Справа № 204/5673/24
Провадження № 1-кс/204/1587/24
КРАСНОГВАРДІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
49006, м. Дніпро, проспект Пушкіна 77-б тел. (056) 371 27 02, inbox@kg.dp.court.gov.ua
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 червня 2024 року Красногвардійський районний суд м. Дніпропетровська у складі:
слідчого судді ОСОБА_1
за участю секретаря ОСОБА_2
за участю прокурора ОСОБА_3
за участю адвоката ОСОБА_4
за участю підозрюваного ОСОБА_5
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпрі клопотання про продовження строку запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області, одруженого, раніше не судимого, маючого на утриманні неповнолітню дитину, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
10 червня 2024 року до суду надійшло клопотання старшого слідчого СВ Управління СБ України у Дніпропетровській області ОСОБА_6 , за погодженням з прокурором Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_7 про продовження строку запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_5 .
В обґрунтування клопотання слідчий зазначає, що Слідчим відділом УСБУ у Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №22024040000000272 від 08.03.2024 за підозрою ОСОБА_8 та ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1 та ч. 3 ст. 332 КК України. Так,24.02.2022,на виконаннявищевказаного наказу,військовослужбовці ЗбройнихСил російськоїфедерації,шляхом збройноїагресії,з погрозоюзастосування зброїта їїфактичним застосуванням,незаконно вторгласьна територіюУкраїну черездержавні кордониУкраїни вАвтономній республіціКрим,Донецькій,Луганській,Харківській,Херсонській,Миколаївській,Сумській,Чернігівській,Київській,інших областяхта здійснилазбройний нападна державніоргани,органи місцевогосамоврядування,підприємства,установи,організації,військові частини,інші об`єкти,які маютьважливе народногосподарськета обороннезначення,та здійснилиокупацію частинвказаної території,чим вчинилидії зметою змінимеж територіїта державногокордону Українина порушенняпорядку,встановленого КонституцієюУкраїни,що продовжуєтьсяпо теперішнійчас тапризводить дозагибелі значноїкількості людейта іншихтяжких наслідків. У зв`язкуіз військовоюагресією РосійськоїФедерації протиУкраїни 24.02.2022Указом ПрезидентаУкраїни №64/2022,на підставіпропозиції Радинаціональної безпекиі оборониУкраїни,відповідно допункту 20частини першоїстатті 106Конституції України,Закону України«Про правовийрежим воєнногостану» введеновоєнний станна всійтериторії Україниз 05год.30хв.,який набувчинності здня йогоопублікування 24.02.2022.Згідно УказуПрезидента України№ 133/2022від 14.03.2022«Про продовженнястроку діївоєнного станув Україні»,затвердженого ЗакономУкраїни №2119-ІХвід 15.03.2022,та уподальшому продовженоуказами ПрезидентаУкраїни №133/2022від 14.03.2022,№259/2022від 18.04.2022,№341/2022від 17.05.2022,№ 573/2022від 12.08.2022,№757/2022від 07.11.2022,№58/2023від 06.02.2023,№254/2023від 01.05.2023,№ 451/2023від 26.07.2023,№734/2023від 06.11.2023,№ 49/2024від 05.02.2024продовжено строкдії воєнногостану вУкраїні з05.30год.14.02.2024строком на90діб.Крім того,указом ПрезидентаУкраїни від24.02.2022№69/2022«Про загальнумобілізацію»,строк діїякого неодноразовопродовжено Указамипрезидента №342/2022від 17.05.2022,№574/2022від 12.08.2022,№758/2022від 07.11.2022,№59/2023від 06.02.2023,№255/2023від 01.05.2023,№452/2023від 26.07.2023,№735/2023від 06.11.2023,№50/2024від 05.02.2024оголошено тапроводиться загальнамобілізація,в томучислі іна територіїДніпропетровської області. Згідно зпунктом 1Положення протериторіальні центрикомплектування тасоціальної підтримки,затвердженого постановоюКабінету МіністрівУкраїни від23лютого 2022№ 154(далі Положенняпро територіальніцентри комплектуваннята соціальноїпідтримки) територіальніцентри комплектуваннята соціальноїпідтримки єорганами військовогоуправління,що забезпечуютьвиконання законодавстваз питаньвійськового обов`язкуі військовоїслужби,мобілізаційної підготовкита мобілізації. Так,у громадянУкраїни ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 разом зіншими невстановленимидосудовим розслідуваннямособами,у невстановленомумісці тачасу,за невстановленихобставин,діючи запопередньою змовою,виник злочиннийумисел,спрямований наперешкоджання законнійдіяльності військовихформувань України,зокрема ІНФОРМАЦІЯ_4 (далі ІНФОРМАЦІЯ_5 )та військовимпідрозділам ЗбройнихСил України,в умовахта уперіод діїв Україніособливого періоду(воєнногостану),діючи зкорисливих мотивів,з використаннямсвоїх зв`язківсеред керівниківблагодійних фондівта організацій,а такожінших підприємствта установ,організував злочиннусхему знезаконного переправленняосіб черездержавний кордонУкраїни,що забезпечуєухилення військовослужбовцямиСил оборониУкраїни відвійськової служби,шляхом оформленнявідповідних документів,які даютьправові підставидля припиненнята уникненнявійськової службита надаютьможливість військовослужбовцямздійснити виїздза кордонв умовахвоєнного стану. При цьому, ОСОБА_5 разом з ОСОБА_8 достовірно усвідомлюютьта розуміють,що натеперішній часв Українизапроваджено воєннийстан,та Силамиоборони Українипроводяться заходинадання відсічіворогу.При цьому,злочинна діяльність ОСОБА_5 та ОСОБА_8 спрямована наперешкоджання здійсненнюпідрозділами Збройнихсил Українита іншихвійськових формуваньусіх заходівщодо забезпеченнядержавного суверенітету,конституційного ладута територіальноїцілісності Держави,шляхом здійсненняорганізації незаконногопереплавлення осібчерез державнийкордон України,діючи запопередньою змовою.Надання протиправноїможливості діючимвійськовослужбовцям ухилитисявід військовоїслужби таорганізація їхнезаконного виїздучерез державний кордонУкраїни,призводить доне комплектуванняособового складуу відповіднихпідрозділах ЗбройнихСилах Українита іншихвійськових формувань,підриває заходиДержави щодобезперебійного забезпечення особовимскладом підрозділівСил оборониУкраїни тау своючергу,погіршує станвиконання військовихзавдань тарішень військовимипідрозділами,забезпечує можливістьуникнути військовозобов`язанимипризову навійськову службу. Так, ОСОБА_5 та ОСОБА_8 ,діючи зєдиним спільнимзлочинним умислом,за попередньоюзмовою міжсобою,з корисливихмотивів,здійснюють діяльністьспрямовану наперешкоджання законнійдіяльності ЗбройнихСил Українита іншихвійськових формувань,шляхом незаконногопереправлення осібчерез державнийкордон України. Для організаціїперешкоджання законнійдіяльності ЗбройнихСил Українита іншихвійськових формувань,щляхом незаконногопереплавлення військовозобов`язанихта військовослужбовцівЗбройних СилУкраїни замежі України, ОСОБА_5 та ОСОБА_8 розподіли своїфункціональні обов`язкиу вищевказанійзлочинній діяльності,згідно яких,кожен відповідаєза свійнапрямок узазначеній злочиннійсхемі,зокрема: ОСОБА_5 активно підшукуєпотенційних громадянУкраїни,які бажаютьухилитися відпризову помобілізації тапроходження військовоїслужби,проводить особистізустрічі зпотенційними громадянами,з якимиобумовлює способивиїзду закодон,що такимчином забезпечитьперешкоджання законнійдіяльності ЗСУкраїни таінших військовихформувань України,способи тарозмір оплатиза вказанузлочинну діяльність,перелік документів,який необхіднийдля виготовленнявідповідних документівна особуяк волонтера;забезпечує громадянУкраїни,які виявилинамір виїхатиза межікраїни,всією необхідноюінформацією навсіх етапахпідготовки документівта безпосередньогоздійснення виїздуостанніми докраїн ЄС,що дозволяєбезперешкодно перетнутикордон; ОСОБА_8 активно здійснюєпошук тапідбір зацікавленихгромадян України(військовослужбовцівСил оборониУкраїни тавійськовозобов`язаних),які бажаютьухилитися відпризову помобілізації абопроходження військовоїслужби,використовуючи дляцього широкеколо своїхзнайомств;надає злочинніпоради,вказівки таконсультації ОСОБА_9 з приводуздійснення вищевказаноїзлочинної діяльності;інформує ОСОБА_5 щодо будь-якихзмін впорядку перетинудержавного кордонута актуальногопереліку особистихдокументів,необхідних длявиготовлення відповідногопакету документів,що даютьправо здійснитибезперешкодний перетиндержавного кордонувійськовозобов`язаними тавійськовослужбовцями Силоборони України;використовуючи своївже сформованізв`язки ворганах державноївлади тамісцевого самоврядуваннязабезпечує оформленнявідповідних документівна громадян,які бажаютьухилитися від призовуна військовуслужбу помобілізації на особливийперіод тавід військовоїслужби загалом. Так,для реалізаціївищевказаного спільногозлочинного умислуспрямованого наперешкоджання законнійдіяльності підрозділівЗбройних силУкраїни татериторіальних центрівкомплектування тасоціальної підтримки,в особливийперіод (уперіод діїв Українівоєнного стану),діючи зкорисливих мотивів,за попередньоюзмовою з ОСОБА_8 , ОСОБА_5 приблизно о12год.39хв.20.03.2024,особисто зустрівсябіля будівліза адресою: АДРЕСА_3 із ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ,в ході спілкування з яким останній повідомив ОСОБА_5 є діючим військовослужбовцем підрозділів Збройних Сил України (військова частина НОМЕР_1 ), що виконують завдання забезпечення державногосуверенітету,конституційного ладута територіальноїцілісності Українита стримуваннязбройної агресіїросійської федерації.Далі,в ходіспілкування ОСОБА_5 будучи повідомленим ОСОБА_10 про своїнаміри табажання виїхатиза межіУкраїни,повідомив останньомупро наявністьможливості допомогтийому увиїзді закордон двомаспособами,які надають ОСОБА_10 можливість ухилитисявід проходженнявійськової службив ЗСУкраїни таінших військовихформуваннях.Далі, ОСОБА_5 повідомив ОСОБА_10 ,що першийспосіб виїздуза кордонє такзвана «пішапрогулка»,яка полягаєу наступному,що військовозобов`язанийгромадянин Українизалізничним шляхомздійснює виїздз м.Дніпро дом.Ужгород абом.Мукачево Закарпатськоїобласті,де йогозустрічає відповідальнаособа,яка заселяєйого вготель.Потім ввечеріособу,яка бажаєвиїхати закордон,доводять домісця перетинудержавного кордонуУкраїни,де вінйого перетинає.Зі сторониРумунії увказаному місціперетину державногокордону зазначенуособу зустрічаютьгромадяни Румуніїта розміщуютьв тимчасовомупункті фільтрації. ОСОБА_5 повідомив ОСОБА_10 що вказанийспосіб перетинудержавного кордонує меншзручним. Після цього, ОСОБА_5 на виконаннявищевказаного злочинногоумислу,діючи зкорисливих мотивів,повідомив ОСОБА_10 про другийспосіб ухиленнявід проходженнявійськової службив ЗСУкраїни таінших військовихформуваннях,шляхом виїздуза межіУкраїни,що єбільш зручним,який полягаєу виїздіза кордонна власномуавтомобілі.Далі, ОСОБА_5 в ходіспілкування повідомив ОСОБА_10 ,що особі,яка бажаєвиїхати замежі України,повідомляють датута конкретнийпроміжок часовогокоридору,коли необхідноздійснити перетиндержавного кордонуна автомобілі,точний пунктупропуску такодове слово.Перетин здійснюєтьсябез чергина кордоні.Для здійсненнявиїзду особіоформлюються відповіднідокументи,що даютьпідстави длявиїзду закордон, запідписом представниківобласних військовихадміністрацій ізвнесенням відомостейпро особув інформаційнусистему «Шлях»,відповідно дояких вказанаособа являється«волонтером»,яка безнаявності фактичноїмети здійснювативолонтерську діяльність,може надатийому можливістьуникнути проходженнявійськової службив підрозділахЗС Українита іншихвійськових формуваннях,в томучислі,шляхом отриманняможливості подальшоговиїзду замежі територіїУкраїни.Потім,особі надаєтьсявідповідний скріншотабо QR-код,з використаннямякого останнійзавантажує дозвілна виїздза кордонв програмнийдодаток «Дія»та надаліпред`являє впункті перетинудержавного кордону. Так, ОСОБА_8 ,для реалізаціївищевказаного спільногозлочинного умислуобумовленого з ОСОБА_5 ,з метоюперешкоджання законнійдіяльності ЗбройнихСил Українита іншихвійськових формувань,шляхом організаціїнезаконного переправленнявійськовозобов`язаних громадянчерез державнийкордон України,повідомив ОСОБА_5 перелік необхіднихдокументів,які потрібнонадавати громадянами,яка бажаютьухилитися відвійськової служби,на підставіяких,буть здійснюватисявиготовлення документів,що забезпечатьбезперешкодний виїздза кордонна законнихпідставах.Надалі, ОСОБА_5 повідомив ОСОБА_10 ,що дляздійснення перетинудержавного кордонувказаним способомнеобхідно надатийому документи,на підставіяких будутьвиготовлятися документи,що надаютьправо длявиїзду закордон,перелік якихпопередньо бувпопередньо повідомлений ОСОБА_8 ,а саме:закордонний паспорт,свідоцтво прореєстрацію транспортногозасобу,водійське посвідчення.Крім цього, ОСОБА_5 повідомив ОСОБА_10 що однієюз обов`язковихвимог,для здійсненнянезаконного перетинучерез державнийкордон України,є необхідністьоформлення т.зв.«зеленої картки»на транспортнийзасіб,оскільки ценеобхідна умовадля в`їздув країниЄС.Також, ОСОБА_5 повідомив,що такадопомога воформленні офіційнихволонтерських документів,що надаютьможливість ухилитисявід проходженнявійськової службив ЗбройнихСилах Українита іншихвійськових формуваннях, ОСОБА_10 коштуватиме 16000(шістнадцять)доларів США,які передаєтьсяв дваетапи.Перша частинасуми уформі завдаткуза вказанупослугу сплачуєтьсяу м.Дніпро урозмірі 7000доларів США,а іншачастина усумі 9000доларів СШАвезеться зсобою допункту перетинукордону,на якомуі передаєтьсявідповідній особі.При цьому, ОСОБА_5 в ходіспілкування з ОСОБА_10 запевнив йогопро комфортабельність,швидкість танадійність ухиленнявід проходженнявійськової служби,саме другимзлочинним способомвиїзду закордон. Після цього, ОСОБА_5 та ОСОБА_10 дійшли взаємноїзгоди щодовикористання останнімдругого протиправногоспособу виїздуза кордон,що забезпечитьухилення відпроходження військовоїслужби впідрозділах ЗбройнихСил України,тим самимздійснює перешкоджаннязаконній діяльності. В подальшому, ОСОБА_5 на виконаннясвого заздалегідьспланованого злочинногоумислу,спрямованого наперешкоджання законнійдіяльності територіальнихцентрів комплектуваннята соціальної НОМЕР_2 тапідрозділів ЗбройнихСил України,діючи зкорисливих мотивівта запопередньою змовоюз ОСОБА_8 ,приблизно о10год.01хв.30.03.2024,зустрівся з ОСОБА_10 в офісномуприміщенні №516корпусу 2-5нежитлової будівліТДВ «КОНЦЕРН«ВЕСНА» (кодЄДРПОУ 14309215),що розташованаза адресою: АДРЕСА_3 .Далі, ОСОБА_5 ,на виконанняєдиного спільногозлочинного умислу,заздалегідь обумовленогоз ОСОБА_8 ,знаходячись увказаному офісномуприміщенні,сидячи застолом,отримав безпосередньовід ОСОБА_10 копії йогоособистих документів,необхідних дляоформлення відповіднихдокументів якволонтера,який здійснюєперевезення вантажівдля потребЗСУ таінших утворенихвідповідно дозаконів Українивійськових формувань,гуманітарних тамедичних вантажів,перелік якихпопередньо узгодженийз громадяниномУкраїни ОСОБА_8 ,а саме:копію паспортагромадянина Українидля виїздуза кордон№ НОМЕР_3 від 15.06.2021та копіюпосвідчення водія НОМЕР_4 від 25.11.2022.Після цього, ОСОБА_5 ,перебуваючи завказаною адресоюв офісномуприміщенні №516,сидячи застолом,отримав безпосередньовід ОСОБА_10 обумовлену першучастину готівковихгрошових коштіву сумі7000(сімтисяч)доларів США,що закурсом НБУ(станомна 29.03.202439,2214гривень за1долар США)становить 274549,80гривень заоформлення офіційнихволонтерських документів,що дозволитьотримати можливістьухилення відпроходження військовоїслужби вЗС Українита іншихвійськових формуванняхіз внесеннявідомостей пронього доінформаційної системи«Шлях».Вказані грошовікошти усумі 7000(сімтисяч)доларів США ОСОБА_10 передав ОСОБА_5 шляхом відрахування7разів окремопо 1000доларів СШАта їхпередачі частинамиодин заодним безпосередньоостанньому,який усвою чергу,перерахував отриманігрошові коштипісля їхотримання. Додатково доцього, ОСОБА_5 повідомив,що офіційніволонтерські документи,що забезпечатьподальший виїздза межітериторії Україниу статусіволонтера танадасть можливістьухилитися відпроходження військовоїслужби вЗС Українита іншихвійськових формуваннях,будуть готовіприблизно черездва-чотиритижні,про щовін повідомить ОСОБА_10 додатково. Також, ОСОБА_5 ,діючи згіднораніше наданихзлочинних вказівок ОСОБА_8 ,усвідомлюючи,що ОСОБА_10 є військовослужбовцемЗСУ,пояснив останньому,що за2дні йогопопередять проконкретне місцездійснення перетинудержавного кордону.Далі,на інтернетмесенджер абоелектронну пошту ОСОБА_10 ,відправлять пакетдокументів,що даютьпідстави дляздійснення безперешкодноговиїзду закордон танадасть можливістьухилитися відпроходження військовоїслужби,які останнійповинен роздрукувати.Потім, ОСОБА_5 ,продовжуючи реалізаціюспільного злочинногоумислу обумовленогоз ОСОБА_8 ,повідомив ОСОБА_10 ,що поприбуттю останньогодо відповідногопункту пропускудержавного кордону,йому зателефонуєвідповідна особаабо сам ОСОБА_5 ,та повідомлятьвідповідне кодовеслово т.зв.«пароль»,котрий необхідноназвати напункті перетинудержавного кордону.Вказаний парользабезпечить швидкеоформлення документівта безперешкоднийвиїзд замежі України. Так, ОСОБА_5 продовжуючи реалізаціюспільного злочинногоумислу,обумовленого з ОСОБА_8 ,спрямованого наперешкоджання законнійдіяльності збройнихсил Українита іншихвійськових формувань,шляхом організаціїнезаконного переправленнявійськовозобов`язаних громадянта військовослужбовцівЗСУ намежі державногокордону України,діючи запопередньою змовою,з корисливихмотивів,о 12год.55хв.на територіїТРЦ «Дафі» ОСОБА_5 зустрівся ОСОБА_8 ,якому передавксерокопії особистихдокументів ОСОБА_10 ,які необхіднідля виготовленнявідповідних документів,що надастьзмогу ухилитисявід військовоїслужби,шляхом безперешкодноговиїзду закордон підвиглядом волонтерана правовихпідставах.Також,під часзустрічі ОСОБА_5 передав ОСОБА_8 грошові коштиу сумі7000(сімтисяч)доларів США,які отримаввід ОСОБА_10 .Надалі,вказані ксерокопіїособистих документів ОСОБА_10 разом згрошовими коштамиу сумі7000(сімтисяч)доларів США, ОСОБА_8 передав невстановленимв ходідосудового розслідуванняособам,які разомз ОСОБА_8 здійснюють виготовленнявідповідних документів,що надаютьправові підставидля здійсненнявиїзду замежі Українияк волонтера.Далі,о 11год.41хв.03.04.2024 ОСОБА_10 на виконаннявказівки ОСОБА_5 в інтернетмесенджері «WhatsApp»надіслав останньомуна йогономер мобільногозв`язку НОМЕР_5 два фотозображенняневистачаючих документів,необхідних дляоформлення ОСОБА_10 як волонтера,а саме:свідоцтва прореєстрацію транспортногозасобу серії НОМЕР_6 наавтомобіль марки«NissanNote»д.н.з. НОМЕР_7 ,з правомкерування ОСОБА_10 . Після цього, ОСОБА_8 разом ізневстановленими вході досудовогорозслідування особами,не відмовляючисьвід своговищевказаного злочинногоумислу,спрямованого наперешкоджання законнійдіяльності територіальнихцентрів комплектуваннята соціальноїпідтримки тапідрозділів ЗбройнихСил України,шляхом організаціїнезаконного переправленнячерез державнийкордон Українивійськовозобов`язаних громадянта військовослужбовцівЗСУ,діючи зкорисливих мотивівта запопередньою змовою,здійснили виготовленнявідповідних документівна ОСОБА_10 ,що дозволятьостанньому здійснитивиїзд замежі Українина правовихпідставах,із внесеннямвідповідних відомостейпро останньогодо інформаційноїсистеми «Шлях». Зокрема, у відповідності до постанови КМУ «Про затвердження правил перетинання державного кордону громадянами України» №57 від 27.01.1995 (далі Постанова) Львівська обласна військова адміністрація прийняла рішення про виїзд за межі України громадянина України ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , як водія,що здійснюєперевезення медичнихвантажів,вантажів гуманітарноїдопомоги автомобільнимитранспортними засобамидля потребЗбройних Сил,інших утворенихвідповідно дозаконів Українивійськових формувань.На підставівказаного рішення ОСОБА_10 внесено доінформаційної системи«Шлях» від09.04.2024,заявка №22151(79/24). Так, ОСОБА_5 продовжуючи реалізаціюспільного злочинногоумислу обумовленогоз ОСОБА_8 ,спрямованого наперешкоджання законнійдіяльності територіальнихцентрів комплектуваннята соціальноїпідтримки тапідрозділів ЗбройнихСил України,шляхом організаціїнезаконного переправленнячерез державнийкордон Українивійськовозобов`язаних громадянта військовослужбовцівЗСУ,діючи зкорисливих мотивів,за попередньоюзмовою з ОСОБА_8 ,приблизно о10год.50хв.17.04.2024зустрівся з ОСОБА_10 ,біля будівліза адресою: АДРЕСА_3 .Далі, ОСОБА_5 та ОСОБА_10 прослідували черезхол вказаноїбудівлі довнутрішнього подвір`яде розташовувавсяавтомобіль ОСОБА_5 марки «Mazda3»червоного кольору,після чогоостанні сілидо вищевказаноготранспортного засобу.Далі, ОСОБА_5 перебуваючи наводійському сидіннівказаного автомобіляотримав від ОСОБА_10 обумовлену другучастину готівковихгрошових коштіву сумі9000(дев`ятьтисяч)доларів США,що закурсом НБУ(станомна 17.04.202439,5737гривень за1долар США)становить 356163,30гривень заоформлення офіційнихволонтерських документів,що дозволитьотримати можливістьухилення відпроходження військовоїслужби вЗС Українита іншихвійськових формуваннях.Вказані грошовікошти усумі 9000(дев`ятьтисяч)доларів США ОСОБА_10 передав ОСОБА_5 шляхом відрахування9разів окремопо 1000доларів СШАта їхпередачі частинамиодин заодним безпосередньоостанньому,який усвою чергу,перерахував отриманігрошові коштипісля їхотримання.Після отриманнягрошових коштів ОСОБА_5 пояснив ОСОБА_10 ,що деталіта механізмйого виїдуза кордонбуде повідомленопізніше вході телефонноїрозмови. Так,про вказанідеталі тамеханізм виїдуза кордон ОСОБА_10 , ОСОБА_5 повідомляє останнього,тільки післятого,як вказанідані повідомить ОСОБА_8 . Надалі, ОСОБА_5 продовжуючи реалізаціюспільного злочинногоумислу обумовленогоз ОСОБА_8 ,спрямованого наперешкоджання законнійдіяльності територіальнихцентрів комплектуваннята соціальноїпідтримки тапідрозділів ЗбройнихСил України,шляхом організаціїнезаконного переправленнячерез державнийкордон Українивійськовозобов`язаних громадянта військовослужбовцівЗСУ,діючи зкорисливих мотивів,за попередньоюзмовою з ОСОБА_8 ,приблизно о13год.53хв.17.04.2024зустрівся з ОСОБА_8 в йоготранспортному засобіпо АДРЕСА_4 ,якому передавгрошові коштиу сумі9000(дев`ятьтисяч)доларів США,отриманих від ОСОБА_10 . Надалі,вказані грошовікошти ОСОБА_8 ,повинен передатиневстановленим досудовимрозслідування особам,як винагородуза виготовленнядокументів нагромадянина ОСОБА_10 ,що надаютьостанньому здійснитибезперешкодний виїздза межіУкраїни направових підставах. Таким чином, умисні дії ОСОБА_5 , виразились у перешкоджанні законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період, вчиненого за попередньою змовою групою осіб та виразилися в організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, вчиненого за попередньою змовою групою осіб,з корисливихмотивів, кваліфікуєтьсяза ч.2ст.28,ч.1ст.114-1,ч.3ст.332КК України.
ОСОБА_5 о 19 год. 18 хв. 17.04.2024 затримано слідчим слідчого відділу УСБУ у Дніпропетровській області за підозрою у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст.114-1, ч. 3 ст. 332 КК України.
18.04.2024 ОСОБА_5 повідомлено пропідозру учиненні кримінальнихправопорушень,передбачених ч.2ст.28,ч.1ст.114-1,ч.3ст.332КК України.
19.04.2024 Красногвардійським районним судом міста Дніпропетровська громадянину України ОСОБА_5 обрано запобіжнийзахід тримання підвартою строкомна 60днів,тобто до16.06.2024.Наявність обґрунтованоїпідозри ОСОБА_5 у вчиненнікримінальних правопорушень,передбачених ч.2ст.28,ч.1ст.114-1,ч.3ст.332КК Українипідтверджується: витяг з №22024040000000272 від 08.03.2024; протоколами за результатами проведення негласної слідчої (розшукової) дії протоколом обшуку від 17.04.2024; протоколами допитами свідка ОСОБА_10 від 15.03.2024, 20.03.2024, 30.03.2024; протоколом огляду комп`ютерних даних від 11.04.2024; протоколом огляду від 12.04.2024; іншими матеріалами кримінального провадження.
Враховуючи викладене,строк запобіжногозаходу увигляді триманняпід вартою стосовно підозрюваного ОСОБА_5 необхідно продовжити у зв`язку з наявністю ризиків, передбачених п.1, п. 2, п.3, п.5 ч.1 ст. 177 КПК України, а також тим, що до вказаної особи, відповідно до ч. 2 ст. 183 КПК України повинен бути застосований саме такий запобіжний захід, так як ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні тяжких кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст.114-1, ч. 3 ст. 332 КК України.Інший,більш м`якийзапобіжний західне зможезапобігти вищезазначенимризикам. Відповідно до п. 5 ч. 4 ст. 184 КПК України, під час дії воєнного стану слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбаченістаттями 177та178цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні щодо злочину, передбаченогостаттями 109-114-2,258-258-5,260,261,402-405,407,408,429,437-442 КК України. Тому, слідчий звертається до суду з даним клопотанням.
У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання про продовження строку тримання під вартою, просив його задовольнити.
Підозрюваний у судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання слідчого та продовження йому строку тримання під вартою. Просив застосувати домашній арешт.
У судовому засіданні захисник підозрюваного підтримав позицію підзахисного, просив застосувати домашній арешт, оскільки підозрюваний має тісні соціальні зв`язки, визнає себе винним, має постійне місце роботи, а підприємство не може функціонувати без нього.
Вислухавши пояснення учасників судового розгляду, дослідивши подане клопотання та надані слідчим матеріали, якими обґрунтовується необхідність продовження строку тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_5 , суд приходить до наступних висновків.
У судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст.114-1, ч. 3 ст. 332 КК України, і подане слідчим клопотання відповідає вимогам ст. ст. 183, 184 КПК України.
Ухвалою Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 19 квітня 2024 року, підозрюваному ОСОБА_5 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на 60 днів, тобто до 16 червня 2024 року, без визначення застави.
Ухвалою Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 12 червня 2024 року, строк досудового розслідування кримінального провадження № 22024040000000272, продовжено до 18 жовтня 2024 року.
У клопотанні слідчим та прокурором у судовому засіданні зазначено, що подальше утримання підозрюваного ОСОБА_5 під вартою виправдовується існуючими на даний час ризиками, передбаченими п. 1, 2, 3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України.
Однак, у судовому засіданні було встановлено наявність лише двох ризиків, які полягають в тому, що підозрюваний ОСОБА_5 , дійсно, враховуючи тяжкість та невідворотність покарання, що загрожує в разі визнання його винним у вчиненні даних кримінальних правопорушень, може переховуватися від органів досудового розслідування та суду, а також незаконно впливати на свідків та іншого підозрюваного.
Факт продовження існування інших ризиків, що підозрюваний ОСОБА_5 може сховати або знищити будь-яку з речей, що має значення для даного провадження, а також продовжити вчиняти свою протиправну діяльність, у судовому засіданні не було належним чином підтверджено прокурором.
Частиною 5 ст. 9 КПК України,визначено, що кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.
Виключною (єдиною) метою застосування запобіжних заходів у кримінальному провадженні є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків. Застосування таких заходів завжди пов`язано із необхідністю запобігання ризикам, передбаченим ст. 177 КПК. Слідчий суддя, суд має зважати, що слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу за відсутності для цього підстав, передбачених ст. 177 КПК. Тому, в разі розгляду відповідного клопотання, не підкріпленого визначеними у КПК метою та підставами, останнє має бути відхилено.
У рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Мамедов проти Росії» від 01 червня 2006 року, зазначено, що «суди, перевіряючи законність та обґрунтованість запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, незмінно посилались на тяжкість обвинувачень як на головний чинник при оцінці ймовірності того, що заявник переховуватиметься від правосуддя, перешкоджатиме ходові розслідування або вчинятиме нові злочини. Однак Суд неодноразово відзначив, що, хоча суворість покарання є визначальним елементом при оцінці ризику переховуватися від правосуддя чи вчинення нових злочинів, потребу позбавлення когось волі не можна оцінювати з виняткового абстрактного погляду, беручи до уваги тільки тяжкість злочину».
Відповідно до конвенції та практики Європейського суду з прав людини, зокрема у справах «Нечипорук і Йонкало проти України», «Харченко проти України», «Лабіта проти Італії» та «Ігнатов проти України», обмеження права особи на свободу і особисту недоторканність можливе лише в передбачених законом випадках за встановленою процедурою. При цьому ризик переховування обвинуваченого від правосуддя не може оцінюватись виключно на підставі суворості можливого судового рішення. Це слід робити з урахуванням низки відповідних фактів, які можуть підтверджувати існування такого ризику або свідчити про такий його незначний ступінь, який не може бути підставою для запобіжного заходу у вигляді ув`язнення.
Оцінюючи вищевказані обставини, суд також приймає до уваги практику ЄСПЛ, зокрема, що тяжкість обвинувачення не є самостійною підставою для утримання особи під вартою, проте таке обвинувачення у сукупності з іншими обставинами збільшує ризик втечі настільки, що його неможливо відвернути, не взявши особу під варту. У справі «Ілійков проти Болгарії» № 33977/96 від 26 липня 2001 року ЄСПЛ зазначив, що «суворість передбаченого покарання є суттєвим елементом при оцінюванні ризиків переховування або повторного вчинення злочинів».
Крім того, при розгляді даного клопотання, суд враховує той факт, що на даний час в Україні введено військовий стан та тривають активні бойові дії, що в свою чергу збільшує ризик втечі (переховування) підозрюваного настільки, що інший більш м`який запобіжний захід не зможе запобігти даному ризику.
У судовому засіданні прокурором було повністю обґрунтовано той факт, що лише запобіжний захід у вигляді тримання під вартою зможе запобігти ризикам, встановленим у судовому засіданні.
Враховуючи наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним тяжкого кримінального правопорушення, вагомість наявних доказів вчинення ним кримінального правопорушення, тяжкість покарання, що загрожує у разі визнання його винуватим у кримінальному правопорушенні, враховуючи його вік, стан здоров`я, наявність постійного місця проживання та реєстрації, наявність місця роботи, а також враховуючи, що існують ризики, що підозрюваний може переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду, та незаконно впливати на свідків та підозрюваного у даному провадженні, слідчий суддя дійшов до висновку про наявність підстав для продовження підозрюваному строку запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою строком на 60 днів, тобто до 10 серпня 2024 року, без альтернативи внесення застави.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 34, 81, 110, 131-132, 176-178, 183, 184, 199, 219, 294, 309-310, 369-372, 392-393, 395 КПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого про продовження строку запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_5 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 114-1, ч. 3 ст. 332 КК України задовольнити.
Продовжити строк тримання під вартою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , без альтернативи внесення застави, до 10 серпня 2024 року.
Ухвалу направити до СВ УСБУ в Дніпропетровській області - для виконання.
Ухвала щодо продовження строку запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Дніпровського апеляційного суду протягом п`яти днів з моменту її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2024 |
Оприлюднено | 14.06.2024 |
Номер документу | 119706878 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строків тримання під вартою |
Кримінальне
Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Дубіжанська Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні