РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 червня 2024 року справа № 580/11710/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А. В., розглянувши у спрощеному позовному провадженні у письмовому провадженні у приміщенні суду адміністративну справу №580/11710/23 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Юнікорнс» до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
07.12.2023 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулося товариство з обмеженою відповідальністю «Юнікорнс» (далі позивач) з позовною заявою до Головного управління ДПС у Черкаській області (далі відповідач), в якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №10763/23-00-07-05-01 від 15 листопада 2023 року, яким позивачу зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на суму 31 848 грн.
Обгрунтовуючи позовну заяву позивач зазначає, що податкове повідомлення-рішення №10763/23-00-07-05-01 від 15 листопада 2023 року обґрунтоване тим, що позивачем у травні 2023 року реалізовано автомобіль Toyota LAND CRUISER 150 2,755 L Wagon AT/ Суфікс 1 D куз. НОМЕР_1 вартістю, яка менше його залишкової балансової вартості станом на 31.05.2023 року на 149150,5 грн. (383000,0 грн. (вартість за яку реалізовано автомобіль) - 532150,5 грн. (залишкова вартість автомобіля), проте позивачем не нараховані податкові зобов`язання на різницю між залишковою балансовою вартістю та ціною реалізації автомобіля. Також у податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2023 року встановлено заниження суми податкових зобов`язань на суму ПДВ 2018 грн. за рахунок включення до рядка 7 «Коригування податкових зобов`язань» декларації несвоєчасно зареєстрованого розрахунку коригування №1 від 19.05.2023 до податкової накладної №6 від 19.05.2023 на суму (-2018 грн.), дата реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН 14.07.2023 по контрагенту ТОВ «ТЕУС ТЕРИІНАЛ», код ЄДРПОУ 39166914.
Водночас раніше позивачем вже було отримано від ГУ ДПС У Черкаській області податкове повідомлення-рішення №8068/23-00-07-05-01 від 30 серпня 2023 року, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на суму 29 830 грн.; податкове повідомлення-рішення 8488/23-00-07-05-01 від 12 вересня 2023 року, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на суму 31 848 грн. податкове повідомлення-рішення 10011/23-00-07-05-01 від 24 жовтня 2023 року, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на суму 31 848 грн. Наразі отримано втретє ідентичне податкове повідомлення-рішення №10763/23-00-07-05-01 від 15 листопада 2023 року, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на суму 31 848 грн. на підставі акту перевірки від 31.10.2023 року №10955/23-00-07-05-01/41395864.
Позивач зазначає, що на виконання податкового повідомлення-рішення №8068/23-00-07-05-01 від 30 серпня 2023 року ним зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на 29 830 грн, що підтверджується прийнятою податковою декларацією з податку на додану вартість від 20.10.2023 року. Отже вказане податкове повідомлення-рішення виконано позивачем.
Однак відповідач, незважаючи на це, у наступних податкових повідомленнях-рішеннях зменшив розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на 31 848 грн. (на суму 29 830 грн. щодо не нарахування податкових зобов`язань на різницю між залишковою балансовою вартістю та ціною реалізації автомобіля Toyota LAND CRUISER 150 2,755 L Wagon AT/ Суфікс 1 D куз. JTEBR3FJ70K108843 + інші коригування на суму -2018 грн.)
Наразі податкове повідомлення-рішення 8488/23-00-07-05-01 від 12 вересня 2023 року, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на суму 31 848 грн., та податкове повідомлення-рішення 10011/23-00-07-05-01 від 24 жовтня 2023 року, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на суму 31 848 грн., оскаржуються у Черкаському окружному адміністративному суді.
Зазначає, що відповідач не здійснює відповідне коригування щодо виконання позивачем податкового повідомлення-рішення №8068/23-00-07-05-01 від 30.08.2023, натомість повторно зменшує розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на 29 830 грн. з приводу одного і того ж факту порушення.
Позивач вважає оскаржуване податкове повідомлення-рішення протиправним з тієї підстави, що відповідач втретє зменшив розмір від`ємного значення податку на додану вартість на суму 29830 грн за одне і те ж саме порушення, чим порушив право позивача на відшкодування ПДВ.
Відповідач проти позову заперечив. У відзиві на позовну заяву, наданому до суду 02.01.2024, вказав, що актом перевірки від 31.10.2023 року №10955/23-00-07-05- 01/41395864 встановлено порушення позивачем вимог п.п.14.1.191 п.14.1 ст.14, п.п.138.3.3 п.138.3 ст. 138, п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187,п. 188.1 ст.188, п.п. 192.1.1 п.192.1ст.192 п.201.1 ст.201 розділу V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), що призвело до завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за серпень 2023 року у сумі 31848 гривень.
Вказане порушення є наслідком порушення, встановленого актом перевірки від 09.10.2023 №10156/23-00-07-05-01/41395864 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЮНІКОРНС» (код ЄДРПОУ 41395864) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за липень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.
Так, актом перевірки від 09.10.2023 №10156/23-00-07-05-01/41395864 встановлено, що перевіркою достовірності і правильності визначення суми та врахування при розрахунку показника 19 Декларації суми податкового кредиту (рядок 17 (колонка Б Декларації) встановлено її завищення на 31 848 грн за рахунок завищення показника у рядку 16.1 в сумі 31 848 грн внаслідок порушення, відображеного у акті перевірки від 28.08.2023 №№8813/23-00-07-05-01/41395864 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЮНІКОРНС», код ЄДРПОУ 41395864 щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету».
Актом перевірки від 28.08.2023 №№8813/23-00-07-05-01/41395864 встановлено, що перевіркою своєчасності, достовірності і повноти визначення суми податкових зобов`язань показника рядка 9 (колонка Б) Декларації встановлено її заниження в сумі 2018 грн. за рахунок включення ТОВ «Юнікорнс» до рядка 7 «Коригування податкових зобов`язань» декларації розрахунку коригування несвоєчасно зареєстрованого розрахунку коригування №1 від 19.05.2023 до податкової накладної №6 від 19.05.2023 на суму (-2018 грн.), дата реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН 14.07.2023 по контрагенту ТОВ «ТЕУС ТЕРМІНАЛ», код ЄДРПОУ 39166914. Враховуючи викладене, в порушення вимог п.п 192.1.1 п.192.1ст.192 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), ТОВ «Юнікорнс» занижено податкові зобов`язання за червень 2023 року в сумі 2018 грн.
Крім цього перевіркою достовірності і правильності визначення суми та врахування при розрахунку показника 19 Декларації суми податкового кредиту (рядок 17 (колонка Б) Декларації): встановлено її завищення на 29830 грн. за рахунок завищення показника у рядку 16.1 в сумі 29830 грн. внаслідок порушення, встановленого актом перевірки від 15.08.2023 №8323/23- 00-07-05-01/41395864 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЮНІКОРНС», код ЄДРПОУ 41395864 щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за травень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету».
Так, актом перевірки від 15.08.2023 №8323/23- 00-07-05-01/41395864 встановлено, що за даними перевірки, ТОВ «ЮНІКОРНС» не нараховані податкові зобов`язання на різницю між залишковою балансовою вартістю та ціною реалізації автомобіля Toyota LAND CRUISER 150 2,755 L Wagon A/T Суфікс 1 D куз. НОМЕР_2 . Враховуючи викладене, в порушення вимог п.п.14.1.191 п.14.1 ст.14, п.п.138.3.3 п.138.3 ст. 138, п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187,п. 188.1 ст.188, п.201.1 ст.201 розділу V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), ТОВ «Юнікорнс» занижено податкові зобов`язання за травень 2023 року в сумі 29830 грн. (149150,5*20%).
Отже перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень 2023 року у Декларації від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету встановлено завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за червень 2023 року у сумі 31848 гривень.
Враховуючи викладене, позивачем завищено податковий кредит (рядок 17 (колонка Б) Декларації за липень 2023 року) на 31848 грн. за рахунок завищення показника у рядку 16.1 в сумі 31 848 грн. та завищено податковий кредит (рядок 17 (колонка Б) Декларації за серпень 2023 року на 31848 грн. за рахунок завищення показника у рядку 16.1 в сумі 31 848 грн.
ТОВ «Юнікорнс» заперечень на акт перевірки не подавало.
Відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 15.11.2023 №10763/23-00-07-05-01 (форма «В4») про завищення суми від`ємного значення з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, на суму ПДВ 31848 грн.
Відповідач вважає, що його дії є такими, що відповідають вимогам частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з чим просить у задоволенні позову відмовити.
Ухвалою від 15.12.2023 позовна заява прийнята до розгляду у справі №580/11710/23 у спрощеному позовному провадженні без виклику сторін.
Дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, суд встановив такі фактичні обставини.
Позивач у справі товариство з обмеженою відповідальністю «Юнікорнс» код ЄДРПОУ 41395864 перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Черкаській області як платник податків.
На підставі направлень, виданих працівникам контролюючого органу від 13.10.2023 року №3294/23-00-07-05-01, від 13.10.2023 року №3295/23-00-07-05-01, від 18.10.2023 року №3343/23-00-07-05-01, від 18.10.2023 року №3344/23-00-07-05-01, від 18.10.2023 року №3345/23-00-07-05-01, виданих Головним управлінням ДПС у Черкаській області, та на підставі наказу Головного управління ДПС у Черкаській області від 13.10.2023 року №1828-п (з урахуванням наказу від 18.10.2023 року №1856-п), відповідно до п.п.19.1.6 п.191 ст.19, п.п.20.1.2, п.п.20.1.4, п.п.20.1.5, п.п.20.1.6, п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, п.п.78.1.8 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Юнікорнс» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2023 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 18.09.2023 року №9241630407 від`ємного значення з податку на додану вартість (далі - ПДВ), у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету в сумі 7632178,00 грн.
За результатами перевірки складено акт від 31.10.2023 року №10955/23-00-07-05- 01/41395864, пунктом 3.2 якого встановлено, що перевіркою достовірності і правильності визначення суми та врахування при розрахунку показника 19 Декларації суми податкового кредиту (рядок 17 (колонка Б) Декларації) встановлено її завищення на 31 848 грн за рахунок завищення показника у рядку 16.1 в сумі 31 848 грн., а саме:
За результатами перевірки ТОВ «Юнікорнс» складено акт перевірки від 09.10.2023 №10156/23-00-07-05-01/41395864 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Юнікорнс» (код ЄДРПОУ 41395864), щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за липень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету», яким встановлено, що при розрахунку суми податкового кредиту (рядок 17 (колонка Б) Декларації) та її врахування при розрахунку показника 19 Декларації встановлено її завищення на 31848 грн. за рахунок завищення показника у рядку 16.1 в сумі 31848 грн.
За результатами перевірки ТОВ «Юнікорнс» складено акт перевірки від 28.08.2023 №8813/23-00-07-05-01/41395864 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЮНІКОРНС», код ЄДРПОУ 41395864 щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету», яким встановлено, що перевіркою своєчасності, достовірності і повноти визначення суми податкових зобов`язань показника рядка 9 (колонка Б) Декларації встановлено її заниження в сумі 2018 грн. за червень 2023 року внаслідок заниження суми податкових зобов`язань на суму ПДВ 2018 грн. за рахунок включення ТОВ «Юнікорнс» до рядка 7 «Коригування податкових зобов`язань» декларації розрахунку коригування несвоєчасно зареєстрованого розрахунку коригування №1 від 19.05.2023 до податкової накладної №6 від 19.05.2023 на суму (-2018 грн.), дата реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН 14.07.2023 по контрагенту ТОВ «ТЕУС ТЕРМІНАЛ», код ЄДРПОУ 39166914.
Враховуючи викладене, в порушення вимог п.п 192.1.1 п.192.1ст.192 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), ТОВ «Юнікорнс» занижено податкові зобов`язання за червень 2023 року в сумі 2018 грн.
Також за результатами перевірки визначення податкового кредиту (розділ II Декларації) встановлено, що при розрахунку показника 19 Декларації суми податкового кредиту (рядок 17 (колонка Б) Декларації) встановлено її завищення на 29830 грн. за рахунок завищення показника у рядку 16.1 в сумі 29830 грн., а саме: актом перевірки від 15.08.2023 №8323/23- 00-07-05-01/41395864 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Юнікорнс», код ЄДРПОУ 41395864 щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за травень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету» встановлено заниження суми податкових зобов`язань показника рядка 9 (колонка Б) Декларації в сумі 29830 грн, що призвело до завищення на цю ж суму показника рядка 21 Декларації.
Порушення допущено внаслідок того, що ТОВ «Юнікорнс» в травні 2023 року реалізовано автомобіль Toyota LAND CRUISER 150 2,755 L Wagon A/T Суфікс 1 D куз. JTEBR3FJ70K108843 вартістю, яка менше його залишкової балансової вартості станом на 31.05.2023 року на 149150,5 грн. (383000,0 грн. (вартість за яку реалізовано автомобіль) - 532150,5 грн. (залишкова вартість автомобіля)). За даними перевірки, ТОВ «Юнікорнс» не нараховані податкові зобов`язання на різницю між залишковою балансовою вартістю та ціною реалізації автомобіля Toyota LAND CRUISER 150 2,755 L Wagon A/T Суфікс 1 D куз. НОМЕР_2 .
Враховуючи викладене, в порушення вимог п.п.14.1.191 п.14.1 ст.14, п.п.138.3.3 п.138.3 ст. 138, п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187,п. 188.1 ст.188, п.201.1 ст.201 розділу V Податкового кодексу України ТОВ «Юнікорнс» занижено податкові зобов`язання за травень 2023 року в сумі 29830 грн. (149150,5*20%).
За висновком акта перевірки від 31.10.2023 року №10955/23-00-07-05- 01/41395864 (пункт 4 акту), перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2023 року у Декларації від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету встановлено порушення платником податків вимог п.п. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14, п.п.138.3.3 п.138.3 от. 138, п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.201.1 ст.201 розділу V Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за серпень 2023 року у сумі 31 848 грн.
На підставі акта перевірки від 15.08.2023 №8323/23-00-07-05-01/41395864 відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 30.08.2023 №8068/23-00-07-05-01, яким позивачу зменшено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за травень 2023 року на суму 29 830 грн.
На підставі акта перевірки від 28.08.2023 №8813/23-00-07-05-01/41395864 відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.09.2023 №8488/23-00-07-05-01, яким позивачу зменшено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за червень 2023 року на суму 31 848 грн.
На підставі акта перевірки від 09.10.2023 №10156/23-00-07-05-01/41395864 відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 24.10.2023 №10011/23-00-07-05-01, яким позивачу зменшено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за липень 2023 року на суму 31 848 грн.
На підставі акта перевірки від 31.10.2023 №10955/23-00-07-05-01/41395864 відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 15.11.2023 №10763/23-00-07-05-01, яким позивачу зменшено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за серпень 2023 року на суму 31 848 грн.
У вказаному податковому повідомленні-рішенні відповідач зазначив, що перевіркою встановлено, що ТОВ «Юнікорнс» порушив вимоги п.п.14.1.191 п.14.1 ст.14, п.п.138.3.3 п.138.3 ст. 138, п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187,п. 188.1 ст.188, п.п 192.1.1 п.192.1ст.192 п.201.1 ст.201 розділу V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), що призвело до завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за серпень 2023 року у сумі 31848 гривень., а саме:
За результатами перевірки ТОВ «Юнікорнс» акт перевірки від 09.10.2023 №10156/23-00-07-05-01/41395864 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Юнікорнс» (код ЄДРПОУ 41395864) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за липень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету», встановлено порушення вимог п. 198.1., п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 201.10 ст. 200 розділу V Податкового кодексу України , п. 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 року №21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289, а саме:
ТОВ «Юнікорнс» в травні 2023 року реалізовано автомобіль Toyota LAND CRUISER 150 2,755 L Wagon A/T Суфікс 1 D куз. JTEBR3FJ70K108843 вартістю, яка менше його залишкової балансової вартості станом на 31.05.2023 року на 149150,5 грн. (383000,0 грн. (вартість за яку реалізовано автомобіль) - 532150,5 грн. (залишкова вартість автомобіля)).
Враховуючи викладене, в порушення вимог п.п.14.1.191 п.14.1 ст.14, п.п.138.3.3 п.138.3 ст. 138, п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.201.1 ст.201 розділу V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), ТОВ «Юнікорнс» занижено податкові зобов`язання за травень 2023 року в сумі 29830 грн (149150,5*20%);
У податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2023 року встановлено заниження суми податкових зобов`язань на суму ПДВ 2018 грн за рахунок включення ТОВ «Юнікорнс» до рядка 7 «Коригування податкових зобов`язань» декларації розрахунку коригування, несвоєчасно зареєстрованого, а саме: №1 від 19.05.2023 до податкової накладної №6 від 19.05.2023 на суму (-2018 грн), дата реєстраціїрозрахунку коригування в ЄРПН 14.07.2023 по контрагенту ТОВ «Теус Териінал», код ЄДРПОУ 39166914.
В результаті чого ТОВ «Юнікорнс» завищено від`ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду, на суму 31848 грн. Дане порушення вплинуло на формування рядків 16, 16.1 та рядка 17 Декларації з ПДВ за серпень 2023 року.
Не погоджуючись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням від 15.11.2023 №10763/23-00-07-05-01, позивач звернувся з позовом до суду.
Надаючи правову оцінку встановленим фактичним обставинам суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків і зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) (далі ПК України).
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із пп.14.1.181 цієї ж статті податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Згідно пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;
в) ввезення товарів на митну територію України;
е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно з пунктом 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;
ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Відповідно до п. 198.2 ст. 198 ПК України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг.
Відповідно до п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:
придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);
ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Порядок визначення суми податку, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків врегульовано ст. 200 Податкового кодексу України.
Пунктом 200.1 ст. 200 ПК України встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Відповідно до п. 200.4 ст. 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Пунктом 200.7 ст. 200 ПК України визначено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
До податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій. У разі якщо митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронної митної декларації, така електронна митна декларація надається контролюючим органом за місцем митного оформлення контролюючому органу за місцем обліку такого платника податків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису відповідно до закону (п. 200.8 ст. 200 ПК України).
Форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (п.200.9 ст.200 ПК України).
За приписами п.200.11 ст.200 ПК України контролюючий орган має право протягом 60 календарних днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації, а в разі якщо така податкова декларація надана після закінчення граничного строку - за днем її фактичного подання, провести документальну перевірку платника податку у порядку, передбаченому підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу.
Відповідно до п. 200.14 ст. 200 ПК України, якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган:
б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;
в) у разі з`ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.
Спірними у цій справі є ті обставини, що за висновком відповідача за результатами документальної позапланової виїзної перевірки, оформленими актом №10955/23-00-07-05-01/41395864 від 31.10.2023, встановлено завищення від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, за серпень 2023 року на суму 31848 грн, внаслідок того, що ТОВ «Юнікорнс» в травні 2023 року реалізовано автомобіль Toyota LAND CRUISER 150 2,755 L Wagon A/T Суфікс 1 D куз. JTEBR3FJ70K108843 вартістю, яка менше його залишкової балансової вартості, в результаті чого занижено податкові зобов`язання за травень 2023 року в сумі 29830 грн (149150,5*20%), та у податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2023 року встановлено заниження суми податкових зобов`язань на суму ПДВ 2018 грн за рахунок включення ТОВ «Юнікорнс» до рядка 7 «Коригування податкових зобов`язань» декларації розрахунку коригування, несвоєчасно зареєстрованого, а саме: №1 від 19.05.2023 до податкової накладної №6 від 19.05.2023 на суму (-2018 грн), дата реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН 14.07.2023 по контрагенту ТОВ «Теус Териінал», код ЄДРПОУ 39166914. Вказані порушення вплинули на формування рядків 16, 16.1 та 17 декларації з ПДВ за серпень 2023 року.
Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням від 15.11.2023 №10763/23-00-07-05-01, позивач стверджує, що за одні і ті ж самі порушення відповідачем винесено 4 податкових повідомлення-рішення про зменшення від`ємного значення, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного (звітного (податкового) періоду.
Як зазначено відповідачем, позивачем порушено пункт 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289 (далі Порядок №21).
Пунктом 4 розділу V Порядку №21 передбачені правила заповнення розділу 11 «Податковий кредит» Декларації з податку на додану вартість.
Згідно з підпунктом 5 пункту 4 розділу V Порядку №21 у рядку 16 відображається від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду.
У рядок 16.1 переноситься значення рядка 21 декларації за попередній звітний (податковий) період.
У рядку 16.3 вказується сума збільшення/зменшення від`ємного значення, узгоджена за результатами перевірки контролюючого органу, у звітному (податковому) періоді, на який припадає день узгодження податкового повідомлення-рішення, враховуючи процедури адміністративного оскарження відповідно до статті 56 розділу II Кодексу.
У рядку 16.3 також вказується узгоджена за результатами документальної перевірки контролюючого органу сума від`ємного значення реорганізованого платника податку, що переноситься до податкового кредиту правонаступника (за умови подання таким правонаступником заяви (таблиця 3 (Д2) (додаток 2)) у складі податкової декларації за звітний (податковий) період), на який припадає день узгодження, враховуючи процедури адміністративного оскарження відповідно до статті 56 розділу II Кодексу.
У разі заповнення рядків 16.2 та/або 16.3 обов`язковим є заповнення таблиці "Збільшено/зменшено залишок від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на підставі податкового повідомлення-рішення та/або уточнюючого розрахунку".
Пунктом 5 розділу V Порядку №21 передбачені правила заповнення розділу III "Розрахунки за звітний період" Декларації з податку на додану вартість.
Так, згідно підпункту 2 пункту 5 розділу V Порядку №21 якщо в результаті розрахунку значення різниці між сумою податкових зобов`язань (рядок 9) і податкового кредиту (рядок 17) отримано від`ємне значення, то заповнюється рядок 19 декларації.
Підпунктом 5 пункту 5 розділу V Порядку №21 передбачено, що сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3), відображається у рядку 21 та переноситься до рядка 16.1 наступного звітного (податкового) періоду.
Як вбачається з акта перевірки від 31.10.2023 №10955/23-00-07-05-01/41395864, позивач у податковій декларації з ПДВ за серпень 2023 завищив показник рядка 16.1 на суму 31 848 грн, внаслідок порушення, допущеного при поданні податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2023 року, та порушення, допущеного при поданні податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2023 року, що призвело до завищення рядка 17 (колонка Б) декларації з ПДВ та в свою чергу призвело до завищення показника рядка 19 декларації з ПДВ.
Проте суд не погоджується з вказаним висновком з огляду на таке.
Судом встановлено, що актом перевірки від 15.08.2023 №8323/23-00-07-05-01/41395864 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Юнікорнс», код ЄДРПОУ 41395864, щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за травень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету» встановлено заниження позивачем податкових зобов`язань за травень 2023 року в сумі 29830 грн (149150,5*20%) внаслідок реалізації автомобіля Toyota LAND CRUISER 150 2,755 L Wagon A/T Суфікс 1 D куз. JTEBR3FJ70K108843 вартістю, яка менше його залишкової балансової вартості та прийнято податкове повідомлення-рішення від 30.08.2023 №8068/23-00-07-05-01, яким позивачу зменшено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за травень 2023 року на суму 29 830 грн.
Як вбачається з податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2023 року, у рядку 16.3 відображено зменшення залишку від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на суму 29 830 грн.
Отже позивач виконав обов`язок, встановлений податковим повідомленням-рішенням від 30.08.2023 №8068/23-00-07-05-01, та відповідно до пункту 4 розділу V Порядку №21 відобразив у податковій декларації з ПДВ за вересень 2023 року зменшення від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу.
Також актом перевірки від 28.08.2023 №8813/23-00-07-05-01/41395864 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Юнікорнс», код ЄДРПОУ 41395864, щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету» встановлено заниження суми податкових зобов`язань на суму ПДВ 2018 грн за рахунок включення ТОВ «Юнікорнс» до рядка 7 «Коригування податкових зобов`язань» декларації розрахунку коригування, несвоєчасно зареєстрованого, а саме: №1 від 19.05.2023 до податкової накладної №6 від 19.05.2023 на суму (-2018 грн), дата реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН 14.07.2023 по контрагенту ТОВ «Теус Териінал», код ЄДРПОУ 39166914, та прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.09.2023 №8488/23-00-07-05-01, яким позивачу зменшено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за червень 2023 року на суму 31 848 грн (29830 грн у травні 2023 року та 2018 грн у червні 2023 року).
Згідно пункту 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Абзацом другим підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 ПК України передбачено, що день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків, крім випадку, передбаченого підпунктом 108-1.2.2 пункту 108-1.2 статті 108-1 цього Кодексу.
При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили (абзац четвертий пункту 56.18 статті 56 ПК України).
Отже у день узгодження податкового повідомлення-рішення від 12.09.2023 №8488/23-00-07-05-01 у позивача виникає обов`язок щодо відображення суми зменшення від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу у рядку 16.3 декларації з податку на додану вартість.
За вказаних обставин доводи відповідача про те, що позивач завищив у податковій декларації з ПДВ за серпень 20123 року показники рядків 16.1. та 17, що призвело до завищення рядка 19 у Декларації з ПДВ за серпень 2023 року, та висновок про завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту за серпень 2023 року на суму 31848 грн. є безпідставними.
Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Надавши оцінку письмовим доказам. наявним в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення №10763/23-00-07-05-01 від 15 листопада 2023 року, яким позивачу зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість за серпень 2023 року на суму 31 848 грн, є протиправним та підлягає скасуванню, у зв`язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
У позовній заяві позивач просить стягнути з відповідача судові витрати зі сплати судового збору та витрати на правову допомогу у сумі 7 000 грн.
Згідно платіжної інструкції №7491 від 06.12.2023 позивач за подання позовної заяви сплатив судовий збір у сумі 2684 грн, отже вказана сума підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.
Щодо стягнення витрат на надання правничої допомоги у сумі 7000 грн, то на їх підтвердження позивач надав копію договору про надання правової допомоги від 01.07.2022, укладеного з адвокатським бюро «Людмила Гончар» копію додаткової угоди №13 до договору про надання правничої допомоги, а саме: надання консультації, підготовка та подача позовної заяви про оскарження до адміністративного суду податкового повідомлення-рішення від 15.11.2023 №10763/23-00-07-05-01, згідно якої сума гонорару складає 7 000 грн за підготовку та подачу позовної заяви до Черкаського окружного адміністративного суду, попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які особа понесла і які очікує понести у зв`язку з розглядом справи згідно договору про надання правової допомоги б/н від 01.07.2022 та додаткової угоди №13, копію свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю Гончар Людмили Вячеславівни серії ЧК №001164 від 18.06.2019, копію ордера про надання правничої (правової) допомоги від 24.10.2023, виданого адвокатським бюро «Людмили Гончар» адвокату Гончар Л.В.
Надаючи оцінку вказаним доказам суд зазначає, що відшкодування витрат на надання правничої допомоги врегульований статтею 134 КАС України
Згідно частини 1 вказаної статті витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката (частина 2 статті 134 КАС України).
Для цілей розподілу судових витрат:
1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;
2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат (частина 3 статті 134 КАС України).
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги (частина 4 статті 134 КАС України).
Згідно частини 5 статті 134 КАС України розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
Згідно частини 6 статті 134 КАС України у разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.
Згідно частини 7 статті 134 КАС України обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.
Судом встановлено, що позовна заява подана до суду представником позивача адвокатом Гончар Л.В., отже наданими доказами підтверджується надання нею послуг з надання позивачу правничої допомоги з підготовки та подання до суду позовної заяви про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 15.11.2023 №10763/23-00-07-05-01.
Проте на думку суду розмір витрат на надання правничої допомоги, а саме: 7000 грн, не є співмірним з ціною позову, яка становить 31848 грн., тому суд вважає співмірним розмір витрат на надання правничої допомоги 10 відсотків від ціни позову, що становить 3 184,80 грн., яка підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 2, 90, 139-143, 242-246, 250, 255, 371 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов товариства з обмеженою відповідальністю «Юнікорнс» задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області №10763/23-00-07-05-01 від 15 листопада 2023 року про завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за серпень 2023 року у сумі 31 848 (тридцять одна тисяч вісімсот сорок вісім) гривень 00 копійок.
Стягнути з Головного управління ДПС у Черкаській області (вул. Хрещатик, 235, м. Черкаси, 18000, код ЄДРПОУ 44131663) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Юнікорнс» (вул. М.Залізняка, 138/11, офіс 4, м. Черкаси, 18000, код ЄДРПОУ 41395864) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00 копійок та витрати з надання правничої допомоги у сумі 3 184 (три тисячі сто вісімдесят чотири) гривні 80 копійок.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його підписання.
Суддя Алла РУДЕНКО
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2024 |
Оприлюднено | 17.06.2024 |
Номер документу | 119719463 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Алла РУДЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні