких залишається в оператора, другий передається власнику демонтованого рекламного засобу одразу після складання такого акта (у разі присутності власника).

У разі відсутності власника рекламного засобу або його відмови від підписання акта примусового демонтажу, про що робиться відповідна відмітка в акті, другий примірник акта примусового демонтажу оператор у термін п`яти робочих днів надсилає поштою за місцезнаходженням власника рекомендованим листом (якщо встановлено його місцезнаходження). Якщо місцезнаходження власника невідоме, оператор у цей же термін повідомляє про проведений демонтаж та місцезнаходження рекламного засобу районний відділ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області (за місцем демонтажу рекламного засобу).

На виконання наказів Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради № 139-Д від 16.12.2020р. та № 36-Д від 16.04.2021р. позивачем із залученням підрядника проведено демонтаж спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, а також транспортування таких на склад оператора для зберігання, що підтверджується наявними в матеріалах справи актами проведення демонтажу спеціальних конструкцій, актами надання послуг, виставленими рахунками та доказами їх оплати, що встановлено судом вище.

Приписами п. 8.5. Правил (з урахуванням внесених змін на підставі рішення Львівської міської ради від 17.05.2013 №332), компенсація коштів, витрачених комунальним підприємством «Адміністративно-технічне управління» на примусовий демонтаж рекламного засобу, покладається на власника (користувача) демонтованого рекламного засобу.

Відповідно до п. 13.4. Правил благоустрою м. Львова, затверджених ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 № 376, витрати з проведення демонтажу самовільно встановлених рекламних конструкцій, вивісок, їх транспортування та зберігання відшкодовують їх власники: за демонтаж та транспортування спеціальної конструкції у розмірі фактичних витрат та зберігання спеціальної конструкції у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за кожну добу зберігання.

Згідно з ст. 509 ЦК України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу. Зобов`язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.

Оскільки, відповідачем у добровільному порядку не були демонтовані самовільно встановлені конструкції зовнішньої реклами та вивіски, а позивач здійснив їх примусовий демонтаж, транспортування та зберігання на складі із залученням підрядника, підставними є вимоги позивача щодо стягнення з відповідача понесених витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу, транспортуванням та зберіганням рекламних конструкцій у сумі 16 176,00 грн.

Станом на день прийняття рішення суду, доказів в спростування вищенаведених обставин не поступало, доказів оплати заявленої до стягнення суми не подано.

Згідно із ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Відповідно до ч.1 ст.76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Статтею 77 ГПК України встановлено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч.1 ст.86 ГПК України).

Враховуючи вищевикладене, подані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що обставини які є предметом доказування у справі судом визнаються встановленими та позовні вимоги до відповідача про стягнення 16176,00 грн. витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу, транспортуванням та зберіганням рекламних конструкцій є обґрунтованими, не спростованими, підтвердженими належними доказами та підлягають задоволенню.

На підставі положень статті 129 Господарського процесуального кодексу України з відповідача підлягають відшкодуванню судові витрати пропорційно до задоволених позовних вимог.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.74, 76, 77, 86, 129, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задоволити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Два сини і дві доньки» (79019, Львівська обл., місто Львів, вулиця Стара, будинок 3, офіс 309, ідентифікаційний код 42850582) на користь Комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління» (79005, Львівська обл., місто Львів, площа Міцкевича, будинок 6/7, ідентифікаційний код 13804591) 16176,00 грн. витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу, транспортуванням та зберіганням рекламних конструкцій та судовий збір в розмірі 3028,00 грн.

Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили у строки передбачені ст. 241 ГПК України. Рішення може бути оскаржене в порядку та строки передбачені ст.ст. 256, 257 ГПК України.

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reestr.court.gov.ua/.

Повний текст рішення складено 13.06.24р.

СуддяІванчук С.В.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення13.06.2024
Оприлюднено14.06.2024
Номер документу119705981
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань про відшкодування шкоди

Судовий реєстр по справі —914/1078/24

Рішення від 13.06.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Іванчук С.В.

Ухвала від 29.04.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Іванчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні