ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про відмову у відстроченні виконання судового рішення
13 червня 2024 року ЛуцькСправа № 140/14744/21 Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Мачульського В.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження заяву Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
01.12.2021 ОСОБА_1 звернувся з позовом до Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області про визнання протиправним та скасування рішення від 21.10.2021 №13/20-107 «Про розгляд заяви» та зобов`язання затвердити проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 0,12 га. для індивідуального садівництва за межами населених пунктів Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 04.02.2022 позов ОСОБА_1 задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області від 21.10.2021 №13/20-107 «Про розгляд заяви»; зобов`язано Колодяжненську сільську раду Ковельського району Волинської області затвердити проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельної ділянки для індивідуального садівництва площею 0,12 га, розташованої за межами населених пунктів Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області, кадастровий номер 0722189500:02:002:0715.
Вказане рішення суду набрало законної сили 10.03.2022.
Згідно даних автоматизованої системи документообігу «Діловодство спеціалізованого суду» судом встановлено, що 27.10.2022 Волинський окружний адміністративний суд на виконання вищевказаного рішення у цій справі направив поштою на адресу позивача (стягувача) ОСОБА_1 виконавчий лист №13581/2022.
Також ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 25.08.2023 видано дублікат виконавчого листа №13581/2022 від 27.10.2022 на виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 04.02.2022 в даній справі.
Як слідує з даних автоматизованої системи документообігу «Діловодство спеціалізованого суду» дублікат виконавчого листа Волинський окружний адміністративний суд направив поштою на адресу позивача 29.08.2023.
03.06.2024 на адресу суду надійшла заява відповідача (боржника) Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області про відстрочення виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 04.02.2022 у справі №140/14744/21 в зобов`язальній частині до припинення (скасування) воєнного стану в Україні.
Заява мотивована тим, що Колодяжненська сільська рада не може виконати рішення суду у справі через внесення Законом України від 24 березня 2022 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» змін до Земельного кодексу України (далі - ЗК України), за змістом яких під час дії воєнного стану безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Відтак законодавцем були встановлені обмеження на розпорядження земельними ділянками комунальної власності та визначено особливості регулювання земельних відносин у період воєнного стану, то це позбавляє можливості прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для індивідуального садівництва.
Вказану заяву про розстрочення виконання судового рішення призначено до судового розгляду у судовому засіданні на 10:30 год 13.06.2024.
В судове засідання сторони не прибули, хоча суд у встановленому порядку повідомив їх про дату, час і місце розгляду заяви. При цьому від Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області 05.06.2024 надійшло клопотання про розгляд заяви без участі (за відсутності) їхнього представника за наявними в матеріалах справи документами. Заяву підтримує в повному обсязі
Суд з урахуванням положень частини четвертої статті 229, частини другої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) проводить розгляд вказаної заяви в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Дослідивши матеріали справи та подані до заяви документи, суд дійшов висновку, що в задоволенні заяви про відстрочення виконання судового рішення слід відмовити з огляду на наступне.
Відповідно до частини першої статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Частиною третьою статті 378 КАС України встановлено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Згідно з частиною четвертою статті 378 КАС України, вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (частина п`ята статті 378 КАС України).
Основною обставиною, якою заявник обґрунтовує свою заяву, є те що ускладнює виконання судового рішення, а саме введення на території України воєнного стану та внесення змін до ЗК України, які встановлюють особливості регулювання земельних відносин у період дії воєнного стану.
Так Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні (затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ) в Україні введено воєнний стан із 05 год. 30 хв. 24.02.2022 строком на 30 діб, який неодноразово було продовжено.
Востаннє Указом Президента України від 06.05.2024 №271/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» (затверджено Законом України від 08.05.2024 №3684-IX), яким строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 год. 30 хв. 14.05.2024 строком на 90 діб.
У свою чергу 07.04.2022 набрав чинності Закон №2145-ІХ від 24.03.2022 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» (далі - Закон №2145-ІХ), яким розділ Х Перехідні положення ЗК України доповнено пунктами 27 і 28 та за змістом підпункту 5 пункту 27 розділу Х Перехідні положення ЗК України під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється. Положення цього підпункту не поширюються на безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), а також на безоплатну передачу у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності цим Кодексом.
Тобто відповідно до вказаного закону забороняється безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі та розроблення такої документації.
Судом враховано, що рішення Волинського окружного адміністративного суду від 04.02.2022 у даній справі набрало законної сили 10.03.2022, тобто ще до набрання чинності Законом №2145-ІХ. Отже, обов`язок з виконання вказаного рішення суду (в частині зобов`язання Колодяжненську сільську раду Ковельського району Волинської області затвердити проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельної ділянки для індивідуального садівництва площею 0,12 га, розташованої за межами населених пунктів Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області, кадастровий номер 0722189500:02:002:0715) виник до запровадження змін у земельному законодавстві.
Згідно з положеннями статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковими для учасників справи, для їх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності за її межами.
На думку суду, тлумачення вказаних норм процесуального закону дозволяє дійти висновку, що запроваджена заборона не поширюється на випадки виконання рішення суду, яке набрало законної сили.
Крім того, відповідач не звертався із заявою про відстрочення виконання судового рішення у межах встановленого частиною п`ятою статті 378 КАС України терміну, з якою процесуальний закон допускає можливість відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення (не більше одного року з дня ухвалення судового рішення).
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що у задоволенні заяви про відстрочення виконання судового рішення слід відмовити.
Керуючись статтями 229, 248, 256, 378 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
В задоволенні заяви Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії відмовити.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.В. Мачульський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2024 |
Оприлюднено | 17.06.2024 |
Номер документу | 119716086 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні