Рішення
від 13.06.2024 по справі 640/34368/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 червня 2024 року 640/34368/21

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Балаклицького А.І., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Арістей К» до Київської міської ради, третя особа: Департамент земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації, про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Арістей К» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Київської міської ради, третя особа: Департамент земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації, в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Постійної комісії Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування, що полягає у нерозгляді у відповідності до вимог чинного законодавства, проекту рішення Київської міської ради №08/231-1048/ПР від 14 квітня 2020 року про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Арістей К» земельної ділянки в оренду для експлуатації та обслуговування бази по складуванню готової гранітної продукції за адресою: місто Київ, вулиця 9 Травня, будинок 49 у Святошинському районі міста Києва, кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:75:314:0011, площею 7,2539 га;

- зобов`язати Постійну комісію Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування розглянути у відповідності до вимог чинного законодавства, проекту рішення Київської міської ради №08/231-1048/ПР від 14 квітня 2020 року про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Арістей К» земельної ділянки в оренду для експлуатації та обслуговування бази по складуванню готової гранітної продукції за адресою: місто Київ, вулиця 9 Травня, будинок 49 у Святошинському районі міста Києва, кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:75:314:0011, площею 7,2539 га і прийняти рішення на пленарному засіданні Київської міської ради протягом двох місяців з дати набуття чинності рішення суду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.12.2021 відкрито провадження у справі та постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

На виконання вимог Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» дану справу передано до Київського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.05.2023 дану адміністративну справу прийнято до провадження, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Позовні вимоги обґрунтовані безпідставною бездіяльністю відповідача щодо розгляду у відповідності до вимог чинного законодавства, проекту рішення Київської міської ради № 08/231-1048/ПР від 14 квітня 2020 року про передачу ТОВ «Арістей К» земельної ділянки в оренду для експлуатації та обслуговування бази по складуванню готової гранітної продукції за адресою: місто Київ, вулиця 9 Травня, будинок 49 у Святошинському районі міста Києва, кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:75:314:0011, площею 7,2539 га.

Заперечуючи проти заявлених позовних вимог відповідач, у наданому суду відзиві, наголошує, що у межах спірних правовідносин він діяв у межах, визначених законом, а тому просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Як вбачається з матеріалів справи, 20.05.2016 позивач звернувся до відповідача з клопотанням № К-26896 від 20.05.2016 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки діл експлуатації та обслуговування бази по складуванню гранітної продукції за адресою: м. Київ, вул. Дев`ятого травня, 49 у Святошинському районі м. Києва (далі - Земельна ділянка).

Станом на 06.07.2016 рішення відповідача про надання дозволу або про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою не було прийняте.

У зв`язку з цим, позивач уклав з КП «Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі» договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

16.10.2019 головним управлінням Держгеокадастру у м. Києві зареєстровано Земельну ділянку та присвоєно їй кадастровий номер 8000000000:75:314:0011.

21.11.2019 подав відповідачу відповідну заяву з метою отримання рішення про передачу земельної ділянки в оренду.

Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - ДЗР) на підставі поданих документів було підготовлено проект рішення Київської міської ради 08/231-1048/ПР від 14.04.2020 про передачу ТОВ «АРІСТЕЙ К» земельної ділянки в оренду для експлуатації та обслуговування бази по складуванню готової гранітної продукції за адресою: м. Київ, вул. 9 Травня, 49 у Святошинському районі м. Києва.

Вказаний проект рішення, 14.04.2020 за № 05715-СЛ-3240 ДЗР направив заступнику міського голови - секретарю Київради Прокопіву В.В. для його подальшого розгляду у відповідних комісіях Київської міської ради.

Заступник міського голови - секретар Київради Прокопів В.В. 15.04.2020 надав відповідальним посадовим особам доручення № 08/231-1048/ПР про розгляд проекту рішення 08/231- 1048/ПР від 14.04.2020.

Згідно відповіді від 15.04.2020 вих. № 057016-47519, ДЗР повідомив, що Департаментом надано висновок щодо надання земельної ділянки від 05.03.2020 № 05716-4811, занесено інформацію до міського земельного кадастру та підготовлено відповідний проект рішення Київської міської ради, який 14.04.2020 передано для подальшого розгляду до Київської міської ради.

На звернення позивача до відповідача з проханням надати інформацію щодо результату розгляду проекту рішення, відповідач, листами від 08.10.2020 за вих. № 08/281-1696, від 03.03.2021 за вих. № 08/281-434 та № 08/281-2365 від 07.09.2021 за підписом Голови постійної комісії Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування, повідомляв про те, що проект рішення буде розглянуто на одному із засідань постійної комісії.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з такого.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом статті 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

З метою визначення особливостей землекористування у місті Києві як столиці України, Київська міська рада своїм рішенням від 20.04.2017р. № 241/2463 затвердила Порядок набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві (далі - Порядок № 241/2463).

Відповідно до п. 4.8 Порядку № 241/2463, після державної реєстрації земельної ділянки (внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру про проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки) зацікавлена особа з метою прийняття Київською міською радою рішення про передачу (надання) земельної ділянки у власність (в користування) звертається в установленому порядку до приймальні Київради з земельних питань для прийняття Київською міською радою відповідного рішення. До заяви зацікавлена особа подає погоджену в установленому порядку документацію із землеустрою, витяг з Державного земельного кадастру, електронний файл іп4 та файл XML. Приймальня Київради з земельних питань у день надходження заяви або протягом наступного робочого дня надсилає подані матеріали до Департаменту земельних ресурсів для:

-підготовки висновку щодо надання в установленому законом порядку земельної ділянки відповідно до статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні";

-занесення відповідної інформації до міського земельного кадастру (за необхідності);

-підготовки проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки у власність (в користування) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки у власність (в користування);

-підготовки пояснювальної записки до проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки у власність (в користування) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки у власність (в користування).

Пунктом 4.9 Порядку № 241/2463 передбачено, що підготовка висновку щодо надання в установленому законом порядку земельної ділянки, внесення відповідної інформації до міського земельного кадастру, підготовка проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки у власність (в користування) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки у власність (в користування) здійснюється у десятиденний термін. Внесення відповідної інформації до міського земельного кадастру здійснюється безпосередньо Департаментом земельних ресурсів на безоплатній основі.

Згідно п. 4.10 Порядку № 241/2463, за результатами розгляду проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки у власність (в користування) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки у власність (в користування) Київська міська рада приймає відповідне рішення щодо розпорядження земельною ділянкою в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради.

Згідно ч. 1 статті 26 Регламенту Київської міської ради, затвердженого Рішенням Київської міської ради від 07.07.2016 № 579/579 (далі - Регламент), суб`єктами подання проектів рішень виступають Київський міський голова, депутати Київради, заступник міського голови - секретар Київради, постійні комісії Київради, виконавчий орган Київради (Київська міська державна адміністрація), загальні збори громадян в порядку, визначеному законодавством та цим Регламентом, а також члени територіальної громади міста Києва в порядку місцевої ініціативи відповідно до вимог, передбачених законодавством та цим Регламентом.

Відповідно до ч. 5 статті 29 Регламенту, протягом п`яти днів з дня реєстрації проекту рішення в управлінні організаційного та документального забезпечення діяльності Київради Київський міський голова або за його дорученням заступник міського голови - секретар Київради надає доручення щодо розгляду проекту рішення постійній комісії, яка, враховуючи функціональну спрямованість постійних комісій, визначається ним профільною для попереднього розгляду відповідного проекту рішення, а також іншим постійним комісіям виходячи з їх функціональної спрямованості.

Частиною 1 статті 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

Частиною 10 статті 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що за результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови або секретарем комісії.

Згідно частин 2 та 3 статті 1 Положення про постійні комісії Київської міської ради, затвердженого Рішенням Київської міської ради № 9/9 від 19.06.2014 р. (надалі - Положення про постійні комісії), постійні комісії Київської міської ради здійснюють свою діяльність, керуючись Конституцією України і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, рішеннями Київської міської ради, Статутом територіальної громади міста Києва, Регламентом Київської міської ради та цим Положенням. Постійні комісії Київської міської ради є підзвітними раді та відповідальними перед нею.

Відповідно до ч. 1 статті 5 Положення про постійні комісії: постійні комісії Київської міської ради перелік яких затверджений рішенням Київської міської ради від 19.06.2014 № 10/10 «Про перелік та склад постійних комісій Київської міської ради», здійснюють повноваження, визначені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Регламентом Київської міської ради, цим Положенням та відповідно до функціональної спрямованості, яка визначена цією статтею.

Частиною 12 статті 11 Регламенту передбачено, що функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій визначаються цим Регламентом та Положенням про постійні комісії. Перелік та склад постійних комісій Київради затверджуються окремим рішенням Київради.

Пунктом 1 ч. 3 статті 5 Положення про постійні комісії передбачено, що постійна комісія Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування вивчає, попередньо розглядає, бере участь у підготовці та готує проекти рішень Київської міської ради, надає висновки та рекомендації, здійснює контроль за виконанням рішень ради, її виконавчого органу з питань володіння, користування та розпорядження землями територіальної громади міста (включаючи питання передачі земельних ділянок у власність чи користування, приватизації земельних ділянок, припинення права користування та вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності).

Таким чином, постійна комісія Київської міської ради з питань містобудування, архітектури за своєю функціональною спрямованістю, визнається профільною у даних правовідносинах.

Згідно ч. 1 статті 30 Регламенту постійні комісії Київради (окрім профільної) протягом двадцяти днів з моменту реєстрації проекту рішення в управлінні організаційного та документального забезпечення діяльності Київради опрацьовують його та за результатами розгляду проекту рішення приймають висновок, яким:

1)підтримують проект рішення Київради без зауважень та підписують його;

2)підтримують проект рішення Київради із зауваженнями чи рекомендаціями; у цьому випадку на оригіналі проекту рішення навпроти назви відповідної постійної комісії поряд із підписом голови цієї постійної комісії ставиться відмітка "із зауваженнями" або "з рекомендаціями";

3)відхиляють проект рішення з відповідним обґрунтуванням; у цьому випадку на оригіналі проекту рішення навпроти назви відповідної постійної комісії поряд із підписом голови ЦІЄЇ постійної комісії ставиться відмітка "відхилено" із зазначенням дати та номеру відповідного протоколу засідання постійної комісії.

Згідно ч. 4 статті 30 Регламенту висновок постійної комісії про підтримку чи відхилення проекту рішення, а також висновок про підтримку проекту рішення із зауваженнями чи рекомендаціями викладається у протоколі засідання комісії. Постійна комісія повідомляє профільну постійну комісію про результати розгляду проекту рішення та в разі прийняття висновку про підтримку проекту рішення із зауваженнями чи рекомендаціями або висновку про відхилення проекту рішення направляє відповідний витяг з протоколу до профільної постійної комісії. Висновок постійної комісії про підтримку проекту рішення із зауваженнями чи рекомендаціями або висновок про його відхилення є обов`язковим для розгляду профільною постійною комісією.

Відповідно до ч. 5 статті 30 Регламенту, у разі, якщо постійна комісія, що не є профільною з розгляду відповідного проекту рішення, протягом встановленого частиною першою цієї статті ЗО Регламенту строку не розглянула проект рішення або не прийняла жодного з передбачених частиною першою цієї статті 30 Регламенту висновків, або у випадку ненадходження до профільної постійної комісії повідомлення про результати розгляду постійною комісією проекту рішення, проект рішення вважається підтриманим такою постійною комісією. В такому випадку суб`єкт подання або голова профільної постійної комісії після розгляду проекту рішення профільною постійною комісією самостійно за власним підписом ставить на оригіналі проекту рішення навпроти назви відповідної постійної комісії, що не є профільною, відмітку «підтримано в порядку ч. 5 ст. 30 Регламенту».

Згідно ч. 6 статті 30 Регламенту профільна постійна комісія протягом тридцяти п`яти днів з моменту реєстрації проекту рішення в управлінні організаційного та документального забезпечення діяльності Київради опрацьовує його та за результатами розгляду проекту рішення приймає висновок, яким:

1)підтримує проект рішення Київради без зауважень та підписує його;

2)підтримує проект рішення Київради із зауваженнями чи рекомендаціями; у цьому випадку на оригіналі проекту рішення навпроти назви профільної постійної комісії поряд із підписом голови профільної постійної комісії ставиться відмітка "із зауваженнями" або "з рекомендаціями";

3)за згодою суб`єкта подання створює робочу групу постійної комісії для доопрацювання проекту рішення;

4)відхиляє проект рішення з відповідним обґрунтуванням та повертає його суб`єкту подання; у цьому випадку на оригіналі проекту рішення навпроти назви профільної постійної комісії поряд із підписом голови профільної постійної комісії ставиться відмітка "відхилено" із зазначенням дати та номеру відповідного протоколу засідання постійної комісії.

Висновок профільної постійної комісії викладається у протоколі засідання комісії.

Відповідно до ч. 11 статті 30 Регламенту у разі, якщо профільна постійна комісія протягом строку, встановленого частиною шостою цієї статті 30 Регламенту, не розглянула проект рішення або не прийняла жодного з передбачених частиною шостою цієї статті 30 Регламенту висновків, проект рішення вважається підтриманим профільною постійною комісією. В такому випадку профільна постійна комісія зобов`язана на вимогу суб`єкта подання протягом трьох днів направити йому оригінал проекту рішення. Суб`єкт подання може протягом тридцяти днів з моменту отримання оригіналу проекту рішення подати його для опрацювання до управління правового забезпечення діяльності Київради. В такому разі суб`єкт подання самостійно за власним підписом ставить на оригіналі проекту рішення навпроти назви профільної постійної комісії відмітку "підтримано в порядку ч. 11 ст. 30 Регламенту", а навпроти назв інших постійних комісій у випадку, якщо відповідні підписи та відмітки ще не проставлені, ставить за власним підписом відмітку "підтримано в порядку ч. 5 ст. 30 Регламенту".

Водночас, як вбачається з матеріалів справи, на засіданні постійної комісії Київської міської ради з питань архітектури, містобудування та земельних відносин (профільна постійна комісія) 23.02.2022 розглядався проект рішення Київської міської ради «Про передачу ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРІСТЕЙ К» земельної ділянки в оренду для експлуатації та обслуговування бази по складуванню готової гранітної продукції на вул. 9 Травня, 49 у Святошинському районі міста Києва» (справа № 636313941 / доручення заступника міського голови - секретаря Кіпрської міської ради від 15.04.2020 № 08/231-1048/ПР), на якому було вирішено зняти його з розгляду та повернути разом із матеріалами справи №636313941 до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), враховуючи лист Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації від 18.02.2022 № 0570202/2-4193 (вх. № 08/4521 від 23.02.2022).

Тобто, Постійною комісією було розглянуто відповідний проект рішення Київської міської ради, а тому у суду відсутні підстави констатувати вчинення відповідачем протиправної бездіяльності у межах спірних правовідносин.

З огляду на наведене, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до статті 244 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:

1)чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;

2)чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.

Відповідно до положень частин 1 та 2 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 263 КАС України суд, -

в и р і ш и в:

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Арістей К» (03134, місто Київ, вулиця 9 травня, будинок 49; код ЄДРПОУ 39386269) до Київської міської ради (01044, місто Київ, вулиця Хрещатик, будинок 36; код ЄДРПОУ 22883141), третя особа: Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01601, місто Київ, вулиця Хрещатик, будинок 32-А; код ЄДРПОУ 26199097) про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Балаклицький А. І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119717379
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —640/34368/21

Рішення від 13.06.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Гарник К.Ю.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Гарник К.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні